- Liittynyt
- 14.05.2017
- Viestejä
- 3 227
Melkoista Amerikan meininkiä 

Olettaisin, että Verstappenilla on Miamin jälkeen pienemmät vedonlyöntikertoimet mestaruuteen. Kyllä se paikkaa hanskalla enemmän kuin mitä Leclerk saa etua ilmeisesti hieman paremmasta autosta (tai ainakin moottorista). Kyllähän tässä toki kerkeää pitkän kauden aikana tapahtumaan autoissa kehitystä suuntaan ja toiseen.Verstappen on ollut todella vakuuttava alkukaudesta, vaikka Ferrari vaikutti alkuun nopeammalta. Kauden viidestä ensimmäisestä kisasta on kolme voittoa ja kaksi keskeytystä teknisistä syistä. Eli aina kun Max on päässyt maaliin, niin se on tapahtunut voittajana. Kolmen kisan jälkeen ero Leclerciin oli jo 46 pinnaa mutta nyt enää 19 pistettä. Kyseinen ero kurotaan kiinni kolmella voitolla, vaikka Leclerc olisikin aina kakkonen. Kaudesta on jäljellä vielä 17 osakilpailua eli mitä vain voi vielä tapahtua.
Pakko tarttua Fernandon kommentin boldattuun kohta. 2005 kaudella taisi Kimi/McLaren olla se kaikista nopein kombinaatio, harmi vaan että luotettavuus oli mitä oli. 2006 oli sitten vähän eri juttu, joskin Schumi/Ferrari laittoi aika tasaväkisesti muistaakseni kampoihin.Nando puhuu asiaa
![]()
Alonso wades in on Hamilton debate amid Mercedes struggles | RacingNews365
Fernando Alonso and Lewis Hamilton shared an epic battle for the World Championship crown in 2007, with Kimi Raikkonen moving ahead of them at the final hurdle, but 15 years on the pair find themselves in uncompetitive machinery.racingnews365.com
Tl;dr:
"When [Ayrton] Senna won the championships and the races, he had the fastest car. When I won the championship, I had the fastest car. Michael [Schumacher] had the fastest car. Lewis broke all the records and pole positions because he had the fastest car.
Today, Lewis is driving super well and he's P13. It's Formula 1."
Onko nää ihan täysverisiä formuloita vai onko noiden tehoja rajoitettu jotenkin?Siellä on Monacossa historic kekkerit menossa.
Rajoitettu koska moottoreiden pitää kestää muutakin kuin kisapituusOnko nää ihan täysverisiä formuloita vai onko noiden tehoja rajoitettu jotenkin?
Eiköhän ne ole tehokkaampia ja nopeampia kuin aikanaan, koska moderneilla materiaaleilla kunnostettu ja ylläpidetty.Onko nää ihan täysverisiä formuloita vai onko noiden tehoja rajoitettu jotenkin?
Ei mennyt Alesilla paljon paremmin vuosi sitten. Arnoux ajoi myös yhden 312 Ferrarin seinään tuolla viime vuonna. Kyllä ne taas on kunnossa seuraavaan hissekisaan/näytökseen.Pleikkari tunari, sä et prkle vedä noita uniikkeja vehkeitä seinään!!
![]()
Leclerc Crashed A Classic Lauda Ferrari During A Monaco Demo Run
What a nightmare Poor Charles Leclerc. The current Ferrari driver was having a lovely Sunday drive around his hometown for the Monaco Historique until disaster struck. Behind the wheel of a classic Ferrari 312, Leclerc managed to pick up some of the dust that was on the track from a previous...wtf1.com
Samat sanat näillekin tunareille.Ei mennyt Alesilla paljon paremmin vuosi sitten. Arnoux ajoi myös yhden 312 Ferrarin seinään tuolla viime vuonna. Kyllä ne taas on kunnossa seuraavaan hissekisaan/näytökseen.
Minä kyllä kaipaan keskeytyksiä.Ihan mielenkiintoinen juttu.
![]()
Mika Häkkinen keskeytti yli puolet kisoistaan vuosien ajan – Ossi Oikarinen kertoo, miten F1-tallit peittelivät usein totuutta
1990-luvun F1-sarjassa nähtiin vuosittain jopa 200 keskeytystä. Sen jälkeen keskeytykset ovat pudonneet murto-osaan. Mitä muutoksen takaa löytyy ja millaista oli kisata silloin, kun auto saattoi hajota milloin tahansa?www.is.fi
Joskus 2016 aikoihin oli puhetta, että Porsche liittyisi kaudelle 20 tai 22 (en muista kumpi).
VAG huhuja oli jonkin aikaa, ja mahdollisesti oli totuuspohjaa, mutta sitten paljastu päästövedätykset. Ja ymmärettävästi sen myötä huhut hiljeni, ja luonollisesti siinä vaiheessa olisi ollut mahdoton ajatus että olisi lähtenyt F1iin.Joskus 2016 aikoihin oli puhetta, että Porsche liittyisi kaudelle 20 tai 22 (en muista kumpi).
Siltä se vaikuttaa. Itse vielä toppuuttelin aika-ajon jälkeen mutta Lewiksen kisasuoritus oli murskaavaa. Todella harmi että Magnusson kilkkasi renkaan rikki. Olisi tullut todella mielenkiintoinen kisa. Toki Hamiltonilla oli myös taktiikkaetu, Verstappen oli jumissa Russelin takana, teki ajovirheen ja Leclerc joutui keskeyttämään. Mutta selvää on, että Mersulla on tehty tasonnosto muihin verrattuna ja mielenkiintoista nähdä, miten tää kantaa tuleviin kisoihin.Kyllä se taitaa olla niin että Mersu ja Hamilton on back. Kisanopeus kierrokselta 3-62
![]()
Paljonko Verstappen käsi DRS-ongelmasta/kierros? Veikkaan että enemmän kuin toi +13,7 sekuntia.Kyllä se taitaa olla niin että Mersu ja Hamilton on back. Kisanopeus kierrokselta 3-62
![]()
Eipä ainakaan Mika Salo vielä muistaakseni Miamin aikoihin ollut sulkenut Hamiltonia ulos mestaruustaistosta. En tiedä, missä arvossa Saloa täällä pidetään, mutta kuitenkin. Tuleepahan säpinää kauteen entistä enemmän.Siltä se vaikuttaa. Itse vielä toppuuttelin aika-ajon jälkeen mutta Lewiksen kisasuoritus oli murskaavaa. Todella harmi että Magnusson kilkkasi renkaan rikki. Olisi tullut todella mielenkiintoinen kisa. Toki Hamiltonilla oli myös taktiikkaetu, Verstappen oli jumissa Russelin takana, teki ajovirheen ja Leclerc joutui keskeyttämään. Mutta selvää on, että Mersulla on tehty tasonnosto muihin verrattuna ja mielenkiintoista nähdä, miten tää kantaa tuleviin kisoihin.
Testeissä Mersu oli todella nopea hitaissa mutkissa ja seuraava kisa on Monaco. En pitäis suurena yllätyksenä jos siellä nähtäisiin saksalaistiimin voitto.
Mikäs tässä nyt oli se kova paljastus?Taas yksi tapaus erittäin pitkään ”Minne tahansa Alonso menee niin hän paskoo tallin ilmapiirin” -listaan.
![]()
Kova paljastus nuoren Lewis Hamiltonin kohtelusta: ”Kukaan ei halunnut”
McLarenin entinen mekaanikko Marc Priestley muisteli Hamiltonin tulokaskautta 2007.www.is.fi
Taas yksi tapaus erittäin pitkään ”Minne tahansa Alonso menee niin hän paskoo tallin ilmapiirin” -listaan.
![]()
Kova paljastus nuoren Lewis Hamiltonin kohtelusta: ”Kukaan ei halunnut”
McLarenin entinen mekaanikko Marc Priestley muisteli Hamiltonin tulokaskautta 2007.www.is.fi
Nojoo hyvät taustaryhmät.. olihan heillä ferrarin piirustukset ja taidettiin jopa taktiikoita vuotaa naapuritiimistä– Sanoisin, että juuri sen takia emme voittaneet maailmanmestaruutta 2007, vaikka meillä oli huikea auto, kuljettajat ja osaava taustaryhmät. Meillä oli siihen kaikki mahdollisuudet, mutta emme jyränneet kaikilla sylintereillä ja vetäneet yhtä köyttä, Priesley harmittelee.
Most damning of all was this email from De la Rosa to Alonso: "All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney, their former chief mechanic — I don't know what post he holds now. He's the same person who told us in Australia that Kimi was stopping in lap 18. He's very friendly with Mike Coughlan, our Chief Designer, and told him that."
En osaa kyllä tuohon sanoa mitään. Artikkelissahan puhuttiin, että konsepti mikä julkistettiin jo vuonna 2017 olisi nyt esiteltävissä. Lyhyesti, ovat siis tuohon One autoon pultanneet "aidon" moottorin F1:stäAi se Horizon 5-auto?