F1 Yleiskeskustelu

Sekin varmasti Bottakselle sopisi, Ei olisi CS:n tason pallinkyttääjiä Alfalle.
 
Aika vahvasti näyttäis kyllä siltä, että Hamilton menisi Ferrarille. Vähän hullua imo. kun annetaan näiden kaverien ajaa sinne 40w tietämille eikä nuoret lupaukset pääse antamaan todellisia näyttöjä.

Mm. Sky F1 twiitannu kuvatekstillä "Hamilton to join Ferrari from the 2025 season"
 
Aika vahvasti näyttäis kyllä siltä, että Hamilton menisi Ferrarille. Vähän hullua imo. kun annetaan näiden kaverien ajaa sinne 40w tietämille eikä nuoret lupaukset pääse antamaan todellisia näyttöjä.

Mm. Sky F1 twiitannu kuvatekstillä "Hamilton to join Ferrari from the 2025 season"
Hamilton ja Leclerc sitten? Todella mielenkiintoinen kuvio kyllä. Todella. Jos näin on, Hamiltonin tuntien on päässyt kuulemaan myös jotain tulevan auton suorituskyvystä.

Joko voi lyödä vetoa Leclercin mestaruudelle 2025?
 
Eli Hamilton luottaisi jatkossa enemmän Ferrarin kuin Mercedeksen (tai jonkun muun tallin) suorituskykyyn? Toiveissa kun oli, että Mersu nostaa tasoaan tällä ja ensi kaudella.
 
Silly season 2025, Carlos kärkkymään paikka RB:lta? Checon sopimushan kattaa enää kauden 2024.Jotenkin vaikea uskoa siirtymistä Audille :hmm: Siis CS Jr.
 
Juu siis aikamoinen uutinen, että Lewis Ferrarille, mutta toisaalta mitkä mahdollisuudet Hamiltonille tehdä itsensä vielä kerran mestariksi ja vieläpä Ferrarilla. Jonka viimeisin mestaruus on vieläkin Kimin nimissä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Eiköhän tämä siirto ole sitten sinettiä vaille varma.

Kausi 2024 on Hamiltonin viimeinen Mersulla.

E: tarkennus
 
Ferrari löi kätensä paskaan. 40 v. Hämis on kaukana parhaista päivistään ja palkka Ferkulta tulee olemaan maaginen.
 
Juu siis aikamoinen uutinen, että Lewis Ferrarille, mutta toisaalta mitkä mahdollisuudet Hamiltonille tehdä itsensä vielä kerran mestariksi ja vieläpä Ferrarilla. Jonka viimeisin mestaruus on vieläkin Kimin nimissä.
Ei mitään mahdollisuuksia tulla vielä kerran mestariksi, ei Ferrarilla, eikä muussakaan F1 tallissa.
 
Ja perään vahvistus Ferrarilta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Enpä olisi syksyllä nähdessäni joitain muokattuja kuvia Lewiksestä Ferrarin asussa uskonut, että sellainen halvan oloinen feikkiuutinen tuleekin toteen.
 
Eikös vanha sanonta formuloista ole, että jokaisen kuskin haaveena on päästä ajaan Ferrarilla?
Hyvä paikka Hamille jäähdytellä pari kautta kunnon liksalla ennen eläköitymistä.
 
Ei lyönyt, Ferrari tarvii Mersutietoa + kokenutta 2026 kauden auton kehittäjää.

Käsi ylös kuka ei ottaisi kuskia jolla on 7 mestaruus täppää vyöllä?
Eipä tuo 7-kertainen mestari Schumacherkaan saanut ihmeitä aikaan enään yli 40 kymppisenä vaikka oli auton kehittäjänä vertaansa vailla. Oliko paras sijoitus yks 3:s sija 3 vuoden aikana?
 
Prkl nyt kyllä koetellaan allekirjoittanutta. Ferrari ollu aina itelle se talli mitä "fanitan" (jostain 90-luvulta lähtien) ja Hamilton ollu taas se inhokki kuski aina.
 
Ei lyönyt, Ferrari tarvii Mersutietoa + kokenutta 2026 kauden auton kehittäjää.

Käsi ylös kuka ei ottaisi kuskia jolla on 7 mestaruus täppää vyöllä?
84f066022b6e67c9a32b2134ffd83c7e.jpg
 
Eipä tuo 7-kertainen mestari Schumacherkaan saanut ihmeitä aikaan enään yli 40 kymppisenä vaikka oli auton kehittäjänä vertaansa vailla. Oliko paras sijoitus yks 3:s sija 3 vuoden aikana?
Et taida muistaa mitä tapahtui 2014-2021. Sitä autoa/konseptia kehitettiin 2010 -> kun Schumacher oli tallissa.
 
Ferrarilla on vuosikymmenien kokemus ostaa vanhentuneita kehäraakkeja aivan hirveällä ylipalkalla... Kertoo jotain tyhmyydestä kun kerta toisensa jälkeen hakataan päätä halkoon ja taas ihmetellään mikä meni pieleen..
 
Ferrari on voittanut tallimestaruuden viimeksi 2008 ja sen jälkeen siellä on ollut liikaa sellaisia kädenheiluttelijoita, eikä menestystä ole tullut ja ferrari onkin ollu sen jälkeen vähän sellainen urantuhoajatalli.

Nyt sinne tulee kaksi ykköskuskia ja sehän on tunnetusti ollut hyvä konsepti. Toki en usko, että nykyikäisenä Hamilton pärjää Leclercille, mutta ulinaa saattaa kuulua kummaltakin, varsinkin jos ajetaan voitoista... mutta ajetaanko?
 
Ja hyvinhän toi Alonsokin ajelee yli nelikymppisenä. Kyl noita nykyautoja ajaa vaikka 60 patu

Taitaa ne refleksit hidastua iän myötä niin paljon ja tulle sen verran itsesuojeluvaistoa ja pelkoa lisää, että vähän epäilen voittaako yli nelikymppinen enää F1 mestaruutta. Toki jos on ylivertainen auto sarjassa ja tallikaverina joku surkea tapaus, niin mikä ettei vaikka seitsemänkymppinen ukko voita F1 mestaruutta.
 
Balsamia haavoihin oliskin se kun tiimiradiossa kuuluu "Lewis, this is <Ferrarin strategia päällikkö>..." kun Hamilton johtaa ja Leclerc on toisena.
 
Jos tästä nyt jotain hyvää haluaa, niin tuohan tämä vähän vaihtelua toivottavasti kisoihin. Autojen erot kyllä dominoivat vahvasti ja olen itsekin kyllä sitä mieltä, että jos menestystä ei ole, niin ikä ei sitä korvaa. Sitten on Hamilton ja Alonso, joilla ikää ja menestystä ja varmasti mahdollisuuksia sopivalla autolla. Mutta että näistä kymmeniä vuosia letkan perällä tulijoista tulisi vielä mestareita, niin aika hiljaista. Aika vähän kyllä vaihtuvuutta siihen nähden, mitä eräiden kuskien meriitit ovat.
 
2024 kautta en aio katsoa livenä ollenkaan, mutta tämän siirtojytkyn myötä pitänee 2025 kaudella ottaa F1TV tilaukseen. Yllättävä veto Hamiltonilta, vaikka ymmärrän toki että vaihtelu virkistää pitkän Mersu-stintin jälkeen. Toisaalta kärkitalleista RB:lle ei taida olla asiaa ja McLarenkaan ei taida houkutella, niin Ferrarihan näistä paras optio sitten on.


Nuo hemmothan huhuissa pyörineet, jo ennen Hamiltonin Mersulta lähtöilmoitusta.
Jaa-a, tuosta listasta Sainz olisi se paras, mutta veikkaan että menee Bottaksen paikalle. Bottaskseen tuskin tarttuvat enää. Norriskaan ei vaikuta realistiselta optiolta. Ocon, Alonso? :lol: Antoine olisi se mielenkiintoisin noista, mutta tuskin tulokasta ottavat toiseen autoon.

Itse veikkaan, että Russellin kaveriksi tulee joko Mick Schumacher (Toton julkiset kehut ja saksalainen kuski) tai Alex Albon Williamsilta.
 
2024 kautta en aio katsoa livenä ollenkaan, mutta tämän siirtojytkyn myötä pitänee 2025 kaudella ottaa F1TV tilaukseen. Yllättävä veto Hamiltonilta, vaikka ymmärrän toki että vaihtelu virkistää pitkän Mersu-stintin jälkeen. Toisaalta kärkitalleista RB:lle ei taida olla asiaa ja McLarenkaan ei taida houkutella, niin Ferrarihan näistä paras optio sitten on.



Jaa-a, tuosta listasta Sainz olisi se paras, mutta veikkaan että menee Bottaksen paikalle. Bottaskseen tuskin tarttuvat enää. Norriskaan ei vaikuta realistiselta optiolta. Ocon, Alonso? :lol: Antoine olisi se mielenkiintoisin noista, mutta tuskin tulokasta ottavat toiseen autoon.

Itse veikkaan, että Russellin kaveriksi tulee joko Mick Schumacher (Toton julkiset kehut ja saksalainen kuski) tai Alex Albon Williamsilta.
Kerkesin itse törmätä somessa jo sellaiseenkin haaveeseen, että Vettel tekisi comebackin Toton huomassa. Mutta kävi miten kävi niin kyllähän tässä sitä kautta 2025 odottelee joka tapauksessa aavistuksen alkavaa kautta enemmän.
 
Charles paljasti Hamiltonin Ferrarille tulon jo aikaa sitten.:think:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Siis rahallisesti Ferrarilta hyvä soppari. Leclerc todennäköisesti nopeampi kuski. Saa nähdä millainen sota tallin sisällä syttyy kausien aikana. Hamilton ei osaa autoa kehittää joten sen voi unohtaa ja ainoat asiat mitä se tuo Ferrarille on luontainen taito ja mediahuomio.

Mutta tuleepa mielenkiintoinen kausi. Tiettävästi ei mikään kovin hyvä uutinen mersun sisällä koska yllätti varmaan johtoportaan täysin. Muutenhan ei Hamiltonin kanssa olisi tehty jatkosopparia.
 
Erikoinen käänne eikä vähintään sen takia että koko Hamiltonin uran ajan hän on kurvaillut vain ja ainoastaan Mercedes moottorisia autoja F1 tasolle nousunsa jälkeen.
Ei sillä että tuo periaatteessa olisi isossa kuvassa mikään hurja yksityiskohta tässä Tsar Bomba luokan jytkyssä olisi.
Mutta onhan tuo eräällä tavalla yhden aikakauden päätös myös tuolta kannalta katsottuna.
 
@TeeJii sanoi,
Hamilton ei osaa autoa kehittää joten sen voi unohtaa ja ainoat asiat mitä se tuo Ferrarille on luontainen taito ja mediahuomio.

Jos asiaa lähestyy Redbullin kautta, kumpi kehittää autoa Max vai Adrian Neweyn teami?

Kiertäessään rataa kuski ilmoittaa esim. etupää ei pidä ja menee varikolle, mekaanikot ja suunnittelijat päätyvät etupään säätöihin ja kuski lähtee kiertämään rataa, aika paranee. Yhteistyötähän tehtiin. Taitaa olla harvat kuskit ne joilla on riittävästi teknistä tietämystä F1 autosta säätää sitä, tärkein on se että kuskit ajavat tasaisia kierroksia kovinta mahdollista vauhtia jolloin auton ominaisuudet selviävät.

Hamiltonin siirto on selkeästi mielenkiintoinen uutinen. Hyvä niin...
 
Ensi vuonna Hamilton Ferrarilla, Alonso toivottavasti Mersulla ja GTA 6 ulkona. Nyt Putin käsi irti siitä ydinasenappulasta, sillä 2025 pitää nähdä ja kokea.

Sainzille mielestäni ihan oikeutetusti kenkää Ferrarilta. Pari kohtalaista suoritusta, mutta ei ole todellakaan häikäissyt vaikka Leclercin onkin päihittänyt pisteissä. Puhtaassa vauhdissa ollut kuitenkin aina jäljessä.
 
@TeeJii sanoi,
Hamilton ei osaa autoa kehittää joten sen voi unohtaa ja ainoat asiat mitä se tuo Ferrarille on luontainen taito ja mediahuomio.

Jos asiaa lähestyy Redbullin kautta, kumpi kehittää autoa Max vai Adrian Neweyn teami?

Kiertäessään rataa kuski ilmoittaa esim. etupää ei pidä ja menee varikolle, mekaanikot ja suunnittelijat päätyvät etupään säätöihin ja kuski lähtee kiertämään rataa, aika paranee. Yhteistyötähän tehtiin. Taitaa olla harvat kuskit ne joilla on riittävästi teknistä tietämystä F1 autosta säätää sitä, tärkein on se että kuskit ajavat tasaisia kierroksia kovinta mahdollista vauhtia jolloin auton ominaisuudet selviävät.

Hamiltonin siirto on selkeästi mielenkiintoinen uutinen. Hyvä niin...
Isommissa talleissa mennään tietokoneen datan mukaan eli tietokone ns. päättää säädöistä (koska data). Kuski haluaa pientä säätöä mutta ei käy, koska data kertoo jotain muuta.

"Bottas arveli myös Mersun ykköskuskin Lewis Hamilton tuskailleen saman asian kanssa.

– Hän halusi toisinaan tehdä oman mielensä mukaan, mutta insinöörit vastasivat ”ei, tietokone sanoo näin”, Bottas valotti.

Bottaksen mukaan käytäntö, jossa painotetaan enemmän dataa kuin kuskin tuntumaa, on kuitenkin yleinen isoissa talleissa.

– Aina välillä se oli taistelua, mutta näistä asioista on hyvä keskustella.

Täysin ongelmattomana Bottas ei asiaa kuitenkaan pitänyt.

– Teknologia on melko edistynyttä simulaatiotyökalujen myötä. Tietokone oli usein oikeassa, mutta ei jokaisella kerralla, Bottas jatkoi."

 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 496
Viestejä
4 931 208
Jäsenet
79 379
Uusin jäsen
Kalakukko77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom