- Liittynyt
- 21.02.2017
- Viestejä
- 828
Ferrari -skumppaa.Ei hitto ne veti podiumseremoniat. Ja vielä ilman sateenvarjoja. Naurettavaa!
E: miksi kaikkien podiumilla luki "Ferrari"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ferrari -skumppaa.Ei hitto ne veti podiumseremoniat. Ja vielä ilman sateenvarjoja. Naurettavaa!
E: miksi kaikkien podiumilla luki "Ferrari"?
Näin "pidäteltiin" yleisöä tunti turhaan paikalla. FIA: pitäisi tehdä ryhtiliike tollasen fiaskon jälkeen ja palauttaa rahat yleisölle ja alennuslippu ensivuoden kisaan.Kyllä se oli jo siinä vaiheessa selvää ettei mitään oikeaa kisaa ajeta sekuntiakaan kun autot lähetettiin viimeisen kerran radalle turva-auton perässä. Tiesivät jo sitä ennen, että ajattavat autoja kaksi kierrosta turva-auton perässä, jotta ei tarvitse F1 mogulien palauttaa rahoja tv-yhtiöille eikä kilpailun järjestäjän lippurahoja paikalla olleelle yleisölle.
Tuollainen on kyllä urheilun ja viihteenkin irvikuva, että ajatetaan autoja kaksi kierrosta radalla turva-auton perässä ja ohitukset ovat kielletty koko sen ajan ja lopuksi sitten jaellaan pisteitä ja pokaaleita sen "suorituksen" perusteella ja soitellaan vielä kansallislaulut ja ruiskutellaan kuohujuomaa.
Joku raja se voisi olla silläkin paljonko katsojia kestää kusettaa.
Olisivat vaan reilusti peruneet koko kisan ja palautelleet tv-maksut ja tapahtuman järjestäjä lippurahat paikalla olleille jos kerran kilpaa ei pysty ajamaan muuta kuin turva-auton perässä köröttelemällä.
Eihän ne olisi edes päässyt tuolta pois, kun sää oli sellainen ettei siellä voi ajaa autolla..Näin "pidäteltiin" yleisöä tunti turhaan paikalla.
"Joillekin tämä oli aikainen joulu, kun he saivat pisteet lahjana, koska emme edes kisanneet."
Fernando Alonso latoi suorat sanat FIA:n MM-pistepäätöksestä – "Järkyttävää"
Alpinen konkarikuski Fernando Alonso ei ollut tyytyväinen siihen, että FIA jakoi kärkikymmenikölle MM-pisteitä, vaikka tynkäkisa ajettiin turva-auton perässä.www.mtvuutiset.fi
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tämänpäiväiseen paskaan liittyen, niin tuolla budjetilla ja insinöörimäärällä kaikki kolarit pystyttäisiin estämään teknisesti ihan vaikka parin kisan sisään. Lähetintä ja vastaanotinta joka autoon, niin tietävät toistensa sijainnin sitten tekniikka auttaa kaasun, jarrun sekä ohjauksen kanssa törmäyksen uhatessa. Mutta tämä kaikki on toki jyrkästi kielletty eikä sillä ole enää mitään tekoa varsinaisen kilvanajon kanssa, kun joka mutkaan voi vetää lappu lattiassa ja jos irtoaa, niin tekniikka pelastaa.Tuolla budjetilla ja insinöörimäärällä luulisi olevan kohtuu helppo homma ratkaista näkyvyysasia, jos tahtoa vain olisi
Aivan loistava ehdotus. Adaptiivinen vakkari jokaiseen autoon. Johtoautokaan ei saa jarruttaa liian kovaa että tekniikka varmasti pysyy mukana.Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tämänpäiväiseen paskaan liittyen, niin tuolla budjetilla ja insinöörimäärällä kaikki kolarit pystyttäisiin estämään teknisesti ihan vaikka parin kisan sisään. Lähetintä ja vastaanotinta joka autoon, niin tietävät toistensa sijainnin sitten tekniikka auttaa kaasun, jarrun sekä ohjauksen kanssa törmäyksen uhatessa. Mutta tämä kaikki on toki jyrkästi kielletty eikä sillä ole enää mitään tekoa varsinaisen kilvanajon kanssa, kun joka mutkaan voi vetää lappu lattiassa ja jos irtoaa, niin tekniikka pelastaa.
Tämä adaptiivinen järjestelmä voisi toimia vain Eau Rougessa koska se on niin vaarallinen paikkaAivan loistava ehdotus. Adaptiivinen vakkari jokaiseen autoon. Johtoautokaan ei saa jarruttaa liian kovaa että tekniikka varmasti pysyy mukana.
Eihän ne olisi edes päässyt tuolta pois, kun sää oli sellainen ettei siellä voi ajaa autolla..
Spa on vaarallinen emmekä kaipaa Hubertin tai Bianchin kohtaloita yhtään enempää. Paitsi tietysti te luolamiehet.
Oikeastaan alleviivasit juuri pointtini. Kiitos!On kyllä niin alkeellista keskustelua tämä "minä olen parempi ihminen kuin te muut, kuunnelkaa minua" että ei voi kuin sääliä ja hankkia parempaa luettavaa.
Oikeastaan alleviivasit juuri pointtini. Kiitos!
En tosiaan targetoitunut ketään tiettyä tuolla kommentillani. Monella tässä(kin) ketjussa ulosanti vaan on sen verran ala-arvoista ja perustelut tasoa "vitun nössöt", että koin ihan oikeaksi kirjoittaa noin.Ole hyvä. Kaipaatko vielä jotain muuta jolla voit kohottaa itseäsi?
edit: itse asiastahan en varsinaisesti edes ole kovin eri mieltä, nämä nykyiset autot & renkaat tekee kunnon sadekisoista lähes mahdottomia ja kyse on lähinnä siitä miten noloa se on FIA:n kannalta että loppupeleissä haluttaisiin vain ajella Bahrainin Tilkedromeja kisasta toiseen.
Sky Sportsilla pohtivat sitä, että voisiko sateella jaa VSC-tyyliin, mutta johtava auto olisikin de facto turva-auto. Toki hänellä olisi paljon vastuuta, mutta tähän voitaisiin kuskit kouluttaa. Näin ei mentäisi liian hiljaa, vaan juuri sitä vauhtia kun tarvitsee.Turva-autokin on vielä kaiken lisäksi liian hidas, jos moottorien lämmöt meinaa olla liian alhaisia 13 asteen sadekelissä ja renkaat nyt ei ainakaan lämpene. Siellä on entinen DTM kuski ajamassa turva-autoa niin antakaa sille kilpuri alle, Mersulta ja Astonilta kyllä löytyy.
Useina viikonloppuina toivonut, että sataisi jotta saadaan mielenkiintoista kilvanajoa. Jatkossa toivoo ettei sataisi enää. Hollantia odotellessa ja kausi jatkuu
Joo ei oo liikaa kyl Bottaksella sateella kulkenu. Se o semmosta. Suurin mielenkiinto on kuitenkin tossa VER - HAM hommassa. Suomalaisille oikeastaan iha sama. Mielummin toivon Kimiä pisteille kuin Bottasta podiumille.Ideaali toivottava nykyään on se skenaario, missä kohtalainen sade kastelee radan ja sade loppuu siinä ~5 minuuttia ennen aikataulutettua starttia. Tosin suomalaiset ei tällä(kään) säällä menesty.
Joo ei oo liikaa kyl Bottaksella sateella kulkenu. Se o semmosta. Suurin mielenkiinto on kuitenkin tossa VER - HAM hommassa. Suomalaisille oikeastaan iha sama. Mielummin toivon Kimiä pisteille kuin Bottasta podiumille.
Miettitääs toisin päin. Kenen pää olisi ollut pölkyllä, jos siellä olisi parit jalat amputoitu tai joku kuollut? Tuomareiden elämä olisi ollut pilalla ja tv-yhtiötkin olisivat joutuneet arvioimaan suhtautumistaan. Pahimmillaan vaarantanut lajin jatkoa.
Voi olla näinkin. Ajat ovat silti muuttuneet ja Bianchin kuolema muutti lähtökohtia. Jos samanlaisissa olosuhteissa (mitä silloin oli) olisi nyt lähdetty baanalle ja jotain vakavaa olisi sattunut, ei hyvä olisi heilunut. Tiedän, että paljon jossittelua, mutta nyt kaikki lähtivät Spasta autot ehjänä ja omin jaloin kävellen.Saman kaverin pää olisi pölkyllä kuin Bianchin tapauksessa eli Ei Kenenkään nimisen kaverin. Maikkari levittää ilosanomaa edelleen ja laji on tietääkseni suositumpi kuin koskaan.
F1:t elää vaarallisuudella ja kuolemalla. Näin se vaan menee, halusi sitä tai ei.
Ja paskat. Kyllä ne on ihan eri lajeja, jotka elää vaarallisuudella ja kuolemalla. Vaikka vaarat kuuluuvat lajiin, niin se ei tarkoita, että laji elää vaarallisuudella.Saman kaverin pää olisi pölkyllä kuin Bianchin tapauksessa eli Ei Kenenkään nimisen kaverin. Maikkari levittää ilosanomaa edelleen ja laji on tietääkseni suositumpi kuin koskaan.
F1:t elää vaarallisuudella ja kuolemalla. Näin se vaan menee, halusi sitä tai ei.
Ihan ymmärrettävää että odoteltiin, koska sääennusteet eivät koskaan ole täysin varmoja. On aika helvetin iso päätös jättää kisa ajamatta, joten ei sitä päätöstä voida tehdä pelkän sääennusteen turvin.Kyllä sen tietää että jos olisi oikea kilpailu aloitettu, niin joku olisi ollut heti seinässä. Olisivat voineet tehdä päätökset vain nopeammin, turhaa odottelua.
Voisivat myös harkita näiden varmoina tiedettyjen sadekilpailujen poistamista kalenterista, tai siirtämistä.
Eikö kisassa pidä ajaa vähintään kaksilla erilaisilla renkailla että suoritus hyväksytään? Kahden kierroksen "kisassa" ei kukaan tainnut vaihtaa renkaita.
Ei muistaakseni koske sadekelin kisoja ollenkaanEikö kisassa pidä ajaa vähintään kaksilla erilaisilla renkailla että suoritus hyväksytään? Kahden kierroksen "kisassa" ei kukaan tainnut vaihtaa renkaita.
Eikö kisassa pidä ajaa vähintään kaksilla erilaisilla renkailla että suoritus hyväksytään? Kahden kierroksen "kisassa" ei kukaan tainnut vaihtaa renkaita.
Kolareita ei tarvitse nähdä mutta yleensä sadekelillä näkee myös tilanteita enemmän ja hyviä ajosuorituksia kun autojen tasoerot pienevät. Hyvät että olet parempi katsoja kuin muut.Eilisen perusteella ja tätä ketjua lukiessa on kyllä käynyt selväksi, että suurin osa formuloita seuraavista tahtoo vain nähdä kolareita, loukkaantumisia ja kuolemia. Koska siellähän se jännitys piilee. Ihan samaa luolamiehen perustarvetta tätä lajia seuraamalla koitetaan täyttää, kuin vaikkapa antiikin gladiaattoritaisteluissa. Sitä vaan ei kehdata myöntää, vaan haukutaan ties mikä taho kyvyttömäksi tai nössöksi. Riippuen tilanteesta.
Kyllä, eilen meni moni asia pieleen. Esimerkiksi:
- Kisa olisi pitänyt suoraan perua tai sitten kokeilla edes ajaa turva-auton perässä alkuun. Jumppailu ja lykkäily oli ihan perseestä.
- Siellä satoi eilen ihan oikeasti todella paljon. Jos yhtään kuuntelitte lähetystä, niin tuolla laaksoissa ja metsän keskellä vesisumu ei myöskään katoa nopeasti pois. Eli sää meni pieleen, mutta sille emme voi mitään.
- Rata meni pieleen. Kuten joku sanoikin, aavikkoradalla olisi varmasti kokeiltu herkemmin. Spa on vaarallinen emmekä kaipaa Hubertin tai Bianchin kohtaloita yhtään enempää. Paitsi tietysti te luolamiehet.
Suzukassa 2014 satoi paljon ennen starttia, mutta kisan aikana tullut sade ei ollut ongelmallinen. Täyden sadekelin renkailla pystyi ajamaan hyvin. Valitettavasti kaksi kuskia seikkaili radalla välikelin renkailla joista toinen ajoi ensin ulos ja toinen ajoi paikalle täyttä kisavauhtia tuplakeltaisten aikana ja aiheutti vakavan onnettomuuden missä kuljettaja kuoli ja aiheutti hengenvaaran ratavirkailijoille.Kuvien perusteella siellä satoi huolella, ihan eri malliin kuin viime vuosien sadekisoissa. Viimeksi vastaava keli oli muistaakseni Suzukassa 2014, mutta milloin vastaava sade ennen starttia? Kyseessä vielä Spa ja taustalla lauantain parit vaaralliset mällit.
Kolarit kuuluvat tuohon lajiin ja siksi autot on tehty mahdollisimman turvallisiksi. Herroille maksetaa juuri siitä (ja vieläpä todella paljon verrattaessa esim. sotilaisiin tai vaikkapa rakennustelineasentajiin), että lajiin sisältyy riski loukkaantua tai jopa kuolemanvaara. Kauan formuloita seuranneet ovat siihen tottuneet ja odottavat, että kisat ajetaan vielä tuollaisella kelillä. Se, että tahtoisimme nähdä heidän kuolevan on kyllä sinulta aivan "älytön kommentti", ei sellaista kukaan henkisesti terve formula fani toivo tai edes halua nähdä. Mieti nyt edes vähän mitä kirjoitat.Eilisen perusteella ja tätä ketjua lukiessa on kyllä käynyt selväksi, että suurin osa formuloita seuraavista tahtoo vain nähdä kolareita, loukkaantumisia ja kuolemia. Koska siellähän se jännitys piilee. Ihan samaa luolamiehen perustarvetta tätä lajia seuraamalla koitetaan täyttää, kuin vaikkapa antiikin gladiaattoritaisteluissa. Sitä vaan ei kehdata myöntää, vaan haukutaan ties mikä taho kyvyttömäksi tai nössöksi. Riippuen tilanteesta.
Kyllä, eilen meni moni asia pieleen. Esimerkiksi:
- Kisa olisi pitänyt suoraan perua tai sitten kokeilla edes ajaa turva-auton perässä alkuun. Jumppailu ja lykkäily oli ihan perseestä.
- Siellä satoi eilen ihan oikeasti todella paljon. Jos yhtään kuuntelitte lähetystä, niin tuolla laaksoissa ja metsän keskellä vesisumu ei myöskään katoa nopeasti pois. Eli sää meni pieleen, mutta sille emme voi mitään.
- Rata meni pieleen. Kuten joku sanoikin, aavikkoradalla olisi varmasti kokeiltu herkemmin. Spa on vaarallinen emmekä kaipaa Hubertin tai Bianchin kohtaloita yhtään enempää. Paitsi tietysti te luolamiehet.
- FIA sekoili totaalisesti omien sääntöjensä kanssa mm. kisan alkamisen ja kierrosmäärien suhteen. Aivan liian sekava paletti.
- Pisteitä ei olisi pitänyt eilisestä jakaa. Kahden kierroksen sääntö on aivan urpo. Vain ja ainoastaan sen takia kirjattu, että eri tahojen perse saadaan pelastettua.
- Podiumille ei olisi todellakaan pitänyt nousta. Täysin tahditonta.
Päätös olla ajamatta oli oikea. Mutta ei tuosta pelleilystä olisi pitänyt mitään pisteitä tai skumppakarkeloita jakaa.
Bianchin tapauksessa syy oli siinä "kauhakuormaajassa radalla" ja nyt ollaan tarkempia ettei ajeta kun ovat radalla.Voi olla näinkin. Ajat ovat silti muuttuneet ja Bianchin kuolema muutti lähtökohtia. Jos samanlaisissa olosuhteissa (mitä silloin oli) olisi nyt lähdetty baanalle ja jotain vakavaa olisi sattunut, ei hyvä olisi heilunut. Tiedän, että paljon jossittelua, mutta nyt kaikki lähtivät Spasta autot ehjänä ja omin jaloin kävellen.
F1 ei todellakaan elä kuolemalla, vaarallisuudella kyllä. Jos Grosjean olisi kuollut, niin kohta ajettaisiin vain lentokentällä. Virtuaalinen turva-auto tuli case Bianchi jälkeen, niin mitäköhän seuraava kuolemantapaus tuo?
Man-saaren ajot taitavat olla vielä se kilpailumuoto, jossa racing voittaa kaiken muun, turvallisuudenkin.
Eli 50km/h vauhdista pois niin suosio ei katoa mihinkään?Ja paskat. Kyllä ne on ihan eri lajeja, jotka elää vaarallisuudella ja kuolemalla. Vaikka vaarat kuuluuvat lajiin, niin se ei tarkoita, että laji elää vaarallisuudella.
Se on ihan varmaa, että nyt olisi mennyt päitä pölkylle, jos olisi lähdetty ajamaan ja jotain olisi sattunut. Ja vaikka ei julkisesti syyllistä erityisesti haettaisikaan, niin päättäjät itse tiedostaisivat, että ovat vastuussa tapahtuneesta. Jokainen normaali ihminen ottaa vakavasti tilanteet, joissa voi joutua vastuuseen toisen ihmisen kuolemasta, mikäli tekee väärän päätöksen.
Eli 50km/h vauhdista pois niin suosio ei katoa mihinkään?
Jokainen jolla on tuolla lappu kaulassa ei ole normaali ja tietävät 100% varmasti mikä on pelin henki.
Kyllä siellä ennen oli luistonesto ja nyt ei. Organisaatiolta paskasti hoidettu, ei olisi pitänyt ajaa ollenkaan. Ei tuolla radalla voinut ajaa. Verstappen meni turva-auton sivuun, jotta näki jotain. Jos joku oikeasti ajattelee, että olisi ollut hyvä kisa jne, niin siitä vain ehdotusta menemään, että tummennetaan kaikkien visiirit tai ajetaan pimeässä.
Pitäisi osata ajaa olosuhteiden mukaan.Kyllä siellä ennen oli luistonesto ja nyt ei. Organisaatiolta paskasti hoidettu, ei olisi pitänyt ajaa ollenkaan. Ei tuolla radalla voinut ajaa. Verstappen meni turva-auton sivuun, jotta näki jotain. Jos joku oikeasti ajattelee, että olisi ollut hyvä kisa jne, niin siitä vain ehdotusta menemään, että tummennetaan kaikkien visiirit tai ajetaan pimeässä.
Luistonesto oli tuttu mm. Räikköselle koko f1-uran, kunnes kiellettiin mestaruuskauden jälkeen. Oli kait juuri ennen Räikkösen tuloa ykkösiin kielletty myös. Mutta kyllä, ehti olemaan 2000-luvullakin useamman vuoden käytössä.Ahaa! Ja Salo joka on ajanut noita sanoi ettei ollut. Hmm.. kumpaakohan uskois