F1 2018 - Belgian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________


Sää:

Weather forecast for Francorchamps
Täsmäsää Malmédy
____________________________

23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png
Circuit de Spa-Francorchamps
circuit_info.png


Ratamuutokset & DRS-alueet:

- Other than routine maintenance no changes of significance have been made.

- There will be two DRS zones at Spa-Francorchamps. The detection point of the first is located 240 m before Turn 2, with the activation point 210 m after Turn4. The second zone has a detection point 160 m before Turn 18 and an activation point 30 m after Turn 19.
____________________________

Black round Pirelli:

jnksw0u.jpg


The longest and most epic track on the Formula 1 calendar
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 2018 JOHNNIE WALKER BELGIAN GRAND PRIX
Radan nimi: Circuit de Spa-Francorchamps
Radan pituus: 7,004 km
Kisapituus: 44 kierrosta = 308,052 km
Kierrosennätys: 1:46.577
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Sebastian Vettel, Ferrari (2017)

2017:
Voittaja:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
Paalupaikka:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:42.553
Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Sebastian Vettel, Ferrari - 1:46.577

Edellisiä voittajia:
2016:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes
2015:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2014:
23px-Flag_of_Australia.svg.png
Daniel Ricciardo, Red Bull-Renault





____________________________

MM-pistetilanne (12/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Lewis Hamilton 213
02. Sebastian Vettel 189
03. Kimi Räikkönen 146
04. Valtteri Bottas 132
05. Daniel Ricciardo 118
06. Max Verstappen 105
07. Nico Hulkenberg 52
08. Kevin Magnussen 45
09. Fernando Alonso 44
10. Sergio Perez 30
11. Carlos Sainz 30
12. Esteban Ocon 29
13. Pierre Gasly 26
14. Romain Grosjean 21
15. Charles Leclerc 13
16. Stoffel Vandoorne 8
17. Marcus Ericsson 5
18. Lance Stroll 4
19. Brendon Hartley 2
20. Sergei Sirotkin 0

Tallit:

01. Mercedes 345
02. Ferrari 335
03. Red Bull 223
04. Renault 82
05. Haas 66
06. Force India 59
07. McLaren 52
08. Toro Rosso 28
09. Sauber 18
10. Williams 4

Epävirallinen Nations Cup:

01. Suomi 278
02. Saksa 241
03. Iso-Britannia 213
04. Australia 118
05. Alankomaat 105
06. Ranska 76
07. Espanja 74
08. Tanska 45
09. Meksiko 30
10. Monaco 13
11. Belgia 8
12. Ruotsi 5
13. Kanada 4
14. Uusi-Seelanti 2
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Paras kisa koko kalenterissa! King of Spalle mä toivon pelkkää onnistumista nyt :cool:
 
On muuten aika kylläiseksi tullut formulamenestyksen kanssa kun suomi johtaa nations cupia eikä oikein tunnu missään.

Kimille voitto nyt niin ei haittaa vaikka jäis uran viimeseks.
 
Nyt tosiaan Kimille voitto (100. podium) niin ei haittaa vaikka keskeyttäisi loput kisat... no toivotaan kuitenkin että taso jatkuu samanlaisena, tuli se voitto tai ei. Jännästi on voitto aina kiertänyt Kimin, kovalla prosentilla viime vuosina ovat Vettel, Hami napsineet voittoja, Bottaskin muutamaan kertaan. Ja silloin kun näille kaikille sattuu jotain samaan aikaan, niin sitten on jotkut Verstappenit ja Ricciardot ajelemassa Kimin edellä voittajaksi.
 
Yllättävän lähelle Kimi on päässyt Vetteliä pistetilanteessa. Auttaahan se tietysti, kun noin varmasti ajaa podiumille kisasta toiseen. Nyt vaan vielä niitä voittoja kehiin.
 
On kyllä aina hieno fiilis, kun kesätauolta palataan kalenterin parhaan kisan merkeissä. Kimin lempirata kyseessä ja toki silloin toivoisi myös Kimille menestystä, mutta en halua liikaa lähteä tuota fiilistelemään, jotta ei sitten liian pahasti voi pettyä.

Span rata tarjoaa kuitenkin vuodesta toiseen hyviä kisoja, joten nautitaan kisasta täysillä ja toivotaan siinä sivussa onnistumisia Kimille ja Valtterille.
 
Yllättävän lähelle Kimi on päässyt Vetteliä pistetilanteessa. Auttaahan se tietysti, kun noin varmasti ajaa podiumille kisasta toiseen. Nyt vaan vielä niitä voittoja kehiin.

Etenkin kun otetaan huomioon, että Kimillä on usein huonompi taktiikka eikä edes anneta kunnolla kisailla Vetteliä vastaan jos molemmat ovat peräkkäin ajelemassa, eli suoraan noita pisteitä ei edes voi mielestäni verrata.
 
Bottakselle tulossa lähtöruuturangaistuksia.

Paha takaisku – Valtteri Bottas saamassa ison rangaistuksen!

Sääntöjen mukaan kuljettajat saavat kauden aikana käyttää kolmea MGU-H -lämpöenergiankeruujärjestelmää, turboahdinta sekä polttomoottoria sekä kahta MGU-K -jarrutusenergiansäästöjärjestelmää sekä elektroniikkayksikköä kauden aikana. Kiintiöiden ylittäminen tietää lähtöruuturangaistuksia.

Bottaksen on määrä käyttää Spassa uutta moottoria, turboahdinta sekä MGU-H -yksikköä, jotka ovat hänelle kauden neljännet. Tämä tietää isoa lähtöruuturangaistusta.

Span radalta löytyy ohituspaikkoja, joten vahinkojen minimoimiseksi Mercedes on päättänyt ottaa Bottakselle taktisia rangaistuksia juuri Span kisaan. Jollain toisella radalla nousu takarivistä pistetaistoon voisi olla Bottakselle haastavampaa.

Takariviin Spassa on putoamassa myös Nico Hülkenberg. Renault vaihtaa hänelle kokonaan uuden voimayksikön.
 
Bottakselle tulossa lähtöruuturangaistuksia.

Paha takaisku – Valtteri Bottas saamassa ison rangaistuksen!

Sääntöjen mukaan kuljettajat saavat kauden aikana käyttää kolmea MGU-H -lämpöenergiankeruujärjestelmää, turboahdinta sekä polttomoottoria sekä kahta MGU-K -jarrutusenergiansäästöjärjestelmää sekä elektroniikkayksikköä kauden aikana. Kiintiöiden ylittäminen tietää lähtöruuturangaistuksia.

Bottaksen on määrä käyttää Spassa uutta moottoria, turboahdinta sekä MGU-H -yksikköä, jotka ovat hänelle kauden neljännet. Tämä tietää isoa lähtöruuturangaistusta.

Span radalta löytyy ohituspaikkoja, joten vahinkojen minimoimiseksi Mercedes on päättänyt ottaa Bottakselle taktisia rangaistuksia juuri Span kisaan. Jollain toisella radalla nousu takarivistä pistetaistoon voisi olla Bottakselle haastavampaa.

Takariviin Spassa on putoamassa myös Nico Hülkenberg. Renault vaihtaa hänelle kokonaan uuden voimayksikön.

"Takaisku".. Melkein kaikille noita tulee kauden aikana. Hyvä paikka ottaa rankku nyt.

Voipi tehoerotkin näkyä Spassa selkeämmin, ku ekan mutkan jälkeen painellaan kaasu pohjassa aina vitosmutkaan asti.
 
"Takaisku".. Melkein kaikille noita tulee kauden aikana. Hyvä paikka ottaa rankku nyt.

Voipi tehoerotkin näkyä Spassa selkeämmin, ku ekan mutkan jälkeen painellaan kaasu pohjassa aina vitosmutkaan asti.
Jep, ihan hyvä paikka rangaistukselle. Nuo uutiset (ja etenkin niiden otsikot) nyt on aina tuollaista sensaation hakuista ripulia joka kannattaa jättää omaan arvoonsa.
 
Nyt olen itsekin sekaisin missä mennään Force Indian kohdalla. Pitikö siis Strollin siirtyä jo nyt tässä kisassa talliin jolloin kuskiparina hänellä olisi ollut todennäköisesti Perez? Minne Ocon sitten menisi? Kubicaa taidettiin jo istuttaa Williamsille Strollin paikalle ja mitä Sirotkinille tapahtuu?
 
Nyt olen itsekin sekaisin missä mennään Force Indian kohdalla. Pitikö siis Strollin siirtyä jo nyt tässä kisassa talliin jolloin kuskiparina hänellä olisi ollut todennäköisesti Perez? Minne Ocon sitten menisi? Kubicaa taidettiin jo istuttaa Williamsille Strollin paikalle ja mitä Sirotkinille tapahtuu?
Tietääkseni kesken kauden ei ole tarkoitus tehdä mitään kuskivaihdoksia. Tallin omistajuus ja jopa nimi voi vaihtua, mutta kuskien pitäisi kauden loppuun pysyä samoina.
 
Jännä nähdä miten Force Indian kanssa käy: Kuvat: Erikoinen näky F1-varikolla - tulevaisuudestaan taistelevan tallin nimi poistettu, uudesta ei tietoa

"Ilmeisesti Force Indian intialaisomistajat eivät ole luovuttaneet Strollin omistaman tallin haltuun elintärkeää F1-lisenssiä, mikä hiertää pahemman kerran byrokratian rattaita. Sen vuoksi se joutunee hakemaan osallistumisoikeutta täysin uutena tallina."
Tuo nimi ja lisenssijuttu on kyllä niin typerää pelleilyä kun kaikki tietää tallin olevan sama. Muutenhan tolla ei juuri ole väliä, mutta kun ne palkintorahat on kai edelleen kytketty nimeen/lisenssiin.

Tästä syystähän kaudella 2010 oli mukana "BMW Sauber-Ferrari" kun se ei voinut vaihtaa heti nimeä.
 
Stroll vaikutti siltä, että olis lukenu vastaukset melkein jostain paperilta. Kyllä isi hoitaa :cigar2:
 
Stroll on kyllä jotenkin puistattava kaveri, joskus tainnut itse sanoakin, että aivan sama ajaako ykkösissä. Kaverista ei välity sellainen tunteenpalo, mutta ihmekös tuo, kun tietää taustat. Ricciardolle tuli alussa aika paljon kyssäreitä. :D
 
Tuliskohan bottakselle vielä extra rankkua tosta vandoorne tapauksesta. Tapahtui juuri harjoituksissa.
 
Onkohan Bottaksella vieläkin kasetti solmussa jopa kuukauden tauon jälkeen? Toki tuollainen tilanne voi sattua kenelle vaan ja harjoituksissa ei välttämättä ihan kaikki ole täysin hereillä, mutta varmasti on hermot kireällä jos joutuu kakkosviulun soittamisen lisäksi peräpäästä muutenkin lähtemään.
 
Ihme sekoilua kyllä Valtterilta. Toisaalta tallikin vastuussa, jos eivät kertoneet toisesta mclarenista. Kimin paalu maistuisi.
 
Toivottavasti tämä olisi vihdoinkin Kimin viikonloppu.. Vaatisi vaan Kimin onnistumisen lisäksi Vettelille vähän epäonnea, kun kahden Ferrarin johtaessa Kimi ei tule ykkösenä maaliin.
 
Nyt tuntuu kyllä että ois Kimin päivä tänään. Tai sitten käy se perus että vikassa osiossa Vettel vie pienellä erolla paalun.
 
Bottas käy vetämässä pakollisen säälikierroksen, että saa kellotettua virallisen ajan ja lauantai oli siinä.
 
Ricciardon keskeytykset tulee varmasti jatkumaan loppukauden. Tuskin saa pakan tuoreimpia osia ihan heti, kun ilmoitti jättävänsä tallin. Kimin kierros oli kyllä mahtava. Kumpa olisi vaan se viimeinenkin kierros.
 
McLaren viimeisenä. huh huh. Ei lähde Alonso yhtään liian aikaisin.
Macit anto toisilleen vetoapua ja jäivät silti alas. o_O
Viimeistään nyt voidaan unohtaa viimevuosien itku tehottomasta Hondasta, kun ei aerokaan näytä toimivan....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom