• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Onpa lohdullista. Sittenhän se on tosi jees ja pelkstään hienoa ja kliffaa. Lisää sitä! ?
Yllättäen meni taas sun kanssa tämä tähän.


Ehkä olisi parempi kun et alkaisi kertomaan meille muille miten me ajatellaan. Väänsin sinulle jo ratakiskosta, mutta ilmeisesti ei vaan mene perille.
Missä olen kertonut kenellekään miten ajatella? Jos nyt käyttää jotain "friikki"-sanaa, niin ehkä pieni asenteellisuus paistaa läpi.

Mun puolesta tää on tässä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Mielipide: Sukupuolirooleista on päästävä irti




Eikö lukiolaisilla pitäisi olla jo jonkun verran järkeä päässä vai onko kouluissa jo näin aivot mädättävää sukupuolikasvatusta? Palomiehissä on vain 10 kpl naisia. Se ei suinkaan voi johtua siitä että palomiehiltä vaaditaan todella kovaa kuntoa ja lihasvoimaa kun painetaan kymmenien kilojen kamppeissa pelastustehtävissä ja että monelta mieheltäkin loppuvat voimat ja kunto niissä kesken? Ehei. Pahojen sukupuoliroolien syytä tämä.

Edit. korjattu 10 % -> 10 kpl
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Mielipide: Sukupuolirooleista on päästävä irti




Eikö lukiolaisilla pitäisi olla jo jonkun verran järkeä päässä vai onko kouluissa jo näin aivot mädättävää sukupuolikasvatusta? Palomiehissä on vain 10 % naisia. Se ei suinkaan voi johtua siitä että palomiehiltä vaaditaan todella kovaa kuntoa ja lihasvoimaa kun painetaan kymmenien kilojen kamppeissa pelastustehtävissä ja että monelta mieheltäkin loppuvat voimat ja kunto niissä kesken? Ehei. Pahojen sukupuoliroolien syytä tämä.
Sanoisin että ihminen on tyhmimmillään tuossa iässä. Kuvittelee tietävänsä vitusti asioita. Ei se "lukiolaisfilosofi" ihan tyhjästä tullut sana ole :D

E: näköjään mielipiteen kommenteissa ei ihan jaeta samaa huolta :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Mielipide: Sukupuolirooleista on päästävä irti




Eikö lukiolaisilla pitäisi olla jo jonkun verran järkeä päässä vai onko kouluissa jo näin aivot mädättävää sukupuolikasvatusta? Palomiehissä on vain 10 % naisia. Se ei suinkaan voi johtua siitä että palomiehiltä vaaditaan todella kovaa kuntoa ja lihasvoimaa kun painetaan kymmenien kilojen kamppeissa pelastustehtävissä ja että monelta mieheltäkin loppuvat voimat ja kunto niissä kesken? Ehei. Pahojen sukupuoliroolien syytä tämä.
Sukupuolettomuushan (muussa kuin, perustellusti lääketieteellisessä) nimenomaan on aito tasa-arvo. Feminismi taas on "diagrammi pylväiden keinottelua".

mm. palomieheksi valikoidutaan testien kautta ja sukupuoleton testi (ei sukupuolellisia joustoja) vaatimuksineen hoitaa asiansa luotettavasti. Sukupuolellis filosofinen taas ei, koska siinä voidaan sukupuolellisesti/ts.feministisesti vaikuttaa heikentävästi lopputulokseen.

Kannatan näiden sukupuolien jättämistä työ, ura yms. sellaisessa ja pätevyyskokeiden kautta. Se myös poistaa tämän typerän feminismin paineet ja tekee siitä lähinnä suljetun seurapiirin feministi- ja maskulinisti-clubeihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Mielipide: Sukupuolirooleista on päästävä irti




Eikö lukiolaisilla pitäisi olla jo jonkun verran järkeä päässä vai onko kouluissa jo näin aivot mädättävää sukupuolikasvatusta? Palomiehissä on vain 10 % naisia. Se ei suinkaan voi johtua siitä että palomiehiltä vaaditaan todella kovaa kuntoa ja lihasvoimaa kun painetaan kymmenien kilojen kamppeissa pelastustehtävissä ja että monelta mieheltäkin loppuvat voimat ja kunto niissä kesken? Ehei. Pahojen sukupuoliroolien syytä tämä.
10, ei 10%.

Kyllä palomiehiltä vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa ja tilastollisesti se suosii tietenkin miehiä. Mutta jos vain 10 naista on suorittanut pelastajantutkinnon, ja oli hetki että kymmeneen vuoteen ei valmistunut yhtään naista, niin ei tuo mitenkään selity pelkästään fyysisen kunnon vaatimuksilla.

Lisäksi ei kannata hirttäytyä liikaa tuohon palomies kommenttiin, kuitenkin tuo "sukupuoli epätasapaino" on olemassa myös lukemattomissa muissa ammateissa joissa fyysisellä kunnolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Yllättäen meni taas sun kanssa tämä tähän.
Niin se metsä vastaa kuin sille huudetaan.

Missä olen kertonut kenellekään miten ajatella? Jos nyt käyttää jotain "friikki"-sanaa, niin ehkä pieni asenteellisuus paistaa läpi.
Ymmärrätkö sä edes itse mitä kirjoitat? Lueppas alla oleva tekstisi läpi muutamaan kertaan ja mieti sitten uudestaan.

Ne ihmiset jotka pitävät homoja vaikka friikkeinä priden takia tuskin ovat olleet kovin positiivisella asenteella liikkeellä muutenkaan. Se on karnevaali. Joillekin se nyt on vaan tekosyy vetää näitä "ajatelkaa lapsia" päätelmiään. Siellä pridessä suurin osa on ihan tavallista porukkaa ja sitten on se perinteinen karnevaalikööri.

E: taitaa olla nykyään heteroita pridessä enemmän kuin homoja (josta jotkut homot on pahoittaneet mielensä :D)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Tuli muuten vielä tuosta artikkelista mieleen millainen paskamyrsky jossain vauvafoorumilla alkaisi, jos jonkun kohdalle sattuisi miesoletettu kätilö :D
Jossain jo muistaakseni tuomittiin mies päiväkodin opettajana, kun eihän mies voi opettaa toisten lapsia paskomaan pottaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Tuli muuten vielä tuosta artikkelista mieleen millainen paskamyrsky jossain vauvafoorumilla alkaisi, jos jonkun kohdalle sattuisi miesoletettu kätilö :D
Jossain jo muistaakseni tuomittiin mies päiväkodin opettajana, kun eihän mies voi opettaa toisten lapsia paskomaan pottaan.
Mulla on yksi miespuolinen serkku joka on koulutukseltaan kätilö ja teki niitä hommia monta kymmentä vuotta. Kun mulle ekaa kertaa kerrottiin mikä sen ammatti on niin luulin sitä vitsiksi. Kätilötöiden ohessa on myös harrastanut maanviljelyä ja tehnyt maansiirtotöitä.
Kyseessä on sellainen perusruma about 190cm pitkä korsto. Kertoi joskus että useampaan otteeseen tulevat isät hänet nähdessään kommentoivat että näyttää siltä että vauva saadaan varmasti pihalle. Johon serkku joskus heitti takaisin että joo, jossei vauva pelästy ja sukella takaisin sisälle :smoke:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Niin se metsä vastaa kuin sille huudetaan.
En provonnut sua millään tavalla. Kumosin väitteesi että SETA ja jehovat olisivat jotenkin verrannollisia. Siihen vedit vastauksena tuon:
Onpa lohdullista. Sittenhän se on tosi jees ja pelkstään hienoa ja kliffaa. Lisää sitä! ?
En edelleenkään ole kertonut kenellekään miten ajatella. Osaan kyllä lukea oman tekstini. Itsekin sen tuohon lainasit, niin voit lukea siitä. Kerroin siis oman mielipiteeni näistä priden karnevaalin takia homoja friikkeinä pitävistä. Ei ole mitenkään sama asia, kuin kertoa jollekin miten ajatella.

Sun keskustelutyyli on täällä kovin usein jotain one-linereita ja vittuilua.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
10, ei 10%.

Kyllä palomiehiltä vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa ja tilastollisesti se suosii tietenkin miehiä. Mutta jos vain 10 naista on suorittanut pelastajantutkinnon, ja oli hetki että kymmeneen vuoteen ei valmistunut yhtään naista, niin ei tuo mitenkään selity pelkästään fyysisen kunnon vaatimuksilla.

Kappas vain se oli ihan vain 10 kpl. Tuohan kertoo nimenoman siitä että ne fyysisen kunnon vaatimukset ovat todella kovat ja karsivat ne naiset.

Nainen palomieheksi – kokeile, selviäisitkö kuntotestistä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Tuli muuten vielä tuosta artikkelista mieleen millainen paskamyrsky jossain vauvafoorumilla alkaisi, jos jonkun kohdalle sattuisi miesoletettu kätilö :D
Jossain jo muistaakseni tuomittiin mies päiväkodin opettajana, kun eihän mies voi opettaa toisten lapsia paskomaan pottaan.
Vauva foorumihan on niin täys idioottien (ainakin henkisesti) palsta, kun olla vaan ja voi. Piikitellään jotain bloggaria monta sataa sivua ja sitten tavanomainen kommentti muissa threadeissa on itseensä kohdistuva kiusaaminen tai epäasiallinen käytöksen surkutteleminen.
Exien lisäksi myös omissa lapsissa tuntuu olevan lähes aina se vika, muttei mitään itsessään. Mielenkiintoinen ilmiö sinänsä, miten tuollainen massassa koettu vuorovaikutus anonyymistä saattaa saada luotua itsestään vain ja pelkästään marttyri-kuvaa.
Jonkinlainen joukkopsykoosin kuvatus käytännössä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tuli muuten vielä tuosta artikkelista mieleen millainen paskamyrsky jossain vauvafoorumilla alkaisi, jos jonkun kohdalle sattuisi miesoletettu kätilö :D
Jossain jo muistaakseni tuomittiin mies päiväkodin opettajana, kun eihän mies voi opettaa toisten lapsia paskomaan pottaan.
Miten sattuikin, että paikallisessa lehdessä oli yleisönosastokirjoitus, missä joku nainen ilmoitti ettei enää ikinä aio mennä uimahalliin. Oli ilmeisesti miessiivooja ollut naisten puolella eikä ollut siis tehnyt mitään mitä ei pitäisi. Nainen oli vain sitä mieltä, että naisten puolelle ei saisi tulla kuin naiset.
Sitten taas miesten puolella on naissiivoojat normaali käytäntö, josta ei edes saisi valittaa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Lisäksi ei kannata hirttäytyä liikaa tuohon palomies kommenttiin, kuitenkin tuo "sukupuoli epätasapaino" on olemassa myös lukemattomissa muissa ammateissa joissa fyysisellä kunnolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä.
Mitä vapaampi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta, sitä rajumpi ero. Sen sijaan mm. Intiassa ja jopa Saudi-Arabiassa ei ole korkeakoulutusken saralla "miesten" ja "naisten" aloja, vaan paljon mm. Suomea lähempänä 50/50 jakoa.
Työelämässä toki asia on toisin, kun Saudeissa ei naisen rooli ole varsinaisesti tehdä töitä...
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
10, ei 10%.

Kyllä palomiehiltä vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa ja tilastollisesti se suosii tietenkin miehiä. Mutta jos vain 10 naista on suorittanut pelastajantutkinnon, ja oli hetki että kymmeneen vuoteen ei valmistunut yhtään naista, niin ei tuo mitenkään selity pelkästään fyysisen kunnon vaatimuksilla.

Lisäksi ei kannata hirttäytyä liikaa tuohon palomies kommenttiin, kuitenkin tuo "sukupuoli epätasapaino" on olemassa myös lukemattomissa muissa ammateissa joissa fyysisellä kunnolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä.

Tuossahan on tosiaan mainittu myös hoitoala, joka oikeasti kaipaisi miehiä. Palomiehen mainitseminen on sinällään hämäävää, mutta kai se on mainittu, koska on ääripää sukupuolijakauman suhteen.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Ehkä vähän hölmö kysymys, mutta minkä takia sukupuolten pitäisi mennä eri ammattien kesken 50/50 niinkuin sitä näin tasa-arvon nimissä vaaditaan? Kun meillä on kuitenkin avoin ja vapaa yhteiskunta, niin eikös naiset ja miehet nyt saa mennä tekemään niitä hommia mitä ihan itse haluavat ilman että tarvitsee miettiä vaatiiko tämä homma kiintiönaisia vai ei? Ärsyttää tämä että kaiken pitää aina mennä tasan, naisen euron valitus ja plaaplaa. Omassa pienessä työlokerossani on jakauma 1/5, minä olen ainut mies ja loput 5 ovat naisia. Täytyy varmaan lomien päätyttyä alkaa paasaamaan että on liikaa akkoja talossa, miehiä tilalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Mikä siinä mahtaa olla niin vaikeaa myöntää tai hyväksyä että naiset ja miehet tykkäävät luonnostaan tehdä vähän eri hommia kun aivorakenne on vähän erilaista?
No mikä siinä aivorakenteessa on sitten niin erilaista jonka seurauksena esim. softa-alalla naisia on jotain 10-20% välillä Suomessa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ehkä vähän hölmö kysymys, mutta minkä takia sukupuolten pitäisi mennä eri ammattien kesken 50/50 niinkuin sitä näin tasa-arvon nimissä vaaditaan? Kun meillä on kuitenkin avoin ja vapaa yhteiskunta, niin eikös naiset ja miehet nyt saa mennä tekemään niitä hommia mitä ihan itse haluavat ilman että tarvitsee miettiä vaatiiko tämä homma kiintiönaisia vai ei? Ärsyttää tämä että kaiken pitää aina mennä tasan, naisen euron valitus ja plaaplaa. Omassa pienessä työlokerossani on jakauma 1/5, minä olen ainut mies ja loput 5 ovat naisia. Täytyy varmaan lomien päätyttyä alkaa paasaamaan että on liikaa akkoja talossa, miehiä tilalle.
Aika harva oikeasti on sitä mieltä että pitäisi. Suurin osa on sitä mieltä, että pitäisi "purkaa rakenteet", jotka ohjailee.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Aika harva oikeasti on sitä mieltä että pitäisi. Suurin osa on sitä mieltä, että pitäisi "purkaa rakenteet", jotka ohjailee.
Eli pitäisi muuttaa sen naisen ajattelua, joka ei halua miesvaltaisille aloille, vaan niille aloille, missä on jo valmiiksi naisia.
Miksi yksilön pitäisi alistua jonkun ideologisista mielihaluista?
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Mikä siinä mahtaa olla niin vaikeaa myöntää tai hyväksyä että naiset ja miehet tykkäävät luonnostaan tehdä vähän eri hommia kun aivorakenne on vähän erilaista?

Varmaankin, mutta alavalintaan vaikuttavat myös muut asiat kuten yhteiskunnan asenteet. Miksi sitä on niin vaikeaa myöntää?


Miksi sinulle on niin vaikeaa, että haluttaisiin esim. hoitoalalle enemmän miehiä? Tai opettajiksi?
 

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
Viimeksi muokattu:

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Varmaankin, mutta alavalintaan vaikuttavat myös muut asiat kuten yhteiskunnan asenteet. Miksi sitä on niin vaikeaa myöntää?


Miksi sinulle on niin vaikeaa, että haluttaisiin esim. hoitoalalle enemmän miehiä? Tai opettajiksi?
Taisi kalikka kalahtaa kun siirryttiin henkilöön. Miten niin on minulle vaikeaa? Olen moneen otteeseen sanonut että miehiä tarvittaisiin opettajiksi ja olen jopa ehdottanut että tähän voitaisiin soveltaa kiintiöitä kuten muissakin valtion hommissa jos sillä olisi saatavissa hyötyjä.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Taisi kalikka kalahtaa kun siirryttiin henkilöön. Miten niin on minulle vaikeaa? Olen moneen otteeseen sanonut että miehiä tarvittaisiin opettajiksi ja olen jopa ehdottanut että tähän voitaisiin soveltaa kiintiöitä kuten muissakin valtion hommissa jos sillä olisi saatavissa hyötyjä.

Eli pidät sukupuolikiintiöitä hyvänä asiana? Tämä ok.


Millä tavoin ajattelet kalikan kalahtaneen? Kysyn ihan mielenkiinnosta. Itse olen toki it-alalla, mutta en ehkä heti keksi, miten aihepiiri muuten itseäni kovin paljon koskettaisi henkilökohtaisesti.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Eli pidät sukupuolikiintiöitä hyvänä asiana? Tämä ok.


Millä tavoin ajattelet kalikan kalahtaneen? Kysyn ihan mielenkiinnosta. Itse olen toki it-alalla, mutta en ehkä heti keksi, miten aihepiiri muuten itseäni kovin paljon koskettaisi henkilökohtaisesti.
En pidä hyvänä asiana mutta pidän tässä tapauksessa pienempänä pahana kuin että poikien koulutus paskotaan kuten nyt näyttää tapahtuvan.

Ihan siitä syystä ajattelin kun päätit hypätä henkilöön.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
En pidä hyvänä asiana mutta pidän tässä tapauksessa pienempänä pahana kuin että poikien koulutus paskotaan kuten nyt näyttää tapahtuvan.

Tämä on käyty tässä ketjussa aiemminkin, ja johtopäätös taisi olla, että ei voida päätellä huonomman menestymisen johtuvan juuri opettajien sukupuolesta (ja please, älä postaa enää samoja linkkejä kuin silloin). Silloin myös esitettiin erilaisia tapoja muuttaa opetusta niin, että se ottaisi erilaiset oppijat paremmin huomioon. Samoin arvostelun neutralisoimiseen esitettiin tapoja.


Niin, itsestänikin olisi tuosta huolimatta hyvää kehitystä, että opettajina olisi enemmän miehiä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Tämä on käyty tässä ketjussa aiemminkin, ja johtopäätös taisi olla, että ei voida päätellä huonomman menestymisen johtuvan juuri opettajien sukupuolesta (ja please, älä postaa enää samoja linkkejä kuin silloin).
Ei se kyllä tainnut olla vaan kys. tutkimus osoitti että naisopettajat eivät osaa objektiivisesti arvioida poikia. :rolleyes:
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559

– Naisopettaja voi olla hyvä kohtaamaan pojat, kuten miesopettaja voi olla hyvä kohtaamaan tytöt. En kaipaa sukupuolikiintiöitä, vaan poikakokemuksen ymmärtämistä ja koulun rakentamista niin, että poikalapset viihtyvät ja oppivat, hän sanoo.



Kuulostaa hyvältä. Tuota itsekin ajattelen siinä (täysin mutulla toki), että miespuolisia opeja olisi hyvä olla.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Friikkisirkushan toi karnevaali on korostettuine asuineen. Jos halauvat itse sellaiseksi identifioitua kaivamalla makkarivarustuksen päällensä kulkueeseen niin miksi muuksi kutsuisimmekaan. Itselle on ihan sama mistä kukin pitää kunhan ei ole toisille vahingollista. Ja se ei ilmeisesti riitä ettei suurinta osaa kiinnosta mitä he makkarissa touhuaa. Siksi pitää tuoda ne makkarin asut esille tyyliin hei katsokaa mua olen erilainen ja friikki mutta älä vaan vahingossakaan kutsu mua friikikis. Ei sitä heterotkaan esittele batman pukujaan ja nahka-asujaan ja keinujaan ynnä muita jollei halua että friikkinä pidetään.

Onko naamiaispuvut karnevaaleissa myös friikkejä? Mistä muuten tiedät, että jonkun pukeutuminen vastaa hänen makkaritouhujaan?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Friikkisirkushan toi karnevaali on korostettuine asuineen. Jos halauvat itse sellaiseksi identifioitua kaivamalla makkarivarustuksen päällensä kulkueeseen niin miksi muuksi kutsuisimmekaan. Itselle on ihan sama mistä kukin pitää kunhan ei ole toisille vahingollista. Ja se ei ilmeisesti riitä ettei suurinta osaa kiinnosta mitä he makkarissa touhuaa. Siksi pitää tuoda ne makkarin asut esille tyyliin hei katsokaa mua olen erilainen ja friikki, mutta älä vaan vahingossakaan kutsu mua friikikis. Ei sitä heterotkaan esittele batman pukujaan ja nahka-asujaan ja keinujaan ynnä muita jollei halua että friikkinä pidetään. Koitetaan päättää halutaanko sitä huomiota vai ei..
Miksi joku tuomitsee toisen friikiksi jos sillä on koppalakki ja ruoska kulkueessa jos itsellä ne on kaapissa?
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Kyllähän osa naamiaisasuista voi friikkejä olla. Ja jos rehellinen itsellesi olet niin tiedät kyllä eronkin. Esim pellepuvuthan on friikkeydessään ollut riesaksi asti ollut ilmiö.

Pointsina oli, että jengi (tai siis osa siitä) pukeutuu kulkueisiin "kulkuemaisesti". Vähän sama kuin itse laittaisi vappuna peruukin ja huumorilasit päälle, niinkuin moni tekeekin.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Mihin muihin onkaan tarve vaikuttaa? Muut osaa itsekin ajatella ettei maailma ole yksin oman ajatuksen mukainen.

Totta kyllä tuokin.


Suurin osa myös näkee noista kulkueista vain median esittämät kuvat. Olis kiva nähdä välillä sitä osaa, joka ei ole kaikkein värikkäimmin asustettu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Jos haluat stereotypiaa vahvistaa niin saat sitä vahvistettua kyllä käyttäytymällä sen mukaisesti.
Sanoisin kyllä että se vallalla oleva sterotypia homoista ei ole mikään tuollainen Priden karnevaali nahka-asuste.

Jos ne haluaisi vahvistaa nykyaikaista stereotypiaa homoista niin ne marssisi siellä siisteissä muodikkaissa vaatteissa, hiukset sliipattuna kantaen paikallisesta lähikahvilasta ostettuja soijalatteja :smoke:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Mutta noi epäsovinnaiset asusteet herättää enemmän närästystä ei pelkästään aiheen takia vaan sen suhteen että ovat enemmän seksimessujen asusteita.
Mitä epäsovinnaista tuossa on? Hitto, kunnon kristityt pukeutuu vähintäänkin yhtä räväkkäästi vuosi toisen jälkeen kun juhlistavat pääsiäspaaston alkua.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Sanoisin että eniten närästystä aiheuttavat joka TV-ohjelmaan ja juontohommiin työnnetyt mediahomot jotka suhistavat sitä homoässää jne. tai jos ei kuitenkaan närästystä mutta kuitenkin antavat hyvin päinvastaista kuvaa että homot olisivat aivan kuten muutkin ihmiset. :smoke:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Sanoisin että eniten närästystä aiheuttavat joka TV-ohjelmaan ja juontohommiin työnnetyt mediahomot jotka suhistavat sitä homoässää jne. tai jos ei kuitenkaan närästystä mutta kuitenkin antavat hyvin päinvastaista kuvaa että homot olisivat aivan kuten muutkin ihmiset. :smoke:
Onko tämä joku juttu nyt sitten suomalaisessa TV:ssä? Ei tule katseltua oikeastaan mitään suomalaisia TV-ohjelmia joten voi olla että olen missannut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
No mikä siinä aivorakenteessa on sitten niin erilaista jonka seurauksena esim. softa-alalla naisia on jotain 10-20% välillä Suomessa?
Kasvatuksestahan tuo pitkälti on kiinni ja kasvatuksessa se muutos pitäisi tapahtua, ei pakottamalla jälkikäteen. Altistaa useille eri asioille lapsena; laittaa lapsi kokemaan useita eri asioita. Oma tytär aloitti 6-vuotiaana logiikan harjoittelun sekä ohjelmoinnin perusteita. Nyt 8-vuotiaana vääntää minun kanssa Pythonia. Kiinnostunut paljon enemmän tieteestä (iltasatuna kuunnellut lukion fysiikanmatskuja mieluummin kuin esim. satuja) ja lempiaine on koulussa matematiikka, toki vasta yksi vuosi takana. Unelma-ammatti on tosin lääkäri, varmaankin haluten seurata äidin jalanjälkiä... En oikein jaksa uskoa, että biologia suoraan vaikuttaisi mielenkiintoon. Tietämättömänä väittäisin ennemminkin lapsuusajan altistuksen erilaisille asioille ja ennakkoluulojen ohjaavan suunnan sukupuolien välillä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Kasvatuksestahan tuo pitkälti on kiinni ja kasvatuksessa se muutos pitäisi tapahtua, ei pakottamalla jälkikäteen. Altistaa useille eri asioille lapsena; laittaa lapsi kokemaan useita eri asioita. Oma tytär aloitti 6-vuotiaana logiikan harjoittelun sekä ohjelmoinnin perusteita. Nyt 8-vuotiaana vääntää minun kanssa Pythonia. Kiinnostunut paljon enemmän tieteestä (iltasatuna kuunnellut lukion fysiikanmatskuja mieluummin kuin esim. satuja) ja lempiaine on koulussa matematiikka, toki vasta yksi vuosi takana. Unelma-ammatti on tosin lääkäri, varmaankin haluten seurata äidin jalanjälkiä... En oikein jaksa uskoa, että biologia suoraan vaikuttaisi mielenkiintoon. Tietämättömänä väittäisin ennemminkin lapsuusajan altistuksen erilaisille asioille ja ennakkoluulojen ohjaavan suunnan sukupuolien välillä.
BBC News - Boys 'prefer cars from early on'

Hormones Explain Why Girls Like Dolls & Boys Like Trucks

Ihan biologisia eroja näyttää olevan. Myös apinoista löytyy samaa taipumusta ja niillä ei taatusti ole ihmisten sukupuolirooleja käytössä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kasvatuksestahan tuo pitkälti on kiinni ja kasvatuksessa se muutos pitäisi tapahtua, ei pakottamalla jälkikäteen. Altistaa useille eri asioille lapsena; laittaa lapsi kokemaan useita eri asioita. Oma tytär aloitti 6-vuotiaana logiikan harjoittelun sekä ohjelmoinnin perusteita. Nyt 8-vuotiaana vääntää minun kanssa Pythonia. Kiinnostunut paljon enemmän tieteestä (iltasatuna kuunnellut lukion fysiikanmatskuja mieluummin kuin esim. satuja) ja lempiaine on koulussa matematiikka, toki vasta yksi vuosi takana. Unelma-ammatti on tosin lääkäri, varmaankin haluten seurata äidin jalanjälkiä... En oikein jaksa uskoa, että biologia suoraan vaikuttaisi mielenkiintoon. Tietämättömänä väittäisin ennemminkin lapsuusajan altistuksen erilaisille asioille ja ennakkoluulojen ohjaavan suunnan sukupuolien välillä.
Kohta joku vakionaama heittää tähän linkin videoon, jonka mukaan poikien katse vastasyntyneinä kiinnittyy johonkin himmeliin ja tyttöjen kasvoihin jonka vuoksi olet väärässä :smoke:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
BBC News - Boys 'prefer cars from early on'

Hormones Explain Why Girls Like Dolls & Boys Like Trucks

Ihan biologisia eroja näyttää olevan. Myös apinoista löytyy samaa taipumusta ja niillä ei taatusti ole ihmisten sukupuolirooleja käytössä.
Biologisia eroja varmasti on, esimerkiksi tyttöjen suurempi kiinnostus nukkeja kohtaan selittyy helposti sillä että niillä on suurempi hoivavietti.

Mutta se missä yhteiskunta sössii homman että se ottaa nuo biologiset erot, lyö päälle kasan sukupuolirooleja jotka ovat osittain biologisia ja osittain kulttuurillisia ja sitten tarpeettomasti vahvistaa sitä monissa eri asioissa. Joka vahvistaa tuota kahtiajakoa sen sijaan että antaa siinä olla se luonnollinen jakauma.

Hyvä esimerkki tästä on lelukatalogit. Noissa ainakin pitkään oli jaottelu tyttöjen leluihin ja poikien leluihin. Joka on täysin turha jaottelu joka vain vahvistaa tuota kahtiajakoa.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Mutta se missä yhteiskunta sössii homman että se ottaa nuo biologiset erot, lyö päälle kasan sukupuolirooleja jotka ovat osittain biologisia ja osittain kulttuurillisia ja sitten tarpeettomasti vahvistaa sitä monissa eri asioissa. Joka vahvistaa tuota kahtiajakoa sen sijaan että antaa siinä olla se luonnollinen jakauma.

Hyvä esimerkki tästä on lelukatalogit. Noissa ainakin pitkään oli jaottelu tyttöjen leluihin ja poikien leluihin. Joka on täysin turha jaottelu joka vain vahvistaa tuota kahtiajakoa.
Myös ne sukupuoliroolit ja stereotypiat on kaikki tai osaksi luonnollisia. Voisi argumentoida että ihan kaikki ihmisistä lähtöisin oleva on luonnollista ja myös se kulttuuri pohjautuu lopulta sosiologiaan joka pohjautuu biologiaan.

Tai sitten ne lelut on jaoteltu sen takia koska tytöt ja pojat lähtökohtaisesti tykkäävät eri leluista. Ei se mikään turha ole kaikille pikkupojille jotka tykkäävät selailla leikkipyssyjä, joita prinsessanuket ei kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 453
Tai sitten ne lelut on jaoteltu sen takia koska tytöt ja pojat lähtökohtaisesti tykkäävät eri leluista. Ei se mikään turha ole kaikille pikkupojille jotka tykkäävät selailla leikkipyssyjä, joita prinsessanuket ei kiinnosta.
Ja miksi tähän tarvitaan erillinen jako tyttöjen ja poikien leluihin?

Sulla voi olla kategoriat:
Nuket
Autot
Prinsessakorut
Leikkipyssyt

Se poika voi ihan hyvin vieläkin selata niitä leikkipyssyjä sieltä katalogista. Tytöt voivat selailla nukkeja.

Mutta jos on joku tyttö jota kiinnostaa autot enemmän kuin nuket, hän voi avata sen autot osion ja selata niitä. Ilman että siinä pakkosyötetään hänelle jotain turhaa sukupuolistereotypiaa jonka mukaan autot ovat juurikin poikien, ei tyttöjen, leluja.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joku naisbloggarihan tuossa taannoin puuttui johonkin voimmakkaasti roolitettuihin ja värikoodattuihin lelukatalogeihin ja vastareaktio oli mallia perus "vittu uskalsit kritisoida lelukatalogia!" eli tappouhkauksia :smoke:
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Ja miksi tähän tarvitaan erillinen jako tyttöjen ja poikien leluihin?

Sulla voi olla kategoriat:
Nuket
Autot
Prinsessakorut
Leikkipyssyt

Se poika voi ihan hyvin vieläkin selata niitä leikkipyssyjä sieltä katalogista. Tytöt voivat selailla nukkeja.

Mutta jos on joku tyttö jota kiinnostaa autot enemmän kuin nuket, hän voi avata sen autot osion ja selata niitä. Ilman että siinä pakkosyötetään hänelle jotain turhaa sukupuolistereotypiaa jonka mukaan autot ovat juurikin poikien, ei tyttöjen, leluja.
Jos se vituttaa niin paljon kun siellä lehden yläkulmassa lukee pienellä joku poikien lelut auto ja pyssygategorioiden kohdalla niin eikö siihen voi vaikka laittaa teipinpalan tai sen mustata sen sijaan että siitä valittaa ja yrittää tehdä jonkun muiden kuin oman pään sisäiden ongelman?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 015
Viestejä
4 210 248
Jäsenet
71 004
Uusin jäsen
ZappaX

Hinta.fi

Ylös Bottom