Neljä kisaa jäljellä 20:stä on jotain ihan muuta kuin puolet.Juuh elikkäs kaudesta suunnilleen puolet ajamatta ja merssu jo varmistanut molemmat mestaruudet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Neljä kisaa jäljellä 20:stä on jotain ihan muuta kuin puolet.Juuh elikkäs kaudesta suunnilleen puolet ajamatta ja merssu jo varmistanut molemmat mestaruudet
Itse olen siinä uskossa että Hamilton on niin jäärä että jos hänen renkaat olisivat olleet siinä kunnossa että ham itse uskoisi niillä pääsevän maalin, ei Hamilton varikolle olisi tullut.Täytyy kyllä itsekin kantaa korteni kekoon tämän päivän GP:stä.
Valtterilta oikeastaan paras mahdollinen startti, sitä ei käy kieltäminen. Samoin kisan läpivienti tosi hyvin hoidettu. Yksi kauden parhaista Valtterin osalta.
Mutta. Aina on se mutta. Se lopussa nähty tilanne, että Hamilton pudotettiin kärjestä hakemaan renkaita, vaikka kisaa ei ollut paljoa jäljellä ja yleisesti ottaen "Mersulla meni tosi hyvin". Ja olihan siinä kaulaakin jonkin verran seuraavaan.
Herää vain ajatuksia siinä määrin, että Mersu kun on varmistanut jo mestaruudet itselleen, olisiko ollut aika maksella kalavelkoja Valtterille menneistä kisoista ja peesailuhommista? Täytyy muistaa, että Mersu on nähnyt jo kerran Valtterin kokevan henkisen "romahduksen" ja tässä vaiheessa kautta olisikin hyvä pönkittää kuljettajan omatuntoa seuraavaa kautta ajatellen. Ja toki auttaa Valtteria varmistamaan myös MM hopea.
Valtteri kisan jälkeen Jamesille: "James, it's Valtteri."
En tiedä noista Hamiltonin renkaista. Muistelin että kun Valtteri haki ekat uuet renkaat niin taisi olla 2-3sec nopeempi ku Hamilton. Ja tuolla radalla renkaalla on paljon merkitystä ja se myös syö sitä paljon. Eli oisko ollu riski että jotain 3-4 kierrosta ennen loppua rengas voisi yhtäkkiä mennä erittäin heikkoon kuntoon ja jäät useita sekunteja per kierros. Etenkin jos Valtteri olisi tullut uusilla renkailla hiillostamaan.
Poikkeuksetta? Tuossa tilanteessahan tallipisteillä ei juuri väliä enää ole kun pokaalit on jo jaettu. Tärkeämpää on osoittaa reilupeli -henkeä niin omille työntekijöille kuin uloskin päin.Ei Mersu säälistä anna Bottakselle voittoa ja siinä samassa vaihda kaksoisvoittoa 1. ja 3. sijoihin. Tallipisteet yritetään aina poikkeuksetta maksimoida.
Poikkeuksetta? Tuossa tilanteessahan tallipisteillä ei juuri väliä enää ole kun pokaalit on jo jaettu. Tärkeämpää on osoittaa reilupeli -henkeä niin omille työntekijöille kuin uloskin päin.
Kuten aiemmin tuossa ylhäällä todettiin niin aika rivien välistä luettavissa ne Hamiltonin ensireaktiot tähän taktiikan antamiseen.
Kehutaan nyt vielä sen verran että Valen lähtö oli kyllä aivan huippu, kun vertaa Leclerciin! Vettel nyt töppäs mutta ei siitä sen enempää.Katsoin kisan vasta uusintana, ja tulin tänne katsomaan kun kilpaa kehutaan Valea...mutta täällähän on hiljaista! Noh hyvä niin
Vihdoin oikea tyyppi bannittu täältä
Vettel liikahti sen verran vähän että pysyi sensorin päällä, eli oli vielä lähtöruudussa kun pysäytti uudelleen. Kimi liikahti enemmän ja oli pois sensorin päältäTuo Vettelin varaslähtö muistuttaa Kimin vastaavaa nytkäytystä, mutta tästä ei anneta rankkua. Vaihteeks tuomarit aivan eri linjoilla.
Eiks jokanen piste = massia tallille kuitenki..Poikkeuksetta? Tuossa tilanteessahan tallipisteillä ei juuri väliä enää ole kun pokaalit on jo jaettu. Tärkeämpää on osoittaa reilupeli -henkeä niin omille työntekijöille kuin uloskin päin.
Kuten aiemmin tuossa ylhäällä todettiin niin aika rivien välistä luettavissa ne Hamiltonin ensireaktiot tähän taktiikan antamiseen.
Eiks jokanen piste = massia tallille kuitenki..
Eipä ollut Kimi liikkeellä. Tosiaan ero näissä on Vettelin pieni nytkähdys ja Kimin ainakin puoli autoa.E: Noh löyty toinenkin selitys eli Vettel oli pysähtyneenä kun valot vaihtuvat ja Räikkönen liikkui kun valot vaihtuivat. Eilen jostain luin juttua tuosta sensori hommasta
Sen verran kuitenkin tiedetään, että sarjan talleille jakamat rahat annetaan kyseisen ja aikaisempien vuosien sijoitusten, ei pisteiden mukaan. Jokaisen pisteen merkitysharha on varmaankin peräisin Kovalaisen Lotus/Caterham aikaisesta "talli joka saa edes yhden pisteen on paras huonoista = paljon enemmän rahaa".Eiks jokanen piste = massia tallille kuitenki..
Turhaa spekulointia eniveis. Ei täällä kukaan tiedä kuitenkaan mitään faktoja.
FIA:lta ei saa kukaan mitään, se vaan ottaa. Laita toki esimerkkiä näistä sponsorien pistesopimuksista.Niin FIAlta saa toki sijoituksen mukaan mutta sponsoreilta nuo suuret tallit saa bonuksia aina enemmän mitä enemmän pisteitä.