Niin, en tiedä ja siksi kysyin. Minulla ei ole tietoa voiko Baijeri erota Saksan liittovaltiosta halutessaan.Miksi ei voisi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Niin, en tiedä ja siksi kysyin. Minulla ei ole tietoa voiko Baijeri erota Saksan liittovaltiosta halutessaan.Miksi ei voisi?
Niin, en tiedä ja siksi kysyin. Minulla ei ole tietoa voiko Baijeri erota Saksan liittovaltiosta halutessaan.
Ymmärsin pointtisi, mutta listatuista vain Kanada on liittovaltio ainakin suomenkielisen wikipedian mukaan.No Yhdistyneestä kunisgaskunnasta voi erota ja niin voi myös Kanadan eri provinssit. Se liittovaltio on juuri sellainen kuin sovitaan.
e. Ja tietenkin erittäin ajankohtainen, Tanskasta pystyy myös irtautumaan.
Samalla tavalla se osavaltio itsenäistyy Saksassa ja jenkeissä, kuin Lappi Suomesta. Eli tarvitsee hyväksynnän.Ymmärsin pointtisi, mutta listatuista vain Kanada on liittovaltio ainakin suomenkielisen wikipedian mukaan.
Liittovaltiossa perustuslaki säätää osavaltioiden ja liittovaltion oikeuksista eikä liittovaltio voi kaventaa osavaltioiden oikeuksia päätöksillään. Luin tämänkin wikipediasta joten tuli opittua jotain uutta tänäänkin.
Valtioteorian mukaan, jos liittovaltio alkaa diktoimaan osavaltioitansa myös pakottamalla, kyseessä ei enää ole liittovaltio vaan jotain muuta. Ja itse en tätä "muuta" enää kannattaisi. Amerikassa tällä hetkellä aivan totaalisen mielenkiintoinen tilanne tältäkin osin siis, ja minusta vaikuttaa siltä että lainsäädäntöön, lähinnä perustuslakiin on jäänyt siellä aukkoja.Ymmärsin pointtisi, mutta listatuista vain Kanada on liittovaltio ainakin suomenkielisen wikipedian mukaan.
Liittovaltiossa perustuslaki säätää osavaltioiden ja liittovaltion oikeuksista eikä liittovaltio voi kaventaa osavaltioiden oikeuksia päätöksillään. Luin tämänkin wikipediasta joten tuli opittua jotain uutta tänäänkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.