Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Työkaveri kertoi eilen että rakensi uuden koneen ekaa kertaa 10 vuoteen. Oli ostanut osat Jimssiltä. Ei se mistään drone jutuista tiennyt. Mitenhän paljon ihmiset jotka eivät ole terminally online tietää edes koko hässäkästä.

Työkaveri kertoi eilen että rakensi uuden koneen ekaa kertaa 10 vuoteen. Oli ostanut osat Jimssiltä. Ei se mistään drone jutuista tiennyt. Mitenhän paljon ihmiset jotka eivät ole terminally online tietää edes koko hässäkästä.
Ei kaikki woketa. Itse kävin liikkeessä jonkin aikaa sitten eikä pihalla näkynyt autoja Venäjän rekkareissa. Kattosin että neukkarissa oli porukkaa palaverissa ja ihan suomalaisilta näyttivät eikä ollut vodkapulloa tai samovaaria pöydällä.

Mun puolesta voidaan unohtaa tämä ja jatkaa eteenpäin. Eiköhän ole oppineet tästä. Jos vielä perseilevät sitten voidaan mennä porukalla muiluttamaan.

Siistiä että joka asiassa voidaan vetää ruplakortit esiin, oli koettu epäkohta nyt sitten mikä vaan :D

Satavarmana kukaan jälleenmyyjä, oli se sit Gigantti, Power, Verkkis tai mikä vain muu otsikon yrityksen ohella, ei itse tuotteelle myönnetyn takuuajan umpeuduttua tuotteen takuuseen tullessa sano heti ensikättelyssä asiakkaalle että joo hei huomattiin että takuuaika on tässä ummessa mutta voidaan virhevastuuna hoitaa kyllä jos haluat? Eipä tässä elämässä mitään tarjoilla kultatarjottimella vaan niistä omista oikeuksista pitää pitää kiinni ja vaatia niitä. Helpompaa tuntuu kuitenkin olevan foorumipalstoille asioista itkeminen.

Ei kaikki woketa. Itse kävin liikkeessä jonkin aikaa sitten eikä pihalla näkynyt autoja Venäjän rekkareissa. Kattosin että neukkarissa oli porukkaa palaverissa ja ihan suomalaisilta näyttivät eikä ollut vodkapulloa tai samovaaria pöydällä.
Venäläiset kilvet ovat Suomesta hävinneet jo aikoja sitten kun kiellettiin niillä ajaminen.
Ja julkisuutta saaneet rahtaukset tiettävästi tapahtui ihan rahtiovelta , tilattuna, ja kamat lastattiin rehtiliikeen kuormiin jotka lähti kohti venäjän rajaa.

Mun puolesta voidaan unohtaa tämä ja jatkaa eteenpäin. Eiköhän ole oppineet tästä. Jos vielä perseilevät sitten voidaan mennä porukalla muiluttamaan.

Lallista siellä asioida, ja jos ei ole väliä, niin sitten ei tarvi itselleen selitellä, jos joutuu selitteleen itselleen , niin miksi edes asioida, tai ainakin olla rehti itselleen syistä.

Eiköhän ole oppineet tästä. Jos vielä perseilevät sitten voidaan mennä porukalla muiluttamaan.
Todennäköisesti varovat enemmän, ei sen takia että menisi putinille, vaan siitä kiinni jäämistä .

Jos venäjänkauppa supistunut niin Jimssillä varmaan vaikeaa ja heitä voi tukea keskittämällä ostoksia heille.

Viimeksi muokattu:
Tekikö jimms koskaan mitään maineensa puhdistamiseksi / hyvittääkseen dronejen myyntiä? Esimerkiksi yksikin julkinen tieto siitä, että olisivat laittaneet rahaa Ukrainalle olisi muuttanut kuvaa aika helvetin paljon. Sen mitä itse tapausta seurasin niin lähinnä suolsivat paskaa ja valheita.

Tekikö jimms koskaan mitään maineensa puhdistamiseksi / hyvittääkseen dronejen myyntiä? Esimerkiksi yksikin julkinen tieto siitä, että olisivat laittaneet rahaa Ukrainalle olisi muuttanut kuvaa aika helvetin paljon. Sen mitä itse tapausta seurasin niin lähinnä suolsivat paskaa ja valheita.
Jos on tehnyt niin siitä ei ainakaan ole juuri missään huudeltu, mikä olisi yhtiön etu. Eli veikkaan että ei.

Murtovarkaita Jimm'sillä.png

Murtovarkaita Jimm'sillä.png
He
Jimss sanoi:
Varsinkin varastetut vesikoneet ovat harvinaista tavaraa
...
Suosittelemme muutenkin suhtautumaan varauksella käytettyä tavaraa koskeviin ilmoituksiin jotka vaikuttavat olevan "liian hyviä ollakseen totta",
varoittelevat ostokiimasta

Murtovarkaita Jimm's Turun myymälässä - VIHJEITÄ KAIVATAAN!
Jimm'sin Turun myymälään murtauduttiin viime yönä. Varkaiden matkaan lähti kaksi vesijäähdytettyä demotietokonetta (linkit kommenteissa) sekä muutamia valmiiksi kerättyjä komponentteja. Vartijat ja poliisi saapuivat hyvin pian tapahtuneen jälkeen, mutta valitettavasti varkaita ei tavoitettu.
Varsinkin varastetut vesikoneet ovat harvinaista tavaraa, joten jos huomaatte tällaisia myyntifoorumeilla kaupiteltavan, niin pyydämme ilmoittamaan tästä Jimm'sin asiakaspalveluun viipymättä.
Suosittelemme muutenkin suhtautumaan varauksella käytettyä tavaraa koskeviin ilmoituksiin jotka vaikuttavat olevan "liian hyviä ollakseen totta", varsinkin jos myyjällä ei ole esittää kuittia ostoksestaan.
Kiitos yhteistyöstä!

Ohhoh, iskikö karma? Ei sillä että varkaus olisi hyväksyttävä asia, mutta jollain taisi nyt iskeä varasteluhuuma. Kyynel. Minäkin suosittelisin jimzziä harkitsemaan kahdesti myymästä tavaraa "asiakkaille joiden tarjoukset ovat liian hyviä ollakseen totta".

Eipä tämä varmasti tunnu jimzzillä missään kun droneista saatu kovat katteet.

Vuonna 2024 tapahtunut kaupankäynti suomalaisen tori.fi diilerin kanssa on opettanut meille, että kaikki se mikä on laillista, ei ole oikein. Vaikka pyrimme tuolloin kaikin eri tavoin varmistamaan, ettei kauppoihin liity mitään laitonta ja toimimme tuolloin omasta mielestämme harkitusti, emme toimineet oikein.

Ostohuuma iski, mutta hyvitän asian tekemällä ulkopuolisen tahon kanssa vastuullisuusstrategian tässä päivänä minä hyvänsä.

Vuonna 2024 tapahtunut kaupankäynti suomalaisen tori.fi diilerin kanssa on opettanut meille, että kaikki se mikä on laillista, ei ole oikein. Vaikka pyrimme tuolloin kaikin eri tavoin varmistamaan, ettei kauppoihin liity mitään laitonta ja toimimme tuolloin omasta mielestämme harkitusti, emme toimineet oikein.
Paitsi että jos olisi syytä olettaa tavaran olevan varastettu, voi ostaessa tuotteen syyllistyä rikokseen itsekin.

Paitsi että jos olisi syytä olettaa tavaran olevan varastettu, voi ostaessa tuotteen syyllistyä rikokseen itsekin.
Varastetun tavaran ostaminen on aina rikos, vaikkei sitä itse edes tietäisi (että ostaa varastettua).

Varastetun tavaran ostaminen on aina rikos, vaikkei sitä itse edes tietäisi (että ostaa varastettua).
Ei ole, omistuksen suhteen on täysin sama olitko täysin tietämätön tuotteen olevan varastettu (eli tuote pitää palauttaa taholle, jolta se on varastettu riippumatta tilanteesta). Mutta rikokseen ei ostaja syyllisty, jos ostaja ei tietänyt tai hänellä ei ollut syytä epäillä tuotetta varastetuksi.

Eli jos:
Ostat vaikka kuitittoman tuotteen "normaaliin" markkinahintaan, eikä ollut muita syitä epäillä tuotteen ollut varastettu -> joudut palauttamaan tuotteen ja rahojen palautus varkaalta petos, tms. nimikkeen kautta

Ostat erittäin halvan tuotteen, ei kuittia jne. -> voit syyllistyä itse rikokseen, tuotteen palautus omistajalle

Tuolla sama: Varastetun tavaran ostaminen - Minilex

Jatkot menee liian paljon OT puolelle, joten en jatka enempää

Jos ei sotatarvikkeiden myyminen Venäjälle riitä viemään yritystä pysyvästi boikottiin niin mikä sitten? Siellä on hyvin suurella todennäköisyydellä ihmisiä kuollut näiden Jimmsin myymien dronejen tiputtamien kranaattien uhreina. Pitääkö jotain osua vielä enemmän omalle kohdalle ennen kuin uskotaan että vihollisen kanssa ei tehdä bisnestä? Mistä sen tietää, mihin seuraavaksi hyökkäävät.
Eivät myöskään edelleenkään ole hyvittäneet tapahtunutta Ukrainalle mitenkään.

Jos ei sotatarvikkeiden myyminen Venäjälle riitä viemään yritystä pysyvästi boikottiin niin mikä sitten? Siellä on hyvin suurella todennäköisyydellä ihmisiä kuollut näiden Jimmsin myymien dronejen tiputtamien kranaattien uhreina.
Voi noinkin ajatella. Kun ostat jotain Kiinasta niin olet voinut tukea orjatyövoiman käyttöä ja moni on menettänyt henkensä huonoissa olosuhteissa. Mietitkö sellaista?

En nyt halua puolustella mutta eivät sinänsä myyneet suoraan Venäjälle. Pidin jonkin aikaa boikottia mutta ikuinen katkeruus ei ole hyväksi. Toivon että yritys otti opikseen, jos ei niin lupaan lähteä mukaan muiluttamaan pesäpallomailan kanssa. Armahdan vain kerran!

Kun ostat jotain Kiinasta niin olet voinut tukea orjatyövoiman käyttöä ja moni on menettänyt henkensä huonoissa olosuhteissa. Mietitkö sellaista?
Itse pyrin välttää kiinasta ostamista ja kiinalaisia brändejä. Tosin tilanne vain on se että aina kiinalle ei ole vaihtoehtoja, jimmsille on.
Pidin jonkin aikaa boikottia mutta ikuinen katkeruus ei ole hyväksi.
Niin kauan kuin ei tule mitään selvää tekoa, jolla osoittavat olevansa pahoillaan muustakin kuin kiinni jäämisestä, ei ole mitään järkeä lopettaa boikottia.

Voi noinkin ajatella. Kun ostat jotain Kiinasta niin olet v...
Harhaanviemistä, vähän kuin neuvosto aikaan: "mutta kun jenkitkin tekee sitä ja tätä."

Jos joku kiinalaisen firma myy venäjälle näinkin kiimassa tappovälineitä, niin tuskin me tietoisesti lähdetään sieltä hakemaa mainostaan hyvää meininkiä, jos parempiakin vaihtoehtoja.

Jos kiinan hallinnon touhuista haluaa keskustella, niin taitaa löytyä ihan oma ketju.

Itse pyrin välttää kiinasta ostamista ja kiinalaisia brändejä. Tosin tilanne vain on se että aina kiinalle ei ole vaihtoehtoja, jimmsille on..
No joo toi on kyllä juuri noin. Sanotaan että pisti vähän miettimään vielä…en ainakaan mitenkään erityisemmin suosi liikettä enää.

Totuus on kyllä sekin että kivijalat ainakin Turun seudulla ovat aika vähissä jos vertaa 90-lukuun. Sinne tietokonekauppa.fi en ainakaan mene kun luin yhden (ex-)asiakkaan kauhukokemukset täältä. Haastavat vielä oikeuteen..

En nyt halua puolustella mutta eivät sinänsä myyneet suoraan Venäjälle. Pidin jonkin aikaa boikottia mutta ikuinen katkeruus ei ole hyväksi. Toivon että yritys otti opikseen, jos ei niin lupaan lähteä mukaan muiluttamaan pesäpallomailan kanssa. Armahdan vain kerran!

Ehdottomasti samaa mieltä, itse mietin että mikä on se keskimääräinen elinkautisen pituus Suomessa (mihin esim. henkilö joka olisi suorittanut useita murhia tai auttanut niiden toteuttamisessa joutuisi) ja kun vastaus on luokkaa "Keskimäärin elinkautinen kestää 14–15 vuotta. Pisimmillään kaikkein vaarallisimpana pidetyt vangit ovat istuneet tuomiotaan reilusti yli 21 vuotta."
Vedin itsekin rajan sitten tuohon 14-15 vuoteen. Eli katsotaan sitten tilannetta uudestaan..

Itse ajattelen että saattaisin palata asiakkaaksi lähinnä jos tapahtuu joku iso muutos, kuten esim. jos johto vaihtuu kokonaan tai vaikka jos jossain kuvitteellisessa tilanteessa esim. Verkkokauppa ostaa Jimmsin ja tapahtuu fuusio niin en todennäköisesti boikotoisi enää tuota fuusioitunutta / muuttunutta yritystä.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom