Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyse taisi olla jonkun koulun etänä järjestettävästä koetilaisuudesta - noissa on aika usein "videovalvonta".Miksi pitää olla etäpalavereissa webkamera?
Eikö etäpalavereita voisi tehdä pelkällä äänellä?
Jep, kyseessä on etänä järjestettävä koe. Kävin jo tänään Gigantin ja Prisman webkamera tarjonnan katsomassa, mutta tyhjänähän ne hyllyt tietysti oli.
Mikä noiden näyttöjen resoluutio oli ja mikä on TVn resoluutio?Itse laitoin 27 ja 22 näytöt varalle ja ostin 55 samsungin tv:n. Vastaa kuva alaltaan 4x27 näyttöä.
Mitenkä ne on etätyöt sujunut? Somejätiltä hurja linjaus: Etätöihin saa jäädä pysyvästi
Meillä on myös lupailtu, että vanhaan "voit sää yhden päivän etätöissä olla jos pyydät nätisti" -systeemiin, vaan kaikki saisivat tehdä etätöitä työtehtävien vaatimusten mukaisesti. Samalla työnantaja tosin keksi, että jo aiemmin suunnitteilla olleen remontin yhteydessä muutetaankin nykyinen avotoimisto vielä avoimemmaksi "monitoimitilaksi", josta ei kaikille löydy edes omaa työpistettä. Työpisteiden määräkin olisi pienempi kuin työntekijöiden, koska hei osahan on etätöissä!Mitenkä ne on etätyöt sujunut? Somejätiltä hurja linjaus: Etätöihin saa jäädä pysyvästi meilläkin firma varmaan tulee tulevaisuudessa kasvattamaan etätöiden määrää.
Meillä tuli juuri kysely HR:ltä etäilyn sujumisesta ja itse kyllä vastailin, että tuottavuus on näin mututuntumalla parempi kuin toimistolla.Mitenkä ne on etätyöt sujunut? Somejätiltä hurja linjaus: Etätöihin saa jäädä pysyvästi meilläkin firma varmaan tulee tulevaisuudessa kasvattamaan etätöiden määrää. Itse laitoin 27 ja 22 näytöt varalle ja ostin 55 samsungin tv:n. Vastaa kuva alaltaan 4x27 näyttöä. Eipä sitä ylä osaa työpöydästä tule käytettyä kovin usein. Mutta on kyllä hyvä kuvien katselussa ja isompien kaavioiden pyörittelyssä. Tosin kaareva näyttö ois vielä parempi. Alkaa tuossakin nurkat olemaan turhan kaukana.
Jep, enemmän tuo on ollut "kulttuurinen kysymys" että kaikkien on pitänyt raahautua fyysisesti samaan neukkariin, etälinkkejä ei ole kutsuihin laitettu kuin eri pyynnöstä jne.Tää on sinänsä tosi vitsikästä, että osa firmoista hiffasi tän jo vuosikymmeniä sitten ja tekniikan ihmiset vielä aikaisemmin, elikkäs ihan ysärillä. Koska jo silloin remote teamit toimi ihan hyvin netin yli. Elikkäs ennen kuin ADSL:t edes tuli myyntiin.
Laitat vähän lisää liitua ja hommaat näytön sisäänrakennetulla KVM kytkimellä.KVM-kytkinsuosituksia haeskelen 2 koneen välille.
Tämä olis varmaan ideaaliratkaisu. Näyttäis vaan olevan järjestään turhan isoja ja kalliita KVM-kytkimellä integroidut näytöt.Laitat vähän lisää liitua ja hommaat näytön sisäänrakennetulla KVM kytkimellä.
49" Curved Business Monitor C49J890DKU, erittäin leveä laajakuvanäyttö | LC49J890DKUXEN | Samsung Business FI
49" Curved Business Monitor C49J890DKU, erittäin leveä laajakuvanäyttö | LC49J890DKUXEN | Samsung Business FIwww.samsung.com
Joo eiköhän Twitterilläkin ole motiivina säästää tilakuluissa.Meillä on myös lupailtu, että vanhaan "voit sää yhden päivän etätöissä olla jos pyydät nätisti" -systeemiin, vaan kaikki saisivat tehdä etätöitä työtehtävien vaatimusten mukaisesti. Samalla työnantaja tosin keksi, että jo aiemmin suunnitteilla olleen remontin yhteydessä muutetaankin nykyinen avotoimisto vielä avoimemmaksi "monitoimitilaksi", josta ei kaikille löydy edes omaa työpistettä. Työpisteiden määräkin olisi pienempi kuin työntekijöiden, koska hei osahan on etätöissä!
Itse tarvitsen onneksi testilaitteistoa, joka kestäisi aina puoli työpäivää pystyttää ja purkaa, ja pc:kin on kannettavan sijaan kahden ihmisen kannettava: kyljessä on lappu "> 25 kg" ja käsky kantaa kahdestaan. Oma työpiste siis löytyy jatkossakin.
Mikä on alle päiväkoti-ikäinen taapero? Päiväkotiinhan voi käsittääkseni viedä lapsen vaikka suorana synnytyssairaalasta. Subjektiivinen päivähoito-oikeus koskee käsittääkseni kaikkia alle kouluikäisiä lapsia.Itselläni on mitta jo aika lailla täynnä. Työhuone, Ikean sähköpöytä, töistä tuotu kunnon työtuoli ja perus 27 tuuman näyttö. Mutta..
Kun kotona pyörii tuollainen alle päiväkoti-ikäinen taapero. Puoliso helisemässä, lähinnä unen kanssa mutta sehän vaikuttaakin kaikkeen. Työhuoneesta ei uskalla poistua tai tempaantuu johonkin härdelliin mukaan. Apuun huudellaan varmaan kerran tunnissa tai kahdessa, mikä on ihan ok. Tuntuisi tylyltä laittaa kuulokkeet niin kovaa ettei mitään kuule (kämpässä siis 2 kerrosta niin ei heti pääse ovelle koputtamaankaan). Ruokahuollosta saa itse vastata, varsinkin kun miehenä nyt nälkä on aika paljon isompi ettei salaatit tai sälät toimi. Ja yksi toukka huutaa koko ajan.
VPN toimii miten toimii. Kun saa itsensä rauhoitettua lapsenhoidosta ja talossa on vaikka hiljaista, niin VPN kusee. Ja sitten kun juuri ehtii jonkun flown saada päälle niin ruletti alkaa alusta. Ja työpäivän jälkeen suoraan lapsenhoitoon.
Pieniä asioita kai. Ja vaan yksi kersa. Mutta kun on meluisaan koppiin lukittuna 8h päivässä ja sosiaaliset kontaktit nollassa eikä työtkään luista kuten itse haluisi niin pikku hiljaa pinta vaan nousee. Olin jo vapaaehtoisena lähdössä takaisin toimistolle mutta on siinäkin taas omat härdellit ja selittelyt. En tiedä. Eikä puolisollekaan voi sanoa et nuku paremmin ja pidä muksu hiljasena. Kun ei lastenhoidossakaan voi käyttää nyt niin paljon tukiverkkoja.
No, siinä mun avautuminen. Huomenna taas päiväni murmelina.
Mikä on alle päiväkoti-ikäinen taapero? Päiväkotiinhan voi käsittääkseni viedä lapsen vaikka suorana synnytyssairaalasta. Subjektiivinen päivähoito-oikeus koskee käsittääkseni kaikkia alle kouluikäisiä lapsia.
Mulla melko samanlainen tilanne. Eli puoliso ja 6kk lapsi kotona ja asutaan 50m2 kaksiossa... Mulla on työpiste olohuoneessa missä on tv metrin päässä aina auki. Lapsi leikkii selän takana matolla ja milloin missä. Välillä roikkuu tuolin jalassa jne. Ihmettelen itsekin, että miten puoliso pärjäsi ennen etätöitä yksin ku tuntuu et pitää tunnin välein vähintään jossain jeesata tai ottaa lapsi syliin jne.Itselläni on mitta jo aika lailla täynnä. Työhuone, Ikean sähköpöytä, töistä tuotu kunnon työtuoli ja perus 27 tuuman näyttö. Mutta..
Kun kotona pyörii tuollainen alle päiväkoti-ikäinen taapero. Puoliso helisemässä, lähinnä unen kanssa mutta sehän vaikuttaakin kaikkeen. Työhuoneesta ei uskalla poistua tai tempaantuu johonkin härdelliin mukaan. Apuun huudellaan varmaan kerran tunnissa tai kahdessa, mikä on ihan ok. Tuntuisi tylyltä laittaa kuulokkeet niin kovaa ettei mitään kuule (kämpässä siis 2 kerrosta niin ei heti pääse ovelle koputtamaankaan). Ruokahuollosta saa itse vastata, varsinkin kun miehenä nyt nälkä on aika paljon isompi ettei salaatit tai sälät toimi. Ja yksi toukka huutaa koko ajan.
VPN toimii miten toimii. Kun saa itsensä rauhoitettua lapsenhoidosta ja talossa on vaikka hiljaista, niin VPN kusee. Ja sitten kun juuri ehtii jonkun flown saada päälle niin ruletti alkaa alusta. Ja työpäivän jälkeen suoraan lapsenhoitoon.
Pieniä asioita kai. Ja vaan yksi kersa. Mutta kun on meluisaan koppiin lukittuna 8h päivässä ja sosiaaliset kontaktit nollassa eikä työtkään luista kuten itse haluisi niin pikku hiljaa pinta vaan nousee. Olin jo vapaaehtoisena lähdössä takaisin toimistolle mutta on siinäkin taas omat härdellit ja selittelyt. En tiedä. Eikä puolisollekaan voi sanoa et nuku paremmin ja pidä muksu hiljasena. Kun ei lastenhoidossakaan voi käyttää nyt niin paljon tukiverkkoja.
No, siinä mun avautuminen. Huomenna taas päiväni murmelina.
Samsung LC43J890@Siimes mikä tuo näyttö on?
Ruokahuollosta saa itse vastata, varsinkin kun miehenä nyt nälkä on aika paljon isompi ettei salaatit tai sälät toimi. Ja yksi toukka huutaa koko ajan.
Suurin huoleni on se, että kesällä täällä on kuumempi kuin viilennetyssä toimistossa, vaikka meidän asunto pysyykin yleensä 24-25 asteessa normaalisti ja helleputkessa nousee sitten 26-27 asteeseen.
Säästä hermojasi ja oikaise suosiolla ruokahuollossa. Käytä ainakin päivän toisena ateriana suosiolla eineksiä tai muita lämmitettäviä valmisruokia. Mikäli kotisi sijainti sallii, käy hakemassa lounasta noutona tai tilaa Woltilla. Itse asun lähellä lounaspaikkoja ja käyn monina päivinä hakemassa lounasta, todella mukavasti katkaisee päivää ja tekee pientä juhlan tuntua verrattuna mikroateriaan. Toki meillä työnantaja tukee lounasruokailua joka myös motivoi käyttämään ravintoloiden palveluja.
Mitäs luulette meneekö esim. 1800eur OLED-telkkari monitorina? Puolet siitä olisi 900eur joka menisi tuon vuodessa vähennettävän 1000eur maksimin sisään.
Kysymys kuuluukin: Miten saan nämä kaksi näyttöä ja näppäimistön sekä hiiren liitettyä helpoiten kannetavaan sekä pöytäkoneeseeni?
- Eivät ole samaan aikaan käytössä, eli siis pöytäkone ja läppäri. Läppäri siis vain työkäytössä.
- Olen katsellut usb-kytkimiä etc.
Kaikki vinkit ja ehdotukset tervetulleita!
En halua hankkia uutta näppäimistöä tai hiirtä.Langaton näppis + hiiri? Jos vain toinen paritetuista koneista on päällä niin oletettavasti toimisi aika saumattomasti.
Itselläni on samalla työpisteellä peli-PC sekä työläppäri. Käytän työkoneella langatonta Applen näppäimistöä sekä trackpadia, joten ne on aika helppo laittaa sivuun samalla tavalla kuin läppärikin. Pöytäkoneella kokonaan eri ohjausvärkit siis.
Onko suositella jotain? Koitin kattoa Jimssistä ja Verkkiksestä, mutta tuli vain tyhmä oloKVM-kytkin sopivilla liitännöillä.
Tietämättä yhtään millainen telakka sieltä on tulossa, itselläni on seuraava systeemi. Edullinen telakka amazonesta, johon saa yhden näytön ja verkkokaapelin kiinni+usbit. Siihen jatkokaapeli ja siirtelen sitä työläppärin ja pöytäkoneen välillä. Nyt kun siirryin 34" UW käyttäjäksi, on läppäri suoraan HDMI kiinni ja pöytäkone DP kautta. Usb-c kaapeli vain toiseen koneeseen ja homma pelittää.Hei,
Tarviisiin jeesiä liittyen etätyöskentelyyn.
Olen aloittamassa töitä ja saan kotiini työnantajalta läppärin ja ilmeisesti telakan sen kanssa.
Tällä hetkellä mulla pöytäkone jossa on 2x 27" näyttöä. Toisessa HDMI-liitäntä millä kiinni näytönohjaimessa ja toisessa displayport & hdmi (nyt kiinni displayportin kautta näyttiksessä)
Lisäksi mulla on usbilla oleva näppäimistö sekä hiiri.
Kysymys kuuluukin: Miten saan nämä kaksi näyttöä ja näppäimistön sekä hiiren liitettyä helpoiten kannetavaan sekä pöytäkoneeseeni?
- Eivät ole samaan aikaan käytössä, eli siis pöytäkone ja läppäri. Läppäri siis vain työkäytössä.
Minulla on käytössä tämä USB kytkin. Siihen on kytkettynä näppis, hiiri ja webcam, painikkeella saa sitten vaihdettua kumman käytössä ne ovat (työläppärin vai PC:n).En halua hankkia uutta näppäimistöä tai hiirtä.
Haluan käyttää pöytäkoneessa kiinni olevaa mekaanista näppäimistöä sekä langallista hiirtäni.
Tämä auttaa näppiksen ja hiiren kanssa, mutta nuo näytötkin pitäisi saada jotenkin kiinni siihen läppäriin.Minulla on käytössä tämä USB kytkin. Siihen on kytkettynä näppis, hiiri ja webcam, painikkeella saa sitten vaihdettua kumman käytössä ne ovat (työläppärin vai PC:n).
Päivitin edellistä viestiä, mutta hakusanoilla "USB KVM HDMI Switch" löytyy missä on molemmat. Mutta huomioi että jos haluat useamman näytön, niin hinnat alkaa äkkiä nousemaan ja toimivuus voi olla niin ja näin.Tämä auttaa näppiksen ja hiiren kanssa, mutta nuo näytötkin pitäisi saada jotenkin kiinni siihen läppäriin.
Hei,
Tarviisiin jeesiä liittyen etätyöskentelyyn.
Olen aloittamassa töitä ja saan kotiini työnantajalta läppärin ja ilmeisesti telakan sen kanssa.
Tällä hetkellä mulla pöytäkone jossa on 2x 27" näyttöä. Toisessa HDMI-liitäntä millä kiinni näytönohjaimessa ja toisessa displayport & hdmi (nyt kiinni displayportin kautta näyttiksessä)
Lisäksi mulla on usbilla oleva näppäimistö sekä hiiri.
Onko toiminut moitteetta? Hommasin saman keväällä ja vaihtaa pari kertaa päivässä hiiren ja näppiksen toiseen koneeseen ilman napin painamista, mikä on todella ärsyttävää. Kokeilin myös liittää laitteeseen ulkoisen virtalähteen, mutta ei auttanut.Minulla on käytössä tämä USB kytkin. Siihen on kytkettynä näppis, hiiri ja webcam, painikkeella saa sitten vaihdettua kumman käytössä ne ovat (työläppärin vai PC:n).