Final Fantasy XV (PC, PS4, Xbox One)

Niinpä tietenkin. No sen näkee sitten mikä on lopputulema kun meninki on tähän asti tosiaan ollut aikalailla tyyliä kolua kaikki.

Itsellä on jäänyt mielikuva jostain, että peli on alussa ns. openworld, mutta muuttuu putkeksi jossain vaiheessa.
 
Mietiskelin tässä, kun pelin saaminen menikin ensi viikkoon, että kannattaako paketin mukana tulevat Kingsglaive tai Brotherhood katsoa ennen kuin aloittaa pelaamisen? Spoilaako nuo pelin tarinaa paljon?
Ehdottomasti kannattaa, brotherhoodista saat syvemmin käsitystä nelikosta ja miten ovat tavanneet. Kingslaivis spoilaa ihan pikkuisen, mutta vain pelin alkutunnelmista. Pääsee paremmin kärryille, vaikka taisivat tuossa isossa pätsissä tuoda noita leffan pätkiä myös peliin.
 
Itsellä on jäänyt mielikuva jostain, että peli on alussa ns. openworld, mutta muuttuu putkeksi jossain vaiheessa.
Saa nähdä. Ja tosiaan meinasin että oma pelityyli on ollut tuota kolua kaikki, tuohan pystyisi kyllä vetämään ihan suorana putkenakin jos vain haluaa nähdä tarinan eikä muuta.
 
Jos tämä on kiskoilla kulkevaa epäpelattavaa sontaa kuin FF XIII, parempi että jäänee hyllyyn. FF IX ja FF VII tyyliseen pelaamiseen ja vapaaseen maailmaan mieleni tekevi.
 
Nyt olis itelläkin peli läpi. Tunteja joku 36-37 takana. +80 sidequestia ja kymmenkunta ruokapaikkojen huntteja takana. Mietin jaksaisko platinan(ps4 trophy) tahkota. Puuttuis noi skillsit(fishing, cooking....yms), viimeinen royal arms ase löytää, 50 ability notes(puuttuu jokunen vielä) ja se kilppari tappaa.

Ainoastaan vituttaa et noi survival/photo nousee nii pirun hitaasti. Survival mulla jossain level 7/10 ja photo taitaa olla 9½/10. Joutuis vissiin pari kymmentä tuntia kävelee/juokseen, et saavuttais siin level 10. Ton vikan aseen paikka vaatis +55 levelin, että menis suht kivuttomasti ja kilppari kait tunnin tahkoamisen hyvällä tuurilla. Mitä vähän tutkiskelin.

Jos tämä on kiskoilla kulkevaa epäpelattavaa sontaa kuin FF XIII, parempi että jäänee hyllyyn. FF IX ja FF VII tyyliseen pelaamiseen ja vapaaseen maailmaan mieleni tekevi.
Noi ch8-14 on aika putkijuoksua, mutta koska vaan pääsee palaamaan lepopisteen kautta avoimeen maailmaan, jos haluaa.
 
Itseasiassa luin, mutta olisi varmaan pitänyt niitä linkkejä availla. Negatiiviset vibat peliä kohtaa, kun sattuu olemaan samaa universumia / spinoff kuin FF XIII.
Lähinnä siis meinasin että moni mainitsi että pelissä open world osuus ja lineaarisempi osuus. Ei ole FF13 putki eikä siinä oikeastaan ole lorenkaan kannalta mitään samaa. Tai siis ei ole mitään L'Cieitä tai Fal'Cieitä tai mitään muutakaan vastaavaa.
 
Final Fantasy 30th Anniversary roadmap

5 December, 2016 Mr.X Carousel, PS Vita, PS4 0

0-678x350.jpg



Read more http://vgleaks.com/final-fantasy-30th-anniversary-roadmap/

Final Fantasy XV has been finally released. Through thick and thin, FF XV is after all a great game with epic moments that contains the essence of the saga. It’s not perfect, but in overall is a recommended experience.

2017 will be the 30th anniversary for Final Fantasy and Square Enix will celebrate the milestone with the following items:

Final Fantasy releases in 2017 to celebrate the anniversary: Square will launch Final Fantasy VII Remake (first episode) and Final Fantasy XII: The Zodiac Age as main games to celebrate the Final Fantasy’s birthday.

Final Fantasy XIII trilogy is coming to PS4 during the next year. The bundle will include Final Fantasy XIII, XIII-2 and Lightning Returns on separate discs to be enjoined in 1080p and 60fps.

Final Fantasy 30th Anniversary Collection.
This compilation will include Final Fantasy I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII and IX and it will be released on PS4 and PS Vita in a single disc/card. It will include two versions of Final Fantasy I to VI: original versions from NES/SNES and modern ports (mostly mobile ports). FF VII to XI will be based only in newest ports. Final Fantasy II and III from NES will receive an official English translation (first time). Games will be based on Japanese versions, therefore we will be able to play parts that were cut out when games were released overseas. Graphical censorship included in some titles when they were released outside Japan will remain. The collection will have a built-in art gallery and a sound test menu to play songs from games included.

Just for the record: this compilation will include just main Final Fantasy titles (I to IX).

1.jpg


There will be three versions for the Final Fantasy collection:

1. Regular version: games and poster.

2. Collector’s Edition: Games, poster, art book, 8-bit Black Mage keychain, Chocobo plush and two discs with a selection of songs chosen by Nobuo Uematsu.

3. Crystal Complete Edition. It will be only available in limited quantities in the Square Enix’s website for PS4. Crystal Complete Edition will include:

Games: Final Fantasy 30th Anniversary Collection titles (FF I to IX), Final Fantasy X/X-2 HD, Final Fantasy XII: The Zodiac Age, Final Fantasy XIII Trilogy, Final Fantasy XV (and all DLC), Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (including all expansions + a 3 month subscription). Special items for Final Fantasy XI Mobile and Final Fantasy XIV will be included as well.

Physical items: all the content included in the Collector’s Edition, two extra discs for the soundtrack, a crystal necklace, a Moogle plush, a Black Mage statue, all three Final Fantasy Trading Card Game starter decks, Final Fantasy VII: Advent Children, Kingsglaive: Final Fantasy XV and Brotherhood: Final Fantasy XV. Everything will be packed in a luxury chest decorated with the Final Fantasy logo.

Just to clarify: these plans just apply to North America, we don’t know yet about other regions.

Season Pass:
– Final Fantasy I, Final Fantasy II, Final Fantasy XII: The Zodiac Age, Final Fantasy Tactics: The War of the Lions and Chrono Trigger could be released on Steam before the end of 2017.

– Final Fantasy VII Remake and Final Fantasy XV are coming to PC, but likely not until early-mid 2018.

Thanks to our source for this tasty information about Final Fantasy.



Eli puucee versiot tulossa VII Remakesta ja XV:stä näillä näkymin 2018. Niitä odotellessa. :kahvi:
 
No helvetti, en kyllä tiedä jaksaako sitä kahta vuotta odotella. Toisaalta PC saa sitten ns. täydellisen version jossa kaikki lisärit yms, mutta PS4 muutenkin ostoslistalla niin eiköhän peli tuu sillä koettua vuodenvaihteen nurkilla.
 
Kuumottais kyllä, itselläkin harkinnassa se, että ostaisiko PS4:n käytettynä jos vaikka porukka hankkiutuis vanhoista eroon Pron ostamisen jälkeen.
 
Siinä vaiheessa kun pelissä on edennyt nk. avoimeen maailmaan, niin onko tuolla kuinka häiritsevän paljon satunnaistaisteluita? Tyyliin FF VII, jossa muutaman sekunnin paikallasi seisoskeltuasi hyökkää joku pomppiva sieni tms. kimppuusi ja pilaa seikkailun ilon pelistä.
 
Siinä vaiheessa kun pelissä on edennyt nk. avoimeen maailmaan, niin onko tuolla kuinka häiritsevän paljon satunnaistaisteluita? Tyyliin FF VII, jossa muutaman sekunnin paikallasi seisoskeltuasi hyökkää joku pomppiva sieni tms. kimppuusi ja pilaa seikkailun ilon pelistä.
Mikään muu tuossa pelissä ei ole satunnaista kuin empiren joukkojen ilmaantumiset paikalle, ja tätä tapahtuu joillakin alueilla aivan liikaa ja toivon mukaan tuo patchataan jossain välissä, mutta niistä voi vaan juosta pois jos ei halua tapella paitsi jos satut just olemaan quest paikalla tai vastaavalla niin sitten on vähän voi voi. Toisaalta kun hoksaa pari kikkaa niin nuo kaatuu tosi helposti ja antavat siinä samalla ihan sairaita määriä expaa, että siinä mielessä. Välillä kans saattaa ilmaantua muitakin vihollisia ikään kuin tyhjästä mutta en tiedä sattuvatko vain olemaan kohdalle osuva spawni koska suurinosa otuksista kuitenkin näkyy hyvin etukäteen. Ja tosiaan jokaisesta taistelusta pystyy juoksemaan halutessaan pois avoimessa maailmassa.
 
Nyt on noin 20 tuntia peliä takana ja olisinkohan chapter 5 menossa. Mielestäni hyvinkin rauhallisesti olen pelannut, sivutehtäviä varsinkin paljon.

Luolastotaistelut ovat alkaneet vähän ärsyttämään. Ahtaita käytäviä ja siihen päälle vielä 7 imppiä. Siinä tilanteessa aika mahdoton ymmärtää mitä tapahtuu tai tekee.

Myöskään summoneita en ymmärrä. Tavaran kuvauksessa maininta jostain ehdoista, mutta ei tietoa mitä ne ovat. Kertaakaan ne ainakaan eivät ole vielä täyttyneet.
 
Nyt on noin 20 tuntia peliä takana ja olisinkohan chapter 5 menossa. Mielestäni hyvinkin rauhallisesti olen pelannut, sivutehtäviä varsinkin paljon.

Luolastotaistelut ovat alkaneet vähän ärsyttämään. Ahtaita käytäviä ja siihen päälle vielä 7 imppiä. Siinä tilanteessa aika mahdoton ymmärtää mitä tapahtuu tai tekee.

Myöskään summoneita en ymmärrä. Tavaran kuvauksessa maininta jostain ehdoista, mutta ei tietoa mitä ne ovat. Kertaakaan ne ainakaan eivät ole vielä täyttyneet.
Itsellä on lähemmäs 50 tuntia nyt takana ja menossa chapter 6:ssa ja vasta nyt alkanut ihan oikeasti kunnolla pääsemään sinuiksi taistelusysteemin kanssa. Nuo luolastotappelut tosiaan on vähän hektisiä ihan vain sen ahtauden ja mahdollisen vihollismäärän takia. Sekä sen, että tuo taistelusysteemi ei vain yksinkertaisesti tunnu siltä että sitä ois suunniteltu loppuun asti tuollaisille vihollismäärille. Joka tapauksessa yksi asia mikä itseä on auttanut noissakin on ollut tosiaan se että on vain yksinkertaisesti pakottanut itsensä oppimaan reagoimaan asioihin heti kun jotain tapahtuu, esim aikalailla kaikilla vihollisilla on pieni hetki josta näkee hyökkäyksen olevan tulosssa niin silloin väistetään ja rankaistaan heti perään (ja block+parry on aivan ehdoton osattava). Toinen asia on tiimin tehokas käyttö mikä niin ikään pitää vaan oppia kokeilemalla mikä toimii ja mikä ei. Kolmas on se että warppailee ihan tosissaan ympäri sitä taistelualuetta vaikka se olisi kuinka ahdas koska se helpottaa ainakin itsellä huomattavasti hyökkäystilanteiden rakentamista.

Nuo summonit on vähän jännä asia kyllä omalta osaltaan. En ollut edes tietoinen että siinä olisi jotain tiettyjä ehtoja millä ne saa tehtyä vaan itsellä ne on vain tuntunut tulevan randomisti jossain välissä taistelua ja sitten vain ilmestyy "paina nappia" kehoitus jonka jälkeen kyseistä nappia täytyy pitää pohjassa useampi sekunti ottamatta osumia tai mitään muitakaan keskeytyksiä ja sitten se summon tapahtuu. Tiedä sitten, pitää varmaan tutkia jos tuohon sitten tosiaan ihan jotkin tietyt ehdot on mitkä pitää täyttää niin saisi summonitkin toimimaan vähemmän randomisti.
 
Pelin taistelusysteemi on kyllä timanttia. Alussa tuntui että nappia hakkaamalla pärjää, mutta aika nopeasti otettiin luulot pois ja joutui ihan miettimään mitä tekee. Muutenkin erittäin positiiviset fiilikset pelistä, vaikka hieman epäilytti XIII sarjan jälkeen.
 
XIII:n jälkeen ajattelin, että Final Fantasy -sarja on kuollut, mutta olin väärässä. FFXV on ollut suuri positiivinen yllätys. Pelitunteja takana noin 30 tuntia ja tarinassa olen vielä alkutekijöissä, kun tutkittavaa ja mielenkiintoista oheistekemistä löytyy älyttömät määrät. Myös taistelusysteemi on erittäin toimiva, kun siihen pääsee sisälle. FFXV on täysin FFXIII:n vastakohta ja toivottavasti jatko-osissa tullaan jatkamaan samalla linjalla.
 
77 tuntia siinä kilahti kelloon että sai lopputekstit esiin. Muuten aika helvetin kovaa timanttia on kyllä peli mutta ihan ne muutama viimenen chapter ei oikein iskeny itselle. Nyt kuitenki odotellaan 22. päivä tulossa olevaa päivitystä missä saadaan NG+ mahdollisuus, että se lähtee melko varmasti tulille samantien kun vain on mahdollista. Ja platina pitänee kans jahdata kasaan.
 
No nyt ois sitte platina trophy plakkarissa ja muutamaa lukuunottamatta kaikki sivutehtävätki tehtynä (ja noiden tekeminen on seuraavana listalla). Pelikellossa 121 tuntia. Ei oikeasti edes muista milloin olisi tullut jotain yksinpeliä näin perusteellisesti koluttua.
 
Tänään tuli päätarina vihdoin läpäistyä(en pelaa päivittäin). Pelikello taisi näyttää 59h. Jonkun verran tuli sidequesteja ja huntteja suoritettua, mutta esim. Adamantoise jäi tappamatta ja yksi royal arms noutamatta(Costlemark Tower:mad:).

Pääjuoni oli riittävän mielenkiintoinen, joka jaksoi kiinnostaa loppuun asti. Lopusta kyllä huomasi että tekijöillä on aikaraja tullut vastaan. Sen verran hätiköidyltä ja melkein irralliselta se tuntui. Muuten kyllä täyttä timanttia ja yksi tämän vuoden parhaista peleistä. Varmasti tulee vielä palattua pelin pariin suorittamaan jälkeen jääneet tehtävät ja New Game+ alkaa viimeistään silloin kun rupeaa DLC:tä puskemaan.
 
Tänään tuli päätarina vihdoin läpäistyä(en pelaa päivittäin). Pelikello taisi näyttää 59h. Jonkun verran tuli sidequesteja ja huntteja suoritettua, mutta esim. Adamantoise jäi tappamatta ja yksi royal arms noutamatta(Costlemark Tower:mad:).

Pääjuoni oli riittävän mielenkiintoinen, joka jaksoi kiinnostaa loppuun asti. Lopusta kyllä huomasi että tekijöillä on aikaraja tullut vastaan. Sen verran hätiköidyltä ja melkein irralliselta se tuntui. Muuten kyllä täyttä timanttia ja yksi tämän vuoden parhaista peleistä. Varmasti tulee vielä palattua pelin pariin suorittamaan jälkeen jääneet tehtävät ja New Game+ alkaa viimeistään silloin kun rupeaa DLC:tä puskemaan.
Adamantoise on kyllä... noh, se on. Ei vaikea, enemmän puuduttava. Ja Costlemark on kyllä ihanin paikka ikinä. Ei oikeastaan sekään niinkään vaikea ole suurimmilta osin, ainoastaan ne parit todelliset cluster fuckit mitä siellä tulee vastaan on kohtalaisen vittumaisia. Enemmän tympi se miten se loppupää siitä paikasta oli rakennettu.

Ja juonesta jäi vähä sama fiilis itelle, että loppu tuntu siltä että on kehittäjillä loppunu joko aika tai ideat. Muuten peli on tosiaan ehdotonta timanttia. Että nyt tässä naputella muutamat vielä puuttuvat jutut kasaan ja toivoa hyvää DLC:tä ulos.
 
Adamantoise on kyllä... noh, se on. Ei vaikea, enemmän puuduttava. Ja Costlemark on kyllä ihanin paikka ikinä. Ei oikeastaan sekään niinkään vaikea ole suurimmilta osin, ainoastaan ne parit todelliset cluster fuckit mitä siellä tulee vastaan on kohtalaisen vittumaisia. Enemmän tympi se miten se loppupää siitä paikasta oli rakennettu.

Ja juonesta jäi vähä sama fiilis itelle, että loppu tuntu siltä että on kehittäjillä loppunu joko aika tai ideat. Muuten peli on tosiaan ehdotonta timanttia. Että nyt tässä naputella muutamat vielä puuttuvat jutut kasaan ja toivoa hyvää DLC:tä ulos.

Katsoin tuosta Adamantoisen tappamisesta videon, ja päätin etten vielä rupea edes yrittämään. Millä levelillä olit, kun suositus on kuitenkin 99? Ja tuosta Costlemarkista, sain kyllä tapettua ne monsterit sieltä lopusta, vaikka tiukkaa kyllä teki, mutta sitten etsin sitä pomoa ja päädyin uudestaan sinne pahimpaan monsteriläjään ja sitten yksinkertaisesti loppui tarvikkeet. Kuolin sinne ja viimeisin lataus oli dungeonin sisäänkäynnillä. Ei kyllä kiinnostanut aloittaa alusta. Täytyy myöhemmin yrittää uudestaan korkeammalla levelillä ja paremmilla tarvikkeilla.
 
Katsoin tuosta Adamantoisen tappamisesta videon, ja päätin etten vielä rupea edes yrittämään. Millä levelillä olit, kun suositus on kuitenkin 99? Ja tuosta Costlemarkista, sain kyllä tapettua ne monsterit sieltä lopusta, vaikka tiukkaa kyllä teki, mutta sitten etsin sitä pomoa ja päädyin uudestaan sinne pahimpaan monsteriläjään ja sitten yksinkertaisesti loppui tarvikkeet. Kuolin sinne ja viimeisin lataus oli dungeonin sisäänkäynnillä. Ei kyllä kiinnostanut aloittaa alusta. Täytyy myöhemmin yrittää uudestaan korkeammalla levelillä ja paremmilla tarvikkeilla.
Tais olla leveli jotain 97 kun sen tapoin mutta nyt kun on nähny sen taistelun niin oisin ihan rehellisesti varmasti pärjänny jo joskus 60+ levelillä. En tiedä miten muilla on menny kun en oo yhtäkään videota katsonut tai muuta mutta itselle se oli lähinnä sitä, että käytännössä hakkasi välillä vähän liikahtelevaa seinää niin kauan että siltä loppu hiparit. Ei mitään haastetta muuta kuin jaksaa.

Tuo takaisin monsteriläjään päätyminen tapahtui itsellekkin ekan kerran kun Costlemarkin menin läpi. Johtui lähinnä siitä, että tein viimeisessä pomolle johtavassa labyrintissa väärän valinnan ja päädyin väärään suuntaan. Kaiken huipuksi muistin sen jälkeen väärin sen mistä piti lähteä sitä pirun labyrinttia menemään ja päädyin toistamiseen sinne monsterihuoneeseen ja vasta kolmannella yrityksellä pääsin pomolle asti. Tuo oli oikeastaan ensimmäinen paikka missä piti vähän enemmän käyttää itemeitä niin niitä oli ehtiny kertyä varastoon niin paljon ettei ollut niiden puolesta ongelma. Chain taikojen käyttö oli sitten toinen asia mikä sitä monsterihuonetta helpotti varsin paljon vaikka siinä omat tyypitkin hittiä ottaa. Tietty vielä helpottaa vähän lisää jos menee sinne ruokabuffilla mikä estää damagen ottamisen elementeistä niin voi vaan paiskoa surutta mahdollisimman monta kertaa chain castina toimivia taikoja.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tuo Adamantoise tapettu ja hohhoijjaa. Ei tuo millään tavalla vaikea ollut, mutta aikaa meni reilusti yli 2h. Olin levelillä 63. Olipas puuduttavaa.
 
Ja tää olis nyt taputeltu läpi, tuli konsoli vuodenvaihteessa hommattua, joten tuli tämäkin nyt sit ostettua. Kokemuksena ihan kiva, mutta keskeneräsyys tarinassa, sekä MMORPG-maiset sivutehtävät olivat uskomattoman puuduttavia. Jossain Chapter 6 tienoilla ei enää jaksanut yhtäkään sivutehtävää, sillä kaikki olivat merkityksettömiä paikasta A paikkaan B juoksemista, jotain tapetaan siinä välissä ja homma jatkuu.

Tarinasta sen verran, että
keskeneräsyys näkyy valitettavan paljon Chapter 9 eteenpäin, peli siirtyy täyspäiseen putkeen. Lunan kuolemakin tuntuu jokseenkin merkityksettömältä, sillä koko pelin aikana ei hänen olemassaoloaan tiedostettu muulla tavoin kuin että se on siellä jossain, ja Umbran kautta Noctis ja Luna vaihtelevat tuota kirjaa. Ekaa kertaa kun se sitten tavataan niin hups, se kupsahtikin samointein. No, ei voi mitään, matka jatkuu. Enemmän Igniksen sokeutuminen tuntui menetykseltä. Lisäksi Gladioluksen ärähtäminen Noctikselle tuntui vähän hölmöltä. Joo sori, sun naises kuoli mut kerää paskas ja jatketaan matkaa. Kiva juttu.

Chapter 13 oli taaseen omasta mielestä aivan liian pitkitetty. Ja miksi helvetissä tähän peliin on yritetty lisätä jotain kauhuelementtejä? Piiloutuminen niiltä sotilailta tuntui vaan pääasiassa hölmöltä, sormuksellakaan niitä ei saanut tapettua paitsi väistelemällä, Deathilla ei mennyt ainakaan itsellä nurin. Tosin tuohon on kuulemma tulossa muutoksia tuohon Chapter 13:sta, sormuksen tehoa nostetaan ja siihen lisätään dialogia, mikä on hyvä asia.

Toisaalta pelin loppupuoli aiheutti vaan enemmän kysymyksiä, kuin se antoi vastauksia. Mikähän on Ravuksen tarina, siis ihan ylipäätään ennenkun se mätkitään kasaan? Ei vissiin mikään, sillä se vilahti pari kertaa pelin aikana ja sitten pistetään lihoiksi. Kiva homma taas, toivottavasti tähän saadaan vastaus, mielellään ei maksullisen DLC:n muodossa. Entäs sitten se kristalli? Noctis menee sisään, herää 10 vuotta myöhemmin jostain vankilasta ja lähtee takas Hammerheadiin. Ok, selkee homma, jos vielä kertoisitte että miks näin tapahtui. Jostain syystä ite tykkään peleissä paljon siitä, jos ajassa edetään paljonkin esimerkiksi chaptereiden välillä, kuten tässäkin. Tosin ongelmana siinä on se, että se menee täysin vituiks jos se on huonosti hoidettu, kuten juuri tässä on tapahtunu. Ei minkäänlaista selitystä miksi näin on käynyt. Plussaa tosin siitä, että maailma on muuttunut paljonkin tuossa välissä ja hahmotkin ovat saaneet lisää ikää mittariin.

Ardyn oli lisäksi vielä jokseenkin tylsä hahmona, sekä arvattavissa oli ensitapaamisesta lähtien että sen kanssa tullaan ottamaan matsia ennemmin tai myöhemmin, no näemmä myöhemmin kun jokseenkin tylsänä ratkaisuna laitettiin se viimeiseksi bossiksi. Empire unohdettiin myös kokonaan.

Hyvä kokemus se kuitenkin oli, mutta puutteellinen.
 
Joulukuussa saataville tulleen holiday packin extrat ilmeisesti aktivoituu ensi viikolla, mutta muuten on kyllä ollut aika hiljaista uusien patchien ja DLC:n osalta. Olisi ihan mukava tietää milloinka Pro-patch (luvattiin joulukuun aikana) ja tarinaa täydentävä päivitys tulee.
 
Kohta alkaa olla taputeltuna tämä, kaikki Royal Armsit kerätty ja jokainen dungeoni juostu läpi. Miinus tietysti nuo A Menace Sleeps in-questit, pari niitä tehnyt ja tuntuu vähän turhalta sinänsä juosta huoneesta toiseen pistäen kaiken kasaan mitä löytyy, toki sieltä löytää parempia aseita jne mutta turhan pitkästyttävää touhua. Vielä pitäisi skillit saada kymppiin kaikilla ja Adamantoise tappaa, sitten tietääkseni platina plakkarissa. Muutama leveli täytyy vielä saada tosin.

Costlemark Tower oli kyllä järkyttävää paskaa trial and error-tyylisine puzzleineen, olikohan se nyt joku neljä kertaa kun piti pistää ne kolme Red Giantia ja se hydra pakettiin, meinasi huumori loppua aika nopeasti tuossa kyllä.
 
Itselläni taisi mennä n.70 tuntia tuohon platina trophyyn, yllättävän vähän se vaati mielestäni. Peliaikaa tietenkin, mutta muuten ei ollut hirveästi vaikeuksia.

Nuo menace dungeonit itselläni myös jäljellä end gamesta, sekä jotain pientä muuta. Kuten suit v2 farmaus niiltä roboteilta. Ensimmäisen dungeonin menin läpi, mutta en usko tähän tältä osin enää vähään aikaan palaavani, hyllyyn odottamaan. Hyvä peli, mutta vähän lopuksi alkoi jo odottamaan pois laittoa.

Seuraavaksi odotella kingdom heartsien julkaisua maaliskuussa. Joku peli tähän välille katsella vielä.
 
Joo, mä taidan vaan kattoa youtubesta guidet noihin skilleihin miten saa nopeiten karsittua kasaan, sit vaan adamantoisen kimppuun about lvl 80 nurkilla ja peli saa sitten olla siinä. Joku ihan inasen päälle 40h nyt pelattuna, jos nyt oikein muistan. Alkaa kyllä tosiaan fiilikset olemaan vähän samat kun sulla, toivoo jo vähän että pääsis laittamaan pelin kunnolla hyllyyn. Sama ongelma lähes jokaisessa pelissä mistä platinan hommannu, alkaa loppua kohden kiinnostus laskemaan niin paljon ettei sen pelin pariin tule oikeastaan enää koskaan palattua.

E: Voi saatana noinko kauan tuossa fishingissä ja survivalissa tulee menemään? Prompton photography on jo lvl 9 mutta nuo vielä kohtuu matalalla. Noh, muutama tunti kalastusta ja pojat pyörimään yöksi ympyrää.
 
Onneksi olin tuota kalastelua harrastellut niin paljon jo pelin aikana, että ei jäänyt kuin muistaakseni yksi leveli hoidettavaksi loppuun. Pahin oli tuo gladion juoksentelut. Olin koko pelin pääsääntöisesti liikkunut chocobolla tai autolla. Lopun jouduinkin sitten liikkumaan juosten joka paikkaan.

Tuosta adamantoisesta en tiedä mitä sanoisi. Taistelussa ei kyllä ole mielestäni mitään vaaraa. Olisinkohan korkeintaan 5 potionia käyttänyt koko taistelussa. Sen pystyy oikeasti tappamaan vain pitämällä ympyrä pohjassa. Toista kättä ei tarvitsisi ohjaimelle edes pistää.
 
Joo, ite en juurikaan tota oo harrastanu ja nyt on melkeen kaikki levelit edessä tossakin touhussa, noh ei auta muu kuin suorittaa tai jättää sitten suorittamatta, hölmöltähän se tuntuis jos nyt jättäis kesken kun tosiaan pari helppoa, mutta pitkää asiaa vaan hoidettavana. Mut kyllä toi vähän sylettää, neljä tuntia kalastusta ei oo nimittäin kovin mielekästä tekemistä tässä pelissä.
 
Itsellä tuli kaikki paitsi kalastus ihan vaan siinä sivussa täyteen kauan ennen ku edes vedin tarinan loppuun ihan vain sillä, että tein sivutehtäviä varsin reippaasti ja kaikki paitsi hubista toiseen liikkuminen tuli hoidettua jalan. :D Kalastuskaan ei lopulta kauaa vieny ku yhestä paikasta (en enää muista mistä) pysty kiskomaan niin isoa kalaa ylös ilman kovin hirveää tappelemista edes, että tuli 10 tasolle asti ihan hillitöntä vauhtia expaa siihen.
Itsellä ois vielä kaks niitä a menace sleeps questia jäljellä ja sitten oisin tehny kaiken mitä pelistä löytyy. Jäi vaan vähän kesken tuossa uuden vuoden tienoilla homma kun ilmaantu muuta tekemistä ja heti uuden vuoden jälkeen kaks viikkoa putkeen petipotilas tason sairastuminen. Taidan ottaa tuon kaksikon vielä työn alle nyt tässä kun on taas tervehtynyt ja sitten odotellaan dlc:tä ja toivotaan siitä hyvää. Pelitunteja on kellossa ~130.
 
En kyllä täysin ymmärrä tuota tapaa, että pitää kaikki suorittaa 100% vaikka ei yhtään kiinnosta ja peli rupeaa sen vuoksi ärsyttämään. Jahtaan kyllä itsekin saavutuksia jonkun verran, mutta en tasan rupea tässä väkisin noita skillejä nostamaan. Varmasti DLC:n myötä skillit nousee muutenkin. Ja viihteen takiahan näitä pelataan, enkä todellakaan viihdy jos pitää puoli päivää juosta ympyrää.
 
Tänään tuli päivitys ja festivaalit avettiin. Festivaalit näytti sisältävän ihan kiitettävästi sisältöä. Löytyy kalastuskilpailuja, chocobo kilpailuja, valokuvaustehtäviä, paljon tutkittavaa + paljon muuta.
 
Tänään tuli päivitys ja festivaalit avettiin. Festivaalit näytti sisältävän ihan kiitettävästi sisältöä. Löytyy kalastuskilpailuja, chocobo kilpailuja, valokuvaustehtäviä, paljon tutkittavaa + paljon muuta.

Mistäs tämä festivaalialue löytyy? yritin vaikka kuinka ettiä, mutta ei.
 
Pelin päävalikosta taitaa löytyä, näin ainakin kerrottiin, ite en vielä testannu. Ja toi kalastaminen onkin ihan ok puuhaa loppujenlopuks, se onki se ainut mikä pitää kärvistellä.
 
Mistäs tämä festivaalialue löytyy? yritin vaikka kuinka ettiä, mutta ei.
Festivaaleille pääsee alkuvalikosta kohdasta "specials". Vaatii uusimman päivityksen peliin, vaikka festival ticketin saiki jo edellisen päivityksen yhteydessä.
 
noni siellähän se oli, kiitos :) Vähän hölmö ratkasu nuin erikseen laittaa itse pääpelistä. Tietenkin jos sen pääpeliin olisi laittanut, niin Altissia olisi sitten täysin erinnäköinen ja esim 3x exp olisi pois käytöstä. Mutta olisihan siellä ollut lääniä laittaa joku telttakylä pystyyn ja pitää tämä event siinä sitten pelinsisäisesti.
 
Ensimmäinen tarinapohjainen DLC on saanut julkaisupäivämäärän. Episode Gladio julkaistaan 28.3. Sitä ennen tiimi saa kuitenkin uudet "power rangers"- asut 21.2.
FFXV_magitek_exosuit.jpg



Final Fantasy XV's Episode Gladio Dated For March, Power Rangers-esque Exosuits Set For February
Written Tuesday, January 31, 2017 By Richard Walker
View author's profile



As part of the Final Fantasy 30th anniversary celebrations, Square Enix has announced that Final Fantasy XV's Episode Gladio - the first proper chunk of story-driven DLC - will be coming this March, but not before the game receives the Power Rangers-inspired Magitek Exosuits in, pictured above, in February.

The Magitek Exosuits for Noct, Gladio, Prompto and Iggy will be dropping on 21st February, making each of the gang invincible for a limited time of 30 minutes. Once the Magitek Exosuit's power has been drained, you'll then have to wait 24 hours of real-time before they're recharged and ready to use again.

Final Fantasy XV's Episode Gladio then follows on 28th March, and as one of the images below shows, it looks like Cor, marshal of the Crownsguard, will be joining Gladiolus on his adventure. Episode Prompto is also lined up for launch in June, and Square Enix has so far shown only a single image of the blonde sharpshooter dressed in a winter coat.

med_Final-Fantasy-XV-ep_gladio_battle.jpg


med_Final-Fantasy-XV-ep_gladio_location.jpg


med_Final-Fantasy-XV-ep_gladio_event.jpg
 
Final Fantasy XV director talks PC version with mod support and user-made quests | PC Gamer

Final Fantasy XV director Hajime Tabata said at least a couple of times last year that he'd be interested in bringing the game to the PC, but only as a "more technically developed" version—something he estimated would take more than a year to do properly. There's been no word since then on whether or not it will actually happen, but in a recent interview with Weekly Famitsu (via Gematsu) he said yet again that he'd like to see it happen, and shared a few ideas about what he has in mind.

"I’d like to release the game on PC as a technical attempt. I want to show PC users Final Fantasy XV running on high-end machines, and we personally would like to see it, too," he said. "Also, I would like to try developing on PC to pursue a unique way of playing with PC-exclusive features like making your own quests and enjoying the world using things like mods."

Tabata said that "development is progressing" on Final Fantasy XV's virtual reality content, "but we haven’t progressed to the point where we can say specifically when it will be released." He also said that he really wants to enable players to "freely travel that world by car. However, since realizing this in its existing state means overcoming some very high hurdles and tremendous debugging, the prospect of implementing it is impractical.” Perhaps in the PC version, then?

Maybe it's my natural optimism coming through, but that sounds to me just a little bit like a tease for something that's already happening. Square Enix hasn't given any indication that's the case, but I've dropped them a line just on the off chance that someone would like to.
 
Kauan odotettu PRO-update tuli viihdoin....valitettavasti. Aika lahjakkaasti failattu tuo. Lite resolutionilla tuo toimi ennen sujuvasti, mutta nyt fps pomppii ja välillä tökkii pahemmin kuin ennen. Kaikenlisäksi PS4 muuttui huomattavasti äänekkäämmäksi tuon päivityksen jälkeen. Ennen oli suht hiljainen tuota pelatessa.
 
Kauan odotettu PRO-update tuli viihdoin....valitettavasti. Aika lahjakkaasti failattu tuo. Lite resolutionilla tuo toimi ennen sujuvasti, mutta nyt fps pomppii ja välillä tökkii pahemmin kuin ennen. Kaikenlisäksi PS4 muuttui huomattavasti äänekkäämmäksi tuon päivityksen jälkeen. Ennen oli suht hiljainen tuota pelatessa.
En oo ite vielä testannu mutta katoin Digital Foundryn videon aiheesta ja olin aika pettynyt kans. Mieluusti ottasin korkeampaa fps:ää mutta en sillä hinnalla, että mennään epätasaiseksi tasaisen 30fps:n sijaan. =/
 
Testasin, petyin ja nyt odotan uutta päivitystä. Siis täysin epäonnistunut ja surkea päivitys!!! :mad:
 
Niiden ois oikeasti vaan pitäny antaa unlock/lock mahdollisuus sen sijaan että pakottivat unlocked fps:än kaikille lite moodissa.
 
Mietinnässä hankkia tämä peli, kun joskus tuli ps1llä jotain faikkaria pelattua. Sen jälkeen en ole pelannut, enkä muista mitään siiä ps1n tarinastakaan. Tarviiko tässä olla jotain pohjatietoa taustalla (aiemmat osat pelattuna) vai pystyykö pelaamaan itsenäisesti vain tämän?
 
Mietinnässä hankkia tämä peli, kun joskus tuli ps1llä jotain faikkaria pelattua. Sen jälkeen en ole pelannut, enkä muista mitään siiä ps1n tarinastakaan. Tarviiko tässä olla jotain pohjatietoa taustalla (aiemmat osat pelattuna) vai pystyykö pelaamaan itsenäisesti vain tämän?

Pystyy pelaamaan ihan itsenäisesti, ei ole sidoksissa mihinkään muuhun tarinaan vaan on uusi. Ainut mitä hyötyy edellisten pelaamisesta on, että tietää suoraan mitä esimerkiksi Hi- Elixir tai gold needle tekee, mutta nekin lukee kuvauksissa ja testaamalla selviää.

Porukan taustatarinaa voi valaista youtubesta löytyvästä 5-osaisesta (anime) lyhytsarjasta Brotherhood.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 650
Viestejä
4 480 353
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom