Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Palkintopallille kolmen eri tallin ja eri kansallisuuksien kolmikko.
Kyllä tuo Juusela alkaa ottamaan pattiin, kun siitä Vettelin törmäilystä Bottaksen kanssa jaksoi itkeä koko kisan ajan. Aikasakostakin jaksoi marista, Vettelin vika joo, mutta ei hän kuitenkaan tahalleen päin ajannut ja siitä olisi kai pitänyt mustaa lippua antaa vai mikä olisikaan Juuselalle kelvannut? Eri asia jos olisi tapahtunut joskus kierroksella 30, mutta kuitenkin oli lähtötilanne ja tilanteita katsotaan läpi sormin. Siellähän veteli lähdössä lähes puolet autoista parkkipaikkoja pitkin, eikä näihin sen paremmin puututtu.
Onhan Vettelillä vielä hyvät mahdollisuudet kiriä pisteissä. Ferrari kumminkin nopea auto ja myös Kimin vauhti on kohdallaan. Nyt Vettel sai vielä paremman startin kun Mersut. Bottas tosiaan se suurin kärsijä, kun olisi helppo 2. paikka tullut.Onhan näitä eri tallien kolmikoita ollut tänä vuonna jo melko monta. Hyvä yksittäisen kisan kannalta ettei yksi talli dominoi mutta tämän kisan lopputulos oli kyllä MM-taiston kannalta huono. Jos Bottas ja Ham olisivat vaihtaneet paikkoja niin tulos olisi ollut erinomainen pisteiden kannalta.
"Siinä antilooppi on lepardin kynsissä" -Niki Juusela
Kisassa Vettel siis haki ohitusta Sainzista. Niki ja lepardit voi tsiisus näitä mielikuvia. Missähän vaiheessa Maranellon musta ori on vaihtunut lepardiksi?
Mitä tulee Vettelin mokaan ykkös mutkassa tuntuu vähä halvalta rangaistukselta 5s aikasakko. Ehkä tuomaristolla ei ole pokkaa puuttua mestaaruustaisteluun tuon enempään.
Sainz ja Leclerc tuli ihan puhtaasti ajamalla ohi kun Kimi jäi Ricciardon taakse pussiin.Kimin edessä sellaisia kavereita kuten Sainz, Leclerc ja oliko vielä Magnussen, en nyt muista millä sijoituksilla tarkalleen ja ketkä kaikki oikaisi, joku näistä mainitsemistani taisi ohittaa Kimin siinä alussa puhtaasti.
Crashjean edelleen ilman pisteitä muuten. Eiköhän ole miehen viimeinen kausi F1:ssä.
Hämmentävää ettei kukaan valittanut siitä hyödystä minkä Sainz ja Leclerc saivat alkuhässäkän oikomisistaan. Leclerc päästi jotain autoja ohi muttei esim. Kimiä, jonka takana enne mutkaa oli.
Hämmentävää ettei kukaan valittanut siitä hyödystä minkä Sainz ja Leclerc saivat alkuhässäkän oikomisistaan. Leclerc päästi jotain autoja ohi muttei esim. Kimiä, jonka takana enne mutkaa oli.
Kyllä Haas:in tasoisella autolla olisi pitänyt jo jotain pisteitä tulla. Tätä menoa Leclerc voi hyvinkin katsella Grosjeanin paikkaa ensi kaudelle, jos Ferrari ei vielä uskalla häntä ottaa. Niin, taisi Grosjeankin toivoa pääsyä Ferrarille, mutta tällaisten esitysten jälkeen mitä ollaan nähty jo pidemmän aikaa, sinne ei ole mitään asiaa.
...
Rata oli kisailuun pelätyn huono. Alun kolarit sai sentään aikaan vähän seurattavaa. Ei ainakaan itseäni lämmitä kun ohitukset tehdään DRS:n avulla jo ennen mutkaa ilman minkäänlaista taistelua.
Itseäni ihmetyttää kun puhutaan että näillä nyky f1:llä on vaikea seurata edellä menevää autoa tai ohittaa.
Eikö tuohon nyt tietyt lainalaisuudet pitäisi edelleen vaikuttaa että kun ajaa tarpeeksi lähelle toisen perää niin autojenhan pitäisi jakaa tuolloin ilmanvastus ja takana olevan pitäisi pystyä ajamaan imussa ja ainakin teoriassa helpommin ohittaa ilman mitään hölmöjä drs-järjestelmiä.
Olen mietiskellyt että mikä sen periaatteessa edes estää tai mikä on syy että autoilla ei voi ajaa peräkkäin(Edellä menevä sotkee ilmaa mutta edelleen -> ilmanvastus, imussa ajaminen..)?
Moottorin jäähdyttäminen ja jäähdyttimien toiminta on varmasti yksi mutta miten tuo ei sitten ennen ole haitannut?
Kunhan pohdiskelen ja herättelen kysymyksiä.
Suoralla imusta on apua, kaarteissa haittaa, koska downforcea häviää.Itseäni ihmetyttää kun puhutaan että näillä nyky f1:llä on vaikea seurata edellä menevää autoa tai ohittaa.
Eikö tuohon nyt tietyt lainalaisuudet pitäisi edelleen vaikuttaa että kun ajaa tarpeeksi lähelle toisen perää niin autojenhan pitäisi jakaa tuolloin ilmanvastus ja takana olevan pitäisi pystyä ajamaan imussa ja ainakin teoriassa helpommin ohittaa ilman mitään hölmöjä drs-järjestelmiä.
Olen mietiskellyt että mikä sen periaatteessa edes estää tai mikä on syy että autoilla ei voi ajaa peräkkäin(Edellä menevä sotkee ilmaa mutta edelleen -> ilmanvastus, imussa ajaminen..)?
Moottorin jäähdyttäminen ja jäähdyttimien toiminta on varmasti yksi mutta miten tuo ei sitten ennen ole haitannut?
Kunhan pohdiskelen ja herättelen kysymyksiä.
Isoin ongelmahan on suurella nopeudella ajettavat mutkat, joissa edellä olevaa autoa ei pysty seuraamaan riittävän lähellä. Usein nämä mutkat ovat ennen sitä suoraa jossa sitten voisi imusta koittaa ohittaa muttakun jäät mutkissa liian kauaksi ei ohittamisesta tule juuri mitään. Ensikaudelle tähän ongelmaan yritetään sääntömuutoksilla puuttua joissa yksinkertaistetaan etusiipiä, kääntölevyjä kyljissä sekä takasiipeä.
Jäähdytysongelmathan ovat ratkaistavissa mutta tallit eivät halua lisätä liikaa jäähdytystä koska tämä vaikuttaa negatiivisesti suorituskykyyn. Joissain kisoissa esim. mersulla on käynyt niin että ovat luoneet tuon jäähdytyspaketin sen pohjalta että ajavat kärjessä, mutta sitten ovatkin jääneet muitten taakse. Sitten ollaankin ihmeissään kun ei pysty ajelemaan kenenkään lähellä.
()