Meinasko yp koska laittaa kaverin tilin säppiin? Ei oo näkyny eikä kuulunu.
Toivottavasti raha meni tarpeseen, vaikka lapsen ruokaan.
Toivottavasti raha meni tarpeseen, vaikka lapsen ruokaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kyllä hyvin mene Chisailla, kun 2. päivä on tullu kaikki kela tuet ja seuraavana päivänä on pitänyt jo täällä huijata diskorahaaDD
Edit: otanpa tästä varoituksen/bannit, pakko oli päästä sanomaan
Taitaa ihan mobilepay/tilisiirto olla suosituin tapa. Eikä nuo nykyään edes tietojaan peittele vaan ihan suoraan omilla tiedoillaan tätä harrastavat.Tulipa lueskeltua vähän tätäkin ketjua ja hieman yllätti miten paljon löytyy kusetusta. Tietenkin hyvät rahat liikkuu ATK-skenessä niin ihmekkös tuo.
Minkäslaisia maksupäätteitä nämä huijarit yleensä käyttää? Eikö tuommoinen perinteinen tilisiirto ole aika helppo jäljittää virkavallan avulla? Ja jos sattuu oleman joku persaukinen Kelan asiakas nisti huumerahojen perässä niin heidän täytyy ilmoittaa tilitiedot Kelalle mikäli seuraavat tuet haluaa saada. Tässä tapauksessa käyttävät jotain muuta maksutapaa, mutta mitä?
Kai sitä jossakin vaiheessa lakkaa välittämästä kun elämänhallinta- ja päihdeongelmat paisuvat riittävän suuriksi ja kusettaa suretta menemään oikeilla henkilötiedoillaan. Kusetuksia on luultavasti myös meneillään useampia kappaleita monilla eri palstoilla/myyntialustoilla ja koska poliisi ei herkästi ala tutkimaan niitä niin touhuahan voidaan harrastaa kuukausia tai jopa vuosia ja periaatteessahan joku voi jopa elättää itsensä näillä kunnes lain pitkä koura lopulta tavoittaa.
Onhan tuokin nyt sitten melkosta nysväämistä kun nämä sankarit saavat omilla nimillään noita hommiaan jatkaa. Kiinnostaa siksi koska olen tori/huutonet välillä satoja kauppoja tehnyt, eikä onneksi, puuta koputtaen, vielä ole rahat hävinnyt. Ja tosiaan tähän asti maksut hoidettu pelkästään tilisiirtojen kautta. Vaikka eihän tuokaan automaattisesti tarkoita mitään, voihan se olla vaikka mummon tili jota huijarit lainaa. Toisaalta Torissa on tullut vastaan tapauksia joissa myyjä on jättänyt viestin pelkästään luetuksi eikä ole vastaillut extra info tms. pyyntöihin tuotteista. Luultavasti nämä ovat olleet kusettaja tapauksia.Taitaa ihan mobilepay/tilisiirto olla suosituin tapa. Eikä nuo nykyään edes tietojaan peittele vaan ihan suoraan omilla tiedoillaan tätä harrastavat.
Suomen Scarfaceilla omat sihteeritkinsain puhelun joltain virkailijalta joka hoitaa tämän pojan raha-asioita ilmeisesti
Pisti silmään tor-verkkoa vilkaistessa... Suomiskene (linkki vaatii tor-selaimen auetakseen)
Kuka tunnustaa?
Voi itkuViestisi on huomioitu.
![]()
JaahasVoi itkuCriminal mastermind valmistelemassa petkuhuiputusta tätä ketjua lukemalla. Rahat on käytännössä jo hävitty ja peli pelattu. Kaupanteossa varominen on jatkossa entistäkin turhempaa. Nyt jokainen "tekkiläinen" pikavippejä ottamaan hopihopi, että "nyymit" saa varmasti omansa! Se mielikuvitusnäytönohjain on ostettava.
Kyllähän niitä aina välillä ihmisille tulee syystä tai toisesta. Tai voi saa esim perintöä.Taitaa ihan mobilepay/tilisiirto olla suosituin tapa. Eikä nuo nykyään edes tietojaan peittele vaan ihan suoraan omilla tiedoillaan tätä harrastavat.
Lisäys: Jouduin itse joku 2v sitten huijatuksi. Tuomion jälkeen laitoin sen ulosottoon ja sain kahdessa erässä rahat takasin. Tyyppi oli saanut jostain syystä veronpalautuksia ja niistä tilitettiin tuo vajaa 200e mulle.
Ehkä 2-6kk loppumaksun jälkeen sain puhelun joltain virkailijalta joka hoitaa tämän pojan raha-asioita ilmeisesti ja oli maksamassa vielä uudelleen sen viimisen osan jonka olin jo saanut. Heidän järjestelmän mukaan oli vielä muutama kymppi maksamatta syystä tai toisesta
Jospa ihmiset katsoisi ne palautteet, tunnuksen iän ja viestihistorian, niin ei nistejä kiinnosta yrittää täällä kun vaatii liikaa sunnitelmallisuutta.Kaiken maailman pummit ja nistit hakevat "helppoa" rahaa mistä vaan irti saavat.
Jospa ihmiset katsoisi ne palautteet, tunnuksen iän ja viestihistorian, niin ei nistejä kiinnosta yrittää täällä kun vaatii liikaa sunnitelmallisuutta.
Ja Torikin taisi juuri siirtyä jonkinlaiseen asiakasvaratiliin tms.
Sampsahan kävi jo asiaan liittyen ketjussa, asia on tiedossa. Luultavasti maanantaina viimeistään asia hoidetaan. Viikonloppuisin taitaa olla moderointi kevyempää (ja palkatonta(?)).Yp, miksei chisaita ole edelleenkään bannittu?
Olen jo aiemmin ehdottanut, että käyttäjänimen perässä näkyisi "uusi käyttäjä" -tagi ensimmäiset 30 päivää. Myös mobiili-näkymässä. Tähän kyllä heti tuli vastaus ettei se mitään hyödytä, mutta olen edelleen toista mieltä.
Ikäviä tapahtumia nämä, mutta mun mielestä tämän bbs:n kauppapaikka on vain lisäpalvelu, eikä sen takia kannata siihen ylläpidon enempää panostaa aikaa/rahaa. Ostajien pitää olla todella tarkkana jokapaikassa.
Ylläpito näkee käyttäjien aktiivisuuden. Jos tunnus on auki voi käyttäjä vielä mahdollisesti vastata, jos on vaikka jotain selitettävää tai tulee katumapäälle ja jos päättää olla vastaamatta, niin laitetaan sitten banniin ja sen jälkeen kommunikointi varmasti katkeaa.Yp, miksei chisaita ole edelleenkään bannittu?
Ikäviä tapahtumia nämä, mutta mun mielestä tämän bbs:n kauppapaikka on vain lisäpalvelu, eikä sen takia kannata siihen ylläpidon enempää panostaa aikaa/rahaa. Ostajien pitää olla todella tarkkana jokapaikassa.
Juurikin näin. Tämä on foorumialustan mahdollistama keino yhteisön väliselle kaupankäynnille.Ikäviä tapahtumia nämä, mutta mun mielestä tämän bbs:n kauppapaikka on vain lisäpalvelu, eikä sen takia kannata siihen ylläpidon enempää panostaa aikaa/rahaa. Ostajien pitää olla todella tarkkana jokapaikassa.
Yp, miksei chisaita ole edelleenkään bannittu?
Näkisin, että kyllä se jotain auttaa. Vaikea nähdä näiden pikkupetosten tehtailijoita minään mastermindeina, jotka olisivat niin suunnitelmallisia että laittavat tunnuksia hautumaan. Eli osa varmasti saadaan pois.No mitäs se sitten auttaisi? Onhan täälläkin ollut noita ketkä tehnyt tunnuksia, jättänyt hautumaan, sitten ottanut käyttöön kun pääsi Kauppa-alueelle.
Aikarajat ei auta mitään.
Näkisin, että kyllä se jotain auttaa. Vaikea nähdä näiden pikkupetosten tehtailijoita minään mastermindeina, jotka olisivat niin suunnitelmallisia että laittavat tunnuksia hautumaan. Eli osa varmasti saadaan pois.
No mitäs se sitten auttaisi? Onhan täälläkin ollut noita ketkä tehnyt tunnuksia, jättänyt hautumaan, sitten ottanut käyttöön kun pääsi Kauppa-alueelle.
Aikarajat ei auta mitään.
Mikäs tolkku tässä olisi?Mun mielestä uusille tunniksille voisi aivan hyvin laittaa eston että mitään ei voi MIHINKÄÄN kirjoittaa esim 14pv aikana.
Tekisi mieli käydä tämä ketju läpi tämän vuoden osalta, tai vaikka kesäkuusta 2023 läpi, ja katsoa kuinka moni tänne ilmoitettu tapaus on sellainen, jossa uusi nollapalautteinen käyttäjä on kusettanut vs. sellainen jossa muihinkin foorumin osioihin edes puoliaktiivisesti osallistunut on kusettanut. Luulen että se on jotain 90%-10% tasoa
Huh huh, melkonen lista kuraperse rotta-apinoita.Ihan nyt piruillakseni kävin läpi aiheessa mainitut jo bannitut kauppiaat läpi vuoden alusta eteenpäin:
@Polleliini
@Pcnörö
@Tero83
@Miro Backman
@esjokke
@SamiAvulias
@CallmeJohnson
@Chisai
@Meteoriitti
(Voi olla että heitä on enemmänkin jos osa on raportoitu suoraan ylläpidolle)
Juuri niin kuin sanoit... Suurin osa uunituoreina bannittuja tunnuksia joista useimmilla korkeintaan kymmenen viestiä jos sitäkään ja niistäkin varmaan suurin osa kauppa-alueelle. Olkaa siis tarkkana pojat.
Olisi täällä taas tämä ketju olemassa näille teidän höpötyksille.
Yleinen Kauppa-alueen keskustelu
Täällä voi keskustella yleisesti kauppa-alueeseen liittyvistä asioista.bbs.io-tech.fi
Ihan jonnin joutavia asioita näytätte keskustelevan eikä teitä ole edes nyt huijattu viimeaikoina.Aihe on tarkoitettu epärehellisistä kauppiaista ja huonoista kauppakokemuksista keskustelulle? Ehkä näitä juttuja lukevat jälkipolvet oppivat muiden tekemistä virheistä. Enemmän tätä aihetta varmasti myös luetaan kuin tuota.
Ihan jonnin joutavia asioita näytätte keskustelevan eikä teitä ole edes nyt huijattu viimeaikoina.
Eli juurikin sitä yleistä keskustelua mikä sopii paremmin tuohon toiseen ketjuun.Ihan asiasta tässä keskustellaan, eli miten välttää kusetetuksi joutuminen, ja millaisia käyttäjä nuo kusettejat on.
Eli juurikin sitä yleistä keskustelua mikä sopii paremmin tuohon toiseen ketjuun.
Öö häh? Vasta meni minulta 285€Ihan jonnin joutavia asioita näytätte keskustelevan eikä teitä ole edes nyt huijattu viimeaikoina.
Sinua ei nyt tässä tarkoitettu.Öö häh? Vasta meni minulta 285€
Sinua ei nyt tässä tarkoitettu.
No minä voisin huijata sinua, jos passaa. Saadaan sitten tää lanka oikeaan malliin sun mielestä?
No oikeasti, en käsitä nyt pointtiasi... sorry
Jokaisen kauppa-alueen ketjussa voisi olla pinnattuna "ohjeet" mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon ennenkun lähtee foorumilla kauppoja hieromaan. Mutta luulenpa ettei tuommoistakaan kukaan viitsisi lukea, ja jatkot saisi lukea täältä![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.