Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kimin 5. sija tuntuu paremmalta kuin Bottaksen voitto. Outoa.
Äkkiä katsottuna ei eroa kun karvankasvu alkanu.Kiinnitin huomiota Verstappenin ulkonäköön, onko se käynyt plastiikkakirurgilla? Silloin kun se tuli formuloihin, se oli ruma kuin piru ja nyt helvetin paljon komeampi. Ei ole tapanani seurata muiden miesten komeutta mutta nyt kiinnitti huomiota.
Siinä lähdössähän Vettel syöksyi ihan pirun kaukaa, ihan eri mittaluokkaa tän kisan liikkeen kanssa.
Noita kuvia katsoen se näyttää ihan samalta. Mä olen elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä se oli niin ruma että melkein sääliksi kävi.Äkkiä katsottuna ei eroa kun karvankasvu alkanu.
Fact - Incident between car 44 and car 23 in turn 10.
Offence - Breach of Appendix L, Chapter IV Article 2 of the FIA International Sporting Code.
Decision - 5 second time penalty imposed after the race in accordance with Article 38.3 of the FIA Formula One Sporting Regulations. (5 seconds added to elapsed race time). 2 penalty points imposed (total of 4 in the 12 month period)
Reason - The Stewards reviewed video evidence from multiple angles including on-board cameras, broadcast cameras and CCTV.
Car 23 was on his normal race line. Car 44 attempted to pass on the inside, but was unable to get far enough inside to accomplish the overtake and by the time he realized there would not be sufficient room he was unable to back out of the situation and the collision followed. The Stewards determined that Car 44 predominantly at fault for the collision with Car 23 at Turn 10 and therefore ordered a five second penalty.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Eikai Kimiä taida paljo kolmossija kiinnostaa. Varsinkaan kun ei tullut ajamalla. Mutta olishan se kiva.
Tästä on keskusteltu ennenkin, eikä taida tulla. Kuskille voi tulla, jos sopparissa on piste- ja/tai sijoitusbonukset.Ja tulee aivan helvetisti lisää rahaa tallille pisteiden myötä.
Albonia varmaan lohduttaa tuo Hamiltonin joskin täysin oikeutettu rankku.
Sponsorisopimuksissa voi olla bonuspykäliä myös tallilla periaatteessa Ja ne pisteet saattavat olla ratkaisevassa asemassa kauden lopussa kun katsotaan tallien sijoitukset keskikastissaTästä on keskusteltu ennenkin, eikä taida tulla. Kuskille voi tulla, jos sopparissa on piste- ja/tai sijoitusbonukset.
Tallit saa ainoastaan sarjan loppusijoituksen mukaan massia.
Jankutin tässä itselleni hetken aikaa Concordea ja oli helvetin pihalla!Sponsorisopimuksissa voi olla bonuspykäliä myös tallilla periaatteessa
Juu, valmistajien MM-pistetaulukossa nousu nykyiseltä kahdeksannelta sijalta edellyttäisi toista hyvän tuurin kisaa.Alfalle kivasti pisteitä. Harmi että menettivät ne yhdet pisteet silloin aijemmin kaudella "sääntörikkomuksen" takia.
Näinhän siinä sitten kävi:
Tuomaristo on puhunut – Kimi Räikkönen ei nouse podiumille, McLarenin Sainz saa pitää sijoituksensa
Silti hyvän randomit lopputulokset, ei voi valittaa!
Tuomaristo on puhunut – Kimi Räikkönen ei nouse podiumille, McLarenin Sainz saa pitää sijoituksensa
Brasilian GP:n tuomaristo on käsitellyt McLarenin Carlos Sainzin toimet GP:ssä. Lopputuloksissa Kimi Räikkönen ei nouse, vaan espanjalainen pitää kolmossijansa.
Sainz kutsuttiin usean muun kuljettajan tavoin tuomariston eteen vastaamaan syytöksiin avattavan takasiiven DRS:n käytöksistä keltaisten lippujen aikana. Hienosti viimeisestä lähtöruudusta kolmanneksi nousseen espanjalaisen ei katsottu ajaneen sääntöjenvastaisesti tilanteessa, vaan tuomaristo piti tulosluettelon voimassa.
Podium on Sainzille uran ensimmäinen ja McLarenin ensimmäinen sitten kauden 2014 Australian GP:n
Räikkönen on lopputuloksissa neljäs. Kyseessä on suomalaisen kauden paras suoritus.
Tuossa uutisessa sitä ei varsinaisesti sanottu, mutta onko missää ollut ketä muita tuosta DRS käytöstä tutkittiin? Ilmeisesti heillekkään ei mitään rangaistuksia tullut.
– Valtteri teki fantastista työtä siinä, miten hän laittoi autonsa sivuun, Masi sanoi Autosportin mukaan.
– Ratavirkailijat yrittivät työntää auton lähellä olleesta aukosta sisään. Sitten auto jumittui kumpareeseen, Masi paljasti.
– Sen takia meidän piti kutsua nosturi paikalle. Se taas tietää automaattisesti turva-autoa.
F1-sarjassa muutettiin sääntöjä vuoden 2014 Japanin GP:n kuolematapauksen jälkeen. Tuolloin Jules Bianchi sai vakavan päävamman, kun hän törmäsi radalla olleeseen siirtokuormuriin. Myöhemmin Bianchi menehtyi vammoihinsa.
Tämän jälkeen nosturin tulo radalle tietää joka ikinen kerta turva-autoa.
Olisko vaikka niin, että saivat tehtyä tutkinnan datan ja videokuvan perusteella. Ei ollut aihetta rankaista, joten ei tarvinnut kuulustella ketään.Jotenkin vähän ihmeellinen tuo koko juttu kun ei ole mitään virallista dokumenttia FIA:n sivuilla (Decision documents) että ketään olisi tuosta kutsuttu tuomariston eteen.
Tai sitten olen sokea.
Todellakin. Hamilton on paukuttanut paljon ronskimmin vaikka kenen kylkeen mersulla ilman mitään tuntuvia vaurioita.Kun katsoo tuota Leclercin ja Vettelin kolaria niin näytti olevan juuri sen verran huonoa tuuria matkassa, että tuollaisesta heppoisesta osumasta Leclercin rengas hajoaa ripustuksineen ja Vettelilläkin samontein hajoaa myös rengas. Toki vauhtiakin oli tuossa jonkin verran jo.
Kysyit että oliko pakko. Vettelin perusluonteeseen kuuluu juuri tuollainen pikkumaisuus. Näyttää kyllä häpeävän sitä itsekin, mutta kun päätökset on tehtävä nanosekunneissa niin ei siinä auta muu kuin mennä luontaisilla vaistoilla. Tämän tyylinen tapa kilpailla on tyypillistä erityisesti sisaruskatraan nuorimmille.Vettelin piikkiin menee enimmäkseen, mutta kyllä kumpikin kuski voi katsoa peiliin ja kysyä itseltään oliko pakko puristaa tilanteessa missä taisteltiin neljännestä tilasta kisan loppupäässä ja mestaruuskin oli jo ratkennut aikoja sitten muihin osotteisiin. Kumpikin kuski oli jo saanut kauden jälkipuoliskolla kauan kaivattuja onnistumisia ja nyt sitten heitetään kaikki roskiin kalkkiviivoilla kun millään ei periaatteessa ole mitään merkitystä.
En itte kisaa kattonu, mutta highlightsit vilkuilin tänään Youtubesta. On kyllä ollu tapahtumia, ois pitäny livenä katsella sit kuitenki. Joka tapauksessas kun tuota loppua kattelin, jotenki näytti että oisko Hamilton antanu Gaslyn pitää tuon toisen sijan vai eikö muka päässy lopussa edelle?
Juu ihan läpällä veti siihen vierelle mutta ei kuitenkaan ohi halunnut mennä. Ellei Gasly ole Hamin salarakas niin miksi ihmeessä olisi noin tehnyt?
Ainakin Bottaksella mersu sanoi poks ja toimintasavut karkasi. Mutta tuskin Hamiltonin moottorissa oli vikaa. Etusiipi vain vähän rikki.Iltalehden asiantuntijat vetivät foliohatut päähän ja epäilivät että mersun moottorista pudotettu tehoja, että Hondalla pysyis mielenkiinto F1 kun huomaavat pärjäävänsä mersuille
Iltalehden asiantuntijat vetivät foliohatut päähän ja epäilivät että mersun moottorista pudotettu tehoja, että Hondalla pysyis mielenkiinto F1 kun huomaavat pärjäävänsä mersuille
Juu ihan läpällä veti siihen vierelle mutta ei kuitenkaan ohi halunnut mennä. Ellei Gasly ole Hamin salarakas niin miksi ihmeessä olisi noin tehnyt?
Yleisesti kyllä, on hyvä että sääntöjä tulkitessa käytetään järkeä. Mutta jos kuskeille on ennen viikonloppua erikseen nimenomaan painotettu että sitä ei saa tehdä ja siitä rangaistaan ja kun joku sitten tekee niin, ei rangaistakaan, tämä vain syö entisestään sarjan tuomariston uskottavuutta paitsi fanien, myös kuskien itsensä silmissä.Ihan hyvä, että sääntöjä tulkitessa käytetään järkeä. Sillä nyt ei ollut mitään merkitystä kun postiluukku oli alle 2sek auki 600 metrin päässä tapahtumapaikalta.