• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

F1 2019 - Brasilian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Tavallaan tuossa myös oli väärässä paikassa tuplakeltaiset, kun ne oli kolmosmutkan ulostulossa suoran alussa, sekä ennen nelosmutkaa. Jälkimmäinen olisi riittänyt kun se tapahtuma oli nelosmutkan jälkeen.
 
Tavallaan tuossa myös oli väärässä paikassa tuplakeltaiset, kun ne oli kolmosmutkan ulostulossa suoran alussa, sekä ennen nelosmutkaa. Jälkimmäinen olisi riittänyt kun se tapahtuma oli nelosmutkan jälkeen.
Ei ollut nelosmutkan jälkeen, Valtteri parkkeerasi nelosmutkan sisäkaarteen alkupuolelle.
Tuplakeltaiset ovat sektoreittain, joten ihan kakkossektorin alkuun parkkeerattu auto pistää luonnollisesti liput sekä ykkös että kakkossektoreille.
 
Ei ollut nelosmutkan jälkeen, Valtteri parkkeerasi nelosmutkan sisäkaarteen alkupuolelle.
Tuplakeltaiset ovat sektoreittain, joten ihan kakkossektorin alkuun parkkeerattu auto pistää luonnollisesti liput sekä ykkös että kakkossektoreille.
Sektoreittain kyllä, mutta lippumiessektoreiden, ei niiden kolmen josta aika mitataan. Jos ykkös- ja kakkossektori olis ollut kokonaan tuplakeltaista, niin sitten olisi voitu samalla napsaista kaikilta DRS kokonaan pois käytöstä. Sitä tämänkin yhteydessä Masi harmitteli kun yksittäistä DRS-aluetta ei voi ottaa pois käytöstä.
 
Ihan hyvä, että sääntöjä tulkitessa käytetään järkeä. Sillä nyt ei ollut mitään merkitystä kun postiluukku oli alle 2sek auki 600 metrin päässä tapahtumapaikalta.

Säännöt on asetettu noudatettavaksi. Jos aina tulkittaisiin järjellä eikä säännöllä niin päätökset olisivat jatkuvasti erilaisia riippuen ketä siellä FIAn tuomaristossa minäkin viikonloppuna on. Jokaiselle nyt aivan selvä ettei Sainz tuosta mitään etua ehtinyt saada mutta se ei ole mitenkään relevanttia.
 
Säännöt on asetettu noudatettavaksi. Jos aina tulkittaisiin järjellä eikä säännöllä niin päätökset olisivat jatkuvasti erilaisia riippuen ketä siellä FIAn tuomaristossa minäkin viikonloppuna on. Jokaiselle nyt aivan selvä ettei Sainz tuosta mitään etua ehtinyt saada mutta se ei ole mitenkään relevanttia.
Moottoriurheilussa urheilusäännöt ei koskaan ole täysin mustavalkoisia. Siellä on niin paljon muuttujia. Tuskin kuskikokouksessakaan asiaa on muotoiltu tyyliin "postiluukun aukiräpsäisystä keltaisilla lävähtää heti penaltia, turha yrittää järjellä selittää". Käyttäminen ja auki/kiinni suoran alussa on kuitenkin ihan eri asia.
 
Kymysys avattavasta takasiivestä. Onko 1.0 vai 1.1 sekuntia? Löytyykö kohta säännöistä?
 
Kymysys avattavasta takasiivestä. Onko 1.0 vai 1.1 sekuntia? Löytyykö kohta säännöistä?
"Within one second" eli 1.0 sekuntia tai alle.
Löytyy sääntökirjoista, mutta noi FIAn sääntökirjat on sekavia kuin mitkäkin enkä tuota kyllä löytänyt esim 2019 säännöistä (technical & sporting). Wikeissä oli muistaakseni mainittu että 2011 ja 2013 säännöissä on toi aikamääritys.
 
Hittovie, mulla on muistikuva että Kimi oli yksi voimahahmoja että tuo aikaraja muuttui 1.1 sekuntiin. No, kai se sitten on edelleen se 1sekunti. Mun mielestä muuttui vuodelle 2017 mutta en löytänyt tarkempaa tietoa Fian säännöistä. Pakko kai se on sitten uskoa että se on vielä 1 sekunti. Kiitos vastauksesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 831
Viestejä
4 578 444
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom