• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
no se on vaan fakta kun joku kuolee ja 100 vuoden päästä luut kaivetaan ylös!!. niistä luista voidaan selvittää Dna-tutkimusten perusteella oliko se mies vai nainen!!. eikä sitä miksi luiden omistaja oli itsensä määrittänyt...
Mutta entä jos haudassa onkin ruumiin lisäksi mekko, samalla kun luusto vastaa tyypillistä miesfenotyyppiä?

Voi olla että arkeologi silloin määrittää että kyse on muunsukupuolisesta, transsukupuolisesta tai drag-artistista.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Jo on aikoihin eletty, jos koripalloilija ei enää nykyään olekaan vain koripalloilija, vaan hän "identifioituu koripalloilijaksi" :D Vai olenko ainoa, jonka mielestä kuulostaa sairaalta, jos kaupassa käydessäni kerron identifioituvani asiakkaaksi sen sijaan, että ihan vain olisin asiakas?
Ei. Tarkoitus oli vain tuoda esiin se tosiasia, että ihminen on henkisesti sairas, jos hän "identifioituu" joksikin. Tällainen ihminen tarvitsee apua.
Identifioituminen on niin automaattista toimintaa, että identifioitujasta se tuntuukin vain siltä, että "on" se, miksi identifioituu. Ei sukupuoli-identiteettikään tunnu siltä, että aktiivisesti identifioituisi naiseksi tai mieheksi, vaan se tuntuu siltä, että on nainen tai mies. Normaalimpaa varmasti siitä yleisellä tasolla puhuminen onkin vain olemisena eikä identifioitumisena, ellei keskustelu ole spesifisti identiteetistä ja haluta tehdä selkeä ero.

Siinä voit olla oikeassa, että ihminen on henkisesti sairas identifioituessaan joksikin, ja vielä sairaampi kuvitellessaan oikeasti olevansa identifioitumisensa kohde, mutta tuo koskee käytännössä jokaista elossa olevaa ihmistä.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Jo on aikoihin eletty, jos koripalloilija ei enää nykyään olekaan vain koripalloilija, vaan hän "identifioituu koripalloilijaksi" :D Vai olenko ainoa, jonka mielestä kuulostaa sairaalta, jos kaupassa käydessäni kerron identifioituvani asiakkaaksi sen sijaan, että ihan vain olisin asiakas?
Saattaa tulla yllätyksenä mutta liian moni ihminen identifioituu tai määrittelee itsensä juurikin tuolla tavalla, pääosin työnsä tai harrastuksen kautta. Identifioituu esimerkiksi muusikoksi, kitaristiksi, jääkiekkoilijaksi, lääkäriksi jne jne. Tuossa ei mitään outoa tai erikoista, uskoisin että olet törmännyt tällaisiin tapauksiin. Tuohon rinnalle on vain tullut joukko jotka määrittelevät itsensä nimenomaan sen sukupuoli-identiteetin kautta. Sinänsä kyse on täysin samasta asiasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Ei. Tarkoitus oli vain tuoda esiin se tosiasia, että ihminen on henkisesti sairas, jos hän "identifioituu" joksikin. Tällainen ihminen tarvitsee apua.
Ehkä jätetään diagnoosien teko objektiivisille ammattilaisille. Identifioituminen on vain samaistumista tai kuulumista johonkin ryhmään - ei sen kummempaa. Suurin osa ihmisistä identifioituu jollain tavalla ja tasolla: suomalaiseksi, eurooppalaiseksi, opiskelijaksi, isänmaalliseksi, luonnonystäväksi, hyväntekijäksi, yhteiskunnan hylkiöksi, turkulaiseksi, ammatilaiseksi, jengiläiseksi, looseriksi, urheiluseuran kannattajaksi, oikeistolaiseksi, pasifistiksi jne. Kyse on ihan tavallisesta sosiaalisesta tarpeesta kokea yhteenkuuluvuutta ja tavasta toimia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ehkä jätetään diagnoosien teko objektiivisille ammattilaisille. Identifioituminen on vain samaistumista tai kuulumista johonkin ryhmään - ei sen kummempaa. Suurin osa ihmisistä identifioituu jollain tavalla ja tasolla: suomalaiseksi, eurooppalaiseksi, opiskelijaksi, isänmaalliseksi, luonnonystäväksi, hyväntekijäksi, yhteiskunnan hylkiöksi, turkulaiseksi, ammatilaiseksi, jengiläiseksi, looseriksi, urheiluseuran kannattajaksi, oikeistolaiseksi, pasifistiksi jne. Kyse on ihan tavallisesta sosiaalisesta tarpeesta kokea yhteenkuuluvuutta ja tavasta toimia.
Jos on ulkoisesti, biologisten syiden (geenit) takia selkeästi uros tai naaraspuolinen ihminen ja ei koe olevansa sukupuolta, johon ne geenit ajavat, niin silloin kannattaa tutkia:
1. Onko geneettistä vikaa? Jos on, niin sitten miettiä, onko syytä sukupuolen vaihdokseen, joskin on päivänselvää, että ko asiassa nykylääketiede ei sukupuolta oikeasti pysty vaihtamaan. Pystytään vain tekemään hyvin erikoinen mutantti.
2. Jos taas geenit vaikuttavat olevan ok, niin sitten olisi syytä antaa joku 5 vuotta nuppiterapiaa, ennenkuin käydään edes harkitsemaan jotain vaihtomutantoimisia.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Jos on ulkoisesti, biologisten syiden (geenit) takia selkeästi uros tai naaraspuolinen ihminen ja ei koe olevansa sukupuolta, johon ne geenit ajavat, niin silloin kannattaa tutkia:
1. Onko geneettistä vikaa? Jos on, niin sitten miettiä, onko syytä sukupuolen vaihdokseen, joskin on päivänselvää, että ko asiassa nykylääketiede ei sukupuolta oikeasti pysty vaihtamaan. Pystytään vain tekemään hyvin erikoinen mutantti.
2. Jos taas geenit vaikuttavat olevan ok, niin sitten olisi syytä antaa joku 5 vuotta nuppiterapiaa, ennenkuin käydään edes harkitsemaan jotain vaihtomutantoimisia.
Suomessa on tosisaan pakollista käydä kattavasti nuppiterapiaa, ennen kuin mitään lääketieteellisiä toimenpiteitä aletaan tekemään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Jos on ulkoisesti, biologisten syiden (geenit) takia selkeästi uros tai naaraspuolinen ihminen ja ei koe olevansa sukupuolta, johon ne geenit ajavat, niin silloin kannattaa tutkia:
1. Onko geneettistä vikaa? Jos on, niin sitten miettiä, onko syytä sukupuolen vaihdokseen, joskin on päivänselvää, että ko asiassa nykylääketiede ei sukupuolta oikeasti pysty vaihtamaan. Pystytään vain tekemään hyvin erikoinen mutantti.
2. Jos taas geenit vaikuttavat olevan ok, niin sitten olisi syytä antaa joku 5 vuotta nuppiterapiaa, ennenkuin käydään edes harkitsemaan jotain vaihtomutantoimisia.
Tai sitten toimitaan kuten nyt toimitaan, eli valitaan hoito sen perusteella mikä parantaa eniten kyseisen henkilön elämänlaatua.
Mikä helvetin pakkomielle ihmisillä on tuputtaa toisille jotain heidän haluamaansa hoitoa sen sijaan että annettaisiin sitä hoitoa mitä lääketieteen ammattilaiset ja potilas itse haluavat?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Tai sitten toimitaan kuten nyt toimitaan, eli valitaan hoito sen perusteella mikä parantaa eniten kyseisen henkilön elämänlaatua.
Mikä helvetin pakkomielle ihmisillä on tuputtaa toisille jotain heidän haluamaansa hoitoa sen sijaan että annettaisiin sitä hoitoa mitä lääketieteen ammattilaiset ja potilas itse haluavat?
Koska ihmiset ovat monasti typeryksiä ja harhaisia ja käyvät suorituttamaan (muiden laskuun pahimmillaan) toimenpiteitä, jotka ovat turhia ja joilla ei ole mahdollisuuksia onnistua. Sitten käytetään ensin paljon resursseja ja kun lopputulos onkin katastrofi, niin sitten tehdään itsari (noillahan on ollut taipumusta moiseen, vaikka on koitettu tutkia etukäteen asiaa).

Kyllä nimenomaan pitää ensin tehdä tarkat ja kattavat tutkimukset, sekä miettiä, mikä hoito on järkevin. Kyllä sitä on syytä myöntää, että ihmisellä voi vain yksinkertaisesti viirata päässä ja kannattaa rukata sitä päätä ennemmin, kuin esim kehoa. JA ihmisen kehon määräävät geenit ja hormonitoiminta. Jos ne sanovat, että henkilö on uros tai naaras ja henkilö kuvittelee ties mitä, niin silloin kannattaa tohtoroida sitä nuppia ensin rajusti, ennen muita toimenpiteitä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Kyllä nimenomaan pitää ensin tehdä tarkat ja kattavat tutkimukset, sekä miettiä, mikä hoito on järkevin. Kyllä sitä on syytä myöntää, että ihmisellä voi vain yksinkertaisesti viirata päässä ja kannattaa rukata sitä päätä ennemmin, kuin esim kehoa. JA ihmisen kehon määräävät geenit ja hormonitoiminta. Jos ne sanovat, että henkilö on uros tai naaras ja henkilö kuvittelee ties mitä, niin silloin kannattaa tohtoroida sitä nuppia ensin rajusti, ennen muita toimenpiteitä.
Ja suomessa toimitaan juurikin kuten kirjoitit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Koska ihmiset ovat monasti typeryksiä ja harhaisia ja käyvät suorituttamaan (muiden laskuun pahimmillaan) toimenpiteitä, jotka ovat turhia ja joilla ei ole mahdollisuuksia onnistua. Sitten käytetään ensin paljon resursseja ja kun lopputulos onkin katastrofi, niin sitten tehdään itsari (noillahan on ollut taipumusta moiseen, vaikka on koitettu tutkia etukäteen asiaa).

Kyllä nimenomaan pitää ensin tehdä tarkat ja kattavat tutkimukset, sekä miettiä, mikä hoito on järkevin. Kyllä sitä on syytä myöntää, että ihmisellä voi vain yksinkertaisesti viirata päässä ja kannattaa rukata sitä päätä ennemmin, kuin esim kehoa. JA ihmisen kehon määräävät geenit ja hormonitoiminta. Jos ne sanovat, että henkilö on uros tai naaras ja henkilö kuvittelee ties mitä, niin silloin kannattaa tohtoroida sitä nuppia ensin rajusti, ennen muita toimenpiteitä.
No kuten tuossa jo todettiin, Suomessa ei noita toimenpiteitä lähdetä suorittamaan heikoilla perusteilla. Vaan siihen sisältyy suht paljon lääketieteellistä analyysiä ennen kuin aletaan tekemään mitään peruuttamatonta. Hommassa mennään se lääketiede edellä, eli miten voidaan parhaiten parantaa ihmisen elämänlaatua (eikä vain lyhyellä tähtäimellä vaan myös pitkällä).

Mutta pitää kysyä, miksi ihmeessä sä haluat lähteä muokkaamaan sitä mieltä ennemmin kuin kehoa? Arvostatko sä todellakin ihmisen kehoa enemmän kuin ihmisen mieltä? Ainakin itse näen asian niin että jos mulle annetaan vaihtoehdot joko lähteä muokkaamaan mun kroppaa vai sitä mun mieltä niin paljon mielummin valitsen kropan. Koska se mun mieli on se mikä tekee minusta sen mikä minä olen ja en todellakaan halua että joku ulkopuolinen alkaa muokkaamaan sitä jos vaihtoehtona korjauttaa kehoa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Omilla rahoilla saa tietenkin leikellä. Eri asia jos veroista kustannetaan kumitissit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
No kuten tuossa jo todettiin, Suomessa ei noita toimenpiteitä lähdetä suorittamaan heikoilla perusteilla. Vaan siihen sisältyy suht paljon lääketieteellistä analyysiä ennen kuin aletaan tekemään mitään peruuttamatonta.

Mutta pitää kysyä, miksi ihmeessä sä haluat lähteä muokkaamaan sitä mieltä ennemmin kuin kehoa? Arvostatko sä todellakin ihmisen kehoa enemmän kuin ihmisen mieltä? Ainakin itse näen asian niin että jos mulle annetaan vaihtoehdot joko lähteä muokkaamaan mun kroppaa vai sitä mun mieltä niin paljon mielummin valitsen kropan. Koska se mun mieli on se mikä tekee minusta sen mikä minä olen ja en todellakaan halua että joku ulkopuolinen alkaa muokkaamaan sitä jos vaihtoehtona korjauttaa kehoa.
Lue nuo kirjoittamani viestit, niin ei tarvitse jankata itsestäänselvyyttä.

Ihminen voi kasvaa kuvittelmaan ties mitä (esim kasvuympäristö voi olla vääristävä) ja minäkuva voi helposti olla enemmän tai vähemmän vääristynyt. Silloin kannattaa hoitaa nuppia, ei kehoa. ja muutenkin, jos luit viestini: Kehoa ei voida oikeasti muuttaa. Sitä voidaan pakkeloida, leikata ja ja myrkyttää erialisilla lääkkeillä /hormoneilla väliaikaisesti, mutta se ei ole pysyvä tila. Sensijaan jos pää hoidetaan kuntoon, voidaan päästä paljon helpommin pysyvään, hyvään tilaan.

Jos ihminen höperehtää, niin nuppitohtori on nyt vain se oikea osoite, halusi ihminen sitä tai ei.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Lue nuo kirjoittamani viestit, niin ei tarvitse jankata itsestäänselvyyttä.

Ihminen voi kasvaa kuvittelmaan ties mitä (esim kasvuympäristö voi olla vääristävä) ja minäkuva voi helposti olla enemmän tai vähemmän vääristynyt. Silloin kannattaa hoitaa nuppia, ei kehoa. ja muutenkin, jos luit viestini: Kehoa ei voida oikeasti muuttaa. Sitä voidaan pakkeloida, leikata ja ja myrkyttää erialisilla lääkkeillä /hormoneilla väliaikaisesti, mutta se ei ole pysyvä tila. Sensijaan jos pää hoidetaan kuntoon, voidaan päästä paljon helpommin pysyvään, hyvään tilaan.

Jos ihminen höperehtää, niin nuppitohtori on nyt vain se oikea osoite, halusi ihminen sitä tai ei.
Onko sulla joku syy toistaa täällä suomen käypä hoito kuvauksia?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Lue nuo kirjoittamani viestit, niin ei tarvitse jankata itsestäänselvyyttä.

Ihminen voi kasvaa kuvittelmaan ties mitä (esim kasvuympäristö voi olla vääristävä) ja minäkuva voi helposti olla enemmän tai vähemmän vääristynyt. Silloin kannattaa hoitaa nuppia, ei kehoa. ja muutenkin, jos luit viestini: Kehoa ei voida oikeasti muuttaa. Sitä voidaan pakkeloida, leikata ja ja myrkyttää erialisilla lääkkeillä /hormoneilla väliaikaisesti, mutta se ei ole pysyvä tila. Sensijaan jos pää hoidetaan kuntoon, voidaan päästä paljon helpommin pysyvään, hyvään tilaan.

Jos ihminen höperehtää, niin nuppitohtori on nyt vain se oikea osoite, halusi ihminen sitä tai ei.
Ensinnäkin, tämä koko homma perustuu siihen täysin väärään jaotteluun että ajattelet että tässä olisi kyse kahdesta eri asiasta. Kehosta ja "nupista". Mutta noin ei ole. Molemmat ovat sitä kehoa. Kun "muokkaat nuppia", muokkaat oikeasti sitä kehoa.
Paitsi että koska meidän tietämys neurologiasta, etenkin aivojen osalta, on paljon enemmän lastenkengissä kuin käytännössä kaiken muun lääketieteen osalta niin sen sijaan että me voitaisiin hoitaa sitä "nuppia" tehokkaasti, se meidän "nupin" hoitaminen on yksi tehottomimmista ja arvaamattomimmista lääketieteen osa-alueista. Se on se millä on todella vaikeaa päästä pysyvään tilaan. Toisin kuin sen "kehon" muuttamisella.

Ja tämä on suht selvää jos vähän katsoo miten lääketiede toimii. Jos sun "kehoa" pitää muuttaa niin mitä tehdään? Sulle tehdään leikkaus, pari tuntia kirurgiaa ja tadaa, homma korjattu. Tai sitten saat lääkityksen joka suht tehokkaasti korjaa sitä mikä ikinä onkaan pielessä.

Mutta mitä tapahtuu kun pitääkin korjata sitä "nuppia"? No usein tuo tarkoittaa sitä että käy vuositolkulla psykiatrin juttusilla, syöt ties mitä mielialalääkkeitä ja silti lopputulokset ovat hyvin pitkälle lottoa. Koska me ei yksinkertaisesti ymmärretä vielä sen nupin toimintaa lähellekään niin hyvin että osattaisiin hoitaa sitä kovinkaan suurella tehokkuudella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 326
Semmoinenkin aspekti, että kuinka marginaalisesta ilmiöstä on kyse loppujen lopuksi? Kaikkia tässä maassa ei voida hoitaa koska joskus toimenpiteet ja lääkkeet voivat olla liian kalliita ja nykyään kasvavissa määrin nuorten mielenterveysongelmat ja syrjäytyminen ovat ongelma. Olisiko nämä kalliisiin sukupuolihoitoihin menevät varat tehokkaammin kohdennettu yleiseen syrjäytymisen ehkäisemiseen? Itse en ota kantaa, mutta jokainen voi miettiä montako syntymäsukupuolensa hyväksyvää voitaisiin auttaa takaisin elämään yhden epävarman hinnalla.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Mutta pitää kysyä, miksi ihmeessä sä haluat lähteä muokkaamaan sitä mieltä ennemmin kuin kehoa? Arvostatko sä todellakin ihmisen kehoa enemmän kuin ihmisen mieltä? Ainakin itse näen asian niin että jos mulle annetaan vaihtoehdot joko lähteä muokkaamaan mun kroppaa vai sitä mun mieltä niin paljon mielummin valitsen kropan. Koska se mun mieli on se mikä tekee minusta sen mikä minä olen ja en todellakaan halua että joku ulkopuolinen alkaa muokkaamaan sitä jos vaihtoehtona korjauttaa kehoa.
Yleisellä tasolla tuo on erittäin huono argumentti. Vaikeasti masentuneellakin mieli on se, mikä tekee hänestä sen, mikä hän on, mutta tuntuisi järjettömältä ajatella, että se olisi jotenkin säilyttämisen arvoista. Jos masentunut on mielen muutoksen jälkeen ei-masentunut, niin yhä edelleen mieli tekee hänestä sen, mikä hän on, mutta varmasti siitä tilanteesta käsin pitäisi hulluna pitää väkisin kiinni siitä aiemmasta mielestä sillä perusteella, että se oli sitä mitä silloin olin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Yleisellä tasolla tuo on erittäin huono argumentti. Vaikeasti masentuneellakin mieli on se, mikä tekee hänestä sen, mikä hän on, mutta tuntuisi järjettömältä ajatella, että se olisi jotenkin säilyttämisen arvoista. Jos masentunut on mielen muutoksen jälkeen ei-masentunut, niin yhä edelleen mieli tekee hänestä sen, mikä hän on, mutta varmasti siitä tilanteesta käsin pitäisi hulluna pitää väkisin kiinni siitä aiemmasta mielestä sillä perusteella, että se oli sitä mitä silloin olin.
Paitsi että masentuneen kohdalla ei päde se mikä pätee tässä transseksuaalin kohdalla, eli kyky valita että lähdetäänkö muokkaamaan sitä "mieltä" vai sitä "kroppaa".
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Semmoinenkin aspekti, että kuinka marginaalisesta ilmiöstä on kyse loppujen lopuksi? Kaikkia tässä maassa ei voida hoitaa koska joskus toimenpiteet ja lääkkeet voivat olla liian kalliita ja nykyään kasvavissa määrin nuorten mielenterveysongelmat ja syrjäytyminen ovat ongelma. Olisiko nämä kalliisiin sukupuolihoitoihin menevät varat tehokkaammin kohdennettu yleiseen syrjäytymisen ehkäisemiseen? Itse en ota kantaa, mutta jokainen voi miettiä montako syntymäsukupuolensa hyväksyvää voitaisiin auttaa takaisin elämään yhden epävarman hinnalla.
Eläkeläisten hoidon lopettaminen olis varmasti taloudellisesti paras tapa saada rahat riittämään, jotta marginaalissakin oleville tuottaville kansalaisille saataisiin hoitoa.

Itse en nuorten hoidosta leikkaisi mitään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Eläkeläisten hoidon lopettaminen olis varmasti taloudellisesti paras tapa saada rahat riittämään, jotta marginaalissakin oleville tuottaville kansalaisille saataisiin hoitoa.

Itse en nuorten hoidosta leikkaisi mitään.
Muistaakseni Yhdysvaltojen armeija käytti about 5 kertaa enemmän rahaa erektioiden hoitoon kuin transeksuaalien hoitoon niin siinä myös asia josta voidaan siirtää rahaa. Ei kai veronmaksajien nyt sentään pitäisi joutua maksaan muiden erektioista.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Paitsi että masentuneen kohdalla ei päde se mikä pätee tässä transseksuaalin kohdalla, eli kyky valita että lähdetäänkö muokkaamaan sitä "mieltä" vai sitä "kroppaa".
Onhan se lobotomia...

Mutta toki pointti oli enimmäkseen tuo, että huono argumentti on se, että "mieli tekee minusta minut, joten nykyinen mieli on säilytettävä". Toki se on selviytymisen mekanismi ja suurena voimana vaikuttamassa. Transseksuaalisuuden kohdalla myös lienee huomattavasti helpompaa muokata kroppaa kuin mieltä (mielen muuttaminen on yleensäkin vaikeaa mm. tuon äsken mainitun mekanismin takia). Mutta sama mekanismi aiheuttaa sen, että sitten kun mieli on muuttunut, niin siitä pidetään yhtä tiukasti kiinni kuin ennen aiemmasta, ja taas tuntuu, että "no kun jos en olisi tällainen, niin en olisi MINÄ".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Mutta toki pointti oli enimmäkseen tuo, että huono argumentti on se, että "mieli tekee minusta minut, joten nykyinen mieli on säilytettävä".
Juu se on varmaan huono argumentti jos poistat sen oleellisen osan siitä joka oli se mahdollisuus valita että kumpaa lähdetään korjaamaan. Ja muutenkin siirrät keskustelun asiaa joka ei vastaa sitä alkuperäistä tilannetta (eli transseksuaalisuudesta masennukseen).
Eli jos tavoitteenasi oli rakentaa paska olkiukko siitä mun alkuperäisestä argumentista mitä vastaan voit sitten hyökätä, mission accomplished :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Paitsi että masentuneen kohdalla ei päde se mikä pätee tässä transseksuaalin kohdalla, eli kyky valita että lähdetäänkö muokkaamaan sitä "mieltä" vai sitä "kroppaa".
Voidaan maserntuneenkin kohdalla katsoa, onko kehossa jotain vikaa, joka voi vaikuttaa mielialaan ja mahdollisesti koittaa, auttaako kyseisen asian korjaaminen.

Höperö on höperö, höperehtipä hän mitä tahansa.

Sukupuoliasioissa on selkeää, jotta jos tutkitaan ja keho on kunnossa ja kuvastaa joku urosta tai naarasta ja kehon omistaja kuvittelee muuta, niin silloin on selkeästi vikaa päässä ja se kaipaa ensisijaisesti hoitoa.

Ei siinä ole mitään järkeä lähteä höperön harhoja vahvistelemaan, jos asia halutaan kuntoon. Se on vain reitti syvemmälle suohon ja monasti mm siihen itsariin, johon nuo usein ovat päätyneet..

Sukupuolen vaihdosleikkaukset ovat yhtä toimivia, kuin jos menisin lääkärille valittamaan, ett kun tuo peukalo on minulla väärällä reunalla kämmentä.. Siirtäkääpä se toiselle reunalle. Kyllähän se sinne varmasti saataisiin jotenkin ommeltua, mutta eihan se toimisi, kun keho on mitä on..

Kyllä todennäköisemmin nuppitohtori auttaa , kuin kehon muokkaaminen, jos on selkeästi keho ok ja nupissa vikaa.

Ihmisillä on ihan ihmeellisiä houreita ja luuloja, joista saavat hyvinkin todellisen tuntuisia oireita. Sitten elämä osaa olla pirun hankalaa, kun ei mennä nuppitohtorille.. Pahimmillaan on ollut esim pariskunta, joista kuulemma ensin toinen höperehti tietystä asiasta, ja sitten toinenkin huomasi samat asiat. Houmma korjaantui, kun tuli muistisairaus, niin oireet hävisivät.

Tämä transsukupuoliasiakin on valitettavasti sellainen, että on hyvin pieni määrä ihmisiä, joille se on ongelma ja siinä siivellä sitten suuri määrä röllejä ja / tai päästä pehmenneitä, jotka sotkevat sitten noiden oikeasti esim oikeasti vaihdoshoitoa tarvitsevien asiat. Naisten sarjoihin änkytyneet urheilijat taidettiin sentään tajuta blokata...
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Juu se on varmaan huono argumentti jos poistat sen oleellisen osan siitä joka oli se mahdollisuus valita että kumpaa lähdetään korjaamaan.
Eli jos tavoitteenasi oli rakentaa paska olkiukko siitä mun alkuperäisestä argumentista mitä vastaan voit sitten hyökätä, mission accomplished :tup:
Viittasin "yleisellä tasolla" siihen, että ylipäätään se "mieli tekee minusta minut" on ajatus, joka on tunnepitoisesti vahva, mutta mahdollisesti erittäin vahingollinen. Riippumatta siitä, minkälaisia lisäehtoja siihen sisällyttää. Tarkoitus ei ollut rakentaa olkiukkoa väittäen, että olisit ollut sitä mieltä, että nykyinen mieli kannattaa aina säilyttää. Mutta vaikka siihen sisällyttää tuon lisäehdon että haluaa kiinnittyä nykyiseen mieleen, jos on vaihtoehto "korjaako" mieltä vai kehoa, se nykyiseen mieleen kiinnittyminen voi silti hyvin olla todella syvään paskaan astuminen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Sukupuoliasioissa on selkeää, jotta jos tutkitaan ja keho on kunnossa ja kuvastaa joku urosta tai naarasta ja kehon omistaja kuvittelee muuta, niin silloin on selkeästi vikaa päässä ja se kaipaa ensisijaisesti hoitoa.
Jälleen kerran teet sen virheellisen erottelun että erotat jotenkin sen kehon ja pään toisistaan. Ne ovat molemmat sitä samaa kehoa. Kyse on siitä että aivojen ja muun kropan välillä vallitsee konflikti ja kyse on siitä että mitenkä se konflikti voidaan parhaiten hoitaa potilaan osalta.

Ei siinä ole mitään järkeä lähteä höperön harhoja vahvistelemaan, jos asia halutaan kuntoon. Se on vain reitti syvemmälle suohon ja monasti mm siihen itsariin, johon nuo usein ovat päätyneet..
Paitsi että ollaan nähty yhä uudelleen ja uudelleen että ne hormonihoidot ja sukupuolenkorjausleikkaukset ovat erittäin tehokkaita tapoja parantaa niiden potilaiden elämänlaatua. Joka muun muassa näkyy siinä että se itsemurhariski on paljon pienempi niillä transseksuaaleilla jotka ovat saaneet tuota hoitoa kuin niillä jotka eivät ole saaneet sitä.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Muistaakseni Yhdysvaltojen armeija käytti about 5 kertaa enemmän rahaa erektioiden hoitoon kuin transeksuaalien hoitoon niin siinä myös asia josta voidaan siirtää rahaa. Ei kai veronmaksajien nyt sentään pitäisi joutua maksaan muiden erektioista.
Ihan ymmärrettävää. Kyseessähän on ihan oikea vaiva. Erektiota tarvitaan lisääntymiseen, kumitissejä ei.
 

Tecto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.03.2022
Viestejä
1 332
Sinä et identifioidu miksikään, esim. suomalaiseksi, vai koetko olevasi henkisesti sairas?
Näköjään asia on monille vaikea käsittää.

Minä en identifioidu suomalaiseksi. Minä olen suomalainen. Identifioituminen on wokeporukan keksimää uuskieltä, jota pyritään käyttämään siihen, että epänormaaleita asioita pyritään normalisoida.

Sama sukupuolten kanssa. Ihmiset ovat jotain sukupuolta, eikä mitään identifioitumista ole olemassakaan. Jos mies kuvittelee olevansa nainen, niin saa kuvitella, mutta ei se mitään identifioitumista ole, vaan nimenomaan pään sairaus.
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Jälleen kerran teet sen virheellisen erottelun että erotat jotenkin sen kehon ja pään toisistaan. Ne ovat molemmat sitä samaa kehoa. Kyse on siitä että aivojen ja muun kropan välillä vallitsee konflikti ja kyse on siitä että mitenkä se konflikti voidaan parhaiten hoitaa potilaan osalta.
Jälleen kerran en ole tehnyt minkäänlaista virheellistä olettamusta.-

Keho voidaan tutkia ja jos todeta:
Geenit ok
Hormonit ok
-->Tällöin on päivänselvää, että seuraavaksi kannattaa paneutua sen pään hoitamiseen.

Valitettava tosiasia kun vain on , että ihminen voi olla monella tavalla harhainen, eikä sukupuleen liittyvät harhakuvitelmat ole minkäänlainen poikkeus. Ja jos ne ovat ongelma, niin psykiatri on se täysin oikea paikka, eikä missään nimessä mikään plastiikakirurgin suorittama kehon silpominen, muiden laskuun.

Paitsi että ollaan nähty yhä uudelleen ja uudelleen että ne hormonihoidot ja sukupuolenkorjausleikkaukset ovat erittäin tehokkaita tapoja parantaa niiden potilaiden elämänlaatua. Joka muun muassa näkyy siinä että se itsemurhariski on paljon pienempi niillä jotka ovat saaneet tuota hoitoa kuin niillä jotka eivät ole saaneet sitä.
Ja myös monet hoidossa olleet / leikellyt ovat olleet edelleen surkeita ja tehneet niitä itsareita.
 

Tecto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.03.2022
Viestejä
1 332
Paitsi että ollaan nähty yhä uudelleen ja uudelleen että ne hormonihoidot ja sukupuolenkorjausleikkaukset ovat erittäin tehokkaita tapoja parantaa niiden potilaiden elämänlaatua. Joka muun muassa näkyy siinä että se itsemurhariski on paljon pienempi niillä transseksuaaleilla jotka ovat saaneet tuota hoitoa kuin niillä jotka eivät ole saaneet sitä.
Juu, parantaa elämänlaatua ja niissä tapauksissa ovat hyödyllisiä. Mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että kyseisessä toimenpiteessä fyysisillä muutoksilla pyritään auttamaan ihmistä elämään mielisairauden kanssa. Mies on edelleen mies, vaikka hänet fyysisesti muokattaisiin naisen näköiseksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Ja myös monet hoidossa olleet / leikellyt ovat olleet edelleen surkeita ja tehneet niitä itsareita.
No mikään hoito ei ole täydellistä. Mutta nähdään että tilastollisesti ylivoimainen enemmistö hyötyy noista leikkauksista ja heidän elämänlaatunsa paranee sen seurauksena.
Vanha kunnon turvavyöanalogia:
Aina välillä tapahtuu onnettomuus jossa autossa oleva kuolee koska hänellä oli turvavyö. Mutta on suoraa idioottimaisuutta tuon perusteella lähteä vaatimaan että turvavöitä ei pitäisi käyttää koska on ne 99% tapauksista joissa se turvavyö auttaa paljon enemmän kuin haittaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Juu, parantaa elämänlaatua ja niissä tapauksissa ovat hyödyllisiä. Mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että kyseisessä toimenpiteessä fyysisillä muutoksilla pyritään auttamaan ihmistä elämään mielisairauden kanssa. Mies on edelleen mies, vaikka hänet fyysisesti muokattaisiin naisen näköiseksi.
Okei mutta mitä helvetin väliä tuolla on kunhan sen potilaan elämänlaatu paranee?
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
No eikö sitten kaikkien mielisairauksiin pitäisi lähteä mukaan ja lopettaa lääkkeet? Tuttukin sai viestejä jumalalta ja kas kummaa joutui lukkojen taakse eikä uutta raamattua tehty.
Okei mutta mitä helvetin väliä tuolla on kunhan sen potilaan elämänlaatu paranee?
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Näköjään asia on monille vaikea käsittää.

Minä en identifioidu suomalaiseksi. Minä olen suomalainen. Identifioituminen on wokeporukan keksimää uuskieltä, jota pyritään käyttämään siihen, että epänormaaleita asioita pyritään normalisoida.

Sama sukupuolten kanssa. Ihmiset ovat jotain sukupuolta, eikä mitään identifioitumista ole olemassakaan. Jos mies kuvittelee olevansa nainen, niin saa kuvitella, mutta ei se mitään identifioitumista ole, vaan nimenomaan pään sairaus.
Taitaa olla lähinnä yksi, jolle tämä asia on hankala käsittää. Identifioituminen tarkoittaa juuri sitä, että luo ajatuksen siitä, että on "minä", joka "on" jokin "asia" (esim. suomalainen / nainen / mies). Tuo on helvetin paljon vanhempi konsepti kuin koko woke-meininki.
 

Tecto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.03.2022
Viestejä
1 332
Okei mutta mitä helvetin väliä tuolla on kunhan sen potilaan elämänlaatu paranee?
Halusin vain että pysytään faktoissa, eikä jatketa tuota iänikuista väittämää siitä, että mielisairaus paranee kun vähän leikellään.
 

Tecto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.03.2022
Viestejä
1 332
Taitaa olla lähinnä yksi, jolle tämä asia on hankala käsittää. Identifioituminen tarkoittaa juuri sitä, että luo ajatuksen siitä, että on "minä", joka "on" jokin "asia" (esim. suomalainen / nainen / mies). Tuo on helvetin paljon vanhempi konsepti kuin koko woke-meininki.
Höpö höpö. Wokeporukka on tämän identifioitumisen tuonut tähän sukupuolikeskusteluun. Ja sen ainoa tarkoitus on yrittää peitellä sitä, että kyseessä on nimenomaan kuvittelu, eli kuvitellaan mielikuvituksen tuottamia asioita ja yritetään esittää että ne on totta. Ja käytetään tilalla sanaa "identifioida", jotta se ei heti kuulosta kuulijan korvaan siltä mitä se oikeasti on, eli kuvitelmaa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Kyllä. Jos tohtori on kanssasi samaa mieltä ja näyttöä löytyy.

Suomessa asennetaan naisillekiin kumitissejä julkisella, niin miksei sulle pakaroita?
Siinähän se onkin, mitään noista ei pitäisi kustantaa verorahoista. Ei kumitissejä, pakaraimplantteja, tatuointeja tai mitään jonka joku yksittäinen yksilö kokisi omaa elämäänsa parantavaksi. Omalla rahalla tottakai kumitissit heti jos mieli tekee.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Halusin vain että pysytään faktoissa, eikä jatketa tuota iänikuista väittämää siitä, että mielisairaus paranee kun vähän leikellään.
Hörökorviakin leikellään. Onko sekin joku mielisairaus olla pitämättä niistä korvista mitten kanssa on syntynyt?
 

Tecto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.03.2022
Viestejä
1 332
Kyllä. Jos tohtori on kanssasi samaa mieltä ja näyttöä löytyy.

Suomessa asennetaan naisillekiin kumitissejä julkisella, niin miksei sulle pakaroita?
Tuo on aika epärehellistä käytöstä. Sanot asioita, joilla annat ymmärtää jotain ihan muuta kuin mitä se todellisuudessa on, mutta kuitenkin muotoilet asian niin, että teknisesti et valehtele.

Eli tässäkin tapauksessa annat ymmärtää, että naiset saisivat halutessaan silikonitissejä julkisella, vaikka totuus on se, että julkisella tehdään ainoastaan korjaavia leikkauksia, jos esim. sairauden, vamman tai kehityshäiriön vuoksi on rinnoissa epämuodostumia tms. Ei sieltä julkiselta kukaan saa silikonitissejä siksi, että joku haluaa parantaa elämänlaatua uusilla tisseillä.
 

Tecto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.03.2022
Viestejä
1 332
Hörökorviakin leikellään. Onko sekin joku mielisairaus olla pitämättä niistä korvista mitten kanssa on syntynyt?
Jahas, loppui taas argumentit, niin pitää alkaa puhumaan asian vierestä? Jos jollakin on hörökorvat, niin ne ovat ihan totta, eikä ihminen siinä mitenkään kuvittele, että hänellä on hörökorvat. Mutta jos ihminen kuvittelee olevansa eri sukupuolta, niin kyse on nimenomaan kuvittelusta, eli mielisairaudesta. Etkö oikeasti ymmärrä eroa? Vai häiritsetkö vaan tahallasi keskustelua?
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Höpö höpö. Wokeporukka on tämän identifioitumisen tuonut tähän sukupuolikeskusteluun. Ja sen ainoa tarkoitus on yrittää peitellä sitä, että kyseessä on nimenomaan kuvittelu, eli kuvitellaan mielikuvituksen tuottamia asioita ja yritetään esittää että ne on totta. Ja käytetään tilalla sanaa "identifioida", jotta se ei heti kuulosta kuulijan korvaan siltä mitä se oikeasti on, eli kuvitelmaa.
Siitä en tiedä, kuka identifioitumisen on sukupuolikeskusteluun tuonut, minä kommentoin sinun väitettä siitä, että identifioitumista ei olisi olemassakaan. Myös ymmärrys siitä, että identiteetti on kuvitteellinen asia, on vanha kuin taivas. Buddhalaiset siitä on puhunu jo vaikka kuinka kauan. Tuossa, että esitetään identiteetin olevan totta on ihan sama ilmiö kuin sinulla sanoessasi, että "en identifioidu, vaan OLEN".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Toinen asia on fakta, toinen on oma asia Vaikka ne olisvatki yhtenevät, niin kyseessä ei suinkaan ole absoluuttisesti sama asia.

Identifioitumisella on lähinnä itselle merkitystä. Fakta on fakta, merkitsipä se itselle mitä tai ei. Identifioitumisessa voi myös olla virheitä, faktoissa ei.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Ei sieltä julkiselta kukaan saa silikonitissejä siksi, että joku haluaa parantaa elämänlaatua uusilla tisseillä.
Mitä muuta esim. rintojenpienennysleikkaukset ovat, kuin elämänlaatua parantavia leikkauksia? Jos on tosi pienet tai epäsuhtaiset, niin saattaa myös päästä julkiselle leikeltäväksi.

Jos tissileikkaus ei parantaisi elämänlaatua, niin niitä ei julkisella tehtäisi.

Vähän sama juttu ku ne hörökorvat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom