Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

No, menin sitten tilaamaan Jimmsiltä aika arvokkaan tuotteen, jota ei tullutkaan varastoon luvattua määrää. Tästä opin sen että jos en maksa luottokortilla, tilaan Suomi-kauppiailta vain tavaraa jota heillä on varastossaan. Lopulta tuli sitten tilattua Tanskasta. Joku nyt tietenkin sanoo että sain mitä ansaitsin, no ehkäpä sitten niin.

On se vaan jännää miten PC-kaupassakin ollaan menossa siihen suuntaan että tanskalaiset kauppiaat (ComputerSalg, ProShop) kenties hoitavat kohta tämänkin leipäpuun meidän osaltamme ihan suvereenisti. Heillä tuntuu olevan ainakin Reilu Meininki(tm) verrattuna suomikauppoihin, eli jos tilaat tavaraa jota heillä ei ole varastossaan, tililtä tehdään katevaraus, mutta raha liikkuu vasta kun tavara liikkuu heiltä. Jimm'sillä ja Verkkiksellä ei ainakaan hintojen osalta riitä enää muskeleita kilpailuun, vaikka alv on teknisesti kaikille sama. Ehkä tämä Suomi on tosiaan sellainen maa missä onnistutaan kusemaan aivan kaikki bisnekset.

Noihin konkurssifantasioihin sanoisin että ihmisillä on usein liioitellun harhaisia käsityksiä omasta vaikutusvallastaan ja taipumusta tehdä monenlaisia virhepäätelmiä useilla eri akseleilla, kuten korrelaatio-kausaatio, sattuma/säännönmukaisuus, otos/tilasto. Muistan takavuosilta eräänkin MuroBBS-postauksen, jossa kirjoittaja kertoi saaneensa nuivaa palvelua kaupassa ja kehui kaataneensa ko. lähikaupan konkurssiin vain pärisyttämällä viidakkorumpua omalla 300 henkilön työpaikallaan. Kokemuksen ja konkurssin välinen aikaero oli noin 1 kk.

Paljon todennäköisempi selitys on tietenkin se, että kauppias oli kertonut henkilökunnalleen kaupan sulkeutuvan kuukauden kuluttua ja että kaikki työntekijät irtisanotaan. Sen seurauksena työntekijöiden työmotivaatio oli romahtanut, eikä se tietenkään voinut olla näkymättä asiakkaille päin.

Noin yleisesti firmat kaatuvat konkurssiin jos liikevaihto supistuu nopeammin kuin kuluja voidaan karsia. Suomessa on hyvin helppoa irtisanoa työntekijöitä taloudellisin perustein, joten käytännössä tuon homman voi kusta ainoastaan ostamalla varastoon liikaa tavaraa, joka ei mene kaupaksi.

Jos Jimm's kaatuisi konkurssin, voimme ikuisesti spekuloida johtuiko se Luminor-kohusta vai siitä, että Suomen kansantalous on surkeudessaan täysin erkaantunut pohjoismaista ja muusta Euroopasta. Työttömyys ja velka kasvavat rajusti ja edessä voi olla jonkinlainen loppukiihdytys päin selvitystilaa. Silti konkurssin toteutuessa TechBBS:läiset tulevat eittämättä ikuisesti väittämään, että kyllä se oli nimenomaan heidän väkevä boikottikampanjansa joka kaatoi tämän puljun konkkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jimm'sillä ja Verkkiksellä ei ainakaan hintojen osalta riitä enää muskeleita kilpailuun,
Datatronicilla on yleensä ollut hintataso sen verran edullinen, että on hyvin kilpaillut proshopin kanssa. Tosin nyt blackfridayna proshopilla oli paremmat tarjoukset.
 
No, menin sitten tilaamaan Jimmsiltä aika arvokkaan tuotteen, jota ei tullutkaan varastoon luvattua määrää. Tästä opin sen että jos en maksa luottokortilla, tilaan Suomi-kauppiailta vain tavaraa jota heillä on varastossaan. Lopulta tuli sitten tilattua Tanskasta. Joku nyt tietenkin sanoo että sain mitä ansaitsin, no ehkäpä sitten niin.
Lisään tähän vain, että Jimms on nykyisin Saksalainen, ei Suomalainen kauppa.

Tiedän, että täällä tietenkin toimivat kivijalkana, mutta omistukset on kokonaan Saksaan. Tuon takia ihmettelenkin, miksi ihmisillä on niin suuri stondis tuolta mitään enää ostaa, kun ei ole enää kotimainen firma.
 
No, menin sitten tilaamaan Jimmsiltä aika arvokkaan tuotteen, jota ei tullutkaan varastoon luvattua määrää. Tästä opin sen että jos en maksa luottokortilla, tilaan Suomi-kauppiailta vain tavaraa jota heillä on varastossaan. Lopulta tuli sitten tilattua Tanskasta.
Mielestäni aina kannattaa maksaa nuo luottokortilla, oli varastossa tai ei 👍🏻

On tuo Datatronic ja Multitronic myös kussut viime aikoina, että varastossa muka on ja äkkiä lähtee, muttei olen lähtenytkään. Taitaa olla jo ’maan tapa’?
 
Mielestäni aina kannattaa maksaa nuo luottokortilla, oli varastossa tai ei 👍🏻

On tuo Datatronic ja Multitronic myös kussut viime aikoina, että varastossa muka on ja äkkiä lähtee, muttei olen lähtenytkään. Taitaa olla jo ’maan tapa’?

Ykkössääntö mielestäni on, että AINA nettiostokset pitää maksaa luottokortilla. Jos jää tavaraa saamatta, tulee ongelmia tai myyvä firma menee konkurssiin (esim. case Anttila) niin on tosi paljon paremmilla kantimilla ostajana kuin muilla maksutavoilla.
 
On tuo Datatronic ja Multitronic myös kussut viime aikoina, että varastossa muka on ja äkkiä lähtee, muttei olen lähtenytkään. Taitaa olla jo ’maan tapa’?
Mitenniin kussut "viime aikoina"? Noiden 'troniccien toiminta on kussut kautta aikojen ja kusee edelleen; niiden perusvika on se että myyvät tavaraa jota heillä ei ole, vaan myyvät tavaraa käytännössä tukkureiden varastoista ja käyttävät epäluotettavia kuljetuspuljuja kuten Schenker.
Tuosta seuraa väistämättä se, että kuluttajansuojalakia rikotaan tämän tästä (mm. sopimusrikkomukset, kun myyjää sitova toimitusaika ei toteudu). Koska tuo touhu vaan saa jatkua ilman sanktioita "rikolliselle", kyseessä on minunkin mielestäni maan tapa.

Liekö jo aika kullannut muistoja, kun mielestäni JimmZ'in kanssa ei ollut läheskään niin paljoa ongelmia kuin näiden..?
 
Mielestäni aina kannattaa maksaa nuo luottokortilla, oli varastossa tai ei 👍🏻

On tuo Datatronic ja Multitronic myös kussut viime aikoina, että varastossa muka on ja äkkiä lähtee, muttei olen lähtenytkään. Taitaa olla jo ’maan tapa’?

Voihan se tavara ollakin varastossa. Tosin se varasto voi olla vaikka Hong Kongin sataman rahtiterminaalissa.
 
Lisään tähän vain, että Jimms on nykyisin Saksalainen, ei Suomalainen kauppa.

Tiedän, että täällä tietenkin toimivat kivijalkana, mutta omistukset on kokonaan Saksaan. Tuon takia ihmettelenkin, miksi ihmisillä on niin suuri stondis tuolta mitään enää ostaa, kun ei ole enää kotimainen firma.
Eipä tuo varmaan ole monelle tiedossa, mm. itselle uusi tieto. Mistään noista julkisista yritystietopalveluista (kauppalehti, asiakastieto, profinder...) ei löydy mitään tietoa yhtiön omistajayhtiöstä. Wikipediasta toki löytyy tieto että Caseking sen omistaa, erikseen piti sitten googlettaa että sehän ostettiin jo 2018.

Mutta sanoisin sen verran että Jimms ei ole saksalainen, tuo on yksinkertaistus. Jimms on suomalainen osakeyhtiö jonka omistaa saksalainen yritys, se on eri asia kuin että Jimms olisi saksalainen yritys.
 
Eipä tuo varmaan ole monelle tiedossa, mm. itselle uusi tieto. Mistään noista julkisista yritystietopalveluista (kauppalehti, asiakastieto, profinder...) ei löydy mitään tietoa yhtiön omistajayhtiöstä. Wikipediasta toki löytyy tieto että Caseking sen omistaa, erikseen piti sitten googlettaa että sehän ostettiin jo 2018.

Mutta sanoisin sen verran että Jimms ei ole saksalainen, tuo on yksinkertaistus. Jimms on suomalainen osakeyhtiö jonka omistaa saksalainen yritys, se on eri asia kuin että Jimms olisi saksalainen yritys.

Pointtina oli, että tuonne kauppaan laitetut eurot valuvat loppeleissä sakemanneille. Vaihtoehtoja on, miksei ostaa jostain muusta kokonaan kotimaisesta firmasta varsinkin näiden droonisotkujen jälkeen?
 
Pointtina oli, että tuonne kauppaan laitetut eurot valuvat loppeleissä sakemanneille. Vaihtoehtoja on, miksei ostaa jostain muusta kokonaan kotimaisesta firmasta varsinkin näiden droonisotkujen jälkeen?
Suomalaisen yrityksen yritysverot maksetaan Suomen valtiolle, vain verojen jälkeiset tuotot päätyvät omistajayhtiölle Saksaan. Eipä sillä mielestäni siinä vaiheessa sen suurempaa merkitystä ole. Voisi jopa olla niin, että jos Jimms olisi suomalaisessa omistuksessa, Jimms pääsisi itse päättämään suoraan omista investoinneistaan ja kasvattamaan liiketoimintaa Suomessa enemmän kuin saksalaisen omistuksen alla, ja olemaan siten vieläkin kilpailukykyisempi verrattuna muihin suomalaisiin toimijoihin joita täällä halutaan kannattaa.
 
Joo nää vapaaehtoiset boikotit aina väistämättä hiipuu ajan kanssa. Hyvä oli vuoden 2024 ajan yhdessä näpäyttää Jimm’siä, mutta eiköhän heillä 2025 jo rullaa ihan normaalisti.
Sepä. Vapaaehtoisten boikottien ongelma on nk. omantunnonvero. He jotka korkean moraalinsa nojalla välttävät ostamasta halvimmalla hinnalla, maksavat suoraan hintaa korkeasta moraalistaan. Jossain vaiheessa alun perin boikottikelkkaan hypänneistä suurin osa tekee rationaalisen itsekkään päätöksen ja hyppää kelkasta pois
 
Väärin. Erilaisilla yrityslainoilla ja muilla vastaavilla kikkailuilla voidaan voitot imeä verottomasti muualle.
Jos voitot imetään verottomasti, niin eihän siitä toki sitten jää veroja maksettavaksi, eli tuo ei ole ristiriidassa sen kanssa että verot maksetaan Suomeen :)
 
Niin, verojen kiertäminen kikkailemalla ei ole laitonta, kuten ei droonien myyminen "turkkilaisillekaan", mutta onko se sitten oikein? En tiedä, mutta ilmeisesti nk. rationaalinen vastaus on "ihan sama, kunhan minä säästän pari euroa".
 
Onko olemassa jotain näyttöä että Jimm's kiertää verojen maksamisen jollain kikkailulla?
 
Sepä. Vapaaehtoisten boikottien ongelma on nk. omantunnonvero. He jotka korkean moraalinsa nojalla välttävät ostamasta halvimmalla hinnalla, maksavat suoraan hintaa korkeasta moraalistaan. Jossain vaiheessa alun perin boikottikelkkaan hypänneistä suurin osa tekee rationaalisen itsekkään päätöksen ja hyppää kelkasta pois
Älä huoli. En tee, ennen kuin esittämäni ehdot on täytetty. Sitä ennen minua ei haittaa pätkääkään maksaa tätä kuvittelemaasi "omantunnonveroa". Vaan eipä ole omantunnontuskiakaan.
 
Älä huoli. En tee, ennen kuin esittämäni ehdot on täytetty. Sitä ennen minua ei haittaa pätkääkään maksaa tätä kuvittelemaasi "omantunnonveroa". Vaan eipä ole omantunnontuskiakaan.
Olipas aggressiivinen vastaus. Kukin toimii tavallaan, esitin vain miten tällaiset asiat toimivat noin yleisellä tasolla kun katsotaan ihmisten talouskäyttäytymistä.
 
Sepä. Vapaaehtoisten boikottien ongelma on nk. omantunnonvero. He jotka korkean moraalinsa nojalla välttävät ostamasta halvimmalla hinnalla, maksavat suoraan hintaa korkeasta moraalistaan. Jossain vaiheessa alun perin boikottikelkkaan hypänneistä suurin osa tekee rationaalisen itsekkään päätöksen ja hyppää kelkasta pois

Ketjussa on kolmenlaisia, heitä jotka välttelevät Jimmsiä hinnasta riippumatta, heitä jotka tapahtuneen jälkeen välttelevät Jimssin jos vaihtoehtoja, mutta jos ei, ja tai huomattavasti halvempi niin ehkä. Ja sitten heitä jotka suosivat Jimmsiä.

Eli sieltä on jonkin verran siirtynyt vanhoja asiakkaita muualle, eikä heillä ole mitään tarvetta, syytä palata takaisin. Houkuttelu takaisin vaatii siis huomattavaa markkinointia. Hintatietoiset liikkuvat asiakkaat no eivät ehkä yhtähyväkatteisia kuin edelliset ja nyt ne sitten niistä joutuu käymään entistä tiukempaa hintakisaa.
Osa ruplasiakkaista on ilmeisesti jouduttu hylkään, ehkä tullut uusia tilalle, ja sitten ne euro asiakkaat jotka uskollisia, niin ehkä heistäkin osa on vähän tarkempia. Vanhoista joutuu pitämään kovemmin kiinni.

Markkinointi yhteistyö kumppaneita lähtenyt, ilmeisen tärken kohdentyhmän joutuu nyt tavoittaan muilla kanavilla.


Mutta olet toki siinä ytimessä että viimevuosina kun ollut jotain isompia kohuja kuluttajakaupassa olevien yritysten kohdalla, niin iso kohu työoloista, venäjäkytkösistä jne. niin vuoden parinvuoden päästä ei välttämättä ole erottunut yrityksen tuloksessa. Mutta on myös yrityksiä mennyt nurin mm lailliseten venäjä kytkösten -> boikottien takia.
 
Kaksi tietokonetta tuli BF rytinässä koottua tutuille (kiitos STALKER 2) enkä yhtään osaa hommannut dronekaupasta, onneksi niin kova kilpailu kotimaisillakin toimijoilla että harvoin joutuu mitään "omatunnonveroja" maksamaan :cigar2: Päinvastoin jopa.
Tietokonekomponenteille ja sodankäyntiin omat kauppansa, jälkimmäistä en halua tukea missään muodossa.
 
Jaahas, okei. Kokeilin vielä kerran kiellon päälle ja tilasin (vähäarvoista) tavaraa jota piti olla tulossa reilusti varastoon, vaan eipä (taaskaan) tullut. En kyllä tuota pelleilyä enää hirveästi aio katsella, eli oletan jatkossa että nuo tulevien tavaroiden saldot ja päivämäärät ovat kaikki arpomalla heitettyjä lukuja, kunnes toisin todistetaan. Eli toistan itseäni: Tilaan vain tavaraa jota on varastossa, ja maksan ennakkoon vain luottokortilla.

Indikoiko tuo nyt kenties sitä, että tavarantoimittajat eivät enää toimita Jimmsille kuin ennakkomaksulla (mikä olisi vakavaraiselle yritykselle tuskin mikään ongelma)? Jos näin on, olen valmis pyörtämään aiemmat puheeni ja voisin jopa lyödä pikkusummasta vetoa, että putiikki on menossa nurin ennen kuin lumet sulavat keväällä.

Alkaa jotenkin etäisesti muistua mieleeni SilentRigin lopun ajat joskus 10 v sitten, kun ihmisillä oli rahat sisässä ja toimitusajat alkoivat venyä ja paukkua. Meinasin itsekin ajaa siihen miinaan kun tilailin PC-osia faijan uuteen koneeseen. Maksuvaiheessa huomattiin että ainoa maksutapa oli tilisiirto, mikä laittoi hälytyskellot kilkattamaan kovaa. Faija on kuitenkin sellainen nöyrä ja kohtelias vanhan liiton mies, että hän sanoi että eihän sitä tilausta nyt enää kehtaa perua. Itse sanoin että kun mitään ei ole maksettu, niin ei muuta kuin lyhyt ja kohtelias viesti aspaan ja se on siinä. Jos en olisi saanut käännettyä faijan päätä, hän olisi hävinnyt 700 € taivaan tuuliin, sillä firma haettiin konkkaan muistaakseni kolmen viikon kuluttua.
 
Onko ihmiset tätä nykyä henkisesti jotenkin taantuneet kärsivällisyyden osalta kun kaikki pitää heti just nyt saada eikä minkäälaista odottamista kestetä? Toimijasta riippumatta ihmettelen tätä nurinaa toimitusajoista ja rahan siirtymisestä. Jos kyseessä ei ole viankorjaukseen tarvittava varaosa niin ei kait sen tavaran tuleminen päivälleen ole niin äärettömän tärkeää?
 
Onko ihmiset tätä nykyä henkisesti jotenkin taantuneet kärsivällisyyden osalta kun kaikki pitää heti just nyt saada eikä minkäälaista odottamista kestetä? Toimijasta riippumatta ihmettelen tätä nurinaa toimitusajoista ja rahan siirtymisestä. Jos kyseessä ei ole viankorjaukseen tarvittava varaosa niin ei kait sen tavaran tuleminen päivälleen ole niin äärettömän tärkeää?
No menee kyllä oftopick toisaaltaan, mut jos kauppa sanoo et on tai on tulossa sillon ja sillon ja si ei tuukkaan on tietty aika perseestä, tarve voi olla silti ja sen mukaan valkannu kauppaakin, vaikka hinta ois jopa enempi..
 
Onko ihmiset tätä nykyä henkisesti jotenkin taantuneet kärsivällisyyden osalta kun kaikki pitää heti just nyt saada eikä minkäälaista odottamista kestetä? Toimijasta riippumatta ihmettelen tätä nurinaa toimitusajoista ja rahan siirtymisestä. Jos kyseessä ei ole viankorjaukseen tarvittava varaosa niin ei kait sen tavaran tuleminen päivälleen ole niin äärettömän tärkeää?
Ei liity tippaakaan tietokoneisiin, mutta tällä hetkellä hieman korpeaa kun 9:s päivä tilaamastani tuotteesta jonka toimituspäiväksi kerrottiin tämä päivä, ei ole kuulunut mitään. Ihan on kotimainen tuote kotimaasta tilattu. Joululahjaksi tulossa, niin olisi aivan suotavaa että toimituspäivät pitäisivät suunnilleen kutinsa.
 
Toki black fridayn ja joulun ajan takia koko toimitusketjussa voi olla ruuhkaa, ettei sinäänsä ole ihme jotta keskimääräiset toimitusajat voivat pidentyä. Ymmärrän kyllä että lahjaksi tulevat tuotteet alkaa polttelemaan jos ei kuulu.
 
Onko ihmiset tätä nykyä henkisesti jotenkin taantuneet kärsivällisyyden osalta kun kaikki pitää heti just nyt saada eikä minkäälaista odottamista kestetä? Toimijasta riippumatta ihmettelen tätä nurinaa toimitusajoista ja rahan siirtymisestä. Jos kyseessä ei ole viankorjaukseen tarvittava varaosa niin ei kait sen tavaran tuleminen päivälleen ole niin äärettömän tärkeää?
Henkisesti taantunut ?

Lämmitysöljyä ostetaan ajoissa koko kaudeksi, tulee viikon parin sisään, bensaa ostetaan kun tankki alkaa oleen tyhjä, tai kun lähdetään pidemmälle ajolle. Pientä hinta optimointia.

Jimms myy "molempia", jos on ostamassa ensi kesäksi dronea, niin sitten hintaoptimointa ja tuskin haittaa , ehkä parempikin että toimitus vasta lähempänä tarvetta. (no oikeasti ei kannatta luottaa )

Sitten on sitä kamaa kun ostetaan kun tarvitaan, valitaan myyjä ensisijaisesti sen mukaan mikä pystyy toimittamaan, ja niiden kesken se mikä sopivin/edullisin/luotettavin/ Moni maksaa siis siitä että toimitus nopea/saa heti.

Verkkokauppa.com hinnoittelussa tuo näkynyt vuosikausia.

Osalla on ostoslista tai ajatuksia mitä ei tarvi nyt, mutta jossain vaiheessa, ei niitä tilata nyt. Siltä listalta tai muualta voi tulla tarve, mikä tarvitaan nyt, tai viikonlopuksi, niin se hankintaan nyt, tai viimeistään viikonlopuksi.

Oma lukunsa on sitten haave, mitävarten säästetty pitkään, ja huolella valmisteltu hankinta, siinä taasen nousee tunnetasto, koulusta/töistä kiirellä vastaanottamaan kauan odoetettua, luvattua tuotta. Vertaa parisuhde, rakas pitkää pois ja luvannut tulla keskiviikkon klo 15:00 mennessä. konekkin piti jo olla Vantaalla, mutta hups meni vielä viikko.
 
Onko ihmiset tätä nykyä henkisesti jotenkin taantuneet kärsivällisyyden osalta kun kaikki pitää heti just nyt saada eikä minkäälaista odottamista kestetä? Toimijasta riippumatta ihmettelen tätä nurinaa toimitusajoista ja rahan siirtymisestä. Jos kyseessä ei ole viankorjaukseen tarvittava varaosa niin ei kait sen tavaran tuleminen päivälleen ole niin äärettömän tärkeää?
Off-topic, mutta esim. Ruotsissa jos tilaa ennen aikaa X, niin yhtiö varmistaa toimituksen aika suurellekkin alueelle.

Suomessa kauppiaat myy ei-oota ja sit pistetään syyt muiden niskoille. En tiedä miten muualla toimii päivän postitus, mutta Suomessa se on vaan eri asia!

Ei minua sinäänsä haittaa jos menee pari extra päivää, mutta jos on luvattu päivään X mennessä ja se ei saavu, niin kyllähän se rasauttaa aika pahasti.
Elkää tehkö mitään lupauksia, jos ette ole varmoja niistä.
 
No jos siellä ei mitää toimitusaikaa ole niin sitten se menee tuohon mitä tuolla datatronic ketjussa on, jatkuvaa kyselyä siitä ja tästä tuotteesta että koska koska.

Ja toisaalta toimitusaika: ei tiedossa voi olla aika villi kortti. Kerran verkkokauppa.comista tilasin tuotteen tuolla maininnalla. Kesti yli vuoden toimittaa mutta sieltä se tuli lopulta. Automaatti spämmäsi parin viikon välein "ei vielä" viestin, kai tuo jotain mielenrauhaa sitten aina toi.
 
En tiedä miten muualla toimii päivän postitus, mutta Suomessa se on vaan eri asia!
Samanapäivänä toimitus toimii, perustuu siihen että sitä on oikeasti hyllyssä ja että se kusti lähtee heti polkeen.
Huomenna perilla, niin se toimii niissä paikoissa missä lokistiikka oikeasti toimii. Huomenna perilla on maantieteellisiä rajoituksia.

Ne missä luvataan lähettää samanapäivänä, niin ne ei ole lupaus toimitus ajankohdasta. jotain keskimääräistä, eli on huomenna peirllä jos et tarvi huomenna.
 
Samanapäivänä toimitus toimii, perustuu siihen että sitä on oikeasti hyllyssä ja että se kusti lähtee heti polkeen.
Huomenna perilla, niin se toimii niissä paikoissa missä lokistiikka oikeasti toimii. Huomenna perilla on maantieteellisiä rajoituksia.
Joo mutta yleensä ongelmana ei ole ollut itse posti, vaan se, että ne jampat ei saa sitä pakettia postiin tarpeeksi ajoissa vaikka tilaus tehdään ajoissa, niin se paketti missaa postin noutoajan.
Se "tilaus ennen X" kattaa (ainakin Ruotsissa) myös sen, että se paketti saadaan myös ennen postin noutoa sinne kärryyn.

Se paketti sitte viivästyy päivällä tai kahdella jos huonompi tuuri.

En viitsi enempää tästä kirjotella kun menee off-topiciksi luultavasti.
 
Joo mutta yleensä ongelmana ei ole ollut itse posti, vaan se, että ne jampat ei saa sitä pakettia postiin tarpeeksi ajoissa vaikka tilaus tehdään ajoissa, niin se paketti missaa postin noutoajan.
Se "tilaus ennen X" kattaa (ainakin Ruotsissa) myös sen, että se paketti saadaan myös ennen postin noutoa sinne kärryyn.
Mikä tää Ruotsi juttu on? Pienellä otannalla ei ole tullut kokemusta että kaikilla lähtee samana päivänä. Aina ei edes samanapäivänä seuranta koodia.

Suomessa toki paljon firmoja joilta tavara lähtee samanapäivänä, jos aikarajaan mennessä tilattu. Jimssa ei tuoreimpien postausten perusteella taida kuulua niihin.
 
Mikä tää Ruotsi juttu on? Pienellä otannalla ei ole tullut kokemusta että kaikilla lähtee samana päivänä. Aina ei edes samanapäivänä seuranta koodia.

Ainakin itselleni tulee mieleen se miten "jokin aikaa sitten" kun aloin käyttämään nettikauppoja huomasin miten Anttilassa (mikä oli "samassa kaupungissa" silloin) hinta DVD boksille oli tuplasti kalliimpi ja kyseinen season 1 oli jaettu kahteen osaan JA se tilaus kesti päälle kaksi viikkoa toimittaa ja saapua kun taas CDON.comista tilatessa hinta oli puolet vähempi, koko season oli samassa boksissa ja tilaus tuli alle viikossa perille.

(Ei, en ole varmaan päälle vuosikymmeneen tilannut CDON.comista ja nykyisin neuvoisin välttämään puljua, mutta se oli aikoinaan kun se aloitti ja kaikki toimi hyvin & he myös itse toimittavat ne tavarat mitä myivät eivätkä vaan "vuokranneet toimitilaa" kolmannelle osapuolelle. Eli tuosta kokemuksesta lienee oikeasti noin neljännesvuosisata aikaa saattoi olla jopa viime vuosituhannella mutta siitä lähtien itsellänikin on ollut fiilis että ulkomaiset verkkokaupat toimittavat tavarat halvemmalla ja nopeammin kotiovelle vs kotimaiset toimijat. Mitkä ovat toki todella paljon parantaneet nopeuttaan ja palveluaan)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 784
Viestejä
4 539 244
Jäsenet
74 879
Uusin jäsen
JohnnySuperior

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom