Se ei ole keskustelua, jos sanallakaan ei kommentoida itse aihetta, mutta tullaan vain muille keskustelijoille esittämään vaatimuksia. Minä mielelläni perustelen mielipiteitäni sellaiselle, joka osallistuu aktiivisesti ja asiallisesti kyseiseen keskusteluun. Mutta sellaiselle taas on turhauttavaa alkaa mitään perustelemaan, jota ei edes kiinnosta keskustella asiasta ja heti kun perusteluja antaa, niin ne sivuutetaan ja esitetään taas jokin uusi perusteluvaatimus siirrettyjen maalitolppien kohdalta.
En sano että se on kiellettyä, sanon vain että se on huonoa käytöstä. Vähän sama asia kuin oikeassa elämässäkin, moni asia on huonoa ja paskaa käytöstä, vaikka se ei laitonta olekaan.
Jos nyt katsot, niin tämä kyseinen käyttäjä on kirjoittanut tähän keskusteluun 7 viestiä ja näistä viesteistä yksikään ei ota mitään kantaa itse keskustelun aiheeseen, vaan se on ainoastaan metakeskustelua minun viesteistäni. Tuollaisen "sivustahuutelun" minä tulkitsen ihan vain häirinnäksi. Vähän sama asia kuin sähköautoketjussa muut keskustelevat sähköautoista, niin joku sankari tulee siihen väliin heittämään, että polttiksella pääsee kusematta lappiin.