Se on ihan ok odottaa se pari viikkoa, kun posti voi mokailla ja voi olla perhe-elämäsyitä tai työkiireitä. Mutta tässä vaiheessa ei kannata odottaa enää yhtään:
Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus
Nyt tuonne. Olen kerran yhden tuollaisen perunut, kun olin liian hätäinen - mutta silloin en odottanut kahta viikkoa. Se on vaan tyhmää odottaa pidempään ja uskoa myyjän selityksiä enää tässä vaiheessa, kun aikaa on jo mennyt se kaksi viikkoa. Lisäksi lakimiehellä uhkailu on yhtä tyhjän kanssa. Pelkäät täysin turhaan.
Ainoa ongelma noissa rikosilmoituksissa on se, että teet semmoisen turhaan ja saatkin tavaran. Silloin olet vienyt poliisin aikaa turhaan ja siitä ei ole seurauksia. Näin on kerran käynyt itselle, ja otin opikseni. Se taisi olla murossa. Siitä lähtien olen paukuttanut tuota odottamista. Jotkut myyjät virkistyvät vasta rikosilmoituksen tehtyäsi ja se on melkein win-win, jos sen jälkeen löytyykin intoa toimittaa.
Kun rikosilmoituksella on käsittelijä, voit ohjata hänen (kuvitteellisen) lakimiehensä keskustelemaan kyseisen poliisin kanssa ja antaa heidän hoitaa tämän homman. Muutenkin koko homma haisee, miksei kuitti lähtenyt paketin mukana? Miksei ole toimittaa sinulle postin kuittia kirjemaksusta?
Hirveän korkea kynnys sinulla taas tehdä se rikosilmoitus. Tällä ne huijaajat sitten rahastavat, kun vain puolet jättää sen rikosilmoituksen. Loput eivät ikinä näe rahojaan enää.