F1 Yleiskeskustelu

Huppista Red Bullin sometiimiltä lipsahtanut

IMG_8594.jpeg
 
Hankala vaan verrata tota aikaa oikeen mihinkään kun ratakin "hiukan" viileempi marraskuussa kun kesäkuussa jolloin siellä kisat on:hmm:
 
Tosin 2012 autot oli nopeempia kun 2014, mutta edelleen vertailut on mahdottomia kun ajettu eri vuodenaikaan eikä tiedetä edes oliko autosta otettu kaikkea irti:D
 
No toivottavasti kalle ei ikinä ykkösiin pääsis. Ois se nyt siellä peräpään pitäjä ja aika onneton muihin verrattuina. Rallipolulla ajelet kelloa vastaan et muita.
 
No toivottavasti kalle ei ikinä ykkösiin pääsis. Ois se nyt siellä peräpään pitäjä ja aika onneton muihin verrattuina. Rallipolulla ajelet kelloa vastaan et muita.
Itse toivon ihan katsojana, että Kalle jättäisi rallihommat ensikauden jälkeen, ainakin täysien kausien osalta. Niin tylsää katseltavaa minusta.

Nuo Kallen rata-seikkailut ovat olleet hauskaa katseltavaa. Zandvoort etenkin jäi mieleen, ja se hieno ohitus ykköskurviin.

Le Mansiin Toyotalla?
 
Menee vähän off-topic, mutta en ihmettelisi, jos Kalle päätyisi lopulta rata-autojen pariin, koska kelloa vastaan taistelu on eri asia kuin mies miestä vastaan radalla. Tosin Esa-Pekka Lappi lopetti karting-uran osittain siitä syystä, että saatat olla nopein, mutta takana tuleva saattaa laittaa sinut pihalle ensimmäisessä mutkassa juuri siitä syystä saamatta siitä rangaistusta.
 
Edelleen oli kyllä törkeää kuinka pitkälle Valtsun pallia venytettiin ja nyt tottakai paha melkein vuoden lopussa yrittää toisiin sarjoihin '25.
 
Bottas taisi itsekin tällä viikolla sanoa, että koska ollaan pian jo joulukuussa, ei enää ole mitään asiaa muihin sarjoihin, vaan kuljettajapestin suhteen tähtäimet on väkisin vuodessa 2026. Oli kyse sitten F1:stä tai muusta. Kilpa-autoilua ei kuitenkaan kuulemma aio jättää, jos se itsestä on kiinni.

Sauberilla kun ei varmaan lähes kenenkään kuskin toimesta olisi ollu saumoja pisteille tällä kaudella, voi ainakin pitää ihan hyvänä suorituksena sitä, että auton remppakulujen suhteen Bottas on ollut sieltä halvimmasta päästä, vaikkei ihan Gaslya tavoita. Ranskalainen kun ei muistaakseni ole aiheuttanut euroakaan korjauskuluja kauden aikana.
 
Veikkaan että Valtteri vaan nauttii, jos saa oikean välivuoden ja voi tehdä rauhassa mitä haluaa. Voi polkea Tiffany...n kanssa koko rahalla, matkustella, tehdä viiniä ja giniä jne.
Eiköhän sieltä some-kontenttia tule, teki mies mitä tahansa.
 
Mikä juttu tää Tiffany on? Muutama nimimerkki siitä jauhaa. Eikö miehellä naista ja rakkautta sais olla? Toiset vieläpä jaksaa päivitellä, että vieläköhä Tiffany pysyy kuvioissa, ku ei oo enää F1-kuski jne. Voi jestas, menkää vaikka seiskan sivuille :D Täällä puhutaan moottoriurheilusta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä juttu tää Tiffany on? Muutama nimimerkki siitä jauhaa. Eikö miehellä naista ja rakkautta sais olla? Toiset vieläpä jaksaa päivitellä, että vieläköhä Tiffany pysyy kuvioissa, ku ei oo enää F1-kuski jne. Voi jestas, menkää vaikka seiskan sivuille :D
Joidenkin mielestä se on niin hulvattoman hauskaa jauhaa miten bottas polkee Tiffanya. Näillä muutamalla nimimerkillä on varmaan oma elämä aika tylsää
 
Williamsille reipasta rahan menoa rempoissa, kun kuskit harrasti romurallia Brasiliassa.
 
Williamsille reipasta rahan menoa rempoissa, kun kuskit harrasti romurallia Brasiliassa.
Eihän tässä kohta tarvitse muuta kuin Bottas Mersulle varalle ja aina välistä vilauttelee korjauskulujaan koko tästä kaudesta ja pian nimet on papereissa Williamsilla...
Olihan Bottas yksi varikon halvimpia mitä tulee romurallin välttelyyn.
Toki tuo Sauberin pulkka on ollut sen verran hidas ettei sillä paljoa mihinkään kiihkeään romurallitaistoon menty tällä kaudella, mutta eihän Bottas niin paljon romua tehnyt edes kahtena edellisenä kautenaan kun Sauber ei ollut nopeudeltaan jotain GP2 ja Formula Renaultin väliltä.
 
Jaahas, olisiko jotain ilmoitettavaa kohtapuolin Bottaksen osalta ja Mersunkin.

“Nothing is signed, nothing is done, but if we were to have him back in the family, we all we would be all full of joy,” Mercedes team principal Toto Wolff told Viaplay ahead of qualifying at the Las Vegas Grand Prix.
“I mean, what you can say is that if you have the opportunity in having a pilot like Valtteri back in the Mercedes family, with his ability, with his most recent experience of these modern cars, you can deem yourself super lucky.”

 
Tulee kyllä olemaan outoa nähdä Bottas seisoskelemasssa Toton selän takana kisaviikonloppuina tuijottelemassa monitoreihin. :) Ei toki olisi mikään ihan älytön ihme, jos Kimi Antonellillä ei riittäisikään pää/taidot Mersun edellyttämälle tasolle. Toki vaihdos vaatisi varmaan kymmenen+ kisojen mokailut.
 
Tulee kyllä olemaan outoa nähdä Bottas seisoskelemasssa Toton selän takana kisaviikonloppuina tuijottelemassa monitoreihin. :) Ei toki olisi mikään ihan älytön ihme, jos Kimi Antonellillä ei riittäisikään pää/taidot Mersun edellyttämälle tasolle. Toki vaihdos vaatisi varmaan kymmenen+ kisojen mokailut.
Tässäkin tapauksessa mieluummin Kimi kuin Bottas. Oikein puistattaa kuinka kaavoihin kangistunut olenkaan.

Pääsispä Bottaskin perustamaan perhettä ja nauttimaan oikeesti tärkeistä asioista.
 
Itse toivon että Kimi saa kenkää, tai joku sopiva loukkaantuminen että muutamia kuukausia sivussa, jotta Bottas saa pallin ja napsii voittoja Mersulla.
 
Näinköhän Andretti (GM) talli toteutuu F1:ssä ja mukana jo kaudella 2026. Huhuissa on, että asia julkistettaisiin jo ensiviikolla.
Aika kova, jos näin kävisi.
Siitä on jo aikaa, kun edellinen satsi tuli ja katosi...
 
Kuluvalla kaudella on muuten rikottu erikoinen ennätys alla. Tulee vähän mieleen kausi 2012, kun seitsemään ensimmäiseen kisaan oli 7 eri voittajaa ja koko kaudellakin saatiin 8 eri voittajaa.
  • Kausi 2024: Peräti seitsemän eri kuskia on ottanut vähintään kaksi voittoa: Verstappen 8, Norris ja Leclerc 3, Hamilton, Piastri, Russell ja Sainz 2
Vielä erikoisemmaksi tilanteen tekee, että ainoa kärkitallin kuski, joka listasta puuttuu, on maailmanmestarin tallikaveri Perez. Lisäksi Perezin edellisestä podiumista on aikaa 7kk, minkä myötä sijoitus MM-taulukossa vasta kahdeksas.

Lisäksi kaikki kärkitallit ovat ottaneet kaksoisvoiton vähintään kerran: Red Bullilla on kolme, Ferrarilla kaksi, McLarenilla ja Mercedeksellä yksi. Ei olisi uskonut Maxin alkukauden dominoinnin jälkeen tällaista loppua.

Itse toivon että Kimi saa kenkää, tai joku sopiva loukkaantuminen että muutamia kuukausia sivussa, jotta Bottas saa pallin ja napsii voittoja Mersulla.
Ehkä Bottas voisi saada vielä paikan takaportin kautta RedBullille, kun Perez ajellut "kuin hotten totti ja RedBullin tallista potkut otti" Jopea lainatakseni.
 
Markon mukaan Red Bullin kuljettajatilanteesta, eli käytännössä Perezistä, jutellaan osakkeenomistajien kanssa heti kauden päätteeksi. Ei mitään paineita Perezille näitä kahta vikaa kisaa ajatellen.


"There will be a meeting after Abu Dhabi and the result of this meeting will be presented to the shareholders and they will then decide what the driver situation for both teams will look like for next year," team advisor Helmut Marko told ORF.
 
Edit. HIDAS
Osakkeenomistajat päättävät kuskin? :) Vaikea kuvitella miksi osakkeenomistajat haluaisivat pitää Perezin, vaikka kuinka toisi rahaa talliin.
 
Onkohan tämä Red Bullin kuvio ihan suunniteltu juttu? Mietin vaan että mitä hyötyä tallimestaruudesta edes on nykyään?

Kuljettajien mestaruudella luodaan sankaritarinaa ja saadaan medianäkyvyyttä ja sponsoreita. Tallimestaruutta ei juurikaan muualla hehkuteta kuin ehkä tallin sisäisesti. Siitä saa toki rahaa, mutta kun on tuo kulukatto, niin näkyisikö se raha edes missään? Mestaruudella menettää kyllä tuulitunneliaikaa, joka on ehkä arvokkaampaa kuin raha tässä tapauksessa. Kun sitä rahaa ei kuitenkaan saa käyttää kulukattoa enempää, ja noilla talleilla kyllä rahoitusta riittää siihen kulukattoon asti muutenkin. Eli onko tuo tallimestaruus huipputallille lopulta pelkkä rasite joka rajoittaa auton kehitystä?
 
Onkohan tämä Red Bullin kuvio ihan suunniteltu juttu? Mietin vaan että mitä hyötyä tallimestaruudesta edes on nykyään?

Kuljettajien mestaruudella luodaan sankaritarinaa ja saadaan medianäkyvyyttä ja sponsoreita. Tallimestaruutta ei juurikaan muualla hehkuteta kuin ehkä tallin sisäisesti. Siitä saa toki rahaa, mutta kun on tuo kulukatto, niin näkyisikö se raha edes missään? Mestaruudella menettää kyllä tuulitunneliaikaa, joka on ehkä arvokkaampaa kuin raha tässä tapauksessa. Kun sitä rahaa ei kuitenkaan saa käyttää kulukattoa enempää, ja noilla talleilla kyllä rahoitusta riittää siihen kulukattoon asti muutenkin. Eli onko tuo tallimestaruus huipputallille lopulta pelkkä rasite joka rajoittaa auton kehitystä?
Sellaiseen spekulaatioon olen törmännyt että nimenomaan voisi liittyä siihen tuulitunneliaikaan joka on aika merkittävässä roolissa kun menee säännöt uusiksi ja autot suunnitellaan alusta asti uusiksi.
 
Edit. HIDAS
Osakkeenomistajat päättävät kuskin? :) Vaikea kuvitella miksi osakkeenomistajat haluaisivat pitää Perezin, vaikka kuinka toisi rahaa talliin.
No osakkeenomaistajathan nimenomaan ovat niitä mitkä ovat sen rahan perässä.
Jos ja kun tallin omistaa tuo juoma yhtiö jonka ydintoimintaa tuntuu kuuluvan urheili viihde, näkyvyys. Kuinka paljon Perez sitä tuo, ja sen lisäksi sillä on niitä omia tukijoita. Jos kyse on hänen arvosta tuolla markkinalla niin mitä vaihtoehtoja Red Bullilla on, siis sellaisia jotka toisivat sitä markkinointi hyötyä, ja parempaa menestystä radalla. (Jos Bottas sanonut että siellä ei kaikki pidä hänestä, niin ehkä Valtteri ei ola latino markkinoilla kovinkaan arvokas)

Sitä voi myös miettiä että olisko talli voinut saada kuskia parempaan vauhtiin, hämenttävän huonoja tuloksia.
 
Onkohan tämä Red Bullin kuvio ihan suunniteltu juttu? Mietin vaan että mitä hyötyä tallimestaruudesta edes on nykyään?

Kuljettajien mestaruudella luodaan sankaritarinaa ja saadaan medianäkyvyyttä ja sponsoreita. Tallimestaruutta ei juurikaan muualla hehkuteta kuin ehkä tallin sisäisesti. Siitä saa toki rahaa, mutta kun on tuo kulukatto, niin näkyisikö se raha edes missään? Mestaruudella menettää kyllä tuulitunneliaikaa, joka on ehkä arvokkaampaa kuin raha tässä tapauksessa. Kun sitä rahaa ei kuitenkaan saa käyttää kulukattoa enempää, ja noilla talleilla kyllä rahoitusta riittää siihen kulukattoon asti muutenkin. Eli onko tuo tallimestaruus huipputallille lopulta pelkkä rasite joka rajoittaa auton kehitystä?

On kai tuo ihan mahdollinen skenaario. Kyllähän täälläkin joku hehkutti miten poikkeuksellinen supermies Verstappen on kun voittaa mestaruuden "kolmanneksi nopeimmalla autolla".
Tosin Perezillä on jonkinlainen Aku Ankka- rooli tässä sankaritarinassa.
Mersulla oli myös omat kikkailunsa promotoida Hamiltonia aivan poikkeuksellisena lahjakkuutena ja hieman peitellä sitä että auto oli yli sekunnin per kierros muita nopeampi vuosikausia putkeen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 608
Viestejä
4 512 699
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom