Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

oli kuulemma vahingossa pudottanut näyttiksen lattialle ja se oli mennyt rikki. Ajattelin silloin, että voihan tuollaista sattua, ja olin ymmärtäväinen tilanteen suhteen. Rahat palautuivat samana iltana.

On kyllä niin pikaisia pikavippejä, että haisee joltain betsaustouhulta ja sattunut tuolla kertaa vielä napsahtamaan kohdalleen. Näköjään oli tullut ylle lisää viestejä ja ihan samaa tuumattu.

Jääkiekkofoorumilla oli vasta just samansorttinen tapaus. Pelihommat haisivat kilometrien päähän. Ensimmäinen kun paljasti tyypin, niin uhreja alkoi löytyä kymmeniä. Juurikin YV:llä oli tuputtanut olemattomia tuotteita ja selitykset maksamisen jälkeen olivat aivan puuta heinää, kuten tässäkin vaikuttaa olevan. Armotonta selitystä toisen perään, ettei jäisi kiinni. Ärhäkkäimmille vaatijoille oli palautettu rahoja, jotta vähän saisi lisäaikaa.

Aika monella tuntuu täällä siis olevan positiivinen kauppakokemus se, että kaupat ei onnistu?

Juu vaikea nähdä miten tonnin koroton ja kuluton olisi lainaajalle kiva juttu. :)

Tärkeä ja ajankohtainen muistutus käyttäjältä @kaaliseppo muille:
1000040277.png

Monesti näissä kusetuksissa alkaa haisemaan kun noutaminen ei käy mitenkään päin. Toki itselläkin aina kiirettä välillä töiden lomassa mut sit oon sanonu rehdisti asian enkä ennakkoon ota rahaa vastaan.

Valitettavasti kun seurannut tätä pikavippi touhua niin suurin osa on jtn betsaajia ja osa hakee rahaa päiteisiin. Esim tässä Vantaalla eräät idiootit rahottaa juuri tällaisellä tämän kuuluisan peukutus elämän eli tekevät useita käyttäjiä ja myymät toisilleen ”tavaraa” keräilee palautetta ja kun ansa on valmis niin kaverit häipyy vippien kera.

Tästä läheltä juuri poliisi ratsasi yhden asunnon niin 25 pyörää, muutama sähköpotkulauta monta telkkaria ja ties mitä..

Jos eivät ota apua vastaan tai hae niin pysyisivät poissa tyystin.

On tämä kyllä ihme touhua, kun rikollisille annetaan positiivisia palautteita ja mahdollistetaan rikosten jatkuminen. Palautteen jättämättä tekemisestä puhumattakaan. Kannattaisi jokaisen miettiä, millainen on positiivinen kauppakokemus.

Viimeksi muokattu:
Mitä katselin niin nopeasti ainakin näyttää siltä että jokainen palaute on positiivinen, ehkä missasin mutta kysytään nyt vielä että oletko sinä ja @santtu_96 laittaneet negatiiviset palautteen (otaksun että tuo ei teistä ollut kuitenkaan positiivinen kauppakokemus)?

EDIT: näköjään on kuitenkin rehti mies vaikka kaupat eivät onnistuneet ja oli tosi positiivinen, iloinen ja hyvä kauppakokemus?
1746899735543.png
Posit lähinnä siitä, että rahat tuli takaisin. En huomannut aiemmissa palautteissa viitteitä kusettamiseen ja profiilikin oli julkinen vielä silloin. Jos en olis rahoja saannu sovitusti takaisin olisin tottakai laittanut negatiiviset.

Posit lähinnä siitä, että rahat tuli takaisin. En huomannut aiemmissa palautteissa viitteitä kusettamiseen ja profiilikin oli julkinen vielä silloin. Jos en olis rahoja saannu sovitusti takaisin olisin tottakai laittanut negatiiviset.
Vippailuista ehottomasti neutraali tai nega. :kahvi: Posit suht kaukana kun pyramidissaan makselee muilta ukotetuilla raheleilla aiemmille.

Ihan jo Elekku:n osalta harmittaa et hommansa mennyt solmuun, mutta myös foorumin kaupankäynnin.

Jos sillä on käsi halvaantunut ja aina tippuu kortti lattialle kun ottaa irti vaikka kuinka yrittäis varovaisesti ottaa.

Samalla kädellä yrittää sitten rahojakin palauttaa niin eihän se onnistu mitenkään....

minä yritin kerran ostaa kyseiseltä käyttäjältä virtalähdettä, oli ilmoitettu myyntiin kellonlyömällä X, tarjosin ketjuun HP:n - ehdolla, että kaikki kaapelit löytyy - kymmenen minuuttia myöhemmin.
Parin tunnin päästä ei ollut mitään kuulunut, mutta ilmo oli vaihdettu myyty-tilaan.

Oletin menneen kaupaksi muualla tai myyjän tulleen katumapäälle, mutta taisinkin välttyä kusetukselta. En tiedä miksi pani myydyksi, ajatteliko, että tuo kaveri ei mene lankaan kuitenkaan, lol.

YV:llä uhkailijat pitäis viedä ladon taakse. Tai takaisin peruskouluun kun huijareilla lie aivotoiminta vajaata muutenkin. Kyllä, tämä oli vittuilua.

Ja laittakaa ne negat tai edes neutraalit, tuonkin kaverin palautehistoria oli tähän asti puhdas (ja uhreja on satavarmasti enemmän kuin tähän ketjuun on ilmoittautunut).
Kostonegat saa ylläpito pois ja nuo koijarit lähtee banniin muutenkin kun jäävät kiinni.

Samalla kädellä yrittää sitten rahojakin palauttaa niin eihän se onnistu mitenkään....

minä yritin kerran ostaa kyseiseltä käyttäjältä virtalähdettä, oli ilmoitettu myyntiin kellonlyömällä X, tarjosin ketjuun HP:n - ehdolla, että kaikki kaapelit löytyy - kymmenen minuuttia myöhemmin.
Parin tunnin päästä ei ollut mitään kuulunut, mutta ilmo oli vaihdettu myyty-tilaan.

Oletin menneen kaupaksi muualla tai myyjän tulleen katumapäälle, mutta taisinkin välttyä kusetukselta. En tiedä miksi pani myydyksi, ajatteliko, että tuo kaveri ei mene lankaan kuitenkaan, lol.

YV:llä uhkailijat pitäis viedä ladon taakse. Tai takaisin peruskouluun kun huijareilla lie aivotoiminta vajaata muutenkin. Kyllä, tämä oli vittuilua.

Ja laittakaa ne negat tai edes neutraalit, tuonkin kaverin palautehistoria oli tähän asti puhdas (ja uhreja on satavarmasti enemmän kuin tähän ketjuun on ilmoittautunut).
Kostonegat saa ylläpito pois ja nuo koijarit lähtee banniin muutenkin kun jäävät kiinni.

En suosittele uhkauksien tekoa. Voit pian olla itse maksumiehenä asiassa valitettavasti ja sillon makselet tollaselle viemärissä asuvalle rahaa.

Toki mä olen kerran saanu itse tuurilla rahani takaisin kyllä kun huijari myi torissa samaa näyttistä kaveri sit sopi kaupat, mentiin paikan päälle saatiin näyttis takas ja hieman vaivan palkkaa, perässä kyllä tuli uhkauksia jne mut sanottiin et soitappa poliisi paikalle sitten niin ei sillon kelvannu.

Mitä tulee tähän että näyttis tippunut jne niin joskus voi tuolla tavalla käydäkkin mutta harvinaista. Toki jos myyr jotain irroita se TOIMIVANA ja paketoi myyntipakettiin ja sitä ennen ota kuvat nimilappujen kera siitä jos tarve niin ei tipu.

Monesti täälläkin hälyttää se että myydään tavaraa uuden tieltä ja lukee et irrotetaan kun uusi osa saapuu.. Ei vaan sit vasta myyntiin kun esim prossu putsattu tahnoista ja se on ehkänä irti niin ei käy kämmejä.

Mitä tulee kotivakuutukseen näissä niin sulla pitää olla laaja kotivakuutus sekään ei ole halpa. Maksat omavastuun, ikävähennyksen ja loput saat itsellesi. MUISTUTAN tässä et tällaista ei kannata tehdä useasti koska sillon jousut tarkastukseen sekä yhtiö voi esim irtisanoa sen sopparin sekä näistä korvauksista jää aina rekisteriin jälki.

Mut jos esim 2000€ näyttis nyt kastuisi et kaadat kaljat, vedet koneeseen tai tiputat ni kyllä mä ainakin ottaisin tuosta 2000€ sen 1300-1400€ kotiin päin enkä heittäis johonkin roskikseen.

Valitettavaa et näitä peliongelmaisia löytyy et menee omat, perheen, ystävien, vaimojen rahat ja selityksiä miljoona.

Toivon et saavat apua mut jos ihminen ei sitä ota ja jatka ni ymmärrys loppuu siihen.

Joo voihan oikeasti sattua vahinko - tuskin samana päivänä kahdelle eri näyttikselle kuitenkaan... - ja tod näk jotkin oman elämän ongelmat on näissä taustalla niitä väheksymättä, mutta toimit kaikesta huolimatta joko oikein tai väärin silti.

Ongelmat ratkotaan hakemalla niihin apua eikä muita huijaamalla. Nimim. kok. löyt.
Mutta alkaa mennä ohi aiheen joten seuraavaa koijaria odottaessa.

roskissa.png

Eli 2 eri näyttistä menee samana päivänä rikki juuri ennen postitusta. Toiselle palautti rahat ja toiselle ei. Menikö minulta kusetetut rahat sitten Santulle palautukseen kun 7800XT on selvästi halvempi kuin 4090 FE.
Mulla oli aikanaan murossa kauppoja tehdessä vähän vastaavat kaupat, onneksi vaan oli joku GeForce 9600 GT, mutta tyyppi vetkutteli ja vetkutteli (koska ei mitään näyttistä ollut), paras selitys oli ettei lähettänyt kun pakettia postiin viedesään fillarilla kaatui ja paketti meni kaatuessa murskaksi, laittoi sitten roskiin :D

Tässä juuri lähiaikoina itselläkin oli tuollainen kauppakokemus, että myyjä vastaili ensinnäkin tyyliin tunnin viiveellä -> Erikoista, mutta päädyin silti tuotteen maksamaan kun kuvat ja kerrottu ostoajankohta vaikutti järkevältä yms, mutta siitäpä alkoikin odottelu. Lupasi postittaa samantien. Pari päivää meni ja aloin kyselemään missä tuote viipyy, että pääsikö postiin. Oli monenlaisia selityksiä, ensin tyttöystävä oli lähtenyt autolla töihin, niin ei päässyt postiin (myyjän osoitteesta lähimpään postiin mapsin mukaan 150metriä). Seuraavana päivänä ei ollut muistanut viedä. Sitten piti viedä, mutta oli taas jotakin muuta, olikohan yllättäen työpäivä. ...Lopulta kortti kuitenkin pääsi postiin, tuli perille ja toimi ihan normaalisti.

Jos jotain, niin edes joskus tuollaiset epäilyttävätkin tapaukset kääntyy "onnistuneeksi" kaupaksi. Yleensä ei toki näin ole -jos jotain tuntuu olevan vialla, niin hyvin usein on. Pointtina, ettei kannata heti lähteä leimaamaan huijariksi tai alkaa ketään nimittelemään (ei sillä että täällä niin yleensä tehtäisikään). Aktiivinen kannattaa olla ja kysellä myyjältä tavaran perään, mikä on tilanne ja jos ei muuta, niin pyytää rahojen palautusta.

Mikä tässä tunnin viiveellä vastaamisessa oli erikoista??

Tuolla myyntiketjuissakin on alkanut näkymään "perun tarjouksen kun myyjää ei kiinnosta vastaillaan"-viestejä niin, että tarjottu tyyliin 13:30 jotain ja 15:10 editoitu viesti tohon

:sholiday:

Tämä on vaan nykyaikana uusi normaali monille, että jos asia ei tapahdu viidessä sekunnissa niin toinen ei ole tosissaan kauppaa käymässä / muuta asiaa tekemässä

Tuolla myyntiketjuissakin on alkanut näkymään "perun tarjouksen kun myyjää ei kiinnosta vastaillaan"-viestejä niin, että tarjottu tyyliin 13:30 jotain ja 15:10 editoitu viesti tohon

Tämä on vaan nykyaikana uusi normaali monille, että jos asia ei tapahdu viidessä sekunnissa niin toinen ei ole tosissaan kauppaa käymässä / muuta asiaa tekemässä
Tullut huomattua

Mikä tässä tunnin viiveellä vastaamisessa oli erikoista??
Se, että yleensä iotechissä vastaus tulee vartissa jos on tullakseen. Erikoista=ei tavannomaista, ei sen erikoisempaa. Kuitenkin maksamisen jälkeen tuokin myyjä alkoi vastaamaan vartin sisällä

Kohtalaisen tiheä vastausväli olisi mukava, jos vuorokauden käyt kauppaa ja aina kestää tunti-2 saada vastaus, niin ei siinä kovin montaa kysymystä ehdi tekemään/kaupanteko on todella hidasta. Ymmärrän, ettei kukaan ole tavoitettavissa kokoajan -yöllä usein nukutaan, eikä töissä välttämättä pääse vastailemaan.

Normaalistihan täällä ei tarvitse kysyä kuin:
"Maksaisin summan xx, tehdäänkö kaupat?" ja sitten "Miten haluat että maksan?"

Kuitenkin jos kohteessa ei lue edes tuotteen koko nimeä saati ole kuvaa, niin muutamaan kysymykseen olisi mukava saada vastaus ja mielellään järkevissä ajoin. Parempi jos myyjä viitsisi panostaa ilmoitukseen sen verran, ettei itsenstäänselvyyksiä tarvitse jokaisen ostajaehdokkaan kysellä

Se, että yleensä iotechissä vastaus tulee vartissa jos on tullakseen. Erikoista=ei tavannomaista, ei sen erikoisempaa. Kuitenkin maksamisen jälkeen tuokin myyjä alkoi vastaamaan vartin sisällä

Kohtalaisen tiheä vastausväli olisi mukava, jos vuorokauden käyt kauppaa ja aina kestää tunti-2 saada vastaus, niin ei siinä kovin montaa kysymystä ehdi tekemään/kaupanteko on todella hidasta. Ymmärrän, ettei kukaan ole tavoitettavissa kokoajan -yöllä usein nukutaan, eikä töissä välttämättä pääse vastailemaan.

Normaalistihan täällä ei tarvitse kysyä kuin:
"Maksaisin summan xx, tehdäänkö kaupat?" ja sitten "Miten haluat että maksan?"

Kuitenkin jos kohteessa ei lue edes tuotteen koko nimeä saati ole kuvaa, niin muutamaan kysymykseen olisi mukava saada vastaus ja mielellään järkevissä ajoin. Parempi jos myyjä viitsisi panostaa ilmoitukseen sen verran, ettei itsenstäänselvyyksiä tarvitse jokaisen ostajaehdokkaan kysellä
Höpö höpö.
Missään vartissa yleensä vastauksia tule. Enkä kyllä odotakaan, lähtökohtaisesti saman päivän aikana odotan vastausta.
Ihmisillä muutakin tekemistä kuin päivystää foorumiviestejä, niinkuin pitääkin.

Mutta joo, vielä itseäkin jaksaa kummastuttaa huonot ilmot.
Onneksi ilmoituspohja on pakollinen. Ja onneksi aika moni tajuaa että ei sitä infoa voi liian paljoa myytävästä tuotteesta antaa.
Itse ainakin pyrin siihen, ettei kysyttävää hirveästi jäisi. Ja jos jotain tulee mieleen niin äkkiäkös sitä käy editoimassa lisää ilmoon.
Maalaisjärkeähän tuo ilmon tekeminen on, ei sen kummempaa. Katoavaa luonnonvaraa vain sekin...

Höpö höpö.
Missään vartissa yleensä vastauksia tule. Enkä kyllä odotakaan, lähtökohtaisesti saman päivän aikana odotan vastausta.
Ihmisillä muutakin tekemistä kuin päivystää foorumiviestejä, niinkuin pitääkin.

Mutta joo, vielä itseäkin jaksaa kummastuttaa huonot ilmot.
Onneksi ilmoituspohja on pakollinen. Ja onneksi aika moni tajuaa että ei sitä infoa voi liian paljoa myytävästä tuotteesta antaa.
Itse ainakin pyrin siihen, ettei kysyttävää hirveästi jäisi. Ja jos jotain tulee mieleen niin äkkiäkös sitä käy editoimassa lisää ilmoon.
Maalaisjärkeähän tuo ilmon tekeminen on, ei sen kummempaa. Katoavaa luonnonvaraa vain sekin...
Sinä vastasit omaan postaukseeni 6 minuutissa. Ei se mitenkään tavatonta ole, että vastaukset tulee vartin sisällä. Jotkut ostajat kyllästyvät hyvin nopeasti ja vetävät tarjouksensa pois.

Näitä on kautta foorumihistorian ollut kahta koulukuntaa. Osa pahoittaa mielensä kovasti, osa ei. Mielestäni tuo ei ole mikään ongelma jos myyjä ei ole hyväksynyt tarjousta. Parhaimmilaan myyjä saa vaan "ilmaisen" ilmoituksen noston tuolla. Itselle on ostaja tehnyt ohareita n.1/10 tapauksista. Erään kerran näyttiksen kaupat peruuntuivat 4 kertaa putkeen, kunnes itse kyllästyin -> Ilmoitus poistoon ja tavara kaappiin. Tuo oli toki hyvinkin poikkeuksellinen kokemus, mutta myynti-ilmoituksen poistosta kuukauden päästä joku YV:llä kyseli, voisinko myydä tuotteen hänelle ja kaupat menivät jouhevasti

Oikeasti harmittavia on tarjoajat tai varaajat, jotka katoavat kuin tuhka tuuleen. Jotenkin ymmärtää, että ostajasta voi tuntua hankalalta perua, jos on jättänyt tarjouksen, jonka myyjä on hyväksynyt. Mutta jos noin on, niin parempi fiilis kaupoista jäisi molemmille, kun ilmoittaa rehdisti perumisesta eikä katoa. Rehdistä toiminnasta ei itselle ole huonoja fiiliksiä jäänyt

Ei se ongelma olekaan sinänsä, mutta sietäisihän tuota saada vastausaikaa hieman enemmän kuin tunti-pari kun saattaa olla vaikka töissä eikä päivystämässä foorumiloita.

Niistä saa sähköposti-ilmoitukset käyttöön vastauksista myyntiketjuun. Itsellä on aina päällä, mutta sitten taas YV:istä on sähköpostiviestit pois päältä, niin kerran on melkein myyty väärälle henkilölle (YV:ssä oli HP ja ketjussa oli HP. YV:llä ensin).

Minä olen jopa tuonut yhden tällaisen perujan tähän ketjuun - ja sain kuulla, että ihan normaalia ja ok. Nyt vaan hyväksyn tämän ja sillä mennään. En mitään palautetta antanut, mietin vaan julkisesti, onko tämä hyvää tapaa. Nähtävästi on.

Pahimpia ovat kuitenkin ostajat, jotka eivät vastaa viesteihin ja sitten olisi jonossa monta, jotka hoitaisivat kaupat heti. Sittenkun tarjoavat HP:n, niin olet kiinni viestittelyssä heidän kanssaan.

Jos ei osta, sitten ei osta. Pahin, mitä voi tapahtua, on negatiivinen/neutraali palaute.

--

Lisäksi olen myös itse tehnyt niin, että kun on saatava näytönohjain jonkun tutun mukulan pelikoneeseen yllättäen , että toimii Minecraft, niin olen tarjonnut useaan kohteeseen, mutta kertonut rehellisesti, että olen ostamassa ensimmäistä näistä, enkä kaikkia. Se oli myyjille kaikille ok, tai ainakaan en saanut vihaisia viestejä :)

Saa, mutta en minä esimerkiksi voi työajalla päivystää omaa sähköpostia. Kyllä on voitava odottaa edes saman päivän iltaan tai jos on noin kiire, haettava kaupasta.
Tämä. Olisi vähän liikaa että nettiin laitettu myynti-ilmoitus tarkoittaisi 24/7 päivystystä.

Säännötkin sanovat että tarjous on sitoutuminen kauppaan, joten ei peruminen senkään puolesta ole ok. Itse ainakin laitan neutraalin palautteen perumisesta ja negan jos näyttää siltä että seuraava ostaja ostaakin muualta sen takia.

Tämä. Olisi vähän liikaa että nettiin laitettu myynti-ilmoitus tarkoittaisi 24/7 päivystystä.

Säännötkin sanovat että tarjous on sitoutuminen kauppaan, joten ei peruminen senkään puolesta ole ok. Itse ainakin laitan neutraalin palautteen perumisesta ja negan jos näyttää siltä että seuraava ostaja ostaakin muualta sen takia.
Se on ok, että ensivastauksessa kestää, mut jos vastaillaan viesti per vuorokausi tahtia, nii ei sekää ok ole. Yhtälailla voisi foorumilla sen verran malttaa odottaa, josko sieltä 1-15 minuutin sisään / samana iltana tulisi kauppakumppaniltaki viestiä takas ja sais about yhdellä istumalla juteltua kaupat. Eikä niin, että vastataan viestiin ja palataan foorumille sit taas vasta seuraavana iltana.

Minun puolesta tarjouksen peruminen - jos myyjä ei ole vielä vastannut tarjoukseen - syyllä löysin paremman / halvemman / en tarviikaan on ihan ok, mutta tuommoset just parin tunnin päästä editoidut "perutaan kun ei myyjästä kuulu" on ihan hiekkalaatikkotouhua.

HP on sitten taas heti sitova niinkun säännöissä sanotaan.

Niin kauan on ok perua tarjous vaikka HP jos myyjä ei ole ehtinyt sitä hyväksymään. Parempi kummallekin osapuolelle ettei jää useaksi päiväksi odottamaan kumpikaan.

Ehdottomasti samaa mieltä, muutenhan esim. jotkut tämänkaltaiset tilanteet:

Missä itse olin harkitsemassa kuulokkeiden ostoa ja kyselin tarkempia tietoja & tein tarjousta mutta sitten ihan eri langasta sain lukea miten myyjä jopa alkoi kyselemään tunnuksensa poistoa ja eli jotain draamaa sekä aikoi haastaa foorumia oikeuteen jne.. noh, hän editoi tuon myydyksi mutta ei ole vielä tähänkään päivään vastannut lankaan ja siinä oleviin kysymyksiin.

Eli olisi se oikeasti aika naurettavaa jos joutuisi jopa vuosia odottamaan "löyhässä hirressä" jos erehtyy tarjoamaan HP:n eikä sitten syystä X myyjä palaa aiheeseen.. mutta jos säännöt sanoisivat että "on sitova ja pakko" niin siinä sitten odottelisi...

Jos ei 24h sisällä reagoida hp:n huutamisen jälkeen puolin tai toisin, niin katse kohti seuraavaa tuotetta/ostajaa. Ihan yksi vitun maku mitä säännöissä sanotaan. Ei kai nyt mikään hp:n huutaminen vuosiksi sido myyjää/ostajaa. Nyt taas joku järki tähän touhuun.

Jos ei 24h sisällä reagoida hp:n huutamisen jälkeen puolin tai toisin, niin katse kohti seuraavaa tuotetta/ostajaa. Ihan yksi vitun maku mitä säännöissä sanotaan. Ei kai nyt mikään hp:n huutaminen vuosiksi sido myyjää/ostajaa. Nyt taas joku järki tähän touhuun.
No "vuosiksi" on nyt taas ihan naurettava kommentti, vaikka et nyt varmaan sitä ihan noin tarkoittanut.
Perus maalaisjärki pitäisi riittää. 24h on myös aika lyhyt, imo. Varsinkin vloppuna itsellä muutakin tekemistä kuin meilejä/foorumia katsella.
Joku 48h, jos nyt pitää joku aika sanoa.

Täällä tehdään väkisellä, en siis retaletta nyt tarkoita vaan yleisesti, kärpäsestä härkänen.
Kohta 10v on iotech pyörinyt ja hyvin on pitkälti pärjätty ilman liian tarkkaa ohjeistusta.

Täällä tehdään väkisellä, en siis retaletta nyt tarkoita vaan yleisesti, kärpäsestä härkänen.
Kohta 10v on iotech pyörinyt ja hyvin on pitkälti pärjätty ilman liian tarkkaa ohjeistusta.

Kevyellä kynnyksellä tähän ketjuun vaan epäillyt ja tulkinnanvaraisuudet. Usein on ainakin huono kauppakokemus, vaikkei olekaan huijari kyseessä.

Mieluummin näin, kuin että tehdään sääntöjä jokaiselle erikoistapaukselle ja pakotetaan kaikki lukemaan ne.

Eilen tuli tännekin rahat kun pelottelin tekemättömällä rikosilmoituksella.
Mistä lie rahat saatu.. uhkapeliongelma on sairas addiktio ja valtavan iso ongelma Suomessa. Nettipelit pitäisi kieltää kokonaan. Hyvä että palautti rahasi (teit sen suhteen oikein).

Artikkeli varmaan voi olla tässä kuitenkin jos ei siitä ei tässä jatketa sen enempää. Liittyy nettihuijareihin kuitenkin olemattomien tavaroiden myynnillä, vaikkei jutussa mainitakkaan.

Tässä taas pari vinkkiä kaupankäyntiin.

Kauppojen peruuntuminen myyjän vuoksi maksun jälkeen ei ole positiivinen kauppiaskokemus ellette olleet pikavippaamassa. Tuosta aina jätettävä neutraali vähintään. Puolet näistäkin pikavipeistä olisi jäänyt toteutumatta, jos siellä olisi ollut kaksi peräkkäistä "pudotti näyttiksen lattialle ja palautti rahat" - neutraalia.

Tehkää petoksesta rikosilmoitus aina, jotta poliisi pystyy sarjoittamaan näitä. Tuostakaan sarjavippaajasta eivät kaikki ole saamassa rahojaan takaisin. Myös pelkät petoksen yritykset kannattaa poliisin mukaan ilmoittaa. Ehkä se loppuu jo alkuunsa, kun poliisi soittaa tekijälle.

Tässä taas pari vinkkiä kaupankäyntiin.

Kauppojen peruuntuminen myyjän vuoksi maksun jälkeen ei ole positiivinen kauppiaskokemus ellette olleet pikavippaamassa. Tuosta aina jätettävä neutraali vähintään. Puolet näistäkin pikavipeistä olisi jäänyt toteutumatta, jos siellä olisi ollut kaksi peräkkäistä "pudotti näyttiksen lattialle ja palautti rahat" - neutraalia.

Tehkää petoksesta rikosilmoitus aina, jotta poliisi pystyy sarjoittamaan näitä. Tuostakaan sarjavippaajasta eivät kaikki ole saamassa rahojaan takaisin. Myös pelkät petoksen yritykset kannattaa poliisin mukaan ilmoittaa. Ehkä se loppuu jo alkuunsa, kun poliisi soittaa tekijälle.
Ehdottomasti. Poliisi soitti mulle heti pari päivää ilmoituksen tekemisen jälkeen, eli on siellä joku näitä selvittelemässä.

Ehdottomasti. Poliisi soitti mulle heti pari päivää ilmoituksen tekemisen jälkeen, eli on siellä joku näitä selvittelemässä.

Minulle on oikeasti tullut poliisilta pari kirjettä, että "jätetään tutkimatta, kun on niin pieni rikos".

Ehkä tämänkin takia on syytä setä @Nom neuvot kuunnella, kun jos siellä on 3+ tyyppiä huijattu (tai yritetty), niin voi olla enemmän motivaatiota tutkia näitä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 552
Jäsenet
77 629
Uusin jäsen
migueli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom