Kyllä se EU- velka on suorilta käsin uskomattoman huono juttu ja tuo taas euron lisäksi yhden moral hazard mekanismin lisää, missä kannattaa hoita maansa asiat mahdollisimman paskasti eikä mahdollisimman hyvin. Vielä kun on tunnettua että EU ei noudata edes omia sääntöjään, eikä jäsenmaat noudata EU:n sääntöjä eikä kukaan juuri noudata mitään sääntöjä, niin tollaseen systeemiin ei pidä ajaa millaistakaan yhteisvastuullisuutta ja vanhastakin pitäisi päästä eroon mm. eurojärjestelmä.
Persujen uskottavuus meni kun antoivat viime hallituskaudellaan Sipilän allituksessa kreikalle rahaa, vaikka pääteema oli että rahaa ei anneta enää. Ite en selitystä hyväksynyt, kun kukaan ei pakottanu painamaan "Kyllä". Mä en heille ääntäni anna ennen kun alkaa tulemaan näyttöjä, "kick starttia" annoin jytky 1 ja 2 aikaan jotta saisivat näyttää kyntensä.
Persujen uskottavuus meni kun antoivat viime hallituskaudellaan Sipilän allituksessa kreikalle rahaa, vaikka pääteema oli että rahaa ei anneta enää. Ite en selitystä hyväksynyt, kun kukaan ei pakottanu painamaan "Kyllä". Mä en heille ääntäni anna ennen kun alkaa tulemaan näyttöjä, "kick starttia" annoin jytky 1 ja 2 aikaan jotta saisivat näyttää kyntensä.
Mun nähdäkseni Vanhanen 2 aikaan velanotosta tuli "normaali", jatkuu edelleen. Suurin konna on Kokoomus, mikä on mukana Vanhanen 2, Katainen, Sipilä ja Orpo- hallituksissa. Mariinin hallitus tuhlasi helvetisti liikaa kaikkeen kohtalaisen turhaan, mutta on tuossa jatkumossa vain yksi hallitus. Sitä ennen olisi Sipilä tai Katainen voinu tehä jotain. Toisaalta, niinkun Vanhanen 2 tapauksessa, ei MAriininkaan tapauksessa voi ihan kaikkea laittaa hallituksen syyksi kun oli akuutti kriisi päällä. Katainen hyväksy Kreikkapaketit ja Sipilä jatko edeltäjänsä linjalla, Mariini taas hyväksy typerän koronaelvyytyksen, mikä oli lähinnä tuhlausta eikä mitään elvyytystä tai liittyny koronaan juuri mitenkään.En tiedä ymmärsinkö postauksen oikein. Mutta nyt oikeesti, jos jotekin on kuvitellut että vellanotto olisi jotain uuden hallituskauden myötä loppunut lähtö/nykytilanteessa niin viestin on nyt jotenkin ymmärtänyt väärin.
Moinen äärimäisyys vähän paremmassakaan tilanteessa ei varmaan minkään tahon toivoma tai ajama tilanne. Kyse on lähinnä siitä että minkäverran otetaan velkaa ja mitä toimia sen rinnalla tehdään. Oikeastaan kärjistäen kyse siitä että yritetään pitää korkeana velanottokyk