F1 2019 - Kiinan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Veikkaan et Kimi tuhosi eturenkaansa siinä Perezin takana lähellä ajaessa useamman kierroksen aikana. Ois voinu olla parempi odottaa lähemmäs loppua, kun oli n. 5 kierrosta uudemmat hardit?
 
En kyllä lähtisi vetoja enää Ferrarin puolesta tekemään tämän kauden osalta. Kyllähän tästä tulee täysin Mersun kausi.

Tämä. Ja kaudesta tulee kyllä tarpeettoman tylsä, jos Ferrari jatkaa tuota utopiassaan elämistä ja kuvittelee Vettelillä olevan mestaruussaumat. Antaisivat vaan autojen kilpailla ja nappaisivat edes tallipisteissä maksimit.

Jotenkin ei yhtään ihmettele miksi kiinnostus tuota F1 sarjaa hiipuu kokoajan. Ainut asia mitä tuossa toivoo on jonkun kolarointia tai muuta että kärjessä tapahtuisi jotain. Keskikastissa sentään tapahtui mutta sitäkään ei juuri näytetä kun pitää ihastella Hamiltonin kruisailua tyhjällä radalla.

Toivottavasti joskus palataan aikaan jossa tärkeintä on kilpailu

Varmaan saataisiin aika äkkiä kisaamista ja tapahtumia jos tuo kaiken säästely lopetettaisiin. Ei vaan jostain syystä ole tuollaisen tapahtumista tiedossa. Voisi välillä kisassakin lipsahdella, jos jokainen kierros olisi vauhdiltaan lähempänä aika-ajokierrosta.
 
Bottakselta taas perus tylsä kisa, ihan ok mutta vauhti ei vaan riitä hamiltonia vastaan. Se siitä Bottas V2 :facepalm:

Alfan olisi paras saada päivityksiä ens kisaan jos meinaa pysyä keskikastissa. Auto on vaan liian hidas, ilman räikköstä tiimi olisi toiseksi viimisenä sarjassa joka onkin lähempänä auton oikeaa nopeutta.
 
Viimeksi muokattu:
Alfan olisi paras saada päivityksiä ens kisaan jos meinaa pysyä keskikastissa. Auto on vaan liian hidas, ilman räikköstä tiimi olisi toiseksi viimisenä sarjassa joka onkin lähempänä auton oikeaa nopeutta.

Eikös tuossa ollut enemmän kiinni Alfan huonosta strategiasta ja Gion ajotaidoista.. Alussa räikkönen oräikkönen ohitteli hyvin, mutta pitkitetyn renkaanvaihdon takia jäi sitten sijoituksissa ja sai ohitettua kovilla renkailla enää vain yhden?
 
Ferrari mokasi jo alussa kun Leclercciä ajatettiin turhaan lähes 15 kierrosta siinä edellä Vettelin renkaita pilaamassa. Sitten Leclerc jäi vielä roikkumaan siihen Vettelin perään pilaten omatkin eturenkaat. :facepalm:

Eipä Ferrarilla silti ollut tänään vauhtia haastaa Mersua, mutta olisi voinut edes antaa vähän painetta.

Albon oli foorumiasiantuntijoiden mukaan väärässä sarjassa vielä tähän aamuun asti ja nyt ollaan istuttamassa Gaslyn paikalle. :rolleyes:
 
Eipä Bottaksella kyllä ollut vauhtiakaan kisassa. Kun hamilton ajoin tosissaan oli 0.4-0.5s per kierros Bottasta nopeampi.

Giovinazzi tuhosi renkaat 10 kierroksessa ni eipä siinä oikein mikään strategia auta. Teki kuitenkin yhden stopin enemmän kun räikkönen ja vauhtia ei silti ollut oikein missään vaiheessa, eipä tuo alfan vauhti nyt mitenkään loistavalta näytä.
 
Kyllähän Albon on näyttäny vauhtiaan kaikissa kolmessa kisassa, toisin kuin Kivat. Gaslya sen sijaan en ymmärrä vieläkään, miten tuo jonkun mielestä oli muka rattimies viime vuonna? :confused:
 
Mauri ja Kimi varmaan naureskelee partaansa katsellessaan Ferrarin sekoiluja. Binotto vaan ottelee selfieitä Toton kanssa.

LeClercin pitää opetella saamaan maksimi tulos vaikka tallikaveri määrätään sun edelle. Tänään se maksoi yhden sijoituksen.
 
Eipä Bottaksella kyllä ollut vauhtiakaan kisassa. Kun hamilton ajoin tosissaan oli 0.4-0.5s per kierros Bottasta nopeampi.

Uskon että Valtteri olisi voittanut kisan jos olisi pitänyt kärkipaikan lähdössä, ei noiden kisavauhti niin erilaista ollut että Hamilton olisi välttämättä ohi päässyt. Nyt Hamilton sai tietenkin paremman taktiikan ja pääsi ajamaan puhtaassa ilmassa. Bottas lisäksi sanoi että jätti väliä ja säästeli rengasta.

Mutta joo, eihän se Hamilton koskaan tosissaan aja jne.
 
1000. kisaksi vähän tylsän puoleinen jonoajelu. :smoke: Voittaja ratkaistiin lähdössä ja loput kärkisijat varikolla ja tallipelillä?

Kvjat jatkoi vanhaa tuttua tyyliään. Gasly otti juuri ja juuri sen, mitä pitikin, sekä ihan tyylikkäästi nopeimman kierroksen.

Kärkikuusikon jälkeen kaikki olivatkin jo kierroksen jäljessä.
 
No joo, ei tarvinnut kauaa odotella, että voidaan taas unohtaa se Bottaksen mestaruus. Eiköhän se ole aika selvä, että kumpi siinä tallissa on nopeampi.
 
Tuolla matematikalla Bottas olisi ollut yli 25 sekuntia Hamiltonin perässä.
En tiedä etkö vaan ymmärrä miten nykyformuloissa ajetaan, vai mikä sun pointti on :) Nykyään näillä "ECO" formuloilla kun ei täysiä ajeta kun tarvittaessa. Heti kun on saatu 3-5s "turvarako" ni sen jälkeen ajetaan vaan tarvittavan kovaa että ero pysyy samanlaisena & säästellään renkaita,bensaa,moottoria jne. Hamilton veti juurikin tuollaisen sopivan turvaraon muutamassa kierroksessa stinttien alussa bottakseen jonka jälkeen rupesi kruisailemaan.
 
En tiedä etkö vaan ymmärrä miten nykyformuloissa ajetaan, vai mikä sun pointti on :) Nykyään näillä "ECO" formuloilla kun ei täysiä ajeta kun tarvittaessa. Heti kun on saatu 3-5s "turvarako" ni sen jälkeen ajetaan vaan tarvittavan kovaa että ero pysyy samanlaisena & säästellään renkaita,bensaa,moottoria jne. Hamilton veti juurikin tuollaisen sopivan turvaraon muutamassa kierroksessa stinttien alussa bottakseen jonka jälkeen rupesi kruisailemaan.

Minkä takia tämä pätee aina vain yhteen suuntaan (tai siis Hamiltonin eduksi). Hamilton ilmeisesti kruisaili koko kisan ja Bottas ajoi tosissaan kokoajan alusta loppuun vai mitenkä? Aikas vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, tuolla oli päästä yhtä nopeasta autosta ohi. Senhän osoitti jo Ferrarikin. Miksi turhaa siis ajaa tallikaverin kontissa kiinni pilaamassa renkaitaan jos tietää, että ohi ei käytännössä pääse? Molemmilla Mersun kuskeilla oli kuitenkin hetkiä, jolloin toinen oli toista nopeampi. Aika pitkälti tuo nyt oli kuitenkin lähdöstä kiinni, eiköhän asetelma olisi ollut toisinpäin sama jos Bottas olisi pysynyt lähdössä kärjessä.

En väitä ettäkö kisa olisi Bottaksen kannalta ollut mitenkään erityisen ihmeellinen mutta huvittavia silti aina nämä jutut suuntaan tai toiseen. Homma kaatui Bottaksen huonoon lähtöön ja tuskin Hamiltonillakaan olisi ollut vauhtia ohittaa Bottasta radalla, jos tilanne olisi ollut toisinpäin.

Eipä Bottaksella kyllä ollut vauhtiakaan kisassa. Kun hamilton ajoin tosissaan oli 0.4-0.5s per kierros Bottasta nopeampi.

Bottaksen nopein kierros oli kuitenkin 1s nopeampi kuin Hamiltonin ja nykyään nuo ajaa noita suht tosissaan sen pisteen perässä. Hamiltonillakin olisi ollut hyvät saumat sen viimeisen stopin jälkeen napata tuo tuoreilla renkailla ja melko kevyellä autolla. (Todennäköisesti tähän tulee vastauksena, että Hamiltonia ei nopeimmat kiinnosta ja kruisaili vain.)
 
Viimeksi muokattu:
Minkä takia tämä pätee aina vain yhteen suuntaan (tai siis Hamiltonin eduksi). Hamilton ilmeisesti kruisaili koko kisan ja Bottas ajoi tosissaan kokoajan alusta loppuun vai mitenkä? Aikas vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, tuolla oli päästä yhtä nopeasta autosta ohi. Senhän osoitti jo Ferrarikin. Miksi turhaa siis ajaa tallikaverin kontissa kiinni pilaamassa renkaitaan jos tietää, että ohi ei käytännössä pääse? Molemmilla Mersun kuskeilla oli kuitenkin hetkiä, jolloin toinen oli toista nopeampi. Aika pitkälti tuo nyt oli kuitenkin lähdöstä kiinni, eiköhän asetelma olisi ollut toisinpäin sama jos Bottas olisi pysynyt lähdössä kärjessä.

En väitä ettäkö kisa olisi Bottaksen kannalta ollut mitenkään erityisen ihmeellinen mutta huvittavia silti aina nämä jutut suuntaan tai toiseen. Homma kaatui Bottaksen huonoon lähtöön ja tuskin Hamiltonillakaan olisi ollut vauhtia ohittaa Bottasta radalla, jos tilanne olisi ollut toisinpäin.
No kyllä tuo mun väittämä enimmäkseen pätee vaan kuskiin joka on kärjessä. Toisena oleva kyllä aina yrittää saada kiinni mutta yleensä jumiutuu siihen parin sekunnin päähän, joka sekin on ihan hyvä asetelma tehdä undercut. Toki tässä tapauksessa kun saman tallin autot kyseessä ni parempi strategia menee yleensä kärkikuskille joten tuo undercut ei tule kyseeseen,mutta ei se silti selitä miksi pitää noin kauaksi jättäytyä kun bottas nyt jäi heti alussa. Tälläkertaa Bottas sai käydä ensin varikolla koska oli sopivan/riittävän kaukana hamiltonista ettei ole mahdollisuutta päästä ohi.

Lähinnä hauskaa kun porukka hehkuttaa tätä "uutta bottasta" yhden onnenkantamoisen takia. Mikään ei ole oikeasti muuttunut viimekausista, ei riitä vauhti edelleenkään hamiltonille.
 
Viimeksi muokattu:
Uskon että Valtteri olisi voittanut kisan jos olisi pitänyt kärkipaikan lähdössä, ei noiden kisavauhti niin erilaista ollut että Hamilton olisi välttämättä ohi päässyt. Nyt Hamilton sai tietenkin paremman taktiikan ja pääsi ajamaan puhtaassa ilmassa. Bottas lisäksi sanoi että jätti väliä ja säästeli rengasta.

Mutta joo, eihän se Hamilton koskaan tosissaan aja jne.
Ei tietenkään aja, kun parin kierroksen jälkeen laittaa vakkarin päälle, ottaa sen varikkokäynnin ajaksi pois ja uudestaan päälle. Ajaa myös koko kisan yhdellä kädellä ja toisen käden "luu ulkona", varikkokäynnillä polttaa sikaarin kaikessa rauhassa ja voittaa silti.
 
Valtterin vauhti vaan ei riitä. Ei yhdellä onnenkantamoisella mestaruutta voiteta. Täytyis nyt vaan mahdollisimman hyvin palvella hamiltonia että saa ens kaudella ajaa
 
Oliko sillä aika-ajoissakin autossa vikaa, kun jäi toiseksi? :vihellys: Ei todellakaan voida puhua onnenkantamoisesta siis.
Tuntuu olevan juuri se erottava tekijä että Bottaksella on vauhtia mutta tekee virheitä jotka ratkaisee.
 
En kyllä ymmärrä tätä sokeeta Bottas puolustelua, johan sen tilastoista näkee että mies on tallikaveria hitaampi. Ei paljon haaveilut auta, kun todellisuus on jo nähty ja tilastollisesti tilanne tulee jatkumaan samanlaisena tulevaisuudessakin.

Ei sillä etteikö Bottas ole nopea kuski ja pysty välillä peittoamaan tallikaveria tietyissä tilanteissa/kisoissa mutta fakta on että Hamilton on nopeampi.
 
En kyllä ymmärrä tätä sokeeta Bottas puolustelua, johan sen tilastoista näkee että mies on tallikaveria hitaampi. Ei paljon haaveilut auta, kun todellisuus on jo nähty ja tilastollisesti tilanne tulee jatkumaan samanlaisena tulevaisuudessakin.

Ei sillä etteikö Bottas ole nopea kuski ja pysty välillä peittoamaan tallikaveria tietyissä tilanteissa/kisoissa mutta fakta on että Hamilton on nopeampi.

No en itse ainakaan mitenkään sokeasti puolustele. Tulee vaan joskus vastattua noihin Bottas voittaa tuurilla, Hamilton taidoilla heittoihin.

Voihan se olla että Hamilton tulee tälläkin kaudella olemaan liian vahva, mutta koskaan ei tiedä miten kausi menee ja Valea kannustan loppuun asti.

Kyllähän tuo 2007 nähtiin että kaikkea voi käydä.
 
Bottas nopeampi aika-ajossa ja kisassa nopeampi kierros kun hämis :bored: eli eikö bottas oo sillo nopeampi

Maalissa se katsotaan. Toki on monta kisaa jäljellä todistaa olevansa nopeampi.

Mitä tulee siihen, että pitäisi kannustaa suomalaista, niin toki minä toivon Bottaksen pärjäävän. Mutta en minä silti ala sitä paremmaksi sanomaan, jos ei vain siltä tunnu eikä tuloksetkaan sitä tue.

Itselleni sokeat fanipojat ovat ärsyttävimpiä, oli laji mikä tahansa. Paljon mieluummin sitä kuuntelee rehellistä spekulointia kuin aivotonta kahumista.

Mitä tulee ohittamisen vaikeuteen, niin on se kyllä sinänsä kumma, jos ovat vuosikausia miettineet, että miten se saataisiin hoidettua, että takana tuleva ei pysty millään seuraamaan edelläajavaa, kun lähtee pito, niin jotenkin tuntuu ettei sitä ole edes haluttu ratkaista.
 
En ymmärrä tätä Valen jatkuvaa dissausta, ei toki ole persoonana kuin Räikkönen tai nopeudeltaan Hamilton mutta kyllä suomalaisen pitäisi kannustaa suomalaista.
No juu tosiaan olis kyllä parempi olla hiljaa jos ei kannustamaan pysty. Pätee elämään yleisesti, eikä vain Valtteriin.

Mut jos toinen sanoo "yes, james" kun pyytää laskemaan housuja niin silloin saa kyllä läppäistä poskelle että "man up". Sillai me miehet pidetään toisistamme huolta.
 
Veikkaan et Kimi tuhosi eturenkaansa siinä Perezin takana lähellä ajaessa useamman kierroksen aikana. Ois voinu olla parempi odottaa lähemmäs loppua, kun oli n. 5 kierrosta uudemmat hardit?
Haastattelussa sanoi, että eturenkaista lähti lämpö eikä saanut enää takaisin.
 


Kimi ehti riipasta kunnon kännit kisan jälkeen?
Hauska tilanne. Puristaa lasin paskaksi huomaamattaan? Ihmettelee minne lasi katosi. Kädessä ilmeisesti osa lasia ja kun kaveri tulee halaamaan, niin viskaa loput lasin rippeet jonnee auton alle kilinän kera. Kimille ehdotetaan takapenkkiä, mutta ei päällikkö hortoilee etupenkille. :D
 


Kimi ehti riipasta kunnon kännit kisan jälkeen?
Hauska tilanne. Puristaa lasin paskaksi huomaamattaan? Ihmettelee minne lasi katosi. Kädessä ilmeisesti osa lasia ja kun kaveri tulee halaamaan, niin viskaa loput lasin rippeet jonnee auton alle kilinän kera. Kimille ehdotetaan takapenkkiä, mutta ei päällikkö hortoilee etupenkille. :D


Ja eilen joutui kuntotestiin :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 259
Viestejä
4 486 945
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom