Mulla ei ole siitä mielipidettä sinänsä, vaikka ymmärrän sen syyt, ja ne ovat ihan perusteltuja. En silti laske sitä sellaiseksi syrjinnäksi, minä syrjintää yleensä pidetään, ja mistä ymmärsin olevan kyse. Joten ei, mitään ei ole debunkattu. Minulla saa olla mielipiteeni, aivan kuten teilläkin. Nämä ovat täysin tulkinta-asioita, joista on varmaan ihan turha jauhaa tän enempää, kun menee vain jankkaamiseksi.
Mikäli se Oskun viesti koski ainoastaan tällaista, niin olkoon sitten niin ja koko keskustelu oli turha. Siihenhän ei koskaan saatu perusteluja tai esimerkkejä, muuta kuin tuon jankuttamista. Kukaan teistä muista ei ole kuitenkaan itse väittänyt sen olevan totta, että tavallista ihmistä on alettu syrjiä, joten oletan, ettette muutkaan ole sitä mieltä oikeasti.
Mielipiteeni siitä, että se kaikki oli vain sananhelinää, pitää edelleen.![]()
Ei ole tulkinta-asia että positiivinen syrjintä on syrjintää. Se on ihan todettavissa oleva fakta.
Sanotaan nyt vaikka, että jollain iäkkäämmällä asiantuntijalla on vaikea työllistyä kun arvellaan ettei 5-kymppinen sopeudu nuorempien pöhinätiimiin niin ehkä tuossa olisi joku erityiskohtelun paikka kuitenkin? Jos oletetaan että tiedot ja taidot ajan tasalla. Tällainen henkilö saattaisi tuoda oikeastikin jotain lisäarvoa osaamisellaan/kokemuksella siihen tiimiin. Jonkin etnisyyden suosimisessa en näe oikein mieltä, siis miten se ulkomaista alkuperää oleva olisi esim. bussikuskina sen erikoisempi kuin kantasuomalainen..
Ei se varsinaisesti silloin ole enää erityiskohtelua jos tavoitteena on hankkia hommaan pätevin ja arvellaan esim. että iäkkäämmällä on enemmän kokemusta eli siis on pätevämpi.