Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teit itse minusta uhrin siinä kohtaa kun menit kiukkupäissäsi kirjoittamaan negatiivisen palautteen. Se oli sinun virheesi mitä et suostu myöntämään. Et halunnut säätää, vaikutit yhteistyökyvyttömältä, halusin siksi perua tarjoukseni.
Niin kysyit sen jälkeen kun kävit threadia nostamassa, ja kysyin että mikä mättää. Miksi et kolme päivää aiemmin.
Olit yhteistyökyvytön kuten sanoin.
Nyt tunnin asioita mietittyäni, en halua enää tuhlata aikaani negatiiviseen valitukseen. On parempaakin tekemistä.
XDream
Mulla ois muuten vaihdossa tarjota jimms lahjakortia arvoltaan 459€, saisit tuon vaikka 300€ välirahalla jos on tarvetta.
Jos ei ole niin voin maksaa tuosta sen 140€ tilillesi. Mutta nouto viivästyy nyt kun kaveri tuli joulunviettoon tänne satakuntaan.
hsalonen
Tässä tulee sitä säätöä, jota en halunnut. Tarjous on kai voimassa, mutta mitään aikataulua ei ole tullut ja vain epämääräinen lupaus noudosta.
Tässä aika selvästi ehotetaan että voi laittaa tilisiirron suoraan jolloin sinulla olisi ollut rahat ja olisitte sopineet noudon sitten joulunpyhien jälkeen.
Tässä ei kait hirveesti säätöä olisi ollut, sulla olisi ollut rahat jo tilillä makoilemassa, senkus odotat että joku hakee tavaran sitten joulun jälkeen![]()
Siinä olisi kestänyt 3 päivää saada rahat, jos niitä olisi edes makseltu. Pieni hassu sivulause joka on nyt yleisesti tulkittu niin, että automaagisesti rahat siirtyy tilille kun vastaan viestiin tilinumerollani.
Viime vuonna juuri tähän aikaan oli ihan sama ongelma. Sanoin lähettäväni tuotteen, kun raha näkyy tilillä. Arvaa näkyikö seuraavana arkipäivänä: no ei.
Et halua hoitaa tilisiirrolla, mutta kuitenkin itsekin sitä tuossa viestittelyssä ehdotit?
hsalonen:
"150€ kun näkyy tilillä (Nordea), voi täältä hakea."
Sitä en ymmärrä miksi XDream tarjoaa enää tämän jälkeen alennettua 140 euroa, jos tuo 150 euron hinta oli sinulta jo lopulliseksi todettu. Tai ainakin näin itse ymmärsin.
Tuo negatiivisen palautteen antaminen on kuitenkin mielestäni ihan täyttä ylireagointia. En näe itse ainakaan tuossa keskustelussa mitään miksi nega olisi oikeasti aiheellinen. Aina kauppoja ei vain tule.
@hsalonen Menin tuonne ketjuun "haukkumaan" vasta sen jälkeen kun olit jo jättänyt minusta negatiivisen palautteen, tein sen kiukussani kuten jo aiemmin totesin.
edit: tässä oli hirveästi tekstiä. Otin pois. Tuli joillekin ähky.
@XDream ei ostanutkaan minulta tavaraa, kun kysyin "milloin voisit noutaa?". Tästä halusin näpäyttää häntä negatiivisella palautteella, mutta nähtävästi se ei nyt käy päinsä.
Tämä ei ole hänen vikansa, se on foorumin moderaation vika.
@outonaapuri
Nyt tunnin asioita mietittyäni, en halua enää tuhlata aikaani negatiiviseen valitukseen. On parempaakin tekemistä.
Asia ei kyllä osaltani ole käsitelty, ennenkuin saan jättää aiheellisen negatiivisen palautteeni - mutta ei tämä asia tästä valittamalla parane. Minulla on fiilis, että muillakin on näitä ongelmia, mutta he eivät jaksaa valittaa pienistä.
Ja miten tämän voi ottaa positiivisena kommenttina? Haista itse.
Negatiivinen palaute tuli pääasiassa siitä, että yht'äkkiä halusit perua kaupat.
Siitä on tuolla sääntöthreadissa linjaus, että se on vain oikein ja kohtuullista antaa tällaisesta negatiivinen palaute, mutta sitten se ei taas olekaan.
Mielestäni olette käyneet tuota teidän kauppaprosessianne hyvin yksityiskohtaisesti läpi tässä ketjussa ja on ihan turha jakaa mitään negatiivisia palautteita kun tästä keskustelusta ei ota selvää onko kaupat sovittu vai ei. Välillä kaupat ovat olleet sovittuna molempien mielestä ja välillä niitä ei ole ollut sovittuna. Sitten molemmat syyttävät toisiaan vielä kauppojen peruuntumisesta. En myöskään ymmärrä miten tämä teidän keskinäinen huono viestintänne on ollut moderaattorin eli tässä tapauksessa minun vikani?..ja sitten käydäänkin iloisesti sensuroimassa aiheesta jätetty negatiivinen kauppapalaute, kun ostaja jätti noutamatta tuotteen ja perui kaupat.
Morjesta!
Tuo XX € sis. postikulut on minun puolestani OK.
Kuten ketjuunkin laitoin niin postitan sen mieluiten SmartPostin kautta eli kerrothan mihin noutopisteeseen toivot paketin.
Missä pankissa sinulla on tili? Jos löytyy Danskesta, Osuuspankista tai S-pankista niin ei tarvitse turhaan odottaa rahojen siirtymistä.
Jos haluat maksaa suoraan päätililleni eli Danskeen niin tilinumero on FIXX XXXX XXXX XXXX XX
S-Pankki: FIXX XXXX XXXX XXXX XX
Osuuspankki: FIXX XXXX XXXX XXXX XX
Tarvittaessa voimme siirtää rahat myös MobilePayn kautta.
Omat yhteystietoni ovat:
Etunimi Sukunimi
puhelinnumero
sähköpostiosoite
Pistele vielä omat yhteystietosi niin voin alkaa paketoimaan tuotteita.
Terveisin, Rantakemisti
Noniin tässähän tämä tulikin nyt sitten minun osaltani käsiteltyä, anteeksi @hsalonen että tuhosin sen myyntiketjusi mutta ymmärräthän nyt että siinä hetkessä antamasi palaute oli täysin kohtuuton minua kohtaan.
Ja kaikki tämä sontahan lähtii siitä liikkeelle että kirjoitit minusta tähän ketjuun negatiivista ja teit negatiivisen palautteenkin. Se oli täysin turhaa sinun osaltasi.
Myönnätkö nyt viimein virheesi ja jatketaan tästä kohti uusia haasteita?
hsalonen
edit:
Jätin negatiivisen palautteen käyttäjälle @XDream hänen peruttua sovitut kaupat.
(ja referoin tämän viestin koherentimmaksi kokonaisuudeksi)
Viimeksi muokattu: Tänään 07:35
Ja miten tämän voi ottaa positiivisena kommenttina? Haista itse.
Anna jo olla. Hsalonen ei tähän ole enää uusia viestejä pistänyt ja näkemysero teidän välillänne on ja pysyy, ihan sama miten vänkäät.
Sun viestisihän on asiasta edelleen näkyvissä, eikä asianlaitaa ole kiistetty, joten ei ole mitään rehellisyyden osoittamista.Nyt kun ei ole kyse vänkäämisestä vaan siitä että halusin puhdistaa maineeni tässä ketjussa rehellisenä kauppakumppanina. ...
Johan täällä on ollut draamaa. Enpä mitään kantaa ota tähän muuten, mutta @hsalonen kanssa olen parit kaupat tehnyt ja kaikki sujunut oikein mallikkaasti ja nopeasti saman päivän aikana kun kaupoista sovittu.
Saa lunastettua pelkällä koodilla joka on tulostettu itse kortille. Sain tästä sen verran paljon tarjoksua, että päätin nostaa HP:n 10€:lla. Kortti lähtee sille joka ensimmäisenä tarjoaa (täällä tai muualla) 40€.
Olenko ainut jonka mielestä tämä nyt ei ole oikein reilua kaupantekoa?
Yleiset ohjeet ja säännöt:
- Myynti-ilmoituksen voi jättää seitsemän (7) päivää rekisteröitymisen jälkeen
- Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin (poikkeuksena io-techin/techBBS:n yhteistyökumppanit)
- Jos joku tarjoaa hintapyynnön, on tuote myytävä hänelle tällä hinnalla
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, niin sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu
- Jos myyt tuotetta myös jossain muualla kuin foorumilla, kerro se ilmoituksessasi. Tuote on kuitenkin oltava mahdollista ostaa foorumin myynti-ilmoituksella.
- Myyntikohteen uppaaminen (ylimmäiseksi nostaminen) on sallittua aikaisintaan 3 päivän eli 72 tunnin välein
- Pyyntihinnasta valittaminen on kielletty (realistinen myyntihinta pakollinen, huutokauppaaminen liian korkealla hintapyynnillä kielletty)
- Pelitunnuksien esim. Steam, Origin jne. tilien myyminen on kielletty
- Kerjääminen on kielletty
Olenko ainut jonka mielestä tämä nyt ei ole oikein reilua kaupantekoa?
Eikös se olisi pitänyt sillä 30eur myydä, jos kerran joku sen verran siitä tarjonnut.
@Team_Slow eikös noissa ulostoissa pidä pitää huoli ettei se velka vanhene 3-5v aikana?
@Meik81 Ei ilmeisesti rahat palautuneet Nuhapumpulta??
Taisi aiemminkin olla täällä ketjussa valittelua ja selitti "työkiireillä" tuota asiaa.Ei palautunut rahat. Onkin pitänyt tulla tämä "lopullinen" tilanne tänne päivittämään, mutta kun rikosilmoituksen kaverista jo ehdin väsäämään, niin jotenkin se asia tuli omalta osalta clousattua siinä enkä ole montaa ajatusta tälle enää uhrannut.
19.12.2017 häneltä tosiaan viimeinen viesti foorumin yksityisviestien kautta on tullut, jolloin nimenomaan lupasi rahat takaisin maksaa, mutta ei ole rahoja näkynyt eikä myöskään sanaakaan kaverista sen jälkeen kuulunut, joten jätin asian virkavallan hoteisiin.
Taisi aiemminkin olla täällä ketjussa valittelua ja selitti "työkiireillä" tuota asiaa.
Tottakai tuollaiset kuuluu hoitaa heti, eikä jäädä vatuloimaan tai ainakin viivästyksistä tulee ilmoittaa. On tuossa vielä pieni mahdollisuus, että rahat tulee takaisin. Kuten tuossa @Team_Slow n keississäkin, rahat tuli takaisin, vaikkakin kymmenen vuotta myöhemmin.Hitautta on hänellä ollut ennenkin, kyllä. Mutta oma kärsivällisyys loppui odotteluun ja laitoin virkavallan asialle. Jospa hän saisi tästä nyt opetuksen, että ei näin vaan voi asioita hoitaa. Jos on ongelmia rahojen maksussa/tavaroiden toimituksessa, tai missä tahansa kaupankäyntiin liittyvässä, niin siitä pitää kommunikoida kaupan toisen osapuolen kanssa.
Niinkun alkuperäiseen viestiin laitoin, niin toki virheitä tuli itsekkin tehtyä kun en pyytänyt puhelinnumeroa ym. tarkempia tietoja ennen kun rahat maksoin, mutta tästä nyt opittiin kantapään kautta.
Hänellä on vielä ohut oljenkorsi maksu minulle suorittaa, ennen kuin poliisi on rikosilmoituksesta yhteydessä, mutta jaksan epäillä että kuulen hänestä koskaan enää mitään.
Nyt vähän ihmetyttää @9700 Pro :n käytös. Meillä oli kaupat tehtynä 12.12.2017 ja kaveri lupasi postittaa viimeistään seuraavana päivänä. Viiteen päivään hänestä ei kuulunut mitään ja kyselin, että onko paketti postissa. Tämän hän kuittasi kiireillä, ja lupaili laittaa paketin postiin seuraavina päivinä.
Yli kaksi viikkoa on kulunut edellisistä viesteistä ja nyt kun keskiviikkona kyselin häneltä paketin tilasta, hän ei enää vastaakaan. Hän kuitenkin kirjoittelee useampia viestejä päivittäin, joten miksei vastaisi samalla minulle. Ymmärrän kyllä joulu/uv-kiireet, mutta kyllä kaupat silti pitää hoitaa loppuun.
Myyty - Puolikuntoinen iPad 2 3G 16GB *JKL*