F1 2018 - Iso-Britannian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä, onko aika kullannut muistot, mutta mielestäni Monacossa oli aiemmin ihan viihdyttäviä kisoja. En sitten tiedä, että mikä on muuttunut, kun nykyään ei ole.
Ei se kyllä sitä ole koskaan ollut. Toki siellä on joskus seinään ajeluiden yms. tapahtumien myötä nähty ihan ok kisojakin, mutta kun ohittelu on aina ollut lähes mahdotonta, niin kisatkin ovat olleet pääosin tylsiä. Monacoa on vain aina hehkutettu sen vuoksi, että kyseessä on todella vaikea ja erilainen rata, jonka vuoksi monille jää sellainen mielikuva, että Monaco olisi myös kisojen osalta erityisen viihteellinen, vaikka näin ei kuitenkaan ole.
 
En tiedä, onko aika kullannut muistot, mutta mielestäni Monacossa oli aiemmin ihan viihdyttäviä kisoja. En sitten tiedä, että mikä on muuttunut, kun nykyään ei ole.

Kuivat olosuhteet ja säästötalkoot aiheuttavat sen, että turhia riskejä ei kannata ottaa Monacon kaltaisessa rännissä ja kilpailun voittotaistelu ratkaistaan 90% aika-ajoissa ja loput tulevat varikkokäynneistä. Muuten ajellaan nätisti peräkanaa maaliin.

Edit: Ja Nelforilta ylempänä tulikin jo hyvä tiivistelmä myös.
 
Aiemminhan formuloissa oli enemmän mekaanisia keskeytyksiä ja muuta säätöä, joten Monacon kaltaiset kisat näyttivät mukamas mielenkiintoisilta ihan sen takia kun porukalta hajosi vehkeet alta ja loput ajoi seinään.

Pos No Driver Constructor Laps Time/Retired Grid Points
1
9 Olivier Panis Ligier-Mugen-Honda 75 2:00:45.629 14 10
2
8 David Coulthard McLaren-Mercedes 75 +4.828 5 6
3
14 Johnny Herbert Sauber-Ford 75 +37.503 13 4
4
15 Heinz-Harald Frentzen Sauber-Ford 74 Retired in pits 9 3
5
19 Mika Salo Tyrrell-Yamaha 70 Collision 11 2
6
7 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes 70 Collision 8 1
7
2 Eddie Irvine Ferrari 68 Collision 7
Ret 6 Jacques Villeneuve Williams-Renault 66 Collision 10
Ret 3 Jean Alesi Benetton-Renault 60 Suspension 3
Ret 22 Luca Badoer Forti-Ford 60 Collision + Electrical 21
Ret 5 Damon Hill Williams-Renault 40 Engine 2
Ret 12 Martin Brundle Jordan-Peugeot 30 Spun off 16
Ret 4 Gerhard Berger Benetton-Renault 9 Gearbox 4
Ret 10 Pedro Diniz Ligier-Mugen-Honda 5 Transmission 17
Ret 16 Ricardo Rosset Footwork-Hart 3 Spun off 20
Ret 18 Ukyo Katayama Tyrrell-Yamaha 2 Spun off 15
Ret 1 Michael Schumacher Ferrari 0 Accident 1
Ret 11 Rubens Barrichello Jordan-Peugeot 0 Spun off 6
Ret 20 Pedro Lamy Minardi-Ford 0 Collision 19
Ret 21 Giancarlo Fisichella Minardi-Ford 0 Collision 18
Ret 17 Jos Verstappen Footwork-Hart 0 Accident 12
DNS 23 Andrea Montermini Forti-Ford Crash in warm-up 22

Osuiko nuo Salo ja Häkkinen muuten toisiinsa vai mitähän vittua :D
 
On kyllä melkoinen sankari tuo Magnussen. En huomannut kisan aikana näitä mutta tässä vähän clippiä Alonson vinkkelistä. Ei ole eka kerta... Mitähän jälkeä syntyisi, kun Alonson tilalla olisi vaikka Verstappen.

 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun alkaa miettimään niin James Allisonin kädenjälki alkaa näkymään Mersulla. Taisi vuoden 2013 Lotus olla tuuri tai jonkun muun aikaansaannos.
 
Whiting sen sanoi, tuo Kimin rankku johtui todennäköisesti Vettelin saaman rankun kritiikistä. Jos Vettel olisi saanu tuon 10 sekuntia, kukaan ei olis itkeny asiasta.. :think:

Eikä siitäkään nyt Kimiä tai tuomareita voi syyttää, että kaks turva-autoa sulatti rangaistuksen vaikutusta. Ei niitä nyt voi senkään perusteella antaa kovemmin, että JOS tuleeki turva-auto. Toki Kimi joutu ihan ohittelemaankin ensin, mutta turva-auto vei ajan kärkeen minimiin ohitteluiden jälkeen. Kuten Hamiltonillakin.

edit: lisäksi silläkään ei pitäisi olla väliä, hyötyykö jotenkin. Miten sitä muka mitataan kuinka paljon hyötyy? Muuta kuin mutulla? Lisätään päälle kisan tulevt tapahtumat, kuka niitä ennustaa, että kuinka paljon rankulla on vaikutusta (tämä siitä Vettelin rankusta kitisijöille)?
Lisäksi myöskään seurauksilla ei pitäisi olla väliä. Menee muuten (kuten tällähetkellä) tunteilla, mutulla ja arvalla nuo rankut.
Se riittää, että todetaan, että virheen tehnyt olisi voinut välttää tapahtuman.. näinhän se minimirankku (olisko se nyt sit se 10s aikarankku) taitaa mennäkkin.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä siitäkään nyt Kimiä tai tuomareita voi syyttää, että kaks turva-autoa sulatti rangaistuksen vaikutusta. Ei niitä nyt voi senkään perusteella antaa kovemmin, että JOS tuleeki turva-auto. Toki Kimi joutu ihan ohittelemaankin ensin, mutta turva-auto vei ajan kärkeen minimiin ohitteluiden jälkeen. Kuten Hamiltonillakin.

edit: lisäksi silläkään ei pitäisi olla väliä, hyötyykö jotenkin. Miten sitä muka mitataan kuinka paljon hyötyy? Muuta kuin mutulla? Lisätään päälle kisan tulevt tapahtumat, kuka niitä ennustaa, että kuinka paljon rankulla on vaikutusta (tämä siitä Vettelin rankusta kitisijöille)?
Lisäksi myöskään seurauksilla ei pitäisi olla väliä. Menee muuten (kuten tällähetkellä) tunteilla, mutulla ja arvalla nuo rankut.
Se riittää, että todetaan, että virheen tehnyt olisi voinut välttää tapahtuman.. näinhän se minimirankku (olisko se nyt sit se 10s aikarankku) taitaa mennäkkin.
Itseasiassa rangaistus tavallaan koveni näiden turva-autojen myötä. Ilman niitä Hamilton tuskin olisi päätynyt Kimin edelle lopputuloksissa.
 
Aiemminhan formuloissa oli enemmän mekaanisia keskeytyksiä ja muuta säätöä, joten Monacon kaltaiset kisat näyttivät mukamas mielenkiintoisilta ihan sen takia kun porukalta hajosi vehkeet alta ja loput ajoi seinään.

Pos No Driver Constructor Laps Time/Retired Grid Points
1
9 Olivier Panis Ligier-Mugen-Honda 75 2:00:45.629 14 10
2
8 David Coulthard McLaren-Mercedes 75 +4.828 5 6
3
14 Johnny Herbert Sauber-Ford 75 +37.503 13 4
4
15 Heinz-Harald Frentzen Sauber-Ford 74 Retired in pits 9 3
5
19 Mika Salo Tyrrell-Yamaha 70 Collision 11 2
6
7 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes 70 Collision 8 1
7
2 Eddie Irvine Ferrari 68 Collision 7
Ret 6 Jacques Villeneuve Williams-Renault 66 Collision 10
Ret 3 Jean Alesi Benetton-Renault 60 Suspension 3
Ret 22 Luca Badoer Forti-Ford 60 Collision + Electrical 21
Ret 5 Damon Hill Williams-Renault 40 Engine 2
Ret 12 Martin Brundle Jordan-Peugeot 30 Spun off 16
Ret 4 Gerhard Berger Benetton-Renault 9 Gearbox 4
Ret 10 Pedro Diniz Ligier-Mugen-Honda 5 Transmission 17
Ret 16 Ricardo Rosset Footwork-Hart 3 Spun off 20
Ret 18 Ukyo Katayama Tyrrell-Yamaha 2 Spun off 15
Ret 1 Michael Schumacher Ferrari 0 Accident 1
Ret 11 Rubens Barrichello Jordan-Peugeot 0 Spun off 6
Ret 20 Pedro Lamy Minardi-Ford 0 Collision 19
Ret 21 Giancarlo Fisichella Minardi-Ford 0 Collision 18
Ret 17 Jos Verstappen Footwork-Hart 0 Accident 12
DNS 23 Andrea Montermini Forti-Ford Crash in warm-up 22

Osuiko nuo Salo ja Häkkinen muuten toisiinsa vai mitähän vittua :D

Ja tuohon aikaan aina ennakkolähetyksissä Keke sieltä viiksien alta mutisi että "Salo pysähtyy seuraavan kerran vasta Hockenheimissä". Aina jännitettiin kuka milläkin bensalastilla lähti ja yrittäisikö joku uhkarohkea vetää ilman stoppia. Totuus kuitenkin se että Schumi vei 2-3 pysähdyksellä.

Ehkä aika kultaa muistot eikä kannata muistella Kovista ja Mäkin hyviä bensastrategioita.
 
On kyllä melkoinen sankari tuo Magnussen. En huomannut kisan aikana näitä mutta tässä vähän clippiä Alonson vinkkelistä. Ei ole eka kerta... Mitähän jälkeä syntyisi, kun Alonson tilalla olisi vaikka Verstappen.

Tämä meni kyllä täysin ohi. Hulkenberghan jo viime vuonna kehui Magnussenia "most unsporting driveriksi", johon Magnussen kehotti Hulkia imaisemaan tämän kulkusia.
 
Tämä meni kyllä täysin ohi. Hulkenberghan jo viime vuonna kehui Magnussenia "most unsporting driveriksi", johon Magnussen kehotti Hulkia imaisemaan tämän kulkusia.

Kevin "Olen valmis kuolemaan auton ratissa" Magnussen jatkaa näköjään taas vakuuttavilla otteillaan. Jo Bakussa meinasi kiilata Gaslyn betoniseinään (ja tästä syntyneet siiven kappaleet rikkoivat Bottaksen renkaat) lähes 300km/h vauhdissa ja taisi törttöillä muuallakin tällä kaudella. Miettikääpä Magnussen esim. Verstappenin tilalla Red Bullilla tai ylipäänsä jos hänellä olisi kilpailukykyisempi auto alla. Yritystä entisen lisäksi olisi varmasti kymmenkertainen määrä ja ruumiita olisi tullut.
 
Itse en KMagia lähtisi täysin teilaamaan. Jätkällä on toki aggressiivinen ajotyyli ja joskus vetää överiksi, mutta niin tekee moni muukin. Itse pidän aggressiivisesta ajotyylistä, kunhan pysyy sääntöjen rajoissa. Ja mm. Silverstonessa Alonson marinat olivat lähinnä huvittavia. Tietääkseni mitään rankkua noista ei tullut.
 
Itse en KMagia lähtisi täysin teilaamaan. Jätkällä on toki aggressiivinen ajotyyli ja joskus vetää överiksi, mutta niin tekee moni muukin. Itse pidän aggressiivisesta ajotyylistä, kunhan pysyy sääntöjen rajoissa. Ja mm. Silverstonessa Alonson marinat olivat lähinnä huvittavia. Tietääkseni mitään rankkua noista ei tullut.
Ei, mutta olisi pitänyt tulla. Tuossa videolla on yksi päivänselvä ja yksi siinä ja siinä sääntörike
 
Itse en KMagia lähtisi täysin teilaamaan. Jätkällä on toki aggressiivinen ajotyyli ja joskus vetää överiksi, mutta niin tekee moni muukin. Itse pidän aggressiivisesta ajotyylistä, kunhan pysyy sääntöjen rajoissa. Ja mm. Silverstonessa Alonson marinat olivat lähinnä huvittavia. Tietääkseni mitään rankkua noista ei tullut.
Ei se ole ihan sattumaa, että monet muut kuskit kerta toisensa jälkeen puhuvat Magnussenista vaarallisena kuljettajana. Aggressiivinen ajotyyli on ok, kunhan järki pysyy mukana ja ei aiheuta turhia vaaratilanteita muille. Silverstonessa ei suuria vaaratilanteita syntynyt, mutta Alonso valitti kyllä ihan aiheesta ja Magnussenia olisi pitänyt rangaista, jos olisi sääntöjen mukaan menty. Vaikea sanoa, että miksi rangaistus jäi saamatta.
 
Ei se ole ihan sattumaa, että monet muut kuskit kerta toisensa jälkeen puhuvat Magnussenista vaarallisena kuljettajana. Aggressiivinen ajotyyli on ok, kunhan järki pysyy mukana ja ei aiheuta turhia vaaratilanteita muille. Silverstonessa ei suuria vaaratilanteita syntynyt, mutta Alonso valitti kyllä ihan aiheesta ja Magnussenia olisi pitänyt rangaista, jos olisi sääntöjen mukaan menty. Vaikea sanoa, että miksi rangaistus jäi saamatta.
Eipä tuo Magnussen ole aiheuttanut silti mitään sellaista mitä esim. tallikaverinsa suoritti muutama vuosi takaperin. KMag ajaa aggressiivisesti ja se on kisatuomariston ja FIA:n asia päättää mikä on sallittua ja mikä ei. Joten, oikeasti, sääntöjen mukaan mentiin.
 
Eipä tuo Magnussen ole aiheuttanut silti mitään sellaista mitä esim. tallikaverinsa suoritti muutama vuosi takaperin. KMag ajaa aggressiivisesti ja se on kisatuomariston ja FIA:n asia päättää mikä on sallittua ja mikä ei. Joten, oikeasti, sääntöjen mukaan mentiin.
Säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan rankaiseminen on toinen juttu. Säännöt eivät muutu mihinkään, vaikka FIA ei noudattaisi niitä rangaistuksia jakaessaan. Säännöt eivät muutu sen mukaan miten rangaistuksia jaetaan. Tuomaristo tekee virheitä ja kaikki tilanteet eivät tarkasteluun syystä tai toisesta päädy.

Magnussen on nimenomaan tehnyt paljon sellaista, että vain hyvä tuuri on estänyt vakavat onnettomuudet. Voi olla, etteivät ne läheltä piti -tilanteet sellaisenaan riko sääntöjä, mutta jos tuuria ei olisi ollut, niin Magnussen olisi varmasti joutunut isosti vastaamaan tekosistaan.

Ei siinä ole mitään järkeä, että kuljettajan tekosiin puututaan vasta sitten, kun jotain vakavaa tapahtuu. Magnussenin kohdalla on vain ajan kysymys, että käy todella huonosti, jos FIA ei ala puuttumaan hänen toimintaansa radalla.
 
Ei siinä ole mitään järkeä, että kuljettajan tekosiin puututaan vasta sitten, kun jotain vakavaa tapahtuu. Magnussenin kohdalla on vain ajan kysymys, että käy todella huonosti, jos FIA ei ala puuttumaan hänen toimintaansa radalla.
Tottakai on. Niin kauan kuin Magnussen ei tuomariston mielestä riko sääntöjä ja aiheuta mitään, niin mitää syytä puuttua ei ole.
 
Tottakai on. Niin kauan kuin Magnussen ei tuomariston mielestä riko sääntöjä ja aiheuta mitään, niin mitää syytä puuttua ei ole.
Ei tuomaristo ole mikään jumala, joka näkee kaiken ja toimii aina oikein. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?
 
Ei tuomaristo ole mikään jumala, joka näkee kaiken ja toimii aina oikein. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?
Magnussen ei ole saanut rangaistuksia kovistelustaan. Ei se ole mikään vahinko, että hän on aina rajaviivan oikealla puolella. Säännöt ovat tulkinnanvaraisia ja tuomaristo on se auktoriteetti, joka niitä sääntöjä tulkitsee ja joka jakaa tuomiot. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?

Ei sellaista voi edes kirjoittaa yksikäsitteiseen muotoon, että mikä on liian kovistelua ja mikä ei, jos päivänselvää vastapuolen auton vaurioittamista tai suoranaista keskeytykseen johtavaa kolaria ei koskaan tapahdu.
 
Magnussen ei ole saanut rangaistuksia kovistelustaan. Ei se ole mikään vahinko, että hän on aina rajaviivan oikealla puolella. Säännöt ovat tulkinnanvaraisia ja tuomaristo on se auktoriteetti, joka niitä sääntöjä tulkitsee ja joka jakaa tuomiot. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?

Ei sellaista voi edes kirjoittaa yksikäsitteiseen muotoon, että mikä on liian kovistelua ja mikä ei, jos päivänselvää vastapuolen auton vaurioittamista tai suoranaista keskeytykseen johtavaa kolaria ei koskaan tapahdu.
Säännöt sanovat täysin yksiselitteisesti, ettei toista saa pakottaa ulos radalta. Videolla Magnussen täysin yksiselitteisesti ja selvästi pakottaa Alonson autoineen ulos radalta.
 
Tuomaristo on tuomaristo ja ainoa instanssi joka näitä ratkoo. Oli se oikein tai väärin.
Kai nyt ymmärrät, että olen tässä kritisoinut sitä, ettei tuomaristo ole tuominnut tilanteita sääntöjen mukaan? Tuomaristo ei todellakaan ole, eikä saa olla arvostelun yläpuolella.

En oikein ymmärrä pointtiasi. Väitätkö nyt, että tuomaristo voi kesken kisan muuttaa sääntöjä mielensä mukaan? Näinhän ei tietenkään ole, vaan säännöt on sääntökirjaan kirjoitettu ja niitä ei noin vain voida muuttaa, kun siltä tuntuu. Vai meinaatko, että tuomaristo ei voi tehdä virheitä? Jos näin, niin mihin perustat tämän? Ihmisiä tuomaristokin on täynnä ja ihmiset tekevät virheitä.

Toki voi myös olla, että jokainen tilanne ei tuomariston käsittelyyn päädy, sillä tilanteita on kisojen aikana paljon. Suoraan käsittelyyn päätyvät lähinnä ne selkeimmät tilanteet, missä autot osuvat toisiinsa.
 
Kimi tais viitata tähän kun se sanoi lehdistötilaisuudessa että, se on hauskaa että sanotte(viittas lewisiin) että me ajamme tahalleen päälle.
Tuossa on tasan 2 vaihtoehtoa ja se valitsi kimin.

Tämä oli keskellä mestaruustaistelua, Lewis voi kattoa peiliin aika pitkään, toisin kuin kimi!
 
Viimeksi muokattu:
Kai nyt ymmärrät, että olen tässä kritisoinut sitä, ettei tuomaristo ole tuominnut tilanteita sääntöjen mukaan? Tuomaristo ei todellakaan ole, eikä saa olla arvostelun yläpuolella.
Ei tietenkään.

En oikein ymmärrä pointtiasi. Väitätkö nyt, että tuomaristo voi kesken kisan muuttaa sääntöjä mielensä mukaan? Näinhän ei tietenkään ole, vaan säännöt on sääntökirjaan kirjoitettu ja niitä ei noin vain voida muuttaa, kun siltä tuntuu. Vai meinaatko, että tuomaristo ei voi tehdä virheitä? Jos näin, niin mihin perustat tämän? Ihmisiä tuomaristokin on täynnä ja ihmiset tekevät virheitä.
Säännöt eivät ole lakeja ja selkeitä, ikävä kyllä. Joka kisassa tuomaristo tekee omat tulkintansa.

Toki voi myös olla, että jokainen tilanne ei tuomariston käsittelyyn päädy, sillä tilanteita on kisojen aikana paljon. Suoraan käsittelyyn päätyvät lähinnä ne selkeimmät tilanteet, missä autot osuvat toisiinsa.
Tuomaristolla on paljon materiaalia, jota tarkastella. Ei ole mitenkään poikkeuksellista että jotain kisan alkuvaiheen tapahtumaa käsitellään vasta kisan puolivälissä.
 
Oon analysoinut tuota kimin ja lewisin osumaa. Mun mielestä tuo ei ole täysin kimin vika, ehkä 60 kimille ja 40 lewisille.
Kimi oli jarrutuspaikkaan saavuttaessa lewisin rinnalla ja sen oli pakko nähdä kimi. Jarrutusalueelle tultaessa molemmat ovat tasoissa, ja lewis pystyy hieman venyttämään jarrutusta, koska on ajolinjalla, mutta kyllä se tiesi että kimi on sisällä ja likaisella linjalla, lewisillä ois ollut runsaasti tilaa varmistaa että kimi ei liuvu kylkeen.

Lewis jätti jonkun verran tilaa, mutta lopulta aika vähän, jos ottaa huomioon kimin kylmät renkaat ja likaisen radan.

Lewis teki virheen siinä, että se oletti että kimi perääntyy, mutta uusi kimi ei tee niin, vaan on todella agressiivinen koko ajan ja tämä yllätti lewisin.

Osuma menee kimin piikkiin, mutta ei lewis ihan täysin syytön ole, koska leikkasi eteen, "unohti että kimi on siellä"

Noin 15v simukokemuksella tulin tähän tulokseen, väittäisin että aika lähellä "totuutta" ollaan :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Säännöt eivät ole lakeja ja selkeitä, ikävä kyllä. Joka kisassa tuomaristo tekee omat tulkintansa.
Kyllä, ja se tulkinta voi olla väärä. Sen päätöksen mukaan mennään, minkä tuomaristo tekee, mutta siihen ei ole pakko olla tyytyväinen, eikä se päätös ole automaattisesti oikea.
 
En oikein ymmärrä pointtiasi. Väitätkö nyt, että tuomaristo voi kesken kisan muuttaa sääntöjä mielensä mukaan?
Ei tietenkään, mutta jokainen tuomaristo tekee omat tulkintansa säännöistä. Ikävä kyllä näin on ja on ollut ennenkin.
 
Ei tietenkään, mutta jokainen tuomaristo tekee omat tulkintansa säännöistä. Ikävä kyllä näin on ja on ollut ennenkin.
Miksi toistat samaa asiaa, kun olen tähänkin jo kommentoinut?

En vieläkään ymmärrä pointtiasi. Puhut jatkuvasti siihen tyyliin, että tuomaristo tekisi vain täydellisiä ratkaisuja, eikä sitä saisi kyseenalaistaa. Ensin väität ettei rikota sääntöjä, jos tuomaristo niin sanoo, mutta sitten toteat, ettei tuomaristo voi muuttaa sääntöjä miten haluaa. Kai nyt ymmärrät, että tuomaristokaan ei aina onnistu noudattamaan sääntöjä täydellisesti?
 
Miksi toistat samaa asiaa, kun olen tähänkin jo kommentoinut?

En vieläkään ymmärrä pointtiasi. Puhut jatkuvasti siihen tyyliin, että tuomaristo tekisi vain täydellisiä ratkaisuja, eikä sitä saisi kyseenalaistaa. Ensin väität ettei rikota sääntöjä, jos tuomaristo niin sanoo, mutta sitten toteat, ettei tuomaristo voi muuttaa sääntöjä miten haluaa. Kai nyt ymmärrät, että tuomaristokaan ei aina onnistu noudattamaan sääntöjä täydellisesti?
Et selvästikään ymmärrä mitä tarkoitan, joten eiköhän jätetä tämä tähän ja olla vain eri mieltä tai jotain. Minua ei jaksa tämä enää tämän enempää kiinnostaa. Hyvää kesää sinulle kuitenkin. :tup:
 
Et selvästikään ymmärrä mitä tarkoitan, joten eiköhän jätetä tämä tähän ja olla vain eri mieltä tai jotain. Minua ei jaksa tämä enää tämän enempää kiinnostaa. Hyvää kesää sinulle kuitenkin. :tup:
Selvästi ymmärsin jokaisen sanan, et ole kovin kryptinen ollut kirjoituksissasi. En vain löydä sieltä pointtia. Taisit vain huomata ettei sinulla sellaista ollutkaan, joten on hyvä päättää keskustelu väittämällä, että minä en ymmärrä mitä tarkoitat.

Onnittelut.
 
Selvästi ymmärsin jokaisen sanan, et ole kovin kryptinen ollut kirjoituksissasi. En vain löydä sieltä pointtia. Taisit vain huomata ettei sinulla sellaista ollutkaan, joten on hyvä päättää keskustelu väittämällä, että minä en ymmärrä mitä tarkoitat.

Onnittelut.
Eli sinä vain haluat haastaa riitaa riidanhaastamisen vuoksi. Tämä selvä.
 
Eli sinä vain haluat haastaa riitaa riidanhaastamisen vuoksi. Tämä selvä.
En halua, enkä ymmärrä mistä näin päättelit. Halusin vain keskustella asiasta ja päästä selville mitä mieltä siitä olet. Päätit kuitenkin olla lukematta viestejäni ja sitten alat väittämään, että minä en ymmärrä mitä kirjoitat. Jos joku tässä haastaa riitaa, niin se olet sinä.
 
Huvittavia nuo Hamin vastaukset videolla kun ottaa huomioon, että mies itki yhtä syöttöä radioon kisan ensimmäisen puoliskon milloin mistäkin, auto ei toimi, alusta hajalla, renkaat hajalla, kaikki hajalla.
No tämä. "Luotin itseeni täysin" vai mitä se sanoikaan, kun totuus oli se että äijä ajeli kyynel silmässä ja vielä käyttäytyi kuin pikkulapsi kisan jälkeen. Toivottavasti ei voita yhtäkään kisaa enää ikinä, vastenmielinen ihminen.
 
Villeneuve on viimeaikoina alkanut lausumaan jotain osittain järkeviäkin kommentteja. Nyt ihmettelee sitä miksi:
-VER - RAI -> ei rangaistusta koska ei spinnausta?
-VET - BOT -> 5 s penalty koska BOT
-RAI - HAM -> 10 s penalty koska HAM ja GBR GP

Villeneuve: Raikkonen penalty less severe if he hit Bottas

joo, vähä samoja ajatuksia kuin minullakin edellisessä viestissäni, esim.
“That’s what’s wrong, it’s the action that matters, not what happens after the action, ultimately.”

Ei osuessa voi ilman tietokonetta ennustaa "kovin nopeasti", mitä seuraavaksi tapahtuu. Osuma, jos se tapahtuu tahallisesti, typeryyttään tai selkeää huolimattomuuttaan, tulisi olla rangaistava noiden vakavuuden suhteen tapahtui sen jälkeen mitä tahansa. en tiedä onko tuomareilla mitään ohjeistuksia (esim. jokin rangaistustaulukko, josta katsoa mihin kohtaan mahdollinen rike mahdollisesti osuu eri ehtojen kautta), mutta tulisi olla. Olisi edes jokin referenssi sääntöjen tulkintaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom