Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Jimms on toiminut hyvin takuupalautusten kanssa. Monet kerrat olen saanu vaihtaa näytönohjaimen, palattanut vanhan ja saanut välirahalla sitten toisen mieluisen ostettua.
Jos se asiakastyytyväisyys otetaan sieltä pois, niin en sen jälkeen tilaa sieltä.
No noinhan se kuuluisi mennä kaikkialla muuallakin, jos ei samaa/vastaavaa saa. Ei tuon takia kannata JimmZ;ltä ostaa, vaan ennemmin hieman vaikka taistella jonkun muun kanssa jos edes tarvetta on.
 
Jimmsille Asiakas/takuupalautuksena Monitori, jossa merkittävä valovuoto vasemmassa kulmassa, häiritsi tosipaljon peleissä (tummissa kohdissa), ei takuuseen kuulemma kelvannut ja korvasivat vain 80% uuden tuotteen hinnasta. Oli käytössä muutamia tunteja.
Kotonani ehti olla n viikon verra. ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO JIMM S:TÄ MITÄÄN, AINAKAAN NÄYTTÖJÄ!
 
Kauan porukalla on kestänyt takuuvaihdot viime aikoina? Kovasti odottelen, kun ilman näyttistä ei paljon pelailla. Korvaava tuote sentään varattiin etukäteen :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on joku näyttö ostettu. Katsonu youtubea nyt että mitä tää tarkoittaa.
Niin minä onnellisena käyttäny vuodenpäivät hirmuista valovuotoista näyttöä. Joka kulma on vaalea, oon aina ajatellu että tälläinen tää pitää olla ja ei oo haitannu ikinä.

Nyt kun asiaan perehdyin, niin olisi haaveena nyt saada oled-näyttö. Voikohan ne valovuotaa?

Voi vastata vaikka tänne: Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt
Ehkä tuo tai jokin vastaava jos joku löytää missä on keskustelua näytöistä, niin saa linkata.
 
Mulla on joku näyttö ostettu. Katsonu youtubea nyt että mitä tää tarkoittaa.
Niin minä onnellisena käyttäny vuodenpäivät hirmuista valovuotoista näyttöä. Joka kulma on vaalea, oon aina ajatellu että tälläinen tää pitää olla ja ei oo haitannu ikinä.

Nyt kun asiaan perehdyin, niin olisi haaveena nyt saada oled-näyttö. Voikohan ne valovuotaa?

Voi vastata vaikka tänne: Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt
Ehkä tuo tai jokin vastaava jos joku löytää missä on keskustelua näytöistä, niin saa linkata.
Oledeissa ei ole valovuotoa johtuen paneelitekniikasta. Voit kokeilla myös vähän löysätä kotelon ruuveja vanhasta näytöstäsi niissä kohtaa, joissa valovuotoa esiintyy. Saattaa auttaa tai sitten ei.
 
Jimmsille Asiakas/takuupalautuksena Monitori, jossa merkittävä valovuoto vasemmassa kulmassa, häiritsi tosipaljon peleissä (tummissa kohdissa), ei takuuseen kuulemma kelvannut ja korvasivat vain 80% uuden tuotteen hinnasta. Oli käytössä muutamia tunteja.
Kotonani ehti olla n viikon verra. ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO JIMM S:TÄ MITÄÄN, AINAKAAN NÄYTTÖJÄ!
Tonhan olis voinut vaan palauttaa nettikaupan ehtojen puitteissa? Vai ostitko paikanpäältä. Ainakin joskus ite ostin sieltä jonku ips monitorin jonka valovuoto oli ihan järkkyä ips glowin kanssa, palautus vaan ilman mitää vika-rma-prosessia
 
Jimmsille Asiakas/takuupalautuksena Monitori, jossa merkittävä valovuoto vasemmassa kulmassa, häiritsi tosipaljon peleissä (tummissa kohdissa), ei takuuseen kuulemma kelvannut ja korvasivat vain 80% uuden tuotteen hinnasta. Oli käytössä muutamia tunteja.
Kotonani ehti olla n viikon verra. ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO JIMM S:TÄ MITÄÄN, AINAKAAN NÄYTTÖJÄ!
Joo mullakin oli ongelmia uuden näytönohjaimen kanssa jolloin turvauduin takuupalautukseen, mutta he eivät onnistuneet toistamaan ongelmaa. Lopuksi vedin ässän hihasta, tein reklamaation ja sain uuden tuotteen tilalle.
 
Tonhan olis voinut vaan palauttaa nettikaupan ehtojen puitteissa? Vai ostitko paikanpäältä. Ainakin joskus ite ostin sieltä jonku ips monitorin jonka valovuoto oli ihan järkkyä ips glowin kanssa, palautus vaan ilman mitää vika-rma-prosessia
Ei onnistunnu, kuulemma arvonalennus kun käytetty heidän mukaan 12h, valovuoto tarkistettu toimisto olosuhteissa päivänvalossa, kuulemma valmistajan ohjeiden mukaan. kuiteskin pelinäyttö joten ois kohtuullista katsoa pimeät kohtaukset pelissä
 
Kauan porukalla on kestänyt takuuvaihdot viime aikoina? Kovasti odottelen, kun ilman näyttistä ei paljon pelailla. Korvaava tuote sentään varattiin etukäteen :D
Tässä kolmatta kuukautta odottelen omaani, kun MSIn 4090 suli virtaliitin. Selityksiä yms on kyllä tullut reippaasti, mutta esimerkiksi tukkurin tietoja ei ole kuulunut vaikka asiasta on useamman kerran kysytty.
Ei kyllä ollut tietoa valmistajallakaan mistään RMAsta kun sarjanumeron perusteella tarkistettiin. Tää leikki alkaa olla aika loppuun käyty, eikai tässä auta kun kääntyä viranomaisten puoleen.
Ai niin, tarjottiinhan ekan kuukauden odottelun jälkeen 4060-korttia lainaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kolmatta kuukautta odottelen omaani, kun MSIn 4090 suli virtaliitin. Selityksiä yms on kyllä tullut reippaasti, mutta esimerkiksi tukkurin tietoja ei ole kuulunut vaikka asiasta on useamman kerran kysytty.
Ei kyllä ollut tietoa valmistajallakaan mistään RMAsta kun sarjanumeron perusteella tarkistettiin. Tää leikki alkaa olla aika loppuun käyty, eikai tässä auta kun kääntyä viranomaisten puoleen.
Ai niin, tarjottiinhan ekan kuukauden odottelun jälkeen 4060-korttia lainaan :)
Kuulostaa pahalta. Ikävä vielä odotella ilman näyttistä kuukausia :D

Itse yritin päivittää RX 7900 XT -> XTX välirahalla, mutta laskivat alkuperäiselle näyttikselle niin rajun käyttöhyödyn, että ei ollut järkeä. Olisin saanut siitä käytettynä myymällä enemmän. Kumma, kun aiemmin onnistui takuuasioinnissa vaihtaa parempaan ilman käyttöhyötyä.

Ei omissa RMA-kokemuksissa muuten kyllä ole ollut valittamista. Nyt tosin kävi ikävästi, että RX 7900 XT:t ehtivät loppumaan varastosta ja pitää odotella ainakin ensi viikkoon. Onneksi sain RTX 3060:n lainaan, jolla voin pelata vanhempia pelejä sillä välin.
 
Kuulostaa pahalta. Ikävä vielä odotella ilman näyttistä kuukausia :D

Itse yritin päivittää RX 7900 XT -> XTX välirahalla, mutta laskivat alkuperäiselle näyttikselle niin rajun käyttöhyödyn, että ei ollut järkeä. Olisin saanut siitä käytettynä myymällä enemmän. Kumma, kun aiemmin onnistui takuuasioinnissa vaihtaa parempaan ilman käyttöhyötyä.

Ei omissa RMA-kokemuksissa muuten kyllä ole ollut valittamista. Nyt tosin kävi ikävästi, että RX 7900 XT:t ehtivät loppumaan varastosta ja pitää odotella ainakin ensi viikkoon. Onneksi sain RTX 3060:n lainaan, jolla voin pelata vanhempia pelejä sillä välin.
Mulla kun tuo 4090 on nimenomaan työväline, lähinnä naurattaa tuo 4060 tarjoaminen tilalle.
Tuo selitysten vuoristorata, mitä tuolta on tullut, on kyllä semmoista väistelyä, että Keanu Reeves olisi kateellinen.
Mutta jos lafka ei vastaa kyselyihin ja kiertelee vastauksissaan, ei vaihtoehdoksi oikein jää kuin ulkopuolinen apu..
 
Kuulostaa pahalta. Ikävä vielä odotella ilman näyttistä kuukausia :D

Itse yritin päivittää RX 7900 XT -> XTX välirahalla, mutta laskivat alkuperäiselle näyttikselle niin rajun käyttöhyödyn, että ei ollut järkeä. Olisin saanut siitä käytettynä myymällä enemmän. Kumma, kun aiemmin onnistui takuuasioinnissa vaihtaa parempaan ilman käyttöhyötyä.

Ei omissa RMA-kokemuksissa muuten kyllä ole ollut valittamista. Nyt tosin kävi ikävästi, että RX 7900 XT:t ehtivät loppumaan varastosta ja pitää odotella ainakin ensi viikkoon. Onneksi sain RTX 3060:n lainaan, jolla voin pelata vanhempia pelejä sillä välin.
Ei takuuasioissa saa mitään käyttöhyötyä laskea. Ainoastaan jos takuu on umpeutunut ja on se sitä seuraava turva(jonka nimeä en muista).
 
Ei takuuasioissa saa mitään käyttöhyötyä laskea. Ainoastaan jos takuu on umpeutunut ja on se sitä seuraava turva(jonka nimeä en muista).
Sanoivat, että käyttöhyötyä ei lasketa, jos korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla. Jos korvaava tuote on saatavilla, antavat joko sellaisen veloituksetta tilalle tai on mahdollisuus päivittää toiseen, mutta käyttöhyödyn kanssa. Ei tuossa hirveästi voi riidelläkään, jos tarjoutuvat ensisijaisesti antamaan korvaavan tuotteen tilalle.
 
Sanoivat, että käyttöhyötyä ei lasketa, jos korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla. Jos korvaava tuote on saatavilla, antavat joko sellaisen veloituksetta tilalle tai on mahdollisuus päivittää toiseen, mutta käyttöhyödyn kanssa. Ei tuossa hirveästi voi riidelläkään, jos tarjoutuvat ensisijaisesti antamaan korvaavan tuotteen tilalle.
No se on ihan eri asia jos siis tarjotaan vastaava tilalle.



Edit: Ompa hauska, että niin moni kopterikaupaksi, droonikaupaksi, ryssäkaupaksi yms. kutsuva on nyt valmis laittaan tonneja tänne kauppaan ku muualta ei saa näyttiksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei onnistunnu, kuulemma arvonalennus kun käytetty heidän mukaan 12h, valovuoto tarkistettu toimisto olosuhteissa päivänvalossa, kuulemma valmistajan ohjeiden mukaan. kuiteskin pelinäyttö joten ois kohtuullista katsoa pimeät kohtaukset pelissä
Jotain mennyt nyt tossa sun asiakaspalautuksessa pieleen, Jimssin palautusehdot, kohta 4.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Tollanen 12h on ihan tuulesta temmattu arvonalenemiseen, IPS näyttö kestää vähintään kymmeniä tuhansia tunteja. Eli jos oot palauttanut tuotteen 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta, olisin yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

E: Joillakin kaupoilla on erikseen ehdoissa mainittu käyttötunnit arvonalenemiseen esim. Powerilla tai Gigantilla olen nähnyt puhuttavan 300h, mutta ei ole koskaan kyllä tarkastettu, kun kassalla on palauttanut summan.
 
Jotain mennyt nyt tossa sun asiakaspalautuksessa pieleen, Jimssin palautusehdot, kohta 4.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Tollanen 12h on ihan tuulesta temmattu arvonalenemiseen, IPS näyttö kestää vähintään kymmeniä tuhansia tunteja. Eli jos oot palauttanut tuotteen 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta, olisin yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Tuo toimi varmaan noin (ja toimikin) ennenkuin alkoivat myymään droneja Putinille ja firman käytös muuttui melkoisesti...
Ennen siis palvelu oli oikeasti todella hyvää, nyt en enää kehuisi. Tosin en enää sieltä mitään ostakaan.

EDIT: piti oikein tarkistaa ja 2021 viimeksi tilattu jotain sieltä. 2020 enempikin tavaraa kun hankki viimeisimmät AM4 kamat sieltä.
 
Tuo toimi varmaan noin (ja toimikin) ennenkuin alkoivat myymään droneja Putinille ja firman käytös muuttui melkoisesti...
Ennen siis palvelu oli oikeasti todella hyvää, nyt en enää kehuisi. Tosin en enää sieltä mitään ostakaan.

EDIT: piti oikein tarkistaa ja 2021 viimeksi tilattu jotain sieltä. 2020 enempikin tavaraa kun hankki viimeisimmät AM4 kamat sieltä.
Muuttui sen jälkeen, kun omistus myytiin Casekingille.

Ja joo aivan paskaa tuollainen "arvonaleneminen". Vertailuksi palautin juuri Giganttiin viikko myymälästä oston jälkeen näytön eikä mitään käyttötunteja kyselty vaan rahat palutettiin täysimääräisesti ilman venkoilua. Oli itse asiassa sama syy eli järkyttävä valovuoto. Ihmettelen vain tuota, että Jimmsillä on tarkistettu valovuoto niin ilmeisesti tässä on tehty RMA-hakemus tuon takia eikä vain perinteistä palautusta? Se on toki ihan totta ettei valovuoto takuun piiriin yleisesti kuulu niin olisiko Jimms nyt sitten veloittanut "turhasta takuukeissistä" tuona arvonalenemisena.
 
Jotain mennyt nyt tossa sun asiakaspalautuksessa pieleen, Jimssin palautusehdot, kohta 4.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Tollanen 12h on ihan tuulesta temmattu arvonalenemiseen, IPS näyttö kestää vähintään kymmeniä tuhansia tunteja. Eli jos oot palauttanut tuotteen 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta, olisin yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

E: Joillakin kaupoilla on erikseen ehdoissa mainittu käyttötunnit arvonalenemiseen esim. Powerilla tai Gigantilla olen nähnyt puhuttavan 300h, mutta ei ole koskaan kyllä tarkastettu, kun kassalla on palauttanut summan.

Ja mahdollisesti hän oli sen myymälästä ostanut niin tarjoavat myymälästä ostettuihinkin 30pv katumusajan Sama myös verkkokaupasa ostettuihin.

14 kuluttasuojan mini koskisi vain etämyyntiä.

  1. Verkkokaupasta ja myymälästä ostetuilla tuotteillamme on 30 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Jos tuote tai tuotteet toimitetaan useammassa erässä, 30 päivän määräaika lasketaan viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.

Tollanen 12h on ihan tuulesta temmattu arvonalenemiseen, IPS näyttö kestää vähintään kymmeniä tuhansia tunteja.
Se minkä verran saa tutustua että etu on voimassa, on sen oloinen että jos haluaa monitorin/näytön testata niin yksi testi voisi olla se että kytkee näytön päälle ja jättää päälle jos ohjeet ei kiellä. ja vasta sen jälkeen sitten tutustua ja alkaa kalibroimaan.

Viikon sisään oli jo ilmoittannut ja palauttanut, joten yli kolmeviikkoa oli vielä aikaa palautella.

Tarina ei kerro oliko laiteessa muuta sellaista miksi oli tulkittu käyttöön otetuksi. ja millä perusteella "Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa." kuten sanoit niin 12h ei edes ajallisesti oleellisesti vähennä ja muuta sitä. Eli joko omien ehtojen vastaisesti toimineet, tai sitten tarinasta jäi puuttuu jotain hyvin oleelista.


No toki yksi naula siihen oveen miksi kyseistä firmaa ei kannata tukea.
 
Ja mahdollisesti hän oli sen myymälästä ostanut niin tarjoavat myymälästä ostettuihinkin 30pv katumusajan Sama myös verkkokaupasa ostettuihin.

14 kuluttasuojan mini koskisi vain etämyyntiä.
...
Lähdin tavaan tekstiä uudestaan, onko ehdot vain kuluttajia, mielestäni se oli yleiset ehdot, eikä siinä rajattu keille etu tarjolla, linkissä oli joissain kohdissa mainittu erikseen kuluttaja.

6. kohdassakaan ei rajattu yrityksiä pois.
  1. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Palautustilanteessa täytä RMA-hakemus. Palautuspyynnöt hyväksytään tapauskohtaisesti.

Siis mietin sitä että oliko kuluttaja vai työ/yrityskäyttöön hankittu.
 
Jotain mennyt nyt tossa sun asiakaspalautuksessa pieleen, Jimssin palautusehdot, kohta 4.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Tollanen 12h on ihan tuulesta temmattu arvonalenemiseen, IPS näyttö kestää vähintään kymmeniä tuhansia tunteja. Eli jos oot palauttanut tuotteen 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta, olisin yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

E: Joillakin kaupoilla on erikseen ehdoissa mainittu käyttötunnit arvonalenemiseen esim. Powerilla tai Gigantilla olen nähnyt puhuttavan 300h, mutta ei ole koskaan kyllä tarkastettu, kun kassalla on palauttanut summan.
Enpä jaksannu alkaa riitelemään, vajaa 60€ takkiin ja mun ostelut sieltä loppu, onhan sinne vuosien saatossa kymmppitonneja menny, mut ei enään
 
Muuttui sen jälkeen, kun omistus myytiin Casekingille.

Ja joo aivan paskaa tuollainen "arvonaleneminen". Vertailuksi palautin juuri Giganttiin viikko myymälästä oston jälkeen näytön eikä mitään käyttötunteja kyselty vaan rahat palutettiin täysimääräisesti ilman venkoilua. Oli itse asiassa sama syy eli järkyttävä valovuoto. Ihmettelen vain tuota, että Jimmsillä on tarkistettu valovuoto niin ilmeisesti tässä on tehty RMA-hakemus tuon takia eikä vain perinteistä palautusta? Se on toki ihan totta ettei valovuoto takuun piiriin yleisesti kuulu niin olisiko Jimms nyt sitten veloittanut "turhasta takuukeissistä" tuona arvonalenemisena.
Asiakaspalautuksena ensin koitin, jolloin tuli toi puhe arvonalenemisesta, sit käskin valovuodon tarkistaa jos menis takuuseen. toki ekalla rma anomuksella ilmoitin asiakaspalautuksen haluavani ja mainitsin myös valovuodesta. rma pitää tehdä asiakaspalautkseenkin
 
Ja mahdollisesti hän oli sen myymälästä ostanut niin tarjoavat myymälästä ostettuihinkin 30pv katumusajan Sama myös verkkokaupasa ostettuihin.

14 kuluttasuojan mini koskisi vain etämyyntiä.




Se minkä verran saa tutustua että etu on voimassa, on sen oloinen että jos haluaa monitorin/näytön testata niin yksi testi voisi olla se että kytkee näytön päälle ja jättää päälle jos ohjeet ei kiellä. ja vasta sen jälkeen sitten tutustua ja alkaa kalibroimaan.

Viikon sisään oli jo ilmoittannut ja palauttanut, joten yli kolmeviikkoa oli vielä aikaa palautella.

Tarina ei kerro oliko laiteessa muuta sellaista miksi oli tulkittu käyttöön otetuksi. ja millä perusteella "Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa." kuten sanoit niin 12h ei edes ajallisesti oleellisesti vähennä ja muuta sitä. Eli joko omien ehtojen vastaisesti toimineet, tai sitten tarinasta jäi puuttuu jotain hyvin oleelista.


No toki yksi naula siihen oveen miksi kyseistä firmaa ei kannata tukea.
Ei mitään muuta vikaa, ainoastaan käyttötunnit liikaa, yksityiskäyttöön hankittu ja verkkokaupan kautta
 
Ei mitään muuta vikaa, ainoastaan käyttötunnit liikaa, yksityiskäyttöön hankittu ja verkkokaupan kautta
Lakisääteinen etämyynti minimikin tukena, siinä viikon arkikäyttö voi olla tiukilla. mutta myyjä asettannut ehtonsa.

Mutta noin yleisesti isompien firmojen osalla kannusta taisteleen, on väärin että jotkin hakee kilpailuetua pyyhkimällä minimi ehdoista, tai markkinoimalla jotain sellaista mitä ei todellisuudessa tarjoa.

Koska ne suo nyt kyykyttäneet, juoksuttaneet ja lisäksi vieneet rahojasi, niin jotain lisä jumppaa voisit heillekkin vastineeksi tarjoa.

Kuvittele että siellä se on paketoitu ja myyty hyvällä katteella vientiin.
 
Lakisääteinen etämyynti minimikin tukena, siinä viikon arkikäyttö voi olla tiukilla. mutta myyjä asettannut ehtonsa.

Mutta noin yleisesti isompien firmojen osalla kannusta taisteleen, on väärin että jotkin hakee kilpailuetua pyyhkimällä minimi ehdoista, tai markkinoimalla jotain sellaista mitä ei todellisuudessa tarjoa.

Koska ne suo nyt kyykyttäneet, juoksuttaneet ja lisäksi vieneet rahojasi, niin jotain lisä jumppaa voisit heillekkin vastineeksi tarjoa.

Kuvittele että siellä se on paketoitu ja myyty hyvällä katteella vientiin.
tuollahan se on siihen hintaan minkä mulle maksovat, mut älkää vaan ostako, koska valovuoto oli tosi häiritsevaää. Cooler Master (Outlet) 27" GM2711S, 180Hz QHD-pelimonitori, musta - 223,90€
 
Asiakaspalautuksena ensin koitin, jolloin tuli toi puhe arvonalenemisesta, sit käskin valovuodon tarkistaa jos menis takuuseen. toki ekalla rma anomuksella ilmoitin asiakaspalautuksen haluavani ja mainitsin myös valovuodesta. rma pitää tehdä asiakaspalautkseenkin

Onpahan mennyt pelleilyksi touhu. Aikanaan tein useampia palautuksia, mukana yksi VA näyttö jonka palautin vain koska sen vasteaika oli hanurista (ei siis mitään vikaa) ja mukisematta menivät.

Myös yksi hyvin sujunut takuukeissikin heille.

No, tuo on vain oire siitä, että kassa alkaa olla tyhjä ja rahoista koitetaan pitää kiinni millä verukkeella tahansa (kun oikeasti pitäisi olla nuolemassa jäljelle jääneiden asiakkaiden perseitä oikein olan takaa).
Ennustan tämän lafkan olevan nurin parin vuoden sisällä.

Sääli sinänsä, että meni näin, mutta you reap what you sow.
 
Tokkopa Jimm's on ihan heti kaatumassa. Se, että suurin osa tästä foorumista firmaa boikotoi (tai ei ainakaan mainosta ei-boikotoivansa) lienee isossa kuvassa melko vähäpätöinen tekijä sen liikevaihdossa.

Itse olen jatkanut vuosia kestänyttä vakioasiakkuutta Jimm'siin, koska on hiljainen pakko. Dronesekoilupaskaan ja kaikkeen siihen liittyvään ei löydy yhtään toleranssia, mutta kun mikään muu verkkokauppa Suomessa ei enää toimita tavaraa postiennakolla, niin vaihtoehtoja ei ole. Siis mikäli haluaa ollenkaan kamoja päivittää.

Ristiriitainen olo, mutta niin kauan kuin postiennakkovaihtoehto on, niin saavat jatkossakin rahani.
 
Postiennakon takia joku suosii tätä surkeeta putinkia, huhheijaa taas.. toivottavasti menee nurin, ku sen verran surkeeta asiakaspalvelua.

Toki myönnetään ettei kotimaasta löydy mitään hyvää puljua enään, datatronicilla oli siihen mahikset, mutta eivät oo halunneet kasvaa ja vaikka mitä ongelmia löytyy. Proshoppiin vaan kaikki omat rahat, kun usein parhaimmat hinnat, varastossa aina tavaraa ja tilaukset tulee parissa päivässä.
 
Eikös Multitronicilla ole edelleen postiennakko. Omat tilaukset toimineet tuolta ok, RMA-kokemuksia ei tosin liikkeen kohdalta minulla ole. Mielestäni ei juurikaan Jimmsiä kalliimpi, mustana perjantaina ostin mm. ihan jees tarjouksena SSD-levyn. Tuolta ei tosin taida saada konepaketteja kuten jimmsiltä, mutta saatan olla väärässä. Jotkut moittineet pitkiä toimitusaikoja, mutta omani tulleet luvatuissa puitteissa. Datatronic valitettavasti jo ilmoitti, etteivät postiennakosta ole innostuneet, joskus kun oli juttua niiden ketjussa.
 
Eikös Multitronicilla ole edelleen postiennakko.
On. Ei itsellä ainakaan moitittavaa Multitronicista, hitaammat toimitukset on kuin sakemannien Turun Droonikauppa Oy:llä, mutta ei tässä missään hevosen selässä olla. Selkärangasta maksaa muutaman päivän pidemmän toimituksen, jos pennakolla jotain tarvitsee pakon edessä tilata.
 
Tulispa jo 2024 vuoden talouslukemat. Laskua tulostasolla 3 miljoonasta -> kolmeensataantuhanteen. Vuodesta 2021-2023.
 
Mulla kun tuo 4090 on nimenomaan työväline, lähinnä naurattaa tuo 4060 tarjoaminen tilalle.
Tuo selitysten vuoristorata, mitä tuolta on tullut, on kyllä semmoista väistelyä, että Keanu Reeves olisi kateellinen.
Mutta jos lafka ei vastaa kyselyihin ja kiertelee vastauksissaan, ei vaihtoehdoksi oikein jää kuin ulkopuolinen apu..
Eikös 4090:n valmistus ole lopetettu jo senverran pitkään sitten, jotta tuskin uutta 4090:llaa siihen tilalle saat.

Jos koska elektroniikan korjaaminen on suurenpiirtein lopetettu, niin tuskin saat huollettuakaan versiota.. Tuossa ajassa sulaneen liittimen olisi jo vaihtanut mielettömän monta kertaa..

Koska järkevässä ajassa ei ole tullut tuotetta tilalle, vaadi rahat pois!

Jos käyvät kitisemään käyttöhyödystä, niin totea vastapalloon, jotta kortti on ollut niin pitkään nyt poissa, jotta käyttöhyöty ja ylikin menee tappioihin, kun se ei ole ollut käytettävissä.
 
Varmaan jos on työtön ja saa toimeentulotukea niin ei voi pitää suuria määriä ylimääräistä rahaa tilillä.
Itse ainakin pari kertaa pennakkoa käyttänyt, jos ei jaksa esim. moottoripyörän myynnistä tulleita käteisiä käydä siirtämässä tilille pankissa.

Kerran tuon tehnyt ja pankissa pidettiin melkein rikollisena kaikkine pakollisine selvityksineen mistä muutama tonni käteistä oli peräisin, jotain anti-rahanpesu EU säätämistä. Helpompi maksaa muutama lisäeuro pennakosta ja välttää tunnin säätäminen pankissa.
 
Itse ainakin pari kertaa pennakkoa käyttänyt, jos ei jaksa esim. moottoripyörän myynnistä tulleita käteisiä käydä siirtämässä tilille pankissa.

Kerran tuon tehnyt ja pankissa pidettiin melkein rikollisena kaikkine pakollisine selvityksineen mistä muutama tonni käteistä oli peräisin, jotain anti-rahanpesu EU säätämistä. Helpompi maksaa muutama lisäeuro pennakosta ja välttää tunnin säätäminen pankissa.
No juu ennyt tarkoittanut että mahdollisesti pelkästään työttömät käyttäisi postiennakko. Ja onse kyl kumma ettei omia rahoja saa käyttää miten haluaa että jos sulla on "liikaa" käteistä että olisit mukamas joku rikollinen.
 
Itse ainakin pari kertaa pennakkoa käyttänyt, jos ei jaksa esim. moottoripyörän myynnistä tulleita käteisiä käydä siirtämässä tilille pankissa.

Kerran tuon tehnyt ja pankissa pidettiin melkein rikollisena kaikkine pakollisine selvityksineen mistä muutama tonni käteistä oli peräisin, jotain anti-rahanpesu EU säätämistä. Helpompi maksaa muutama lisäeuro pennakosta ja välttää tunnin säätäminen pankissa.
Menee ohi aiheen mutta ei seteleitä tarvitse pankissa tallettaa, löytyy ihan automaatteja: TalletusOtto - Otto
 
Tokkopa Jimm's on ihan heti kaatumassa. Se, että suurin osa tästä foorumista firmaa boikotoi (tai ei ainakaan mainosta ei-boikotoivansa) lienee isossa kuvassa melko vähäpätöinen tekijä sen liikevaihdossa.

Itse olen jatkanut vuosia kestänyttä vakioasiakkuutta Jimm'siin, koska on hiljainen pakko. Dronesekoilupaskaan ja kaikkeen siihen liittyvään ei löydy yhtään toleranssia, mutta kun mikään muu verkkokauppa Suomessa ei enää toimita tavaraa postiennakolla, niin vaihtoehtoja ei ole. Siis mikäli haluaa ollenkaan kamoja päivittää.

Ristiriitainen olo, mutta niin kauan kuin postiennakkovaihtoehto on, niin saavat jatkossakin rahani.
Näin postin pakettipuolen entisenä työntekijä, voisinko kysyä miksi postiennakko on tarpeellinen? Kuljettajan/lähettäjän vastuu on ihan sama, oli postiennakolla tai ei. Tietääkseni tuosta tulee ylimääräisiä kuluja joka tapauksessa, ja vaatii tietynlaisen palvelupisteen.
 
Mitäs jos vaikka myy ja toreilla ja netin kauppapaikoissa tavaraa jossa käteinen liikkuu ja sitä käteistä sitten kerääntyy jonkin verran.
Ja sen takia tilailee postiennakolla että siitäkin pääsee sitten helposti eroon. 1500 tavarassa joku 3 euron postiennakko maksu nyt ei mikään iso kulu ole.
Itse esim. kun olen upgreidannut isompia määriä tavaroita ja myynyt vanhat osat pois joista on saanut jotain 600-700 niin olen usein tilannut sitten
tilalle tavaraa postiennakolla, pääsee hyvin eroon käteisestä. Jos ei ole ollut mitään käyttöä niin sitten olen käynyt kylillä laittamassa talletus ottoon jollainen onneksi löytyy suht läheltä.
 
Jos käyvät kitisemään käyttöhyödystä, niin totea vastapalloon, jotta kortti on ollut niin pitkään nyt poissa, jotta käyttöhyöty ja ylikin menee tappioihin, kun se ei ole ollut käytettävissä.
Tarkennetaan tähän, että kaupan purun yhteydessä käyttöhyötyä ei voi vähentää, jos on takuunalainen tuote/vika.
Takuuvaihdossa toiseen tuotteeseen luulisi olevan sama periaate, mutta en nyt osaa varmaksi sanoa.

"Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
 
Ei eroa konttorissa talletuksesta mitenkään. Yhtälailla kotio tulee kirje missä vaaditaan selvittämään rahojen alkuperä yms.
Ei ole mulle tullut, mutta kai selvityksen voi netissä antaa ja kertoa mistä rahat ovat tulleet? Käytetyn tavaran myynti.
 
Tarkennetaan tähän, että kaupan purun yhteydessä käyttöhyötyä ei voi vähentää, jos on takuunalainen tuote/vika.
Takuuvaihdossa toiseen tuotteeseen luulisi olevan sama periaate, mutta en nyt osaa varmaksi sanoa.

"Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Verkkokauppa antoi kerran valmistuvikaisesta (Kyseisen mallin emot hajosivat usein jo perus tuotevastuuaikana (2V)), muutamia kuukausia yli 2 vuotta vanhasta läppäristä n puolet rahoista takaisin. Asiakas käytti verkkokaupan "takuulaajennusta" (se vuoden lisätakuu). Valmistajalta olisi saanut vastaavan koneen tilalle RMA vaatimuksen kautta (niitä tuli, joten on 100%:n varma tieto).

Tässä jimmsin näyttistapauksessa asiakas on nyt odottanut kolmatta kuukautta näyttistään. Se on kaikilla mittareilla ihan liian pitkä aika ja ainankin itse kävisin soittelemaan ja vittuilemaan siitä päivittäin, kunnes rahat tulevat takaisin tai ehjä tuote. yli 2 kk on ehdottoman liianpitkä aika "sulaneen virtaliittimen" korjaamiseen. Kyseessä ei ole missään nimessä kuluttajasuojalain mukainen "kohtuullinen" aika enää.. Tuossa nyt vain on ongelmana, jotta 4090:aa ei enää saa ja myyjä yrittää siirtää ongelman asiakkaalle, jonka ongelma se ei kuluttajasuojalain mukaan saa olla.
Myyjän kannattaisi nyt vain palauttaa ne rahat ja JOS saa joskus valmistajalta korvauksen tai kortin, niin se on myyjän asia.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa antoi kerran valmistuvikaisesta (Kyseisen mallin emot hajosivat usein jo takuuaikana), muutamia kuukausia yli 2 vuotta vanhasta läppäristä n puolet rahoista takaisin. Asiakas käytti verkkokaupan "takuulaajennusta" (se vuoden lisätakuu). Valmistajalta olisi saanut vastaavan koneen tilalle RMA vaatimuksen kautta (niitä tuli, joten on 100%:n varma tieto).
Tuossa kyseessä ollut valmistajan virallisen takuun (2v) jälkeen tehty reklamaatio ja verkkiksen pidennetty takuu sisältää ikävähennykset, joten ei aivan mene tuohon KKV:n määritelmään.
Yllä kuitenkin taisi olla kyseessä mm. RTX 4090, joissa taitaa kaikissa olla vähintään 3v takuu ja kyseinen malli ei ole vielä täyttänyt kolmea vuotta, jolloin kaupan purussa ei ikävähennyksiä saa tehdä (poislukien jos pystytään todentamaan käyttäjän virheeksi).
 
Eikös 4090:n valmistus ole lopetettu jo senverran pitkään sitten, jotta tuskin uutta 4090:llaa siihen tilalle saat.

Jos koska elektroniikan korjaaminen on suurenpiirtein lopetettu, niin tuskin saat huollettuakaan versiota.. Tuossa ajassa sulaneen liittimen olisi jo vaihtanut mielettömän monta kertaa..

Koska järkevässä ajassa ei ole tullut tuotetta tilalle, vaadi rahat pois!

Jos käyvät kitisemään käyttöhyödystä, niin totea vastapalloon, jotta kortti on ollut niin pitkään nyt poissa, jotta käyttöhyöty ja ylikin menee tappioihin, kun se ei ole ollut käytettävissä.


Eiköhän sieltä olis tullut tilalle jo toinen 4090 jos semmoselle olis aikomustakaan. En pidätä henkeäni tätä odotellessa :)

Kaupan purkua toki vaadin jo ajat sitten, siihenkin sain jonkin välttelevän kierrepallon selitykseksi.
En viitsi tuota asiaa vielä enempää kommentoida tähän hätään, sillä asia menee todnäk poliisille ja muutamalle muulle viranomaiselle selvittelyyn.
 
Näin postin pakettipuolen entisenä työntekijä, voisinko kysyä miksi postiennakko on tarpeellinen? Kuljettajan/lähettäjän vastuu on ihan sama, oli postiennakolla tai ei. Tietääkseni tuosta tulee ylimääräisiä kuluja joka tapauksessa, ja vaatii tietynlaisen palvelupisteen.

Ainut toimitustapa, jossa voi toistaiseksi maksaa käteisellä.
 
Ainut toimitustapa, jossa voi toistaiseksi maksaa käteisellä.
Niimpä tietenkin. En oikeastaan tiedä muita kuin yhden tyypin, joka aina tyhjentää tilinsä käteiseksi palkkapäivänä, kun pelkää kuviteltua ulosottoa. Mutta onhan noita muitakin syitä pelata käteisellä.

Taksikuskilta myös kuullut, että ei aikoinaan laittanut lainkaan tilille käteisiä, vaan säilytti ne ja käytti tarvittaessa (kuitit yms kirjanpito kunnossa tietenkin)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 764
Viestejä
4 613 624
Jäsenet
75 919
Uusin jäsen
Mesimäyrä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom