Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ehkä näin. Oma tapani, mitä pidän hyvänä kuitenkin, on pitää ilmoitus muuten muokkaamattomana mutta laittaa ilmoituksen kärkeen ensimmäiselle riville teksti ei enää myynnissä tjsp ja laittaa otsikkoon myyty.
Niin, voihan sen "ei enää myynnissä" muokata myös otsikkoon vaikka ei poistaisi muita tietoja ilmoituksesta.
 
Näyttää tuossa viimeisimmässä muokatussa olevan "Ei myyty, saa poistaa" teksti. Näitä näkynyt jonkun verran ennenkin että jos onkin peruutettu myynti niin muokataan ilmoitus tyhjäksi.

Myydystä toki ei saa muokata tietoja pois kuten kyseinen käyttäjä on myös tehnyt.

Tosin kun katsoo muitakin hänen viestejään niin näyttää pikemminkin valmistelevan pakoa foorumilta. Eli kaikki hänen kauppaketjunsa mitkä olivat vielä auki on nyt muokattu. Tekisin mitä pikemmiten hänestä sen rikosilmoituksen jos rahoja ei ole vielä tullut takaisin ja tiedon siitä Sampsalle @paha . Ennenkuin hän pyytää että hänen tunnuksensa poistetaan ja tietonsa myös. (Sampsa on sanonut että jos rikosilmoitus on tehty tietoja ei poisteta, mutta jos toinen ehtii pyytää tunnuksen ja tietojen poistoa ei niitä tietoja tietysti enää saa takaisin...)
 
Tosin kun katsoo muitakin hänen viestejään niin näyttää pikemminkin valmistelevan pakoa foorumilta. Eli kaikki hänen kauppaketjunsa mitkä olivat vielä auki on nyt muokattu. Tekisin mitä pikemmiten hänestä sen rikosilmoituksen jos rahoja ei ole vielä tullut takaisin ja tiedon siitä Sampsalle @paha . Ennenkuin hän pyytää että hänen tunnuksensa poistetaan ja tietonsa myös. (Sampsa on sanonut että jos rikosilmoitus on tehty tietoja ei poisteta, mutta jos toinen ehtii pyytää tunnuksen ja tietojen poistoa ei niitä tietoja tietysti enää saa takaisin...)
No siellä oli juuri se yksi avoin ketju mikä nyt muodossa "Ei myyty, saa poistaa"
 
Niin, voihan sen "ei enää myynnissä" muokata myös otsikkoon vaikka ei poistaisi muita tietoja ilmoituksesta.

Niin no nämä nyt menee jo aika nyanssi tasolle miten kukakin haluaa sitten asian ilmaista tai mistä pitää päästä kommentoimaan. Pääpointti on se, että se itse alkuperäinen ilmoitus pysyy sellaisena kuin se on ollut.

Omissa keisseissä se näkyy jo otsikossa ei että ei enää myynnissä (punainen MYYTY) ja jos joku siitä vielä haluaa klikata ketjuun niin ensimmäiseksi tiedossa on, että ei myynnissä enää.
 
Viimeksi muokattu:
Niin no nämä nyt menee jo aika nyanssi tasolle miten kukakin haluaa sitten asian ilmaista tai mistä pitää päästä kommentoimaan. Pääpointti on se, että se itse alkuperäinen ilmoitus pysyy sellaisena kuin se on ollut.

Omissa keisseissä se näkyy jo otsikossa ei että ei enää myynnissä (punainen MYYTY) ja jos joku siitä vielä haluaa klikata ketjuun niin ensimmäiseksi tiedossa on, että ei myynnissä enää.
Kyllä, mutta jos se "ei enää myynnissä" lukisi jo otsikossa niin koko ketjua ei tarvitse edes avata.

Helpompaa kyllä olisi jos olisi "peruutettu" tagi kuten toisella foorumilla.
 
Kyllä, mutta jos se "ei enää myynnissä" lukisi jo otsikossa niin koko ketjua ei tarvitse edes avata.

Helpompaa kyllä olisi jos olisi "peruutettu" tagi kuten toisella foorumilla.
Joo o. Mutta jos siinä otsikossa jo lukee logona se punainen MYYTY niin koko ketjua ei edes tarvitse avata.

Vai?
 
No ainakin nyt on lukenut yksityisviestejä.
"Etzor
Liittynyt 24.11.2018
Viimeksi nähty tänään klo 18:38 · Lukee yksityisviestejä"
Joko @Paha. sait kontaktin myyjään ja rahat takaisin?
Väitti palauttavansa rahat. Ei ole näkynyt vielä, mutta kuulemma ei ollut ainakaan tänään 04:16 nähnyt minun lähettämiä rahoja tilillään.... :think:
 
Väitti palauttavansa rahat. Ei ole näkynyt vielä, mutta kuulemma ei ollut ainakaan tänään 04:16 nähnyt minun lähettämiä rahoja tilillään.... :think:

Oliko sillä joku Nigerialainen Säästöpankki? Näet tuon pankin tilinumeron perusteella ja isojen pankkien välillä siirto on aikalailla välitön.
 
Jos noin on niin saattaa sun myynneissä olla jotain pahasti vialla kun et muista mitä olet myynyt ;)

T: Ostoja sekä myyntejä jo ysärillä keltaisessa pörssissä, eikä vastaavaa ole vielä tullut vastaan :)

Ps: eniten tuossa huolestuttaa että olit edellisellä viikolla myytyä tuotetta myymässä jo parille ihmiselle...
Pahasti vialla "muistaa mitä on myynyt" kun en itse ole myynyt tuotetta, onhan se helppo huudella kun ei tiedä asiasta mitään.

Ihan kuin maailmassa olisi enemmän kuin yksi ihminen, hullua ajatella, eikö?

Virheitä et ole ikinä tehnyt, etkö? kukaan ei ole sinun puolestasi tehnyt mitään, eikö?
 
Eihän täällä naulata ristille jos myöntää virheen ja ottaa rehdisti mahdollisen negatiivisen palutteen vastaan. Itse en kyllä millään pysty ymmärtämään, miten on mahdollista jonkun toisen maksaa sinulle tilisiirtona tuote, joka ”on myyty jo aiemmin” ilman, että A) joko kusetat ja myyt samaa tuotetta monelle tai B) tuote ei ollu oikeiasti myyty ”jo aiemmin”, vaan yritit saada paremman hinnan ja nyt selittelet täällä jotain omiasi.

Saa korjata, jos olen ymmärtänyt jotain väärin.
Monien lukutaidottomuus on ainoa asia mitä itse nään täällä, väännetään asiasta jotain ihan muuta kuin mitä se on.

Tuote on ollut monta kuukautta myynnissä ja perheenjäsen myi sen puolestani toiselle ostajalle jo aiemmin, eli tuotetta ei ollut missään vaiheessa enää saatavilla kun Sp3de tai Paha. on ollut minuun yhteydessä, eli täällä ei kuseteta, täällä on tehty virhe joka on myönnetty jo kolmeen kertaan ja Paha. joka on ilmeisesti minulle lähettänyt rahaa tuotteesta on antanut minulle minun pyydettyäni jo tilinumeronsa että saan maksettua hänelle takaisin.

Onko vielä luetun ymmärryksessä vikaa? onko aika soittaa poliisi paikalle että tuote jota myin ei ollutkaan enää saatavilla ja annoin rahat tarkoitetulle ostajalle takaisin kuten kuuluu jos hän edes lähetti rahaa kun ei vielä ainakaan näkynyt? tuokaa nyt se risti ennen kuin ensimmäisen luokan äidinkielen tunnit tulevat ihmisille takaisin mieleen ja ymmärtävät ajatella ennen kuin haukkuvat ihmisiä aiheetta.

Minulla on vino pino tavaroita ja jos yksi webbikamera on nyt sitten myyty ilman minun tietoisuuttani ja olen rahaa siitä vastaanottanut niin mitähän minun pitäisi vielä tehdä? ostajalle selitetty asia, pahoiteltu ja rahat palautuu kun on varmistettu että ne ovat ensiksi edes tulleet koska nuo "maksu kuvat" ovat helposti kusetettavissa.

Vaikuttaa enemmän siltä että täällä yritetään vain aiheettomasti kiusata ihmistä joka on tehnyt jo kaiken tarpeellisen mitä asiassa kuuluisi tehdä, menee jo häirinnän tasolle tuo että ihmiset huutelevat ja eivät tiedä yhtään mitään asiasta, lisäksi vielä sekin että tämä on YKSI tapahtuma minun kohdallani ja sekin oli pelkkä vahinko ja tuotteen olisi pitänyt poistua vain myynnistä, minkäänlaista kusetusta, petosta tai muuta tässä ei ole tapahtunut, ei vaikka kuinka yrittää vääntää.
 
Lopeta nyt. Jos se torstaina maksettu niin kyllä se jo tilillä näkyy. Pikavippi?
Hän ihmetteli miksei hänelle ole tullut rahaa tilille, jos se on torstaina maksettu niin siinä on tasan yksi pankkipäivä edessä, ainoat maksut jotka näkyvät samana päivänä (tietääkseni) ovat saman pankin tilien välillä.

Joissakin maksuissa saattaa mennä kahdesta viiteen pankkipäivää.

"Pikavippi" niin että mikä?
 
Tosin kun katsoo muitakin hänen viestejään niin näyttää pikemminkin valmistelevan pakoa foorumilta. Eli kaikki hänen kauppaketjunsa mitkä olivat vielä auki on nyt muokattu. Tekisin mitä pikemmiten hänestä sen rikosilmoituksen jos rahoja ei ole vielä tullut takaisin ja tiedon siitä Sampsalle @paha . Ennenkuin hän pyytää että hänen tunnuksensa poistetaan ja tietonsa myös. (Sampsa on sanonut että jos rikosilmoitus on tehty tietoja ei poisteta, mutta jos toinen ehtii pyytää tunnuksen ja tietojen poistoa ei niitä tietoja tietysti enää saa takaisin...)
Haluatko että teen rikosilmoituksen sinusta?

9 §​

Kunnianloukkaus​


Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
 
Haluatko että teen rikosilmoituksen sinusta?

9 §​

Kunnianloukkaus​


Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Missä kohtaa tuota alkuperäistä viestiä yksikään näistä pykälöistä täyttyy?
 
Haluatko että teen rikosilmoituksen sinusta?

9 §​

Kunnianloukkaus​


Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Nyt on sakeeta juttua. Nimimerkin kunniaa ei voi loukata.
 
Ei mene. Vai onko sulla tili nigerialaisessa pankissa?
Miten se Nigeria liittyy siihen että Lauantaina ei raha kulje?

1. Vaikka menisin nyt tarkistamaan että onko se raha sieltä tullut vai ei, sillä ei ole merkitystä koska raha lähtee vasta maanantaina liikkeelle ja minulla on muutakin tekemistä.
2. Kuvan pystyy kusettamaan niin helposti että viisi vuotiaskin pystyy sen puhelimella tekemään parissa minuutissa
3. Raha palautuu kyllä hänelle, turha katkoa hiuksia jos se on sinun pointtisi tässä.
 
Hänelle on nyt maksettu hänen "maksamansa" 78 euroa jota minä en ole vastaanottanut, jättäkää minut rauhaan ja löytäkää uusi kohde kiusattavaksi, ihmettelen että ylläpito ei puutu tuollaiseen kiusaamiseen.

1728769739607.png
 
Jos sitä täytyy kysyä niin tiedetään kenen puolella sitä ollaan.
Haluatko että teen rikosilmoituksen sinusta?

9 §​

Kunnianloukkaus​


Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Aika sakeaksi alkaa mennä yksinkertaiset jutut. Nykyisellään tämä ei ole helpoin (myönnän sen, että itsekin mietin aika monesti uskallanko laittaa palikkaa tänne) paikka myydä tavaraa, koska huijaukset. Sen vuoksi myös pitäisi toimintakin olla mahdollisimman läpinäkyvää. Itse luettuani kaiken tätä koskevan olen sitä mieltä, että myyjällä tässä on se peiliin katsomisen paikka. Tuo venkoileminen sääntöjen suhteen ei auta asiaa ja sen on moni muu jo selittänyt. Joskus vain olisi helpompi myöntää virheensä ja mennä eteenpäin. Lähtökohtaisesti en koe, että olisit parantanut asemaasi missään vaiheessa, päinvastoin. Olisiko nyt aika tehdä korjausliike?
 
Turha tästä enempää on vääntää kenenkään puolesta :D ens viikolla jatkot jos toisella osapuolista ei näy rahoja tilillä :kahvi:
 
@Etzor Aika surullista casea alka olemaan kun pitää vääntää mukaan kun miten perheenjäsenet tietämättä sekoittaa sun kauppaa iobbs:ssä. Olisit nyt alunperin vain myynyt täällä sovituille kaupoille niinkuin piti. Mitä sä nyt tällä voitit rahallisesti? n. 20-30€?.
 
Viimeksi muokattu:
Aika sakeaksi alkaa mennä yksinkertaiset jutut. Nykyisellään tämä ei ole helpoin (myönnän sen, että itsekin mietin aika monesti uskallanko laittaa palikkaa tänne) paikka myydä tavaraa, koska huijaukset. Sen vuoksi myös pitäisi toimintakin olla mahdollisimman läpinäkyvää. Itse luettuani kaiken tätä koskevan olen sitä mieltä, että myyjällä tässä on se peiliin katsomisen paikka. Tuo venkoileminen sääntöjen suhteen ei auta asiaa ja sen on moni muu jo selittänyt. Joskus vain olisi helpompi myöntää virheensä ja mennä eteenpäin. Lähtökohtaisesti en koe, että olisit parantanut asemaasi missään vaiheessa, päinvastoin. Olisiko nyt aika tehdä korjausliike?
Ihmisillä on vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä, tuote on myyty jo ennen kuin minulle on tehty kaksi, kolme, neljäkin tarjousta tällä viikolla, tuote oli myynnissä jo muistaakseni melkein vuoden päivät, sen myi minun perheenjäsen joka tiesi ostajan koska oli aiemmin tehnyt kaupan minun puolestani saman henkilön kanssa, eli tuote oli jo myyty ja minulle ei oltu vain ilmoitettu asiasta koska yritin löytää kyseistä tuotetta kerrankun sitä olin nyt myymässä Paha.:lle, en sitä löytänyt joten kysyin että onko joku sen kerennyt jo ostamaan aiemmin.

Yritä tässä nyt sitten pitää silmällä runsasta määrää tavaraa kun monta kokkia keittiössä, mutta eipä tälläistä ole aiemmin käynyt.

Myönsin Paha.:lle että nyt on käynyt näin, että tuote oli jo myyty, ja tämähän olisi sama kuin jos myyt jotain ja et mitenkään vain löydä sitä tuotetta mitä olet myynyt, sinunhan täytyy silloin perua kaupat ja kyseessä on yksityisten välinen kauppa jolloin molemmat osapuolet kuuluu tehdä "kokonaiseksi" eli mahdollinen käsiä vaihtanut raha siirtyy takaisin.

Huomioi myös että Paha. ei odottanut edes vuorokautta ennenkuin alkoi aseistamaan itsensä käyttämällä tätä threadia minua vastaan, eli hänellä ei ollut aikomustakaan antaa minun korjata asiaa, nämä kaksi veijaria jotka huutelevat että pankki nigeriassa aiheuttivat sen että minä rehtinä myyjänä maksoin sen rahan takaisin vaikka en ole rahaa saanut.

Onko kyseessä reverse kusetus tai mikälie, aiheuttaa harmia myyjälle että saa itse rahaa, mutta sitä rahaa ei ole näkynyt.


TLDR versio ; Tuote myyty jo ennen kuin yksikään sääntö on tullut voimaan tässä asiassa, kyseessä on vain ollut tuote joka on jo myyty eli joka ei enää ollut myynnissä, vaikka Paha. olisi tuonut rahan käteen tai Sp3de joka itseasiassa oli noutamassa sitä maanantaina, niin en olisi kyennyt hänelle tuotetta antamaan, en nyt usko että se on epänormaalia myyjälle todeta että myynti on varmistettu vasta kun raha on vastaanotettu ja tuote haetaan esille / raha ja tuote vaihtavat käsiä noudettaessa jolloin tuote täytyy hakea esiin, ja jos tuotteita on hyllyssä erimoisia ja erilaisia niin niitä tuotteita ei vain yksinkertaisesti voi seurata ja ymmärrettävästi myös tässä on sama järki kuin etsisit kotiavaimia ja vaikkapa vaimo on laittanut ne naulaan mutta sinä itse et ole tehnyt sitä niin sinulla ei ole ns. contextia siihen että missä ne avaimet ovat, eli mitä sinulle ei kerrota et voi tietää.

Minä en ole foorumilta katoamassa ja vanhat ilmoitukset muokkasin niin että ylläpito ne voi poistaa halutessaan koska minä en ollut huomannut sääntöä joka tämän kieltää ja tästä ei ollut yksikään ylläpidon jäsen minulle maininnut, nämä vihamieliset veijarit voivat kysyä vaikka @NeliYgönen että olenko rehti myyjä vai en, myynkö sitä mitä kuuluu vai ei, tässä tapauksessa nyt vain ei myyjälle oikein annettu sitä jalansijaa asiassa joka täyteen kuvaan vaadittaisiin vaan kaikki menevät vain huutelemaan heti että huijari, kusettaja ja sitä rataa.

Lisäksi, rikosilmoitus veijareille, myönnän että turha heitto tuo pykälä koska ei poliisia edes kiinnostaisi mutta yritä tässä nyt katsoa kun veijari yrittää sanoa että minusta täytyisi tehdä rikosilmoitus vaikka mitään väärää ei ole tapahtunut, joka itsessään on myös rikos koska yrittää yllyttää toista tekemään rikosilmoituksen aiheettomasti, tästä turha neuvotella koska kukaan täällä tuskin on lakimies tai syyttäjä tai poliisi joka pystyisi tuosta juuta tai jaata sanomaan, jokaisella kuitenkin oma mielipide varmasti mutta tietoa harvemmin löytyy.

Huijarit ovat sanonko mistä mutta itse en alistu sellaiseen ja samoilla nimimerkeillä myynyt toista vuosikymmentä, täälläkin toistakymmentä myyntiä itsellä joista moni melko isojakin, yhdestäkään ei ole tullut moitteita, tämä webbikamera on olematon verrattuna siihen mitä muuta olen myynyt joten ihmeellistä haloota tästäkin sitten syntynyt.

Lisäksi, koittakaa nyt herran nimeen lukea ennen kuin teette halventavia aiheettomia ja loukkaavia kommentteja kun ette itse tiedä edes mitä on tapahtunut, ymmärrän että on helppoa vain mennä Twitter mentaliteetilla kiusaamaan heti mutta maailmassa on montakin vastausta moniin kysymyksiin, eikä vain se oman mielipiteen mukainen.
 
@Etzor Aika surullista casea alka olemaan kun pitää vääntää mukaan kun miten perheenjäsenet tietämättä sekoittaa sun kauppaa iobbs:ssä. Olisit nyt alunperin vain myynyt täällä sovituille kaupoille niinkuin piti. Mitä sä nyt tällä voitit rahallisesti? n. 20-30€?.
Etkös sä ole se sama veijari jonka piti ostaa kahteen kertaan näytönohjain minulta?

Tiesitkö että aiheettoman tarjouksen tekeminen on sääntöjen vastaista ja että tarjoukset ovat sitovia ostajalle?
 
Tuon voi raportoida ylläpidolle kostonegana, niin poistavat. Olisiko jäähyn paikka, ylläpito?
Kostoa siinä ei ole, se on erittäin aiheellinen palaute kun ostaja tekee näin myyjälle sen sijaan että antaa korjata asian jos on korjattavaa, kuitenkaan ei odottanut lainkaan ennen kuin teki tämän ilmoituksen ja yritti maalata minusta huijaria.

Tässä ei ollut mitään selkeää syytä sille että miksi näin täytyi toimia, ainoa selkeä virhe mikä on tapahtunut on myytyjen tuotteiden ilmoitusten tyhjennys ja siirtäminen poistettavaksi joka on ollut näiden tarkoitus, se että tämä on sääntöjen vastaista on minun mokani ja ylläpito ei ole maininnut asiasta jota ihmettelen, muuta sääntö rikkomusta tässä ei ole tapahtunut.
 
Etkös sä ole se sama veijari jonka piti ostaa kahteen kertaan näytönohjain minulta?

Tiesitkö että aiheettoman tarjouksen tekeminen on sääntöjen vastaista ja että tarjoukset ovat sitovia ostajalle?
Ei mun pitänyt ostaa sulta mitään. Siis mikä vitun 'aiheeton tarjous'? Tein tarjouksia joita sinä et hyväksynyt. Jos olisit, niin olisin ostanut sen näyttiksen. Totta kai ymmärrän että tarjoukset ovat sitovia ostajalle. Itse et hyväksynyt niitä tarjouksia. Tää alkaa menemään tosi tuuheaksi skenaarioksi sun osalta.

edit: omalta osalta lopetan tämän ketjun kommentoinnin tähän, surullinen case kaikenkaikkiaan kun kaveri voitti mitä, 20-30€ myyden jonkun webcamin.
 
Viimeksi muokattu:
Kostoa siinä ei ole, se on erittäin aiheellinen palaute kun ostaja tekee näin myyjälle sen sijaan että antaa korjata asian jos on korjattavaa, kuitenkaan ei odottanut lainkaan ennen kuin teki tämän ilmoituksen ja yritti maalata minusta huijaria.

Tässä ei ollut mitään selkeää syytä sille että miksi näin täytyi toimia, ainoa selkeä virhe mikä on tapahtunut on myytyjen tuotteiden ilmoitusten tyhjennys ja siirtäminen poistettavaksi joka on ollut näiden tarkoitus, se että tämä on sääntöjen vastaista on minun mokani ja ylläpito ei ole maininnut asiasta jota ihmettelen, muuta sääntö rikkomusta tässä ei ole tapahtunut.
Laitatko koko palautetekstin tähän, niin arvioidaan yhdessä. Nyt leikkautui ikävästi kesken.

"Heittää myyjän yleisön kiusattavaksi pienestäkin myyjän myöntämästä virheestä, en voi suositella kun ostaminenkin oli niin vaikeaa että yritti XXS paketin postikulut maksaa kun tuote tarvi"

Mistä tiedät, minkäkokoisen paketin tuote tarvitsee, jos sitä ei enää myyntihyllyssäsi ole? Mitäs jos joku olisi halunnut noutaa tuotteen ja olisi tullut sen noutamaan..? Olisit käännyttänyt vähän ajan päästä ovelta pois? Itseäni tuollainen ärsyttäisi todella paljon, ei onneksi ole käynyt noin koskaan itselleni.

Edit. Danske näköjään vastaanottajalla.
 
Mistä tiedät, minkäkokoisen paketin tuote tarvitsee, jos sitä ei enää myyntihyllyssäsi ole? Mitäs jos joku olisi halunnut noutaa tuotteen ja olisi tullut sen noutamaan..? Olisit käännyttänyt vähän ajan päästä ovelta pois? Itseäni tuollainen ärsyttäisi todella paljon, ei onneksi ole käynyt noin koskaan itselleni.
1728773453247.png

Tästä tarinat josta puhuilee.
 
Monien lukutaidottomuus on ainoa asia mitä itse nään täällä, väännetään asiasta jotain ihan muuta kuin mitä se on.

Tuote on ollut monta kuukautta myynnissä ja perheenjäsen myi sen puolestani toiselle ostajalle jo aiemmin, eli tuotetta ei ollut missään vaiheessa enää saatavilla kun Sp3de tai Paha. on ollut minuun yhteydessä, eli täällä ei kuseteta, täällä on tehty virhe joka on myönnetty jo kolmeen kertaan ja Paha. joka on ilmeisesti minulle lähettänyt rahaa tuotteesta on antanut minulle minun pyydettyäni jo tilinumeronsa että saan maksettua hänelle takaisin.

Onko vielä luetun ymmärryksessä vikaa? onko aika soittaa poliisi paikalle että tuote jota myin ei ollutkaan enää saatavilla ja annoin rahat tarkoitetulle ostajalle takaisin kuten kuuluu jos hän edes lähetti rahaa kun ei vielä ainakaan näkynyt? tuokaa nyt se risti ennen kuin ensimmäisen luokan äidinkielen tunnit tulevat ihmisille takaisin mieleen ja ymmärtävät ajatella ennen kuin haukkuvat ihmisiä aiheetta.

Minulla on vino pino tavaroita ja jos yksi webbikamera on nyt sitten myyty ilman minun tietoisuuttani ja olen rahaa siitä vastaanottanut niin mitähän minun pitäisi vielä tehdä? ostajalle selitetty asia, pahoiteltu ja rahat palautuu kun on varmistettu että ne ovat ensiksi edes tulleet koska nuo "maksu kuvat" ovat helposti kusetettavissa.

Vaikuttaa enemmän siltä että täällä yritetään vain aiheettomasti kiusata ihmistä joka on tehnyt jo kaiken tarpeellisen mitä asiassa kuuluisi tehdä, menee jo häirinnän tasolle tuo että ihmiset huutelevat ja eivät tiedä yhtään mitään asiasta, lisäksi vielä sekin että tämä on YKSI tapahtuma minun kohdallani ja sekin oli pelkkä vahinko ja tuotteen olisi pitänyt poistua vain myynnistä, minkäänlaista kusetusta, petosta tai muuta tässä ei ole tapahtunut, ei vaikka kuinka yrittää vääntää.
Monien kirjoitus- tai lukutaidottomuus ei ole asia mitä itse nään täällä, mutta kyllähän tässä kerrottu tarina vaikuttaa niin tutulta, valitettavasti. Monet rahat on menetetty, vaikka miten on opetettu. Kyllä, ISO alkukirjain uupuu, näistä se maikka muistutti), mutta tuokaa risti tännekin. Keppiä tulisi myös yhdyssanasta "maksu kuvat”. Tässä on jo viitteitä ”yli-viikonlopun pikavipistä”. Toivottavasti rahat väliaikaisesti menettänyt/sijoittanut/lainannut Paha. saa ne tililleen maanantaina, kun pankki herää.

Näitä useamman kerran myytyjä tuotteita on jo nähty. Jos perheenjäsenten kesken myydään vaikkapa potkuhousuja, ja siis todella tietäen, että niitä myy myös joku muu, niin kerron, että housut meni, älä myy, älä ilmoita tilinumeroa äläkä vastaanota rahaa. Toisaalta se seikka, että miksi myisin jotakin, jota tietämättäni joku muu myy, kuka tahansa myy samaan aikaan? Myynti-ilmoitus, joka on voimassa, niin ei tullut mieleen kysyä perheenjäseneltä, että myitkö vai et? Ostajalle voi tällöin jo ihan viime metreillä vastata, että sori, meni jo, älä maksa.

Minulla on myös tavaroita, tosin vähemmän, eikä tuhansia, mutta ei niitä missään vaiheessa kukaan muu myy minun tietämättäni! Jos tuote on myyty jo jonkun toimesta, eikä sitä ollut "enää saatavilla", niin rahat kyllä hetkellisesti kelpasi. Ihmeellistä toimintaa, vaikka tällaisesta myynnistä ilmeisesti oli vuosikausien ajan kokemuksia. Se, että myydään tuotetta, jota ei olekaan saatavilla, on kyllä härskisti kopioitu eräiden yritysten huonosti organisoidusta tai suunnitellusta toimintamallista (eli myydään jotain, mitä ei olekaan saatavilla ja rahat palautetaan vähän myöhemmin). Jos tässä nyt on todellinen erehdys myyjän toimesta tapahtunut, toivon että rahat palautuvat.

Sitten epäluottamuslause myyjää koskien, joka tässäkin nyt korostuu: Myynti-ilmoituksia ei missään nimessä pitäisi tyhjentää, tämä herättää epäilyksiä ja onhan näitä täällä aiemminkin nähty. Lisäksi ilmoituksessa pitäisi aina selkeästi tulla selväksi se, mitä on myyty ja kenelle on myyty!
 
Kostoa siinä ei ole, se on erittäin aiheellinen palaute kun ostaja tekee näin myyjälle sen sijaan että antaa korjata asian jos on korjattavaa, kuitenkaan ei odottanut lainkaan ennen kuin teki tämän ilmoituksen ja yritti maalata minusta huijaria.

Tässä ei ollut mitään selkeää syytä sille että miksi näin täytyi toimia, ainoa selkeä virhe mikä on tapahtunut on myytyjen tuotteiden ilmoitusten tyhjennys ja siirtäminen poistettavaksi joka on ollut näiden tarkoitus, se että tämä on sääntöjen vastaista on minun mokani ja ylläpito ei ole maininnut asiasta jota ihmettelen, muuta sääntö rikkomusta tässä ei ole tapahtunut.
Mitä mieltä olisit siitä, että saisit auton hyvällä tarjouksella ja käsittelymaksut maksettuasi myyjä soittaisi sinulle, että "juuh elikkäs joku tarjosi tonnin enemmän niin eipäs myydäkään, palautellaan nuo maksut sitten parin viikon päästä kun jaksetaan nostaa persettä martelalogicista"? Ilmeisesti varmaan toteaisit, että shit happens ja nielisit paskakoktailin mukisematta, kerran suhtaudut asiaan tällaisella tavalla.

Lisäksi ostajakokelas ei vielä lähtenyt huutelemaan huijariksi, se tuli ihan kokonaan jäkiskatsomon puolelta ja tuollainen pitäisi nyt jo tässä vaiheessa internet-uraa osata sivuuttaa turhana mölinänä. Tuo kostonega mallia ulina on ihan yksiselitteisesti sääntöjen vastainen itkuparkukosto, ostajalla meni ostot pieleen myyjän hyvien kauppakäytäntöjen vastaisen kikkailun vuoksi ja siitä ansaitun negan takia sitten lähdetään säätämään jotakin "mutku mää en tykänny sen viesteistä kun se oli mulle ilkee" juuh jooh.
 
Monien lukutaidottomuus on ainoa asia mitä itse nään täällä, väännetään asiasta jotain ihan muuta kuin mitä se on.

Tuote on ollut monta kuukautta myynnissä ja perheenjäsen myi sen puolestani toiselle ostajalle jo aiemmin, eli tuotetta ei ollut missään vaiheessa enää saatavilla kun Sp3de tai Paha. on ollut minuun yhteydessä, eli täällä ei kuseteta, täällä on tehty virhe joka on myönnetty jo kolmeen kertaan ja Paha. joka on ilmeisesti minulle lähettänyt rahaa tuotteesta on antanut minulle minun pyydettyäni jo tilinumeronsa että saan maksettua hänelle takaisin.

Onko vielä luetun ymmärryksessä vikaa? onko aika soittaa poliisi paikalle että tuote jota myin ei ollutkaan enää saatavilla ja annoin rahat tarkoitetulle ostajalle takaisin kuten kuuluu jos hän edes lähetti rahaa kun ei vielä ainakaan näkynyt? tuokaa nyt se risti ennen kuin ensimmäisen luokan äidinkielen tunnit tulevat ihmisille takaisin mieleen ja ymmärtävät ajatella ennen kuin haukkuvat ihmisiä aiheetta.

Minulla on vino pino tavaroita ja jos yksi webbikamera on nyt sitten myyty ilman minun tietoisuuttani ja olen rahaa siitä vastaanottanut niin mitähän minun pitäisi vielä tehdä? ostajalle selitetty asia, pahoiteltu ja rahat palautuu kun on varmistettu että ne ovat ensiksi edes tulleet koska nuo "maksu kuvat" ovat helposti kusetettavissa.

Vaikuttaa enemmän siltä että täällä yritetään vain aiheettomasti kiusata ihmistä joka on tehnyt jo kaiken tarpeellisen mitä asiassa kuuluisi tehdä, menee jo häirinnän tasolle tuo että ihmiset huutelevat ja eivät tiedä yhtään mitään asiasta, lisäksi vielä sekin että tämä on YKSI tapahtuma minun kohdallani ja sekin oli pelkkä vahinko ja tuotteen olisi pitänyt poistua vain myynnistä, minkäänlaista kusetusta, petosta tai muuta tässä ei ole tapahtunut, ei vaikka kuinka yrittää vääntää.
Henk. koht. hyväksyn selityksesi, toki täällä foorumilla on pelin henki sellainen, että myytävän tuotteen täytyy olla saatavilla, joten ostajalla on oikeus halutessaan negatiivinen palaute antaa. Toivotaan, että kaikki osapuolet saavat rahansa takaisin.
 
Laitatko koko palautetekstin tähän, niin arvioidaan yhdessä. Nyt leikkautui ikävästi kesken.

"Heittää myyjän yleisön kiusattavaksi pienestäkin myyjän myöntämästä virheestä, en voi suositella kun ostaminenkin oli niin vaikeaa että yritti XXS paketin postikulut maksaa kun tuote tarvi"

Mistä tiedät, minkäkokoisen paketin tuote tarvitsee, jos sitä ei enää myyntihyllyssäsi ole? Mitäs jos joku olisi halunnut noutaa tuotteen ja olisi tullut sen noutamaan..? Olisit käännyttänyt vähän ajan päästä ovelta pois? Itseäni tuollainen ärsyttäisi todella paljon, ei onneksi ole käynyt noin koskaan itselleni.

Edit. Danske näköjään vastaanottajalla.
Pilkotaampa tämä siivuihin, mikä minun palautteessani oli väärin, aiheetonta tai muuta, kun kyseessä on kuitenkin palaute, minä olen hänelle maksanut 78 euroa takaisin eli hänet on tehty kokonaiseksi, minä en ole tehnyt minkäänlaista muuta virhettä kuin sen että pidin tuotetta joka oli tietämättäni jo myyty, myynnissä, eli tuote olisi täytynyt poistaa myynnistä jo viime viikolla.

Sp3de oli valmiiksi täällä päin eli hän oli muilla asioilla, jos hän olisi sen noutanut niin olisin sitä etsiessäni hänelle maininnut että tuote ei olekkaan enää minulla, tuskin olisi muuttanut hänen matka suunnitelmaansa takaisin päin tai olisi edes viikon päästä muistanut enää että tälläinen kamera oli olemassa.

Tuote (oman ymmärrykseni / normini perusteella) yleensä haetaan etukäteen kun kaupat on sovittu ja olin tätä tekemässä, eli maksua ei ollut saapunut mutta olin Paha.:lle etsimässä tätä kameraa jolloin huomasin että sitä ei enää olekkaan hyllyssä, ikävä tilanne ostajalle sekä myyjälle koska ostaja ei saakkaan sitä mitä on ostamassa ja myyjä ei saakkaan myytyä tuotetta ostajalle, itse yritän pitää huolen jokaisesta ostajasta, esimerkkinä uusia vanteita myydessä ostaja meinasi kuplamuovin ne pelastavan mutta itse totesin hänelle että nehän ovat pilalla jos niin tehdään ja ostaja totesi että totta ja kiitteli myöhemmin koska pakkaus oli ilmeisesti ensiluokkainen hänen silmissään, ostaja harvemmin miettii kokonaisuutta kun ei ole yhtä tietoinen tuotteesta kuin myyjä.

Paha. olisi voinut ostajana katsoa esim. Logitech BRIO -verkkokamera ultrateräväpiirtoisella 4K-videokuvalla ja HDR-ominaisuudella josta selviää että kamera itsessään (ei tuotepakkaus) on jo 27mm paksu, eli XXS pakkaukseen voitaisiin sanoa että *voisi* mahtua pelkkä kamera mutta onko tämä järkevää tai sisältääkö se tuotepakkausta joka omasta mielestäni on se mitä myydään siinä mukana, on myös ostajan vastuu selvittää mitä on ostamassa / tutustua siihen mitä ostaa eikä vain ihmetellä että miksi tuote jonka laatikko hädintuskin mahtuu S koon postipakkaukseen, tarvitsee S koon postikulut.

Viimeisenä, totta kai ketä tahansa tälläinen ärsyttäisi, itseäni ärsyttäisi, miksi luulet että minulle ei ole ostajan palautteita? minuakin ärsyttää jo pelkästään Paha.:n puolesta että näin tapahtui, mielumminhan minäkin vain myisin tavaraa ihmisille koska oma tarkoitukseni ei ole myydä "Ei Oota" tai maagisia iPhoneja koska toisin kuin huijareilla itselläni on standardit asioissa ja vaikken kaikkea täydellisesti voi tehdä, joka on tässä varmasti todettu koska ihmiset kuitenkin tekevät virheitä, mutta voit varmasti kuvitella että jos sinulla on vuoden jokin tuote myynnissä niin et olekkaan vuoden jälkeen enää täysin varma että missä se on ja sinun täytyy etsiä se käsiisi kun saat sen muistutuksen että hei sinulla oli tälläinenkin asia myynnissä oletettavasti.

Jos joku on minulta tulossa noutamaan tavaraa (monta esimerkkiä täälläkin foorumeilla noutokaupoista, en kuitenkaan ota esimerkkejä esille) niin tietysti siinähän täytyy ensin sopia hinta, jonka yhteydessä / jonka jälkeen haet tuotteen valmiiksi koska kaupathan ovat tällöin sovittu ja jos et löydä tuotetta niin sinunhan kuuluu se kauppa silloin perua tai mainita että tarvitset aikaa tuotteen löytämiseen, se että kutsuu ovelle ja ei olekkaan tuotetta niin se on täysin väärin.

Postitus kaupoissa taas sitten olettaisin että normaali käytäntö porukalla on se että ensin sovitaan hinta, selvitetään tiedot (postitus ja maksu tiedot) jonka jälkeen tuote haetaan valmiiksi ja kun maksu näkyy niin postitus ostetaan ja tuote pakataan ja lähetetään.

Tässä tapauksessa kuitenkin kävi niin että maksua ei näkynyt eikä tuotetta löytynyt, kaksi miinusta ei tee plussaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 520
Viestejä
4 443 607
Jäsenet
73 556
Uusin jäsen
aerrae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom