F1-kausi 2023

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös se McLarenin alkuperäinen väri ole oranssi?

Kyllä McLaren on ollu ennen "hopeanuolta" puna-valkoinen kiitos Marlboron sponsoroinnin niin pitkään ku mie muistan, en jaksa tarkistaa, mutta ainaki jostain 80-luvulta kauteen 1998(?). Tuo oranssi oli kuten itekki sanoit oli "demoväritys".
 
McLarenhan on ollut oranssi.
image.jpg
 
Kyllä McLaren on ollu ennen "hopeanuolta" puna-valkoinen kiitos Marlboron sponsoroinnin niin pitkään ku mie muistan, en jaksa tarkistaa, mutta ainaki jostain 80-luvulta kauteen 1998(?). Tuo oranssi oli kuten itekki sanoit oli "demoväritys".

Seison korjattuna, oranssihan se on ollut. Auton iästä en tiedä, mutta kuvahaun mukaan 1963.

download.jpeg


E: @Raikku kerkeskin jo :thumbsup:
E2: Jaaaa ennen ku kukaan kerkiää hassutteleen niin etualalla olevaa autoa tarkoitan :lol:
 
Hieman massasta poikkeava tämä julkaisu. Esittelyn jälkeen auto käyntiin ja radalle. Tästä mie tykkään :thumbsup:
 
Masentavan värisiä autot tänä vuonna. Kuin Suomen marraskuusta inspiraation saaneet. Toista se oli 20 vuotta sitten, kun autoissa riitti värejä koko spektrin alueelta ja ne erotti toisistaan pienestäkin kuvaputkitöllöstä.







Nyt on sitten palattu siihen, että mustavalkotelevisio riittää formuloiden katseluun.
 
Selitätkö pöljälle? Kuvat ei kerro mitää :D
Tuolla selityksiä mitä muutosta koko Mersussa verrattuna viime vuotiseen. Jousituksessa isoin muutos etupään jousituksessa, takana melko minimaalinen muutos.
 
Olis kyllä hyvä jos Red Bullin viime kauden takajousituksen saisivat muut kopioitua. Suorilla istuvan härän etu oli monissa kohtaa koomisen suuri.
 
Vaikka seuraanki F1 erittäin tiiviisti niin mulla on nyt menny ihan ohi tämä RB takajousitus. Voisko joku hieman avata mistä oli kyse? Oliko tässä joku "aktiivijousitus" kyseessä, että tietyssä nopeudessa perä laskee tjsp?
 
Vaikka seuraanki F1 erittäin tiiviisti niin mulla on nyt menny ihan ohi tämä RB takajousitus. Voisko joku hieman avata mistä oli kyse? Oliko tässä joku "aktiivijousitus" kyseessä, että tietyssä nopeudessa perä laskee tjsp?
Juttua esim. tuolla r/formula1 - [AMuS] Red Bulls Topspeed-Secret: Suspension down, speed up Mm. Vettel muistaakseni sanoi nähneensä perässä ajaessaan kuinka Red Bull "istui" suoralla ja katosi sen jälkeen maisemaan. Tähän en löytänyt lainausta pikavilkaisulla.

Eli väitetysti auto saatiin lähemmäs rataa suorilla ja ilmanvastus pienemmäksi. Mersu kikkaili vastaavaa toissakaudella mutta sääntömuutoksen jälkeen heidän järjestelmänsä ei toiminut.
 
Vaikka seuraanki F1 erittäin tiiviisti niin mulla on nyt menny ihan ohi tämä RB takajousitus. Voisko joku hieman avata mistä oli kyse? Oliko tässä joku "aktiivijousitus" kyseessä, että tietyssä nopeudessa perä laskee tjsp?
tällainen systeemi siellä eli ei ole aktiivijousitus virallisesti vaan ns. tuplajousitus.



jos ei jaksa katsoa teoriaa niin käytäntö alkaa 6:00
 
Viimeksi muokattu:
Australian GP:ssä jatkossa neljä DRS-aluetta.



Käytännössä jokaisella suoralla voi käyttää avattavaa takasiipeä :wtf:
 
Australian GP:ssä jatkossa neljä DRS-aluetta.



Käytännössä jokaisella suoralla voi käyttää avattavaa takasiipeä :wtf:

Eikös tuo ollut jo viime vuonna? Tai ainakin sitä yrittivät käyttää ja poistettiinko se FP2:sen jälkeen tms.
 
Kummallinen kisakalenteri tänä vuonna kun jo kolmannen kisan jälkeen tulee 4 viikon tauko :confused: tippuiko joku kisa tuosta välistä viime tinkaan?
 
Pirelliltä uusi saderengas tulossa kaudelle 2023. Muutoksia radoilla yms.


 
Viimeksi muokattu:
Maailman kiinnostavinta että oikeen kypärä. Muta asiaan: mistä nää testit näkyy?
 
Bottaksen kypärä Bahrainin testeihin on kyllä aikamoinen, toivottavasti ottaisi mukaan kisoihinkin.

 
Valtteri Bottaksen kehityskohteet kaudelle 2023:
1. Onnistunut aika-ajosuoritus ja paikka Q3:ssa
2. Liikkeelle lähtö kisassa eli oman sijoituksen pitäminen lähdössä ja ensimmäisissä mutkissa
3. Jarrutukset läpi kisan ja jarrutusvirheiden välttäminen paineen alaisessa tilanteessa
4. Hitaamman auto ohittaminen kilpailun aikana

Auton kehityskohteet:
1. Nopeus
2. Luotettavuus
3. Kisastrategiaksi ei valita hitainta mahdollista comboa
Jep. Oli se aika karua katseltavaa tuo viime kausi Valtterin osalta. Jos sai sen lähdön onnistumaan niin sitten antoi periksi eka mutkassa kuten Mexsiko missä jarrutteli 100 metriä aiemmin kun muut jne. Mielestäni myös aivan liian pitkään kyttäili ja peesaili hitaampien perässä mutta sitten kun kaikki meni nappiin niin ihan jäätäviä suorituksia välillä. Toki pitää muistaa että Alfa oli ihan eri auto kun Mersu joten luulen ja toivon että tämä vuosi on parempi. Pikkusen tervävämmät kyynärpäät vaan esille niin hyvä siitä tulee:)
 
Valtteri lähtee tänä vuonna valoista kuin hauki. Päässyt suunnittelemaan kytkimet yms sopiviksi niin mikäs siinä antaessa runtua.
 
Ferrarilla keulassa pelkkää maalia kun antaa noin periksi kovissa vauhdeissa? :lol:


Twitterissä todettu jo ettei pitäis noin käyttäytyä normaalisti.
 
Mjahas Red Bull ja Max jyrää tälläkin kaudella. Kirves kaivoon.
 

Liitteet

  • 0ade855saxja1.png
    0ade855saxja1.png
    162,1 KB · Luettu: 152

Statistiikka

Viestiketjuista
264 178
Viestejä
4 577 705
Jäsenet
75 369
Uusin jäsen
Kk1k1T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom