F1 2018 - Iso-Britannian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Hamiltonin kasetti sekaisin :kippis:


Kimin ilme :D

hqdefault.jpg
 
Hyvä loppu, kunnon kisaamista. Harmi kun Kimiltä loppui taas kierrokset kesken. Ei voi ymmärtää miten Hami onnistui kirimään toiseksi, toki tilanne olisi voinut olla toinen Kimin osalta ilman sitä älytöntä rangaistusta.
Kyllähä 3s nopeemmalla autolla pääsee top10 helposti ja Safety Car auttoi loput.
Siis tuo Kimin rangaistus oli kyllä säälittävän kova, ei varmasti olisi tullut 10sek jos kolhittu ei olisi ollut Hamilton.. Perus paskaa
Joo. Osuma ei ollu kovin kova, mutta sellasessa kulmassa että käänsi auton ympäri.

Lisäksi Kimi menetti heti 2 sijaa siinä myös, joita ei saanut takas kun vasta ihan lopussa.
 
"Interesting tactics from their part"

Kyllähän toi aika suoraan syytti jo podiumilla kun uudestaan tuon katsoin. Kuulin ekalla kerralla että "...from our part". Kunnon kasettikekkerit kinkulla menossa:rofl:
 
Oli se Bottaksen loppu vähän surullinen vaikka toki niillä kumeilla ei paljoa voinu. Mut ois ihan vittuillakseen voinut tehdä kaikki kiusat vielä Vettelille sen sijaan että avaa vaan ovet. Se eka puolustus oli loistava
 
Mersulle ja Hamiltonille pitäisi antaa tuosta tuntuva huomautus ja rangaistus. Tuollainen vihjailu sitten kun osuu omaan nilkkaan, mutta kun itse tekevät jotain samankaltaista niin se on vaan kilpailutilanne.
Toisen tallin ja toisen kuskin suuntaan heitetyt selkeät vihjailut tahallisuudesta pitäisi pystyä todistamaan. Kimi vielä varmaan koko kuskijoukon viimeinen joka tuollaisia tekisi. Hamiltonilta paska startti, menetti sijoituksia ja purkaa kaiken kiukun Kimiin ja Ferrariin. Peiliin katsomisen paikka, mutta ennen sitä pitäisi niitä näpäyttää ihan kunnolla.
 
Hamilton nyt muutenkin on usein aika naurettavan ylilyövä näissä tilanteissa. Hirveää selittelyä ja foliohattuilua. Joo, Ferrari aivan varmasti tuuttasi tässä ja edellisessä kisassa Mersua tahallaan. Eikös se 2016 moottorin leviäminenkin Malesiassa ollut sabotaasia ja salaliittoa Hamiltonin mielestä? Ihan naurettavaa selittelyä ja toisten mustamaalaamista. Käytännössä jokaisessa kisassa kolisee mutta siinä vaiheessa kun osuu Hamiltonin Mersuun ei se enää olekaan "racing incident".
 
Huvittavia nuo Hamin vastaukset videolla kun ottaa huomioon, että mies itki yhtä syöttöä radioon kisan ensimmäisen puoliskon milloin mistäkin, auto ei toimi, alusta hajalla, renkaat hajalla, kaikki hajalla.
 
Siitä Kimin auton kameralla kuvatusta hidastuksesta näkyi hyvin että kuka ajoi kenen päälle. Mutta Hämiksen rankaisu olisi rasismia ja lisäksi oltiin sen kotiradalla, joten kaikki kolarit missä Hämis on osallisena, ovat toisten kuskien syytä.
 
Siitä Kimin auton kameralla kuvatusta hidastuksesta näkyi hyvin että kuka ajoi kenen päälle. Mutta Hämiksen rankaisu olisi rasismia ja lisäksi oltiin sen kotiradalla, joten kaikki kolarit missä Hämis on osallisena, ovat toisten kuskien syytä.

Siis ihan tosissasiko väität että Hamilton oli syyllinen osumaan? :confused:
 
Siitä Kimin auton kameralla kuvatusta hidastuksesta näkyi hyvin että kuka ajoi kenen päälle. Mutta Hämiksen rankaisu olisi rasismia ja lisäksi oltiin sen kotiradalla, joten kaikki kolarit missä Hämis on osallisena, ovat toisten kuskien syytä.
tämä
 
Hamilton ja mersu kyllä melkoisia itkupillejä. Käytännössä täysin samanlainen osuma oli viimekaudella bottaksen ja räikkösen välillä bakussa, tuolloin se tietysti oli kilpailutilanne kun ferrari/räikkönen oli kärsivänä osapuolena :)

Vähän kyllä harmittaa jos kimi lopettaa/jää ilman sopparia kauden päätteeksi. Bottas ihan ok kuski ja pistää hamiltonille hyvin kampoihin, mutta jotenkin vaan "hajuton/mauton/tylsä" eikä jaksa kyllä sytyttää ainakaan itseä yhtään vaikka suomalainen onkin.
 
Eihän tuosta kolarista Hamiltonin vikaa saa vaikka minkä värisillä laseilla tuota katsois.
Niinpä. Silti, se rangaistus oli turha ja liian ankara. Tuollaista vaan joskus sattuu, kylmillä renkailla ja ekalla kiekalla. Kimi ei todellakaan ole mikään riskialtis kuski, mutta sattuu noita itse kullekin. Huonoa tuuria, molempien osalta.
 
Kimin kommenteista ja Hamiltonin valituksista (lähinnä kolarin tahallisuudesta) päätellen voidaan heitellä ilmoille kysymys että onko Verstappen mersujen palkkalistoilla, kun törmäili Kiinassa Vettelin kanssa ja Itävallassa antoi pienen kontaktin Kimin takarenkaaseen joka mahdollisesti ratkaisi kisan voiton.

(Sivuhuomautuksena, nappasin tämän juutuubi-kommenteista, jotka voidaan tietty aina jättää omaan arvoonsa. Kuitenkin mielestäni hauska heitto, jos kerta lähdetään sille syyttelylinjalle mitä Hämis heitteli Ferrarin likaisesta pelistä.)
 
MTV Katsomo Kimin viimeinen lause :D
:D Haha Kimi antaa Merville aina suoran vastauksen.
Mitä rankkuun tulee, niin miksi lähetyksessä ei muuten näytetty juurikaan Kimin autosta kuvakulmaa tuossa kolaritilanteessa. (salaliitto) Miksi tuo nyt ei sitten ollut "reisin insidentti". Hamilton aivan turhaan tuli noin jyrkässä kulmassa siihen mutkaan. Kimi lukitsi renkaan ja Hamilton arvioi tilanteen väärin. Shit happens. Rangaistus oli kohtuuton, jos vertaa edellisen kisan rangaistukseen. Hamiltonin jälkipuheet on ihan järjettömiä. Kaveri teki uskomattoman nousun. Lewisin pää ei kyllä kestäisi enää missään muussa tallissa ajamista.
 
Tuossa on käyty accidenttiä läpi.
Vähemmän yllättävästi britti"asiantuntija" on 100% Hämiksen puolella. Kimillä hieman oikea eturengas lukkiutuu kahteen otteeseen ja pientä aliohjautumista on muttei paljoa. Jos katsotte videon kohtaa 5:12 kuinka kaukana Hämiksen oikea eturengas on radan oikeasta reunasta ja sitten vertaatte sitä vaikka kohtaan 6:07, näkee että koko mutkan ajan Hämis kaventaa kohti sisäreunaa missä Kimi on. Jos Kimi olisi saanut ajettua ihan sisäkanttareita nuollen niin osuma olisi ehkä vältetty, osuman hetkellä näyttäisi Kimin eturengas olevan ehkä 30 senttiä radan reunalla olevasta viivasta. Eli tässä päästään taas siihen ikuisuuskysymykseen, että jotkut kuskit saa ajella koko radan leveydeltä miten haluaa ja toisten osa on pysytellä ihan hiljaa reunassa etteivät vain syyllisty kolariin.
 
Niinpä. Silti, se rangaistus oli turha ja liian ankara. Tuollaista vaan joskus sattuu, kylmillä renkailla ja ekalla kiekalla. Kimi ei todellakaan ole mikään riskialtis kuski, mutta sattuu noita itse kullekin. Huonoa tuuria, molempien osalta.

Joo. Olis voinu olla se 5 sek niinku Vettelilläkin, mut toisaalta mä oon ainakin ite sitä mieltä, et noista joku rankku pitää antaa. Muuten se ruokkii noita Verstappeneita syöksymään joka väliin. Kimiltä harvinainen virhe, mut sattuuhan noita. Hyvä kisa kuitenkin.

Siitä Sainzin ja Grosjeanin kolarista jäi kyl Sainzille positiiviset pisteet. Ei kans syytelly ketään vaan totes et racingiä tää on :)
Grosjean taas oli sitä mieltä ettei tilaa jätetty.
 
Vähemmän yllättävästi britti"asiantuntija" on 100% Hämiksen puolella. Kimillä hieman oikea eturengas lukkiutuu kahteen otteeseen ja pientä aliohjautumista on muttei paljoa. Jos katsotte videon kohtaa 5:12 kuinka kaukana Hämiksen oikea eturengas on radan oikeasta reunasta ja sitten vertaatte sitä vaikka kohtaan 6:07, näkee että koko mutkan ajan Hämis kaventaa kohti sisäreunaa missä Kimi on. Jos Kimi olisi saanut ajettua ihan sisäkanttareita nuollen niin osuma olisi ehkä vältetty, osuman hetkellä näyttäisi Kimin eturengas olevan ehkä 30 senttiä radan reunalla olevasta viivasta. Eli tässä päästään taas siihen ikuisuuskysymykseen, että jotkut kuskit saa ajella koko radan leveydeltä miten haluaa ja toisten osa on pysytellä ihan hiljaa reunassa etteivät vain syyllisty kolariin.


Tuo on kuitenki kilvanajoa, niin ei kai tuolla tarvii kenellekään ylimääräistä tilaa tehdä? Hamilton jätti Kimille tilan, mihin Kimi ei saanut autoa taittumaan.Kimillä auto aika kovin aliohjautui tuossa. Kun kattoo tuota, niin Hamiltonin olis tarvinnu nuolla ulkokanttaria, jottei Kimi olis osunu.
 
Ja silti Hämis jätti ihan riittävästi tilaa sisälle. Kimi vaan lukitsi kylmillä renkailla. Sellaista sattuu.
Eli Hämis saa ajella mistä haluaa ja Kimin on ajettava kieli keskellä suuta ihan reunassa? Eikö niille pitäisi olla samat säännöt? Yhtä hyvin voisi sanoa että pienestä aliohjaamisesta huolimatta Kimi jätti Hämikselle aivan helvetisti tilaa.
 
Eli Hämis saa ajella mistä haluaa ja Kimin on ajettava kieli keskellä suuta ihan reunassa? Eikö niille pitäisi olla samat säännöt? Yhtä hyvin voisi sanoa että pienestä aliohjaamisesta huolimatta Kimi jätti Hämikselle aivan helvetisti tilaa.
Molemmat saivat ajella missä halusivat ja Kimi ei tehnyt mitään väärää, vain virheen ja ajautui Hamiltonia päin jarrut lukittuna. En tiedä mitä haluat minun tai muidenkaan sanovan, kun Kimikin on virheensä myöntänyt.
 
Eihän Hämis voinu edes nähdä teoriassakaan, miten Kimi mutkan ajaa. Hämis jätti hyvän tilan Kimille siinä toivossa et vähiten menettää aikaa ja Kimin MELKO ISOSTA aliohjauksesta johtuen ajautui Hämiksen renkaaseen. Mun mielestäkään tässä on ihan turha jankata kun Kimikin jo syyllisyytensä myönsi.
Tuossa myös iso merkitys on sillä, kuka tuohon mutkaan tuli ekana, eli Hämis.
Oot vissiin sitä mieltä et aina kun mahdollinen ohitustilaisuus tulee, niin pitäis oikeastaan vaan väistää pois edestä ettei kenellekään tuu paha mieli :D
 
Eli Hämis saa ajella mistä haluaa ja Kimin on ajettava kieli keskellä suuta ihan reunassa? Eikö niille pitäisi olla samat säännöt? Yhtä hyvin voisi sanoa että pienestä aliohjaamisesta huolimatta Kimi jätti Hämikselle aivan helvetisti tilaa.

Ei jumalauta, kimifanit ei nää kyllä koskaan Kimin tekemisissä mitään väärää, aina toisten vika :D
 
Molemmat saivat ajella missä halusivat ja Kimi ei tehnyt mitään väärää, vain virheen ja ajautui Hamiltonia päin jarrut lukittuna. En tiedä mitä haluat minun tai muidenkaan sanovan, kun Kimikin on virheensä myöntänyt.
Kimillä ei ollut missään vaiheessa jarrut lukittuna, yksi rengas oli pariin kertaan melkein lukossa niin että vähän savusi. Jos tuo oli sun käsityksesi jarrut lukittuna ajosta niin :facepalm:

En nähnyt mitä Kimi sanoi tilanteesta. Jos Kimin mielestä kaikki oli hänen vikansa niin olkoon sitten niin.
 
Kimillä ei ollut missään vaiheessa jarrut lukittuna, yksi rengas oli pariin kertaan melkein lukossa niin että vähän savusi. Jos tuo oli sun käsityksesi jarrut lukittuna ajosta niin :facepalm:
No, jos saivartelu on luonteesi, niin rengas lukittuna. Joka riittää tuollaiseen aliohjaamiseen. Hämis ei tehnyt virhettä, Kimi teki. Pitikö siitä edes rangaista ja millä lailla, onkin toinen keskustelu.

En nähnyt mitä Kimi sanoi tilanteesta. Jos Kimin mielestä kaikki oli hänen vikansa niin olkoon sitten niin.
Sanoi jo top-3 haastattelussa.
 
Kimillä ei ollut missään vaiheessa jarrut lukittuna, yksi rengas oli pariin kertaan melkein lukossa niin että vähän savusi. Jos tuo oli sun käsityksesi jarrut lukittuna ajosta niin :facepalm:

En nähnyt mitä Kimi sanoi tilanteesta. Jos Kimin mielestä kaikki oli hänen vikansa niin olkoon sitten niin.

Rengas oli sen verran lukossa, et se aiheutti melko pahan aliojautumisen, joka taas johti törmäykseen Hämiksen kanssa. Näkihän sen kuvaltakin, kun rengas alkoi savuttamaan, joutui Kimi kääntämään rattia tiukemmin.
 
Täällä porukka unohtanut kokonaan Itävallan kisan, kun koko ajan viitataan "edellisen kisan tilanteeseen" :D Se oli kaksi viikkoa sitten Ranskassa, kun Vettel kolaroi!
 
Kimin vika tietenkin ja 10 sekunnin rankku ihan ok(Vettelin olisi pitänyt saada sama Ranskassa). Verstappen osui Kimiin Itävallassa mutta siitä ei tullut rangaistusta koska osuma oli sen verran kevyempi eikä Kimi hävinnyt muita sijoituksia.
 
Ja silti Hämis jätti ihan riittävästi tilaa sisälle. Kimi vaan lukitsi kylmillä renkailla. Sellaista sattuu.
Riittävästi jos Kimi olisi pystynyt ajamaan täydellisesti siinä tilassa, minkä Hamilton hänelle jätti. Tilaa ei todellakaan ollut liikaa ja se sitten kostautui, kun auto ei taittunutkaan ihan täydellisesti mutkaan. Hamilton oli tuossa se osapuoli, joka olisi enemmän voinut tehdä kolarin välttämiseksi, mutta kun jätti noinkin minimaalisesti sisälle tilaa, niin näin siinä sitten voi käydä.

Racing incident, kuten sanotaan. Ei tuosta olisi rangaistu kumpaakaan, jos ei Hamilton olisi pyörähtänyt ja tippunut letkan hännille. Nyt oli pakko tasata puntteja, kun niin kävi.
 
Fakta on se, että kyllä noita sattuu ihan joka kuskille että välillä joku runkkari ajaa kylkeen. Jos siitä olisi jotain tilastoa, niin Kimi olisi ottavana osapuolena listan kärkipäässä ja antavana osapuolena hyvin harvoin. Onpahan vaan taas kultalusikka-Hamiltonilla vaikea sisäistää että hänelle voi tapahtua samoja asioita kuin kaikille muillekin.
 
Viimeksi muokattu:
Kisoissa tapahtuu usein paljon pahempiakin "vääryyksiä" muille kuskeille ja he kärsivät niistä paljon enemmän, mutta asiasta ei silti itketä medialle tai julkisesti muutenkaan kovin paljoa. On todella ärsyttävää, että Mersu ja Hamilton itkevät näistä tähän malliin, vaikka Hamilton päätyi kaikesta huolimatta toiselle sijalle. Huonon lähtönsä ansiosta Hamilton ei todennäköisesti olisi voittanut kuitenkaan, joten eivät välttämättä edes hävinneet tässä mitään.

Hamilton saa epäonnisen tapahtuman jälkeen hirvittävän määrän tuuria ja päätyy kisassa toiseksi, mutta kehtaa silti itkeä kuin viimeistä päivää. Alkaa arvostus tätä kuskia kohtaan olemaan todella nollissa tällaisten tempausten jälkeen.
 
Fakta on se, että kyllä noita sattuu ihan joka kuskille että välillä joku runkkari ajaa kylkeen. Jos siitä olisi jotain tilastoa, niin Kimi olisi ottavana osapuolena listan kärkipäässä ja antavana osapuolena hyvin harvoin. Onpahan vaan taas kultalusikka-Hamiltonilla vaikea sisäistää että hänelle voi tapahtua samoja asioita kuin kaikille muillekin.
Ei oo tarvinu sisäistää ku on 3v ajellu kärjessä.
Koko tilannehan lähti siitä kun Hamis sai aivan helvetin huonon startin.
No nyt sitten syyttelee muita kun startti meni pilalle eikä ollut enää voittoon mahiksia.
 
Se ero näissä Kimin ja Vettelin kolareissa on, että Vettel kärsi itsekin törmätessään Valtteriin. Etusiipi meni vaihtoon, kun taas Kimi pystyi jatkamaan suoraan.
Tiedä sitten ottiko tuomaristo tämän huomioon.
 
Whiting sen sanoi, tuo Kimin rankku johtui todennäköisesti Vettelin saaman rankun kritiikistä. Jos Vettel olisi saanu tuon 10 sekuntia, kukaan ei olis itkeny asiasta.. :think:
 
Se ero näissä Kimin ja Vettelin kolareissa on, että Vettel kärsi itsekin törmätessään Valtteriin. Etusiipi meni vaihtoon, kun taas Kimi pystyi jatkamaan suoraan.
Tiedä sitten ottiko tuomaristo tämän huomioon.
No kyllä mielestäni Kimikin kärsi siinä mielessä, että ei päässyt enää Verstappenista ohi ja tuhosi renkaat yrittäessään. Joutu aiemmin renkaanvaihtoon kun mitä ehkä halusi.

Eli tuo kolarointi sen verran haittasi lähtöä mutkasta että molemmat Red Bullit tuli ohi.

Jos olis pysyny Red Bullien edellä, niin olisi luultavasti saanut helposti 10sec eron otettua niihin jolloin tuo 10sec penalti ei olisi tuntunut, juuri missään (paitsi tietysti 1-2 sijoihin nähden).

Ei tuo toki sama asia ollut, että olis pudonnut ihan hännille, mutta käytännössä Hamilton ja Kimi olisi molemmat paremmalla autolla aika nopeasti noussut takas top8. Safety Car sitten auttoi Hamiltonin vielä tuonne top3.

Bottas puhui haastattelussa, että ajoi käytännössä aika-ajo kierroksia 5 kierrosta siinä Vettelin edellä, jonka jälkeen renkaat oli niin liukkaat että aivan kun olisi jäällä ajellu. Eli ei renkaat riittäny ihan maaliin.

Hamiltonin ei tarvinnu rutistaa ihan niin kovaa siinä takana ja oli tuoreemmat renkaat.
 
Saisivat voittaa molemmat mestaruudet eli henkilökohtaisen ja tallimestaruuden. Olisi vain ja ainoastaan hyvä, että Mersun kohtuullisen pitkä putki päättyisi tähän. IMO tämä Mersun aikakausi on ollut tylsempi kuin Vettelin Red Bullin mestaruuskaudet. Sinänsä kyllä erittäin positiivista tuo, että Ferrarilla vaikutti olevan aidosti nopeampi auto itse kisassa. Neljä edellistä kautta kun Mersu (Hamilton) on aika selkeästi voittanut tämän niin tuo Ferrarin suorituskyky enteilee hyvää loppukaudelle. Toki tuolla oli tuo Hamiltonin päätyminen jonon hännille mutta ei se todennäköisesti ilman sitäkään olisi voittoa napannut ellei sitten olisi onnistunut taktiikassa Vetteliä paremmin.
 
Toivottavasti pysyy kisa tasaisena. Olisi Hamiltonin vuoro voittaa tai saada enemmän pisteitä kuin Vettel. Vielä toki paljon kisoja edessä. Kerrankin Ferrarin moottorissa on riittävästi tehoa ja tosi tasaisia Mersun kanssa.
 
Oli kyllä eilen aivan mahtava kisa. Täydellinen osoitus siitä, että voitais vähän enemmän viihteellisyys periaatteella valikoida noita ratoja. Monacot ja muut ei täällä ohitella radat helvettii ohjelmistosta.
 
Monacot ja muut ei täällä ohitella radat helvettii ohjelmistosta.
En tiedä, onko aika kullannut muistot, mutta mielestäni Monacossa oli aiemmin ihan viihdyttäviä kisoja. En sitten tiedä, että mikä on muuttunut, kun nykyään ei ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom