Epic Games Store

Juuh kummassakin päässä oli kyllä tossa hommassa vikaa.
Miten niin kummassakin päässä vikaa? Devaajat sanoi ihan oikein. Ei he ole velkaa kenellekkään. He ovat satunnaisia ihmisiä, tekemässä peliä muille satunnaisille ihmisille. Kukaan ei ole ostanut peliä, ei devaajien pidä tehdä peliä muiden mukaan. Täysin oikein sanottu, että "jos et tykkää pelistä, älä osta sitä"

Mikä tuossa on niin vaikeaa ihmisten käsittää? Kai nyt devaajat saa itse valita missä kaupassa pelinsä myyvät, jumankeuta :D. Tuo Entitled gamers on kyllä niin totta. Liian moni kuvittelee jotenkin olevan oikeutettu sanelemaan vieraille ihmisille miten heidän tulisi oma peli tehdä ja jos he eivät kuuntele niin tulee tappouhkauksia.
 
Miten niin kummassakin päässä vikaa? Devaajat sanoi ihan oikein. Ei he ole velkaa kenellekkään. He ovat satunnaisia ihmisiä, tekemässä peliä muille satunnaisille ihmisille. Kukaan ei ole ostanut peliä, ei devaajien pidä tehdä peliä muiden mukaan. Täysin oikein sanottu, että "jos et tykkää pelistä, älä osta sitä"

Mikä tuossa on niin vaikeaa ihmisten käsittää? Kai nyt devaajat saa itse valita missä kaupassa pelinsä myyvät, jumankeuta :D. Tuo Entitled gamers on kyllä niin totta. Liian moni kuvittelee jotenkin olevan oikeutettu sanelemaan vieraille ihmisille miten heidän tulisi oma peli tehdä ja jos he eivät kuuntele niin tulee tappouhkauksia.

Jos itsesuojeluvaiston puute lasketaan viaksi, niin kyllä devaajissa on tässä tapauksessa vikaa. Jos kehittäjät olisivat vain todenneet, että "menimme Epic Storeen, tässä syyt miksi", niin homma olisi ollut sillä selvä, ja paskamyrsky olisi jäänyt paljon pienemmäksi. Mutta sen lisäksi he niinsanotusti tunkivat pippelinsä kuhisevaan ampiaispesään kirjoittamalla blogipostauksen, jossa täysin turhaan lähdettiin härnäämään näitä "entitled gamereita". Internetin vihaa kihisevien lynkkausjoukkojen maaliksi ei kannata vapaaehtoisesti asettua, jos siihen ei ole todella, todella hyvää syytä.
 
Siis onhan tuossa viestissä ihan ilmiselvän kusipäinen sävy. Ei se varsinaisesti muiden vika ole jos heillä on sen verran alkeellinen tapa viestiä että kaikki suodattuu oman valtavan egon kautta ja sitten vedotaan "väärinymmärryksiin" ja uhriudutaan. Toki uhkauskirjeet on täyttä jonneilua, mutta vastaavasti on myös varmasti ollut liuta ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät tykänneet siitä sävystä ja pysyivät siitä hiljaa.
 
Siis onhan tuossa viestissä ihan ilmiselvän kusipäinen sävy. Ei se varsinaisesti muiden vika ole jos heillä on sen verran alkeellinen tapa viestiä että kaikki suodattuu oman valtavan egon kautta ja sitten vedotaan "väärinymmärryksiin". Toki uhkauskirjeet on täyttä jonneilua, mutta vastaavasti on myös varmasti ollut liuta ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät tykänneet siitä sävystä ja pysyivät siitä hiljaa.

No onhan se ihan hirveää "kusipäisyyttä", jos tuo vähän vitsaillen faktoja esiin. Taitaa vaan osua herkkään paikkaan kaikille epic storen vastustajille.
 
No onhan se ihan hirveää "kusipäisyyttä", jos tuo vähän vitsaillen faktoja esiin. Taitaa vaan osua herkkään paikkaan kaikille epic storen vastustajille.
No kyllä se sävy oli muutakin kun vitsailua ja osa jopa idiottimaisuutta. Eikö ihminen voi olla huolissan kuin YHDESTÄ ASIASTA kuten ilmastonmuutos. Lisäksi olettaa että jokainen pelaa Fornitea. yms sävy oli vähän OLEN FIKSUMPI mutta puhun silti tyhmiä.

Ja tämä henkilöltä joka on käyttänyt Epic Launcheria Unreal Tournamentin takia jo ajat sitten sekä OSTANUT IHAN PELEJÄ RAHALLA EPIC STORESTA, eikä vaan ilmaisia ottanut.
 
No onhan se ihan hirveää "kusipäisyyttä", jos tuo vähän vitsaillen faktoja esiin. Taitaa vaan osua herkkään paikkaan kaikille epic storen vastustajille.

Ei se itse pointti mitenkään liity edes tähän peliin tai peliteollisuuteen tai Epiciin. Tuolla tyypillä on vaan tuollainen "minä olen oikeassa ja muut on väärässä" tyylinen tapa kommunikoida eikä hän itse edes tajua oman persoonansa rasittavuutta. Sitä on ihan turha koittaa naamioida ensin "tongue in cheek" -tyyliksi ja sitten uhriutumiseksi, tyyppi ei selvästi edelleenkään oppinut mitään mutta ehkä joskus.
 
Siis onhan tuossa viestissä ihan ilmiselvän kusipäinen sävy. Ei se varsinaisesti muiden vika ole jos heillä on sen verran alkeellinen tapa viestiä että kaikki suodattuu oman valtavan egon kautta ja sitten vedotaan "väärinymmärryksiin" ja uhriudutaan. Toki uhkauskirjeet on täyttä jonneilua, mutta vastaavasti on myös varmasti ollut liuta ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät tykänneet siitä sävystä ja pysyivät siitä hiljaa.

Sitten ei vaan osteta sitä peliä.

Maailmassa on firmoja jotka vituttavat myös minua perseilyllään. En osta heidän tuotteita. Helppoa, eikä tarvitse kiukutella kuin 12-vuotias.
 


Kyllähän aika kusipäinen toi Indie kehittäjä on mutta suuttuneet ihmiset olivat myös väärentäneet videoita ja kuvia sen kehittäjän sanomisista.
 
Onko tähän tullut vielä peliajan seurantaa?
Ei ainakaan paria viikkoa sitten ollut.

Borderlands 3:n ennakkoon lataaminen ei onnistu Epic Games Storessa

Epic Games on tunnetusti ollut hyvin aggressiivinen haaliessaan itselleen PC-yksinoikeuksia Epic Games Storeen. Samaan aikaan kauppapaikkaa on kritisoitu siitä, ettei se tarjoa useita modernien kuluttajien odottamia ominaisuuksia.


Epic Gamesin toimitusjohtaja Tim Sweeney on paljastanut Twitterissä, ettei 13. syyskuuta julkaistavaa Borderlands 3:a voi ladata koneelleen ennakkoon.

"I'm sorry, we won't have support for preloading in the Borderlands release timeframe."

Toisin sanoen PC-pelaajat eivät pääse pelaamaan uutta Borderlandsia heti kun peli ulos tulee, koska latailussa ruuhkaisilta linjoilta kestää hetken verran.
 
Kyllä itelle ainakin kelpaa nämä EGS:n ilmaispelit. :tup:

Ei tässä varmaan kukaan ilmaispeleistä valitakkaan :smoke:

Rahaa en putiikkiin laita penniäkään ennen kuin a) Epic on lopettanut yksinoikeuspelien hankinnan rahalla ja b) kauppa on ominaisuuksiltaan nykyaikainen.
 
Ei tässä varmaan kukaan ilmaispeleistä valitakkaan :smoke:

Rahaa en putiikkiin laita penniäkään ennen kuin a) Epic on lopettanut yksinoikeuspelien hankinnan rahalla ja b) kauppa on ominaisuuksiltaan nykyaikainen.

Tuo kohta b on ihan ymmärrettävä, jos tosissaan kaipaa jotain puuttuvia ominaisuuksia, mutta kohta a nyt on aivan silkkaa typeryyttä mun mielestä.

Miksi et voisi asentaa ILMAISTA softaa, joista saisi ILMAISEKSI laadukkaita pelejä, jos se softa olisi muuten kaikin puolin käytettävä ja hyvä...

Ymmärtäisin tuon nillityksen noista yksinoikeuspeleistä, jos tämä olisi joku kuukausimskullinen palvelu tai pelit olisi täällä kalliimpia tms.
 
Eihän Eldmor kai sanonutkaan ettei nappaisi ilmaisia pelejä? Sanoi ettei käytä rahaa tuohon putiikkiin.
Vähän sama itselläkin. Tosin itse otan mistä halvimmalla saa.
 
hyvin tuo launcheri toimii. itse en tosin trophyillä yms vaihtokaupalla mitään tee niin ihan sama. pakko oli tuolta metro ja controll ostaa. nuo kuitenkin sellaiset pelit joiden tekijöitä haluaa tukea:tup:
 
Miksi et voisi asentaa ILMAISTA softaa, joista saisi ILMAISEKSI laadukkaita pelejä, jos se softa olisi muuten kaikin puolin käytettävä ja hyvä...
Koska kaikkea ilmaista viinaa ei ole pakko juoda? Ehkä myös kannattaa lukea sieltä se pieni präntti mitä sen "ILMAISEN" tilin tekemällä antaa Epicille. :think: :greedy:
 
En ole Epicin kikkailuja seurannut hetkeen, mutta boldattu kohta kiinnostaa enempi. Olen launcherin ladannut ja pelit napsinut talteen. Yhtään en ole vielä asentanut. En myöskään mitään ostanut.
Se präntti löytyy täältä: Epic Games | Privacy Policy

Esim.
We also may share certain limited information, such as device identifiers, with advertisers and other marketing partners for purposes of gauging the effectiveness of advertising and other marketing strategies.

Esim.
When You Use Our Games and Applications at Third Party Websites

When you use any Epic game, application, or feature at a website not controlled by Epic, such as a social network, that website may allow Epic access to certain information about you. For example, social networks may provide us with information from your profile on their website such as contact information, demographics, and other information you provided to that website such as your photo, user name, and potentially any and all information that you agreed the social network or other party could provide to us when you use our games and applications.

Vertasin nopeasti Steamiin ja heiltä en löytänyt mitään mainintaa mainostuksista tai käyttäjän somen nuuskimisista. :geek: Hattu arviolta 99,5% käyttäjistä ei kiinnosta, mutta itseä on jo useamman vuoden kiinnostanut oma yksityisyys ja oikeus yksityisyyteen. Joten olen mieluusti käyttämättä tämän lafkan palveluita. Muut päättävät omasta puolestaan. :tup:
 
Vertasin nopeasti Steamiin ja heiltä en löytänyt mitään mainintaa mainostuksista tai käyttäjän somen nuuskimisista. :geek: Hattu arviolta 99,5% käyttäjistä ei kiinnosta, mutta itseä on jo useamman vuoden kiinnostanut oma yksityisyys ja oikeus yksityisyyteen. Joten olen mieluusti käyttämättä tämän lafkan palveluita. Muut päättävät omasta puolestaan. :tup:
Kiinnostavaa, mutta tuossa sanotaan että tiedonjako somessa Epicille on kyseisen somen vastuulla. Jos menet Epicin Facebook-sivulle ja FB myy henkilötietosi Fortniten kehitykseen, minusta Facebook on suurempi syyllinen kuin Epic. Yksityisyydestään välittävä käyttäjä ei tietenkään käyttäisi Facebookia tai ainakaan pitäisi siellä mitään tietoja, joita ei halua levittää kaikkiin mahdollisiin markkinointitarkoituksiin. Somet myyvät tietosi kaikille joita kiinnostaa, ja tässä tapauksessa Epic on tarttunut tarjoukseen.

Tuo käytäntö on Epicin puolelta kyseenalainen, mutta ei niin paha kuin hurjimmat huhut väittävät.

---

Täällä on Jackbox Party Packia lukuunottamatta kaikki ilmaispelit kerätty. Monta myös asennettu, pelattu ja ihan hyvin toimii - varsinkin Mutant Year ja Subnautica on loistavia. Alan Wake ja Witness myös, mutta ne oli minulla jo Steamissa.

Rahaa en ole vielä käyttänyt, lokakuussa tilanne muuttuu kun Outer Worlds julkaistaan. Sen ostaisin vaikka itse pirulta.

Nämä ilmaispelijakelut on muuten vaikuttaneet paljon omaan peliosteluuni. Mutant Year oli jo Steam-toivelistallani ja olisin noukkinut sen seuraavista aleista, mutta Epic "pelasti" tilanteen. Enää en uskalla ostaa mitään peliä jota ei ole pakko saada heti, koska sen hinta voi olla ensi viikolla nolla euroa.
 
Kiinnostavaa, mutta tuossa sanotaan että tiedonjako somessa Epicille on kyseisen somen vastuulla. Jos menet Epicin Facebook-sivulle ja FB myy henkilötietosi Fortniten kehitykseen, minusta Facebook on suurempi syyllinen kuin Epic. Yksityisyydestään välittävä käyttäjä ei tietenkään käyttäisi Facebookia tai ainakaan pitäisi siellä mitään tietoja, joita ei halua levittää kaikkiin mahdollisiin markkinointitarkoituksiin. Somet myyvät tietosi kaikille joita kiinnostaa, ja tässä tapauksessa Epic on tarttunut tarjoukseen.

Tuo käytäntö on Epicin puolelta kyseenalainen, mutta ei niin paha kuin hurjimmat huhut väittävät.
Näinhän tuo menee kun käyttäjä on se tuote. Ja oikeassa olet siinä, että Fecesbook on se suurempi syyllinen. Nuo kohdat nyt olivat ne mitkä omaan silmään tuolta osuivat, muistelen heidän muuttaneen parempaan suuntaan näitä tekstejään jokin aika sitten.

Onneksi on tullut pysyttyä kaukana somesta. :geek:
 
Koska kaikkea ilmaista viinaa ei ole pakko juoda? Ehkä myös kannattaa lukea sieltä se pieni präntti mitä sen "ILMAISEN" tilin tekemällä antaa Epicille. :think: :greedy:

Niin no. Jotkut jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan. Et varmaan ole ikinä saanut/kokenut kohdennettua nainontaa tms. :think:

Onko se minusta kivaa, että järjestelmät seuraavat jälkiäni netissä/somessa? No ei tietenkän, mutta itteä se ei niin paljon häiritse/huoleta, että jaksaisi tuhlata aikaa ja vaivaa sen aktiiviseen estämiseen.
 
Niin no. Jotkut jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan. Et varmaan ole ikinä saanut/kokenut kohdennettua nainontaa tms. :think:

Onko se minusta kivaa, että järjestelmät seuraavat jälkiäni netissä/somessa? No ei tietenkän, mutta itteä se ei niin paljon häiritse/huoleta, että jaksaisi tuhlata aikaa ja vaivaa sen aktiiviseen estämiseen.
Itseasiassa en kun nuo tulee blokattua eri keinoin (enkä ole somessa). Samoin kuin erilaiset seurannat. Enpä oikein sanoisi niinkään että tämä on tuulimyllyjä vastaan taistelua, koska yritykset ovat joutuneet muuttamaan toimintaansa ja käyttäjille on tullut vaihtoehtoja vaikuttaa näihin nuuskimis asetuksiin. Tosin paljon on yhä tehtävää.

Se on täysin sinun itsesi päätettävissä miten haluat toimia. Halusin enemmänkin herättää asiasta keskustelua ja muistuttaa niiden "ilmaisten" lounaiden olemassaolosta. :geek:
 
Saahan sitä itseään kiusata. Loppujen lopuksi paras tapa taata ettei sinua seurata netissä on olla käyttämättä nettiä ollenkaan.
 
Nämä ilmaispelijakelut on muuten vaikuttaneet paljon omaan peliosteluuni. Mutant Year oli jo Steam-toivelistallani ja olisin noukkinut sen seuraavista aleista, mutta Epic "pelasti" tilanteen. Enää en uskalla ostaa mitään peliä jota ei ole pakko saada heti, koska sen hinta voi olla ensi viikolla nolla euroa.

Mulle on käynyt ihan sama. Nyt kun on xbox game passist pelannu parhaat pelit, maksanu siitä 2€ ja nyt EGS on melkee 30 ilmaispeliä nii ei täs oo enää järkeä ostaa Steamiin tai mihinkää muualle pelejä :D Kova kiire pelaa vanhat pois alta...
 
Mun on ihan turha enää edes yrittää kaventaa pelattavien digipelieni backlogia. Steamissa n. 700 peliä, GOGissa 500. UPlay, Origin ja Epic joitakin kymmeniä nimikkeitä per alusta. Ei näitä kaikkia ehdi yhden eliniän aikana pelaamaan mitenkään, hädintuskin kokeilemaankaan.
 
Mun on ihan turha enää edes yrittää kaventaa pelattavien digipelieni backlogia. Steamissa n. 700 peliä, GOGissa 500. UPlay, Origin ja Epic joitakin kymmeniä nimikkeitä per alusta. Ei näitä kaikkia ehdi yhden eliniän aikana pelaamaan mitenkään, hädintuskin kokeilemaankaan.

Jep. :( Perseestä kun me ihmiset elämme niin lyhyen ajan.

Miten päättää mitkä pelit pelaa läpi ja mitkä ei? o_O
 
hyvin tuo launcheri toimii. itse en tosin trophyillä yms vaihtokaupalla mitään tee niin ihan sama. pakko oli tuolta metro ja controll ostaa. nuo kuitenkin sellaiset pelit joiden tekijöitä haluaa tukea:tup:
Menikös tuo Control myös vuodeksi Epicille vai ihan pysyvästi?
 
Menikös tuo Control myös vuodeksi Epicille vai ihan pysyvästi?

Vuodeksi meni. Eilisessä hesarissa oli myös aukeaman juttu pelistä/Remedystä jos jotain kiinnostaa.

Viikon päästä peliyhtiö Remedy saa tietää, oliko kymmenien miljoonien panostus oikea päätös: ”Täydellisen seko”, arvioi pelilehti
Suomalainen peliyhtiö Remedy on tehnyt uutta peliään kolme vuotta. Control-nimisen pelin budjetti on yhtiön mukaan ”20–30 miljoonaa euroa”.

KOLME VUOTTA ja ainakin kaksikymmentä, ehkä jopa kolmekymmentä miljoonaa euroa.

Tämän verran suomalainen peliyhtiö Remedy on panostanut yhteen ainoaan peliin.

Control-niminen peli julkaistaan viikon päästä tiistaina, ja silloin Remedyn toimitusjohtaja Tero Virtala saa vihdoin selville, oliko kaikki sen arvoista.

Virtala taitaa tosin jo tietää enemmän kuin suostuu nyt kertomaan.

VIRTALA ALOITTI Remedyssä toimitusjohtajana kesällä 2016 eli samoihin aikoihin, kun muutaman hengen työryhmä pohti yhtiön seuraavan pelin suuntaa. Projektia kutsuttiin nimellä P7.

Tuolloin 20-vuotiaassa Remedyssä mietittiin muutenkin isoja asioita, sillä yrityksessä haluttiin laittaa uusiksi koko strategia.

Aikaisemmin yhtiö oli panostanut täysillä yhteen peliin kerrallaan. Tuloksena olikin muutamia menestyksiä, kuten Max Payne ja Alan Wake -konsolipelit.

Ongelmana oli, että yksittäiset projektit saattoivat kestää poikkeuksellisen pitkään, esimerkiksi Alan Waken julkaisu viivästyi usealla vuodella.

Oli vaara, että kaikki paukut olivat yhdessä pelissä, jonka menestyksestä ei ollut mitään takeita.

Ja nyt Virtala mainitsee ensimmäisen kerran sanan ”riskienhallinta”.

TULEVAISUUDEN kasvun mahdollistamiseksi ja riskien vähentämiseksi Remedyssä päätettiin, että samaan aikaan teossa on oltava useita päällekkäisiä projekteja, joista osa on alihankintaa jollekin muulle peliyhtiölle. Tämä tarjoaisi tekijöille erilaisia pelihankkeita ja toisi yhtiölle tasaista kassavirtaa.

Aikaisempien menestystensä ansiosta Remedyllä oli vuonna 2016 kassassa kymmenen miljoonaa euroa. Sillä ei kuitenkaan pyöritetä useita isoja projekteja, joten rahaa piti saada lisää.

Vaihtoehtoina oli listautua pörssiin tai turvautua pääomasijoittajiin.

”Jos valitsee pääomasijoittajien rahat, heille joutuu antamaan paljon valtaa. Me halusimme pitää ohjat omissa käsissä”, Virtala kertoo.

Remedy listautui mieluummin Helsingin pörssiin ja myi runsaat 20 prosenttia osakkeistaan. Yhtiö sai uusiin projekteihin noin 13 miljoonaa euroa.

PELIMARKKINAT ovat jakautuneet kahteen osaan: konsoli- ja pc-peleihin sekä mobiilipeleihin. Virtala arvioi, että maailmalla koko markkinan arvo on noin 140 miljardia euroa.

Viime vuosina mobiilipelien myynti on kasvanut rajusti, mutta siellä kilpailu on kovaa.

Remedyn juuret ovat pc-ja konsolipeleissä, ja niihin se päätti keskittyä myös uudessa strategiassaan.

Muutamat peliyhtiöt pystyvät panostamaan yhteen tuotantoon jopa sata miljoonaa euroa. Niiden takana on kuitenkin tilaa myös erikoistuneemmille yrittäjille.

Virtalan mukaan maailmassa julkaistaan vuosittain satoja tuhansia mobiilipelejä.

”Konsolipelejä on kuitenkin tullut viimeisen viiden vuoden aikana vain hieman yli 2 500 kappaletta. Niistä runsas kymmenesosa kilpailee meidän kanssamme samassa AAA-pelien eli ison kokoluokan pelien sarjassa. Ero on ihan olennainen verrattuna mobiilimarkkinoihin.”

VIRTALAN MUKAAN isoimpien budjettien pelejä pitää myydä selvästi yli viisi miljoonaa kappaletta, jotta yhtiöt pääsevät omilleen. Saavuttaakseen isot yleisöt ne joutuvat ottamaan mukaan elementtejä, jotka vetoavat mahdollisimman moneen ihmiseen.

Remedyn tavoitteena onkin erottua isoista – tarjota yllätyksiä ja jotain erikoista.

Controliin on mennyt rahaa yhteensä 20–30 miljoonaa euroa, ja silloin pääsee kuiville, jos peliä myydään 1 – 2 miljoona kappaletta.

Vertailun vuoksi: Keskimääräisen suomalaisen elokuvan hinta on 1,4 miljoonaa euroa. Aku Louhimiehen Tuntemattoman sotilaan budjetti oli noin seitsemän miljoonaa euroa.

REMEDY JULKISTI Control-pelinsä vuonna 2018 pelialan tapahtumassa Los Angelesissa. Osia tuotannosta oli jo kehityksessä pitkällä, mutta tuolloin sitä ei annettu testattavaksi kenellekään.

Töitä tehtiin kiivaimmillaan viime keväänä, jolloin Remedyn vajaasta 250 työntekijästä yli sata keskittyi Controlin tuotantoon.

Nyt peliä myös testattiin ahkerasti. Tapana on, että myös muissa projekteissa olevat työntekijät käyttävät aikaa uuden tuotteen kokeilemiseen.

Lisäksi Remedyssä vieraili ulkopuolisia testaajia. Heidän pelaamistaan seurattiin tarkasti, jotta nähtäisiin miten uudet pelaajat kokevat pelin. Tämä huomioitiin kehitystyössä.

”Keväällä päätimme, että nyt peli on niin hyvä, että saatoimme antaa sen pelitoimittajille kokeiltavaksi”, Virtala sanoo.

REMEDY on tehnyt Controlin yhdessä italialaisen Digital Bros -yhtiön kanssa. Se maksaa puolet kustannuksista ja vastaa markkinoinnista. Pelin tuotoista italialaiset vievät 55 prosenttia.

Virtala ei paljasta Controlin markkinointibudjettia, mutta sanoo sen olevan ”mittava”.

Ihan kaikesta ei kuitenkaan tarvitse maksaa.

Remedy tietää, että heidän tuotteistaan innostuneet kuuluvat niin sanottujen hardcore-pelaajien ryhmään. He ovat aikuisia, isompi osa miehiä, jotka käyttävät runsaasti aikaa ja rahaa harrastukseensa.

Heistä monet myös seuraavat pelialan uutisia.

NIINPÄ Controlia pääsivät ensimmäisten joukossa kokeilemaan monet suurten pelilehtien ja verkkosivustojen toimittajat, sekä pelejä seuraavat somevaikuttajat. Heitä on myös lennätetty Suomeen tutustumaan yhtiön toimistoon Espooseen.

Yksi heistä oli arvostetun IGN:n toimittaja Joe Skrebels.

Osa pelin kehittäjistä on kiertänyt viime kuukausina ympäri maailmaa kertomassa Remedyn uudesta julkaisusta. Avainsanoja ovat olleet supernatural action adventure eli yliluonnollinen toimintaseikkailu.

Pelin tekemisessäon käytetty tunnettuja näyttelijöitä, muun muassa Martti Suosaloa.

PELIÄ ON eri tapahtumissa esitelty Yhdysvalloissa, Kiinassa, Britanniassa ja monessa muussa maassa. Ensi viikolla Virtala on 15 työkaverinsa kanssa Saksassa Kölnissä pelimessuilla.

Virtala ei niinkään matkusta puhumassa yhdestä pelistä vaan haistelemassa ja valmistelemassa, mitä yhtiö tekee tulevaisuudessa.

Tänä vuonna Remedy on jo palkannut 32 uutta työntekijää, ja hakemuksiakin tuli yli 1 600. Uusia ihmisiä etsii kokopäiväisesti kolme työntekijää.

”Meillä on tälläkin hetkellä 25 avointa työpaikkaa”, Virtala sanoo.

Yhtiö tekee parhaillaan isoa projektia alihankkijana korealaiselle Smilegate-yhtiölle. Lisäksi jotkut työntekijät valmistelevat jo Controliin myöhemmin lisättäviä sisältöjä ja kaksi pienempää tiimiä esivalmistelee tulevia pelejä

Riskinhallinta on toiminut niin, ettei Remedyn jatko ole vaakalaudalla, vaikka Control ei olisikaan toivottu menestys.

JULKAISUPÄIVÄNÄ, ensi viikon tiistaina iso osa työntekijöistä saa rauhassa perehtyä maailmalla julkaistuihin arvioihin.

Sitten Virtala myöntää, että hän tietää jo, miten peli on ennakkoarvioissa otettu vastaan ja valituilla markkinoilla myyty ennakkoon.

”Sanotaan nyt näin, että meillä on positiivinen, innostunut tunnelma.”

Paljon sen enempää pörssiyhtiön toimitusjohtaja ei voikaan paljastaa.

IGN:n verkkosivustolla Joe Skrebels kertoi pelanneensa kahdeksan tuntia Controlia. Juttunsa hän otsikoi näin: Control on älykäs, eläimellinen ja täydellisen seko.

”Hieno otsikko!” Virtala sanoo.


Peliyhtiöiden konkari

Remedy on perustettu vuonna 1995.

Yritys listautui Helsingin pörssiin first north -listalle vuonna 2017.

Yhtiö on kasvanut vauhdikkaasti: vuonna 2017 sillä oli keskimäärin 139 työntekijää, nyt 236.

Remedyn liikevaihto oli vuonna 2018 runsaat 20 miljoonaa euroa ja liiketulos 600 000 euroa.

Remedyn perustaja Markus Mäki omistaa yhtiöstä yhä lähes 30 prosenttia.

Sinänsä tekisi mieli tukea suomalaista peliteollisuutta, mutta hehän saavat rahat Epiciltä joka tapauksessa vaikka peliä ei ostakaan :comp:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvät pelit tulee ostettua olkoon launcheri ubi tai ihan mikä vaan. Tuolta ostanut metron ja controllin. oddworld ja outer worlds tulee myös ostettua:cigar:
Voin sitten kertoa teille kun pelaan hyhiä pelejä:hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten yhtälailla voitte mennä itkemään konsoliketjuun konsoliexcluista.
Hieman eriasia kuitenkin alustojen välinen kilpailu ja alustan sisällä olevien kauppojen kilpailu, kuin se että alustan sisällä pitää kohta alkaa ostamaan kaikki pelit suoraan julkaisijan tai kehittäjän omista kauppapaikoista ja muualta sitten on turha kuvitella edes ostavansa peliä.

Siinä voi miettiä kumpi nyt onkaan kuluttajan kannalta se etu ja joka ajaa myös alan kehitystä.
 
Hieman eriasia kuitenkin alustojen välinen kilpailu ja alustan sisällä olevien kauppojen kilpailu, kuin se että alustan sisällä pitää kohta alkaa ostamaan kaikki pelit suoraan julkaisijan tai kehittäjän omista kauppapaikoista ja muualta sitten on turha kuvitella edes ostavansa peliä.

Totta, alustan sisäisessä kilpailuissa voit kuitenkin ostaa ja pelata sitä peliä niin halutessasi, mutta jos peli julkaistaan vain yhdelle alustalle, jäät kokonaan ilman ellet omista sitä toista alustaa.
 
Mua ei mikään muu vituta tossa Epicissä kuin että se on vajaa, keskeneräinen ohjelma josta puuttuu tärkeitä ominaisuuksia jotka Steamissakin on ollu jo vuosia. Ja juu, Steam on vanha ohjelma, mutta se ei tarkoita sitä että kilpailijoiden pitää alkaa nollasta.

Tässä on vähän sama juttu kun että joku uusi kiinalainen kännykkäfirma tulis markkinoille näppäimellisellä simpukkapuhelimella suoraan vuodesta 2003 ja ostaa Googlelta yksinoikeuden Androidiin. Siinä sitten käytät simpukkapuhelinta jos haluut Androidia ja sen ohjelmia käyttää.
 
Mitäpä näistä liikaa hikoilemaan. Varsinkin yksinpeleissä minulle ei juuri ole merkitystä pääsenkö pelaamaan julkaisupäivänä. Sen pelin joka tapauksessa saa vuotta myöhemmin -50% hintaan DLC-härpäkkeiden kera. Toki asia erikseen, jos joukkorahoitusta kinutessaan mainitsee pelin tulevan Steamiin ja sitten hetki ennen julkaisua siitä tuleekin EGS-yksinoikeuspaske.

Olisi hauska tietää onko tuolla oikeasti vaikutusta myyntimääriin ja millainen tuo exclu-soppari oikein on. Tuleeko EGS:lta joku könttäsumma kehittäjälle ja se on siinä, vai saako kehittäjä lisää rahaa myynnin mukaan? Todennäköisesti EGS ottaa reilusti omansa pois ennen kuin kehittäjälle on tiedossa lisätuloja.
 
Mutta eihän kaikki EGS yksinoikeudet tule muihin kauppoihin?

Onko muka sanottu että Heavy Rain ja Detroit Become Human tulisivat Steamiin vuoden päästä tjsp?
 
Mites esim EA:n yksinoikeudet? :think:
Mass Effect 3:a saa vieläkään Steamista vaikka julkaisusta on jo 7 vuotta..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom