F1 2018 - Brasilian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Miten Hamilton voi oikeasti selvitä tuosta ilman mitään? Asiahan ei mennyt edes tutkintaan. Ensin Kimin kanssa läheltä piti tilanne ja myöhemmin vaarallinen tilanne Sirotkinin kanssa, jonka jälkeen lähti vielä kostamaan pääsuoralla. Olisivat edes näpäyttäneet kumpaakin kuskia. Ilmeisesti saat aiheuttaa vaaratilanteita miten huvittaa kunhan olette kumpikin lämmittelykierroksella tai turva-auton takana peippailemassa varikon sisäänkäynnin kohdalla.

Esim. Vettel sai 3.n lähtöruudun rangaistuksen Sainzin estelystä Itävallassa, joka johtui lähinnä tallin huonosta kommunikaatiosta. Hamilton törttöili yhden kierroksen sisällä kolme kertaa joista kaksi olisi voinut johtaa pahaan lopputulokseen...
 
Vettel sai 25 kilo-US-dollaria sakkoa. Vuosiliksa taitaa olla useampia kymmeniä miljoonia dollareita, niin eihän tuollaisella ole mitään väliä.
Ja eikös talli nuo yleensä tuppaa maksamaan muutenkin, joten Vettelille ei mitään merkitystä, ellei videoiden sekoilusta tuomaa julkisuutta koeta tappioksi.
 
En ehtiny livenä kattelemaan, mutta nyt kun kattoo jälkikäteen qualifying highlightsejä niin miten helvetissä hamilton ei saanut rangaistusta Q1:ssä tuosta Sirotking-tapauksesta?
edit: eikun Q2
edit2: näemmä Hamilton ollut enemmänkin kahvilla, "ei tiennyt miltä puolelta Kimi tulisi ohi", miten olisi vaikka siltä ajolinjalta jossa puoliksi istuit blokaten myös toisen puolen? :rage:
 
Oliko tää nyt jollekin yllätys? Nää säännöthän on monta vuotta ollut epäjohdonmukaisia
 
Ja sitten vielä Sirotkin sai huomautuksen? :rofl:

Nyt kyllä livahti löysät housuun tuomaristolla, taas jälleen kerran. Ei ollut kanttia antaa rankkua kahdelle eturivin kuskille, kai se on sama antaa jatkossa vaan rahasakkoja ettei tule paha mieli kenellekkään.

Tuomariston olisi syytä puuttua selkeisiin tapauksiin itse, ilman että jonkun tallin täytyy siitä raportoida, vaikka siellä samalla moottorilla varustetut autot törmäilisi keskenään. Täysi vitsi koko tuomaristo ja nuo "palkintotuomarit" pitäisi heivata sieltä hiuksista syvälle sinne. Vettel taisi Meksikossa 2016 olla ihan oikeassa...
 
Miten Hamilton voi oikeasti selvitä tuosta ilman mitään? Asiahan ei mennyt edes tutkintaan. Ensin Kimin kanssa läheltä piti tilanne ja myöhemmin vaarallinen tilanne Sirotkinin kanssa, jonka jälkeen lähti vielä kostamaan pääsuoralla.
Kommentoin jo aiemmin, että tilanne Sirotkinin kanssa oli Sirotkinin omaa syytä ja että Kimi ei menettänyt aikaa edes samalla sektorilla saati että koko kierros olisi mennyt pilalle, niin siinäkään ei ollut estelystä kyse. Pelkkä läheltä ohi meneminen ei kai sitten vielä ole tuomittavaa, kun kyse on aika-ajoista.

Se aikakierroksen alussa tapahtunut ohitus oli Hamiltonilta täysin sallittu liike, koska nopeampi saa ohittaa hitaamman. Samanlainen kostoliike nähtiin jo muistaakseni Japanissa (tai Monzassa) Alonson ja Magnussenin välillä, kun K-Mag tunki väkisin ohi viimeisissä mutkissa outlapilla ja Alonso tekikin tyylipuhtaan kosto-ohituksen ensimmäiseen mutkaan. Ja nauroi päälle tiimiradiossa.

Vaikea nähdä mitään järkeä Sirotkinin ohituksessa Hamiltonista, koska hänen autonsa on niin hidas, ettei se pärjää Mersulle edes suoralla tiellä vaikka moottori on sama.

-----

McLaren Racing will set up bespoke team for 2019 Indianapolis 500

McLaren ja Alonso kärsivät yllättävistä seurauksista aiheettoman Honda-kritiikkinsä päällisiä, kun talli ei saakaan enää tehdä Honda-yhteistyötä vaikka kyse on aivan eri sarjasta ja periaatteessa eri mantereestakin. Alonson triple crown -unelmalle vähintään pieni ylimääräinen este. Kyllä sillä näyttää olevan paljonkin väliä Hondan brändille, mitä F1-maailman ulkopuolellakin tapahtuu, vaikka jokunen epäilevä Tuomas tältä palstalta löytyi pari vuotta sitten...
 
Viimeksi muokattu:
Jos Ferrari-kuskit ottaisivat viimeisistä kahdesta kisasta kummastakin kaksoisvoitot, niin Mersu tarvitsisi 32 pistettä voittaakseen merkkimestaruuden. Saa nähä ratkeaako jo tässä kisassa merkkimestaruus...
 
että Kimi ei menettänyt aikaa edes samalla sektorilla saati että koko kierros olisi mennyt pilalle, niin siinäkään ei ollut estelystä kyse. Pelkkä läheltä ohi meneminen ei kai sitten vielä ole tuomittavaa, kun kyse on aika-ajoista.

Se että toinen kärsiikin vähemmän ei muuta tekoa miksikään. Kuten vissiin Kimikin jossain haastattelussa totesi niin on sitä pienemmistäkin rangaistu. Eikä ennenkään ole katsottu kuinka paljon uhri kärsi joka on idioottimainen tapa päättää että rangaistaanko vai ei, rangaistuksen suuruuteen sen voi antaa vaikuttaa siinä tapauksessa että voidaan todeta ettei uhri kärsinyt yhtään.
 
Se että toinen kärsiikin vähemmän ei muuta tekoa miksikään. Kuten vissiin Kimikin jossain haastattelussa totesi niin on sitä pienemmistäkin rangaistu.
Eihän se tekoa muutakaan vaan tarkoittaa sitä, että kun estämistä ei ole tapahtunut, niin estämisestä ei voida rangaista.
 
Eihän se tekoa muutakaan vaan tarkoittaa sitä, että kun estämistä ei ole tapahtunut, niin estämisestä ei voida rangaista.

Kuinkahan moni näistä aika-ajoissa tai harjoituksissa tapahtuneista estelyistä, joista on rangaistusta napsahtanut, on ollut varsinaista estelyä? 99 tapausta 100:sta on ollut varmasti joko huolimatonta sijoittautumista radalla ilman että olisi tarkoitus häiritä muita kuskeja tai huonoa kommunikaatiota varikkomuurin ja auton välillä. Ja kuten Kimikin sen totesi, on niitä rankkuja pienemmistäkin liikkeistä tullut. Vai pitäisikö aina tulla romua ennen kuin aloitetaan vasta tutkimaan?

Yhtälailla siellä voi jatkossa tehdä lämmittelykierroksella hämyliikkeitä takana tulevien kiusaksi ja sitten radioon sanoa että "hupsista, empäs huomannutkaan, sori" eikä tule seuraamuksia, kun ei ollut "lähelläkään" tai kolahtanut.
 
että kun estämistä ei ole tapahtunut, niin estämisestä ei voida rangaista.

Miten se ei ole estämistä kun Kimin täytyy kiertää auto täysin ajolinjan ulkopuolelta? Nykysääntöjen mukaan jos on ajolinjalla nopealla olevan tiellä niin se on estämistä ja tämä oli tilanne eilen.
 
Kuinkahan moni näistä aika-ajoissa tai harjoituksissa tapahtuneista estelyistä, joista on rangaistusta napsahtanut, on ollut varsinaista estelyä?
Muistaakseni aikalailla jokainen tapaus. Riittää, että blokatun kuljettajan kyseinen kierros on mennyt pilalle. Sen ei tarvitse välttämättä olla edes session paras kierrosaika.

Vai pitäisikö aina tulla romua ennen kuin aloitetaan vasta tutkimaan?
Melkoista ylireagointia. Kimin ei tarvinnut edes nostaa jalkaa kaasulta ja seuraava askel huonompaan olisi muka täysi peräänajo.
 
Melkoista ylireagointia. Kimin ei tarvinnut edes nostaa jalkaa kaasulta ja seuraava askel huonompaan olisi muka täysi peräänajo.

Jos Hamilton olisi kääntänyt vielä pari senttiä vasemmalle (ja ei, ei tarvitse lähteä mittailemaan), olisi voinut jotain sattuakin tai tulla sitä estelyä jossa Kiminkin olisi pitänyt nostaa jalkaa kaasulta. Nyt konttiin ajeluilta vältyttiin kun tilanteessa oli onneksi kaksi kokenutta kuskia. Tuskin juuri tässä tilanteessa mitään pahempaa olisi sattunut, mutta pointti on se että niistä pienistäkin estelyistä ja peippailuista on rapsahtanut rankkua.

Sirotkinin kanssa ilmeisesti ei ole väliä vaikka joutuisi väistelemään nurmikolle, koska ollaan aloittamassa nopeaa kierrosta. Silti se oikeuttaa ilmeisesti Hamin kostamaan ajelemalla pääsuoralla Sirotkinin eteen ja samalla pilaa sekä hänen että oman kierroksensa viimeistään siinä.
 
Sirotkinin kanssa ilmeisesti ei ole väliä vaikka joutuisi väistelemään nurmikolle, koska ollaan aloittamassa nopeaa kierrosta. Silti se oikeuttaa ilmeisesti Hamin kostamaan ajelemalla pääsuoralla Sirotkinin eteen ja samalla pilaa sekä hänen että oman kierroksensa viimeistään siinä.
Siinä tilanteessa oli sallittua olettaa, ettei takaa tuleva auto ole "uhkaava tekijä", sillä kuljettajilla on etikettinä se, että outlapilla odotetaan jonossa ja lähdetää nopealle. Hamiltonilla ei ole mitään pakkoa pitää huomiota peileissä, kun Sirotkin ei ole aikakierroksella. Sirotkin itse rikkoi etikettiä ja oli syypää vaaratilanteeseen.

Kyllähän kisatilanteessakin monta kertaa laitetaan ohituksen ryssiminen nimenomaan takaa tulevan auton piikkiin eikä edellä olevan, vaikka edellä oleva sulkisi oven typerästi. "Ei ollut syytä olettaa, että edellä olevan olisi pitänyt osata odottaa ohitusta."
 
Eiköhän käy perinteiset, että kisan aikana sataa 200m radan ulkopuolella ja aika ajoin ennustetaan "rain expected in x minutes", vaikka yhtään pisaraa ei nähdä.
 
Huh huh Verstappen oppinut jotain? Nätisti jätti Kimille tilaa. Loistavaa Bottas myös.
 
Red Bullit lentää, mutta kestääkö renkaat. Vettel sählää jo tuttuun tapaa.
 
Ricciardolla taas vaihteeksi rangaistus alla lähtöruudukossa?
 
Bottas kyllä aivan naurettavan hidas ollut kauden loppupuoliskolla. Saapa nähdä tekeekö mersu radikaalin ratkaisun ja ottaa Oconin ajamaan jo ensi kaudelle.
 
Kimi, "Vettel is faster then you" tulee kohta. Mene nyt Kimi ohi siitä jarrumiehestä.
 
50 kierrosta mediumeilla? Voipi tulla hikinen iltapäivä Mersun poinaille.. :think:
 
Bottas ajaa kyllä itselleen potkuja. Ei jumalauta pääse edes Haasista ohi.
 
Hienosti pelattiin taas varikköpysähdys vettelin eduksi vaikkei ole mestaruus enää pelissä
 
Hienosti pelattiin taas varikköpysähdys vettelin eduksi vaikkei ole mestaruus enää pelissä
Vettelillä on paremmat mahdollisuudet voittaa tämä kisa, joten totta kai yritetään sitä voittoa tavoitella. Vaikka mestaruus on menetetty, niin ei kai ole mitään syytä hukata yksittäisiä voittoja.
 
Mikä homma tossa oli että Ferrari meni Kimin kanssa mediumeihin eikä supersofteihin? Ois ny ajattanu 5 kierrosta pidempään ja loppuun SS:llä, olis taktiikkaki ollu eri ku Vettelillä.
 
Verstappen osaa sentään ohittaa, hauska katsoa moista ratinvääntöä. Kimillä ja Vettelillä näyttää olevan melkoisesti tuskaisempaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 122
Viestejä
4 575 803
Jäsenet
75 361
Uusin jäsen
ihmisraunio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom