F1 2019 - Itävallan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Toi osuma meni kyl 100% lercin mokaksi. Epätoivoinen yritys pitää johtopaikka. Toivottavasti tuomaristo on samaa mieltä. Tän päivän driver of the day ei kyllä ole epäilystä.
 
Toi osuma meni kyl 100% lercin mokaksi. Epätoivoinen yritys pitää johtopaikka. Toivottavasti tuomaristo on samaa mieltä. Tän päivän driver of the day ei kyllä ole epäilystä.
Max oli paras. Ilmeisesti Honda moottori kesti hyvin myös tuota kuumuutta ja tehoja oli aika hyvin nyt.
 
Ei se ainakaan edellä olevalle ole reilua, kun ainakin puoli kierrosta saa ajaa perässä siipi auki.
Joo, mikkihiirirata. Kierrosaika 1:08 eli 68 sekuntia ja radalla on kolme drs-aluetta. Liekö tuossa edes ennättää ladata hybridin akkuja täyteen seuraavalle kierrokselle puolustaakseen, kun koko ajan pitää olla mehua käytössä suorilla.
 
Muistelin sitä Rosbergin ja Hamiltonin kolaria ja siitä aattelin, että rangaistus pitäisi tulla. Mutta kun katsoin youtubesta miten se silloin meni, niin kyllä tämänpäiväinen oli ihan ohitustilanne. Max jätti paljon enemmän tilaa kuin tuossa aikaisemmassa kolarissa ja ainoa moite Maxia kohtaan oli että hän olisi aavistuksen aikaisemmin voinut kääntää mutkaan sisälle, mutta kyllä se Leclerc oli jo hävinnyt tilanteen kun mutkaan sisälle käännettiin.

Toivottavasti ei tule rangaistusta tuosta ajosta, vaikka nyt ehkä vähän raju ohitus olikin, niin ei Max mielestäni kuitenkaan työntänyt Leclercia ulos kuten Rosberg aikaisemmin.
 
Jos sääntökirjan mukaan mennään ni pitäisi olla selvä rankku vertappenille. Toiselle pitäisi kuitenkin ohitustilanteessa jättää autonmentävä tila, nyt verstappen työnsi leclercin surutta ulos radalta. Kierrosta aikaisemminhan oli samanlainen tilanne sillä erotuksella että max jätti autonmentävän tilan ulkopuolelle, jolloin leclerc ferkun paremmilla tehoilla kiihdytti ohi. Toisella kertaa max päätti sit työntää kaverin ulos ja varmistaa ettei pääse edelle.
 
On tuo kyllä Gaslylle todella noloa hävitä kierroksella tallitoverille ilman mitään suurempia ongelmia. Ihme on jos hommat jatkuu vielä jatkossakin.
 
On tuo kyllä Gaslylle todella noloa hävitä kierroksella tallitoverille ilman mitään suurempia ongelmia. Ihme on jos hommat jatkuu vielä jatkossakin.

RB ei kyllä häviäisi yhtään mitään vaikka kokeilisi ajattaa Albonia. Ei voi paljoa huonommin mennä ja Max yksinään ajaa kyllä tallin valmistajien kolmossijalle. Kakkossijaan ei Gaslyn kanssa päästäisi vaikka auto nousisi loppukaudeksi Mersun tasolle... Tallikaveri ajaa näytöstyylillä voittoon stumppaamisen jälkeen ja Gasly häviää McLarenille. Yllättävän kärsivällisiä kyllä oltu RB:llä Gaslyn kanssa.
 
Mielestäni Leclerc olisi voinut antaa periksi, koska jätti sisämutkan avoimeksi ja päästi Maxin edelle. Jos Leclerc olisi vähän höllännyt kaasua, niin olisi myös pysynyt radalla, kuten pysyi kaikki muutkin kuskit radalla. :)
 
RB ei kyllä häviäisi yhtään mitään vaikka kokeilisi ajattaa Albonia. Ei voi paljoa huonommin mennä ja Max yksinään ajaa kyllä tallin valmistajien kolmossijalle. Kakkossijaan ei Gaslyn kanssa päästäisi vaikka auto nousisi loppukaudeksi Mersun tasolle...
Red Bull antoi vasta kisan alla potkut junioriohjelmaansa kuuluneelle Ticktumille, joka oli ainoa kandidaatti ensi kaudeksi F1:iin. Heillä ei taida olla taaskaan ketään superlisenssiin kelpoista kuljettajaa odottamassa, ei vaikka laskettaisiin tämän kisakauden menestyspisteet mukaan. En siis usko, että Red Bullilla olisi kiirettä sähläämään F1-paikkojen kanssa, koska ei ole ketään korvaajaakaan. F2-sarjassa on tarjolla pelkkää paskaa ellei jotain Nyck de Vriesiä lasketa, mutta hän on monta vuotta Verstappeniakin vanhempi (24 ja risat).

Se olisi kyllä hyvä idea, että Gaslyn ja Albonin paikat vaihdetaan päittäin vaikka neljän kisan ajaksi kauden lopussa. Tällöin Red Bull saisi suoraan vertailukelpoista dataa siitä, että kumpaa kannattaa ajattaa ensi kaudella emotallissa. Gaslykin saisi maksimaalisen ajan näyttää kykynsä ennen päätösten tekoa.

Oman organisaation ulkopuolelta katse kääntyisi varmasti Mersun akatemiaan kuuluviin Oconiin ja Russelliin.
 
Viimeksi muokattu:
Muistelin sitä Rosbergin ja Hamiltonin kolaria ja siitä aattelin, että rangaistus pitäisi tulla. Mutta kun katsoin youtubesta miten se silloin meni, niin kyllä tämänpäiväinen oli ihan ohitustilanne. Max jätti paljon enemmän tilaa kuin tuossa aikaisemmassa kolarissa ja ainoa moite Maxia kohtaan oli että hän olisi aavistuksen aikaisemmin voinut kääntää mutkaan sisälle, mutta kyllä se Leclerc oli jo hävinnyt tilanteen kun mutkaan sisälle käännettiin.

Toivottavasti ei tule rangaistusta tuosta ajosta, vaikka nyt ehkä vähän raju ohitus olikin, niin ei Max mielestäni kuitenkaan työntänyt Leclercia ulos kuten Rosberg aikaisemmin.

Radan ulkoraja menee kanttareiden sisäpuolella olevassa valkoisessa viivassa. Kuva on otettu juuri osuman jälkeen. Näytätkö missä kohtaa se Verstappenin jättämä tila oli?

upload_2019-6-30_18-48-58.png


Tosta sekunti eteenpäin ja hyvä että edes Maxin oikean puoleiset renkaat mahtuivat osittain radan sisäpuolelle.
 
Mielestäni Leclerc olisi voinut antaa periksi, koska jätti sisämutkan avoimeksi ja päästi Maxin edelle. Jos Leclerc olisi vähän höllännyt kaasua, niin olisi myös pysynyt radalla, kuten pysyi kaikki muutkin kuskit radalla. :)
Miksi olisi nostanut kun juuri edellisellä kierroksellä Verstappen oli jättänyt tilaa (kuten sääntöjen mukaan pitääkin jättää)?
 
No eihän se kyllä nostanutkaan kuten nähtiin. No tuomaristo onneksi päättää ihan pian. Molemmat päätökset kyllä menee itsellä läpi. Ja tietääpähän nykykäytännön sitten paremmin.
 
Kaikki jotka ovat sitä mieltä että lercin olisi pitänyt vain antaa periksi ja että stappi on täysin syytön, sijoittakaa mielessänne lercin tilalle hämis joka toteaa radioon "he pushed me off the road, -"copy lewis copy"".
 
Ei kai täällä ny oikeasti väitetä että Max teki jotain rankun arvoista tossa Leclercin ohituksessa? Älkää ny helvetti viittikö.. :facepalm:
Mika Salokin sanoi että normi kisatilanne, eikä tosta pidä antaa rankkua. Eikä varmasti tulekaan.

Helvetin hyvä kisa, Max on kyllä tosiaan kasvanu uusiin sfääreihin, alkaa olemaan omia lemppareita.
Leclerc sen sijaan itki kuin pikkutyttö tuota Maxin ohitusta, haastattelussa oli niin paljon hiekkaa vaginassa että sitä tuli monitoristakin ulos. :D
 
"I don’t think we should get a penalty for that,” he added later. "I never opened [the steering wheel] but the problem is that in that corner there is a crest, so when you then go a bit deeper at such a tight angle you just understeer because of that crest.

"The car on the outside he has to wait a bit because we went quite deep. I never opened the steering wheel. I was in front. He just had to cut back on me but he tried to go around the outside which is not possible."
Verstappen puhuu paskaa. Onboard-kamerasta näkyy hyvin selvästi, miten hän kääntää rattia vasemmalle ennen osumaa.
 
Ei kai täällä ny oikeasti väitetä että Max teki jotain rankun arvoista tossa Leclercin ohituksessa? Älkää ny helvetti viittikö.. :facepalm:
Mika Salokin sanoi että normi kisatilanne, eikä tosta pidä antaa rankkua. Eikä varmasti tulekaan.
Mika alkaa vähän pehmetä, sen näki jo viime kaudella. Mies ei ole vanhassa terässä enää.

Helvetin hyvä kisa, Max on kyllä tosiaan kasvanu uusiin sfääreihin, alkaa olemaan omia lemppareita.
Leclerc sen sijaan itki kuin pikkutyttö tuota Maxin ohitusta, haastattelussa oli niin paljon hiekkaa vaginassa että sitä tuli monitoristakin ulos. :D
Taidettiin katsoa eri haastattelut. Leclerc sanoi kahdelle eri haastattelijalle saman stoorin eli että omasta näkökulmastaan homma oli selvästi Verstappenin vika, mutta että hän haluaa vielä tarkistaa tv-kameroiden kuvakulmankin. Naama oli hapan mutta ei hän vollottamaan sortunut.
 
Vaikka Verstappenille toivoisin voittoa niin olihan tuo ohitus aika härski.
Aikaisemmin yritti pari kertaa samanlaista ohitusta ilman kiilaamista huonolla menestyksellä, Ferrari lähtee mutkasta nopeammin. Kiilamaalla kaveri ei tuota ongelmaa enää ole.
 
Taidettiin katsoa eri haastattelut. Leclerc sanoi kahdelle eri haastattelijalle saman stoorin eli että omasta näkökulmastaan homma oli selvästi Verstappenin vika, mutta että hän haluaa vielä tarkistaa tv-kameroiden kuvakulmankin. Naama oli hapan mutta ei hän vollottamaan sortunut.

Todelliset mestarit tunnistaa siitä että osataan myöntää tappio kuin mies eikä selitellä jotain tuomaristosta. Mutta tätähän nykyformulat on, vähän tulee kontaktia niin jo ollaan ulvomassa rankkua radioon. :rolleyes:
Olisin arvostanu Leclercin paljon korkeammalle jos olis vaan sanonu rehdisti että Max oli nopeampi ja thats it. Turha sitä on siinä enää selitellä, Max olis jokatapauksessa menny ohi viimeistään seuraavassa mutkassa.
 
Mites se mersu nyt noin? Vai onko muut vaan parantaneet?

Motti käy liian kuumana ja ei voi ottaa tehoja irti. Eipä tuossa muuta, kuin että Mersun piti tämä viikonloppu ajella vajaatehoisena. Seuraavassa kisassa sitten taas ylivoimaiseen kaksoisvoittoon.
 
Todelliset mestarit tunnistaa siitä että osataan myöntää tappio kuin mies eikä selitellä jotain tuomaristosta. Mutta tätähän nykyformulat on, vähän tulee kontaktia niin jo ollaan ulvomassa rankkua radioon. :rolleyes:
Olisin arvostanu Leclercin paljon korkeammalle jos olis vaan sanonu rehdisti että Max oli nopeampi ja thats it. Turha sitä on siinä enää selitellä, Max olis jokatapauksessa menny ohi viimeistään seuraavassa mutkassa.
Jos kerta on paljon nopeampi niin miksi pitää pakottaa toinen ulos radalta ohituksessa?
Ymmärrän kyllä että kontakti kuuluu välillä lajiin mutta puhdas kiilaminen ei.
 
Leclercin voittoa tosissaan toivoin mutta hieman syö iloa tällaiset jälkiselvittelyt ja voittajan ratkaisut tuomariston kautta. Paras olisi jos pyrittäisiin mahdollisimman vähän tekemään näitä tai sitten tehtäisiin nopeita päätöksiä ja vaihdettaisiin sijat heti radalla. Tuossakin olisi ollut Maxilla vielä mahdollisuudet yrittää uutta ohitusta, jos heti tuon tilanteen jälkeen olisi radiosta pyydetty päästämään Leclerc edelle. Samalla katsojat olisivat voineet vielä nauttia siitä väännöstä ja jännityksestä.

Edit: Jaa ei ollutkaan virallinen tuo väitetty Maxin 5s rankku? No anyway, yllä oleva mielipiteeni tuomariston kautta voittojen ratkaisemisesta.
 
On tuo kyllä Gaslylle todella noloa hävitä kierroksella tallitoverille ilman mitään suurempia ongelmia. Ihme on jos hommat jatkuu vielä jatkossakin.
Ihan eri vaihteilla ajoivat mutkat, Gasly vaihtoi turhankin pienille vaihteille niin vauhti ei säilynyt, jos en täysin väärin tuota muista.
 
Koska täällä porukka jakautuu selkeästi kahtia, lyödään riita poikki ja julistetaan moraaliseksi, viralliseksi sekä io-tech raadin voittajaksi kuski joka vei kisan nopeimman kierroksen ;)
 
Turha sitä on siinä enää selitellä, Max olis jokatapauksessa menny ohi viimeistään seuraavassa mutkassa.
No tämähän ei ainakaan ollut sitä selittelyä... Max meni edelliselläkin kierroksella hetkellisesti ohi mutta Leclercin autossapa oli kiihtyvyyttä, ja hän pääsi takaisin edelle seuraavaan mutkaan. Juuri tämän takia Verstappen sitten sortui(?) övereihin.
 
Viimeksi muokattu:
Twiitti, joka kertoo Max Verstappenin saamasta viiden sekunnin rangaistuksesta on osoittautunut väärennökseksi
 
Verstappen voidaan nimetä kunniaryssäksi. Aina syy on muissa, ei koskaan itsessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom