F1 2019 - Itävallan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Hamiltonille kahden lähtöruudun rangaistus kolmen sijaan.

Mitä ne tämmöiset on... Sitäpaitsi oli todella huolimatonta töhöilyä tollanen ajolinjan yli meneminen, kun hänelle oli vielä tallin puolesta kaks(?) kertaa mainittu, että Alfa tulee takaa. Olis pitänyt ainaki se perus 5 sijaa rankaista.
 
Mitä ne tämmöiset on... Sitäpaitsi oli todella huolimatonta töhöilyä tollanen ajolinjan yli meneminen, kun hänelle oli vielä tallin puolesta kaks(?) kertaa mainittu, että Alfa tulee takaa. Olis pitänyt ainaki se perus 5 sijaa rankaista.
Sepä se. Olis ollut reiluus ja kohtuus erityisesti tässä tapauksessa, että rikkeestä kärsinyt olisi myös rangaistuksesta hyötynyt. Tuomareiden tehtävä on pitää peli reiluna valtuuksiensa rajoissa ja minunkaan mielestäni se ei tässä toteutunut. En kyllä tunne ulkoa sääntökirjan pikkupränttejä, joten vaihdan kantani jos hyvä sääntöjen mukainen perustelu tulee vastaan.

Mut mielenkiintoinen asetelma silti huomiseen. Täytyy muistaa että kaikesta huolimatta Hamilton EI ole paalulla. Ja Kimikin huippuruudussa. Tän päivän suoritus olisi kelvannut Ferrarillakin.
 
Kai tämä rankku meni sitten sääntökirjojen mukaan, kai? Mutta ei voi olla ihmettelemästä sitä että miten voi tippua vaan kaksi sijaa alaspäin jos kerta ilmoitetaan kuskin saavan kolmen (3) lähtöruudun rangaistuksen?

Tajusin kyllä tuon piirrustuksen kautta ja muutenkin että kuinka tähän ratkaisuun päädyttiin, mutta mielestäni moottorirangaistukset yms. jotka tulevat ennen aika-ajoja ei kuitenkaan pitäisi jättää mitään ihme koloja lähtöruudukkoon johon joku Hamilton tippuessaan täyttäisi. Eihän startissakaan edessä oleville tyhjille ruuduillekaan ajeta, jos autolle/kuskille tulee ongelmia ennen lähtöä eikä pääse takaisin ruudukkoon. Onko tämä joku uusi juttu, en muista että tällä tavalla oltaisiin aiemmin toimittu? Olisi tehnyt hyvää kisalle jos hän olisi vaan lähtenyt siitä Norriksen takaata, Hami voittaa huomenna kuitenkin...

On kyllä ihme ratkaisuja FIA:lta. Jos kuski saa viiden (5) sekunnin aikarangaistuksen kisassa ja lopputuloksissa takana tuleva on tasan viiden sekunnin päässä maaliviivalla, pitäisikö tälle rangaistuksen saaneelle antaakin vain 4,5 sekuntia ettei vaan tule virtuaalista kolaria? ;)
 
Jotenkin FIA aina onnistuu ryssimään näiden pykälien kanssa. Nythän tilanne on sitten se, että ensimmäisenä rankun saanut kärsii sen täydessä mitassaan mutta seuraavat saavat paljousalennusta. Aiemmin sääntö meni niin päin, että lähtöruuturangaistukset annettiin järjestyksessä ns. yksi kerrallaan ja ensimmäisenä rangaistu saattoi hyötyä muiden myöhemmistä rangaistuksista. Tosin jollain kaudella nähtiin sellainen kirjava rankkujen suma, että lopputuloksesta annettiin monenlaisia arvauksia valistuneiltakin tahoilta ennen kuin FIA julkaisi virallisen gridin.

Tässä lienee myös sellainen porsaanreikä, että jokin talli voi katsoa, että kun moottorikomponentin vaihtamisesta saa +5 sijaa, niin jos takana on pari rankkua odottavaa kuljettajaa sopivassa kohdassa, niin saadaan puoli-ilmainen komponentin vaihto.
 
Räikkösellä pitkästä aikaa luvassa kisa, jossa ei ole oikeastaan edellä ketään, josta voisi päästä ajamalla ohi. Pikemminkin takaa tulee todennäköisesti ainakin Vettel ohi. Mielenkiintoista nähdä, että miten paljon kympin huonommalle puolelle Giovinazzi putoaa. :D
 
Tänään olisi kyllä bottaksen pysyttävä hinnalla millä hyvänsä hamiltonin edellä, jos siis meinaa vielä jollain tasolla pitää mestaruustaistelun elossa.

En olisi edes yllättynyt jos kummatkin mersut olisi pihalla ekalla kierroksella.

Räikkösen sijoitus tulee ilman ongelmia olemaan luokkaa 7-9 ( jos muut ei keskeytä)
 
Mersulla on tai oli ongelmia jäähdytyksen kanssa, ja eivät pystynyt ottamaan kaikkia tehoja autosta aika-ajoissa. Hävisi kuulema suorilla peräti 0.6 sek Ferrarille, mutka osuuksissa sit sai kurottua eroa pienemmäksi. Eiköhän sama ongelma ole siis tänäänkin ja kisapituudella voisi sen kuvitella olevan pahempi, koska kiesi varmasti kuumenee vieläkin enemmän.

"Alavire johtui viasta voimayksikössä. Jäähdytysongelmat johtivat siihen, ettei täyttä tehoa voitu hyödyntää täällä Itävallassa. Sen seurauksena oli kuuden kymmenyksen tappio suorilla SF90:lle (Ferrarille), Funo Analisi Tecnica kirjoitti."

Kisan lopputulokset top 5:n osalta niille jotka ei jaksa katsoa itse kisaa:)

1. Bottas
2. Verstappen
3. Hamilton
4. Norris
5. Räikkönen

Leclerc ajaa ulos väistäessään Verstappenia ekassa mutkassa ja kisa loppuu siihen. Samalla Bottas nousee kärkeen ja pitää sijoituksen loppuun asti. Vettel puolestaan kolaroi ekalla kierroksella Magnussenin kanssa ja joutuu käymään varikolla ja on lopulta 8 kisassa. Hamilton joutuu säästelemään koko kisan ajan ajaessaan toisten perässä, että kiesi ei kuumene liikaa, eikä näin pysty yrittämään Verstappenista ohi, että pääsisi jahtaamaan Bottasta ja ykköspaikkaa.
 
Mahtava Formula 3 -kisa oli juuri äsken, tämmöistä ei todennäköisesti tulla näkemään valitettavasti F1:n puolella tänään.
 
Jos Hamiltonia ihmetellään niin paljon niin miksi kukaan ei kysy että miksi 19 ruutuun ajanyt Russel on kolmen lähtöruudun rangaistuksen jälkeen 18 ruudussa.
 
Vedettiinkö siellä kotiinpäin Tapille parempi sijoitus, tai sitten on joltakin löytynyt se hukassa ollut meisseli.

Olihan siellä ihan hienoa palautettakin, vaikka ei se noin neitimäistä ollu.


15421180-0-Kimi_Raikkonen_gave_Lewis_Hamilton_the_middle_finger_after_he_bl-a-17_1561834526960.jpg
 
Toivottavasti nyt kisasta tulisvähän mielenkiintoisempi kuin aiemmat
 
Mahkut ainakin on.
Vetteli ja eka mutka kuumottaa, jos siitä selvitään, niin podiumjahti voi tuottaa tapahtumia.
Miksei Hamilla ole kolme "heikompaa" jahdattavana.
 
Kaljat kylmänä ja kisan alkukuumana. Oli kohtuu FlashMob katsomot laitettu Nikille.
Ai ai ai, soppeli sunnuntai :cool:
Rata +55' celsiusta, ilma +33'
 
Jumalauta mikä lähtö Vetteliltä. Aivan uskomaton. Sama homma Valtteri ja Kimi. Hieno eka kierros. Kimille uran paras eka kierros kymmeneen vuoteen?
 
Vettel tulee kyllä olemaan kovilla Max takanaan. Meinaan Max sisuuntuu kyllä tuosta startista sen verran että pistää tosissaan painetta. Komee startti kaiken kaikkiaan, koska ei kolareita.
 
Jaa mutta vakuuttava ohitus Vettelillä Landosta, sai sopivasti Max-painetta pois hetkeksi.
 
kimi joutuu päästää toki vettelin ohi kun ajaa kaveri tallin autolla
 
kimi joutuu päästää toki vettelin ohi kun ajaa kaveri tallin autolla

Vettel oli kyllä selkeästi nopeammalla autolla liikkeellä. Katsoitko kierosaikoja kun Vettel ohitti Landon? Nousi nopeus meinaan selvästi. Paljon enemmän kuin mitä tulee Maxilla nousemaan.
 
Tottakai ei muutenkaan alfan renkaat kestä kun auto nyt ei kuitenkaan ole top 3 kalustoa
 
On tämä kyllä hieno rata. Hyvältä vaikuttaa Bottaksen vauhti ainakin vielä. Eiköhän siellä varikokäynneillä kuitenkin pelata Hamilton edelle.
 
Saisi Ross Brawn toteuttaa lupauksensa ja poistaa DRS:n. Pilaa Kimin mahdollisuuden hyviin sijoihin.
 
Joutuu kyllä tosissaan Kimi ajamaan Norriksen Mäkkiä vastaan. Mutta näyttää myös joustavan mutkassa tuo Alfa tonttiin päin, enemmän kun Mäkki tai ferkku.
 
Gasly vielä Räikkösestä ohi, niin kisan ohitukset on siinä.
Sit voi laittaa streamin kiinni ja mennä vaikka pihalle.
 
Eli kun joustaa enemmän menee ajolinja väkisinkin leveämmäksi ja mutkanopeus kärsii.
 
Ja Hami alkoi taas kerran saavuuttaa Bottasta kun alkaa rengaidenvaihto lähestyä
 
Ferrari :D Vettelin renkaat ei valmiina ja samalla meni Vatterinkin stoppi vituiksi, kun joutui odottamaan Vetteliä.
 
Valtterille näytetään taas kaapin paikka. Se on siellä nurkassa. Antaa kuningas Hamiltonin näyttää miten tuolla autolla ajetaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom