- Estetty
- #201
- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 993
Tälläistä tää autourheilu on!En lähtis kyllä tuurivoitolla keulimaan
Tälläistä tää autourheilu on!En lähtis kyllä tuurivoitolla keulimaan
Tuollainen spekulointi on aika turhaa. Ei Hamilton olisi saanut Leclerciä kiinni, jos Leclercin autoon ei olisi tullut teknistä ongelmaa. Se, että Vettel ryssi oman kisansa, oli toki onnenpotku Bottakselle.Ja kisan voittaja näin mestaruuspisteiden kannalta on kyllä Bottas, jolla kävi tänään älytön tuuri. Jos olisi mennyt toisin ja Hamilton olis voittanut sekä ferrarit 2-3 sijoilla niin kyllä näyttäisi pistetaulukko ihan toiselta.
Ja edeleen jos Vettel ei olisi ryssinyt, niin samalla tavalla spekuloituna Lecler, Vettel, Hamilton, Bottas olisi ollut varsin todennäköinen lopputulos. Tällöin tilanne olisi ollut: 1. Bottas [38] 2. Leclerc [36] 3. Hamilton [33] 4. Vettel [30] 5. Verstappen [25], mikä Bottaksen kannalta ei olisi ollut huono sekään.Tuollainen spekulointi on aika turhaa. Ei Hamilton olisi saanut Leclerciä kiinni, jos Leclercin autoon ei olisi tullut teknistä ongelmaa. Se, että Vettel ryssi oman kisansa, oli toki onnenpotku Bottakselle.
Tuuli ei vaikuttanut muihin autoihin?Hamilton on kyllä nero! Käytti tuultakin apuna ohituksesta
Hamiltonhan jätti omien sanojensa mukaan jarrutuksen vastatuulessa tavallista myöhäisemmäksi, koska luotti siihen, että vastatuuli auttaa hidastamisessa. Sitä nyt ei tietenkään pysty sanomaan, että mikä oli vastatuulen todellinen osuus onnistuneessa ohituksessa.Tuuli ei vaikuttanut muihin autoihin?
No kun tähän spekulaatiojunaan nyt lähdettiin niin mietippä jos Vettel olisi pyörähtänytkin päin Hamiltonia (ei mielestäni mitenkään kaukaa haettu ajatus) ja Hamilton olisi joutunut ottamaan ylimääräisen varikkopysähdyksen nilkuttaen varikolle Vettelin perässä tjsp. Bottas olisi saanut Kovalaistasoisen munkkivoiton ja johtaisi mm-sarjaa 51 pisteellä ja toisena olisi Leclerk 28 pisteellä(?)Ja kisan voittaja näin mestaruuspisteiden kannalta on kyllä Bottas, jolla kävi tänään älytön tuuri. Jos olisi mennyt toisin ja Hamilton olis voittanut sekä ferrarit 2-3 sijoilla niin kyllä näyttäisi pistetaulukko ihan toiselta.
Vetteliltä tuli viime kaudellakin jo tyhmiä sortumisia paineen alla. Leclercin taso on noussut koko ajan ja kyl siinä on ehdottomasti tulossa kova kuski noilla näytöillä tähän asti.Leclerc, Hamilton ja Kimi ajoivat oikein hyvän kisan. Vettel näyttää tippuneen kakkoskuskiksi, kun ainakaan nyt ei riittänyt nopeus Hamiltonia vastaan. Hieno ohitus Hamilta. Eka kisassa Ferrari taktikoi nopeammalle Leclercille Vetteliä huonommat pisteet. Saa nähdä vaikuttaako, vai meneekö Mersu menojaan.
Kimi ajaa kyllä hyvin ja Alfa Romeo toimii luotettavasti. Olisi saanut ennemmin Vettelille antaa potkut, mutta nyt Kimi vaan tykkää Alfalla ajamisesta.
Ferrarin hitaus tai epäluotettavuus on kyllä aika selkeää. Nyt Leclercin ajamana oli tosi nopea, eikä Mersuilla olisi ollut mitään jakoa. Hyvä siis että tehoja on otettu riskillä, niin tulee varmaan jänniä kisoja lisää. Vettelin kasetti ei kestä ohituksia, kun tulee aivan typeriä virheitä jatkuvasti. Luulisin että Ferrari jo haluaa seuraavaksi nuoremman kuskin Vettelin tilalle. Ei tuolla ajolla ainakaan mestaruuuksia irtoa.
Ajoivat ihan tosissaan toisiaan vastaan Ferrarilla, jos heidän liikkeitä katoit ohituksien aikana.No, katsotaan se Leclercin paineensietokyky sitten kun joutuu tosissaan taistelemaan siitä ykkössijasta. Nythän tuo oli vaan kruisailua ilman varsinaista kilpailua.
Aika luonnottomaksi menee polkeminen, kun miettii jäähytyksen sijaintia ja Russell ajaa Williams:lla.Vetteliltä tuli viime kaudellakin jo tyhmiä sortumisia paineen alla. Leclercin taso on noussut koko ajan ja kyl siinä on ehdottomasti tulossa kova kuski noilla näytöillä tähän asti.
Kimi ja Alfa on myös aloittanut hyvin ja oli mukavaa nähdä "kilvan ajoakin" et sijoista taisteli aktiivisesti.
Jos tuolla suunnalla jatkuu niin voi hyvinkin olla loppukaudesta yllättäjänä 5. tai 6. sija MM-pisteissä.
Renaultilta meni kyl aivan vihkoon. Miten 2 autoo voi hajoo samalla kierroksella?
Mclaren yllätti kyllä täysin. Nyt kun Alonso ei oo ulisemassa ja siellä on nuori Russeli polkemassa pedaalia syylariin ni vauhtiakin on löytynyt. Mahtavaa heiltä että ovat taas kisakuosissa haastamassa.
Siis Norris ajatushäröAjoivat ihan tosissaan toisiaan vastaan Ferrarilla, jos heidän liikkeitä katoit ohituksien aikana.
Aika luonnottomaksi menee polkeminen, kun miettii jäähytyksen sijaintia ja Russell ajaa Williams:lla.
Mikään muu auto ei ole ajettavuudeltaan kuin Red Bull, silloin oli riittävä moottori ja nyt on enemmän moottoria kuin ajettavuutta. Suurin ongelma on varmaan Ferrari, kun vain voitto kelpaa, jokainen työntekijä saa muita talleja kovemmat paineet ja se näkyy milloin kenenkin töhöilynä. Tuskin Kimi kaipaa sitä ilmapiiriä ja säätöä mitä Ferrarilla on.Pitemmän aikaa jo ihmetyttänyt miten Vettel voi olla nelinkertainen maailmanmestari kun tason puolesta suunnilleen yksinkertainen maailmanmestari (pun intended ). Bullihan toki oli täydellinen auto ja Vettel hioi sen "tyhjän radan prinssi"- meiningin tappiinsa, mutta kai se pitkälti oli siitä kiinni että Webber oli täydellinen kakkoskuski. Mutta olihan siellä joku vuosi jolloin MM- taistelu eri tallien välillä oli tosi kovaa ja tasaista ja käsittääkseni piti ihan ajaa kilpaakin.
Koko kisan oli hitaampi ja esimerkiksi varikon ulosajo kierroksilla hävisi Hamiltonille 6sec.ps. Bottaksella oli iso muovipussi etusiivessä kiinni. Sen takia hidas.
Oliks tämä se "uusi Valtteri" joka otti taas pataan aika-ajossa tallikaveriltaan ja oli itse kisassa tallikaveriaan valovuoden hitaampiValtteri johtaa mm-sarjaa, se on tärkeintä ja kaikki on kuitenkin niin pienestä kiinni. Tuollaisen auton balanssi on aika herkkä kovalle tuulelle ja muovipusseille. Heikommassakin kisassa kakkonen, niin ihan hyvin menee mun mielestä.
Tuo aggressiivinen startti jo kertoo, että eri Valtteri on tällä kaudella ajamassa.
Vanha valtteri otti ensin Hamiltonilta 0,5+ sekuntia takkiin aika-ajoissa, sitten jäi tulppaamaan kisassa muita samalla kun Hamilton karkaa voittoon ja Emilia valmistautuu onnittelemaan Lewista, lopuksi Bottas on niin täynnä patoutunutta beta-vitutusta että puskee Kimin seinään jos vain sunkin mahdollista.Oliks tämä se "uusi Valtteri" joka otti taas pataan aika-ajossa tallikaveriltaan ja oli itse kisassa tallikaveriaan valovuoden hitaampi
Älä jaksa hei olla noin negatiivinen.Oliks tämä se "uusi Valtteri" joka otti taas pataan aika-ajossa tallikaveriltaan ja oli itse kisassa tallikaveriaan valovuoden hitaampi
Lisäksi tiimiradiossa Leclecrille sanottiin jo heti alkuun, että MGU-H on rikki.Hyvä nopeusvertailu käppyrät Leclercistä. Kierroksella 43 oli kaikki ok ja 51 ei.
Jos sylinteri olisi rikki kuten talli väittää niin auto ei kiihtyisi samalla tahdilla kuin ehjä. Nyt huiput jää pois koska MGU:n tehoja ei tule.
Ei varmaan haluta kertoa isommasta ongelmastaLisäksi tiimiradiossa Leclecrille sanottiin jo heti alkuun, että MGU-H on rikki.
Mikähän motiivi Binottolla on valehdella tästä?
Tiedätkö onko se jotenkin isompi ongelma jos MGU-H:ssa on mekaaninen ongelma kuin, että jos polttomoottorissa?Ei varmaan haluta kertoa isommasta ongelmasta
Lisäksi Binotto taktikoi eka kisassa Leclercille huonommat pisteet. Ja nyt Leclercin täytyi nopeasti ohittaa, kun siihen oli täydellinen paikka. Eikä Vettel voinut yhtään mitään. Kisa oli vasta niin alussa ja Leclercin piti ajatella fiksusti. Esim varikkokäynnillä voi sattua jotain ja on hyvä olla vähän puskuria muihin autoihin.Ferrarilla varmaan tiedetään aika hyvin että jos Vetteliä joku lähtee ohittamaan niin aika isolla todennäköisyydellä 1-2 autoa on hiekalla tai seinässä. Siten ne tallin sisäiset kilpailemiset on aina vähän nihkeää, tuossa nyt varmaan tuli yllätyksenä itse kullekin että se ei oikeastaan ollut edes kilpailua sijoituksesta vaan ihan vaan hallittu siirtyminen ohi.
Aika kutkuttava ykköskuskitaistelu tuolla joka tapauksessa on meneillään. Tavallaan mersullakin vaikka oletusarvoisesti Hamiltonille se menee kesään mennessä.