Fallout 76

Huhuja, huhuja. E3:ssa varmaan oppii lisää. Nelosen jälkeen en kyllä odota yhtään mitään Bethesdan Fallouteilta.
 
No joo. Ei varmaan ihan minun pelini, mutta eivätpähän ole luvanneet mitään uutta samanlaista Falloutia mitä ennen, että vapaus on tehdä pelisarjalla mitä tahtovat ja varmaan sopii asetelmaan uusi tyyli ihan hyvin.

Fallout on ainakin minulle ennemmin oma maailmansa tässä pisteessä, joten kaikenlaisia Fallout-pelejä voi markkinoille puolestani tulla.

Enemmän odottelen Bethesdalta huhuttua Starfieldiä, jos se olisikin perinteisempi RPG.
 
Hetken olin aivan saakelin innostunut tästä, sitten huomasin että tästä on tulossa joku moninpeli... Ajattelin että olisi joku New Vegasin tyyppinen ratkaisu mutta jos näin ei ole niin jää väliin ja varmaan laitan Bethesdan boikottiin määräajaksi.
Noh, E3 jälkeen ollaan viisaampia.
 
Mulla niin kun varmaan monella teistäkin on päällä kriisi, kun tekis mieli pelata videopelejä, mut **ttu kun mikään ei nappaa. Joskus 10v nassikkana sitä pelas ihan mitä vaan, mitä nyt sai käsiinsä nintendolla, pleikkarilla tai varhaisilla tietokoneilla. Turhauttaa tää nykyinen battle royale yms skene. Kukaan ei suunnittele pelejä tälle "alkuperäiselle" pelaajaluokalle, kaikki keskittyy tähän mopoautoilija-ikäluokkaan?
 
Mulla niin kun varmaan monella teistäkin on päällä kriisi, kun tekis mieli pelata videopelejä, mut **ttu kun mikään ei nappaa. Joskus 10v nassikkana sitä pelas ihan mitä vaan, mitä nyt sai käsiinsä nintendolla, pleikkarilla tai varhaisilla tietokoneilla. Turhauttaa tää nykyinen battle royale yms skene. Kukaan ei suunnittele pelejä tälle "alkuperäiselle" pelaajaluokalle, kaikki keskittyy tähän mopoautoilija-ikäluokkaan?
Muun muassa Obsidian ja inXile tekee roolipelejä edelleen. Mutta AAA-puolella taitaa olla enää vain CD Projekt Red.
 
Mulla niin kun varmaan monella teistäkin on päällä kriisi, kun tekis mieli pelata videopelejä, mut **ttu kun mikään ei nappaa. Joskus 10v nassikkana sitä pelas ihan mitä vaan, mitä nyt sai käsiinsä nintendolla, pleikkarilla tai varhaisilla tietokoneilla. Turhauttaa tää nykyinen battle royale yms skene. Kukaan ei suunnittele pelejä tälle "alkuperäiselle" pelaajaluokalle, kaikki keskittyy tähän mopoautoilija-ikäluokkaan?

Kingdom Come: Deliverance. Isot suosittelut. Peli tarjoaa sopivissa määrin haastetta ja vaikeutta, eikä pelaajaa pidetä juurikaan kädestä kiinni. Pelissä pitää ajatella omilla avoilla, joka on mukavan virkistävää ja samalla tässä tekeleessä on myös havaittavissa tietynlainen paluu sinne 90-luvun pelituotoksiin, jotka olivat vaikeita ja samalla palkitsevia. Ei sovi kaikille, karsii ADHD-hetikaikkimulle-pelaajat aika hyvin pois.
 
Fallout 4 oli pettymys, joten eipä tämän suhteen ole odotuksia. 4 aloin kaksi kertaa pelaamaan läpi ja molemmilla kerroilla jäi kesken.
 
Non-canon, eli voi laittaa ignoreen jo tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
gFBzVtU.jpg
 
Co-op kuulostaa ihan hyvältä . Mutta muuten täydeltä paskalta.
 
Viimeksi muokattu:
Fallout 2 oli yksi 90-luvun parhaista peleistä, ja 10-vuotta myöhemmin myös Fallout 3 tuli pelattua läpi mutta sen loppuvaiheilla kiinnostus sarjaa kohtaa loppui aivan täysin. Tajusin että pelin tärkein asia eli tutkimusmatkailu oli tylsää ja turhaa. Tuon pettymyksen jälkeen olen yrittänyt pelata New Vegasia kaksi kertaa mutta ei vaan nappaa. Fallout 4:sta en ole ostanut edes alesta.

Siksi en edes odottanut mitään tältä uudelta Falloutilta, mutta jos tämä on riittävän erilainen niin ehkä voisin jopa innostua. Moninpeli ainakin aluksi kuulostaa huonolta idealta, mutta sen voi kyllä hoitaa hyvinkin. Nyt on pitkästä aikaa tulollaan kiinnostava E3.
 
Fallout 4 tuon pesän rakentelun sai skipata periaatteessa kokonaan ja se ei ollut sinänsä deal breaker. Huolestuttavaa että vakuuttelevat tähän tulevan ihan kiinnostaviakin tarinavetoisia elementtejä, mutta ruttaavat toisaalta syvemmälle sillä että rakentelua nostettaisiin isompaan ja siten todennäköisesti semipakolliseen osaan.

Voihan tuo onlinekin olla vain sitä, että pelaajat pääsee vierailemaan toistensa kylissä tekemässä vaihtokauppaa.

Voisikin nyt taas vaihteeksi asentaa Fallout 4 ja pelata sen viimeinkin läpi, kun tietää ettei kyseessä ole sarjan epämiellyttävin osa.
 
Jaksoin itse pelata nelosen loppuun, mutta jätin protestina DLC:t ostamatta.

Fallout 4 tuon pesän rakentelun sai skipata periaatteessa kokonaan.
Eikä saanut, se oli pakollinen osa päätarinaa yhdessä vaiheessa. Toisin kuin Todd Howard väitti.

Vähän vaikea sanoa tuon uuden vuodon luotettavuudesta mitään, eivät nämä aina ole oikeassa. Aikoinaan väitettiin, että Fallout 4:ssä voisi pelata vain miehenä. Co-op-moodi Rust-rymistelyn sijaan on hyvä uutinen, mutta ei näytä muuten hääppöiseltä. Minecraft-tyyppiset retcon-orgiat ei paljoa houkuttele.
 
Jaa, eli eivät hypänneet Battle Royale junan kyytiin kuten kaikki muut pelitalot?
Katsotaan mitä sieltä tulee. Modauksen leikkaaminen pois on iso isku, mutta ihan ymmärrettävissä moninpelissä. CC on kyllä syöpää, ei mitään järkevää sisältöä ole näkynyt Skyrimissä saati Falloutissa.
 
No ei ehkä skipata, mutta pääosin jättää huomiotta. Verrattuna siihen, että ensivaikutelman perusteella pelaajan täytyisi rakentaa ja puolustaa asuinsijoiksi merkattuja kyliä. Mutta todellisuudessa siitä ei saanut mitään suurta rangaista jos jätti ihmiset oman onnensa nojaan. Rakenteluun siis törmäsi, mutta yli 90% ajasta sen olemassa olosta ei tiennyt. Aseita ja varusteita oli ihan ok muokkailla, parempi kuin FO3 ja NV tapa jossa pidettiin aseiden eri malleja mukana korjausosina.

Tosin siitä Fallout 4 rakentelusta oli etukäteen täsmälleen vastaava paniikki ja pelko, joten ehkä ne osaa tehdä siitä taas siedettävästi ohitettavan.
 
Tosin siitä Fallout 4 rakentelusta oli etukäteen täsmälleen vastaava paniikki ja pelko, joten ehkä ne osaa tehdä siitä taas siedettävästi ohitettavan.
Ainahan voi toivoa, mutta ennakkohuhujen perusteella tässä tulee olemaan paljon vahvempi fokus rakenteluun kuin nelosessa.
 
Modauksen leikkaaminen pois on iso isku, mutta ihan ymmärrettävissä moninpelissä.

Jep, noiden kahden saaminen samaan peliin on käytännössä lähes mahdotonta.

Modituen puutteessa on se huono puoli, että BGS on erittäin laiska bugien korjaamisessa. Lähes kaikki raportoidut bugit pelin julkaisun jälkeen on aikaisemmin korjannut modiyhteisö, ei BGS. Nyt on BGS:n pakko alkaa oikeasti kuuntelemaan yhteisöä ja korjaamaan raportoidut bugit.
 
Jos on sama engine vieläkin käytössä niin kuin Fallout 4:sessa on, niin ei kiinnosta tippaankaan.
 
Minä kyllä tässä vähän innostunut olen, jos Fallout-hengessä ja teemassa pääseen kaverin kanssa pleikalla rakentelemaan ja tutkaileen. Mielenkiinnolla jään E3-messuja odottamaan. :)

Taidanpa pelailla tänään nelosta, kun sekin mieleen on kuitenkin.
 
Itse en oikein ymmärrä valituksia tuosta enginestä. Huonohan se on, mutta sen aiheuttamat ongelmat voi helposti jättää huomiotta jos peli on muuten hyvä. Hemmetti, itse pelaisin vaikka Fallout 3:n moottorilla, jos tarina, tehtävät, valinnanvapaus ja RPG-elementit ovat tarpeeksi tasokkaita.

Modit pitävät Bethesdan pelit hengissä. Tuolla CC-pakotuksella firma ampuisi itseään Fat Manilla jalkaan.
 
Modit pitävät Bethesdan pelit hengissä. Tuolla CC-pakotuksella firma ampuisi itseään Fat Manilla jalkaan.

Tämä todellakin. Modien ansiosta wanhatkin pelit kuten Morrowind, Oblivion ja kumppanit pitävät edelleen pelaajat koukussa kun yhteisöltä tulee jotain uutta ja parannuksia peliin.

Creation Club on vain laiska yritys rahastaa yhteisöllä.
 
Jaksoin itse pelata nelosen loppuun, mutta jätin protestina DLC:t ostamatta.
Sama juttu, mutta ei tarvinut yhtään protestoida kun oli jo aivan täynnä tätä BGS-"Fallouttia", joten yhtään delsua ei tullut ostettua.

Näyttää, kuulostaa ja tuoksuu vähän samalta, mutta ei sitä ole. Nyt näyttää kyllä siltä, että BGS on tuhonnut viimeisetkin "aidot" FO rippeet mitä siitä on ollut jäljellä... :tdown:
 
Fallout 2 oli yksi 90-luvun parhaista peleistä, ja 10-vuotta myöhemmin myös Fallout 3 tuli pelattua läpi mutta sen loppuvaiheilla kiinnostus sarjaa kohtaa loppui aivan täysin.

Korjataan vähän eli Fallout 2 on edelleen maailman paras peli, no questions asked. Fallout 3:sta odotin kuin kuuta nousevaa,kävin sen ostamassa heti kun tuli myyntiin, pelasin samana iltana kolme tuntia, laitoin pelin kiinni ja totesin, että vittu mitä paskaa. Lopulta pitkin kynsin suostuin New Vegasia kokeilemaan ja sehän olikin hyvä, mutta ei tietenkään mitään verrattuna kahteen ensimmäiseen. Neloseen en ole koskenutkaan, joten siitä en osaa sanoa yhtään mitään.

Katsotaan nyt, mitä sieltä tulee, mutta odotukset eivät näiden ennakkospekulointien jälkeen ole kovin korkealla.
 
Jos tuossa ei oikeasti ole moditukea niin se siitä sitten minun osaltani heti kättelyssä. Jos joku pelifirma tekee vielä huonompia käyttöliittymiä PC:lle kuin Bethesda niin en ole moiseen törmännyt ja siihen sitten vielä päälle ne Bethesdalle tyypilliset aivovammaisuudet jotka joko ärsyttävät taikka ampuvat immersiota polvilumpioon, usein molempia yhtä aikaa.

Jos suunnittelivat samaa uudelle Elder Scrollsille niin ei voi kuin toivoa että tämä saa modituen puutteesta paskaa niskaansa niin paljon että muuttavat mielensä.
 
Tarkoittaakohan lisätty moninpeli (ja modituen poisto) myös konsolin disablointia, eli käytännössä ei voi enää bugeja yrittää kiertää ja korjata konsolikomennoilla. Ainakin itse tuota on pitänyt tehdä jokaisessa Bethesdan Falloutissa ja Elder Scrollsissa.
 
Ihme itkua taas. Kaikki muutos on perseestä ja mieslapset itkee.

Fallout sekä muut Bethesdan pelit ovat junnanneet jo vuosia samassa montussa. Hyvä vaan nähdä vähän jotain uutta innovaatiota sieltäkin suunnalta.


Moninpelillinen Fallout vapaalla modituella tulee olemaan kovinta settiä ikinä. Olettaen että eivät tee modituelle jotain tyhmää tai poista sitä. Wanhat kunnon Source modit pitivät HL moninpelisceneä pitkään hengissä. Jos Bethesda jotain pelien historiasta tietää niin kannattaisi tuosta etsiä inspiraatiota miten modit tehdään oikein.
 
Elikkä moninpeli tarkotti vaan Cooppia, aika samaa settiä sitte ku borderlands. Toisin sanoen ihan normi yksinpeli meikäläiselle ;)
Modien poisjäänti on kyllä miinusta, mutta muuten kuulostaa ihan jeesille "väli" falloutille, jos tuo huhu pitää paikkaansa että Vitonenkin on työnalla.
 
Minä jotenkin haluan nähdä miten kirjoitetaan RPG niin että siinä on oikeasti niitä valintoja, niin että mukana on joku kaveri istumassa ja katselemassa kun se toinen vaikka viettelee sitä NPC:tä. Eli todennäköisesti tulee taas vain yksi askel jonnejen suuntaan ja sitten ne kiroaa kun ihmiset ei osta ja eivät ymmärrä. Kyllä tää vapaapudotus johtaa vain ja ainoastaan koko Fallout sarjan tuhoon.
 
Tiedä sitten mitä sieltä on tulossa, cooppi toimi System Shock 2:sessa. Jotain vastaavaa jos tulee niin ihan jees.
 
Oletettavasti ostoon ja todennäköisesti rahoille vastinetta. :tup:
Tähän astisista bgs:n peleistä kaikkineen vikooneenkin on irronnut enemmän hupia, kuin monen muun tuotoksista yhteensä. Jos tästä ei, niin katsotaan sitten kriittisemmin seuraavaa tekelettä.
 
Huvittavaahan tässä on, että vielä puoli vuotta sitten Bethesda markkinoi itseään suurten yksinpelien lipunkantajana.

#SAVEPLAYER1: PELITALO KAMPANJOI YKSINPELIEN PUOLESTA VERKKOMONINPELIEN YLIVALTAA VASTAAN

He tekivät aiheesta tunteisiin vetoavan videon, jossa hehkutettiin yksinpelien tärkeyttä samalla kun kaikki muut pelijätit tursuavat moninpeliä joka tuutista. Video vaikuttaa hieman tekopyhältä, kun ottaa huomioon että 76 oli takuulla silloin jo tuotannossa.

Kannattaa muistaa tämä, kun kuulette E3:ssa ensimmäiset säkeet laulusta "Fallout 76 on sosiaalisin roolipelimme ikinä"
 
Huvittavaahan tässä on, että vielä puoli vuotta sitten Bethesda markkinoi itseään suurten yksinpelien lipunkantajana.

#SAVEPLAYER1: PELITALO KAMPANJOI YKSINPELIEN PUOLESTA VERKKOMONINPELIEN YLIVALTAA VASTAAN

He tekivät aiheesta tunteisiin vetoavan videon, jossa hehkutettiin yksinpelien tärkeyttä samalla kun kaikki muut pelijätit tursuavat moninpeliä joka tuutista. Video vaikuttaa hieman tekopyhältä, kun ottaa huomioon että 76 oli takuulla silloin jo tuotannossa.

Kannattaa muistaa tämä, kun kuulette E3:ssa ensimmäiset säkeet laulusta "Fallout 76 on sosiaalisin roolipelimme ikinä"
Eihän se toki tarkoita sitä että kaikki pelit olisi vain yksinpelejä, tarkoitettiin varmaan lähinnä että pääpelit tulevat olemaan yksinpelejä ja sitten on näitä sivutuotteita.

Jos tästä on otettu modituki pois niin sittenhän pelimoottorin voi heittää pois ja ehkä päästään jopa 60capsin ylitse.
 
Päivitetty Creation Engine? Tuolle enginelle pitäisi antaa jo armonlaukaus. Vanha ja buginen paska. Ruudunpäivitykseen sidottu fysiikka ei ole tätä päivää ja muutenkin aika rajoittunut. Olisi aika jo saada engine jolla ei tarvitsisi pilkkoa koko valtakuntaa pienempiin paloihin kuten nykyisissä Fallouteissa. Ja vain ostetut modit? Ei helvetti mitä paskaa. Tuo modaaminen on juuri se mikä Falloutit on pitänyt pinnalla...
 
Eiköhän latausruudut ole saatu poistettua, jos tästä on joku moninpeli tarkoitus tehdä. Ei oikein toimi, että sut ollaan tulossa gankkaamaan niin juokset latausruutuun piiloon. Tosin en ihmettelisi vaikka Bethesdalle tuollainen olisi ihan fine.
 
Eiköhän latausruudut ole saatu poistettua, jos tästä on joku moninpeli tarkoitus tehdä. Ei oikein toimi, että sut ollaan tulossa gankkaamaan niin juokset latausruutuun piiloon. Tosin en ihmettelisi vaikka Bethesdalle tuollainen olisi ihan fine.
Ei se kuule ole sanottu. ESO on sekin moninpeli ja siinä on latausruudut. Se karkuun juokseminen on estetty sillä, että kun tappelu alkaa hahmon älykkyysosamäärä laskee niin alas, että se ei osaa edes ovea avata...
 
Katsokaas kuka se on isosti esillä Los Angelesissa. Saatiinkohan tuossa samalla vahvistus sille että ei online vaan co-op?

34418467_1666249650156040_1251676220219719680_n.jpg
 
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä tuollainen mainos maksaa..?
Ihan niinku pelkkänä mainoksena ilman paikkaa, kun muutaman päivän saavat tuota maalata.
Toihan on the place mainostaa. GTA V mainos tuli tuossa nähtyä ja oli aika vaikuttavan näköinen.
 
Huikeeta kyllä että noi vielä tehdään maalaten.
Menee siinä pari euroa kyllä työhönkin, mainospaikan vuokran lisäksi.
 
Tuskin ne maalaa noita vaan on joku muovikalvo tms joka on valmiiksi printattu ja pistetään vain seinälle.
 
Tuskin ne maalaa noita vaan on joku muovikalvo tms joka on valmiiksi printattu ja pistetään vain seinälle.
Tuossa kuvassahan on väritys kesken, eli maalaus on kesken? Ei kait ne nyt monella kalvolla värejä laita erikseen.
 
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä tuollainen mainos maksaa..?
Ihan niinku pelkkänä mainoksena ilman paikkaa, kun muutaman päivän saavat tuota maalata.
Toihan on the place mainostaa. GTA V mainos tuli tuossa nähtyä ja oli aika vaikuttavan näköinen.

Ihan hatusta heitän, veikkaisin että puhutaan jostain 10-30 tuhannesta, ei se varmaan ainakaan halvemmalla lähde.
On se kalliimpi 70-100.000 ehkä lähellä
 
Ihan hatusta heitän, veikkaisin että puhutaan jostain 10-30 tuhannesta, ei se varmaan ainakaan halvemmalla lähde.
On se kalliimpi 70-100.000 ehkä lähellä

Tietty kun tietäisi pinta-alan ja kauanko tommosen vääntäminen kestää, niin saisi noin arvion.
Kokonaisuudessa puhutaan varmastikin kymmenistä tuhansista ja mainospaikka ~miljoonia.
Pelkkiin maaleihin menee jo kohtalaisen auton hinta :D
 
Kunpa voisi silti pelata yksinpelinä vaikka olisikin co-op mahdollisuus myös, esim. Dying Light ainakin ihan mainio yksinpelinäkin vaikka co-opiksi kai tarkoitettu.
 
Kunpa voisi silti pelata yksinpelinä vaikka olisikin co-op mahdollisuus myös, esim. Dying Light ainakin ihan mainio yksinpelinäkin vaikka co-opiksi kai tarkoitettu.
No tottakai voi pelata yksinpelinä. Farcry4&5/Ghostrecon wildlans, noin parina esimerkkinä on co-op pelejä ja mitään ei jää puuttumaan jos yksin pelailee.
Taitaa kyllä olla tuo cooppi nyt joku hemmetin "uus" juttu vai, seuraava Hitmankin on co-op whattheactualfuck...
Itteä ei koskaan oo ne kiinnostanu, menee vaan aina häröpalloilu kikkailuks ja tarinat sun muut jää ihan taka-alalle.
 
Itteä ei koskaan oo ne kiinnostanu, menee vaan aina häröpalloilu kikkailuks ja tarinat sun muut jää ihan taka-alalle.

Tuo nyt vähän riippuu peliseurasta. Jos ei löydy pelikaveriksi muita kuin häröilijöitä, niin sellaiseksi se varmasti menee ja ehkä siinä vaiheessa parempi nauttia pelistä ihan keskenään. Itse taas toivoisin mielelläni co-op mahdollisuutta peliin kuin peliin. Ei se tarinan seuraaminen ole sen hankalampaa, jos kaikkia osapuolia kiinnostaa seurata tarinaa. Laitan nyt vaikka esimerkkinä Neverwinter nights ja Baldurs gate. Niissä tarina on hyvin tärkeässä osassa ja keskustelut vaikuttaa oleellisesti tarinan kulkuun. Ei niissä haittaa, vaikka vain yksi pelaaja kerrallaan vie tarinaa eteenpäin. Lisäksi sitä voi päättää kuka juttelee NPC:lle X pelaajan hahmon ominaisuuksien mukaan. En näe mitään syytä miksi se ei voisi toimia nykyisissä Fallout -peleissä. Varsinkin jos ja kun dialogivaihtoehdot on epämääräiset valinnat vittuilun, nuoleskelun ja jonkun neutraalin vastauksen väliltä, jotka kaikki pidemmän päälle johtaa samaan lopputulokseen. Makuasiosta on huono väitellä, mutta henkilökohtaisesti tykkään pelailla yhdessä kavereiden kanssa.

Hitmanin tyylinen peli voisi toimiakin cooppina. Tiukasti ajoitettua yhteistyötä eri puolilla pelialuetta. Nam nam. En nyt sano, että juuri Hitman pitäisi valjastaa moiseen, mutta sen tapainen peli kyllä kiitos.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 935
Viestejä
4 483 459
Jäsenet
74 036
Uusin jäsen
Janezky

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom