Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli kun kisa aloitettiin, keskeytettiin ja jatkettiin niin annetaan täydet pisteet?
Miksi Spa:ssa ei jaettu täysiä pisteitä?
puoletMiten niin ei jaettu? Täydet pisteethän siellä jaettiin?
Miten niin ei jaettu? Täydet pisteethän siellä jaettiin?
Ei toimi noin. Ensin pitäisi ajaa vähintään 1 kierros ennen kisan keskeytymistä. Sitten 3 tunnin aikarajan sisällä jatkaa kilpailua niin että ehtivät ajaa 2 kierrosta uudestaan kilpaa.Nythän sadekisassa voidaan odotella 2 tuntia 58 minuuttia, ajaa yksi kierros lopussa ja jakaa täydet pisteet? Vitun FIA.
Se nyt vaan eräitä harmittaa kun ne "ilmaiset" pisteet sai Hamiltonin sijaan Verstappen.Miten niin ei jaettu? Täydet pisteethän siellä jaettiin?
puolet
Ei jaettu täysiä
Ihan vaan loogisuuden nimissä kyselin.Se nyt vaan eräitä harmittaa kun ne "ilmaiset" pisteet sai Hamiltonin sijaan Verstappen.
FIA:aa kuuluuki nöyryyttää tän sekoilun jälkeen. Eihän tällä voi kun nauraa.Binotto ilmoitti että tekevät protestin
Tässä tulee lähinnä mieleen, kuka näitä sääntöjä kirjoittaa. Näin maallikkona ajattelisi, että esim olisi prosenttimäärät toteutuneesta kierrosmäärästä ja sen perusteella pisteet. Tarpeettoman monimutkaista noin kun eivät tunnu itsekään tietävän kuin vasta 15 minuuttia kisan jälkeen miten nämä menikään. Ja vielä on epäselvää, heiluiku ruutulippu oikeaan aikaan.
No se kellon kulku on vielä tossa ja määrittää kisan lopun kolmen tunnin jälkeen.Tässä tulee lähinnä mieleen, kuka näitä sääntöjä kirjoittaa. Näin maallikkona ajattelisi, että esim olisi prosenttimäärät toteutuneesta kierrosmäärästä ja sen perusteella pisteet. Tarpeettoman monimutkaista noin kun eivät tunnu itsekään tietävän kuin vasta 15 minuuttia kisan jälkeen miten nämä menikään. Ja vielä on epäselvää, heiluiku ruutulippu oikeaan aikaan.
Mutta viihdettä kai sitä tulee näinkin. Kuka nyt kisaa jaksaisi pitää otsikoissa kun se oli lopulta aika tylsä.
Tässä tulee lähinnä mieleen, kuka näitä sääntöjä kirjoittaa. Näin maallikkona ajattelisi, että esim olisi prosenttimäärät toteutuneesta kierrosmäärästä ja sen perusteella pisteet. Tarpeettoman monimutkaista noin kun eivät tunnu itsekään tietävän kuin vasta 15 minuuttia kisan jälkeen miten nämä menikään. Ja vielä on epäselvää, heiluiku ruutulippu oikeaan aikaan.
Mutta viihdettä kai sitä tulee näinkin. Kuka nyt kisaa jaksaisi pitää otsikoissa kun se oli lopulta aika tylsä.
Liikkuu väitteitä, että Max olisi ylittänyt maaliviivan kolme sekuntia ennen ajan täyttymistä ja sääntöjen mukaan pitäisi ajaa vielä kaksi kierrosta. Ajettiin yksi. Ja jos ruutulippua heilutetaan liian aikaisin, pitäisi tulos ilmeisesti ottaa edelliseltä kierrokselta. Ei mulla ole näihin viitteitä antaa kun en jaksa kaivella. Odotellaan ahkerampia selvittäjiä ja Ferrarin protestin perusteluja.No se kellon kulku on vielä tossa ja määrittää kisan lopun kolmen tunnin jälkeen.
Voittaakohan max yhtään mestaruutta normaalisti ajamalla..
Mutta mielestäni pääpuheenaiheen pitäisi olla miksi traktori oli radalla ennen kuin punaista lippua edes tuli
Mutta mielestäni pääpuheenaiheen pitäisi olla miksi traktori oli radalla ennen kuin punaista lippua edes tuli, mitä ratavirkailijat teki Sainzin auton renkaissa kiinni jo kun kisa oli vielä täysillä käynnissä ja mikä on kuljettajien velvollisuus hidastaa tuplakeltaisten ja punaisten aikana ja miten se toteutetaan.
Ongelmana oli se että tutkinta ja tulos tuli pikavauhtia. Ferrari epäilee että tuossa ajassa ei kukaan ehdi tutkia asiaa perusteellisesti.FIA:aa kuuluuki nöyryyttää tän sekoilun jälkeen. Eihän tällä voi kun nauraa.
Ongelmana oli se että tutkinta ja tulos tuli pikavauhtia. Ferrari epäilee että tuossa ajassa ei kukaan ehdi tutkia asiaa perusteellisesti.
Mitä minä sanoin näistä tutkinnoista kun Mika Salo on tuomaristossa...
Joo ehdottomasti, ei se sinne tyhjästä ole materialisoitunut juuri ennen Gaslyä vaan se on siellä aikansa ajellut pitkin baanaa (vastakkaiseen ajosuuntaan) ja muutama muukin luultavasti mennyt siitä ohi.
Mua tässä vähän sääntötilkinnassa hämää se, että eikös kisa tavallaan keskeytetä, kun aikaraja tulee vastaan, eikä sitä voida enää jatkaa?
No äkkiä tulee mieleen 2 mestaruutta ja todennäköisesti dominointi jatkuu myös ensi kaudella.
Lisätään tähän tuo nykyinen 3h sääntö kisan alkamisesta, siihenhän kisa nyt päättyi.Eihän sitä mihinkään keskeytetä vaan kisa ajetaan maaliin, joko täyttämällä vaadittu kierroslukumäärä tai maksimi kisa-aika (2h), minkä jälkeen ruutulippu heiluu. Punaisilla lipuilla keskeytetään kisa.
Millä tavalla tuomaripelillä tuli tämän vuotinen mestaruus?No tuomaripelillä nämä tulleet.. tänä vuonna toki ois muutenkin mutta viimevuonna täysin maksettu mestaruus. Ei arvostusta
Ne menee jo nyt liian herkästi vesiliirtoon. Auton aerodynamiikka tekee sen varsinaisen vesisuihkun.Lisätään tähän tuo nykyinen 3h sääntö kisan alkamisesta, siihenhän kisa nyt päättyi.
Ja noista renkaista niin eipä tule juuri mieleen kisoja viimeisen viiden vuoden ajalta jossa olisi ajettu täyden sadekelin kumeilla kisaa niin että sade olisi jatkuvaa (keli sellainen että intermediatet ei toimi), ehkä saksa 2019 oli semmoinen oikea sadekisa mutta kuten joku täälläkin kommentoi niin aivan turhaa noita full wettejä roudataan pitkin maailmaa kun kisaa niillä ei juuri koskaan ajeta, nytkin piti odotella radan kuivumista niin pitkään että käytännössä heti oli välikelin renkaat paremmat kun kisa taas alkoi.
Jos nuo full wetit poistaa liikaa vettä näkyvyyden kannalta/ovat sen takia hitaat kun ovat niin uritetut niin miksei niistä voisi vain tehdä vähimmän uritetut jolloin niitä voisi edes joskus oikeasti hyödyntää muuallakin kuin harjoituksissa.
Ilmeisesti isompi ongelma on täysin olematon sivuttaispito mitä noissa lähetyksissäkin käytiin läpi, sen takia tuo on niin hidas rengas että sillä ei kukaan halua ajaa. Vettä tuo ymmärtääkseni poistaa niin paljon että ei erityisen herkkä rengas ole ainakaan suorilla vesiliirrolle mutta mutkissa toki eri. Siksi kukaan ei varmasti ottanut noita lähtöön edes varalta ja toisaalta siinä kohtaa keli oli hiukan parempi kun renkaiden oli oltava autossa jo kiinni. Mutta siinä olet oikeassa kuten täälläkin on kommentoitu että nämä nykyautot nostaa joka tapauksessa valtavasti vettä ilmaan tuon aerodynamiikan takia, renkaiden osuus tuskin on kovin iso tuossa kokonaisuudessa.Ne menee jo nyt liian herkästi vesiliirtoon. Auton aerodynamiikka tekee sen varsinaisen vesisuihkun.
Ei se tyhmä joka rikkoo sääntöjä vaan se joka ei valvo ja rankaise. Alonsolta loistoliike, jälleen kerran.Alonso se vetelee kisoissa lappu lattiassa mutkia suoriksi ja FIA + Mika Salo pistää silmät kiinni.
Vaikka en Alonson fani olekaan, niin säännöt on niille, jotka rankaisee, ei niille, jotka tekee!Ei se tyhmä joka rikkoo sääntöjä vaan se joka ei valvo ja rankaise. Alonsolta loistoliike, jälleen kerran.