Far Cry 6 (PC, Xbox One/Series X, PS4/PS5)

Itsellä tulee tuota samaa suttuisuutta liikkuessa ja todella ärsyttävää, olen mielestäni kaikkia asetuksia vaihdellut ja se vain pysyy.

Onko DLSS päällä, mulla ainakin vastaavia kokemuksia sen kanssa muissa peleissä (control, win10 minecraft).
 
Vielä ei mielipidettä muodostunut pelistä, mutta nuo respawnaavat vihut ovat kyllä ärsyttäviä. Jossain encampmentissa vihut respawnasivat sen sisällä kun siirryin päästä toiseen keräten loottia. Ei hyvä.

Enemmän harmitusta kuitenkin aiheuttaa oudot fps dropit ja muutenkin alhainen suorituskyky koneeseen nähden (5800X+3090), fps 60-80 luokkaa kaikki asetukset tapissa 2k resolla sekä lisäksi satunnaista stutterointia tms outoa lagia. Ja tämän päälle grafiikat eivät edes näytä kovin hyvältä imo, ja outoa suttuisuutta näkyy objekteissa kun itse liikun. Ja motion blur on pois päältä joten ei johdu siitäkään.

Eihän TAA ole päällä Antialiasingissa? Mieluummin vaikka SMAA tai OFF. Ja DLSS myös pois päältä.
 
Näissä ei vissiin ollut mitään modaustukea... Mahtaako mennä kauan että joku hax0r0i moiset respaajat pelistä tai voisiko olla jopa julkaisijan intresseissä? Itellä kyllä ehdoton deal breaker jos ei voi huolella scoutata vihollisia ja miettiä lähestymisensä. Hälytyksen myötä tai muuten vaan autolla paikalle osuvat vihut on sitten eri juttu ja ihan ok.
 
Sniputtelu on kyllä aivan syvältä tässä pelissä, ainakin tuon ensimmäisen sniperin perusteella. Tuntuu että aivan järkyttävä viive siitä kun olet laittanut scopen vihun pään kohdalle siihen että voi oikeasti ampua. Tulee monesti ammuttua tyhjää varsinkin jos on vihollisen kanssa nokakkain ja pitäisi nopeasti ampua.

Ainakin Fay Cry 5:ssa pystyi jopa Quickscopettamaan niin en tiedä miksi se on pitänyt ottaa tässä pois.
 
Viimeksi muokattu:
Resolution scale?

Ei johdu tuosta ainakaan itsellä kerta ko. asetukseen en ole koskenut. AA:ssa kyllä oli TAA päällä joten koitetaan SMAA/OFF, joskin en tiedä liittyikö tuo vastaus suttuisuuteen vaiko sitten suorituskykyyn..

Tuo HD texture pack on tässä myös outo. Latasin sen ja laitoin päälle, nyt otin pois, enkä huomaa eroa aikaisempaan. Siis peli näyttää jo siinä preview-ikkunassa lähes identtiseltä oli tuo ON taikka OFF tilassa.
 
Ei johdu tuosta ainakaan itsellä kerta ko. asetukseen en ole koskenut. AA:ssa kyllä oli TAA päällä joten koitetaan SMAA/OFF, joskin en tiedä liittyikö tuo vastaus suttuisuuteen vaiko sitten suorituskykyyn..

Tuo HD texture pack on tässä myös outo. Latasin sen ja laitoin päälle, nyt otin pois, enkä huomaa eroa aikaisempaan. Siis peli näyttää jo siinä preview-ikkunassa lähes identtiseltä oli tuo ON taikka OFF tilassa.
Vitosessa ainakin itsellä resolution scale aiheutti blurraamista liikkeessä ja kun sen sain säädettyä niin sitä tuskin huomaa.
Veivaa sitä äärilaitoihin ja kato muuttuuko mitään. Ja jos niin ruuvailet sitä kunnes kaikki hyvin.
 
Ei johdu tuosta ainakaan itsellä kerta ko. asetukseen en ole koskenut. AA:ssa kyllä oli TAA päällä joten koitetaan SMAA/OFF, joskin en tiedä liittyikö tuo vastaus suttuisuuteen vaiko sitten suorituskykyyn..

Tuo HD texture pack on tässä myös outo. Latasin sen ja laitoin päälle, nyt otin pois, enkä huomaa eroa aikaisempaan. Siis peli näyttää jo siinä preview-ikkunassa lähes identtiseltä oli tuo ON taikka OFF tilassa.
Nostamalla resolution scalea saat terävämmän kuvan, itsellä yleensä peleissä scale 1.2-1.25 ja aa low tai offilla.
 
Ahaa, vittu että on monimutkaista :). Itse tein yhden lolan tehtävän, sen dinopuiston, mutta meni tosiaan ohitse että ko. eukolta voisi niitä circuittejakin jotenkin hankkia. Aivan liian monimutkaista kun on oravan (eläimiä) nahkoja, kaloja, pesoja, lolan kryptorahaa ja eri kamoja pitää hankkia eri paikasta vaikka valuuttaa olisikin jolla sitä hankkia... Jotenkin joku cs go on vaan helppo, peli auki ja mäiskimään... Lueskelin netistä että olisi ehkä kannattanut rakentaa hideoutin lisäksi guerilla camppi (2. taso) - itse tein fisupaikan joka vaikuttaa ihan virheinvestoinnilta, sieltä saisi vissiin EMP pyssyn (kranaatin "heitin" emp ammuksella) jolla putoaa kopterit helposti ja sitten oli kanssa jousipyssy emp nuolella, mutta en tiiä toimiiko kuinka hyvin ajoneuvoihin mutta hälyttimiin ainakin :). Pitänee mennä avaamaan johonkin muuhun maakuntaan uudet 2 leiripaikkaa ottaa sinne tuo guerilla camppi,
 
Ubisoftin tuoreissa peleissä tuppaa olemaan ihan liian monta in-game currencyä. Aina ne menee sekaisin! :D

Yksi juttu mikä on myös ruvennut häiritsemään tässä on se et skillit on sidottu vaatetukseen. Todella typerä systeemi.
Jännä. Omasta mielestä taas ihan mukavaa vaihtelua että ei ole taas tungettu sitä iänikuista skilltreetä.
Ihan hyvää aivotonta viihdettä tämä on, mutta ihan hyvä valinta että tuli otettua ubisoft+ kuukausi enkä ostanut täyteen hintaan kun tuskimpa tulee pelattua loppuun tätä. Sen verran itseään toistavia nämä ubi openworldit tuppaavat nykyään olemaan. Taisi far cry 3 olla viimeinen peli tästä sarjasta jotka jaksoi pelata läpi (4 jäi joissain bout puolessa välissä ja 5 taisi jäädä 10h jälkeen).
Tunteja on itsellä takana vasta 5 mutta eniten ärsytystä ovat aiheuttaneet noiden erilaisten ammustyyppien kanssa vekslaus ja tässä ketjussa aikaisemminkin mainittu erilaisten ingame valuuttojen/materiaalien määrä.
Ärsyttävää myös että autoilla ajaminen on yhä näissä peleissä hirveään. Joku kolmannen persoonan kamera voisi auttaa vähän tähän.
 
Vitosessa ainakin itsellä resolution scale aiheutti blurraamista liikkeessä ja kun sen sain säädettyä niin sitä tuskin huomaa.
Veivaa sitä äärilaitoihin ja kato muuttuuko mitään. Ja jos niin ruuvailet sitä kunnes kaikki hyvin.

Juuh 1.2 laitoin ja AA pois niin suttuisuus katosi. Niin katos tosin freimejäkin. Kaiketi säätämällä vois muutaman rutistaa jostakin mutta kyllä tuo ihan hyvin pyörii niin mennään näillä, kiitos :)

Asiaan liittymättä, arvostan että tässäkin pelissä oli tuo "vaihtoehtoinen lopetus" laitettu mukaan. Tuli itse huomattua se tällä kertaa ja helppo oli myös toteuttaa, eikä onneksi tarvinnut alusta aloittaa sen jälkeen vaan Continue Game löytyi vielä main menusta. Tuo vaihtoehtoinen lopetus tosin oli aika meh vaikka en tiiäkään mitä muuta lopputulosta sille odotin..
 
Mitenköhän snipuissa menee ne "short/mid-range" mod-slotit. Sinne saisi jonkun punapiste tähtäimen jonka kuvauksessa lukee että parantaa tarkkuuttaa lonkalta ampuessa. Accuracy palkki nousisi joka indikoisi että tarkkuus paranisi kauttaaltaan. Jos ei paranekaan kiikarilla niin menee modi ihan hukkaan. Ei tuo .50 nyt sittenkään mikään silverbullet ollut, hidas lataamaan ja tarkkuus 6/10x scopella vähän meh, siksi tuosta reddotista kyselin. Noissa kiikareissakin samat statsit pitkälti kaikissa, miksi ottaisit kiinteän 10x jos samalla rahalla saa 6/10?

Alkaa tuntumaan vähän liian helpolta. Eilen oil-depotti meni käytännössä yhdessä neljänneksessä yhdessä kerroksesta, vihut tuli sinne yksitellen jotka pätkin jonossa unique haulikolla jossa äänenvaimennin. Siitä terästehtaalle ja penkalta sniputtelin, mutta joku huomasi ja ne parit mitä ei saanut alas tapettua juoksi tuonne penkalle 5sec välein ihmettelemään. Toisin sanoen isoin vaiva oli mennä paikalle. Pelleilin myös vähän tankilla ja 3 tiesulkua sai vallattua 4-5 ammuksella sis. kyltin räjäyttämisen per sulku ilman että tankkiin tuli oikeastaan naarmuakaan. AA-mestoissa pari tyyppiä snipulla ja lopuksi juoksee sisään ja haulikolla loput.

Saisi kyllä olla joku vaikeampi vaikeustaso ja/tai tuhnumpia aseita/enemmän vihuja noissa paikoissa/fiksumpia vihuja. Esim tuo terästehdas oli rank7 ja ittellä lvl7 ukko. Nyt on lvl8 ja 2. lääniä vähän aloittelin jossa nuo tiesulku&AA-kokemukset, 3. läänihän on ihan sitten ihan läpijuoksu kun on vieläkin enemmän pillejä ja puhaltimia mitä nyt on.
 
Kellään muulla ongelmia stutterin kanssa? Ekalla pelikerralla ei ollut mitään ja meni hienosti, mutta kun seuraavan kerran pelin käynnisti niin aivan järkyttävää puuroa eikä ole melkein edes pelattavissa, kokeilin käynnistää pari kertaa vielä uudelleen eikä tuo stutteri vaan katoa.
1633989131215.png

Olethan ottanut uplay overlayn pois päältä. Itsellä se ainakin aiheuttaa stutteria.
 
Miten paha tuo respaus tässä pelissä on? Far Cry houkuttaa ja tämä peli tasolla "lisää samaa vois tahkota kun on vapaita hetkiä" mutta jos tässä on pelikokemuksen pilaavalle tasolle aina putsatussa selustassa lisää vihollisia niin nope.

On todella paha. Toki jos plekköö story missionia vetää, niin ei varmaan haittaa, mutta muuten leirien valloitus ym. On aikamoista, kun vihut syntyy minuutissa, tai alle, uudelleen.
 
Eipä tuo re-spawn toisaalta niin haittaa (ainakaan noilla pienemmillä rankeilla/leveleillä), joku paikka on hetkessä koluttu läpi jolloin ei niitä tyyppejä ehdi järjetöntä määrää tulemaan ja toisaalta ainakin itsellä tullut 2-3 ryppäissä jolloin niitä mäiskii niin kauan kuin ammuksia vehkeissä riittää. Story missiossakin kävi näin, mesta jossa se yks tyyppi tapetaan helipadin lähelle niin jos kierrät sitä aluetta menemättä sen tapetun ukkelin viereen niin väkeä tulee koko ajan lisää, tapoin tuossa varmaan 50 ukkelia kunnes kyllästyin ja aloin ihmettelemään että mikäs tässä nyt on ja huomasit tipseistä että pitäisi mennä kolumaan sitä helipadin viereen tapettua ruumista jolloin spawnaus loppui siihen.
 
Muutama tunti takana co-oppina ja hauskalta peliltä vaikuttaa. Kuitenkin allekirjoitan monet ketjussa mainitut ärsytyksen kohteet jossain määrin, ei kuitenkaan häiritsevästi.

Tehtiin kaverin kanssa sellainen "virhe", että Libertad HQ:lle päästessä lähdettiin siellä olleella minikopterilla seikkailemaan ja kappas, noin tunnin päästä molemmilla yksi parhaimmista aseista käsissä.
Ei siis katsottu mitään ohjeita, vaan naureskellen edettiin alueilla, joissa "ei kuulunut vielä olla". :whistling: ehkä hieman vie intoa pelata ja säätää eri aseiden välillä, kun yksi menee ylitse muiden loppupelin ajan.
 
Muutama tunti takana co-oppina ja hauskalta peliltä vaikuttaa. Kuitenkin allekirjoitan monet ketjussa mainitut ärsytyksen kohteet jossain määrin, ei kuitenkaan häiritsevästi.

Tehtiin kaverin kanssa sellainen "virhe", että Libertad HQ:lle päästessä lähdettiin siellä olleella minikopterilla seikkailemaan ja kappas, noin tunnin päästä molemmilla yksi parhaimmista aseista käsissä.
Ei siis katsottu mitään ohjeita, vaan naureskellen edettiin alueilla, joissa "ei kuulunut vielä olla". :whistling: ehkä hieman vie intoa pelata ja säätää eri aseiden välillä, kun yksi menee ylitse muiden loppupelin ajan.
Vähän sama kun käyt kaverin puolella pelaamassa, saat fyrkkaa, aseita ja kaikkea rihkamaa. Tulet takaisin omaan peliin jossa sinulla on 3 kertaa kovemmat roinat mitä normaalisti siinä vaiheessa peliä.
 
Vähän sama kun käyt kaverin puolella pelaamassa, saat fyrkkaa, aseita ja kaikkea rihkamaa. Tulet takaisin omaan peliin jossa sinulla on 3 kertaa kovemmat roinat mitä normaalisti siinä vaiheessa peliä.

Totta. Tämä on ominaisuus, jota pyritään välttämään viimeiseen asti niin, että pelataan vain ja ainoastaan yhdessä sekä vain toisen pelissä. Tuollainen kaikki vie melkeinpä mistä vain tarinapelistä innon.
 
Itsellä meni peli vähän pilalle, kun löysin jotkut housut missä perkkinä ajoneuvon itsestään korjautuminen kun on ajoneuvon sisällä. Tankki on nyt käytännössä tuhoutumaton vaikka murkulaa tulee joka suunnasta. Tämä vinkkinä jos joku haluaa päästä helpolla.
 
Peli on vasta noin 25% kohdalla, kun ajattelin ajankuluksi ajella veneellä kartan toiselle puolelle, sinne pohjoiseen pääkaupungin yläpuolella olevalle saarelle. Lieneekö peräti Giancarlon huvila, en tiedä.
Menin sinne saaren yläosaan muurin taakse ja tietenkin muurin yli pääsy on estetty, koodilukitut ovet ym, mutta kappas kummaa, jossain vaiheessa huomasin, että ruudulla välähti jotain. Sehän oli "Climb"-optio, jonka ei varmasti pitänyt olla siinä. No siitä yli että heilahtaa ja tappohommiin. Selkeästi tämä ei ollut pelintekijöiden tarkoitus, joten skriptit eivät olleet käynnissä. Ei mitään loottia ja muutama vartija. Tapoin ne harvat erikoisjoukot ja totesin, ettei huvilalla olla kotona. Respawnaus oli aika käsittämättömällä tasolla. Melkein kun selän käänsi, niin siellä oli jo uudet vihut passissa.
Oli siellä sentään ilmatorjuntapatteri jonka tuhosin, ettei ihan hukkareissu ollut.

Vähän alkaa olla puuduttavaa jo. Pitänee kiihdyttää läpäisyprosentin kerryttämistä ja lopettaa nysvääminen. Jotenkin tuntuu, että jos julkaisua viivytetään vuodella, niin pelitestaajilla olisi ollut aikaa löytää kaikki typeryydet, mutta ei...
 
Itsellä meni peli vähän pilalle, kun löysin jotkut housut missä perkkinä ajoneuvon itsestään korjautuminen kun on ajoneuvon sisällä. Tankki on nyt käytännössä tuhoutumaton vaikka murkulaa tulee joka suunnasta. Tämä vinkkinä jos joku haluaa päästä helpolla.
Ei sillä että FC pelit olis koskaan realismilla juhlinu mutta että siinä voi hommata sellaiset housut jotka korjaavat ajoneuvoa. Ja vielä itsestään
:sholiday:
 
Muutama tunti takana co-oppina ja hauskalta peliltä vaikuttaa. Kuitenkin allekirjoitan monet ketjussa mainitut ärsytyksen kohteet jossain määrin, ei kuitenkaan häiritsevästi.

Tehtiin kaverin kanssa sellainen "virhe", että Libertad HQ:lle päästessä lähdettiin siellä olleella minikopterilla seikkailemaan ja kappas, noin tunnin päästä molemmilla yksi parhaimmista aseista käsissä.
Ei siis katsottu mitään ohjeita, vaan naureskellen edettiin alueilla, joissa "ei kuulunut vielä olla". :whistling: ehkä hieman vie intoa pelata ja säätää eri aseiden välillä, kun yksi menee ylitse muiden loppupelin ajan.

Mitäs ihmettä en mä nähny siellä HQ:lla mitään kopteria.. tosin ehkä parempi näin. Toisaalta itsekään en lähtenyt veneellä mitään tehtävää suorittamaan vaan juurikin koluamaan jotain random saaria hyvän lootin toivossa.
 
Kopterista tulikin mieleeni että parilla lennellyt ja toinen niistä oli ihan suora kopio siitä vitosen "kaumbat" tms. härvelistä. Paikotelleen tuntuu että aika laiskasti vedetty ja kierrätetty assetteja aiemmasta pelistä.
 
Redditin mukaan tuo vihollisten nopea spawnaaminen olisi bugi joka korjataan mutta onko muilla ollu PC:llä tekstuurien kanssa ongelmia ? Kun aloittaa pelin niin esim ajoneuvojen mittareiden luvut on ihan selkeät, noin puolen tunnin jälkeen ne on ihan rakeiset ja epäselvät , sama on myös rakennusten seinissä pienet yksityiskohdat, välillä myös cutsceneihin tulee ps2 aikakauden krafiikkaa hahmojen asusteisiin ja ympäristön pieniin yksityiskohtiin ? 1440p resolla high ja ultra asetuksilla kokeiltu, dxr on/off ei mitään vaikutusta. Koneena Ryzen 3700x , 32Gb Ram, 3060Ti. Sen verran MSI afterburnerilla seurasin että vram käyttö oli enimmillään 7.2gb ja keskimäärin 6.8gb :rolleyes: HD text pack ei ole asennettuna.
 
Ilmeisesti jonkinlainen selitys löytynyt tuolle matalalle GPU käytölle ja sille ettei grafiikka-asetusten muuttamisella tunnu olevan kovinkaan suurta vaikutusta tähän.
Itse pelaan 5600X + 3080Ti kombolla ja toisinaan tippuu aina lähes 60% GPU:n käyttö.
Peli siis kuormittaa yhtä CPU ydintä tappiin saakka eikä osaa jakaa kuormaa tasaisemmin muiden ytimien kesken jolloin tuotoksesta tulee CPU bottleneck.
 
Tuo vihujen spawnaus bugi liittynee ainakin paikkoihin joissa on joku missio, mutta olet siellä väärään aikaan. Kävin eilen valle de orossa biovidan labroilla ja aina kun menit toiseen päähän niin toiseen päähän tuli uudet ukkelit (ei sata ukkoa riitä mitä tapoin). Löysin oven joka vaati B12 keycardia ja päätin sitten kiertää koko mestan läpi, ei löynyt, mutta löytyi silti toinen access rakennukseen, mutta sielläkin tuli seinä vastaan. Päätin googlettaa ja löysin mission ja videon jossa näkyy että olin oikeassa paikassa ja seinässä pitäisi olla nappi - jota ei siis nyt ollut :). Lisäksi videolla näytti että vihut on niitä erikoisjoukkoja kun ittellä oli tavallista sakkia. Lootitkin respawnaa aina uusiksi niin käytännössä loppumaton määrä loottia olisi tarjolla. Samoin eräällä lentokentällä oli guerilla kädet sidottuja ja yks armeijan mies vieressä, tuosta sai aina ja loppumattomasti headshotilla ittelleen 5 recruittia niihin campeissa oleviin minimissio campanjoihin kun vähän selkäänsä käänsi.

Lisäksi löysin avispa buzzer kulkuneuvon, pääsee aikas haipakkaa paikasta toiseen AA:sta välittämättä. Itse asiassa nuo AA sitetkin on kyllä aivan liian helppoa saada rikki, helikopterillakin kun lentelee tarpeeksi matalalla niin AA:t ei tee mitään. Kolmanneksi nuo AA:t on aivan naurettavan helppo tuhota kranulla tai "kranaatinheittimellä" tms, ajat avispalla viereen, hyppäät ulos ja viskaat projektiilin AA:n kylkeen. "Parhaassa" tapauksessa AA siteilla ei ole edes niitä puolustajia ollenkaan (bugi?, olet liian aikaisin ko. sitella) sen kun kävelet sisään ja viet uraanin ja lähdet menemään. Tuhosimpa yhden AA:n helikopterin ohjuksillakin :).

Snipuista SVD tuntuu kyllä decadia paremmalta kun 0.50, paljon nopeampi fire-rate ja tarkempi, tuolla paikkaa helposti parikin hutia/huonoa osumaa kun 0.50:llä pitää käytännössä osua kerrasta. Räjähtävillä ammoillakaan ei taida niin hirveästi tehdä 0.50 kanssa kun ajoneuvojen tuhoamiseen on monta muutakin vekotinta. RAT 4 rocket laucher (unique) vaikuttaa ihan paskalta - ainakin helikoptereita vastaa, vaatii 3-4 laukasta, ehkä lentokoneita vastaan?

Road blockit menee supremolla tai "kranun heittimellä" sekunnissa, toisin kun alussa kun oli paskat vehkeet käytössä, eivät ehdi edes backuppeja kutsua vaikka ei empillä tuhoaisi hälytintä. Supremokin tuntuu nykyään latautuvan jotenkin todella nopeasti... Sitten toisaalta edelleen olet kuollut sekunnissa kun sopivasti tapahtuu eli vaikka pystyt juoksemaan aluetta ympäri (esim. mainittu biovida) ja tappamaan satoja ukkoja ihan triviaalista niin joskus jossain roadblockilla lähtee henki ennenkuin ehtii edes itse tajua -> ei mitään logiikkaa "vaikeustasossa".

Alkaa vähän kyllästyttämään tietyllä tavalla, tämä peli on lopulta aivan liian helppo eikä tuo open world lopulta tarjoa kuin loppumattoman määrän FND:n cacheja joihin voi nykyään vain juosta haulikolla sisään ja hakea tavara eikä välillä tartte edes ampuakaan. Edelleenkään en ole edes käynyt El Estessä ja iso osa valle de oronkin tehtävistä (en oo vetänyt vielä loppuun kuten en madrudagaakan) oli ihan läpijuoksuja ja nyt on taas nippu uusia aseita joten tuo El Este tulee olemaan vieläkin helpompi läpijuoksu.
 
Huvittavaa miksi näissä peleissä nuo väijytykset pelaajille on niin uskomattoman huonoja.

Esim tehtävässä jossa tavattiin nainen kartanossa oli odotettavaa että etupihalla odottaa väijytys. Noh, kun tulee etuovesta pihalle niin eihän ne viholliset edes ala ampumaan sinua. Katselevat vaan ja osa kyykkii "näkymättömissä" betoniporsaan takana. Siinä voi vaan juosta toisen betoniporsaan päällä odottavalle konekiväärille ja lahdata kaikki. Kuinka vaikeaa on laittaa ne viholliset ampumaan heti kun kävelet pihalle.
 
15 tuntia takana 3080 + 5950X combolla ja peli kaatuilee about 2 tunnin välein, Eilen illalla veti koko koneen lukkoon mennessään.
Onko muilla mitään tämmöistä? Kahdet ajurit testattu ja HD tekstuurit poistettu.

Onneksi en rahaa tästä roskasta maksanut.
 
käytätkö pelinsisäistä resoluutioslideriä? Se bugittaa mulla, jos laitan enemmän tai vähemmän kuin 1.0 niin kaatuilee tosi useasti. Benchmarkissa huomasin jo joten pelasin pelin slider 1.0 asennossa. Läpi meni noin 35h aikana ja 2 kertaa taisi kaatua peli työpöydälle. Testasin myös itse pelissä tuon sliderin vaikutusta ja esim 4k resolla pelatessa 0.8 resolla sain kaatuileen tunnin sisään, yleensä kun cutscene alkaa tai menun avauksessa jäätyi. Natiivi 4k:lla ei sitten mitään ongelmaa, tai natiivi 1440p.

1.0 reso 3440x1440 pitänyt aina.
 
Käytätkö pelinsisäistä resoluutioslideriä? Se bugittaa mulla, jos laitan enemmän tai vähemmän kuin 1.0 niin kaatuilee tosi useasti. Benchmarkissa huomasin jo joten pelasin pelin slider 1.0 asennossa. Läpi meni noin 35h aikana ja 2 kertaa taisi kaatua peli työpöydälle. Testasin myös itse pelissä tuon sliderin vaikutusta ja esim 4k resolla pelatessa 0.8 resolla sain kaatuileen tunnin sisään, yleensä kun cutscene alkaa tai menun avauksessa jäätyi. Natiivi 4k:lla ei sitten mitään ongelmaa, tai natiivi 1440p.

11700k + 3080 ti täällä. Mitä lueskelin ubisoftin foorumia ja reddittiä niin aika monella Amperen omistajalla on vakausongelmia tämän pelin kanssa.

f7ede1ae429af183d2b9a5ad64fb60f4.png


~65K virheitä parin tunnin sessiolta löytyi ainakin. Varmaan jotain tekemistä miksi heittää lukkoon jossain vaiheessa :cautious:
 
"kiukutellaanko"/"raportoidaanko täällä joka peliketjussa tietokoneen kaatumisia, eikö tätä varten kannattaisi olla 1 ketju mallia "tietokone kaatuu pelissä X"? Vastaavasti en myöskään näe mitä lisäarvoa tuo itse pelikeskusteluun joku fps raten ihmettely ja millä osakombinaatiolla saadaan vaatimuksilla Y sulavaa kuvaa? Toinen ketju näille "Pelin X komponentti vaatimukset/asetukset kun haluan Y"? Ei muuten mutta PS5:llä tuo on ainakin toiminut kuin junan vessa, käytännössä ainoa hetki kun sekunnin/kaksi lataa on jos quick travellaat paikasta toiseen, ei tarvi ihmetellä, kapula käteen ja pelaamaan ja keskittymään itse pelin sisältöön. Jotkut HDR tms. jutut sitten hoidetaan PS5 ketjussa jos tarvetta eikä tässä ketjussa.

Toisin sanoen jos on tarkoitus pääosin keskustella pelin sisällöstä niin jos peli ei 'juuri sinun' pc:lläsi toimi niin pääosin asia ei liity itse peliin mitenkään. Sen vielä ymmärrän että keskustellaan hyppääkö se ukko ohjaimen X napista vai näppäimistön spacesta sekä miten tuota voi esim. vaihtaa vai voiko kun tuo nyt liittyy kiinteästi itse peliin, mutta esim. monet grafiikka-asetukset on ihan samanlaisia ja vaikuttaa ihan samalla tavalla pelistä riippumatta.

Pelailen itse myös PC:llä eli teksti ei ollut kirjoitettu konsoli vs pc mielessä (tämän tyyppinen peli vaan sopii konsolille tosi hyvin vs joku cs :)).
 
Käsittääkseni ei oikein muuta ole enää nykyään, konsolifin on ihan kuollut ja eihän tässäkään pelissä itse pelisisältö platformien välillä eroa mitenkään. Samat viat ja ongelmat, PC:lle tosin ehkä patchejä saa vauhdikkaammin. Ihmettelin vaan tuota kun nuo samat PC "ongelmathan" on ihan joka pelissä ja niihin on käytännössä ratkaisutkin ihan samoja niin helpomminhan vastauksia saisi tuollaisesta geneerisestä ketjusta kun olettavasti sama asia tökkinyt jollain muulla jossain toisessa pelissä. Ja itse tosiaan pelannut viimevuodet niin vanhoja pelejä ettei tätä peli osiota foorumista ole juuri tullut seurailtua, paria random ketjua ennen postausta nopeasti vilasin ja siellä ei ainakaan ihan samassa määrin nuo PC ongelmat hyppineet silmille.
 
Käsittääkseni ei oikein muuta ole enää nykyään, konsolifin on ihan kuollut

No jaa, on siellä Konsolifinissäkin 9 sivua keskustelua Far Cry 6:sta. Ei toki enää niin aktiivinen kuin ennen vanhaan, mutta en nyt ihan kuolleeksikaan vielä julistaisi.
 
Itsellä stutterointi katosi tyystin kun nappasin 5950X SMT pois päältä eli prossulla 16 ydintä käytössä 32 säikeen sijaan.

Jahas. Mulla nykii edelleen vaikka in-game overlay ja HD paketti raksittu pois. Pitää varmaan kokeilla sitten tuota.
 
Jahas. Mulla nykii edelleen vaikka in-game overlay ja HD paketti raksittu pois. Pitää varmaan kokeilla sitten tuota.
Ite löysin sellaisen ratkaisun että heti peliin pääsyn (1st person/3rd person näkymässä) jälkeen käyttää peliä sen asetuksista windowedissa ja sitten taas full screen. Poistaa iteltä stutterin siltä sessiolta.
 
Täälläkin nykii häiritsevästi, i9 10850k, 3080 ti, 16gb ram setillä. Kokeilin sitten toisella setillä, jossa i7 6700k, rtx 2070 ja 16gb ja tuolla heikommalla ei nykimistä ole. Mystistä hommaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, kaikenlaista teknistä murhetta tässäkin pelissä. Melkein harmittaa todeta, että minä en ole löytänyt viiden pelitunnin aikana yhtäkään ongelmaa vielä...tai no, pelin fps limitteri ei pysy päällä, mutta kun sen saa ajuristakin, niin ei jaksa siitä meteliä nostaa.

Itellä tosin grafiikkalaskimena RTX 3090, jossa on tuo massiivinen 24GB muisti. Ajurina Nvidia Studio ajuri vieläpä, jota ei ole tälle pelille edes optimoitu, kun tuon kehitys kulkee jäljessä peliajureihin nähden.
 
Jaahas, kaikenlaista teknistä murhetta tässäkin pelissä. Melkein harmittaa todeta, että minä en ole löytänyt viiden pelitunnin aikana yhtäkään ongelmaa vielä...tai no, pelin fps limitteri ei pysy päällä, mutta kun sen saa ajuristakin, niin ei jaksa siitä meteliä nostaa.

Itellä tosin grafiikkalaskimena RTX 3090, jossa on tuo massiivinen 24GB muisti. Ajurina Nvidia Studio ajuri vieläpä, jota ei ole tälle pelille edes optimoitu, kun tuon kehitys kulkee jäljessä peliajureihin nähden.

No eipä tuosta muistista mitään hyötyä ole kun asetukset tapissa tämä käyttää muistia ehkä 7GB HD tekstuureilla. Saman asian ajaisi myös 3080-ohjainn.
 
No eipä tuosta muistista mitään hyötyä ole kun asetukset tapissa tämä käyttää muistia ehkä 7GB HD tekstuureilla. Saman asian ajaisi myös 3080-ohjainn.

Niinpä. Mulla nyt kuitenkin peli toimii ilman stutterointia ja kaatumisia, joita tässä ketjussa on valiteltu, ja pelin tekijä on ilmoittanut pelille suuremman näyttömuistintarpeen HD-tekstuureille kuin 7GB. Mene ja tiedä. Koneeni ei varsinaisesti ole pelikoneena, joten en nyt ole tässä suosittelemassa 24GB jättimuistia kenellekään varmuuden vuoksi.
 
Eipä oikein vakuuttanut pari tuntia pelattuani.

Tyhjä ja kuolleen oloinen maailma ja kaikki kerättävätkin (Varsinkin aseet) spoilattu heti alusta.

Saa poistua tieltä, jos meinaa levytila loppua.
 
Niinpä. Mulla nyt kuitenkin peli toimii ilman stutterointia ja kaatumisia, joita tässä ketjussa on valiteltu, ja pelin tekijä on ilmoittanut pelille suuremman näyttömuistintarpeen HD-tekstuureille kuin 7GB. Mene ja tiedä. Koneeni ei varsinaisesti ole pelikoneena, joten en nyt ole tässä suosittelemassa 24GB jättimuistia kenellekään varmuuden vuoksi.
Eipä ollut itsellä ainakaan VRAM:sta microstutterointi kiinni, (5950X, 3090 suprim x, 32Gb 3733Mhz cl16) ja kun prossulla oli SMT päällä niin tökki pirusti. SMT off suorilla ytimillä butter smoothia :) Vaimokkeen koneella (ryzen 3600, 3070 oc, 16Gb 3200Mhz cl14) stutteriin riitti kun disabloi ubi connectin overlayn. Molemmat 4K ultra, FSR parhaalla laadulla päällä 3070:lla. Toki 3070:lla ei toimi HD textures, kaatuu samantien kun loppuu VRAM.
 
No eipä tuosta muistista mitään hyötyä ole kun asetukset tapissa tämä käyttää muistia ehkä 7GB HD tekstuureilla. Saman asian ajaisi myös 3080-ohjainn.
Tästähän löytyy netistä juttua että 3080 VRAM ei riitä vaan osa HD tekstuureista latautuu puutteellisesti. En tiedä onko jo patchattu ja toimineeko kuitenkin.
 
En ole huomannut, että 3080:lla jäisi tekstuureita huonoksi. Asetuksia säätämällä saa muistinkäyttöä alemmas ja maksimit tuntuvat pyörivän jossain 9.4 gigan tienoilla kun vähän säätää.

Ja pelistä muuten, en tiedä jaksanko pelata edes loppuun. Aikamoista pakkopullaa alkaa olla.

Jotkut tehtävät ovat täyttä sontaa. Meinasi pää hajota, kun piti jotain grilliä sukeltaa meren pohjasta, siihen lihaa grillattavaksi ja vielä porkkanoita jollekin vegaanilutkalle. Eikä tuo ollut edes mikään sivutehtävä.
Yaran kansallislaulut ja muut marssimusiikit alkavat olla muistissa paremmin kuin Maammelaulu tai Porilaisten marssi... Eikä niitä kaiuttimia voi edes rikkoa.

Tässä käynee TAAS niin, että peli on jo poistettu, ennenkuin ensimmäinen patchi tulee.
 
Onkos porukoilla tipsejä miten tuon ensimmäisen regionin deerin löytää? Poikkeaako jotenkin ns. normi deereistä?

Edit. Ei tämä taida edes olla mikään ns. mythical creature? Viddu mikä spede. :lol: :facepalm:

1634397262791.png
 

Liitteet

  • 1634397262357.png
    1634397262357.png
    2,6 MB · Luettu: 24
Viimeksi muokattu:
First person Just Cause kuvaa tätä peliä aika hyvin. Tämä jää omalla listalla sinne häntäpäähän Far Cry peleistä, jotenkin täysin mitäänsanomaton peli.

No kyllä tässä jotakin on tehty oikein koska kyllä tämä koukuttaa ihan hyvin, tämmöstä aivotonta räimettä ja Dualsensen tuki on loistava.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 593
Viestejä
4 559 218
Jäsenet
75 005
Uusin jäsen
Iippo007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom