Fallout 76

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Mikä ongelma ihmisillä on noiden maksullisten kosmeettisten esineiden kanssa?
Idea on lietemäinen koko peliteollisuuden kehityksen saralla.

Jos punainen pipo täytyisi esimerkiksi ansaita tappamalla 50 ihmispelaajaa, antaisin sille jotain arvoa. Pipopäästä näkisi "Oho, aika teurastaja." Jos punaisen pipon saa ostettua kymmenellä dollarilla, punainen pipo ei merkkaa mitään. Kosmeettisten esineiden jättäminen maksumuurin taakse köyhdyttää luonnollisesti hahmon kosmeettista ehostusta. (Ellei joku uuvatti oikeasti noista maksa.)

Mitä enemmän väki maksaa ja mitä vähemmän valittaa, sitä enemmän saamme nauttia näistä tulevissa peleissä. Se siinä on minusta ongelmana.

Eikö sinua häiritse että esineitä olisi kätketty maksujen taakse?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Idea on lietemäinen koko peliteollisuuden kehityksen saralla.

Jos punainen pipo täytyisi esimerkiksi ansaita tappamalla 50 ihmispelaajaa, antaisin sille jotain arvoa. Pipopäästä näkisi "Oho, aika teurastaja." Jos punaisen pipon saa ostettua kymmenellä dollarilla, punainen pipo ei merkkaa mitään. Kosmeettisten esineiden jättäminen maksumuurin taakse köyhdyttää luonnollisesti hahmon kosmeettista ehostusta. (Ellei joku uuvatti oikeasti noista maksa.)

Mitä enemmän väki maksaa ja mitä vähemmän valittaa, sitä enemmän saamme nauttia näistä tulevissa peleissä. Se siinä on minusta ongelmana.

Eikö sinua häiritse että esineitä olisi kätketty maksujen taakse?
Multahan sä et kysynyt mutta niin kauan kuin ne ovat kosmeettisia, ei haittaa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Idea on lietemäinen koko peliteollisuuden kehityksen saralla.

Jos punainen pipo täytyisi esimerkiksi ansaita tappamalla 50 ihmispelaajaa, antaisin sille jotain arvoa. Pipopäästä näkisi "Oho, aika teurastaja." Jos punaisen pipon saa ostettua kymmenellä dollarilla, punainen pipo ei merkkaa mitään. Kosmeettisten esineiden jättäminen maksumuurin taakse köyhdyttää luonnollisesti hahmon kosmeettista ehostusta. (Ellei joku uuvatti oikeasti noista maksa.)

Mitä enemmän väki maksaa ja mitä vähemmän valittaa, sitä enemmän saamme nauttia näistä tulevissa peleissä. Se siinä on minusta ongelmana.

Eikö sinua häiritse että esineitä olisi kätketty maksujen taakse?

Mulle toi kosmeettisekoilu on niin kauan okei kunha siitä saa pelaaja rahaa. Dropit csgo ja pubgissa on nostanut Steam walletin arvoa aikapaljon kun porukka suostuu maksamaan niistä. Ongelma on se että Battle.net, Betheda.net, yms ei tarjoa samanlaista kauppapaikkaekosysteemiä. Skinien ja dropppien tavoittelemisessa ei ole siis mitään insentiiviä. Miksi maksaa siis näistä peleistä jos ei saa omiansa pois? Tämä on johtanut itselläni ainakin siihen että olen skipannut monta multiplayeriä (Overwatch, Destiny, Fallout 76, jne...), koska niillä oon ääretön takaisinmaksuaika, tosin kuin jollakin csgo jossa tienasin peliin käyttämin eurot puolessa vuodessa ja pubg:ssa parissa kuukaudessa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mulle toi kosmeettisekoilu on niin kauan okei kunha siitä saa pelaaja rahaa. Dropit csgo ja pubgissa on nostanut Steam walletin arvoa aikapaljon kun porukka suostuu maksamaan niistä. Ongelma on se että Battle.net, Betheda.net, yms ei tarjoa samanlaista kauppapaikkaekosysteemiä. Skinien ja dropppien tavoittelemisessa ei ole siis mitään insentiiviä. Miksi maksaa siis näistä peleistä jos ei saa omiansa pois? Tämä on johtanut itselläni ainakin siihen että olen skipannut monta multiplayeriä (Overwatch, Destiny, Fallout 76, jne...), koska niillä oon ääretön takaisinmaksuaika, tosin kuin jollakin csgo jossa tienasin peliin käyttämin eurot puolessa vuodessa ja pubg:ssa parissa kuukaudessa.
Öö... Et ole ilmeisesti kuullut, että 99% pelaa viihtyäkseen...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Koska pelaaminen on mukavaa ja kaikenlisäksi kiva harrastus? Kun pitää tienata, teen töitä.
Öö... Et ole ilmeisesti kuullut, että 99% pelaa viihtyäkseen...
Täysin samaa mieltä, pelit on yksi parhaista tavoista viettää vapaa-aikaa. Kuitenkin pelattavaa on vain ihan HELVETISTI. Mulla on Steamissä yli 600 peliä ja yli 10 000 tuntia pelattuna. Oon yli 160 peliä ehtinyt pelaamaan jo läpi näistä, mutta pelejä julkaistaan jatkuvalla syötöllä joten kaiken läpi koluaminen on käytännössä mahdoton homma. Joo kyllä itsekin tulen palkkatöillä ihan hyvin toimeen. Jotenkin tuntuu omasta mielestäni vain typerältä maksaa peleistä kun ne voi saada ilmaiseksi. En itse koe hyötyväni skineistä muuten kuin toisten pelaajien maksamana. Mielummin laitan tästä säästöön jäävät rahat raudan päivittämiseen kuin onnettomien pelien tukemiseen.

Multiplayer FPS on ihan mukavaa, mutta toisaaalta miksi pelata sellaisia pelejä jossa peli, sen tuki ja community on luokkaa fallout 76, kun voit pelata CSGO tai PUBG joita molempia suurin osa kavereistani pelaa, siinä on itselleni kiinnostavia kilpailullisia elementtejä ja pelikehittäjät ovat kokonaisuuteen panostaneet enemmän. Kenelläkään kavereistani ei ole Fallout 76. Miksi tästä pitäisi edes maksaa enempää kuin se 50 sentin beta-avaimen verran? Oikeasti ainoa toivo tämän pelin jatkuvuuden kannalta on F2P.

Metacritic antaa jotain osviittaa tässä esitettyjen pelien suosiosta ja laadukkuudesta.

Fallout 76 Metascore
53
Mixed or average reviewsbased on 41 CriticsWhat's this?

User Score
2.6
Generally unfavorable reviews based on 4699 Ratings



CSGO Metascore
83
Generally favorable reviews based on 38 CriticsWhat's this?

User Score
7.6
Generally favorable reviews based on 3217 Ratings


PUBG Metascore
86
Generally favorable reviews based on 46 CriticsWhat's this?

User Score
4.6
Generally unfavorable reviews based on 1283 Ratings
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Kenelläkään kavereistani ei ole Fallout 76.
No todennäköisesti jättäisin sitten sen hyllyyn sinun tapauksessa, kyseessä on kuitenkin multiplayerpainotteinen peli.

Pakko kyllä sanoa että FO76 taitaa rikkoa jotain ennätyksiä jo siinä miten paljon se ja sen kehittäjän tekemiset kiinostavat ihmisiä jotka eivät edes ole kokeilleet koko peliä. :D
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Idea on lietemäinen koko peliteollisuuden kehityksen saralla.

Jos punainen pipo täytyisi esimerkiksi ansaita tappamalla 50 ihmispelaajaa, antaisin sille jotain arvoa. Pipopäästä näkisi "Oho, aika teurastaja." Jos punaisen pipon saa ostettua kymmenellä dollarilla, punainen pipo ei merkkaa mitään. Kosmeettisten esineiden jättäminen maksumuurin taakse köyhdyttää luonnollisesti hahmon kosmeettista ehostusta. (Ellei joku uuvatti oikeasti noista maksa.)
Jos et osta niitä etkä näe tuunauksilla mitään ns. arvoa, niin mitä tarvetta sinulla on valittaakaan? Kukaan ei ole koskaan kertonut, että mihin näitä "skinejä" tarvitaan, mutta kaikki tuntuvat valittavan asiasta. Minusta tuntuu siltä, että kaikki valittavat vain sen takia, että muutkin valittavat. Massahysteriaa.

Eikö sinua häiritse että esineitä olisi kätketty maksujen taakse?
No ei häiritse. Itse olen sitä sukupolvea "geimereistä", jonka kultavuosina moninpelihahmoja ei voinut tuunata mitenkään tai ainakaan tuunaukset eivät näkyneet kuin omalla koneella. Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka se olisi mahdollista ilmaiseksi. Korkeintaan valitsisin yhden tyylin ja käyttäisin sitä niin pitkään, kuin kyseistä peliä jaksaa pelata. Oikeastaan minulle on siinä tapauksessa ihan sama, että maksaako se jotain vai ei, koska jos ihan välttämättä haluaisin tuunata hahmoani esineellä X, niin yksittäisenä ostoksena se ei maksa ns. yhtään mitään. (Hintojen ollessa järjellisellä tasolla 0-4 €/kpl.)
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Eipä kyllä sinänsä kiinnosta edes hirveästi skinejä ostella, mutta ostellut power armoriin noita skinejä kerta atomeita ihan pelaamalla kertyny.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Itse olen sitä sukupolvea "geimereistä",
Itse olen sitä sukupolvea "geimereistä," ketkä maksoi pääpelistä ja mahdollisesti parista expansion packista mitkä kattoivat koko kokemuksen. Myös kosmeettiset esineet. Kyse ei ole siitä eikö voisi irrottaa paria euroa.

Jos atomipisteitä ei voisi ostaa oikealla rahalla, vaan ne pitäisi ansaita pelissä. Se ois minusta ok.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Itse olen sitä sukupolvea "geimereistä," ketkä maksoi pääpelistä ja mahdollisesti parista expansion packista mitkä kattoivat koko kokemuksen. Myös kosmeettiset esineet. Kyse ei ole siitä eikö voisi irrottaa paria euroa.
Sinun pitääkin päättää, että saatko mielestäsi peruspelin sillä perusmaksulla vai jäätkö ilman jotain. Jos vastaat jääväsi ilman jotain perustavanlaatuista ominaisuutta, niin ole sitten älykäs ja jätä koko peli ostamatta, koska et tue riistokapitalismia. Skinien ostelu on yhtälailla veteen piirretty viiva kuin nuo vanhat expansion packit, että onko peruspeli sittenkään kokonainen ilman niitä.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Sinun pitääkin päättää, että saatko mielestäsi peruspelin sillä perusmaksulla vai jäätkö ilman jotain. Jos vastaat jääväsi ilman jotain perustavanlaatuista ominaisuutta, niin ole sitten älykäs ja jätä koko peli ostamatta, koska et tue riistokapitalismia. Skinien ostelu on yhtälailla veteen piirretty viiva kuin nuo vanhat expansion packit, että onko peruspeli sittenkään kokonainen ilman niitä.
Half-Life Opposing Force oli mielestäni ihan hyvä expansion pack mikä laajensi emopelin pelikokemusta. Maininnan arvoisia myös Witcher 3 DLC:t ja GTA IV. Niistä voin maksaa. Ne ei ole minusta verrattavissa näihin pölhömaksuihin.

Pointti lyhyesti se että kehityssuunta on huono yhdessä aiemmin huonossa pelisarjassa.

Ps. Menee aika rankasti jo ot:ksi.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Maksullisista asseteista kitiseminen on Fallout 76:n tapauksessa täysin offtopiccia, koska peli on niin paska, ettei sen ostamisessa ole mitään järkeä lähtökohtaisestikaan. Lisäksi Bethesda on niin läpimätä yritys, ettei mitään sen peliä pitäisi enää haluta ostaa tästä eteenpäin.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Lahjuksia tyrkyttävätten.



Huvittavaa lukea tätä ketjua,kun edelleen sama ulina pelin paskuudesta on tapetilla. Edelleen tää on ihan viihdyttävä peli kaverin kanssa pelatessa. Aivan sama mitä te jaksatte siitä itkeä. ;)
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Vähän epäilen että kukaan on haukkumassa peliä vain siksi että jos sinä tai kaverisi nyt tykkäätte siitä
Tuskin joo sen takia kukaan tätä haukkuu,koska mä nyt satun pitämään tästä(vikoineenki),mutta se nyt ei se pointtikaan ollutkaan.. Tää sama vinkuminen pelin paskuudesta käytiin jo jokunen viikko sitten,niin nyt näyttää taas sama laulu alkaneen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Tuskin joo sen takia kukaan tätä haukkuu,koska mä nyt satun pitämään tästä(vikoineenki),mutta se nyt ei se pointtikaan ollutkaan.. Tää sama vinkuminen pelin paskuudesta käytiin jo jokunen viikko sitten,niin nyt näyttää taas sama laulu alkaneen.
Jos sieltä on vain kusetettu asiakkaita tahallaan tai tahattomasti niin ei silloin voi kyllä alkaa kehumaankaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Lahjuksia tyrkyttävätten.



Huvittavaa lukea tätä ketjua,kun edelleen sama ulina pelin paskuudesta on tapetilla. Edelleen tää on ihan viihdyttävä peli kaverin kanssa pelatessa. Aivan sama mitä te jaksatte siitä itkeä. ;)
Äh, harmi kun löytyy noi kaikki jo. Ihan kiva ele kuitenkin.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Setin hinta Steamissa on tällä hetkellä huimat 6 € ja jokaisella Fallout-fanilla lienee vähintään osa noista peleistä kokoelmassaan, joten "ihan kivakin" on ehkä yläkanttiin elettä arvotettaessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Veikkaisin että aika harva nykyajan nuorista Fallout faneista jaksaisi noita ensimmäisiä Falloutteja pelata.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Veikkaisin että aika harva nykyajan nuorista Fallout faneista jaksaisi noita ensimmäisiä Falloutteja pelata.

Jep, hyvin vaikea uskoa että joku konsolijonne rupeisi pelaaman noita vanhoja falloutteja. Bethesda kun jakaa tuota myös konsoliversion omistajille. Kyl kaikki merkit näyttää siihen että FO76 on ollut myyntipettymys ja Bethesda yrittää epätoivoisesti kääntää kelkkaansa. F2p kehiin ja seuraavaan peliin voisi ottaa vähän enemmän opiksi että miksi tämä konsepti ei toiminut. Kyseessä on varmaan kuitenkin Bethesdan isoin julkaisu tälle vuodelle. Sinänsä positiivista että sekä kriitikot että pelaajakansa on suhtautunut niin nuivasti tähän, se voi positiivisella tavalla vaikuttaa tuleviin julkaisuihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Bethesda vaatii pelikieltoa saaneilta Fallout 76 -faneilta 500 sanan kirjoitelmia

Bethesdan Fallout 76:n erikoinen tarina jatkuu mielenkiintoisella käänteellä.

Studion kerrotaan jakaneen pelikieltoja kolmansien osapuolten sovellusten, kuten modien ja huijausohjelmien, käytöstä narahtaneille pelaajille. Pelikieltoa saaneet Fallout 76 -pelaajat taas ovat kertoneet Bethesdan varsin erikoisesta vaatimuksesta bannien purkamiseksi. Bethesdan väitetään edellyttävän pelaajilta 500 sanan mittaista kirjoitelmaa, jonka aiheena on "Miksi kolmannen osapuolen huijausohjelmien käyttö on haitallista verkkopeliyhteisölle".

Bethesda ei toistaiseksi ole itse vahvistanut väitteitä esseevaatimuksista. Tiedossa ei myöskään ole tapauksia, joissa pelikieltoa olisi purettu kirjoitelman perusteella.
Bethesda vaatii pelikieltoa saaneilta Fallout 76 -faneilta 500 sanan kirjoitelmia

No nyt :D
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557


Aika hyvä kiteytys. Creation club oli jo huono tekele, mutta tämä fo76 on jo ihan omaa luokkaansa. FO76 ongelma on vielä se että bugeja ei voida pc:llä korjata koska se on nettipeli xD
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Multahan sä et kysynyt mutta niin kauan kuin ne ovat kosmeettisia, ei haittaa.
Hyvät naiset ja herrat. Vuosi 2019. Uuden sukupolven pelaajat ovat tässä. Surullista :itku:. Nykyiset alle 25 vuotiaat pelaajat ovat juuri sitä ihmisryhmää josta nykypäivän pelitalot tykkäävät. Myydään peli täydellä hinnalla ja myydään vielä palasia senkin jälkeen. Ei nämä juniorit osaa edes toivoa parempaa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Hyvät naiset ja herrat. Vuosi 2019. Uuden sukupolven pelaajat ovat tässä. Surullista :itku:. Nykyiset alle 25 vuotiaat pelaajat ovat juuri sitä ihmisryhmää josta nykypäivän pelitalot tykkäävät. Myydään peli täydellä hinnalla ja myydään vielä palasia senkin jälkeen. Ei nämä juniorit osaa edes toivoa parempaa.
jos minuun viittaat niin mä olen kyllä lähempänä keski-ikää kahtakymmentä.

Enkä ole ikinä yhtäkään kosmeettista asiaa mihinkään peliin rahalla ostanut. Wotin premikat taitaa olla ainoita "mikromaksuja" mihin olen ikinä lyönyt rahaa.

No dayzeron tekijöille joskus päissäni laitoin donatea.

Ja fallout 2 olen ostanut ihan kaupasta. Tätä peliä en ole ostanut tai kokeillut.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Muutama noobituubi kysymys:
1) Miten toi favourites pitäis toimia ja miten mä saisin esim machette, shotgun, rifle ja stimpak tuohon favouritesiin ja miten niiden välillä sais nopeasti vaihdettua?
2) Mitä tuonne omaan stashboxiin kannattaa laittaa? Olen toistaiseksi vain kaiken scrapin sinne laittanut.
3) Meneekö weapon modify jotenki levelin mukaan vai tarviiko parempiin modeihin planeja/blueprinttejä/skillejä?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Muutama noobituubi kysymys:
1) Miten toi favourites pitäis toimia ja miten mä saisin esim machette, shotgun, rifle ja stimpak tuohon favouritesiin ja miten niiden välillä sais nopeasti vaihdettua?
2) Mitä tuonne omaan stashboxiin kannattaa laittaa? Olen toistaiseksi vain kaiken scrapin sinne laittanut.
3) Meneekö weapon modify jotenki levelin mukaan vai tarviiko parempiin modeihin planeja/blueprinttejä/skillejä?
1: Painat F.
2: Aseet mitä et käytä, scrapin(muista scrapata kaikki junk tosiaan ensin), apparellit... Mitä nyt haluat ehkä joskus käyttää, muttet juuri nyt.
3: Levelin mukaan, 50lvl on parhaat. Ja tottakai tarviit perkkejä tehdäksesi niitä parhaimpia modeja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Hyvät naiset ja herrat. Vuosi 2019. Uuden sukupolven pelaajat ovat tässä. Surullista :itku:. Nykyiset alle 25 vuotiaat pelaajat ovat juuri sitä ihmisryhmää josta nykypäivän pelitalot tykkäävät. Myydään peli täydellä hinnalla ja myydään vielä palasia senkin jälkeen. Ei nämä juniorit osaa edes toivoa parempaa.
Niin, no. Se täysi peli onkin tänä päivänä jotain ihan muuta kuin sillon 25 vuotta sitten, puhumattakaan siitä lisäkarkista mitä suolletaan koko ajan lisää perään. Kyllä minä olisin erittäin mielelläni ottanut lisäsisältöä moniin vanhoihin peleihin silloin muinoin DLC:iden muodossa, sen sijaan että ne jouti unohtaa nurkkaan pölyttymään parin illan jälkeen.

Itse sanoisin ennemminkin että nykyiset alle 25 vuotiaat pelaajat eivät tiedäkään miten paskasti vanhan sukupolven pelaajat saivat rahoilleen aikoinaan vastinetta.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mulle toi kosmeettisekoilu on niin kauan okei kunha siitä saa pelaaja rahaa. Dropit csgo ja pubgissa on nostanut Steam walletin arvoa aikapaljon kun porukka suostuu maksamaan niistä. Ongelma on se että Battle.net, Betheda.net, yms ei tarjoa samanlaista kauppapaikkaekosysteemiä. Skinien ja dropppien tavoittelemisessa ei ole siis mitään insentiiviä. Miksi maksaa siis näistä peleistä jos ei saa omiansa pois? Tämä on johtanut itselläni ainakin siihen että olen skipannut monta multiplayeriä (Overwatch, Destiny, Fallout 76, jne...), koska niillä oon ääretön takaisinmaksuaika, tosin kuin jollakin csgo jossa tienasin peliin käyttämin eurot puolessa vuodessa ja pubg:ssa parissa kuukaudessa.
Töistä tienataan ja peleistä nautitaan.
Pelaan vain pelaamisen riemusta ja töitä teen että voin kustantaa tämän erittäin ylihintaiseksi muodotuneen harrastukseni.

Sitä en ymmärrä että pelejä ei voisi pelata jos niistä ei voi tienata, kuulostaa tylsältä.
Hauskuus itsessään maksaa peliin käytetyt eurot takaisin.
alle 12e tästä Fallout76 ei ole enään paskempi diili kun haluaa kaverin kanssa esim.perjantai ehtoona lähteä seikkailemaan.
Maksaa kyllä rahat takaisin hauskuuden merkeissä vaikka ei täydellinen peli olekkaan.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Pelit-lehti antoi täyslaidallisen, ja free-to-playta hekin ennustelevat. Ehkä vähän turhan tylyä tekstiä, mutta paha on väittää vastaankaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Arvostelu oli hyvä ja peli sai odotetunlaisen arvosanan.

Mainittakoon, että arvostelua edeltänyt New Vegas -artikkeli oli hyvä. :tup: Suosittelen lukemaan, jos löytää lehden käsiinsä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Sitten nämä arvostelupalstat ja lehdet ylistävät jonku fortniten ylimpään piilaaksoon joka taas on minun mielestä ihan hirveää paskaa.
Sinäänsä erikoista kun ei uskoisi että siellä jotku yläasteikäiset niitä arvosteluja tekee, eikai sitä roskaa muut pelaa edes?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Minut ainakin Fallout76 on yllättänyt positiivisesti ja olen tykännyt tästä vähintääkin yhtä paljon kuin 4:sta. Maailma on iso kaunis paikka ja tehtäviä tuntuu tulevan sieltä täältä tasaseen tahtiin. Tosi joitakin ongelmia on esim serverin puolelta johtuvat nykäsyt, katoavat vihut ja fps heittely/suorituskyky. Mutta haluan ainakin uskoa että iso B tietää mitä tekee ja nyt on jo tiedossa sieltä kaksi päivitystä tulossa tälle kuulle joista ensimäinen tulee tänään pc:lle ja ensiviikolla sama konsolille, toinen päivitys tulee kuun loppu puolella.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Fallout 76 Patch Notes – January 10, 2019
Our latest patch for Fallout 76 provides fixes for many issues that were affecting perks, weapons, crafting and more. Check out the full list below to see everything addressed in this update.

Patch Version
Download sizes for this update will be approximately 4GB for consoles and around 500MB for PC.

  • PC: 1.0.4.13
  • PS4: Available next week
  • Xbox: Available next week
Reminder that PC will be receiving the update first with console to follow next week. Patch notes will remain the same pending any changes there may be.

General
  • Power Armor: The Power Armor light has been made brighter.
  • Performance: Several improvements have been made to in-game performance.
  • Stability: The Fallout 76 game client and servers have received additional stability improvements.
Balance
  • Charging Barrels mod: Increased the Gatling Laser’s damage bonus from the Charging Barrels mod.
  • Glowing Ones : Glowing Ones will no longer grant erroneous large amounts of XP. DevNote: Glowing Ones were granting Large Boss XP rewards, making them highly exploitable when combined with Nuke Zones.
  • Crafting: Lowered chance of Power Generators of spawning fusion cores.
  • Crafting: Set minimum component cost of workshop buildings requiring steel, wood or plastic to 2.
  • Bobby Pins: Reduced the weight value of Bobby Pins from 0.1 to 0.001.
Social
  • Teams: Players now receive a notification that “Players cannot form teams from within Vault 76” if an Invite is sent to a friend still in Vault 76.
Systems
  • PvP: Opening Player-owned, locked containers will now be considered a PVP action as expected.
Bug Fixes
Stability and Performance
  • [Xbox One] Performance: Blowing up the mainframe core stations will no longer cause a performance drop.
  • [PC] Infinite Load: Fixed an infinite load screen that could occur when attempting to join a server on PC.
  • Crash: Fixed a crash that can occur when opening the Pip-Boy.
  • Performance: Improved client performance when a Nuke viewing a nuke explode.
  • Performance: Fixed an issue where reading a note would cause the background to freeze.
  • Performance: Increased performance in areas with a lot of scorched statues.
General
  • Systems: Fixed an issue where items could be duplicated.
  • [PC] Controls: Resetting controls to default no longer causes most Activate prompts to become unusable.
  • [PC] Controls: Fixed an issue when controls in the Settings menu aren't updated when connecting/disconnecting a gamepad controller.
  • Systems: Fixed an issue that allowed armor mods to reduce carry weight past intended values.
  • Systems: Rads will no longer completely be removed when by dying repeatedly.
  • Systems: Address an issue where players could load into geometry after fast travel.
  • Systems: Fixed an issue where bashing an enemy with the Railway Rifle or Crossbow would add the projectile to the enemy's inventory.
Art and Graphics
  • Animations: Lever-Action rile now only reloads the correct number of ammo.
  • Effects: Consumed Berry Mentats now correctly show purple glowing auras around players and creatures.
C.A.M.P.s, Workshops, and Crafting
  • Crafting: Level 25 armor and above now requires anti-ballistic fiber to craft.
  • Repairing: Component quantities required to repair mid to high level armor and weapons have been reduced up to 20%. DevNote: - Repair costs scale with level, and there's room to reduce costs at higher levels.
  • Crafting: Anti-ballistic Fiber becomes required for armor at level 25 instead of previously at level 20
  • Crafting: Updated Bulk Acid crafting recipe to require 15 Acid.
  • Crafting: Fixed an issue that prevented players with the correctly equipped perk cards from being able to craft Antibiotics and Disease Cure (Savage Divide).
  • Crafting: “Hardened Mass” will no longer be scrapped when “Scrap All Junk” is selected.
  • Repairing: Overall repair costs have been lowered for both weapons and armor.
  • Crafting: Anti-ballistic Fiber also is now required for repairing armor at level 25 and above instead of previously at level 20.
  • Workshops: Fixed issues where enemies at some Workshop locations would spawn underground, making the Workshops unclaimable. Locations include: Charleston Landfill, Lakeside Cabins, and Sunshine Meadows.
  • Workshops: Fixed an issue where objects in Workshops would sometimes float in the air when the Workshop menu was closed.
  • Workshops: Destroying the hay feeder along with the fertilizer collector will no longer prevent them from being repaired.
  • C.A.M.P./Workshops: Placing Power Armor workbenches on foundation will no longer cause them to place on the floor/ceiling above.
  • C.A.M.P./Workshops: Fixed an issue that would cause a “not supported” error when attempting to place a tall or short post under a roof.
  • Blueprints: Fixed an issue with the cost of wires not being factored in when storing blueprints.
  • Crafting: Fixed an issue where certain objects aren't able to be scrapped through the stored tab.
  • Workshops: Fixed an issue where certain stored items obtained from claiming a Public Workshop can't be placed again.
  • Crafting: Fixed a visual issue with scrapping items in Crafting Menus.
  • Crafting: Fixed an issue where mods cost less steel than what's displayed in Crafting Menus.
  • Crafting: Fixed a display issue where incorrect number of Junk items can appear in Crafting Menus.
Challenges
  • Daily Challenges: Fixed several daily challenges that were not being offered on some days. Dev Note: These include “Pick Wild Flowers”, “Harvest Mutfruit Plants”, and “Harvest Wild Plants and Fungi”.
  • Daily Challenge: Fixed an issue that prevented some wild flowers from incrementing in the “Pick Wild Flowers” Daily Challenge.
  • Weekly Challenge: Fixed an issue that caused the weekly challenge "Complete Quests and Events in a Group while at Night" to work during the day and only recognize events. It will now look for quests and events that are completed at night.
  • Weekly Challenge: Edited the description of a Weekly Challenge to correctly reflect the direction.
  • Sub-Challenge: Fixed an issue that prevented certain photomode challenges from completing as expected.
  • Sub-Challenge: Fixed an issue that prevented certain Bobblehead challenges from completing as expected.
  • Sub-Challenge: Fixed an issue that caused a challenge to be marked as complete incorrectly.
  • Lifetime Challenges: Fixed an issue where some lifetime challenges would revert progress after logging out.
Enemies
  • Robots: Fixed an issue that would cause robots to respawn too frequently in Whitesprings.
  • Scorched: Fixed an issue where Wasteland Whisperer could affect Scorched. Dev Note: Wasteland Whisperer can no longer be used to pacify Scorched.
  • Scorched: Shooting a Scorched in the leg will no longer break their weapon causing them to not attack the player.
  • Scorched: Fixed an issue where Scorched may be using invisible weapons or not appearing to fire their weapon correctly.
  • Scorched: Fixed an issue that caused floating debris and disassembled guns to appear in Scorched hands when killed.
Items
  • Weapons: Fixed an issue that would sometimes cause plasma weapons, flamers and flamer mods, and weapons with explosive bullet mods to not do damage to other players and creatures.
  • Armor: Fixed an issue that would cause players exiting power armor to sometimes appear stretched and unable to reenter power armor.
  • Armor: Addressed several issues that would prevent players from exiting power armor and at times cause the Pip-Boy to become unavailable.
  • Weapons: Fixed an issue that prevented the Gauss Rifle from being identified as a rifle. Now rifle-related perks can be applied to the Gauss Rifle.
  • Ammo Vending Machines: Fixed an issue where some Ammo Vending Machines were only selling repair components.
  • Weapons: Legendary Hunting Rifles will now drop as loot.
  • Weapons: Fixed an issue where the Walking Cane provided as many resources when scrapped as it costs to craft.
  • Armor: Fixed an issue where some Pocketed Chest Pieces were resetting players back to their base carry weight upon logging back into the game.
  • Armor: Fixed an issue where players can leave behind an unusable chassis after exiting Power Armor.
  • Magazine: Consuming Scouts’ Life 6 magazine now correctly depletes food and water stats at a slower rate.
  • Weapons: M79 Grenade Launcher is now considered an explosive weapon in perks instead of being incorrectly considered a shotgun.
  • Fusion Cores: Fixed an issue where Fusion Core generators were producing cores at a slower rate than intended. They are now back to 8 cores/hr.
  • Magazine: Fixed the Backwoodsman 2 magazine to appropriately boost Tomahawk damage.
  • Mirelurk Eggs: Harvesting Mirelurk Eggs will not result in two separate eggs.
  • Weapons: Fixed an issue where several combat rifle automatic receiver mods were prevented from receiving automatic rifle perk bonuses.
  • Weapons: Fixed an issue where multiple weapons were able to be equipped at the same time.
  • Weapons: The Vampire weapon mod effect now works only when hitting living targets as intended.
  • Armor: Fixed an issue where Power Armor parts would display on top of previously equipped parts.
  • Weapons: Fixed an issue where bashing an enemy with certain weapons would add the projectile to the enemy's inventory.
  • Armor: Fusion Cores will no longer replenish to full charge upon joining another world.
Quests and Events
  • “Get the Supply Drop”: “Get the Supply Drop” Event now will remove holotape once used with supply crate belonging to the player that requested the Supply Drop.
  • Quest: Daily Missile Silo quest rewards are now correctly obtainable only once per day.
  • “Line in the Sand”: Fixed an issue with the quest, Line in the Sand where the Sonic Generator already being repaired prevented the player from completing the quest. The event will now progress to the next stage if the Sonic Generator is already repaired when the Event begins.
  • “Recruitment Blues”: Fixed an issue with the objective, “find Junk Mail” that prevented players who switched worlds from completing the quest.
  • “Second Helpings”: The following location map markers are now available after finishing “Second Helpings”: Slocum's Joe, Gauley Mine, Morgantown Trainyard, and Morgantown Airport.
Perks
  • All Night Long: All Night Long now decreases hunger and thirst growth at night.
  • Overdrive: Fixed an issue where Overdrive was not increasing critical chance % properly.
  • Quack Surgeon: Quack Surgeon no longer allows for reviving hostile players.
  • Strange in Numbers: Strange in Numbers effects now scale properly with multiple teammates (with and without mutations).
  • Refractor: Fixed an error where each rank of Refactor is doubling energy resistance instead of adding +20 as indicated on the Perk card description.
  • Fireproof: Fireproof now reduces explosion and flame attack damage by 15% per rank.
  • Happy Camper: Happy Camper now functions correctly whether the player is inside or outside of their C.A.M.P. when the perk conditions are refreshed.
  • Butcher’s Bounty: Fixed an issue that allowed for the Butcher’s Bounty perk to trigger again on an already-searched creature.
  • Homebody: The Homebody perk now works as intended when at a claimed Public Workshop.
  • Party Boy/Girl: Party Boy/Girl now effects active alcohol effects on the player.
PVP
  • Teams: Teamed players can no longer unfairly block an attacking player when that player attempts to overtake a workshop. Your teammate will enter PVP with the attacking player.
  • Turrets: Turrets at Workshops will now attack players the Workshop owner is engaged in PvP with.
Social
  • Systems: Blocking a player now also mutes their proximity chat.
  • Trade: Fixed an issue where players could view another player’s inventory before they can respond to a trade invite.
  • Trade: We no longer let trades occur before the requested player has consented to trade.
  • Trade: Fixed an issue where the Stash transfer menu would appear empty after previously trading with another player.
  • Trade: Stimpaks with a price value set to zero will no longer prompt “use” in the Trade Menu instead of “accept”.
  • Trade: Fixed an exploit where the cap limit of 5000 in player-to-player trades could be removed.
Sound
  • Chat: Fixed an issue where voice chat would not always function properly upon exiting the Atomic Shop.
  • Atomic Shop: Fixed an issue where some Atomic Shop content was missing sound effects.
  • Atomic Shop: “Waving Santa” sound effect will now only play when in “on” state.
User Interface
  • General: Players no longer will receive a pop-up for the Atomic Shop when Respawning for the first time.
  • [PC] Resolution: Perk Pack opening screen now extends to the edge on 21:9 monitors.
  • Atomic Shop: Players in the Atomic Shop when the Atomic Shop is taken offline will now be notified and taken back to the Main Menu.
  • [PC] FOV: Fixed an issue with scoped weapons zooming incorrectly when the default Field of View setting has been changed.
  • PvP: Fixed an issue where the PVP prompt would appear repeatedly while the same players engaged in combat with each other.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
32
Tuli itsekkin nyt ostettua kun 13€:lla sai. Pitkään olin sitä mieltä etten osta ollenkaan, mutta tuolla hinnalla ei ole mitään hävittävää tämän suhteen. Toivottavasti tämä nyt ainakin jokusen tunnin jaksaisi viihdyttää ja sopivasti näköjään päivityksiäkin tulee. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Minun puolestani ihmiset saavat tykätä tästä jos tykkäävät mutta oma näkemykseni ihan Bethesda puolesta on positiivinen koska tämä ehkä herätti Bethesdan etteivät voi nytten ihan mitä tahansa julkaista ja tämä skarppaisi porukoita tekemään paremman tes VI pelin.

Koska nytten Bethesdankin pakko olla huomanut että skyrim suuruuden päivistä on kilpailijat menneet oikealta ja vasemalta ohitse ettei vain IP:den varassa voi olla.

Toivottaan kuitenkin että Fallout 76 tekee tesot että Betsu jaksaa vääntää pelin hyvälle tasolle että muutkin tykkäisi.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Eilen pelatessa jäin kahteen kertaa jumiin siis ihan tasasella lattialla olin, ei pöytiä ei tuoleja ei mitään objekteja lähellä eikä vihuja. Noi kesti ehkä pari sekunttia ja sen jälkeen ikään kuin maailma nykäs ja sit toimi taas normaalisti ja pääsi liikkumaan. Toi ilmiö tuli tän uuden pätsin myötä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Eilen pelatessa jäin kahteen kertaa jumiin siis ihan tasasella lattialla olin, ei pöytiä ei tuoleja ei mitään objekteja lähellä eikä vihuja. Noi kesti ehkä pari sekunttia ja sen jälkeen ikään kuin maailma nykäs ja sit toimi taas normaalisti ja pääsi liikkumaan. Toi ilmiö tuli tän uuden pätsin myötä.
Kuulostaa ns. kuminauhalta eli palvelin ei pysy ihan samassa tahdissa kuin client ja kun se pääsee ajantasalle peli nykäisee
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
102
Bugeja on vaikka miten paljon, mutta mielestäni peli toimii ja kun luvassa on lisää korjauspatcheja niin hyvä. Tämä on ensimmäinen multiplayer 3D Falloutti, kyllä tästä vielä hyvä tulee. Nyt lvl60 ja eikun eteenpäin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
391
Itsellä nyt lvl 126 lasissa. Kieltämättä tympii kun vastaa juoksee järestään lvl <50 janttereita explosive pyssyineen, kun itse ei ole vielä löytänyt ainuttakaan =(. Grindaamistahan tämä end game on, mutta niinhän se tuppaa monissa peleissä olemaan.

Parit bloodiedit ja vajaa kymmenkunta two shottia on löytynyt tähän mennessä. Two shot combat riflellä sniputtelen.
 
Viimeksi muokattu:

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
mulla 50lvl betasta jäänyt hahmo jonka hylkäsin ku tyhmyyksissäni hukkasin ultracite power armorin.
Nyt menossa lvl 82 melee tyyppi jolla kaikki power armorit. Tältä menin sitten epähuomiossa pilaamaan All Rise:n :itku:
Legandaryja farmannut nyt n. 30 leveliä ja ainoastaan pari käyttökelpoista löytynyt eikä yhtään explosivee...
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
102
mulla 50lvl betasta jäänyt hahmo jonka hylkäsin ku tyhmyyksissäni hukkasin ultracite power armorin.
Nyt menossa lvl 82 melee tyyppi jolla kaikki power armorit. Tältä menin sitten epähuomiossa pilaamaan All Rise:n :itku:
Legandaryja farmannut nyt n. 30 leveliä ja ainoastaan pari käyttökelpoista löytynyt eikä yhtään explosivee...

Olen todennut combat knive puukon tehokkaimmaksi, koska fast. Ja, serrated sahanterät. Lähitaistelussa lyömätön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 671
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom