- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 071
Jep, ei näissä mikään kaikenkattava kielto ole mitenkään järkevä enkä tiedä onko alunperin kukaan oikeasti sentään ihan sellaisia ajanutkaan. Noita kun on joillekin listoille jenkeissä esim. kerätty niin ideana on ollut ymmärtääkseni enemmän se, että oikeassa kontekstissa tämmöiset sisäpiirille tarkoitetut viittaukset pystytään tunnistamaan. Ei se, että pelkästään joku numeron käyttö olisi riittävä todiste ja alettaisiin poikkeuksetta tuomita sellaisena viittauksena.Nää on musta vähän hankalia keissejä. Ingman nousi otsikoihin, koska markkinoi jäätelöään numerosta 88 muodostuvalla logolla. Itse en tiennyt, mutta tuo numero voidaan liittää ilmeisesti äärioikeistoon, joka käyttää numeroa jonain symbolinaan. Tuo logo tuli jäätelöön aikoinaan koska se oli 88. tuotelanseeraus:
Brändit | Ingmanin jäätelöpuikkoa myydään natseihin liitetyllä tunnuksella
Unilever Suomi ei halua kommentoida sitä, onko jäätelöpuikon nimen sopivuutta pohdittu tai onko siitä tullut valituksia.www.hs.fi
Musta on ongelmallista, että ihan tavallisiam, yleisiä ja triviaaleja asioita - kuten numeroita - aletaan bännälillä tai korostaa niiden marginaalimerkityksiä vain siksi, että niillä on myös jossain öyhöttäjäpiireissä joku erikoinen merkitys. Tämä koskee niin numerosarjoja kuten vaikkapa OK-tervehdystä, jossa etusoermi ja peukku laitetaan yhteen ja muut sormet on suorina. Ja miljoona muuta vastaavaa.
Kuten vähän kaikessa niin tietysti aina löytyy joku joukko joka ei sitten ehkä tätä ihan sisäistä ja nähtävästi heitä on ollut riittävästi siihen, että HS kokee tarpeelliseksi asiaa käsitellä. Yritykset tuntuvat toki markkinoinnissa usein pyrkivän ottamaan jo oma-aloitteisestikin todella varovaista linjaa ehkä juuri siksi.