F1 2018 - Iso-Britannian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________


Sää:

Weather forecast for Silverstone
Silverstone, United Kingdom Forecast | Weather Underground
____________________________

23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Silverstone Circuit
f12018-c10-britain.png


Ratamuutokset & DRS-alueet:

- The entire track has been resurfaced.
- The longitudinal and lateral cambers of the track have been changed to assist drainage in Turns 1, 6, 16, 17 and 18.
- New kerb elements have been added behind the existing kerb on the exit of turn 15 and at the apex of Turn 17.

- Silverstone has three DRS zones this year. The detection point of the first zone is 25m before Turn 3 (Village), with the activation point 30m after Turn 5 (Aintree). The second detection point is at Turn 11 (Maggotts) with the activation point at the exit of Turn 14 (Chapel). The final zone has a detection point 83m before Turn 16 (Vale) and activation 62m after Turn 18 (Club).
____________________________

Black round Pirelli:

2EQ4ZXG.jpg


P Zero Ice Blue hard makes its 2018 debut as triple-header closes
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Radan nimi: Silverstone Circuit
Radan pituus: 5,891 km
Kisapituus: 52 kierrosta = 306,198 km
Kierrosennätys: 1:30.621
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes (2017)

2017:
Voittaja:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
Paalupaikka:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:26.600
Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:30.621

Edellisiä voittajia:
2016:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2015:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2014:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes




____________________________

MM-pistetilanne (9/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Sebastian Vettel 146
02. Lewis Hamilton 145
03. Kimi Räikkönen 101
04. Daniel Ricciardo 96
05. Max Verstappen 93
06. Valtteri Bottas 92
07. Kevin Magnussen 37
08. Fernando Alonso 36
09. Nico Hulkenberg 34
10. Carlos Sainz 28
11. Sergio Perez 23
12. Esteban Ocon 19
13. Pierre Gasly 18
14. Charles Leclerc 13
15. Romain Grosjean 12
16. Stoffel Vandoorne 8
17. Lance Stroll 4
18. Marcus Ericsson 3
19. Brendon Hartley 1
20. Sergei Sirotkin 0

Tallit:

01. Ferrari 247
02. Mercedes 237
03. Red Bull 189
04. Renault 62
05. Haas 49
06. McLaren 44
07. Force India 42
08. Toro Rosso 19
09. Sauber 16
10. Williams 4

Epävirallinen Nations Cup:

01. Suomi 193
02. Saksa 180
03. Iso-Britannia 145
04. Australia 96
05. Alankomaat 93
06. Espanja 64
07. Ranska 49
08. Tanska 37
09. Meksiko 23
10. Monaco 13
11. Belgia 8
12. Kanada 4
13. Ruotsi 3
14. Uusi-Seelanti 1
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Hamiltonille varmaan pelataan Mersun puolesta voittoa kotiyleisön edessä, mutta toivottavasti Bottas dominoi myös ja auto kestää *köh köh*
 
Rata asfaltoitu kokonaan uudestaan, oliskohan hieman liukkaampi kun aiemmin.. :think:
Ja sadetta voinee odotella kun saarivaltiossa ajellaan.
 
Rata asfaltoitu kokonaan uudestaan, oliskohan hieman liukkaampi kun aiemmin.. :think:
Ja sadetta voinee odotella kun saarivaltiossa ajellaan.
Nopeasti yritin tuossa ennustuksia katsella ja niiden mukaan sateen todennäköisyys koko viikonloppuna on aika pyöreä 0%.

Toivottavasti löytämäni ennuste ei pidä paikkansa, koska sade olisi mukava mauste kisaan.
 
Jaahas, ekaa kertaa käyttöön tulee Ice Blue Hard -Pirellin gummit. Jos ei muuta, niin ainakin sopii mersun autoon kuin nenä päähän :tup:
 
Vaikka noita kovimpia tuskin juurikaan käytetään niin silti minusta on jollei virhe niin ainakin pieni riski ottaa niitä vain yksi sarja. Sitä ei ikinä tiedä etukäteen mitä kisassa tapahtuu, sopivaan paikkaan osuva turva-auto tai joku vastoinkäyminen voi tehdä niistä sen oikean vaihtoehdon ja silloin olisi hyvä jos renkailla olisi ajettu edes vähän viikonlopun aikana jotta tietää miten ne käyttäytyy JA niitä olisi käyttämätön setti.

Rellulla näyttää olevan suunnitelmana että ajetaan pehmeällä niin paljon kuin voi ja Sainz testaa mediumin ja Hulkenberg kovan. Noin on kisaan mentäessä edes jotain dataa kaikista renkaista vaikka molemmilla kuskeilla ei tuntumaa olekkaan.
 
Eikö DRS alueen pitänyt jatkua ekan mutkayhdistelmän ohi? Näin ollen olisi ensimmäinen kerta kun myös mutkaosuudella voi käyttää DRS jos uskaltaa/pystyy.
 
Yleensä kaikki huhut on menny pieleen kun Ferrari on oikeasti tiedottanu asioista.
 
Itse uskon että Kimi jatkaa vielä yhden kauden Ferrarilla. Koska ihan hyvin ajaa. Nyt jopa Bottaksen edellä pisteissä ja Ferrari ykkösenä tallipisteissä.
 
Pikku juttuja grafiikoissa, mutta ainakin harjoituksissa VSC:n aikana luki tyyliin "drivers must decrease their speed 40%" joka näyttää vähän selkeämmältä, kuin se mistä pari kisaa takaperin itse täälläkin sekoilin "drivers must increase their lap time by 40%", jonka omat aivoni tulkitsi nopeuden lisäämiseksi vaikka tarkoittikin ihan päinvastaista.
 
Pikku juttuja grafiikoissa, mutta ainakin harjoituksissa VSC:n aikana luki tyyliin "drivers must decrease their speed 40%" joka näyttää vähän selkeämmältä, kuin se mistä pari kisaa takaperin itse täälläkin sekoilin "drivers must increase their lap time by 40%", jonka omat aivoni tulkitsi nopeuden lisäämiseksi vaikka tarkoittikin ihan päinvastaista.

Jep, sama uudistettu lause oli käytössä jo Itävallan GP:ssä, selkeämpi kyllä noin.
 
Max on alkaa olla hyvä esimerkki siitä kun liian aikaisin joutuu top-3 tallin autoon. Paineita liikaa joita ei pysty käsittelemään joten paketti on tällä hetkellä ihan levällään.
 
Mitäs paineita Verstappenilla olis? Ei kuitenkaan aja mestaruudesta tällä kaudella alkukauden töppäilyjen jälkeen.
 
Mitäs paineita Verstappenilla olis? Ei kuitenkaan aja mestaruudesta tällä kaudella alkukauden töppäilyjen jälkeen.

Itse sanoisin, että yrittää liikaa autolla, joka ei ole nopein. Viime kisassa kävi munkki oikeastaan heti kisan alussa, jonka hoiti hyvin (Kimikin/Ferrarikin alkoi jo siinä taktikoida loppukisaa varten?). Oli helppo kontrolloida kisaa sen jälkeen. Meinashan siinä ensi mutkissa Kimin kanssa tulla emämoka (olis EHKÄ tullut rankkua, jos Kimi olis pyörähtänyt.. itseasiassa oli taas lähellä päätyä kolarointiin), ei Verstappen ole vain huonolla tuurilla kolaroinut niin paljon. Ei paljoa auta, jos kerran kymmenestä onnistuu hulluudellaan. Tällä kaudella karma antanut kerralla paljon... :D
 
Mitäs paineita Verstappenilla olis? Ei kuitenkaan aja mestaruudesta tällä kaudella alkukauden töppäilyjen jälkeen.
Tallikaverille pitää pärjätä ja ei talli tunnetusti loputtomasti katsele töppäilyä,Markon ilmeistä päätellen pitäisi pikkuhiljaa tulla onnistumista mokailun sijaan.
 
En kyllä vieläkään näe mitä Leclercin tuominen nyt Räikkösen tilalle toisi Ferrarille. Talli tarvitsee juuri nyt Kimiä tuomaan tasaisesti pisteitä tallimestaruutta ajatellen ja eikä Kimikään ole kaukana kuljettajien MM:stä tällä hetkellä. Olisi iso riski ottaa uusi, toki lahjakas, kuski kokeneen ja tasaisen kuskin tilalle vaikka Kimin ura onkin selkeästi laskusuunnassa. Ei Ferrarilla ole tässä vaiheessa kautta yksinkertaisesti varaa ottaa uutta kuskia opettelemaan uutta autoa ja katsomaan mitä tapahtuu.

Kai siellä pääjohtaja toivoo että Leclerc tekisi Verstappenit ja voittaisi näin ensimmäisen kisan? Ai mutta hei, sekään ei käy kun tultaisiin Vettelin edellä maaliin ja taas jaettaisiin potkuja.

Voi olla myöskin melkosia uutisankkoja nuo jutut.
 
En kyllä vieläkään näe mitä Leclercin tuominen nyt Räikkösen tilalle toisi Ferrarille. Talli tarvitsee juuri nyt Kimiä tuomaan tasaisesti pisteitä tallimestaruutta ajatellen ja eikä Kimikään ole kaukana kuljettajien MM:stä tällä hetkellä. Olisi iso riski ottaa uusi, toki lahjakas, kuski kokeneen ja tasaisen kuskin tilalle vaikka Kimin ura onkin selkeästi laskusuunnassa. Ei Ferrarilla ole tässä vaiheessa kautta yksinkertaisesti varaa ottaa uutta kuskia opettelemaan uutta autoa ja katsomaan mitä tapahtuu.

Kai siellä pääjohtaja toivoo että Leclerc tekisi Verstappenit ja voittaisi näin ensimmäisen kisan? Ai mutta hei, sekään ei käy kun tultaisiin Vettelin edellä maaliin ja taas jaettaisiin potkuja.

Voi olla myöskin melkosia uutisankkoja nuo jutut.

Ei noissa huhuissa ole päätä eikä häntää, ihan naurettavaa :lol:

Sekin on ihan tuulestatemmattu, että Marchionne ois ollu raivoissaan siitä että tallimääräystä ei käytetty, Maranellosta on koko ajan yhteys varikolle :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Jestas mikä ulosajo :nb:

edit: ei sentään sattunu mitään.

Jos kyseessä oli tuo Hartleyn jousitusten hajoaminen, niin muistuu mieleen niinikään Toro Rossolle tapahtui aikanaan, muistaakseni Buemille, Kiinan kisan harjoituksissa jossa molemmat etujousitukset räjähti pitkän suoran päässä ja renkaat pomppivat siitä milloin minnekin.

Edit: Tästä onkin virallinen videokin olemassa:

 
Kimillehän kävi myös tuo sama juttu 2005, vikalla kierroksella.. :D



Räikkösen kohdalla tosin ripustuksen rikkoi flatspot renkaassa jolla ajeli muistaakseni aika helvetin monta kierrosta.
 
Williams kyntää kyllä syvällä. Molemmat autot hiekalle Q1:ssä.
 
On kyllä jännä, etteivät saa tuota haloon rakennettua nopeus/kaasu/jarru -infopläjäystä synkattua. Aina se on hieman pielessä.
 
Ai hitto että oli Kimin paalukin lähellä. :)
Huomenna sit Vettel ja Hamilton ulos. Kimi voittaa ja on mukana MM-taistelussa.
 
Tiukille meni top3, harmi Kimille, mutta lähdöstä tullee taas jännittävä.
 
Kimi lukitsi vähän 2 sektorissa ja siinä meni paalu, huomenna on hyvät saumat voittoon.

Huomenna sit Vettel ja Hamilton ulos. Kimi voittaa ja on mukana MM-taistelussa.

Ei kimi ole pudonnut mm-taistosta, tuon nykyisen eron pystyy kuromaan 2 kisassa kiinni.
 
Sauber on oikeasti hyvä auto. Ei tuo Eriksson muuten noin korkealla olisi.

On se tänä vuonna ihan hyvä auto, osittain myös siksi että huonoja autoja on paljon, mutta ei se varsinaisesti Q3 auto ole. Kyllähän tuo Leclerc tekee vakuuttavaa jälkeä tuolla.

Mutta hitto, olispa Kimi saanut ehjän kierroksen. Kovaa kyytiä oli. Harmillinen tuo kakkossektori. Toivottavasti Ferrarit nappaa Hamin huomenna startissa.
 
On se tänä vuonna ihan hyvä auto, osittain myös siksi että huonoja autoja on paljon, mutta ei se varsinaisesti Q3 auto ole. Kyllähän tuo Leclerc tekee vakuuttavaa jälkeä tuolla.

Mutta hitto, olispa Kimi saanut ehjän kierroksen. Kovaa kyytiä oli. Harmillinen tuo kakkossektori. Toivottavasti Ferrarit nappaa Hamin huomenna startissa.
On se Q3 auto.

Kimi tuuppasi taas komeat näytöt vanhalla moottorilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom