Final Fantasy XV (PC, PS4, Xbox One)

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Keskustelua pelistä. Meinaatteko hankkia? Mitkä ovat odotukset?

Omalla kohdalla yksi tämän vuoden odotetuimmasta pelistä kyse. Ennakkotilattuna pelin Ultimate Collector's Edition. Demoa en koskaan kokeillut, koska monessa tapauksessa demoista saa täysin väärän käsityksen peleistä ja jopa pilaavat pelikokemuksen. En muutenkaan ole hirveästi spoilannut peliä, muutamaa traileria lukuunottamatta, joten aika nollista lähdetään.

Tässä vielä hieman tietoa pelistä:

Final Fantasy XV
(alun perin Final Fantasy Versus XIII) on Square Enixin kehityksessä oleva toimintaroolipeli PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Peli on ollut kehityksessä vuodesta 2006 alkaen, samaan aikaan kuin Final Fantasy XIII ja Final Fantasy Type-0, ja se kuuluu myös Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII -projektiin. Pitkän kehityshistoriansa aikana peli on käynyt läpi useita muutoksia, joista merkittävimpiä on kehityksen siirtäminen seitsemännen sukupolven konsoleista kahdeksanteen sukupolveen ja alkuperäisen ohjaajan vaihtuminen. Peli tullaan julkaisemaan maailmanlaajuisesti 29. marraskuuta 2016. Lisäksi on julkaistu pelin maailmaan sijoittuva CGI-animaatioelokuva Kingsglaive: Final Fantasy XV.

Alkuperäinen julkaisupäivä: 29. marraskuuta 2016
Julkaisija: Square Enix
Käyttöympäristöt: PlayStation 4, Xbox One
Kehittäjät: Square Enix, XPEC Entertainment, HexaDrive

 
Nakkasin 13pvä tilaukseen ihan perusversion ps4:lle. Aiemmin pelannut 7,8,9 tietokoneella silloin ~15v sitten. PS3:lla minulla oli XIII ja XIII-2. Noita XIII-sarjalaisia tuli pelattua yhteensä n. 160h. Ensimmäinen osa jäi pahasti kesken kun en päässyt jotain isoa vastusta lävitse ennen siirtymistä sinne "vapaaseen" maailmaan, olikohan laakso tsjp. Ja taaksepäin ei oikein pystynyt siirtymään mitenkään. Type-0 oli tarkoitus hommata 1,5v sitten? kun julkaistiin PS4, mutta kun sitä ei paikallisista liikkeistä löytynyt julkaisuviikolla niin unohtui.

En ole tätä demoa kokeillut ja vain muutaman lyhyehkön videon youtubesta vilkaissut Conanin clueless gamerin lisäksi. Mielenkiinnolla odotan tätä uudistunutta taistelusysteemiä, kyllästytti noissa aiemmissa FF:ssä se alkuvideo, jossa osapuolet asettuvat paikalleen ja vuoropohjainen taistelu. Toki siihen oli tottunut, mutta uudistusta kaipasi.

Päällisin puolin lukenut, että kamera toimii sujuvasti vaikka vihollisia useampiakin. Vajaa viikko niin selviää, jos vain tipahtaa peli laatikosta julkaisupäivänä.
 
Olen kovasti koittanut arpoa hankkiakko tämän vaiko ei. Peli näyttää ja kuulostaa kiinnostavalta, mutta itse gameplay taas ei vakuuta. Myös FF XIII:n huonoudesta saadut traumat kummittelee takaraivossa.
 
Pelasin pleikalla viimeisimmän lyhyen demon ja taistelu oli kyllä mielestäni aika hirveää eikä se kamera pysynyt mukana. Itse olen enemmän vuoropohjaisten FF-pelien ystävä.
 
Korkeintaa odottelua PC:lle ellei konsoli sitä ennen eksy.
Saapi katsoa onko 10v kehitysaika ollut uhka vai mahdolisuus.
 
Itselläni on kiinnostus herännyt vasta tässä ihan lähiaikoina. En ole tämän kehitystä edes kummemmin seurannut.

FFXIII on viimeisin, mitä olen pelannut. Sitä en muistaakseni alkua pidemmälle jaksanut pelata. Ei vain yhtään iskenyt kyseinen peli minuun. XV demoa kokeilin jokin aika sitten ja tuntui ihan yllättävän hyvältä. Vaikkakin olen täysin vuoropohjaisen taistelun ystävä näissä peleissä, mielestäni FFX kaikista paras järjestelmä. Silti tämä uusin tuntui siltä, että se saattaa toimia. Ehkä tuo puhe taisteluiden kaaottisuudesta hieman arveluttaa.

Eilen katsoin Kingsglaiven. Elokuva jätti halun jatkaa tarinaa ja maailman tutkimista, joten pitihän tämä ennakkotilaukseen sitten laittaa. Katsotaan mitä sieltä tulee.
 
Itsellenikään ei se XIII iskenyt ollenkaan ja jäi kesken ennen kuin ehti varmana kunnolla alkaakaan. Hankin vielä silloin koko sarjan(XIII, XIII-2 ja Lightning returns), mutta kaksi jälkimmäistä osaa jäi kokonaan kokeilematta, pelkästään yhden pelin huonouden takia. Type-0 HD löytyy myös kokoelmasta, mutta en sitäkään ole jostain syystä edes aloittanut.

Mutta toivotaan että kymmenen vuoden kehitys tuottaa tulosta ja saisimme tästä taas yhden ikimuistoisen Viimeisen Fantasian.
 
Viimeksi muokattu:
Olen huomannut, että näin vanhempana peliltä vaaditaan jo aika paljon koukuttaakseen kunnolla. Nuorempana jaksoin keskittyä paljon helpommin peleihin.

Esimerkiksi jos loistava FF VII julkaistaisi vasta nyt, niin luulen että satunnaistaistelutkin saattaisivat alkaa turhauttamaan nopeasti itseäni ja sitä kautta into pelailla laskisi. Aikoinaan sitä ei edes ajatellut mitenkään negatiivisena asiana.

Monesti näiltä uusilta peleiltä ja varsinkin pelisarjoilta mitä on itse palannut, odottaa aina paljon ja vertaa useasti niihin tunteisiin mitä aikaisempien pelaaminen nuorena tuotti.

Tässäkin ilmeisesti saa asetuksista laitettua taistelut niin, että ne pystyy pysäyttämään kesken ja hieman suunnittelemaan. En sitten tiedä mitä tuo käytännössä tarkoittaa.
 
Kyllähän tuo julkasussa tulee hommattua. Ainoat läpi pelatut FF:ät omalle kohdalle taitaa olla 7 ja 8 nekin 100%

10 jäi harmittavasti kesken :/ pitäis seki hommailla uudestaa ja pelailla läpi.
 
Olen odottanut tätä peliä kuin kuuta nousevaa, mutta silti yrittänyt pitää spoilaukset minimissä.
VII, X ja XII pelattu läpi.
XII pelaaminen läpi otti 9 vuotta :)
Eli kauhean ahkera en ole pelaamaan.

Siksi tämä XV hankinta on viivästynyt, kun pitäisi se konsolikin ostaa.
Arvon vieläkin PS4PROn, PS4Slim ja XBONE S:n välillä....
 
Jos tästäkin tulee PC versio, kuten (jokaisesta?) aiemmastakin versiosta on tullut, voisi hankkia mikäli hyväksi todettu.
 
Eiköhän tuo tule jossain vaiheessa hankittua. Tarkemmin sanottuna näillä näkymin pienesti arvelen saavani joululahjaksi, mutta jos en saa, niin eiköhän tule silti jossain vaiheessa ostettua itse. PC-versio miellyttäisi eniten, mutta mokomaa saa luultavasti odotella kauemmin kuin mitä pelin hinnan tippumiseen menee.

Demo vaikutti ihan näppärälle, mitä nyt taistelusysteemi vaikutti aika yksinkertaiselle. Muuten siitä ei hirveän kattavaa kuvaa pelistä saanut, mutta ihan hyvä maku jäi silti suuhun. Itse peli vaikuttaa kaiken muun tähän asti näkemäni perusteella vallan mainiolle lukuun ottamatta tympeän oloista poikaporukkaa ja mautonta Cindyä. Arvostan kyllä naiskauneutta, mutta Cindy ei oikein tunnu istuvan peliin. >_>
 
Tuli tänään 13.00 maissa viesti, että PS4:n Day one versio postitettu. Hyvällä tuurilla voinee päästä jo maanantaina testaamaan. :geek:
 
Tähän oli ilmeisesti tullut joku vähän isompi day1 päivitys ladattavaksi. Ainakin sisältää jotain Kingsglaiven pätkiä
 
Tähän oli ilmeisesti tullut joku vähän isompi day1 päivitys ladattavaksi. Ainakin sisältää jotain Kingsglaiven pätkiä
Juu jostain luin, että päivityksen koko olisi 7-8gb.
Final Fantasy XV will be officially out on November 29th but thanks to stores breaking their street date, the game is already out in the wild. We have already heard about the size of the day 1 patch, which is around 7.2 GB on PS4, but we still haven’t seen what has been added or fixed in the new patch. Thankfully, we can have an idea of the day 1 patch notes through the PS4 Update History, which lists the changes and additions to the new patch. Here is what is included in the day 1 patch.
Version 1.01
Various bug fixes
New items and cutscenes
Cutscene adjustments
Deeper combat, driving and other game mechanics
Saved games must be updated to work with the current version of the game. Current version saves will not work with the former version of the game.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä tämän saisi nyt edullisesti?
52e gamehouse tarjoaa tätä, mutta lähteekö jostain vielä halvemmalla?
 
Tuli tänä aamuna katottua tuo Brotherhood sarja youtubesta ja Soneran vuokraamosta Kingsglaive.

Hirvee hinku jo päästä pelaamaan, onneks on ensi viikko vapaana töistä :)
 
Itse myös tuolta Gamehousesta tuon tilasin. Steelbox versio 52 ja näytti normaaleilla kansilla olevan 48e, ei varmaan hirveän paljon halvemmalla enää löydy.

Tuo elokuva oli ihan yllättävän hyvä myös elokuvanakin.
 
Osa kavereista sai pelin jo viime viikolla postissa, ja ovat jo hyvän tovin peliä pelanneet.
Itse tuijotan laskuria ruudulta koska ostin digitaalisena storesta... :mad:
 
Myös itse olen tämän tilannut ennakkoon ja vihdoin huomenna pääsee pelailemaan.
 
Arvosteluja alkanut tulemaan, ja kaikki tähän mennessä positiivisia. Spoilereissa yksi, omasta mielestä hyvä ja kattava, arvostelu.

Final Fantasy XV Review
Written Sunday, November 27, 2016 By Dom Peppiatt


Final Fantasy XV feels like a proper Final Fantasy game - that’s the most important thing you want to hear, right? The title has been the subject of a hellish development cycle, and has seen trends in Japanese games and RPGs change fundamentally in the time it’s been in utero, but the result is a game that lives up to a series that’s been instrumental in shaping what the modern RPG is.

You’ll notice from the second you pick it up that Final Fantasy XV has all the trappings of a western RPG, rather than a Japanese one. Gone are the menu-based combat mechanics, the convoluted levelling systems of days past have been removed and replaced with something altogether more streamlined, and even the story veers on the side of simplicity (compared to the ludicrous ducks and dives of Final Fantasies past). The result is a game far more accessible to a wider audience, and while we don’t doubt hardcore franchise fans will lament the change, we think overall the shift in pitch and tone has been for the better.

2753-1.jpg

Last one to the horizon is a rotten egg!
We’re not going to go into too much detail about the story here, because the journey of Crown Prince Noctis is instrumental to this game. Any concerns fans of the series had about Final Fantasy XV forgoing its narrative focus in favour of world realisation or combat need not worry: the story beats and character arcs in this game could rival that found in Final Fantasy VII, VIII, IX or X. The four protagonists are simultaneously united as one and stand apart individually; Noctis, Prompto, Gladiolus and Ignis each have such specific personalities and traits that the development team has made sure to flesh out in dialogue and in combat, and their development is anything but superficial.

Noctis is admittedly the weakest of the main cast as far as characterisation goes, but that leaves him open for you to project onto, to a degree. The Crown Prince suffers from the same downfalls other FF characters do - he can come across as whiny, mopey, uninterested and vague, but the difference here is that the world around him knows that, and holds him accountable. It validates our own annoyances, and makes for some gripping and compelling relationships between him and the rest of his crew.

There are twists in the story that impact the core crew, too: brave decisions that impact the party in the ways that previous Final Fantasies set the scene for. The game sometimes feels cruel in its treatment of you as a player, but it makes you appreciate the freedom the game gives you early on. Certain events carry a pretty heavy sense of dread, or loss, or fear, and considering you sort-of see the climax of the game right at the very start of Chapter 0, we’re amazed by how surprised we were by the events that unfolded in the middle. If you’re a sucker for epic, high drama RPG stories (over the more domestic, slow-burning affairs like The Witcher or Skyrim) this is for you.

The game looks, sounds and plays phenomenally, and even if you jump into the title without having touched the various demos that have come out to support the game, you’ll feel comfortable: the combat reveals itself almost in full from the very beginning, teaching you how to take advantage of the live attacks and dodges, rather than having to rely on ATB bars filling up and allowing you to strike.

2753-3.jpg

Road trip!
The combat system doesn’t get boring, either - a fear we had for a large portion of the game’s development. Whilst you can just wail on the B button to blitz your enemies to death, it’ll be a long and boring process. Getting behind foes and ambushing them with blindsides is in your interest from an entertainment point of view, and a gameplay one: consistently taking advantage of your crew’s link-strikes and cross attacks nets you more experience and will take down enemies quicker. When you’re in a hectic, large-scale battle, these moves are vital: the attack animations offer invincibility frames that you can take advantage of to mitigate the effects of dangerous enemy attacks, and they look cool as hell whilst they’re in progress, too. It’s also another way the game characterises the core cast - one of Final Fantasy XV’s greatest achievements - and any excuse to see that in action suits us.

Boss battles are a mix of high-intensity set pieces and more traditional encounters, and the way the story mixes that up for you gives the pacing of the whole game an effective kick. Certain story missions end with massive scale fights that are so different and so important to the game that they had us grinning like idiots when working our way through them. Final Fantasy XV isn’t scared of taking advantage of its own sense of scale - it’s just a shame sometimes the cutscenes and story fail to really drive home the importance of what’s going on in the same way the incidental dialogue does.

The open world given to you at the start of the game is such a satisfying playground that the title’s linear second half doesn’t feel out of place: you can explore to your heart's content pretty early on, and very little of the experience is locked away from you. By the time you’re ready to push on, you feel you know Eos and its geopolitical rifts and lore and landscape really well, so the game’s second half is a neatly packed surprise that can really focus on showing off level and dungeon design (and cut to the core of the story), rather than catering to an open world experience.

As you explore, you’ll come across campsites and hotels, and that allows you to explore the game’s inventive levelling system - another place Final Fantasy XV shines. You accrue experience as you battle and complete sub-quests, all of it being held by your characters until you rest up. Now, camping out in the wild will drop all that experience onto you in one fell swoop but hitting up a hotel will give you between 1.5x and 2.0x the experience gained. On top of that, in the wild, Ignis can cook what you want, each meal granting different benefits depending on what you’ve hunted and created. Staying at an inn might get you more experience, but largely the dishes on offer there are no where near as effective as what Ignis makes, meaning every single level-up cash in is a consideration of growth versus buffs.

med_008.jpg


It’s a fascinating system, and one that invigorates the RPG elements of the game with something pretty fresh. The ingredients list and recipe book is extensive and there are some game-changing perks in there - it seems to have taken a lot of inspiration from the Culinarian skill tree in Final Fantasy XIV, and that’s no bad thing (it’s one of the best parts of the stat-based play in the game). It’s also a very convenient way of allowing the development team to characterise the crew even during their down-time: just another small part of how well the four Insomnians are brought to life. It also urges you to explore more, because some campsites have unique events and conversations that only occur there, giving you narrative and mechanical reasons for wanting to get out and see more of the world.

One issue with the exploration is the time it takes to get around: Final Fantasy XV starts out as a remarkably slow experience. Everything is manual; getting from point A to point B is always an intentional effort, and as such we recommend completing the Wiz Chocobo Post missions as soon as you possibly can. A lot of frustration in this game comes from moving around the map at a snail’s pace, having Ignis drift the car slowly to a location or having to push your Chocobo on through the (dangerous) night to reach your destination.

We appreciate Square Enix is probably doing this to try and make you take more of the world in - and the world is beautiful - but sometimes you just want to get on with a hunt or an objective and you find yourself lazily wandering half the world away to do it. There are fast-travel options but they’re often obscured by bizarre criteria, or just far enough away from the point you’re working towards to be annoying. The Regalia (Noct’s custom car) is a nice bit of kit from a narrative and systemic point of view, but in practice, sometimes it’s more annoying than practical.

2753-4.jpg

Noctis adds another creature to the endangered list.
If you are looking to take advantage of everything a local area has to offer when you arrive in a new location, you’ll be taking part in a lot of Hunts. They work similarly to Marks in Final Fantasy XII or XIII - specific beasts that you’re tasked with eliminating that are typically stronger than most enemies in the area, but offer more experience and rewards than their lowly peers. These Hunts seem to be where Square Enix has focused showing off encounter areas and mechanics in a lot of ways: we fought certain unique enemy types we hadn’t found elsewhere in these missions, and in places that really seemed to fit with how you needed to fight them. There’s a lot of good combat and design hidden in these sub-quests and paying attention to them is going to do you well if you’re looking to get the most out of this game.

Other than that, you’ve also got a few other mini-games to take advantage of, too: Noct is pretty big on his fishing, and despite the mini-game itself being pretty damn infuriating and hard to master, it’s a good distraction. When levelled up enough, you can earn experience for this, too - something that can never be sniffed at. The same is true for Ignis’ cooking, Prompto’s photography and Gladio’s habit of picking things up off the floor (also known as ‘survival’). If that’s still not enough to break down those extensive travelling times, you can always play Justice Monsters V instead - it’s an RPG-inspired version of pinball that’s just as insane as it sounds (but still pretty fun).

Any fantasy epic is really made by its antagonists, and unfortunately this is another area FFXV kind-of fails to excite: the pompous, insincere villains in this game feel pretty bland by FF standards (they certainly aren’t Sephiroth or Kefka - the main villain actually puts us more in mind of Seymour Guado, without that constant, terrifying low-key threat). That said, the permanent imposing shadow of the Empire holds everything together quite nicely, and FFXV even goes ahead and deconstructs the big evil Empire trope in some pretty inventive ways, which is always refreshing.

The story at least does take you to your destination via some pretty interesting characters, and there are so many nods to legacy Final Fantasy titles that even the fans most embittered by the changes this new game has forced onto the series will crack a smile at them. The game is a love letter - there’s no denying that - and you can tell there has been some serious effort in the development of it.

2753-2.jpg

Leave it, Noct! He ain't worth it, mate!
The game looks stunning too, and while a few bugs here and there do really snag as far as immersion is concerned, we never found anything truly game-breaking. Nor did we find anything that threatened to shatter our illusion of this wonderfully realised world. We will say that the first portion of the game in the open world has had so much care and attention lavished upon it that it made us want to never leave, and the second more linear portion definitely feels less polished, but that’s probably just because a few of the mechanics are taken away from you as you progress.

Final Fantasy XV is a really, really ambitious game - one that tries very hard to please hardcore Final Fantasy fans and newcomers at the same time. We think it succeeds on both accounts, though it’s perhaps less successful overall because it’s trying to be everything for everyone. The story is compelling enough to have had us up way into the small hours playing it ‘just to see what happens next’, and the combat is satisfying enough that we’d often wander far out of our way just to see if there was something new to fight. The side missions are fun, the levelling mechanics are unique and the world itself feels almost as enrapturing as Spira (and a damn sight more thought-through than Final Fantasy XIII’s Cocoon/Pulse).

It’s a Final Fantasy game that sets the series straight, that takes all the best bits of western RPGs and bends them to fit into this very specific idea of what a Final Fantasy game should be. It placates the old while celebrating the new, and the result is a triple-A Japanese RPG on modern systems that could rival The Witcher III for scale and execution, though might struggle to challenge it on depth. It’s a Final Fantasy game through and through, though, and but for a few little bugs and niggles with the larger design, we think it’s a game that anyone with a hunger for adventure and wonder should play.

lowdown.png




audio90.png

We thought we’d hate every one of the voice actors when we first started playing this game, but on the contrary - we actually sorta fell in love with them. By the time we were 20 hours deep, we thought each actor fit their character perfectly. Supported by a soundtrack worthy of the Final Fantasy name and some SFX that could have been recorded on Hollywood foley, this is a game you’re going to want to play with everything turned up.

visuals85.png

The game looks staggering. There are occasional glitches (but hey, it’s an open world game, they’ll happen) and some instances of artifacting around character models force us to knock the mark down a little, but otherwise this is a graphically ambitious and awesome-looking game.

playability90.png

We couldn’t put it down: the constant drive to get more of everything helped keep the game fresh, and by the time the story got properly underway and we began to fully understand the combat system, we were in. Even once we were ‘done’, we’d be just jumping back in to fight one of our favourite monsters or level up our Chocobos more, or catch that one elusive bastard fish that kept getting away. It’s frustratingly compelling, at times.

delivery85.png

A couple of mission pacing issues and the general speed of exploration knocks this score down. The game is generally delivered in a satisfying and competent manner, though a couple of bugs and some slight UI concerns prevent it from being perfect. Those issues pale in comparison to the fun we’ve had with it, though, and the vast majority of the narrative and the story-based missions give you enough reason to keep playing, even if the open world fluff-busting isn’t really your thing.

achievements85.png

This is not going to be a hard game to 100%... aside from some mildly difficult exploration tasks. The majority of rewards rely on your completing main missions and doing a variety of side missions, and you’re likely to net most of the rewards as you go (if you’re trying to keep ahead of the level curve). Some of the hunt-based unlockables will be a challenge - as well as the one against the ‘big’ boss - but we’re pretty certain most achievement hunters will be pretty content with the challenge this game offers.

summary.png


As an RPG, Final Fantasy XV has everything you’d expect: a compelling, emotional story; a tapestry of complimentary mechanics; a significant lifespan; a cast of relatable and well-written characters and a world that’s dense enough to be a character in and of itself. As a Final Fantasy game, it lives up to all the tropes, despite the variations it’s taken from the more ‘classic’ games. Final Fantasy XV is a title that's aimed super high, and although maybe it hasn’t quite hit the targets it set for itself, it certainly doesn’t disappoint, and is a strong enough RPG experience to stand aside The Witcher as one of the best open-world role-playing games of this generation.

2753-final.png
 
Peli kolahti nyt luukusta ja 9,41gb päivitys latauksessa. Prkl opettelisivat viimeistelemään pelinsä.
 
Peli kolahti nyt luukusta ja 9,41gb päivitys latauksessa. Prkl opettelisivat viimeistelemään pelinsä.
Olikohan se Steven Spielberg joka tokaisi elokuvista että jos häneltä kysyttäisin niin ei koskaan elokuvat valmistuisi vaan jossain välissä pitää luopua.

Tässä kun peli lähtenyt painoon ja tekijät huomaneet jotain vieläkin niin pätsäävät peliä ja sitten tietty moni miljoonainen maksava yleisö on hyvä testaus ryhmä siinä mielessä että maksavat asiakkaat kyllä valittavat jos joku juttu päin peetä.
 
Mutta sitten kehitykseen olisi mennyt 20 vuotta :D

Eilen tuli pelailtua pari tuntia. Vaikuttaa kyllä todella hyvältä XIII:n jälkeen (jota en ole jaksanut edes pelata loppuun). Hieman pelotti kaoottinen taistelu, mutta tuo wait-mode tuo kivasti taktiikkaa mukaan. Pikkuvihuja voi toisaalta jyrätä nopeasti ihan reaaliajassa. Itseä ei hirveästi haitannut frame pacing -ongelmat, vaikka pelasin paremmilla grafiikoilla. Täytyy vielä testata lite.
 
Olikohan se Steven Spielberg joka tokaisi elokuvista että jos häneltä kysyttäisin niin ei koskaan elokuvat valmistuisi vaan jossain välissä pitää luopua.
Olen tuon kommentin joskus lukenut. Ja tottahan tämä on. Kyllä nämä julkaisupäivitykset on ihan mukavia kun korjaavat mahdolliset bugit pois, mutta järkeistäisivät kokoja. Joku 100mb - 2gb viel menettelis, mutta lähes 10gb. Kyllähän jokaisilla käytössä yleensä 10mb/s netti, mutta itselläni ja varmasti muillakin ongelmana noi pleikan serverit. Tämän 1.02 päivityksen lataukseen meni hieman vajaa tunti.
 
No 15 osan pätsi on yhtä iso tai enenmmän kun 1-10(alkuperäiset koot) osat yhteensä :D
Kyllä mä tuossa 2014 loppuvuodesta ostin Dragon Age ultimaten stiimiin ja luulin pääseväni pelaa sitä samana päivänä mutta paskan marjat. 2M yhteydellä latasin sitä lähes vuorokauden ja kyllä vitutti :dead:

Kyllä sitten lähti DNA:lta satasen netti tilaukseen koska näitä järkäleitä Shadow mordor tai GTAV, wolfenstein kiva alkaa latailee jollain yhden tai kahden numeron liittymillä.

Välillä tuntuu ettei edes tuo 100 riitä vaan että pitäisi lähteä 350 ostelemaan mutta nälkähän tulee aina syödessä ja sekää varmaan riittäisi jossain välissä.
 
Olen tuon kommentin joskus lukenut. Ja tottahan tämä on. Kyllä nämä julkaisupäivitykset on ihan mukavia kun korjaavat mahdolliset bugit pois, mutta järkeistäisivät kokoja. Joku 100mb - 2gb viel menettelis, mutta lähes 10gb. Kyllähän jokaisilla käytössä yleensä 10mb/s netti, mutta itselläni ja varmasti muillakin ongelmana noi pleikan serverit. Tämän 1.02 päivityksen lataukseen meni hieman vajaa tunti.
Suomessahan tämmöset eivät aiheuta kuin pientä ärsytystä mutta tällainen kulttuuri julkaisijoilta on aika röyhkee sentteri niille ulkomaan eläville joiden operaattoreilla on datakatto. Varsinkin kun iso osa tuosta päivityksestä on vissiin cgi-videota jonka pääsee näkemään muutakin kautta.
 
Onko mitään ETA:ta PC version suhteen? Kai tuo nyt jossakin vaiheessa tulee kun katsoo miten innokkaasti Square on julkaissut sarjaa viime vuosina PC:lle.
 
Ei minkään valtakunnan huhujakaan. Korkealla todennäköisyydellä tulee joskus, mutta todennäköisesti ei edes vielä vuoden sisään.
 
Pistin Storesta ostoon kun tämä näytti saaneen ihan hyviä arvosteluja. En hirveän paljon kerennyt vielä pelaamaan, mutta alku antoi ihan positiivisen kuvan. Monipuolista tekemistä tuntuu piisaavan ja maailma vaikuttaa mielenkiintoiselta. Peli tosin ei hirveästi tunnu Final Fantasylta ja alussa soinut Florencen Stand By Me särähti korvaan, koska joku mainstream -musiikki nyt ei välttämättä sovi Final Fantasyyn hirveän hyvin.
 
Psn oli taas mukavan hitaalla päällä ja päivityksessä taisi vähän päälle 3 tuntia mennä.

Puoli tuntia kerkisin tutorialien lisäksi pelaamaan. Se vähän mitä kerkisin peliä tutkimaan, niin näytti kyllä mielenkiintoiselta. Myös muutamat taistelut kävin testaamassa ensimmäisen paikan maastossa. Ensivaikutelma myös niistä ihan hyvä. Eihän se tietenkään yhtään sujuvaa vielä ollut. Järjestelmä niin erinlainen ja nopeampi, että tuli välillä paineltua vähän mitä sattuu. Eiköhän se tästä, kun näppäimet jää mieleen kunnolla.
 
Nyt olis joku 7h takana. Vaikuttaa hemmetin hyvältä. Hahmot leveleillä 18, tuntuu että olen vaikeuksissa alempi tasoisten vihulaisten kanssa varsinkin jos niitä tahtoo tulla useita kerralla. Tahton ottaa osumaa ja kaveritkin kärsii kovia. Koitin Deadeye behemonttia listiä, mut en osu niihin öljytynnyreihin tulella. Taitaa riittää tältä erää. Alkaa nukkumaan ja päivällä jtn muuta.
 
Suhteellisen nopeaa toimintaa Square Enixiltä. Äsken soitti Dhl- mies, että pakettia olisi tuloillaan. Jos sitä tänään ehtisi vähän kokeilemaankin.
 
Eilen kerkisin jokusen tunnin tätä pelaamaan. Kyllähän tämä hyvä peli on ja ainakin tähän asti lunastanut odotukset mitä oli. Toisaalta en kyllä ole vielä pitkälle kerinnyt. Nyt siinä kohtaa mihin elokuva loppui.

Nyt kun napit alkavat jo jollain tavalla olemaan muistissa, niin taistelukin on mukavempaa. Tuota puhuttua kaaottisuutta ainakin itsellä esiintyy, jos vihollisia on suurempia laumoja, esimerkiksi 6-7. Mutta tällöin ehkä sekaan juokseminen ei muutenkaan ole se paras lähestymistapa.

Tuo taitojen, taikojen ja muiden erikoisliikkeiden määrää mietityttää. Edellisissä osissahan niitä on ollut vaikka kuinka. Nyt tuon uuden järjestelmän myötä tuntuu, että ne ovat todella vähissä. Tuo kehityspuu ja siellä olevat päivitykset ei ainakaan hirveän monipuolista kuvaa anna.
 
Yhdeksän tuntia itsellä nyt pelaamista takana ja on kyllä maistunut. Aika skeptinen olin koko pelin suhteen ja varsinkin hahmojen mutta ihan oikeasti oon alkanu tykkäämään koko nelikosta. Muutenki on tähän asti ollut tosi toimivaa koko peli. Taistelu on edelleen jossain määrin hakusessa mutta siinäkin kehitystä tuntuu tapahtuvan koko ajan. Ainoa asia mikä aiheuttaa ongelmia on ne helvetin taivaalta tulevan empiren partiot jotka näyttää olevan koko ajan vähintään 4 leveliä korkeampia ja hirveällä massalla liikkeellä kuten sellaiselta porukalta voi odottaakkin. Eikä muuten olis nuokaan niin paha ongelma mutta se ranged tulen määrä mitä sieltä tulee tekee taistelemisen enemmän tai vähemmän mahdottomaksi. Toisaalta noita onneksi on helppo vältellä niin eivät ihan mahdoton riesa ole. Tuo onkin oikeastaan ainoa asia mikä tähän mennessä on tökkinyt eli varsin hyvin on peli onnistunut.
 
No nyt... nyt on sitten ihan oikea ensimmäinen rage quit tullu koettua. Samat saatanan empiren tyypit. Päätin pysähtyä poimimaan matkan varrelta yhden itemin kyytiin, eli auto parkkiin ja sakki ulos. Sillä samalla saatanan sekunnilla pamahtaa dropship paikalle. No, kokeilen vaan häipyä paikalta sen verran kauas että häipyvät. Tuun takas ja välittömästi dropship. Kävin kokeilemassa yöpyä muualla ja palata sitten autolle... välittömästi dropship. Viimein kokeilen sitten tapella kun ei oikein ole vaihtoehtoja. Kaks jantteria instana nurin ja kaks muuta niin heikossa hapessa että hihhei. Vähän mietityttää että kenenkähän mielestä siellä kehittäjien päässä tämmönen on ollu hyvä idea.
 
Onhan noita tullut PC:lle aika järkyttävääkin tahtia. Mikäli haluaa kokea mahdollisimman monta Final Fantasya ostamatta montaa konsolia, taitaa PC olla kannattavin vaihtoehto. Löytyy III-X/X-2 Remasteriin asti kaikki, XIII-trilogia (joka on kyllä aika paska) ja Type-0 HD. Ei mua niinkään huoleta se, että tuleeko XV PC:lle, vaan enemmänkin se että jos (ja oikeastaan kun, ennemmin tai myöhemmin) se tulee niin millainen se PC-porttauksen laatu on. Aika moni ollut paskaa säestettynä 30fps lockilla nimittäin. 10 ja 10-2 Remasterin saapuminen PC:lle yllätti kyllä aikanaan täysin, senhän piti olla Sonyn exclusive?

Toisaalta helppohan tämä on PC:lle kääntää nykykonsoleilta. Square muutenkin joutunut tekemään pelin normaalille PS4:lle ja PS4 Prolle, eli säädettävät grafiikat jo valmiina. Eikä peli edes ole tällä kertaa kummankaan konsolin yksinoikeus, niin mahdollisuudet aika suuret. Tosin ensi vuoden lopulla aikaisintaan kuullaan varmaan tästä, tosin mikäs tässä odotellessa. Hyvältä näyttänyt itse peli mitä kehdannut katsoa. Tosin taitaa PS4:sen hankinta olla aika lähellä, hintataso alkaa olemaan oikea ja yksinoikeuksiakin tarpeeksi mitä haluaisi pelata, lisäksi RDR2 tulossa myös.
 
No nyt... nyt on sitten ihan oikea ensimmäinen rage quit tullu koettua. Samat saatanan empiren tyypit. Päätin pysähtyä poimimaan matkan varrelta yhden itemin kyytiin, eli auto parkkiin ja sakki ulos. Sillä samalla saatanan sekunnilla pamahtaa dropship paikalle. No, kokeilen vaan häipyä paikalta sen verran kauas että häipyvät. Tuun takas ja välittömästi dropship. Kävin kokeilemassa yöpyä muualla ja palata sitten autolle... välittömästi dropship. Viimein kokeilen sitten tapella kun ei oikein ole vaihtoehtoja. Kaks jantteria instana nurin ja kaks muuta niin heikossa hapessa että hihhei. Vähän mietityttää että kenenkähän mielestä siellä kehittäjien päässä tämmönen on ollu hyvä idea.

Ei nyt varsinaisesti ole ragea nostanut mulla, mutta kieltämättä varsin ärsyttävää, että noita dropshippejä puskee aina tietyille paikoille. Ja yleensä vieläpä niin, että heti kohta napsahtaa uusi paikalle, vaikka ekan lastin nirhaisikin.
 
Ei nyt varsinaisesti ole ragea nostanut mulla, mutta kieltämättä varsin ärsyttävää, että noita dropshippejä puskee aina tietyille paikoille. Ja yleensä vieläpä niin, että heti kohta napsahtaa uusi paikalle, vaikka ekan lastin nirhaisikin.
Joo, siinä oli muutenki jo tapellu noiden kanssa ihan tarpeeksi niin aiheutti sen viimeisen aggron tuossa vaiheessa. Ja mulla ei muuten ois mitään noita tyyppejä vastaan ellei niitä puskis niin tiheään ja ne ei ois niin naurettavan voimakkaita verrattuna omiin tyyppeihin. Hieman semmoista epäuskoista naurua nostatti toisella foorumilla kun luin postauksen että: "Ihan helppohan noiden kanssa on toimia. Annat vaan niiden kolmen muun kuolla ja warp strikellä vedät viholliseen/piiloon/viholliseen/piiloon niin kauan että ne kuolee." Kuulostaa tosi hauskalta ja nautinnolliselta tavalta pelata. :rolleyes:
 
Mulla oli että pitää poimia yksi esine maasta, tuli empiren shippi siihen. Sitten tapoin ne, yritin poimia itemin, tuli uusi shippi. Kun käelin metrin taaksepäin niin taistelu loppui ja jos kävelin metrin tavaraa kohti niin matsi alkaa. 3 alusta tuli peräjälkeen....
 
Eilen sain lopputekstit rullaamaan tuntien ollessa 36. Täytyy sanoa että menee helposti sarjan kärkikolmikkoon Final Fantasy 9 ja 7 rinnalle ja tämän vuoden paras pelijulkaisu helposti. Pelistä näkyy kyllä tarinan osalta että julkaisuun on ollut kiire ja joitain asioita ei ole esitelty niin laajasti kuin ehkä oli tarkoitus mutta siitä huolimatta mielestäni juoni oli aivan hyvä jrpgksi. Ei voi kuin hattua nostaa Tabatalle joka sai projektin niinkin surkeista lähtökohdista kunnialla maaliin, ilmeisesti vielä pari kuukautta ennen syyskuun alkuperäistä julkaisuaikataulua oli kehitys todella kaaottisessa vaiheessa. DLC:itähän tähän on tulossa että ehkä ne vähän laajentavat juonta ja osaa sivuhahmoista, ns. runko on kuitenkin hyvä tarinallisesti.

Ainoana miinuksena voisi sanoa mmomaiset sivutehtävät, mutta tavallaan ihan charmikasta kun prinssi lähtee sammakkojahtiin kun voimakastahtoinen tutkija biologi neekeri nainen komentaa.

Kiitos Tabata unohtumattomasta roadtripistä
 
Eilen sain lopputekstit rullaamaan tuntien ollessa 36.

Spoilaamatta niin jäikö paljon sivutehtäviä yms juttuja tekettä? Monet ff:ät pidempiä seikkailuja tai pääseehän ysinkin 12 tuntiin jos haluaa:D
Kumminkin moneen tuhlattu se lähemnäs sata tuntia ni kuullostaa tämä lyhyeltä. Chapter kolmosessa mennään ja 10h kohta pelattu.
 
Spoilaamatta niin jäikö paljon sivutehtäviä yms juttuja tekettä?
Itse eilen lopettelin chapter 14 alussa, joka kai viimeinen tarina chapteri. Ch15 kait vapaapeluuta yms tekemättömien juttujen suorittamista. Peliaikaa kertynyt tuohon mennessä 29-30h, jotain ruokapaikkojen huntteja tehnyt sekä yli 40 sivutehtävää ainakin. Ajattelin nyt umbran kautta suorittaa hieman lisää sivujuttuja menneisyydessä niin saa tasoa korkeammalle ennen kuin pelaa tarinan loppuun.
 
Hmh... ite oon chapter 3:ssa menossa ja peliaikaa on kertynyt reilu 13 tuntia että jos kerran chaptereita on 14 niin jotenki en usko että itellä tulee lopputekstit ilmestymään reilu 30+ tunnin kohdalla. Ainakaan jos meno jatkuu samalla kaavalla kuin tähän asti on menty.
 
Spoilaamatta niin jäikö paljon sivutehtäviä yms juttuja tekettä? Monet ff:ät pidempiä seikkailuja tai pääseehän ysinkin 12 tuntiin jos haluaa:D
Kumminkin moneen tuhlattu se lähemnäs sata tuntia ni kuullostaa tämä lyhyeltä. Chapter kolmosessa mennään ja 10h kohta pelattu.
Jäi paljonkin, kyllä tämä mielestäni oli ihan saman pituinen kuin muutkin, tuossa 30-40 tunnin haarukassa muistaakseni kaikki ovat olleet. Pitää nyt alkaa koluamaan sivutehtäviä, huntteja, dungeoneja ja kerätä loput aseet, platinumi tässä on suht saavutettavissa.

Hmh... ite oon chapter 3:ssa menossa ja peliaikaa on kertynyt reilu 13 tuntia että jos kerran chaptereita on 14 niin jotenki en usko että itellä tulee lopputekstit ilmestymään reilu 30+ tunnin kohdalla. Ainakaan jos meno jatkuu samalla kaavalla kuin tähän asti on menty.
Kaikki chapterit eivät ole saman pituisia, etenkin loppupuolella ovat aika kompakteja. Nimenomaan tässä eniten näkee että kiire tullut saada peli aikataulussa ulos.
 
Kaikki chapterit eivät ole saman pituisia, etenkin loppupuolella ovat aika kompakteja. Nimenomaan tässä eniten näkee että kiire tullut saada peli aikataulussa ulos.
Niinpä tietenkin. No sen näkee sitten mikä on lopputulema kun meninki on tähän asti tosiaan ollut aikalailla tyyliä kolua kaikki.
 
Mietiskelin tässä, kun pelin saaminen menikin ensi viikkoon, että kannattaako paketin mukana tulevat Kingsglaive tai Brotherhood katsoa ennen kuin aloittaa pelaamisen? Spoilaako nuo pelin tarinaa paljon?
 
Eiköhän tämä tule pelattua samallalailla kuin Witcher 3:nen, eli kaikki mahdollinen ennen päätarinaa koluttua.

Yleensä jos teen toisinpäin niin ei enää into riitä juonen jälkeen pelailuun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 477
Viestejä
4 539 106
Jäsenet
74 803
Uusin jäsen
Mäntyvirta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom