Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Vastuu on häilyvä. Vastuu on mielestäni sillä, joka on valinnut ja ehdottanut toimitustapaa. Jonkinlainen neuvottelu siitäkin yleensä tapahtuu.

Varsinaisesti en ole itse puhunut hänen kanssaan toimitustavasta. Hän vain pyysi puhelinnumeroa, jotta pystyy toimittamaan lähetyksen pakettiautomaattiin. Myyjä: "Vien pakettiautomaattiin tuon paketin niin tarviin puhelinnumerosi"
 
Varsinaisesti en ole itse puhunut hänen kanssaan toimitustavasta. Hän vain pyysi puhelinnumeroa, jotta pystyy toimittamaan lähetyksen pakettiautomaattiin. Myyjä: "Vien pakettiautomaattiin tuon paketin niin tarviin puhelinnumerosi"

Jos et ole pyytänyt kirjetoimitusta/olet maksanut pakettitoimituksen mukaisesti ja myyjä vielä sanoo noin niin sopisi olettaa tuotteen tulevan seuratulla paketilla. Nythän myyjä on sitten ominpäin valinnut halvemman toimitustavan suuremmilla riskeillä niin imo pitäisi sitten tietysti myös ottaa omalle kontolle ne riskitkin. Noin muutenhan Postin silmissä lähetysten ongelmien selvittäminen kuuluu muutenkin lähettäjälle, joten jotain toimia sen lähettäjän pitäisi kuitenkin tehdä asian selvittämiseksi. Täysi yhteistyökyvyttömyyshän tuossa on se epäilyttävin, tuskin sieltä on mitään koskaan lähtenyt. (Itse tuotteita myydessä suosittelen yleensä pakettia ja totean suoraan, että jos ostaja haluaa säästää ja valita kirjeen niin vastuu sen kulusta menee ostajalle.)
 
Jos et ole pyytänyt kirjetoimitusta/olet maksanut pakettitoimituksen mukaisesti ja myyjä vielä sanoo noin niin sopisi olettaa tuotteen tulevan seuratulla paketilla. Nythän myyjä on sitten ominpäin valinnut halvemman toimitustavan suuremmilla riskeillä niin imo pitäisi sitten tietysti myös ottaa omalle kontolle ne riskitkin. Noin muutenhan Postin silmissä lähetysten ongelmien selvittäminen kuuluu muutenkin lähettäjälle, joten jotain toimia sen lähettäjän pitäisi kuitenkin tehdä asian selvittämiseksi. Täysi yhteistyökyvyttömyyshän tuossa on se epäilyttävin, tuskin sieltä on mitään koskaan lähtenyt. (Itse tuotteita myydessä suosittelen yleensä pakettia ja totean suoraan, että jos ostaja haluaa säästää ja valita kirjeen niin vastuu sen kulusta menee ostajalle.)

En ole itse puhunut toimitustavasta mitään. Hän on vain tuon pakettiautomaatin sanonut. Ja tässä uskossa tietty olin.
Tarjosin summan x tuotteista sisältäen postikulut.

Kyllä hän on viesteihin vastannut ja vakuutellut että tuotteet lähteneet.
Mutta kun tuota rikosilmoitusta väläyttelin, nii tuli viesti:
"Asianajajani ottaa sinuun yhteyttä tässä lähipäivien aikana. Toimitan hänelle todisteet huomenna aamupäivällä... en jaksa vääntää asiasta sen enempää. Postitettu kuitenkin ja siitä kuulet lisää vielä"
 
Ensimmäistä kertaa itselle tuli vastaan huono kaupankäynti.
Ostin torista käyttäjältä prosessorin ja muistin. Maksoin tuotteet pivolla ja myyjä kysyi vielä erikseen minunkin puhelinnumeroa, jotta pystyy viemään paketin pakettiautomaattiin.
No pari päivää oli kulunut, niin kysyin myyjältä seurantakoodia. Siitä kyselystä parin päivän päästä selvisi, kun laitoin viestiä hänen numeroonsa, että tuotteet on lähetetty kirjekuoressa.

Nyt tapahtumasta kulunut pari viikkoa, eikä kirjettä ole näkynyt.

Laitoin eilen viestiä, että voitko maksaa rahat takaisin vai teenkö rikosilmoituksen, niin vastaukseksi vain tuli, että lakimieheni ottaa muutaman päivän sisällä yhteyttä todistusten kera.

Mitenhän tässä kannattaisi toimia?
-Tehdä rikosilmoitus. Lakimies? Kuulostaa ihan ammattihuijarilta.
 
Tarjosin summan x tuotteista sisältäen postikulut.

Uteliaisuudesta olisi kiva tietää, että millaisesta summasta puhutaan? Ostitko jonkun SER-prossun parilla kympillä vai tuoreemman prossun satasella tai parilla?

Kyllä hän on viesteihin vastannut ja vakuutellut että tuotteet lähteneet.
Mutta kun tuota rikosilmoitusta väläyttelin, nii tuli viesti:
"Asianajajani ottaa sinuun yhteyttä tässä lähipäivien aikana. Toimitan hänelle todisteet huomenna aamupäivällä... en jaksa vääntää asiasta sen enempää. Postitettu kuitenkin ja siitä kuulet lisää vielä"

Todisteet postituksesta voi jostain syystä toimittaa "asianajajalle" mutta ei sulle, erikoista. Vaikka eipä sillä mitään väliä imo ole vaikka on todisteet, itsehän se puhui alkuun pakettitoimituksesta joka nyt näppärästi muuttui Postissa hukkuneeseen kirjeeseen.

Pyydä siltä vaikka ne todisteet ja totea, että varmaan samalla lähettäjän roolissa tiedustelet Postilta kirjeen tilannetta. Itse ainakin kysyisin, että miksi ihmeessä menit laittamaan hukkumisherkällä kirjeellä kun aiemmin puhuit paketista.

Ja tuo asianajaja kyllä kuulostaa muutenkin sellaiselta viimehetken epätoivoiselta oljenkorrelta, jolla koitetaan saada ostaja jättämään aiheellinen rikosilmoitus väliin. Joskin yleensä huijarit aloittavat ennemmin radiohiljaisuuden, tässä tapauksessa kuitenkin ilmeisesti oli yhteistyökykyinen tuon mainitsemiseen asti.
Vaikkakin ei ilmeisesti kyllä hirveästi väläytellyt selvittävänsä tilannettakaan Postin kanssa? Voihan sen rikosilmoituksen sitten perua, jos sieltä joskus joku kirje sattuisi tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
1,5 lisämaksulla olisi sen plus-merkin saanut millä saa seurannan kirjeeseen. Miten paljon sitten postikuluja maksoit jos alunperin piti pakettina tulla?
 
Uteliaisuudesta olisi kiva tietää, että millaisesta summasta puhutaan? Ostitko jonkun SER-prossun parilla kympillä vai tuoreemman prossun satasella tai parilla?

90e kaupoista kysymys. Tarjosin summan sisältäen postit.

Todisteet postituksesta voi jostain syystä toimittaa "asianajajalle" mutta ei sulle, erikoista. Vaikka eipä sillä mitään väliä imo ole vaikka on todisteet, itsehän se puhui alkuun pakettitoimituksesta joka nyt näppärästi muuttui Postissa hukkuneeseen kirjeeseen.

Pyydä siltä vaikka ne todisteet ja totea, että varmaan samalla lähettäjän roolissa tiedustelet Postilta kirjeen tilannetta. Itse ainakin kysyisin, että miksi ihmeessä menit laittamaan hukkumisherkällä kirjeellä kun aiemmin puhuit paketista.

Ja tuo asianajaja kyllä kuulostaa muutenkin sellaiselta viimehetken epätoivoiselta oljenkorrelta, jolla koitetaan saada ostaja jättämään aiheellinen rikosilmoitus väliin. Joskin yleensä huijarit aloittavat ennemmin radiohiljaisuuden, tässä tapauksessa kuitenkin ilmeisesti oli yhteistyökykyinen tuon mainitsemiseen asti.
Vaikkakin ei ilmeisesti kyllä hirveästi väläytellyt selvittävänsä tilannettakaan Postin kanssa? Voihan sen rikosilmoituksen sitten perua, jos sieltä joskus joku kirje sattuisi tulemaan.

On ollut yhteistyökykyinen ja sen lisäksi tuli kyllä viestiä jossain välissä, että "postista oltiin sitä mietlä, että pitäisi olla perillä kahden viikon kuluessa"
 
Tuo Tori.fi on kyllä viimeinen paikka ostella mitään. Ehkä noudolla voi ostaa mutta ei muuten. Joulukuun alussa ostin Gtx1660Ti hintaan 200€ posteineen ja ei pakettia näy. Tämä sälli kehitteli semmoset tarinat että oksat pois, ufo-miesten kaappaus vain puuttui. Toinen oli pari viikkoa sitten, laitoin ostoilmoituksen Ps Move kapuloihin. Sälli Pohjois-Karjalasta tarjosi ja tehtiin kaupat. 35€ oli hinta. Ei pakettia näy vaikka lupaili viedä mahdollisimman pian. Enää ei käy lukemassa viestejäkään torissa. Tällä on kyllä julkiset osoite ja puhelin tiedot. Aika riskaapelia hommaa, siinähän voi vaikka ovikello soida iltasella. Kummastakin rikosilmoitus tehty ja rahoja tuskin saan ikinä takaisin. Ja jatkossa ostan torista vain noudolla.
 
kysy myyjältä kuvaa kuitista koska jollainhan hän todistaa lakimiehellekkin että on postitettu.

en ole varma että mitä tietoja kuittiin tulee jos kirjeen postittaa:confused:
 
mielestäni Posti voisi simppelisti kehittää järjestelmää siten että kirjeestäkin jää kuitti jossa minimissään vastaanottajan tiedot:comp:

ainiin, eihän kukaan sitten maksa seurannasta:hammer:
 
90e kaupoista kysymys. Tarjosin summan sisältäen postit.



On ollut yhteistyökykyinen ja sen lisäksi tuli kyllä viestiä jossain välissä, että "postista oltiin sitä mietlä, että pitäisi olla perillä kahden viikon kuluessa"

Ihan täyttä paskapuhetta. Nyt vaan reippaasti tekemään rikosilmoa. Miten posti voi tietää milloin hänen postissa lähettämänsä prossu olisi perillä jos hänellä itselläänkään ei ole minkäänlaista seurantatunnusta? Ei tällaisissa tilanteissa postikaan voi tietää missä kirje on.
 
Jos torista ostaa postilla, niin matkahuollon postiennakko ja tarkastusoikeus, niin voi chekata tuotteet ennen maksamista. Melkein kun ostaisi noudolla ja voi jopa maksaa käteiselläkin.
 
kysy myyjältä kuvaa kuitista koska jollainhan hän todistaa lakimiehellekkin että on postitettu.

en ole varma että mitä tietoja kuittiin tulee jos kirjeen postittaa:confused:

Kysytty on. Puheen mukaan (kahteen kertaan maininnut) että sellaiset on, mutta kummallisesti ei mulle niitä toimita.
 
Se on ihan ok odottaa se pari viikkoa, kun posti voi mokailla ja voi olla perhe-elämäsyitä tai työkiireitä. Mutta tässä vaiheessa ei kannata odottaa enää yhtään:

Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus

Nyt tuonne. Olen kerran yhden tuollaisen perunut, kun olin liian hätäinen - mutta silloin en odottanut kahta viikkoa. Se on vaan tyhmää odottaa pidempään ja uskoa myyjän selityksiä enää tässä vaiheessa, kun aikaa on jo mennyt se kaksi viikkoa. Lisäksi lakimiehellä uhkailu on yhtä tyhjän kanssa. Pelkäät täysin turhaan.

Ainoa ongelma noissa rikosilmoituksissa on se, että teet semmoisen turhaan ja saatkin tavaran. Silloin olet vienyt poliisin aikaa turhaan ja siitä ei ole seurauksia. Näin on kerran käynyt itselle, ja otin opikseni. Se taisi olla murossa. Siitä lähtien olen paukuttanut tuota odottamista. Jotkut myyjät virkistyvät vasta rikosilmoituksen tehtyäsi ja se on melkein win-win, jos sen jälkeen löytyykin intoa toimittaa.

Kun rikosilmoituksella on käsittelijä, voit ohjata hänen (kuvitteellisen) lakimiehensä keskustelemaan kyseisen poliisin kanssa ja antaa heidän hoitaa tämän homman. Muutenkin koko homma haisee, miksei kuitti lähtenyt paketin mukana? Miksei ole toimittaa sinulle postin kuittia kirjemaksusta?

Hirveän korkea kynnys sinulla taas tehdä se rikosilmoitus. Tällä ne huijaajat sitten rahastavat, kun vain puolet jättää sen rikosilmoituksen. Loput eivät ikinä näe rahojaan enää.
 
Se on ihan ok odottaa se pari viikkoa, kun posti voi mokailla ja voi olla perhe-elämäsyitä tai työkiireitä. Mutta tässä vaiheessa ei kannata odottaa enää yhtään:

Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus

Nyt tuonne. Olen kerran yhden tuollaisen perunut, kun olin liian hätäinen - mutta silloin en odottanut kahta viikkoa. Se on vaan tyhmää odottaa pidempään ja uskoa myyjän selityksiä enää tässä vaiheessa, kun aikaa on jo mennyt se kaksi viikkoa. Lisäksi lakimiehellä uhkailu on yhtä tyhjän kanssa. Pelkäät täysin turhaan.

Ainoa ongelma noissa rikosilmoituksissa on se, että teet semmoisen turhaan ja saatkin tavaran. Silloin olet vienyt poliisin aikaa turhaan ja siitä ei ole seurauksia. Näin on kerran käynyt itselle, ja otin opikseni. Se taisi olla murossa. Siitä lähtien olen paukuttanut tuota odottamista. Jotkut myyjät virkistyvät vasta rikosilmoituksen tehtyäsi ja se on melkein win-win, jos sen jälkeen löytyykin intoa toimittaa.

Kun rikosilmoituksella on käsittelijä, voit ohjata hänen (kuvitteellisen) lakimiehensä keskustelemaan kyseisen poliisin kanssa ja antaa heidän hoitaa tämän homman. Muutenkin koko homma haisee, miksei kuitti lähtenyt paketin mukana? Miksei ole toimittaa sinulle postin kuittia kirjemaksusta?

Hirveän korkea kynnys sinulla taas tehdä se rikosilmoitus. Tällä ne huijaajat sitten rahastavat, kun vain puolet jättää sen rikosilmoituksen. Loput eivät ikinä näe rahojaan enää.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Laitetaan asia eteenpäin.

Kiitos myös muille kommenteista ja laitetaan tänne lopputulemaa sitten.
 
Jos torista ostaa postilla, niin matkahuollon postiennakko ja tarkastusoikeus, niin voi chekata tuotteet ennen maksamista. Melkein kun ostaisi noudolla ja voi jopa maksaa käteiselläkin.
Matkahuollon ennakkotarkastusoikeus on poistunut jo kauan sitten.
 
Jaahas käyttäjä Dave.HW lähetti vuotavan vesijäähdytteisen näytönohjaimen. Oli murtanut letkuliitimen juuresta jengat. Paketti tuli pelkässä kuplamuovissa ja oli jättänyt liittimen tuohon rikkonaisen kohtaan paikalleen. Selkeästi oli yrittänyt peitellä vikaa. Otti herneet nokkaan kun kerroin viasta, oli kuulema minun vika. Ei halua palauttaa rahoja eikä muutenkaan neuvotella .

6FC83F2B-23E0-458D-A891-E750882D1A80.jpeg
 
Jahas. Astuinko ite miinaan ensimäistä kertaa iotechisä kauppaa tehdessä. Eilen tehtiin kaupat rx580 kortista @JoelW kanssa ja oikeastaan samalla hetkellä kun maksoin loppui yhteydenpito ja täälläkään ei sen koommin näkyny. Ei vastaa sms/whatsapp. Voisha se toki olla että jotaki yllättävää tuli juuri siinä samalla, mutta epäilen isosti. Noh katellaa tovi vielä.
 
Jaahas käyttäjä Dave.HW lähetti vuotavan vesijäähdytteisen näytönohjaimen. Oli murtanut letkuliitimen juuresta jengat. Paketti tuli pelkässä kuplamuovissa ja oli jättänyt liittimen tuohon rikkonaisen kohtaan paikalleen. Selkeästi oli yrittänyt peitellä vikaa. Otti herneet nokkaan kun kerroin viasta, oli kuulema minun vika. Ei halua palauttaa rahoja eikä muutenkaan neuvotella .

6FC83F2B-23E0-458D-A891-E750882D1A80.jpeg
Tuon voi korjata joten ennemmin vaatisin jonkin hyvityksen ja mistä tiedät missä vaiheessa tuo on rikki mennyt muovia, kun näyttää olevan.
 
Jaahas käyttäjä Dave.HW lähetti vuotavan vesijäähdytteisen näytönohjaimen. Oli murtanut letkuliitimen juuresta jengat. Paketti tuli pelkässä kuplamuovissa ja oli jättänyt liittimen tuohon rikkonaisen kohtaan paikalleen. Selkeästi oli yrittänyt peitellä vikaa. Otti herneet nokkaan kun kerroin viasta, oli kuulema minun vika. Ei halua palauttaa rahoja eikä muutenkaan neuvotella .

6FC83F2B-23E0-458D-A891-E750882D1A80.jpeg
Perseestähän tuo on mutta suht helppo korjata tiivistemassalla missä liima mukana.. Toki sitä ei sit enää irti saa mutta saa ainakin toimivaksi.
 
Juu se tässä lohduttaa että korjattavissa näyttäisi oleva. Tuohon vika kohtaan oli jätetty se liitin paikalleen jotta peittäisi tuon murtuman. Toisella puolella ei ollut liitintä. Nyt toinen osapuoli haluaa että lähetän tuon takaisin ja hänen tutkimusten jälkeen hän maksaa summan takaisin (jos maksaa). Muista vaihtoehdoista ei nyt suostu keskustelemaan. Otin yhteyttä moderaattorin, mutta en tiedä auttaako se mitään.
 
Nyt toinen osapuoli haluaa että lähetän tuon takaisin ja hänen tutkimusten jälkeen hän maksaa summan takaisin (jos maksaa). Muista vaihtoehdoista ei nyt suostu keskustelemaan. Otin yhteyttä moderaattorin

Ihan normaali ja järkevä käytäntöhän tuo on. Davella on pelkkiä positiivisia palautteita täällä, poislukien tuo sinun kauppasi, ja niitäkin vajaat 80. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia, joka turhan harvoin unohtuvat nettikaupoissa yksityishenkilöiden välillä. Kaupan purkuprosessi ei vastaa lähes millään lailla B2C-myyntiä.

Turha tähän nyt mitään moderaattoreita on sekoittaa tämän perusteella. :confused:
 
Tuohon Davekin vetosi että hänellä on niin hyvä myyntihistoria jotta minua ei tulla ottaman todesta.
Mutta kun virhe sattuu omalle kohdalle niin en voi sitä hyväksyä.
Dave itse ehdotti kaupan purkamista hänen ehdoilla niin että lähetän tuoteen hänelle ja hän päättää maksaako myynti hinnan takaisin.
Ymmärrätte varmaan että en voi näitä ehtoja hyväksyä.
Minulle hyvitys hinnasta olisi ollut ihan kohdallan mutta en missä vaiheessa päässyt siihen keskusteluissa kun hän veti herneet nenään ja kieltäytyy keskustelemasta muiden kuin moderaatosin välityksellä. En tiedä miten muilla näytönohjaimet oli paketoitu mutta minun tuli pelkässä kuplamuovi kääreessä joten en sitäkään oiken pitänyt asiallisena tapana lähettää tuotetaa jonka olin jo maksanut etukäteen.
 
Tuohon Davekin vetosi että hänellä on niin hyvä myyntihistoria jotta minua ei tulla ottaman todesta.
Mutta kun virhe sattuu omalle kohdalle niin en voi sitä hyväksyä.
Dave itse ehdotti kaupan purkamista hänen ehdoilla niin että lähetän tuoteen hänelle ja hän päättää maksaako myynti hinnan takaisin.
Ymmärrätte varmaan että en voi näitä ehtoja hyväksyä.
Minulle hyvitys hinnasta olisi ollut ihan kohdallan mutta en missä vaiheessa päässyt siihen keskusteluissa kun hän veti herneet nenään ja kieltäytyy keskustelemasta muiden kuin moderaatosin välityksellä. En tiedä miten muilla näytönohjaimet oli paketoitu mutta minun tuli pelkässä kuplamuovi kääreessä joten en sitäkään oiken pitänyt asiallisena tapana lähettää tuotetaa jonka olin jo maksanut etukäteen.
Oma tuli myös kuplmuovi köntsässä, mutta ainakin silmämääräsesti ehjänä, mitä nyt oli kortti täynnä kuolleita ötököitä kun avasin kortin :wtf:.
Pitäisi aina erikseen muistaa kysyä onko orggis pakkausta jne. jos ei erikseen ole mainittu asiasta. Tosin itsellä tuo oli kääritty niin isoon palloon että tuskin laatikko ois sen paremmin suojannut.
 
Juu itsekkin huomasin ötököitä kortissa reunoilla, en ole vielä avannut. Tuliko mainostettu takuukuitti mukana ja oliko vesi liittimet mukana.
 
Juu itsekkin huomasin ötököitä kortissa reunoilla, en ole vielä avannut. Tuliko mainostettu takuukuitti mukana ja oliko vesi liittimet mukana.
Ei takuukuittia, juuri siitä laitoin viestiä ja yksi liitin oli kortissa kiini.
 
No eipä edistynyt. Kaveri alkoi uhkailemaan, että jotkut tulevat käymään loppuviikosta.

No kysy mihin aikaan se hänen asianajajansa tulee käymään ja että viikonloppu on hieman kiireinen mutta mikäli toimittaa ne tositteet (tai jopa rahat takaisin) mitä luvattiin aiemmin saat varmaan mahdutettua tapaamisen...
 
No kysy mihin aikaan se hänen asianajajansa tulee käymään ja että viikonloppu on hieman kiireinen mutta mikäli toimittaa ne tositteet (tai jopa rahat takaisin) mitä luvattiin aiemmin saat varmaan mahdutettua tapaamisen...

Varmaan nyt uhkaillaan vaikka moottoripyöräkerhoilla. Jos tässä on väkivallan uhkaa, niin rikosnimeke kovenee :)
 
Varmaan nyt uhkaillaan vaikka moottoripyöräkerhoilla. Jos tässä on väkivallan uhkaa, niin rikosnimeke kovenee :)

Joo eipä varsinaisesti väkivaltauhkailua vielä ole tullut.
Hauskaa tässä on se, että kaveri on yksityinen elinkeinonharjoittaja, nettisivut jossa puhelinnumerot ja nimet täsmää.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa joudun (valitettavasti) kirjoittelemaan tähän lankaan.

Tein kaupat käyttäjämerkin Wilfa kanssa. Kauppakohteena 2080ti. Kaupat itsessään tapahtui nopeasti ja kortti lähti postiin. Pääosin asiallisin myyntipalautteiden siivittämänä uskalsin tehdä kaupat.

Noh, kortti saapui. Takuukuitissa heti pisti silmään että kyseinen kortti on tehdashuollettu malli, joka saatu hyvityksenä viallisesta 1080ti-kortista. Ei alkuperäispakkausta. Tästä ei mainintaa myynti-ilmoituksessa.

Kortti kiinni koneeseen ja vika huomattu heti. Tuulettimien connectorit ilmeisesti sököt, kortti jumppaa jatkuvasti n. 5 sekunnin bursteja 100% fan speediin. Lähetin tästä viestiä myyjälle ja totesi että ei itse huomannut vikaa. Ehdotin, että voidaan purkaa kaupat ja homma tällä selvä. Ei vastausta tähän. Käski laittaa takuuseen. Ei auta kun alkaa kiikuttamaan korttia takuuseen, sitä ainakin luvattu olevan..

Lisäksi myyjällä myynnissä tällä hetkellä palitin kortti myyntipalstalla. Vastaukset asiallisiin kysymyksiin luokattomia. Todella outoa toimintaa.
Mielenkiintoista, aiemmin katsoin kyseistä 1080ti palitin myyntiketjua, mutta enää ei löydy. Ilmeisesti poistettu. Äijän vastaukset oli sitä luokkaa, että jonkin asteen piripäältä vaikutti. En yhtään yllättyisi hänen vastauksien perusteella että jonkin asteen kusettaja olisikin. Lykkyä tykö tapauksen ratkomisessa!
 
Mielenkiintoista, aiemmin katsoin kyseistä 1080ti palitin myyntiketjua, mutta enää ei löydy. Ilmeisesti poistettu. Äijän vastaukset oli sitä luokkaa, että jonkin asteen piripäältä vaikutti. En yhtään yllättyisi hänen vastauksien perusteella että jonkin asteen kusettaja olisikin. Lykkyä tykö tapauksen ratkomisessa!
Hänen kanssaan yhdet kaupat tehnyt. Kommunikaatio oli melko hidasta ja vaikeaa ja jos ei olisi ollut palautteet kunnossa niin olisi jäänyt kaupat tekemättä, mutta itse sain tuotteen luvatussa kunnossa ja kyllä muutenkin kaupat sujui ongelmitta. Ainoa tosiaan oli että vähän sai lypsää vastauksia ja kesti aikansa aina vastailla muistaakseni.
 
Eräs foorumilainen otti yhteyttä ja tosiaan mun tässä keississä on kyseessä huijari / poliisin tuttu.
Oppiihan itsekin olemaan jatkossa varovaisempi näissä kaupoissa. Kärsittävä vaan tämä tapahtuma. :(
 
Eräs foorumilainen otti yhteyttä ja tosiaan mun tässä keississä on kyseessä huijari / poliisin tuttu.
Oppiihan itsekin olemaan jatkossa varovaisempi näissä kaupoissa. Kärsittävä vaan tämä tapahtuma. :(

Sitten luulisi poliisin tutkivan rikosilmoitukset ja pistävän tuomion perään. Käytännössä et tule näkemään rahoja, jos kaverilla ei ole tuloja. Mutta jos joskus esim. perintö napsahtaa, hän menettää sen kaiken ihmisille, joita on huijannut.
 
Sitten luulisi poliisin tutkivan rikosilmoitukset ja pistävän tuomion perään. Käytännössä et tule näkemään rahoja, jos kaverilla ei ole tuloja. Mutta jos joskus esim. perintö napsahtaa, hän menettää sen kaiken ihmisille, joita on huijannut.
Eikös tuo perintä pidä muistaa itse uusia kun vanhenee?
 
Kyllä, perintä täytyy pistää itse uusintaan, eikä se "vanhene" vaan jos sillä hetkellä ei ole rahaa / tuloja, niin tulee hyvin nopeasti ilmoitus estetilityksestä ja voi koittaa onneaan sitten myöhemmin uusiksi. Kokemusta on. Toki sillä tavalla vanhenee, että jos ei muista laittaa uudelleen perintään (olikohan 5 vuoden sisään?) niin sitten koko tuomio vanhenee, eikä sitä voi enään yrittääkään periä.
 
Yllättävän nopeasti olivat Poliisista yhteydessä, koskien yhtä kauppaa missä en saanut tavaraa. Meniköhän noin 1,5 viikkoa kun soittelivat ja varmisteli asiat. Oli tavoittanut tuon huijarin kanssa, ja ei suostunut mihinkään sovitteluun. Poliisi sanoi että sillä oli aikaisempiakin samanlaisia juttuja ollut ja nyt myös useita käsittelyssä. Kuulemma eivät saa kun sakkoja ja ei kuulemma mitään muuta. Onko tosiaan näin? Vaikka olisi aikaisempiakin vastaavia rikoksia tehnyt.

Kauanhan tuossa menee että menee käräjille tuo asia? Rahoja en odota kyllä koskaan saavani tuolta.
 
Jahas. Astuinko ite miinaan ensimäistä kertaa iotechisä kauppaa tehdessä. Eilen tehtiin kaupat rx580 kortista @JoelW kanssa ja oikeastaan samalla hetkellä kun maksoin loppui yhteydenpito ja täälläkään ei sen koommin näkyny. Ei vastaa sms/whatsapp. Voisha se toki olla että jotaki yllättävää tuli juuri siinä samalla, mutta epäilen isosti. Noh katellaa tovi vielä.
Eilen tein rikosilmotuksen kun kaverista ei ollut kuulunut pihahdustakaan maksun jälkeen, mutta juuri äsken yllätykseksi mobilepayn kautta tuli rahojen palautus. Kaveri ei edelleenkään mitään ole viesteihin vastannut, tai muutenkaan asiaa selventänyt, eli luultavasti pikavippi.
Mutta mites tuo rikosilmotus nyt perutaan, nopealla 2min googlettelulla en mitään löytänyt. Pitääkö vaan soitella tuonne poliisille ja sitäkautta tehdä peruutus?
 
Eilen tein rikosilmotuksen kun kaverista ei ollut kuulunut pihahdustakaan maksun jälkeen, mutta juuri äsken yllätykseksi mobilepayn kautta tuli rahojen palautus. Kaveri ei edelleenkään mitään ole viesteihin vastannut, tai muutenkaan asiaa selventänyt, eli luultavasti pikavippi.
Mutta mites tuo rikosilmotus nyt perutaan, nopealla 2min googlettelulla en mitään löytänyt. Pitääkö vaan soitella tuonne poliisille ja sitäkautta tehdä peruutus?
Pistä mailia vaan paikalliselle poliisille, tiedot löytyy poliisin nettisivuilta. Soittamallakin toki onnistuu... Joku sanoisi että anna olla vaan mut ihan turhaa koska rahat on palautettu, pikavipistä ei takuulla tule mitään rangaistusta ja rikosilmoitus kuormittaa vaan jo valmiiksi kuormitettua poliisia..
 
Eilen tein rikosilmotuksen kun kaverista ei ollut kuulunut pihahdustakaan maksun jälkeen, mutta juuri äsken yllätykseksi mobilepayn kautta tuli rahojen palautus. Kaveri ei edelleenkään mitään ole viesteihin vastannut, tai muutenkaan asiaa selventänyt, eli luultavasti pikavippi.
Mutta mites tuo rikosilmotus nyt perutaan, nopealla 2min googlettelulla en mitään löytänyt. Pitääkö vaan soitella tuonne poliisille ja sitäkautta tehdä peruutus?
Tämä poliisin sivuilta:

"Sähköisesti tehtyä rikosilmoitusta ei voi perua sähköisen rikosilmoitusjärjestelmän kautta. Ilmoitus voidaan perua ottamalla yhteyttä tutkintaa suorittavaan poliisin yksikköön. Rikosilmoituksen voi perua ainoastaan niissä tapauksissa, joissa kyseessä on asianomistajarikos."

Juomiskulttuuri ilmeisesti otetaan huomioon näissä myös, kuten veikkauksen sivuillakin:

" Sähköinen rikosilmoitus on poissa käytöstä öisin klo 22.45 - 06.00 välisenä aikana" :D :D
 
Eilen tein rikosilmotuksen kun kaverista ei ollut kuulunut pihahdustakaan maksun jälkeen, mutta juuri äsken yllätykseksi mobilepayn kautta tuli rahojen palautus. Kaveri ei edelleenkään mitään ole viesteihin vastannut, tai muutenkaan asiaa selventänyt, eli luultavasti pikavippi.
Mutta mites tuo rikosilmotus nyt perutaan, nopealla 2min googlettelulla en mitään löytänyt. Pitääkö vaan soitella tuonne poliisille ja sitäkautta tehdä peruutus?

Kun poliisi alkaa tutkia, siinä tulee tutkivan poliisin yhteystiedot. Sinne vaan nöyränä soittelemaan/mailailemaan. Nimimerkillä: kokemusta on.
Siis jouduin perumaan tekemäni rikosilmoituksen, kun asia ratkesi muuta kautta. Siksi täällä muille sanon, että odottakaa se kaksi viikkoa, niin ei tule tällaisia hämmentäviä tilanteita.
 
Kyllä, perintä täytyy pistää itse uusintaan, eikä se "vanhene" vaan jos sillä hetkellä ei ole rahaa / tuloja, niin tulee hyvin nopeasti ilmoitus estetilityksestä ja voi koittaa onneaan sitten myöhemmin uusiksi. Kokemusta on. Toki sillä tavalla vanhenee, että jos ei muista laittaa uudelleen perintään (olikohan 5 vuoden sisään?) niin sitten koko tuomio vanhenee, eikä sitä voi enään yrittääkään periä.

Pahoittelen hivenen ketjun paskomisesta offtopicilla, mutta tämä on minulle aivan uutta tietoa! Itsekin yhden olemattoman puhelimen ostin joskus 2017, tein ilmoituksen, kävi ilmi että samalla kaverilla monta kymmentä vastaavaa tapausta ja sai joskus 2018 oikeudessa tuomion. En vaan itse löydä noita päätöspapereita enää mistään enkä poliisin nettisivuiltakaan löytänyt kirjautuessa sisään mitään mainintaa tuosta keissistä. Pystyyköhän noita tiedustelemaan jälkijättöisesti siltä polisiilaitokselta jonne ilmoituksen teki?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 288
Viestejä
4 867 374
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom