F1-kausi 2020

Itseä harmittaa ihan vietävästi se että Arrivabenen neljä vuotta rakentama Ferrari vedettiin Marchionnen toimesta roskikseen just sillä hetkellä kun Ferrari oli ottamasta viimeistä askelta ykköseksi.
Miten Marchione tuohon liittyy, eikös se ole jo kuollut ukko?
 
Miten Marchione tuohon liittyy, eikös se ole jo kuollut ukko?
Marchionne halusi palavasti Leclercin Ferrarille jopa kesken 2018 kauden, Mauri puolusti Kimiä. Molemmat sai kenkää. Siitä homma lähti purkautumaan.

Marchionne panosti myös isosti Alfaan ja Ferrarin huipputekijöitä heitettiin sinne. Sen jälkeen joitain tyyppejä on kutsuttu takaisin mutta luottamus on menetetty.
 
Milloinkohan Ferrari on viimeksi sijoittunut yhtä huonosti valmistajien tilastossa? En äkkiseltään löytänyt tilastoa aiheesta.
 
Milloinkohan Ferrari on viimeksi sijoittunut yhtä huonosti valmistajien tilastossa? En äkkiseltään löytänyt tilastoa aiheesta.
En tiedä pitääkö tieto paikkansa
 
En tiedä pitääkö tieto paikkansa
Vuonna 1980 Ferrari näköjään tuli vasta kymmenenneksi, ja pisteitä kertyi vain 8 kappaletta. Silloin tosi pisteitä annettiin vain kuuden kärjelle. Seuraavalla kaudella sijoitus oli sentään jo viides.
 
1980 Ferrari oli liikenteessä auttamattoman vanhanaikasella 312T:llä (kyllä, sen saman auton jatkokehitelmä jolla Niki Lauda ajoi aikanaan). Sanomattakin selvää, että viidessä vuodessa tapahtui aika paljon kehitystä etenkin aerodynamiikassa ja Ferrari ei pysynyt millään Cosworthilla varustettujen kilpailijoidensa perässä. Ja moottorikin oli epäluotettava. Ainoa ei-Ford talli top 10:ssä oli Rellu. Ne muut kaksi eli Ferrari ja Alfa kunniakkaasti sijoilla 10. ja 11. sekä muuan Keke Rosberg sijoittui kummankin Ferrari-kuskin edelle MM-sarjassa :D
 

Kimi Räikkösen suoritus Portugalin GP:n ensimmäisellä kierroksella noteerattiin FIAn palkintogaalassa.

Räikkönen starttasi Portimaon radalla ajettuun kilpailuun 16. lähtöruudusta. Hän nousi ensimmäisen kierroksen aikana seitsemänneksi ja heti pian toisen kierroksen alkaessa kuudenneksi.
Räikkönen oli kärkikymmenikön ulkopuolella ainoa kuljettaja, joka aloitti kilpailun pehmeällä renkaalla. Rengasvalinta osoittautui oikeaksi, sillä Portimãon radalla tihkusi kilpailun alkaessa vettä, ja pehmeä rengas toimi näissä olosuhteissa huomattavasti keskikovaa paremmin.
Räikkösen nousu palkittiin FIAn gaalassa Action of the Year -palkinnolla, kauden mahtavimpana hetkenä. Voittaja valittiin maailmanlaajuisella yleisöäänestyksellä.

Olihan se kyllä huikee suoritus! :tup:
 
Stupid sexy Ferrari drivers...

inlgv58x71661.jpg
 
Hyvin on kypsynyt Grosjeanin kämmenselät, jos vieläki tolta näyttää. Ei ihme, että vähä "löyhytteli" käsiään siinä, ku turva-autolle juoksi.
edit: pistetään nyt kuite spoilereihin, nii ei silmille tule. Ei oo mitää core-kamaa kuite:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Hyvin on kypsynyt Grosjeanin kämmenselät, jos vieläki tolta näyttää. Ei ihme, että vähä "löyhytteli" käsiään siinä, ku turva-autolle juoksi.
edit: pistetään nyt kuite spoilereihin, nii ei silmille tule. Ei oo mitää core-kamaa kuite:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Siinä oli turha unelmoidakan osallistumisesta Abu Dhabin kilpailuun kun on tosiaan tuon näköistä vieläkin
 
Selittäkääpä, miksi Perez sai aikarangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja palas omalle paikalleen. Kimi taas sai aika rangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja ei palanut paikalleen.

EDIT: Oho väärään threadiinm meni. Pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:
Selittäkääpä, miksi Perez sai aikarangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja palas omalle paikalleen. Kimi taas sai aika rangaistuksen kun liukasteli turva-auton takana ja ei palanut paikalleen.
Perezin tapaus oli normaalin turva-autotilanteen aikana jolloin ei saa ohittaa. Räikkösen tilanne taas oli punaisten lippujen jälkeinen turva-auton takaa tehtävä kisan uusintalähdön "lämmittelykierros" johon ilmeisesti pätee sama sääntö kun normaaliin starttiin. Eli kuskin pitää ottaa oma paikkansa viimeistään ennen turva-autolinjaa,jos tuo ei onnistu pitää ajaa varikolle ja lähtä muiden perästä.

Normaali rangaistus siis tuosta olisi 10s stop & go, mutta nyt kisan jälkeen annettuna +30s loppuaikaan joka suurinpiirtein menee kyseiseen rankun kärsimiseen.

Idioottimaisia sääntöjä kyllä.

Ja väärä lankakin vielä :)
 
Viimeksi muokattu:
Perezin tapaus oli normaalin turva-autotilanteen aikana jolloin ei saa ohittaa. Räikkösen tilanne taas oli punaisten lippujen jälkeinen turva-auton takaa tehtävä kisan uusintalähdön "lämmittelykierros" johon ilmeisesti pätee sama sääntö kun normaaliin starttiin. Eli kuskin pitää ottaa oma paikkansa viimeistään ennen turva-autolinjaa,jos tuo ei onnistu pitää ajaa varikolle ja lähtä muiden perästä.

Normaali rangaistus siis tuosta olisi 10s stop & go, mutta nyt kisan jälkeen annettuna +30s loppuaikaan joka suurinpiirtein menee kyseiseen rankun kärsimiseen.

Idioottimaisia sääntöjä kyllä.

Ja väärä lankakin vielä :)

on kyllä, ja kun Salolta kysytään ens lähetyksessä niin puolustelee tietenkin sääntöjä. Oli muuten Salon kirja 2 euroo akateemisessa
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 385
Viestejä
4 928 894
Jäsenet
79 354
Uusin jäsen
rumrogers

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom