Autojen ajokelvottomuutta tuolla ei edes yritetty esittää syyksi, vaan leveän takasiiven aiheuttama vesisumupatsaan aiheuttama heikko näkyvyys. Mikä varmasti parilla ekakierroksella olisikin ollut ongelma, sen jälkeen autot ovat jo toisistaa kauempana ja radalta "katoaa" vettä ilmaan. Kimi totesi asian kun häneltä sitä kysyttiin.
F1:stä mainostetaan sillä, että siellä on nopeimmat, turvallisimmat autot ja parhaat kuskit (muutaman kohdalla vähän epäilen) ajamassa. Vesi tekee sen että radasta tulee liukas ja maalatut kohdat ovat liukkaita. Tuon tason kuskit kyllä pysyvät radalla niin halutetessaan, nuoremmat ottavat helpommin riskeä. Mutta autot eivät varmasti olleet ajokelvottomia, kyse on vain vauhdista, lähtee se F1 kaarteesta ulos ihan kuvallakin kelillä kun kunnolla syöttää. Suomalaiset autoilijat tietävät, että vauhti pitää sovittaa liukkauteen ja näkyvyyteen sopivaksi.
Toisekseen autoten turvallisuus kuskin kannalta on nykyään paljon parempi kuin mitä se oli esim 94 puhumattaan alkuaikojen ajoista. Kuskit tiedostavat tuon ja helposti ajavat ylikovaa, mutta sateella pidon "puutteen" takia vauhti väkisin putoaa. Kyllä tuolla kisa olisi voitu ajaa, jos/kun hyväksytään lajiin sisältyvä kolaririski. F1- kuskeilla on vielä radiot, joilla antaa lisä tietoa, esim. Kimille kerrottiin että savun takana oleva auto on radan tietyssä reunassa ja Kimi ajoi savuun talla pohjassa.
Tykkään katsoa sadekisoja, koska niissä kuski voi valita erilaisen ajolinjan ja kaasunkäyttö ratkaisee sen pitääkö pyörä vai ei 100%:sti , jolloin auton teho ei ole niin ratkaiseva. Aikoinaan Keke nousi "esiin" ajaessaan sadekelillä hyvin alitehoisella autolla. Sadekelillä nähdään paremmin kuskien erot ja heidän kyky lukea radan olosuhteita.
Veikkaan, että kisa peruttiin kilpailunjohtajan varovaisuuden takia. Eikä siinä mitään, jos ei yhtään riskiä haluta ottaa, mutta silloin ei pidä sateella päästää yleisöä eikä varsinkaan heitä "sairastuttaa 4-tuntia vesisateessa. Vähintä mitä tuossa FIA:n pitäisi tehdä on palauttaa yleisölle rahat ja jotain pientä extraa.