F1 2018 - Ranskan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 13:00
2. vapaat harjoitukset 17:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 14:00
Aika-ajo 17:00

Sunnuntai
GP 17:10
____________________________


Sää:

https://www.yr.no/place/France/Provence-Alpes-Côte_d’Azur/Circuit_Paul_Ricard/
Le Castellet, France Forecast | Weather Underground
____________________________

23px-Flag_of_France.svg.png
Circuit Paul Ricard
f12018-c08-france_0.png


Ratamuutokset & DRS-alueet:

- There will be two DRS zones at Paul Ricard. The first zone has a detection point 75m before Turn 7 and an activation point 170m after Turn 7. The second zone has a detection point at Turn 14 and activation 115m after Turn 15.

____________________________

Black round pirelli:

GMoFS4A.jpg


Formula 1’s first-ever triple-header kicks off with a historic return
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE 2018
Radan nimi: Circuit Paul Ricard
Radan pituus: 5,842 km
Kisapituus: 53 kierrosta = 309,626 km
Kierrosennätys: N/A






____________________________

MM-pistetilanne (7/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Sebastian Vettel 121
02. Lewis Hamilton 120
03. Valtteri Bottas 86
04. Daniel Ricciardo 84
05. Kimi Räikkönen 68
06. Max Verstappen 50
07. Fernando Alonso 32
08. Nico Hulkenberg 32
09. Carlos Sainz 24
10. Kevin Magnussen 19
11. Pierre Gasly 18
12. Sergio Perez 17
13. Esteban Ocon 11
14. Charles Leclerc 10
15. Stoffel Vandoorne 8
16. Lance Stroll 4
17. Marcus Ericsson 2
18. Brendon Hartley 1
19. Romain Grosjean 0
20. Sergei Sirotkin 0

Tallit:

01. Mercedes 206
02. Ferrari 189
03. Red Bull 134
04. Renault 56
05. McLaren 40
06. Force India 28
07. Toro Rosso 19
08. Haas 19
09. Sauber 12
10. Williams 4

Epävirallinen Nations Cup:

01. Suomi 154
02. Saksa 153
03. Iso-Britannia 120
04. Australia 84
05. Espanja 56
06. Alankomaat 50
07. Ranska 29
08. Tanska 19
09. Meksiko 17
10. Monaco 10
11. Belgia 8
12. Kanada 4
13. Ruotsi 2
14. Uusi-Seelanti 1
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Viimeksi muokattu:
Ennakko-odotukset tähän rataan on kyllä aika laimeat varsinkin nykyautoilla. Yhdenkään pitkän suoran jälkeen ei ole edes oikein kunnon hidasta mutkaa, jyrkin tuo pääsuoran jälkeinen mutka joka sekään ei ole edes ysikymppinen :(

Magny-Cours oli hieno rata, tykkäsin sitä aina pienempänä ajella jollain formulasimulla, menivät siinäkin vain paskomaan sen radan loppuosan myöhemmin. Tosin eipä siinäkään radassa tulisi sen kummemin ohiteltua kuin todennäköisesti tässäkään.
 
Ennakko-odotukset tähän rataan on kyllä aika laimeat varsinkin nykyautoilla. Yhdenkään pitkän suoran jälkeen ei ole edes oikein kunnon hidasta mutkaa, jyrkin tuo pääsuoran jälkeinen mutka joka sekään ei ole edes ysikymppinen :(

Magny-Cours oli hieno rata, tykkäsin sitä aina pienempänä ajella jollain formulasimulla, menivät siinäkin vain paskomaan sen radan loppuosan myöhemmin. Tosin eipä siinäkään radassa tulisi sen kummemin ohiteltua kuin todennäköisesti tässäkään.
Mielenkiintoinen ja varsin hankala rata, itse olen kisannut simuilla tuolla muutamaan kertaan. Ei se ohittaminen ole pelkästään suoran lopun mutkasta kiinni, vaan miten suora alkaa. Näkisin, että tuolla tullaan näkemään ohituksia, jopa tuolla jälkimmäisellä takasuoralla. Mutta haastava rata tuo on. Mutkaosuudet ovat vähän Barcelonan kaltaisia, tosin vähillä korkeuseroilla.
 
Vaikuttaa siltä, että kuskitkin veikkaa radan olevan tylsä, itseäni lainaten:
Jos Räikköstä on uskominen, niin viime kisojen trendi saa jatkoa Ranskassa:
Räikkönen varautuu seuraavaan ohituspainajaiseen
Toivottavasti Kimin taaperrus ei kuitenkaan saa jatkoa...

Räikkönen varautuu seuraavaan ohituspainajaiseen
F1 Turun Sanomat 10:16 0

Heikki Kulta

Kimi Räikkönen on ajanut kahdeksan Ranskan GP-kisaa, mutta nyt ratana on Magny-Coursin sijaan Paul Ricard maan eteläosassa Marseillen lähistöllä.

Jos Räikkönen onnistuisi palaamaan kärkikolmikkoon, tästä tulisi hänelle jo 31. eriniminen rata, jolla hän on ollut palkinnoilla. Baku vappuviikolla oli se 30:s ja viimeisin pokaali, mikä Kimillä toistaiseksi on tilillään.

– Olen ajanut Paul Ricardilla aiemmin testejä niin McLarenilla kuin Ferrarilla. Uskon, että rata on aika samanlainen kuin silloinkin, ja pelkään pahoin, että siitä tulee taas yksi sellainen paikka tähän putkeen, missä on niin hankala ohittaa, Räikkönen mietiskeli.

Räikkönen pyörittelee päätään ohitusten vaikeudelle.

– Sääntömuutoksia on ollut paljon tässä vuosien varrella, mutta minusta tuntuu, ettei sitä ohittamista ole yhtään enempää kuin silloin 15 vuotta sitten. Siinä on näitä keinotekoisia apujakin – kuten DRS-siipi – mutta eipä se ole juuri mitään auttanut.
 
Ei tuo rata vaikuta kyllä yhtään siltä että ohituksia nähtäisiin ilman todella isoja nopeuseroja. Tuskin kahta stoppiakaan kukaan tekee.
 
On tuo Paul Ricard vaan karmea rata. Joskus simuissa tuota ajellut ja tuntui silloin tylsältä, mutta vieläkin tylsemmältä vaikuttaa tv:n välityksellä. Jos kanadaa tylsemmäksi kisa voi mennä ns normiradalla ni tää olis varmaan se paikka, ei tuolla ole käytännössä yhtään paikkaa jossa voi päästä ohi ilman että edessäajava menee ajovirheen takia ulos radalta.
 
Kylläpä täällä heitellään kirveitä kaivoon, vaikka viikonloppu on vasta alussa. :D
 
kekkeruusia kompaten: Ollaan niin suomalaisia, itketään, heitetällään tuhkaa päälle ja valitetaan ennenkuin mitään on on edes tapahtunut... :D
 
Ihan mielenkiinnosta kuulisin perusteluita millä tuon kaltaisella radalla voi saada jännittävän kisan aikaiseksi, kun sadettakaan ei ilmeisesti ole luvassa? :) Radalla ei käytännössä yhtään hidasta mutkaan enne pitkää suoraa = nykyautoilla ei muutenkaan pääse lähelle ni kisa tulee olemaan taas samaa junaa jossa ajellaan 1.5-2s välimatkoilla autojen välillä.
 
Ihan mielenkiinnosta kuulisin perusteluita millä tuon kaltaisella radalla voi saada jännittävän kisan aikaiseksi, kun sadettakaan ei ilmeisesti ole luvassa? :) Radalla ei käytännössä yhtään hidasta mutkaan enne pitkää suoraa
Mitä nyt mutkat 5-6, 8-9 ja 15.
 
Ei nuo kyl ole mitään oikeasti hitaita mutkia jossa pystyisi jarruttamalla myöhemmin pääsemään lähelle ja sit seuraavalla suoralla imuavulla ohi. Käytännössä kaikki mutkat on tommoisia keskipitkiä/pitkiä "pyöreitä" ja niissä ei pysty ajamaan tarpeeksi lähellä toista autoa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan paska rata, pelkkää turva-aluetta.
Niiden ois kohta sama rakentaa iso asfalttialue, missä ajettais suurin osa kisoista, piirrettäis vaan aina uus rata :tup:
 
Ei nuo kyl ole mitään oikeasti hitaita mutkia jossa pystyisi jarruttamalla myöhemmin pääsemään lähelle ja sit seuraavalla suoralla imuavulla ohi. Käytännössä kaikki mutkat on tommoisia keskipitkiä/pitkiä "pyöreitä" ja niissä ei pysty ajamaan tarpeeksi lähellä toista autoa.
Edelleenkin, ei se ole vain se suoran aloittava/lopettava mutka, joka ratkaisee. Haukutaan rata sitten kisan jälkeen, jos syytä on.
 
Ihan paska rata, pelkkää turva-aluetta.
Niiden ois kohta sama rakentaa iso asfalttialue, missä ajettais suurin osa kisoista, piirrettäis vaan aina uus rata :tup:
Paul Ricard HTTT on alun perinkin rakennettu testiradaksi, joten totta kai siellä on asfalttia aivan saatanasti.
 
RTL Television näyttää koosteen noista kolmansista harjoituksista klo 16.00-16.45. :lol:
 
Ja C More Max näyttää tämän saman uusintana heti tämän suoran lähetyksen jälkeen alkaen klo 15:10.
Täytyy varmaan katsoa.:)
 
Ja C More Max näyttää tämän saman uusintana heti tämän suoran lähetyksen jälkeen alkaen klo 15:10.
Täytyy varmaan katsoa.:)
Ei oo mitään katttomista, muutama auto kävi radalla viimosena 10 minuttisena.

Aika-ajoista tulee mielenkiintoiset jos vettä sataa kun käytännössä millään tallilla ei ole siihen varauduttu (autoa testattu saderenkailla).
 
Q1 ja Räkä puoli sekkaa Vetteliä nopeampi. Liian aikasta toki tehdä mitään johtopäätöksiä, mutta ei ainakaan ihan rämpimiseltä vaikuta.
Q3 toki vasta määrittää nokkimisjärjestyksen...
 
Q1 ja Räkä puoli sekkaa Vetteliä nopeampi. Liian aikasta toki tehdä mitään johtopäätöksiä, mutta ei ainakaan ihan rämpimiseltä vaikuta.
Q3 toki vasta määrittää nokkimisjärjestyksen...

No nyt alkaa tulemaan vettä, että eiköhän se viimeistään aja Kimin taas kärjestä pois..
 
Taas Räikköselle outo taktiikka renkaiden kanssa, kun sadetta pelätään? Käytetyillä ulos.
 
Grafiikat taas pielessä noiden aikaerojen suhteen? Miten voi olla noin onnetonta.. Maikkarin lisäksi vielä tuo data väittää, että Kimi olisi ajanut kierroksensa 11 kierrosta ajatulla ultralla. Mitäs järkeä tuollaisessa olisi? Vai eikö muka oikeasti ole tuoreempia?

Mutta taitaa Mersu viedä tän aika-ajon jos sade ei ylly. Hamilton ajaa supersofteilla nopeampaa tahtia kuin Vettel ultrilla.

Edit: Leclerciltä kyllä vakuuttavaa suorittamista tuolla Sauberilla :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Maikkarin lisäksi vielä tuo data väittää, että Kimi olisi ajanut kierroksensa 11 kierrosta ajatulla ultralla. Mitäs järkeä tuollaisessa olisi? Vai eikö muka oikeasti ole tuoreempia?
Eiköhän ne Kimilläkin uudet olleet, 9 settiä ultria kuitenkin viikonlopulle.

Leclerc veti komeesti!
 
Eiköhän ne Kimilläkin uudet olleet, 9 settiä ultria kuitenkin viikonlopulle.

Leclerc veti komeesti!

Ilmeisesti nuo jälkimmäisen vedon ultrat oli ainakin uudet. Eli lähtee nyt sitten uusilla, kun paransi niillä aikaansa. Paha sanoa mitä ne toiset nyt olivat mutta eipä sillä enää väliä.

E: Jahas. Crashjeanhan se siellä.
 
Mikähän järki tuossa Kimillä oli seurailla Vetteliä reilun kahden sekunnin päässä, kun takana olisi ollut tilaa. No, Grosjean seinään, ajot seis ja sadettaodotelkessa.
 
Vielä vedetään jonossa loppuveto, kaikki auki.
Kuka taas pelaa renkaat parhaiten, tuskin Ferkku ja Räkä.
 
Ja heti vituiksi Kimiltä.
edit. joo lopeta Kimi jo. Virhe kaikilla yrityksillä.
Hemmetin Hamilton...
 
Viimeksi muokattu:
Kimillä vaikka kuinka aikaa eikä yhtäkään kierrosta putkeen.. Huoh.
 
Onhan se pakko myöntää, että mersujen meno on upeeta sekä 60kmh varikkosuoralla, että 340kmh pääsuoralla.
 
Räikkönen 6. Ferrarilla ja samaan aikaan Leclerc 8. Sauberilla. Kyllä tuolla Ferrarilla olisi Red Bullit pitänyt voittaa. Yrityksiäkin annettiin ruhtinaallinen määrä. :beye:
 
Nyt oli kimiltä ehkä uran paskin aika-ajo suoritus, joka yrityksellä virhe!
 
Kyllä mä alan jo vähän toivomaan, et tää olis Räkän viiminen kausi. Jotenkin vaan alkaa vituttaa tuo rämpiminen.
Alkukausi näytti lupaavalta, mut nyt on taas palattu entiseen.
 
Ot: Vois toi Juuselan apina suksia *ittuun tuolta kisastudiosta. Alkaa kyrsiä tuo että Bottas sitä ja tätä... Ketään muita ei formuloita tosiaan aja :mad:
Vois vähän edes yrittää panostaa siihen mitä paskaa sieltä suustaan laskee.

Ei nyt menny ihan ferrarilla putkeen kummankaan osalta.
 
Kyllä mä alan jo vähän toivomaan, et tää olis Räkän viiminen kausi. Jotenkin vaan alkaa vituttaa tuo rämpiminen.
Alkukausi näytti lupaavalta, mut nyt on taas palattu entiseen.

Aika pitkälti näin. Ekat kisat meni hyvin ja nyt on sitten jo useampi heikompi. Ei ajettaessa mestaruuksista ole varaa näihin. Olisi kiva nähdä Kimi voittamassa vielä edes yksi yksittäinen kisa mutta vaikeaa nähdä häntä enää voittamassa Vetteliä koko kauden mittakaavassa. Sinänsä olisi siis kiva nähdä Kimin tilalla Leclerc. Olisi mielenkiintoista nähdä mihin hän pystyisi tuolla Ferrarilla. Jos Sauberilla suoriutuu tuolla tavalla niin vaikea kuvitella ettei pärjäisi Kimiä paremmin Ferrarilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom