Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Itse tässä olen syyllistynyt epärehellisyyteen. Syyskuun 9/19 alussa myin veljeltä ylimääräiseksi jääneitä osia ja virtalähteen. Myyty - Superflower 600W 80+Gold Semimodu

Pari päivää sitten tuli yv ostajalta että nyt on vasta paketti avattu ja satapiuhoja ei ollutkaan tarpeeksi vaikka ilmoituksessa lukee, tosin ympäripyöreästi mitä tulee mukaan.

Mukana taisi mennä 1x 3 vai 4 paikkanen sata virtakaapeli.

Noh, nyt tuli tänään myös toinen yv että toisesta 6+2 pcie virtakaapelistakin on puutetta, tulisi ilmeisesti retro-buildiin johon useampi näytönohjain olisi tulossa ja tähän siis enemmän kaapeleita tarvittaisiin.

Mikähän tähän nyt olisi kaikkia tyydyttävä ratkaisu? Tovi kuitenkin jo kaupoista vierähtänyt ja itsellä ainakin tyyli tarkistaa paketit. Myydäänkö noita psu-piuhoja erikseen, käsittääkseni eri merkit ei käy yksiin?

Pitää myös muistaa jatkossa ottaa kuva ja luetella tarkkaan mitä kaapeleita tulee mukaan, tähän tuli ainakin syyllistyttyä. Tarkoituksena ei ole ollut ketään harhaan johtaa, ajattelin että kaapelien "vajaus" käy jo ilmi ilmoituksessa, ja jos tarve useammalle sata-liitännälle kuin 3-4 ja useampi näytönohjain tulossa kiinni, heräisi itsellä jo ajatus kysyä että mitä ja monta tulee mukaan tarkemmin.

Löytyy johtoja myyviä kauppoja tunnetuin cablemods mutta asiahorse,bitfenix,silverstone ym...
Vahinkoja sattuu erityisesti jos ei myy omia osia mutta kannattaa olla rehellinen ja koittaa sopia asian.
 
Kannattaa ensi kerralla ennen ostoa tarkistaa, mitkä kaapelit tulee mukana jos niille on tietty tarve. Käytetyn tavaran myynnissä ja 50€ virtalähteen tapauksessa 4kk ei ole kohtuullinen aika alkaa kysellä perään.

Tunnettu viestinnän professori on sanonut:"Viestinnän ongelma on se, että viesti ei tahdo mennä perille ja jos joskus meneekin, niin se useimmiten ymmärretään väärin."
Toistan, niin yksinkertaisesti kuin osaan: "Alunalkaenkaan minulla ei ole ollut mitään vaateita, syytöksiä tai hyvityksen hakua.

Luonnollisesti ensimmäisestä viestistäni asti olen ymmärtänyt kyseessä olevan vanhan asian. Toivoin myyjältä vain apua tilanteeseeni. Ajatuksenani oli tarkistaa ovatko kaapelit vahingossa jääneet pois ja jos ovat, voisinko vielä saada ne käyttööni. Myyjän tänne tuoma asia on hänen oma tulkintansa viesteistäni, ei se mitä itse ajatelin, halusin tai esille toin niissä.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä tässä vaan pohdin että kun ostat tuotteen, jonka noudat postista tai mistä vaan. Avaat sen vasta n.4kk kuluttua, olit tarvinnut sitä tai et. Itse kyllä avaan ja katson mitä siellä on ja laitan laatikon takaisin kiinni, jos en sitä heti tarvitse. Ihan vaan vinkki vitonen jatkoa ajatellen.
 
Sitä tässä vaan pohdin että kun ostat tuotteen, jonka noudat postista tai mistä vaan. Avaat sen vasta n.4kk kuluttua, olit tarvinnut sitä tai et. Itse kyllä avaan ja katson mitä siellä on ja laitan laatikon takaisin kiinni, jos en sitä heti tarvitse. Ihan vaan vinkki vitonen jatkoa ajatellen.

Tiedän. Sentähden minulla ei olekaan mitään vaateita myyjää kohtaan:).
 
Harmillisen huono kauppakokemus käyttäjän @tessuhoo kanssa.

Myyty - i5 4690K+Asus Z97-PRO GAMER+3x4Gb DDR3 1333MHz -TRE-

Sovittiin viime viikolla kaupat prosessori, emolevy, muistit ja vielä päälle cooleri ja koppa. Oli kuulemma uudet osat tulossa niin sovittiin nouto tälle viikolle, että saa pitää tietokonetta käytössä siihen asti.

Keskiviikkona kun kirjauduin sisään niin maanantai-illalla oli tullut viesti "Sain paremman tarjouksen osista, joten perun kaupat.", oli lauantaina kysellyt että sopiiko kaupat sunnuntaille.

Minkäs teet, mutta tämä nyt lähinnä muille muistutuksena hyvistä kauppatavoista ja siitä että sovituista kaupoista pidettäisiin kiinni. Itse kun ehdin jo ostaa muut osat näytönohjaimen ja tilata uutena powerin ja SSD:n muiden osien noutoa odotellessa :tdown:
 
Harmillisen huono kauppakokemus käyttäjän @tessuhoo kanssa.

Myyty - i5 4690K+Asus Z97-PRO GAMER+3x4Gb DDR3 1333MHz -TRE-

Sovittiin viime viikolla kaupat prosessori, emolevy, muistit ja vielä päälle cooleri ja koppa. Oli kuulemma uudet osat tulossa niin sovittiin nouto tälle viikolle, että saa pitää tietokonetta käytössä siihen asti.

Keskiviikkona kun kirjauduin sisään niin maanantai-illalla oli tullut viesti "Sain paremman tarjouksen osista, joten perun kaupat.", oli lauantaina kysellyt että sopiiko kaupat sunnuntaille.

Minkäs teet, mutta tämä nyt lähinnä muille muistutuksena hyvistä kauppatavoista ja siitä että sovituista kaupoista pidettäisiin kiinni. Itse kun ehdin jo ostaa muut osat näytönohjaimen ja tilata uutena powerin ja SSD:n muiden osien noutoa odotellessa :tdown:

Itsellänikin pari tosi harmillista kokemusta samankaltaisesta asiasta. Uskoisin, että muillakin on. Tässä yhteydessä voisi olla hyvä jakaa kokemuksia asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa itselle tuli vastaan huono kaupankäynti.
Ostin torista käyttäjältä prosessorin ja muistin. Maksoin tuotteet pivolla ja myyjä kysyi vielä erikseen minunkin puhelinnumeroa, jotta pystyy viemään paketin pakettiautomaattiin.
No pari päivää oli kulunut, niin kysyin myyjältä seurantakoodia. Siitä kyselystä parin päivän päästä selvisi, kun laitoin viestiä hänen numeroonsa, että tuotteet on lähetetty kirjekuoressa.

Nyt tapahtumasta kulunut pari viikkoa, eikä kirjettä ole näkynyt.

Laitoin eilen viestiä, että voitko maksaa rahat takaisin vai teenkö rikosilmoituksen, niin vastaukseksi vain tuli, että lakimieheni ottaa muutaman päivän sisällä yhteyttä todistusten kera.

Mitenhän tässä kannattaisi toimia?
 
Ensimmäistä kertaa itselle tuli vastaan huono kaupankäynti.
Ostin torista käyttäjältä prosessorin ja muistin. Maksoin tuotteet pivolla ja myyjä kysyi vielä erikseen minunkin puhelinnumeroa, jotta pystyy viemään paketin pakettiautomaattiin.
No pari päivää oli kulunut, niin kysyin myyjältä seurantakoodia. Siitä kyselystä parin päivän päästä selvisi, kun laitoin viestiä hänen numeroonsa, että tuotteet on lähetetty kirjekuoressa.

Nyt tapahtumasta kulunut pari viikkoa, eikä kirjettä ole näkynyt.

Laitoin eilen viestiä, että voitko maksaa rahat takaisin vai teenkö rikosilmoituksen, niin vastaukseksi vain tuli, että lakimieheni ottaa muutaman päivän sisällä yhteyttä todistusten kera.

Mitenhän tässä kannattaisi toimia?

Pyytää nopeasti lakimiehen yhteystiedot, niin ehtivät vielä rikosilmoitukseen. Jonka teet huomenna.
 
Veikkaisin että lakimies on joku lakimies123369@gmail.com Toki postilla voi kirjeissäkin mennä välillä muutama viikko, mutta sen verran haiskahtaa seurantakoodi/sittenkin kirjeenä/lakimies ottaa yhteyttä että online-rikosilmoitusta vaan tulille.

Yhteydenpito on kumminkin on ollut mutkatonta ja hän kyllä on vakuutellut, että tavarat olisivat häneltä lähteneet.
Mutta eikö silti lähettäjällä on vastuu tässä tapauksessa, vaikka posti olisikin kämmännyt?
 
Yhteydenpito on kumminkin on ollut mutkatonta ja hän kyllä on vakuutellut, että tavarat olisivat häneltä lähteneet.
Mutta eikö silti lähettäjällä on vastuu tässä tapauksessa, vaikka posti olisikin kämmännyt?
Lähettäjä on sen palvelun ostanut Postilta, eli hänen hommia selvitellä missä menee yms.
 
Mutta eikö silti lähettäjällä on vastuu tässä tapauksessa, vaikka posti olisikin kämmännyt?
Vastuu on häilyvä. Vastuu on mielestäni sillä, joka on valinnut ja ehdottanut toimitustapaa. Jonkinlainen neuvottelu siitäkin yleensä tapahtuu.
 
Vastuu on häilyvä. Vastuu on mielestäni sillä, joka on valinnut ja ehdottanut toimitustapaa. Jonkinlainen neuvottelu siitäkin yleensä tapahtuu.

Varsinaisesti en ole itse puhunut hänen kanssaan toimitustavasta. Hän vain pyysi puhelinnumeroa, jotta pystyy toimittamaan lähetyksen pakettiautomaattiin. Myyjä: "Vien pakettiautomaattiin tuon paketin niin tarviin puhelinnumerosi"
 
Varsinaisesti en ole itse puhunut hänen kanssaan toimitustavasta. Hän vain pyysi puhelinnumeroa, jotta pystyy toimittamaan lähetyksen pakettiautomaattiin. Myyjä: "Vien pakettiautomaattiin tuon paketin niin tarviin puhelinnumerosi"

Jos et ole pyytänyt kirjetoimitusta/olet maksanut pakettitoimituksen mukaisesti ja myyjä vielä sanoo noin niin sopisi olettaa tuotteen tulevan seuratulla paketilla. Nythän myyjä on sitten ominpäin valinnut halvemman toimitustavan suuremmilla riskeillä niin imo pitäisi sitten tietysti myös ottaa omalle kontolle ne riskitkin. Noin muutenhan Postin silmissä lähetysten ongelmien selvittäminen kuuluu muutenkin lähettäjälle, joten jotain toimia sen lähettäjän pitäisi kuitenkin tehdä asian selvittämiseksi. Täysi yhteistyökyvyttömyyshän tuossa on se epäilyttävin, tuskin sieltä on mitään koskaan lähtenyt. (Itse tuotteita myydessä suosittelen yleensä pakettia ja totean suoraan, että jos ostaja haluaa säästää ja valita kirjeen niin vastuu sen kulusta menee ostajalle.)
 
Jos et ole pyytänyt kirjetoimitusta/olet maksanut pakettitoimituksen mukaisesti ja myyjä vielä sanoo noin niin sopisi olettaa tuotteen tulevan seuratulla paketilla. Nythän myyjä on sitten ominpäin valinnut halvemman toimitustavan suuremmilla riskeillä niin imo pitäisi sitten tietysti myös ottaa omalle kontolle ne riskitkin. Noin muutenhan Postin silmissä lähetysten ongelmien selvittäminen kuuluu muutenkin lähettäjälle, joten jotain toimia sen lähettäjän pitäisi kuitenkin tehdä asian selvittämiseksi. Täysi yhteistyökyvyttömyyshän tuossa on se epäilyttävin, tuskin sieltä on mitään koskaan lähtenyt. (Itse tuotteita myydessä suosittelen yleensä pakettia ja totean suoraan, että jos ostaja haluaa säästää ja valita kirjeen niin vastuu sen kulusta menee ostajalle.)

En ole itse puhunut toimitustavasta mitään. Hän on vain tuon pakettiautomaatin sanonut. Ja tässä uskossa tietty olin.
Tarjosin summan x tuotteista sisältäen postikulut.

Kyllä hän on viesteihin vastannut ja vakuutellut että tuotteet lähteneet.
Mutta kun tuota rikosilmoitusta väläyttelin, nii tuli viesti:
"Asianajajani ottaa sinuun yhteyttä tässä lähipäivien aikana. Toimitan hänelle todisteet huomenna aamupäivällä... en jaksa vääntää asiasta sen enempää. Postitettu kuitenkin ja siitä kuulet lisää vielä"
 
Ensimmäistä kertaa itselle tuli vastaan huono kaupankäynti.
Ostin torista käyttäjältä prosessorin ja muistin. Maksoin tuotteet pivolla ja myyjä kysyi vielä erikseen minunkin puhelinnumeroa, jotta pystyy viemään paketin pakettiautomaattiin.
No pari päivää oli kulunut, niin kysyin myyjältä seurantakoodia. Siitä kyselystä parin päivän päästä selvisi, kun laitoin viestiä hänen numeroonsa, että tuotteet on lähetetty kirjekuoressa.

Nyt tapahtumasta kulunut pari viikkoa, eikä kirjettä ole näkynyt.

Laitoin eilen viestiä, että voitko maksaa rahat takaisin vai teenkö rikosilmoituksen, niin vastaukseksi vain tuli, että lakimieheni ottaa muutaman päivän sisällä yhteyttä todistusten kera.

Mitenhän tässä kannattaisi toimia?
-Tehdä rikosilmoitus. Lakimies? Kuulostaa ihan ammattihuijarilta.
 
Tarjosin summan x tuotteista sisältäen postikulut.

Uteliaisuudesta olisi kiva tietää, että millaisesta summasta puhutaan? Ostitko jonkun SER-prossun parilla kympillä vai tuoreemman prossun satasella tai parilla?

Kyllä hän on viesteihin vastannut ja vakuutellut että tuotteet lähteneet.
Mutta kun tuota rikosilmoitusta väläyttelin, nii tuli viesti:
"Asianajajani ottaa sinuun yhteyttä tässä lähipäivien aikana. Toimitan hänelle todisteet huomenna aamupäivällä... en jaksa vääntää asiasta sen enempää. Postitettu kuitenkin ja siitä kuulet lisää vielä"

Todisteet postituksesta voi jostain syystä toimittaa "asianajajalle" mutta ei sulle, erikoista. Vaikka eipä sillä mitään väliä imo ole vaikka on todisteet, itsehän se puhui alkuun pakettitoimituksesta joka nyt näppärästi muuttui Postissa hukkuneeseen kirjeeseen.

Pyydä siltä vaikka ne todisteet ja totea, että varmaan samalla lähettäjän roolissa tiedustelet Postilta kirjeen tilannetta. Itse ainakin kysyisin, että miksi ihmeessä menit laittamaan hukkumisherkällä kirjeellä kun aiemmin puhuit paketista.

Ja tuo asianajaja kyllä kuulostaa muutenkin sellaiselta viimehetken epätoivoiselta oljenkorrelta, jolla koitetaan saada ostaja jättämään aiheellinen rikosilmoitus väliin. Joskin yleensä huijarit aloittavat ennemmin radiohiljaisuuden, tässä tapauksessa kuitenkin ilmeisesti oli yhteistyökykyinen tuon mainitsemiseen asti.
Vaikkakin ei ilmeisesti kyllä hirveästi väläytellyt selvittävänsä tilannettakaan Postin kanssa? Voihan sen rikosilmoituksen sitten perua, jos sieltä joskus joku kirje sattuisi tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
1,5 lisämaksulla olisi sen plus-merkin saanut millä saa seurannan kirjeeseen. Miten paljon sitten postikuluja maksoit jos alunperin piti pakettina tulla?
 
Uteliaisuudesta olisi kiva tietää, että millaisesta summasta puhutaan? Ostitko jonkun SER-prossun parilla kympillä vai tuoreemman prossun satasella tai parilla?

90e kaupoista kysymys. Tarjosin summan sisältäen postit.

Todisteet postituksesta voi jostain syystä toimittaa "asianajajalle" mutta ei sulle, erikoista. Vaikka eipä sillä mitään väliä imo ole vaikka on todisteet, itsehän se puhui alkuun pakettitoimituksesta joka nyt näppärästi muuttui Postissa hukkuneeseen kirjeeseen.

Pyydä siltä vaikka ne todisteet ja totea, että varmaan samalla lähettäjän roolissa tiedustelet Postilta kirjeen tilannetta. Itse ainakin kysyisin, että miksi ihmeessä menit laittamaan hukkumisherkällä kirjeellä kun aiemmin puhuit paketista.

Ja tuo asianajaja kyllä kuulostaa muutenkin sellaiselta viimehetken epätoivoiselta oljenkorrelta, jolla koitetaan saada ostaja jättämään aiheellinen rikosilmoitus väliin. Joskin yleensä huijarit aloittavat ennemmin radiohiljaisuuden, tässä tapauksessa kuitenkin ilmeisesti oli yhteistyökykyinen tuon mainitsemiseen asti.
Vaikkakin ei ilmeisesti kyllä hirveästi väläytellyt selvittävänsä tilannettakaan Postin kanssa? Voihan sen rikosilmoituksen sitten perua, jos sieltä joskus joku kirje sattuisi tulemaan.

On ollut yhteistyökykyinen ja sen lisäksi tuli kyllä viestiä jossain välissä, että "postista oltiin sitä mietlä, että pitäisi olla perillä kahden viikon kuluessa"
 
Tuo Tori.fi on kyllä viimeinen paikka ostella mitään. Ehkä noudolla voi ostaa mutta ei muuten. Joulukuun alussa ostin Gtx1660Ti hintaan 200€ posteineen ja ei pakettia näy. Tämä sälli kehitteli semmoset tarinat että oksat pois, ufo-miesten kaappaus vain puuttui. Toinen oli pari viikkoa sitten, laitoin ostoilmoituksen Ps Move kapuloihin. Sälli Pohjois-Karjalasta tarjosi ja tehtiin kaupat. 35€ oli hinta. Ei pakettia näy vaikka lupaili viedä mahdollisimman pian. Enää ei käy lukemassa viestejäkään torissa. Tällä on kyllä julkiset osoite ja puhelin tiedot. Aika riskaapelia hommaa, siinähän voi vaikka ovikello soida iltasella. Kummastakin rikosilmoitus tehty ja rahoja tuskin saan ikinä takaisin. Ja jatkossa ostan torista vain noudolla.
 
kysy myyjältä kuvaa kuitista koska jollainhan hän todistaa lakimiehellekkin että on postitettu.

en ole varma että mitä tietoja kuittiin tulee jos kirjeen postittaa:confused:
 
mielestäni Posti voisi simppelisti kehittää järjestelmää siten että kirjeestäkin jää kuitti jossa minimissään vastaanottajan tiedot:comp:

ainiin, eihän kukaan sitten maksa seurannasta:hammer:
 
90e kaupoista kysymys. Tarjosin summan sisältäen postit.



On ollut yhteistyökykyinen ja sen lisäksi tuli kyllä viestiä jossain välissä, että "postista oltiin sitä mietlä, että pitäisi olla perillä kahden viikon kuluessa"

Ihan täyttä paskapuhetta. Nyt vaan reippaasti tekemään rikosilmoa. Miten posti voi tietää milloin hänen postissa lähettämänsä prossu olisi perillä jos hänellä itselläänkään ei ole minkäänlaista seurantatunnusta? Ei tällaisissa tilanteissa postikaan voi tietää missä kirje on.
 
Jos torista ostaa postilla, niin matkahuollon postiennakko ja tarkastusoikeus, niin voi chekata tuotteet ennen maksamista. Melkein kun ostaisi noudolla ja voi jopa maksaa käteiselläkin.
 
kysy myyjältä kuvaa kuitista koska jollainhan hän todistaa lakimiehellekkin että on postitettu.

en ole varma että mitä tietoja kuittiin tulee jos kirjeen postittaa:confused:

Kysytty on. Puheen mukaan (kahteen kertaan maininnut) että sellaiset on, mutta kummallisesti ei mulle niitä toimita.
 
Se on ihan ok odottaa se pari viikkoa, kun posti voi mokailla ja voi olla perhe-elämäsyitä tai työkiireitä. Mutta tässä vaiheessa ei kannata odottaa enää yhtään:

Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus

Nyt tuonne. Olen kerran yhden tuollaisen perunut, kun olin liian hätäinen - mutta silloin en odottanut kahta viikkoa. Se on vaan tyhmää odottaa pidempään ja uskoa myyjän selityksiä enää tässä vaiheessa, kun aikaa on jo mennyt se kaksi viikkoa. Lisäksi lakimiehellä uhkailu on yhtä tyhjän kanssa. Pelkäät täysin turhaan.

Ainoa ongelma noissa rikosilmoituksissa on se, että teet semmoisen turhaan ja saatkin tavaran. Silloin olet vienyt poliisin aikaa turhaan ja siitä ei ole seurauksia. Näin on kerran käynyt itselle, ja otin opikseni. Se taisi olla murossa. Siitä lähtien olen paukuttanut tuota odottamista. Jotkut myyjät virkistyvät vasta rikosilmoituksen tehtyäsi ja se on melkein win-win, jos sen jälkeen löytyykin intoa toimittaa.

Kun rikosilmoituksella on käsittelijä, voit ohjata hänen (kuvitteellisen) lakimiehensä keskustelemaan kyseisen poliisin kanssa ja antaa heidän hoitaa tämän homman. Muutenkin koko homma haisee, miksei kuitti lähtenyt paketin mukana? Miksei ole toimittaa sinulle postin kuittia kirjemaksusta?

Hirveän korkea kynnys sinulla taas tehdä se rikosilmoitus. Tällä ne huijaajat sitten rahastavat, kun vain puolet jättää sen rikosilmoituksen. Loput eivät ikinä näe rahojaan enää.
 
Se on ihan ok odottaa se pari viikkoa, kun posti voi mokailla ja voi olla perhe-elämäsyitä tai työkiireitä. Mutta tässä vaiheessa ei kannata odottaa enää yhtään:

Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus

Nyt tuonne. Olen kerran yhden tuollaisen perunut, kun olin liian hätäinen - mutta silloin en odottanut kahta viikkoa. Se on vaan tyhmää odottaa pidempään ja uskoa myyjän selityksiä enää tässä vaiheessa, kun aikaa on jo mennyt se kaksi viikkoa. Lisäksi lakimiehellä uhkailu on yhtä tyhjän kanssa. Pelkäät täysin turhaan.

Ainoa ongelma noissa rikosilmoituksissa on se, että teet semmoisen turhaan ja saatkin tavaran. Silloin olet vienyt poliisin aikaa turhaan ja siitä ei ole seurauksia. Näin on kerran käynyt itselle, ja otin opikseni. Se taisi olla murossa. Siitä lähtien olen paukuttanut tuota odottamista. Jotkut myyjät virkistyvät vasta rikosilmoituksen tehtyäsi ja se on melkein win-win, jos sen jälkeen löytyykin intoa toimittaa.

Kun rikosilmoituksella on käsittelijä, voit ohjata hänen (kuvitteellisen) lakimiehensä keskustelemaan kyseisen poliisin kanssa ja antaa heidän hoitaa tämän homman. Muutenkin koko homma haisee, miksei kuitti lähtenyt paketin mukana? Miksei ole toimittaa sinulle postin kuittia kirjemaksusta?

Hirveän korkea kynnys sinulla taas tehdä se rikosilmoitus. Tällä ne huijaajat sitten rahastavat, kun vain puolet jättää sen rikosilmoituksen. Loput eivät ikinä näe rahojaan enää.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Laitetaan asia eteenpäin.

Kiitos myös muille kommenteista ja laitetaan tänne lopputulemaa sitten.
 
Jos torista ostaa postilla, niin matkahuollon postiennakko ja tarkastusoikeus, niin voi chekata tuotteet ennen maksamista. Melkein kun ostaisi noudolla ja voi jopa maksaa käteiselläkin.
Matkahuollon ennakkotarkastusoikeus on poistunut jo kauan sitten.
 
Jaahas käyttäjä Dave.HW lähetti vuotavan vesijäähdytteisen näytönohjaimen. Oli murtanut letkuliitimen juuresta jengat. Paketti tuli pelkässä kuplamuovissa ja oli jättänyt liittimen tuohon rikkonaisen kohtaan paikalleen. Selkeästi oli yrittänyt peitellä vikaa. Otti herneet nokkaan kun kerroin viasta, oli kuulema minun vika. Ei halua palauttaa rahoja eikä muutenkaan neuvotella .

6FC83F2B-23E0-458D-A891-E750882D1A80.jpeg
 
Jahas. Astuinko ite miinaan ensimäistä kertaa iotechisä kauppaa tehdessä. Eilen tehtiin kaupat rx580 kortista @JoelW kanssa ja oikeastaan samalla hetkellä kun maksoin loppui yhteydenpito ja täälläkään ei sen koommin näkyny. Ei vastaa sms/whatsapp. Voisha se toki olla että jotaki yllättävää tuli juuri siinä samalla, mutta epäilen isosti. Noh katellaa tovi vielä.
 
Jaahas käyttäjä Dave.HW lähetti vuotavan vesijäähdytteisen näytönohjaimen. Oli murtanut letkuliitimen juuresta jengat. Paketti tuli pelkässä kuplamuovissa ja oli jättänyt liittimen tuohon rikkonaisen kohtaan paikalleen. Selkeästi oli yrittänyt peitellä vikaa. Otti herneet nokkaan kun kerroin viasta, oli kuulema minun vika. Ei halua palauttaa rahoja eikä muutenkaan neuvotella .

6FC83F2B-23E0-458D-A891-E750882D1A80.jpeg
Tuon voi korjata joten ennemmin vaatisin jonkin hyvityksen ja mistä tiedät missä vaiheessa tuo on rikki mennyt muovia, kun näyttää olevan.
 
Jaahas käyttäjä Dave.HW lähetti vuotavan vesijäähdytteisen näytönohjaimen. Oli murtanut letkuliitimen juuresta jengat. Paketti tuli pelkässä kuplamuovissa ja oli jättänyt liittimen tuohon rikkonaisen kohtaan paikalleen. Selkeästi oli yrittänyt peitellä vikaa. Otti herneet nokkaan kun kerroin viasta, oli kuulema minun vika. Ei halua palauttaa rahoja eikä muutenkaan neuvotella .

6FC83F2B-23E0-458D-A891-E750882D1A80.jpeg
Perseestähän tuo on mutta suht helppo korjata tiivistemassalla missä liima mukana.. Toki sitä ei sit enää irti saa mutta saa ainakin toimivaksi.
 
Juu se tässä lohduttaa että korjattavissa näyttäisi oleva. Tuohon vika kohtaan oli jätetty se liitin paikalleen jotta peittäisi tuon murtuman. Toisella puolella ei ollut liitintä. Nyt toinen osapuoli haluaa että lähetän tuon takaisin ja hänen tutkimusten jälkeen hän maksaa summan takaisin (jos maksaa). Muista vaihtoehdoista ei nyt suostu keskustelemaan. Otin yhteyttä moderaattorin, mutta en tiedä auttaako se mitään.
 
Nyt toinen osapuoli haluaa että lähetän tuon takaisin ja hänen tutkimusten jälkeen hän maksaa summan takaisin (jos maksaa). Muista vaihtoehdoista ei nyt suostu keskustelemaan. Otin yhteyttä moderaattorin

Ihan normaali ja järkevä käytäntöhän tuo on. Davella on pelkkiä positiivisia palautteita täällä, poislukien tuo sinun kauppasi, ja niitäkin vajaat 80. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia, joka turhan harvoin unohtuvat nettikaupoissa yksityishenkilöiden välillä. Kaupan purkuprosessi ei vastaa lähes millään lailla B2C-myyntiä.

Turha tähän nyt mitään moderaattoreita on sekoittaa tämän perusteella. :confused:
 
Tuohon Davekin vetosi että hänellä on niin hyvä myyntihistoria jotta minua ei tulla ottaman todesta.
Mutta kun virhe sattuu omalle kohdalle niin en voi sitä hyväksyä.
Dave itse ehdotti kaupan purkamista hänen ehdoilla niin että lähetän tuoteen hänelle ja hän päättää maksaako myynti hinnan takaisin.
Ymmärrätte varmaan että en voi näitä ehtoja hyväksyä.
Minulle hyvitys hinnasta olisi ollut ihan kohdallan mutta en missä vaiheessa päässyt siihen keskusteluissa kun hän veti herneet nenään ja kieltäytyy keskustelemasta muiden kuin moderaatosin välityksellä. En tiedä miten muilla näytönohjaimet oli paketoitu mutta minun tuli pelkässä kuplamuovi kääreessä joten en sitäkään oiken pitänyt asiallisena tapana lähettää tuotetaa jonka olin jo maksanut etukäteen.
 
Tuohon Davekin vetosi että hänellä on niin hyvä myyntihistoria jotta minua ei tulla ottaman todesta.
Mutta kun virhe sattuu omalle kohdalle niin en voi sitä hyväksyä.
Dave itse ehdotti kaupan purkamista hänen ehdoilla niin että lähetän tuoteen hänelle ja hän päättää maksaako myynti hinnan takaisin.
Ymmärrätte varmaan että en voi näitä ehtoja hyväksyä.
Minulle hyvitys hinnasta olisi ollut ihan kohdallan mutta en missä vaiheessa päässyt siihen keskusteluissa kun hän veti herneet nenään ja kieltäytyy keskustelemasta muiden kuin moderaatosin välityksellä. En tiedä miten muilla näytönohjaimet oli paketoitu mutta minun tuli pelkässä kuplamuovi kääreessä joten en sitäkään oiken pitänyt asiallisena tapana lähettää tuotetaa jonka olin jo maksanut etukäteen.
Oma tuli myös kuplmuovi köntsässä, mutta ainakin silmämääräsesti ehjänä, mitä nyt oli kortti täynnä kuolleita ötököitä kun avasin kortin :wtf:.
Pitäisi aina erikseen muistaa kysyä onko orggis pakkausta jne. jos ei erikseen ole mainittu asiasta. Tosin itsellä tuo oli kääritty niin isoon palloon että tuskin laatikko ois sen paremmin suojannut.
 
Juu itsekkin huomasin ötököitä kortissa reunoilla, en ole vielä avannut. Tuliko mainostettu takuukuitti mukana ja oliko vesi liittimet mukana.
 
Juu itsekkin huomasin ötököitä kortissa reunoilla, en ole vielä avannut. Tuliko mainostettu takuukuitti mukana ja oliko vesi liittimet mukana.
Ei takuukuittia, juuri siitä laitoin viestiä ja yksi liitin oli kortissa kiini.
 
No eipä edistynyt. Kaveri alkoi uhkailemaan, että jotkut tulevat käymään loppuviikosta.

No kysy mihin aikaan se hänen asianajajansa tulee käymään ja että viikonloppu on hieman kiireinen mutta mikäli toimittaa ne tositteet (tai jopa rahat takaisin) mitä luvattiin aiemmin saat varmaan mahdutettua tapaamisen...
 
No kysy mihin aikaan se hänen asianajajansa tulee käymään ja että viikonloppu on hieman kiireinen mutta mikäli toimittaa ne tositteet (tai jopa rahat takaisin) mitä luvattiin aiemmin saat varmaan mahdutettua tapaamisen...

Varmaan nyt uhkaillaan vaikka moottoripyöräkerhoilla. Jos tässä on väkivallan uhkaa, niin rikosnimeke kovenee :)
 
Varmaan nyt uhkaillaan vaikka moottoripyöräkerhoilla. Jos tässä on väkivallan uhkaa, niin rikosnimeke kovenee :)

Joo eipä varsinaisesti väkivaltauhkailua vielä ole tullut.
Hauskaa tässä on se, että kaveri on yksityinen elinkeinonharjoittaja, nettisivut jossa puhelinnumerot ja nimet täsmää.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 383
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom