PS5:llä ihan parasta kun ohjaimesta loppuu akku niin peli jatkuu niinkuin mitään ei olisi tapahtunut
, PS3 ainakin aina pausetti pelin kun akku kaput.
Eka Far Cry ja tuntuu tosiaan tuo ammo/asevalikoima ihan järjettömältä, miksi on 10 erilaista rynkkyä/haulikkoa/jne? Sitten vielä jokaista voisi tuunata sen seitsemällä eri tavalla. Supremo vetää homman ihan överiksi... Mä oon käyttänyt sitä alusta saatua kivääriä rautatähtäimillä ja siihen muistaakseni "väkisin tehdyllä" äänenvaimentimella, melkein kätevämpi kuin oikea snipu. Rynkyt tuntuu aika tuhnulta, KP:t tai M60 tuntuu toimivan paljon paremmin, pääasiassa mennyt M60 jos tuo kivääri ei ole tilanteeseen käytännöllinen. Mulla monessa aseessa ne "soft target"-ammot, luetun perusteella vika tikki ja toisaalta head-shottiin aina pyritään jolloin ammo-typellä ei vissiin merkitystä, kroppaan saa kyllä mielestäni väärällä luotityypillä ampua kohtuuttoman paljon, toisekseen AP:n kyllä reaalimaailmassa pitäisi tepsiä läskiinkin... Välillä ongelmaksi kyllä tulee että alkaa panokset loppumaan.
Vaatteita kymmeniä erilaisia, kuka näitä jaksaa/viitsii vaihdella? Vähän sama kuin 20 pyssyä repussa ja 3 käytössä, ei näitäkään vaan jaksa veivata edes takas, voisi edes tehdä pari loadouttia joiden väliltä vaihdella "nopeasti". Pistoolit, mikä niiden funktio on? Jotenkin hankalaa keksiä että mihin upgradeihin ja mihin aseisiin investoida kun ei tiedä saako jotain parempaa kulman takaa, electronic circuitteja ei ole ainakaan vielä näkynyt joita johonkin parhaisiin modeihin tarvitaan.
Helikopterit tuottaa tuskaa, ei niitä saa pudotettua oikein kuin supremolla. AA:tkin pitää räjäyttää ajamalla auto viereen ja pari lipasta pumppuhaulikosta, koska tässä saa kranuja/sinkoja (en aatellut vakoilla netistä että miten ne saa nopeiten)? Sen verran olen pelannut että Munteron lääni on "melkein" kartoitettu - tai no - ainakin 50% siitä, hideout networkki on tuunattu tappiinsa ja kaikki paikat hankittu mutta en niissäkin kuin parissa vieraillut, joku 10% näyttää etenemämittari ja hahmo on lvl 6
.
Odotin vähän unchartedin kaltaista peliä että voisi hiippailla ja kurkkia/ampua kulman/esteiden takaa, mutta selvästi olin väärässä
. Ihan kiva peli kyllä (oikeastaan aikas samaa GTA:n kanssa), aluksi luulin että kartassa se pääsaari on vain koristeena kun alkusaarikin oli aika iso, mutta väärässä olin. Lääniä tässä on kyllä aivan hitosti, mutta toisaalta vähän "aivottomalta" tuo alue tuntuu, sama toistaa itseään ja mitä hyötyä on mäiskiä yksittäisiä sotilaita teiden varsissa? Hitosta kaikkia minitehtäviä, ja jopa "alipelejä" kuten esim. ne lolan sabotaasimissiot. Kalastaminen ja metsästys, onko tässä mitään järkeä, jotenkin sellainen tunne että tuota sälää saanee muutenkin "riittävästi", mutta saatan olla väärässä, fishing hutin tein toiseksi leiriksi ja karttojakin ostin ymmärtämättä mistään mitäään mutta itse kalastaminen on jäänyt. Tuntuu olevan että aluksi vähän hiippaillaan ja tapetaan helpot ja sitten lopuksi ryminällä sisään kun jossain vaiheessa melkein väkisi huomataan. Tuokin täysin apapelin oloista että milloin olet piilossa ja milloin paljastut.
Lisäksi tässä ei ole kuolemisessa oikein mitään logiikkaa ja kaupan päälle saa täydet ammot ja siihen astiset tapetut vihut pysyy pääosin kuolleina. Välillä saa härvätä mitä vaan ja henki ei lähde millään, sitten sopivasti joku tyyppi pääsee selkään ja ammusta tulee eikä tiiä oikein että mistä ja henki on sekunneissa mennyt ennenkuin ehtii kissaa sanoa. Tuo heal systeemikin aikas kahjo, vähän sikaria käteen ja sekunnissa täydet HP:t. Kapo kaattorikin vaikuttaa tuhnulta kamulta, harvoin se ketään leukojen väliin saa tai sitten en vaan osaa käyttää sitä(kään) oikein, 50/50 tappoa sillä on ja melkein se 3000 missiokin valmis.