- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 24 004
DRS on välttämätön paha eikä syy tylsyyteen.
Samaa mieltä, teknisesti kai niin väliä miten ohittaminen tehdään mahdolliseksi. vaan se miten se säädetään järkevästi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
DRS on välttämätön paha eikä syy tylsyyteen.
Olisi kyllä hyvä, kun autot palautuisivat tuohon 2000-luvun alkupuolen kokoluokkaan. Toki hybridi-järjestelmän tiivistäminen tuohon kokoon saattaa aiheuttaa haasteita, mutta tämän hetkiset maantielaivat eivät helpota ohittamista.Suurin muutos ohittasen helpottamiseen ensi vuonna on varmaan ettei autot ole niin aerodynaamisia siipiä kuin nyt, sekä se, että ne ovat todella paljon lyhyempiä.
![]()
Tuon lisäksi kaudella 2005 Kimillä hajosi vielä kolmesti moottori vapaissa harjoituksissa joka johti kymmenen lähtöruudun rangaistukseen ja periaatteessa tuossa hävisi kolme voittoa lisää. Nyt kun McLaren-fanit voivottelivat tuota Norrisin Hollanin GP:n keskeytystä niin olihan tuolloin vielä paljon epäreilumpaa meininkiä ja kisoja myös vähemmän niin että yksikin keskeytys merkkasi enemmän.Kimin statistiikka:
- 2002: 17 races, 0 wins, 4 podiums, 10 DNFs (mostly engine failures).
- 2003: 16 races, 1 win (Malaysia), 10 podiums, 3 DNFs.
- 2004: 18 races, 1 win (Belgium), 2 podiums, 8 DNFs.
- 2005: 19 races, 7 wins, 12 podiums, 3 DNFs.
- 2006: 18 races, 0 wins, 6 podiums, 6 DNFs.
Miten sen nyt ottaa, nyt voit hävitä keskeyttämällä paljon enemmän pisteitä, ennen oli maksimissaan 10.Tuon lisäksi kaudella 2005 Kimillä hajosi vielä kolmesti moottori vapaissa harjoituksissa joka johti kymmenen lähtöruudun rangaistukseen ja periaatteessa tuossa hävisi kolme voittoa lisää. Nyt kun McLaren-fanit voivottelivat tuota Norrisin Hollanin GP:n keskeytystä niin olihan tuolloin vielä paljon epäreilumpaa meininkiä ja kisoja myös vähemmän niin että yksikin keskeytys merkkasi enemmän.
Minusta keinotekoinen ohitus ei ole yhtään parempi kuin ohittamatta jättäminen.DRS on välttämätön paha eikä syy tylsyyteen. Vaikka nykysääntöjä muokattiin 2022 niin että likaisen ilman piti vähentyä niin fakta on että nykyautoilla ei juuri millään radoilla ohiteta ilman DRS:ää. Jopa DRS:n kanssa ollaan tänä vuonna nähty että ohituksia ei juurikan tule ellei kyseessä ole ensimmäinen kierros tai joku tilanne että porukka on ihan eri renkailla ja osilla vanhemmat renkaat niinkuin Barcelonan turva-auton takaa lähdössä jossa Max tippui.
Nythän tuo DRS menee pois ensi kaudella ja tilalle tulee vähän KERSiä muistuttava järjestelmä jossa saadaan lisätehoja jne. tarvittaessa. Joku tuon tyyppinen järjestelmä kumminkin tarvitaan tai kisoja ei tarvitse katsoa kun tietää jo tulokset melkein aika-ajon ja ekan kierroksen jälkeen.
Ei ne mitään keinotekoisia ohituksia ole, sillä eihän se ohittaminen DRS:lläkään aina onnistu. Enkä ole paljon nähnyt sellaista että kuskit aina vaihtaa paikkaa joka kierroksella kun takimmaisella on DRS. Silloin se olisi keinotekoista. Ja Monacossa junat kulkee edelleen, ei se DRS siellä auta ohittamisessa juuri yhtään.Minusta keinotekoinen ohitus ei ole yhtään parempi kuin ohittamatta jättäminen.
Trullijunan aiheuttamat hermopaineet Monacossa oli just parasta viihdettä.
Minusta nappia painamalla ohi ajaminen on keinotekoista eikä sitä juuri mitenkään saa muuksi muutettua.Ei ne mitään keinotekoisia ohituksia ole, sillä eihän se ohittaminen DRS:lläkään aina onnistu. Enkä ole paljon nähnyt sellaista että kuskit aina vaihtaa paikkaa joka kierroksella kun takimmaisella on DRS. Silloin se olisi keinotekoista. Ja Monacossa junat kulkee edelleen, ei se DRS siellä auta ohittamisessa juuri yhtään.
No termeilla voi kikkailla. Jos hyväksytään ohittamisen estäminenen käytännössä, niin sitten jää varikko käynteihin liittyvät ohitukset, ja pahasti pöpelikköön ajaneen ohittaminen ennen turva-autoa.Minusta keinotekoinen ohitus ei ole yhtään parempi kuin ohittamatta jättäminen.
No entäs jalalla, tai automaattinen. vai olisko parempi että edellä olevassa olisi tegnologa mikä mahdollistaa takanatulevan ohittamisen.Minusta nappia painamalla ohi ajaminen on keinotekoista eikä sitä juuri mitenkään saa muuksi muutettua.
Juu, ei F1ssä ole mitään nappia millä mennään ohi, vaan tegnologia ja säännöt jotka mahdollistaa radalla kisatilanteessa ohittamisen, jos kuskilla ja autolla on siihen paukkuja vs ohitettava.No mun mielestä se olisi keinotekoista jos nappia painamalla pääsisi aina ohi. Vaan kun ei pääse.
No mun mielestä se olisi keinotekoista jos nappia painamalla pääsisi aina ohi. Vaan kun ei pääse.Minusta nappia painamalla ohi ajaminen on keinotekoista eikä sitä juuri mitenkään saa muuksi muutettua.
Niin no se on lähinnä säälittävää jos ei napinkaan kanssa pääse ohi. Ihan sama ongelma oli KERSin kanssa, mutta sille sentään oli teknologisen kehityksen perusteita pelkän "viihdearvon" lisäksi.No mun mielestä se olisi keinotekoista jos nappia painamalla pääsisi aina ohi. Vaan kun ei pääse.
Mitä säälittävää takasiiven säädöllä ohittamisessa on, tekninen ratkaisu. Onko se jotenkin hienonmpaa jos mennään jonossa ja ohitukset tapahtuu varikilla, tai jos edessä oleva ajaa metsään ja kerkiää ohittaan ennen turva-autoa. (*Niin no se on lähinnä säälittävää jos ei napinkaan kanssa pääse ohi. Ihan sama ongelma oli KERSin kanssa, mutta sille sentään oli teknologisen kehityksen perusteita pelkän "viihdearvon" lisäksi.
Ei se että häviät 10 tai 25 pistettä merkitse itsessään mitään. Kaikki on suhteessa pistejärjestelmään. Jos kaikki pisteille ajaneet olisivat vuonna 2005 saaneet esim. tuplasti enemmän pisteitä niin lopputulos mm-taulukossa olisi täsmälleen sama.Miten sen nyt ottaa, nyt voit hävitä keskeyttämällä paljon enemmän pisteitä, ennen oli maksimissaan 10.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.