Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Tilasin konepaketin pitkästä aikaa ja heti ekana oli mielessä Jimms, mutta sitten muistin, että tyypit suorastaan uhkusi iloa, että voi murhata viattomia. Pieni selailu täällä paljasti, että datatronic-firma on passeli ja sieltähän osat sitten tulikin :).
 
Kuinkakohan paljon Jimms on joutunut vähentämään väkeä viimeisen 6kk aikana? Tuskin on virallisesti missään julkaistukaan, mutta jos sattuisi irtisanottu selaamaan tätä ketjua ja olisi sisäpiiritietoa.
 
Melkoisesti romahtanut valvojaisten katselumäärät. Aikaisemmin katselumäärät olleet n. 2,5-4,5 tuhatta, ja nyt 658kpl. Eipä sillä, eipä ton markkinointiakaan kummemmin ollut, puhumattakaan odotuksia kunnon tarjouksista tai kilpailuista.
Oli kyllä aika hiljaista chatin puolella. No ainakin paranti mahdollisuuksia voittaa kilpailuista.
 
Mitäs voitit? Kaalinpään, tulitikkuaskin, pullon Russian Standardia vai vähän käytetyn droonin?
Osto-oikeus arvonnat ja tarjoukset oli kyllä varsin hyviä mitä vilkaisin, mutta niitä oli tosi vähän. Arvontojen palkinnotkin ihan ok tasolla. Jos Jimmsiltä meinaisin jotain ostaa, niin olisihan niihin voinut tarttuakin. Se fiilis ja joulupukkia odottava tunnelma kyllä puuttui koko valvojaisista, mikä aikaisemmin on ollut. Ehkä parempi fiilis jäänyt jopa Datatronicin Black Fridaysta, kun niillä oli myydyt kamat jumissa jossain merikontissa seilaamassa merillä.
 
Jahas, selasin Jimssin konepaketit läpi mutta en omasta mielestäni löydä tähän 940€ hintaan, mitä Proshop tarjoaa mitään parempaa Jimssistä.

https://www.proshop.fi/DUTZO-peliti...060-Ryzen-5-7500F-32-GB-DDR5-1-TB-SSD/8053069

Kysymys siis kuuluukin: kannattaako ostaa tämä Proshopin laite hintaan 940€ vai Jimssistä esim alla oleva paketti:

 
Jahas, selasin Jimssin konepaketit läpi mutta en omasta mielestäni löydä tähän 940€ hintaan, mitä Proshop tarjoaa mitään parempaa Jimssistä.

https://www.proshop.fi/DUTZO-peliti...060-Ryzen-5-7500F-32-GB-DDR5-1-TB-SSD/8053069

Kysymys siis kuuluukin: kannattaako ostaa tämä Proshopin laite hintaan 940€ vai Jimssistä esim alla oleva paketti:

En nää mitään syytä olla ostamatta tuota Proshopin konetta, toki 4060 on todella mopo näytönohjain.
Prosessorit on varmaan about yhtä hyviä, tosin tuohon Proshopin koneeseen voi vaihtaa vaikka 7800X3D:n tilalle tms.
Proshopin koneessa 32GB DDR5:sta vs Jimssin DDR4 16gb.

Jimssin kone vanhempaa rautaa (DDR4 alusta) mutta parempi virtalähde, ottaisin näillä tiedoilla tuon proshopin koneen.
 
Lisäksi Intelin 13 ja 14 sukupolven prosessoreissa on ollut laatuongelmaa, joten sekin puoltaa Proshopin kokoonpanoa AMD prosessorilla.
 
Hyvin on tulleet tuotteet viimeiset 15 vuotta perille!

Edellisen virtalähde ostoksen sain euroopan parhaaseen hintaan, ei voi moittia. Erinomainen asiakaspalvelu tähän yhdistettynä niin ei tarvitse muualta tilailla.
 
Whataboutismi
Mielestäni tämä JimZ ketju pitäisi sulkea kokonaan.

Houkuttelee vain hyödyllisiä idiootteja paikalle.

En ole koskaan tilannut turkulaisilta mitään, mutta jos hinnat ovat kohdallaan tilaan jatkossa satavarmasti jos tarve on. En ole itse ainakaan niin rahoissa, että maksan kovasti ylimääräistä vain, jotta saan muualta.

Henkilöt, jotka droonicasen takia laittoivat putiikin elinikäiseen boikottiin ovat luonnollisesti täysin oikeutettuja siihen, mutta yltääkö sama moraalikäsitys moniin muihin isoihin firmoihin joiden tuotteita useimmat meistä käyttävät päivittäisessä elämässä. Myös jos satutte omistamaan osakkeita esim. ase-, öljy-, energia-, lääke- tai teknoalalta voitte aivan hyvin olla epäsuorasti tukemassa sotaa, ja/tai viattomien kärsimystä muuallakin kuin Ukrainassa, mutta ilmeisesti tämä on sitten eri juttu jos/kun siitä hyötyy itse rahallisesti.

Kun alkaa lähempää tarkastelemaan olen satavarma siitä, että monelta löytyy erittäin kyseenalaisia toimia.
 
En ole koskaan tilannut turkulaisilta mitään, mutta jos hinnat ovat kohdallaan tilaan jatkossa satavarmasti jos tarve on. En ole itse ainakaan niin rahoissa, että maksan kovasti ylimääräistä vain, jotta saan muualta.
Sitä voi tottakai jokainen omalla kohdallan miettiä montako euroa moraali maksaa.

Ja jos minä en pysty kaikessa boikotoimaan kaikkea minkä koen vääräksi niin ehkäpä minun pitäisi lopettaa moinen kokonaan ;)
 
Sitä voi tottakai jokainen omalla kohdallan miettiä montako euroa moraali maksaa.

Ja jos minä en pysty kaikessa boikotoimaan kaikkea minkä koen vääräksi niin ehkäpä minun pitäisi lopettaa moinen kokonaan ;)

Niin, en minä tuomitse ketään, saati pidä turkulaisten droonicasea järin fiksuna ratkaisuna liiketoiminnallisesti tai varsinkaan eettisesti, eikä se varmaan ykkösvaihtoehto minullekaan ole.

En kuitenkaan ole henkilökohtaisesti ristiinnaulitsemassa yhden virheen takia, mutta jos joku muu näin tekee, niin kuten mainitsin, se heille sallittakoon. Ei kaikki venäläisetkään pahoja ihmisiä ole, vaikka putleri omasta mielestäni aiheettomasti aloittikin toimet jonka johdosta liikaa nuoria ja vähän vanhempiakin jää pallolle liian lyhyeksi aikaa. Siis vaikka media käskeekin vihaamaan kaikkia jotka eivät ole samaa mieltä asioista kuin sallittu totuus on.

Jos siis esim. Sallys laski minut mukaan noihin mainitsemiinsa henkilöihin viestissään.
 
En ole koskaan tilannut turkulaisilta mitään, mutta jos hinnat ovat kohdallaan tilaan jatkossa satavarmasti jos tarve on. En ole itse ainakaan niin rahoissa, että maksan kovasti ylimääräistä vain, jotta saan muualta.
Jos et ole ennen ostanut niin miksi ihmeessä muuttaisit tuota nyt varsinkin kun liike ei ole mitenkään muita halvempi.

Täällä on niin moni laittanut liikkeen boikottiin että sillä on pakko olla vaikutusta. Konkurssi olisi ultimaattinen juhla.
 
Jos et ole ennen ostanut niin miksi ihmeessä muuttaisit tuota nyt varsinkin kun liike ei ole mitenkään muita halvempi.

Täällä on niin moni laittanut liikkeen boikottiin että sillä on pakko olla vaikutusta. Konkurssi olisi ultimaattinen juhla.
Jep! Mitä vähemmän valinnan varaa sen parempi! Vähemmän töitä Suomeen! Hip hurraa
 
Jos et ole ennen ostanut niin miksi ihmeessä muuttaisit tuota nyt varsinkin kun liike ei ole mitenkään muita halvempi.

Täällä on niin moni laittanut liikkeen boikottiin että sillä on pakko olla vaikutusta. Konkurssi olisi ultimaattinen juhla.

Oli siellä ainakin viime viikolla mm. tämä seasonicin poweri jonkin verran edullisempi (oli joku 144e) kuin muualla, pikaisella googlauksella hinnat tasoittuneet nyt.
 
Ei kaikki venäläisetkään pahoja ihmisiä ole, vaikka putleri omasta mielestäni aiheettomasti aloittikin toimet jonka johdosta liikaa nuoria ja vähän vanhempiakin jää pallolle liian lyhyeksi aikaa. Siis vaikka media käskeekin vihaamaan kaikkia jotka eivät ole samaa mieltä asioista kuin sallittu totuus on.
Mikäs se toinen "ei sallittu" totuus sitten on?
 
Jep! Mitä vähemmän valinnan varaa sen parempi! Vähemmän töitä Suomeen! Hip hurraa
Enemmän rahaa, enemmän töitä, sano sotamies kun ryssälle ammuksia myi.
Meitä ei harmita jos pietarin ostajilta ostopaikat vähenee. Jimsin toimet kun tuli julkisuuteen niin materiaalista kävi ilmi että monet suomalaiset jälleenmyyjät olivat lopettaneet myynnin venäjälle, venäläiset hankkijat neuvoneet juoksupoikiaan miten mikäkin liike yrittää estää tavaran hankintaa venäjälle.

Jimsin kiinni jäänti vähensi sitä venäläisten valinnan varaa , ei ehkä yhtiön omasta toimesta, vaan ehkä sen takia että osa päämiehistä ei enään luottanut, jos jotain voi päätellä valikoiman supistumisesta.

Jos näihin ei puututa, niin Jimsin kaltaiset toimijat saisivat kilpailuetua muihin nähden, se on nähty mihin venäjä riippuvuus johtaa, se ei ole hyvinvointia. se tuo kurjuutta.
 
Viimeksi muokattu:
ristiinnaulitsemassa yhden virheen takia
Siitä sitten päättelemään oliko "virhe" tahallinen vaiko tahaton, kun oikeus totesi, että Jimms ei tehnyt tarpeeksi taustatutkimusta firmasta/tilauksesta ja luikautti aktiivisen sodan aikana monta tuhatta dronea yhdelle myyjälle.

Siinä oli helvetin kova rahankiilto silmissä ja moraalit lensi ikkunasta ulos.

Sitte tuli aika surkeahko anteeksipyyntö ja toimitusjohtaja koittaa pyyhkiä asiaa maton alle.

Tuen mieluusti muita Suomalaisia kauppoja, vaikka asiakastueltaan eivät vastaa Jimmsin laatua.

Tää asia on käyty monta kertaa tässä läpi, niin en jaksa vastailla sen enempää. Saa mennä katsomaan aiempia sivuja.

EDIT: Tämä on siis mitä muistan tapahtuneen, korjatkaa jos meni jotain pieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Siitä sitten päättelemään oliko "virhe" tahallinen vaiko tahaton, kun oikeus totesi, että Jimms ei tehnyt tarpeeksi taustatutkimusta firmasta/tilauksesta ja luikautti aktiivisen sodan aikana monta tuhatta dronea yhdelle myyjälle.

Oliko Jimm's missään vaiheessa oikeudessa syytettynä? En ainakaan muista sellaista. Jimmsin asiakastahan epäiltiin kielletyn tavaran toimittamisesta Venäjälle, mutta ei kai Jimmssiä koskaan ole syytetty?

Voisi varmaan viimeisimmät faktat kirjata ylös niin ei jää epäselväksi mikä on tiedossa olevaa faktaa ja mikä mutuilua.
 
No joo whatever en kyllä itse osta Jimmsiltä ennen kuin helvetti jäätyy.
Jäätys nopeammin kuin luulinkaan. Kävin työpäivän jälkeen hakemassa näytönohjaimen kun oli matkan varrella.

Anteeksi ja uusi mahdollisuus on annettu. Jos vielä mokaavat niin sitten se on siinä.

Minä armahdan, viikinki ei!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 717
Viestejä
4 445 159
Jäsenet
73 597
Uusin jäsen
sfor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom