F1-kausi 2020

Kuulostaa epäuskottavalta suunnitelmalta. Mitä tekevät, jos taas esim. yhdellä tiimin mekaanikolla todetaan koronavirus torstaina? Kimi ja Vettel lähtevät yksityiskoneillaan kotiin ja kisa peruuntuu.
Eiköhän F1 budjetilla ole hyvinkin mahdollista tehdä todella suljettu ympäristö talleille, pressi yms kieltoon varikolle ja kaikki testataan tullessa ja keskenki asap testauksella niin että jos jollain todetaan se pystytään eristämään heti pois.
 
Uuutisen otsikko:
F1 saa jättimäisen pelastuspaketin – omistajataho myöntää karun tilanteen: koko kauden peruuntuminen on mahdollista


Lainaukset jutusta:

Gerg Maffei:
Joissain tapauksissa saatamme tehdä sellaista enemmänkin. On myös muita asioita, joilla voimme parantaa apua tarvitsevien tallien tilannetta,

Tällä hetkellä kauden alkamisen ajankohta on edelleen arvoitus. Maffein mukaan Libertyllä on valmiit suunnitelmat useiden eri skenaarioiden varalle. Myös koko kauden peruuntumiseen on varauduttu.
– Meillä on eri skenaarioita sille, ettei ajeta yhtäkään kilpailua ja toisaalta myös sille, että ajettaisiin 15–18 kilpailua ilman fanien läsnäoloa, Maffei kertoo.

Lisätty sisälllön kuvausta.
 
Viimeksi muokattu:

Lainaus jutusta:
F1-pomo paljasti: formulakauden avaus sinettiä vaille valmis!

Marko kertoi itävaltalaisella Ö3 radiokanavalla, että hanke on täyttämässä kaikki vaatimukset.

Kisan järjestäjät ovat käyneet neuvotteluja Itävallan viranomaisten, osavaltion edustajien ja F1-sarjan oikeudet omistavan Liberty Median kanssa.

Markon mukaan F1-kauden avaus on sinettiä vaille valmis. Aie voisi kaatua vain "koronaviruspandemian toiseen aaltoon".
 
Kertokaas autourheilumiehet, että ajetaanko jotain noista alemmista Formula sarjoista yhdenmukaisella kalustolla vai onko sielläkin sama juttu kuin F1:ssä että kaikki kehittää itse autoaan omiin suuntiin ja tämä sitten johtaa isoihin eroihin eri tallien välillä?
 
En oo ihan varma nykyään mutta ainakin ennen GP2:ssa oli kaikilla talleilla sama moottori ja kori.
 
Ei tietenkään ole sallittu kehitystä. Tarkoitushan on selvittää paras kuski. Tiimien välillä on kyllä eroja valmistautumisessa, resursseissa, tietämyksessä säädöistä...

F2 ja F3 on täsmälleen samat, ja Formula 3 (jota itse asiassa edellä mainittu F3 ei käytä) sekä Formula 4 -luokitukseen sopivia runko- ja moottorivalmistajia on useampi mutta tuskin koskaan useampaa samaan aikaan samassa sarjassa. Edellä mainittujen kahden lisäksi moni kansallinen tai alueellinen sarja käyttää jotain vastaavaa yksityyppiautoa mutta joka ei virallisesti noihin luokituksiin sovi.
 
Tosin juuri resurssit ratkaisee paljon noissa alemmissa luokissa. Ei ole sattumaa että melkein aina joku tietty tiimi hallitsee vuosia jotain tiettyä sarjaa, vaikka kuinka on "samat vehkeet". Karrikoiden voi sanoa että F2/3:n yms sarjoissa huonompikin kuski pärjää niissä huipputiimeissä ihan eri lailla kuin jossain toisessa.
 
Valtterikin näyttää ajelevan iRacingiä.

8a421d7d-8f7b-4a7f-9e46-e6169657904d.jpg
 
Mielenkiintoista nähdä, kun kausi jossakin vaiheessa (Itävallassa?) käynnistyy, kuinka nopeasti kuskit löytävät jälleen ajorytmin. Monelle voi olla ensimmäinen kerta sitten taaperoiän, kun ei ole ajanut kilpaa moneen kuukauteen. Oletan, että kuljettajat harjoittelevat kotona simulaattoreilla, mutta joillekin voi jäädä "karanteeni/sohvaperuna"-moodi päälle, nyt kun kenties ensimmäistä kertaa elämässään on ollut oikeasti aikaa vain löysäillä. Se voi kostautua kauden ensimmäisissä kisoissa.

Näkisin, että Bottas voi vielä yllättää kauden avauksessa. Veikkaan nimittäin hänen harjoittelevan Hamiltonia ahkerammin. Toisaalta emme edelläänkään ole täysin varmoja tallien voimasuhteista, ja vaikka tehtaat ovat olleet kiinni, insinööreillä on varmasti kotonaan ollut talvitestien data käytössä. Neweyt ja kumppanit ovat kerrankin saaneet rauhassa pohtia asioita. Ehkäpä näemme - näin toivon - yllätyksellisiä kisoja, jos ja kun kausi pääsee starttaamaan.
 

Ote uutisesta:

Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner kertoi oman näkemyksensä siitä, mitä kulisseissa tapahtui tuohon aikaan.

– Silloin emme vielä tienneet kaikkia faktoja virukseen liittyen. Kyse oli yhdestä positiivisesta näytteestä, kun varikolla oli tuhansia ihmisiä, Horner aloitti.

– Mutta seuraavana yönä, noin kolmen aikaan, sain puhelun Rossilta. Hän sanoi, että ”meillä on nyt ongelma, koska Mercedes on vaihtanut kantaansa”.

Horner paljasti, että Mercedes rupesi uhkailemaan yhteistyökumppaneitaan.

– He eivät olisi antaneet moottoreita asiakkailleen, jos nämä olisivat äänestäneet heitä vastaan.
 
Ricciardo menee siis McLarenille, Saintz Ferrarille ja Alonso Renaultille. Alonso ja Renault on tänään twiitannut kuvia missä hehkuteltu Alonson Renault aikaa.... eli aika selvä kuvio, että palaa sinne kaudelle 2021. Mersulla jatkaa Hamilton ja Bottas ja muissa talleissa ei varmasti hirveästi muutoksia nähdä. Edit. ja Vettel lopettaa tähän kauteen. Taisi puhella siihen malliin, että ei oikein varma kiinnostaako F1 enää niin paljoa kun perhe ja muu elämä. Eikä kyllä paikkaa tallissa missä voisi voittaa olisi, ellei sit tee Kimit ja jatka vain ajamisen ilosta. Tosin onko 4 kertaisella mestarilla motivaatiota ajella keskikastissa...
 
Viimeksi muokattu:
Siihen se Ricciardon "Renault tarjoaa minulle haasteita"-ajatus sitten päättyi. :D
 
En kyllä oo varma tuosta Alonso paluusta. Varsinkaan rellulle.
Siinä käynee niin, että se paskoo tallin egollaan ja Renault lopettaa F1:ssä kauden -22 jälkeen.
 

Mielestäni hieno idea ajaa kahdella eri ratavaihtoehdolla. Saa vähän vaihtelua samoihin vuodesta toiseen oleviin ratoihin.
 
Olisihan Silvestonessakin periaatteessa mahdollisuus käyttää toisessa kisassa 2000-luvun taitteen layouttia (mielestäni paljon parempi kuin nykyinen viritelmä), mutta ei taitane tapahtua.
 
Olisihan Silvestonessakin periaatteessa mahdollisuus käyttää toisessa kisassa 2000-luvun taitteen layouttia (mielestäni paljon parempi kuin nykyinen viritelmä), mutta ei taitane tapahtua.
Käsittääkseni se ei ole enää käyttökunnossa, eikä ole tarkoitus ottaakaan, joten tuskin rakennetaan uudestaan yhtä kisaa varten.
 
Käsittääkseni se ei ole enää käyttökunnossa, eikä ole tarkoitus ottaakaan, joten tuskin rakennetaan uudestaan yhtä kisaa varten.

Okei, voi hyvin noin. Kattelin vaan kun satelliittikuvissa näkys olevan ennallaan (ei ainakaan metsitetty tyyliin Hockenheim) ja racingcircuits.infossa näkyy myös tuo vanha lenkki nykyversiossa. Ei tosiaan kuitenkaan ole ilmeisesti ollut missään ajossa 2009 jälkeen.
 
Itse odotin kauden alkua aika innolla.. nyt on jo innostus laantunut.. Eipä oikein enää edes kiinnosta. Toki aion katsoa ja ehkä se siitä taas lähtee innostuskin kehittymään. :)
Joo oli itselläkin cmore ostettuna maaliskuussa, kyllä vielä kiinnostaa, vaikka taitaa tulla aika mitään sanomaton kausi. Eli aivan sama kuka(hamilton) voittaa..
 
Saapas nähdä kuka tämän tynkäkauden voittaa. Vähän epäilyttää että on tainnut mennä hämiksellä juhlimisen puolelle tämä aika, kun taas Bottas ja muut ovat pitäneet virettään yllä simuilla.
 
Hamilton niin kova rattiäijä valitettavasti että voi hypätä autoon vaikka suoraan 3kk pubi kierroksen jälleen ja silti voittaa kaikki.

Tätä tynkä kautta silti odotettu ja aion kaikki kisat katsoa vaikka isoimmat taistot käydään varmasti keskikastissa
 
Joo on kyl sinänsä iha jännää, ku näin erikoinen kausi. Tulee kyl katottua, niinku aina. Tiiä vaikka tulis yllätyksiä, jos kaikilla ei valmiustaso ole iha 100% pitkän tauon jälkeen.
 
Saapas nähdä kuka tämän tynkäkauden voittaa. Vähän epäilyttää että on tainnut mennä hämiksellä juhlimisen puolelle tämä aika, kun taas Bottas ja muut ovat pitäneet virettään yllä simuilla.
Josko pitkästä aikaa oikeasti mielenkiintoinen kausi? :kahvi:

Katselin eilen Cmorelta muistelot Räikkösen Lotus-voitosta ja ratkaisevat hetket mestaruudesta. Taisi tuohon aikaan olla formuloiden seuraajilla aika paljon lyhkäisemmät kynnet :nb:
 
Nyt kun mersu alkoi pelleilemään väreillä "muodikkaasti" niin olisi loistopaikka valtsulta alistaa kinkku oikein kunnolla. Niin ettei lattian rajasta enää nousisi. Oppisi olemaan.
 
Kuskien osuus tulee näyttelemään normaalia isompaa roolia, uusia ratoja joista ei talleilla dataa sekä kisoja viikon välein.
 
Kuskien osuus tulee näyttelemään normaalia isompaa roolia, uusia ratoja joista ei talleilla dataa sekä kisoja viikon välein.
Aikamoista vinkumista luvassa, että miten meni mestaruus jonkun urpon syöksypommitukseen. Nykyisin jaetaan liikaa pisteitä, ei voi edes keskeyttää kertaakaan.
 
Pidetään ne yhteiskunnalliset aiheet siellä omalla osastollaan, vaikka sivuaisikin Mersun uutta väritystä.
 
Vaikka @Juha Kokkonen sanoi että pidetään ne asiat omalla osastolla ja vaikka se väritys on kuinka kannanotto niin pakko sanoa että on se auto aika hieno tuolla värityksellä. Ehkä nyt olisi hyvä laittaa veikkauksia tulevan kauden 2020 maailmanmestarista. Oma veikkaukseni on että Hamilton vie vaikka tietenkin toivon suomalaisille menestystä.
 
Itse veikkaan Bottasta maailmanmestariksi, koska lyhyempi kausi suosii häntä. Lisäksi esim Itävallassa on 2 kisaa, mikä sopinee hänelle edelliskausien perusteella.
 
Vaikka @Juha Kokkonen sanoi että pidetään ne asiat omalla osastolla ja vaikka se väritys on kuinka kannanotto niin pakko sanoa että on se auto aika hieno tuolla värityksellä. Ehkä nyt olisi hyvä laittaa veikkauksia tulevan kauden 2020 maailmanmestarista. Oma veikkaukseni on että Hamilton vie vaikka tietenkin toivon suomalaisille menestystä.
Tämä siis oli juurikin sellainen viesti, joka sopii tähän ketjuun. Väristä itsestään voi keskustella, mutta jätetään ne yhteiskunnalliset analyysit ja kannanotot pois tästä ketjusta :thumbsup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 685
Viestejä
4 562 266
Jäsenet
75 009
Uusin jäsen
Slx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom