Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Nyt alkaa käyttäjän @Aape kanssa tehdyt kaupat kääntyä negatiivisen puolelle. Myynti-ilmoitus on näköjään jo editoitu tyhjäksi, mutta kyseessä oli siis Rampage III Gene emolevy, muistit, prossu ja jäähy hintaan 30 € + 10 euron lisähinnalla R9 280 näytönohjain.

Sunnuntaina 30.3 kävin hakemassa kamat, jotka hänen isänsä luovutti minulle.

Kotona vehkeitä purkaessani prosessorin alta paljastui ikävä yllätys:

rampage iii gene socket.jpg

Kannassa on vääntyneitä pinnejä kolmessa kohdassa ja pari pinniä on poikki. Ilmoitin asiasta myyjälle heti seuraavana päivänä ja sanoin että haluan purkaa kaupat. Myyjä on käynyt foorumilla viimeksi tiistaina ja on ilmeisesti nähnyt viestini, mutta ei ole vastannut.

Lähetin myyjälle uuden viestin torstaina ja tiedustelin että onko hän käymässä joskus täällä päin, jotta minun ei tarvitse lähteä viemään osia takaisin hänelle. Ei vastausta tähänkään viestiin.

Kolmannen viestin lähetin tänään lauantaina pari tuntia sitten ja kysyin pääseekö hän hakemaan kamat huomenna. Radiohiljaisuus jatkuu.

Nyt minulle ei nähtävästi jää muuta vaihtoehtoa kuin ajaa omalla kustannuksellani myyjän ovelle ja ruveta selvittämään asiaa paikan päällä hänen tai hänen isänsä kanssa. Jos joudun viemään nämä takaisin omalla autollani, niin aion vaatia myös kilometrikorvausta 0,59 € / km, mikä tekee reilut parikymmentä euroa.

Eli nyt @Aape otappa yhteyttä pikaisesti niin hoidetaan tämä kauppojen purku kuntoon ilman isompaa hässäkkää.

Googlen avulla löyty samantapainen kuva mutta tuossa on "Luumu 11.3.25" vähän outoa että täällä sitten ei ole nimimerkkiä laittanu tuohon myynti-ilmoitukseen jos hänellä toi ps5 edes on.

1743851706419.jpeg
Tuo kuva on sama, kuin tuossa ilmoituksessa, mutta eri tavalla rajattu ja ilman luumu-suodatinpussia, ilmoituksen kuvaksi on valittu sellainen, josta tuo nimimerkki puuttuu. Ostettu Gigantista 2.3.25? Luumun ilmoitus on ollut Tori.fi:ssä jo 28.2.2025? Suodatinpussikuva-ilmoituksen sijaintina Torissa on kuitenkin ollut Helsinki, eli sama kuva, mutta paikkakunta vaihtunut. Jos tuohon ilmoitukseen vielä saisi päivitetyn kuvan, jossa näkyy lemmings suosatinpussissa niin epäilykset hälvenee.

- Palautteita 0, vaikka kauppaa tehty
-Myynti-ilmoitukseen tuore käyttäjä osoittanut kiinnostusta ja ostanut heti jopa jäsenyyden, mutta ei jättänyt negatiivista, eikä positiivista palautetta
- Tuote merkitty myydyksi (eli luovutettu ostajalle?, raha vaihtanut omistajaa ja kohde merkitty lopulta myydyksi)
- Tuote laitettu uudestaan myyntiin uudella ilmoituksella
- Historiatietojen mukaan samalla kuvalla, ilman suodatinpussia, eri nimimerkillä ollut myynnissä Helsingissä

1.jpeg
2.jpeg

@lemmiwinks saako päivitettyä kuvaa, jossa näkyy lapulla nimimerkki, kuvaa kuitista, jossa sutattu nimet tms. tiedot, niin voisi mennä paremmin kaupaksi, ja mihinkäs tuo aiempi kauppa kaatui, kun piti sama laittaa uudestaan myyntiin?

Nyt alkaa käyttäjän @Aape kanssa tehdyt kaupat kääntyä negatiivisen puolelle. Myynti-ilmoitus on näköjään jo editoitu tyhjäksi, mutta kyseessä oli siis Rampage III Gene emolevy, muistit, prossu ja jäähy hintaan 30 € + 10 euron lisähinnalla R9 280 näytönohjain.

Kannassa on vääntyneitä pinnejä kolmessa kohdassa ja pari pinniä on poikki. Ilmoitin asiasta myyjälle heti seuraavana päivänä ja sanoin että haluan purkaa kaupat. Myyjä on käynyt foorumilla viimeksi tiistaina ja on ilmeisesti nähnyt viestini, mutta ei ole vastannut.

Lähetin myyjälle uuden viestin torstaina ja tiedustelin että onko hän käymässä joskus täällä päin, jotta minun ei tarvitse lähteä viemään osia takaisin hänelle. Ei vastausta tähänkään viestiin.

Kolmannen viestin lähetin tänään lauantaina pari tuntia sitten ja kysyin pääseekö hän hakemaan kamat huomenna. Radiohiljaisuus jatkuu.

Nyt minulle ei nähtävästi jää muuta vaihtoehtoa kuin ajaa omalla kustannuksellani myyjän ovelle ja ruveta selvittämään asiaa paikan päällä hänen tai hänen isänsä kanssa. Jos joudun viemään nämä takaisin omalla autollani, niin aion vaatia myös kilometrikorvausta 0,59 € / km, mikä tekee reilut parikymmentä euroa.

Eli nyt @Aape otappa yhteyttä pikaisesti niin hoidetaan tämä kauppojen purku kuntoon ilman isompaa hässäkkää.
Ikävä kyllä joudun toteamaan sinun harmiksesi ja myyjän hyväksi, että nyt on semmoinen "voi voi" tilanne.

Edit: Jos myyjällä ei ollut ilmoituksessa kuvaa ehjästä kannasta, niin nyt jää ihan omaksi tappioksi. Myyjää tai ostajaa puolustelematta.

Edit2: hieman humalassa kirjoitettu (pahoittelut)

Edit3: soittaisin poliisit jos joku tulisi oven taakse sunnuntaina huutelemaan ja haluaisi perua kaupat :D

Edit4: Ja kyllä ne huijari ukkelit ymmärtää siinä kohtaa jos ovat omalta ovelta myyneet rikkinäistä tavaraa ns. "väärälle tyypille"

Viimeksi muokattu:
Ikävä kyllä joudun toteamaan sinun harmiksesi ja myyjän hyväksi, että nyt on semmoinen "voi voi" tilanne.

Edit: Jos myyjällä ei ollut ilmoituksessa kuvaa ehjästä kannasta, niin nyt jää ihan omaksi tappioksi. Myyjää tai ostajaa puolustelematta.

Ei kai tää nyt mikää "voi voi" -tilanne oo?

Kai ostajalla on oikeus olettaa, että ostetut kamat toimii, jos myyjä ei niitä SER-osastolla myy eikä myynti-ilmoituksessa ole maininnut, että ovat rikki? Se et jättää pistämättä kuvan ehjästä tuotteesta ei tarkoita et sit pitää olettaa sen olevan paskana.

Ei kai tää nyt mikää "voi voi" -tilanne oo?

Kai ostajalla on oikeus olettaa, että ostetut kamat toimii, jos myyjä ei niitä SER-osastolla myy eikä myynti-ilmoituksessa ole maininnut, että ovat rikki? Se et jättää pistämättä kuvan ehjästä tuotteesta ei tarkoita et sit pitää olettaa sen olevan paskana.
Tässä on myös käyty ilmoitus nollaamassa heti, kun ostaja on kysellyt asiasta, mutta mitään ei ole vastattu kyselyihin. Haiskahtaa aika vahvasti siltä että myyjä tiesi tarkkaan, mitä on myymässä.

Rikosilmoitus tuskin tässä auttaa, sana sanaa vastaan, siinä mielessä kyllä voi voi tilanne, ikävä kyllä.

Et sitten noudon yhteydessä tarkistanut tavaraa? Taitaa mennä oppirahojen piikkiin tämä.

Et sitten noudon yhteydessä tarkistanut tavaraa? Taitaa mennä oppirahojen piikkiin tämä.

Kuka ottaa prossun kannasta irti ostotilanteessa, varsinkin kun ostetaan jotain kolmenkympin antiikkikamoja? Siinä on vielä jäähykin päällä oletettavasti.
Mulla on ainakin puolen sataa noutokauppaa myyjän roolissa, pari kokonaista konetta ja näyttöjä on pari ostajaa halunnut katsoa että virrat tulee, joku sovittu peli lähtee päälle ja ei mitään ilmeistä vikaa ole (mítään tunnin testialusessiota jos joku randomi haluaa niin tervemenoa ostamaan joltain muulta...), yksittäisten komponenttien osalta ei muistaakseni ikinä kukaan ole kysynyt mitään testailua, osa ei katso edes että paketissa on luvattu osa.

Tässä myös pari juttua joiden perusteella voi uskoa, että emolevyssä on ollut vikaa jo silloin kun se on ollut myyjällä. Tämän kuvan sain myyjältä yyveellä:

IMG_1108.png

Huomaatteko miten muistit on laitettu vähän oudosti? Muistipaikat A2 ja A1 on jätetty tyhjiksi, vaikka ohjekirjan mukaan neljä muistikampaa pitää laittaa paikkoihin A1, B1, C1 ja A2. Eli jostain syystä muisteja ei ole asennettu ohjekirjan mukaan. Herää kysymys miksi.

rampage iii gene manual dimm slots.png

Oma veikkaukseni on, että ne on jätetty tyhjiksi, koska niissä on vikaa. Ainakin vasemman alakulman vääntynyt pinni on yhteydessä A2 ja A1 muistipaikkoihin kuten emon kaaviokuvasta näkyy ja voi olla että ne ovat pimeänä.

rampage iii boardview.png

Kokeilemallahan tuo selviäisi, että toimivatko nuo muistipaikat vai eivät, mutta eipä se tilannetta muuta miksikään. Pinnit ovat vinossa joka tapauksessa ja turha noita muistipaikkoja on ruveta testailemaan kun kaupan purku on edessä kuitenkin.

Mulla oli samanlainen keissi vähän aikaa sitten mutta myynti-ilmoituksessa oli kuva prossukannasta ja myyjän kanssa molemmat todettiin, että oli rikki myydessä jo mutta jos ei ois ollut kuvaa prossukannasta niin millä olisin todistanut etten ole itse rikkonut?

Kyllähän tuosta on vaikea todistaa ettei ole itse rikkonut?

Moniko purkaa prosessorijäähyn + prossun pois tuossa tilanteessa?
En osaa tuohon vastata kuinka moni purkaa. Onko koko jäähdytintä edes ollut ostotilanteessa paikallaan? Onko purkaessa tapahtunut sitten jotain mikä olisi nämä pinnit rikkonut?

Hankalaa se on yksityisten välisessä kaupassa alkaa kauppaa purkamaan. Kyse kun on vielä loppujen lopuksi melko mitättömistä summista. Ostajaa tietysti harmittaa asia, sen ymmärrän.

Sivuhuutelen täältä että Kalakukkokeisarilla on tilillään ostajan roolissa 74 positiivista palautetta ja kirjoittajana vuosikausia jatkunut SER-komponenttiblogi, että sikälikin mun on vaikea uskoa, että hän tässä turhasta valittaisi tai omaa mokaansa koittaisi vierittää myyjän niskoille. Mutta mitään hyötyähän tästä kommentista ei valitettavasti ole, eiköhän myyjä tule jatkamaan radiohiljaisuuttaan hamaan loppuun asti ja palaa uudella nickillä joskus, jos palaa, kun tällä nykyisellä 0 kauppiaspalautteen(*) tilillä ei ole enää mitään virkaa.

((*) @Kalakukkokeisari hoi, missä hyvin ansaittu nega!)

Edit3: soittaisin poliisit jos joku tulisi oven taakse sunnuntaina huutelemaan ja haluaisi perua kaupat :D

Edit4: Ja kyllä ne huijari ukkelit ymmärtää siinä kohtaa jos ovat omalta ovelta myyneet rikkinäistä tavaraa ns. "väärälle tyypille"
Että sellaiset pikkutuntien voimafantsut. :) Poliisista tuumaisi että "voi voi ja suorista selkärankasi, hoida asiasi itse".

Toisekseen, et pysty soittamaan poliiseja, puhelut menevät hätäkeskuksen kautta, arvioivat tilannetta ja ku kerrot että joku soittaa ovikelloasi, kehottavat soittajaa lopettamaan häiriköinnin. Poliisin suoraa numeroa ei ole enää.

Alta lyhyesti ja tyhjentävästi, se ei ole koskaan riittänyt että jättää kertomatta jotain olennaista, sillä ei luistella irti normaaleista kauppatavoista. Mikäli muuta ei kerrota, tuote on lähtökohtaisesti ehjä, joka kerta.

"Petoksesta tuomitaan se, joka toisen kustannuksella hankkii itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä. Petoksessa voi olla kyse myös siitä, että joku saa toisen vahingoittaakseen tätä, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksikäyttämällä tekemään tai jättämään tekemättä jotakin, mikä aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehdytetylle tai sille, jonka eduista erehdytetty pystyi määräämään. Kaupanteossa petos on usein toisen erehdyttämistä kaupan solmimiseen."

"Myyjän puolelta erehdyttäminen voi olla suoraan valehtelemista kaupan kohteesta tai puolitotuuksien esittämistä. Se, jos myyjä yrittää salata kaupan kohteen huonot puolet mutta korostaa hyviä, voi täyttää petoksen tunnusmerkistön."

Viimeksi muokattu:
Sivuhuutelen täältä että Kalakukkokeisarilla on tilillään ostajan roolissa 74 positiivista palautetta ja kirjoittajana vuosikausia jatkunut SER-komponenttiblogi, että sikälikin mun on vaikea uskoa, että hän tässä turhasta valittaisi tai omaa mokaansa koittaisi vierittää myyjän niskoille. Mutta mitään hyötyähän tästä kommentista ei valitettavasti ole, eiköhän myyjä tule jatkamaan radiohiljaisuuttaan hamaan loppuun asti ja palaa uudella nickillä joskus, jos palaa, kun tällä nykyisellä 0 kauppiaspalautteen(*) tilillä ei ole enää mitään virkaa.

((*) @Kalakukkokeisari hoi, missä hyvin ansaittu nega!)
Iso kiitos sinulle. Tämä oli hyvän mielen kommentti ja arvostan sitä kovasti. :giggle: Kyllä tosiaan on tuota asennuskokemusta kertynyt ja jos jonkun komponentin rikon, niin pystyn kyllä pitämään sen omana vahinkonani, mutta muiden vahinkojen maksumieheksi en halua joutua. Eikä todellakaan ole tarvetta ryhtyä muutaman kympin (tai isompienkaan summien) takia vilunkipeleihin. Se on yksi hyvä puoli näissä ser-leikeissä, että jos jotain hajoaa, niin se ei tule kalliiksi.

Kauppiaspalautteen olin aikonut antaa vasta sitten kun asia on loppuun käsitelty, mutta voin käydä antamassa sen jo nyt. Pystyyhän sitä muuttamaan jos asialle saadaan sellainen loppuratkaisu, joka antaa siihen aihetta.

@Kalakukkokeisari

Jos myyjä ei vastaa niin ainoa mitä voit tehdä jättää negatiivisen kauppiaspalautteen ja myyjälle bannit alueelle.

Voihan tuosta rikosilmoituksen tehdä, mutta todennäköisesti poliisi jättää tutkimatta. Tarkastusoikeus ja sana sanaa vastaan.

Voi myös syytteen nostaa, mutta todennäköisesti maksatte molemmat kuluja, eikä voittajaa ole.

Voi myös mennä ovelle eskaloimaan tilannetta, mutta todennäköisesti siinä häviää oman aikansa, ajetut kilometrit ja saattaa saada keklun rintakehään tai sitten hapettaa myyjän ja maksaa itse korvauksia. :tdown:

Raportoin tuon viestisi, jos vaikka ylläpito tulisi kirittämään myyjää yhteyteen tai törkkäämään banneihin.

Laittakaa se nega vaikka samoilla lämmöillä kun käytte tähän ketjuun kirjoittamassa. Ne saa kyllä tarvittaessa aina poistettua jos semmoiseen tulee aihetta. Ainakin vähentää todennäköisyyttä sille että joku muu astuu samaan liukumiinaan sillä välin kun asiaa selvitetään.

Välillä turhauttaa lukea kun monta päivää ihmetellään että myyjä ei vastaa viesteihin ja rahat on jo lähetetty mutta palautelaatikko ammottaa edelleen tyhjyyttään...

@Kalakukkokeisari

Jos myyjä ei vastaa niin ainoa mitä voit tehdä jättää negatiivisen kauppiaspalautteen ja myyjälle bannit alueelle.

Voihan tuosta rikosilmoituksen tehdä, mutta todennäköisesti poliisi jättää tutkimatta. Tarkastusoikeus ja sana sanaa vastaan.

Voi myös syytteen nostaa, mutta todennäköisesti maksatte molemmat kuluja, eikä voittajaa ole.

Voi myös mennä ovelle eskaloimaan tilannetta, mutta todennäköisesti siinä häviää oman aikansa, ajetut kilometrit ja saattaa saada keklun rintakehään tai sitten hapettaa myyjän ja maksaa itse korvauksia. :tdown:

Raportoin tuon viestisi, jos vaikka ylläpito tulisi kirittämään myyjää yhteyteen tai törkkäämään banneihin.
Minulle jäi sellainen mielikuva noutoreissulta, että yhteenoton riskiä ei ole ja yritän löytää asiaan ratkaisun neuvottelemalla.

Minulle jäi sellainen mielikuva noutoreissulta, että yhteenoton riskiä ei ole ja yritän löytää asiaan ratkaisun neuvottelemalla.

Toki, jos alaikäinen niin ehdottomasti juttelemaan vanhemmille.

Ohjeeni oli yleinen, että paljoa ei ole juridisesti tehtävissä tuollaisessa tapauksessa ja oveen koputtelu johtaa monesti siihen ettei sitä avata. Usein päätyy haaskaamaan rahan lisäksi aikansa. Käytännössä ostaja siis heikoilla ja voi syyllistyä itse rikokseen "perintäreissullaan", lähtien vaikka kotirauhan rikkomisesta. :sori:

Toivottavasti asia selviää ja saat rahasi takaisin.

Miksi kukaan myymäsi ei ole laittanut edes palautetta?
Miksi myyt samoja tuotteita, eli miksi esim. ostit uuden PS5 kun juuri myit vanhan vaikka sanot että sama tuote olisi kyseessä?

@tapsa88 voitko tulla kertomaan mitä tapahtui?
Tulipa itsekin ostettua YV:llä Ryzen 9 7900 lemmiwinksiltä. Rahat maksettu, mutta odottelen seurantakoodia. Silmäilin vasta jonkin aikaa maksun jälkeen millaista lemmiwinksin menettely foorumilla on ollut ja muilta saatu vastakaiku vahvistaa epäilyjä huijauksesta.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
273 905
Jäsenet
77 090
Uusin jäsen
Seglaren

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom